Chiar asa: s-a dat din nou liber la contractele de publicitate din bani publici pe ochi frumosi. Prin lege, de data asta.

Schimbarile aduse (prin OUG 19/2009) legislatiei achizitiilor publice (zisa OUG 34/2006) au urmatoarele efecte:

  • Autoritatea contractanta are dreptul de a achizitiona direct produse, servicii sau lucrari, in masura in care valoarea estimata nu depaseste echivalentul in lei a 15.000 euro pentru fiecare achizitie de produse, servicii sau lucrari. (art. 19).
  • Creste de la 2.000 la 20.000 de euro valoarea contractelor de publicitate media, (valoare anuala cumulata, fara TVA) pentru care, autoritatea contractanta are obligatia de a publica un anunt de participare si un anunt de atribuire, in sistemul informatic de utilitate publica disponibil pe internet, la o adresa dedicata, precum si pe pagina proprie de internet.

Acum, imaginati-va cite contracte de publicitate de 14.999 Euro vor exista - cu alocare directa. Sau de 19,999 - fara anunt public pe www.publicitatepublica.ro.

Asta in conditiile unui an electoral si a unor fonduri structurale care se cer promovate prin presa de catre unitatile guvernamentale de implementare.

Mie uneia mi-e cam sila. Ceea ce nu ar insemna mare lucru. Dar partea privind publicitatea din bani publici din OUG 34/2006 a fost negociata de guvernul anterior cu toti cei interesati - industrie, asociatii ale editorilor, ONG-uri de media, ONG-uri interesate in transparenta actului de guvernare. Oare lor nu le-o fi sila?

Citeste si comenteaza pe blogul Ioanei Avadani.