Radu Berceanu: Incercam sa mai mutam din traficul greu de pe sosele pe feroviar

de D.G.     HotNews.ro
Sâmbătă, 14 martie 2009, 18:37 Actualitate | Esenţial

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, sambata, la Arad, ca intentioneaza sa transfere o parte din traficul greu de marfuri si substante periculoase de pe calea rutiera pe cea ferata,relateaza NewsIn. Berceanu a sustinut ca, in acest fel, vor fi protejate drumurile, care in prezent sunt supraaglomerate, si nu se vor mai distruge in timp scurt.

„Incercam, cu foarte slabe rezultate pana in prezent, cu extreme de slabe rezultate, sa mai mutam din traficul greu, din traficul de marfuri grele si periculoase pe feroviar. Romania are o retea feroviara extreme de puternica fata de alte tari si foarte extinsa. Avem cale ferata mai peste tot, numai ca e intr-o stare jalnica.

Si aici intervine un fel de ciclu vicios. Din cauza situatiei in care e calea ferata nu se merge bine pe ea. Din cauza ca nu se merge pe ea nu se incaseaza si din cauza ca nu se incaseaza nu putem sa facem investitii. Din toate aceste cauze, traficul e pe rutier si strica drumurile, pe care cu foarte multi bani le facem. Am putea sa le pastram intr-o stare mai buna daca am muta traficul greu de pe rutier pe feroviar“, a declarat Radu Berceanu.

Radu Berceanu a mai spus ca in prezent se plateste, celor care detin infrastructura, o taxa pe tren, „ceea ce este foarte in neregula“. Ministrul a spus ca este pregatita schimbarea acestei taxe in una pe tona/kilometru, din tren/kilometru. „Atunci, multe lucruri se vor schimba in timp. Vom incepe sa incasam altfel si sa vedem cum se pot imbunatati lucrurile“, a mai afirmat ministrul Transporturilor.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a fost prezent sambata, la Arad, unde a semnat contractul de proiectare si executie a centurii in regim de autostrada a municipiului Arad, in valoare de 115 milioane lei, parte a autostrazii Arad-Timisoara.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1507 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Mda... (Sâmbătă, 14 martie 2009, 19:29)

    Tygrutz [anonim]

    Buna idee dar greu de pus in practica mai ales in starea in care se afla calea ferata.
    • 0 (0 voturi)    
      p... (Sâmbătă, 14 martie 2009, 20:48)

      laierul [anonim] i-a raspuns lui Tygrutz

      Mai bine deviaza-l pe la dabuleni
      Sau muta-l pe aviatie, ca acolo s-ar putea sa te stii mai bine. In rest e doar minciuni spuse de un oltean "cinstit" de mincinos.
  • 0 (6 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 14 martie 2009, 19:42)

    pamfletaru [utilizator]

    marsh de aici bai haimana ce esti...
    • -1 (7 voturi)    
      nici nu stie pe ce lume se afla (Sâmbătă, 14 martie 2009, 21:01)

      levi [anonim] i-a raspuns lui pamfletaru

      transportul de marfuri pe calea ferata e o idee care a murit de mult,se insista tot mai des pe idea de livrari "just in time"care se poate face numai prin transportul rutier,nu degeaba in toate lumea transportul de marfa pe calea ferata este pe duca...construiti drumurile asa cum trebuie si nu se vor distruge!
      • +2 (2 voturi)    
        Da' de unde! (Duminică, 15 martie 2009, 1:42)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui levi

        Daca stateai matale sa te uiti de ex. ce fac nemtii pe calea ferata, poate taceai si ramaneai intelept. Daca te uiti pe autostrazi in Germania, ai sa vezi doar masini mici, indiferent ca de marfa sau de persoane. In UK e si mai vesel: nici macar masini mici nu prea vezi, ca autostrada se plateste.

        Din ce m-am dumirit eu, la occidentali in toate cazurile in care costul conteaza, si nu comoditatea, se merge pe calea ferata. Navetistii merg la lucru cu trenul si tramvaiul, marfurile bulk se livreaza aproape exclusiv cu trenul. Pe sosele vezi tiruri est europene, dube de mici meseriasi, cate unu' care-si cara calul dupa el, da' nu vezi nebunia de tiruri de pe la noi.

        Ideea e ca daca vrei sa ai un transport feroviar eficient, tre' sa ai o organizare "nemteasca". Asta e prima conditie, nu starea caii. Starea caii ferate determina capcitatea de transport, nu capacitatea de a asigura serviciul. Daca nemtii ar fi la fel de dezorganizati ca CFR Marfa, si la ei tot transportul s-ar muta pe sosele, indiferent de calitatea infrastructurii feroviare.

        Stii cum merge treaba la CFR marfa la noi cateodata? Se trezeste cate un sef de tura cu un vagon plin si sigilat, da' de care nu stie nici de unde-a venit nici unde tre' sa mearga. Asa ca-l atarna de primul marfar care iese din gara, nu conteaza directia, si scapa de el. Pe urma distractie cat casa pe capu' aluia de a trimis marfa respectiva. Asta e motivul pt. care nu se trimite mai mult pe calea ferata. Da' faptul ca angajatii de la CFR marfa isi baga picioarele nu inseamna ca transportul feroviar e o idee care a murit de mult. DHL, de ex., unul din ai mai mari furnizori de servicii de curierat rapid, are servicii speciale de livrare cu trenul, acolo unde calitatea serviciilor o permite (de ex. in Germania).
        • 0 (0 voturi)    
          Solutii? (Duminică, 15 martie 2009, 11:49)

          Lolek [anonim] i-a raspuns lui Eu

          1. in Germania e plin de "TIR-uri". Sunt atat de multe, incat pana nu vezi, nu crezi.
          2. In UK nu se plateste autostrada. Asta e regula, exista si exceptia: M6.
          3. Transportul feroviar nu este neaparat mai ieftin. Depinde de multe, printre care si distanta, tip de marfa, etc.
          4. Transportul rutier are marele avantaj al flexibilitatii. Nu intru in detalii. ste motivul pentru care in ultimii 20 de ani, transportul rutier a tot crescut si transportul feroviar a tot scazut (ca pondere din volumul total de marfa transportata), in TOATA Europa.

          Scopul lui Berceanu e nobil. Eu sunt foarte curios sa vad ce solutii gaseste. Au inceput sa apara in toata UE tot felul de idei, unele chiar foarte bune.
  • +7 (7 voturi)    
    oportunitate (Sâmbătă, 14 martie 2009, 20:40)

    adi [anonim]

    Stiu ca in Ungaria se practica transportul pe calea ferata a TIR-lor ca sa si protejeze soselele si nu i o idee rea.Se reduce si poluarea.Succes Berceanu !
  • -3 (7 voturi)    
    bai lichea (Sâmbătă, 14 martie 2009, 21:04)

    mihai [anonim]

    securista : traficantii astia merg pe containere si pe transportul rutier in general pt ca 80% din marfa este de contrabanda.chiar vreau sa vad asta . nu este posibil ca in Predeal ,Busteni ,Azuga sa fie plin de TIR-uri . majoritatea soferilor de TIR nu au mai mult de 4-5 clase sunt imbecili au cumparat permisele de conducere. 99% din accidente dunt provocate de ei . acesti criminali merg cu 120 km /h in conditii de iarna sau ploi ,mazga .merg pe jumatatea soselei ,contrasens in curbe . incepatorii de " pierd " si ies de pe carosabil .
    • +1 (5 voturi)    
      sugestie (Sâmbătă, 14 martie 2009, 21:38)

      nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Repara-ti vitezometrul! Cate TIR-uri ai vazut care sa depaseaca 90km/h? Le numeri pe degete. Cauza: limitator si diagrama.
  • +3 (3 voturi)    
    bine gandit (Sâmbătă, 14 martie 2009, 21:08)

    agora [anonim]

    Inteligenta miscare ! Sa o vedem si realizata
  • +1 (1 vot)    
    Probabil... (Sâmbătă, 14 martie 2009, 21:26)

    iancu jianu [anonim]

    ...prin instituirea unor noi taxe si interdictii pe sosele, nu prin scaderea preturilor la transport pe cf.
  • +1 (5 voturi)    
    Sa-l apreciem pe Berceanu ! (Sâmbătă, 14 martie 2009, 21:27)

    martin [anonim]

    Nu ma astept ca revenirea lui Berceanu, pe care il consider competent si eficace, sa fie apreciata de adversarii sau de asa zisii aliati politici cam de conjunctura.
    Desi este evident ca dupa destul de capabilul,simpaticul dar dubiosul Mitrea si mai ales dupa paiata cantareata si poltroana de Orban, tara are in sfarsit un ministru al Transporturilor adevarat !
  • +3 (3 voturi)    
    Corect! (Sâmbătă, 14 martie 2009, 22:12)

    Sakura [utilizator]

    Sistemul numit RO-LA de transport pe tren a tirurilor de marfă se practică în toate ţările civilizate începând cu Ungaria spre vest. Avantaje:
    - rapiditate. Un tren ajunge mai repede de la o graniţă la alta a ţării decât o maşină care poate prinde n ambuteiaje pe drum.
    - economie. Transportul pe tren este mai eficient şi deci mai ieftin decât pe drum. Un transport mai ieftin înseamnă mărfuri mai ieftine.
    - aglomeraţie. Camioanele nu mai aglomerează drumurile.
    - siguranţă. Lipsa camioanelor de pe drumuri înseamnă şi lipsa accidentelor în care acestea sunt implicate direct sau indirect.
    - calitatea soselelor. Nefiind pe drumuri mii de camioane grele, durata de viaţă drumurilor va fi mai mare şi costurile de întreţinere mai mici.
    - timp de lucru. Şoferii au nişte reguli foarte stricte privind numărul de ore petrecute în trafic. Urcând camionul pe calea ferată, el poate parcurge sute de km în timp ce doarme. Când ajunge la capăt de linie poate sta la volan şi continua drumul.
    - nu în ultimul rând, reducerea poluării. O locomotivă poluează cât câteva camioane, dar transporta zeci sau sute.
    Dezavantaje? Nu cunosc. Şi oricum sistemul nu este obligatoriu pentru orice camionagiu. Este încurajat, dar nu obligatoriu.
  • +3 (3 voturi)    
    O idee (Sâmbătă, 14 martie 2009, 22:26)

    x [anonim]

    Bunicica ideea mutarii transportului rutier spre cel feroviar.
    (Stiu ca asta ni se intimpla din cauza incompetentei, neputintei si HOTIEI celor ce ne conduc!)
    Dar s-o facem nu ca in Mos Ion Roata si tzaranii.
    Adica mnealor "de sus", cu gipane, sa nu mai mearga in deplasari (acasa, in delegatii, in vacante la munte si la mare) cu masina, ci cu ... trenu'; la clasa a II-a (ca e criza, nu?)!
    Asa o sa fie mult mai mult loc pe sosele, ca si asa sint proaste, si li se strica suvurile.
    Despre autostrazi ... ca la mortzi (sau inexistenti): Numai de bine!
  • +2 (2 voturi)    
    munca-i grea (Sâmbătă, 14 martie 2009, 23:53)

    saluta-te-as [anonim]

    Bercene, pai tu ai timp de asa ceva? Afaceri gen SUN OIL nu mai ai? Or fi vremuri de saracie? Hai, baga tare, ca trebuie bani si pentru parlamentarele europene, unde trebuie sa ajunga si Elenutza lu tatucu...
    Pentru cine n-a inteles...ma refeream la bani din impozitele pe profit, care merg la bugetul de stat din care se achita costurile cu alegerile...nu ma refeream la afaceri ilicite, pentru ca pedelistii nu fac din astea, ei nu stiu ce e ala sistem ticalosit...Nu stie nici matracuca aia care a fost/este la mediu si are firma de consultanta pentru OMV tot pe mediu.
  • -1 (5 voturi)    
    a (Duminică, 15 martie 2009, 6:10)

    a [anonim]

    Acest om este cretin. In toata Europa, transportul rutier reprezinta 75-80 % din cantitatea de marfuri vehiculate!!! Cum va face?
  • +3 (3 voturi)    
    buna idee (Duminică, 15 martie 2009, 8:42)

    clujean [anonim]

    e ridicol sa avem o retea de cale ferata atat de extinsa si sa n-o folosim, iar drumurile sa geama de TIR-uri! cat despre transportul "just in time", e un lux care va trebui platit greu, fiindca duce la poluare, aglomeratie si accidente; calea ferata e perfecta pt. transportul cantitatilor mari de marfa
  • +2 (2 voturi)    
    Domnule ministru (Duminică, 15 martie 2009, 9:02)

    ALex [anonim]

    Fac deseori drumul Praga - Bucuresti cu trenul. Ati scos trenul direct deci acum calatoresc cu escala la Budapesta. Dar nu ma supar, va invit totusi la un mic calcul.

    De la Praga la Budapesta sunt 925km (pe calea ferata), pe care trenul EC171 Hungaria ii parcurge in 12h, asadar cu o medie orara de 77km/h. De la Budapesta la Bucuresti sunt 876km pe care trenul EN371 Ister ii parcurge in 15h, asadar in medie cu 58.4km/h. Dar poate ca sunt tot ungurii de vina, deci sa luam numai portiunea Arad - Bucuresti: 625km si 10.5h, asadar 59.5 km/h.

    Asa arata transportul pe calea ferata. Pe alte rute nu circul, insa va pot spune ca Pendolino in Cehia face intre Praga si Viena 405km in 4h, deci cu peste 100km/h.

    Halal reteaua dvs feroviara. PS: Intre Arad si Curtici trenul zguduie pe sine asa de tare ca poti cadea din pat. Cat despre viteza, desi cand am fost ultima data era zapada, am avut la mine niste seminte de lalea, si cand am ajuns la Curtici, lalelele le-am dat spre vanzare in piata.
    • +1 (1 vot)    
      corect dat... (Duminică, 15 martie 2009, 12:47)

      helium [anonim] i-a raspuns lui ALex

      Nu ne putem permite luxul altora. Sa nu uitam care este deficitul cailor ferate romane si sa nu uitam ca noi suntem printre principalii vinovati.
      Nimeni nu mai face precum romanul, nimeni nu da mita la nas sa mearga nush unde...sau poate ca fac si altii dar nu ca noi.
      Nu se poate investi in infrastructura atata timp cat sunt in pierdere.
      Garile mici arata jalnic, au din ce in ce mai putini angajati pentru ca lucreaza in pierdere. Pe distante scurte nasul e suveran si aia 3-4lei care ar trebui sa ajunga in casele garilor ajung in buzunarele nasilor.

      Pe deoparte CFR-ul merita acest lucru pentru ca nu fac abonamente pentru navetisti(pe distante scurte). Ar putea castiga acest lucru.
      Spre exemplu un natevist care circula de 5ori pe saptamana dus intors Bucuresti-Ploiesti da 2-3lei ori 2 drumuri(sa spunem in medie 5lei). 5 lei pe zii, 25 pe satamana, 100lei pe luna. Banii astia ajung la nas in buzunar si apoi el i imparte cu conductorul si alti superiori.

      CFR-ul ar putea emite abonamente la un pret sa zicem de 60-70lei si altfel ar fi o suma incasata numai de la o persoana.

      Gara Ploiesti Sud a fost scoasa la licitatie din cauza datoriilor, una din cele mai mari din tara(nu e nici Videle, nici Titu & stuff)...a cui este vina ca ei sunt in pierdere si lumea nu cumpara bilet?

      Nu poti investi in infrastructura daca nu ai fonduri, aici i inteleg. Nesimtirea romanului e crasa! Si sa nu spui ca romanu nu are bani de bilet, de cola, tigari, ziar si alte daravele are!
  • +1 (1 vot)    
    Mocanita (Duminică, 15 martie 2009, 12:03)

    Albu Zahar [utilizator]

    De la Bucuresti la Mangalia sun 268 Km pe calea ferata. Si cel mai rapid tren, in cel mai fericit caz face 6h30. Sa va calculez media: 42 Km/h.
    In 1930 trenul facea mai putin.
    In 1990 Personalul ala daramat, care oprea la fiecare cotetz, facea doar 5 ore pana la Mangalia.

    Ce s-a intamplat? Ii doare la basca pe toti ca IC-urile in Romania au ajuns sa mearga pe linii cu traverse de lemn, ca celelalte sunt in reparatii de vreo 18 ani. Toate.

    Cica le modernizeaza. S-a dus dreaq toata tehnologia lor moderna de acum 18 ani de cand tot modernizeaza. Reteaua de cale ferata in Romania o sa fie cel mai mare muzeu in aer liber.
    Elena sa scoata locomotivele cu abur sa stimuleze turismul.

    Incercarile lui Berceanu stim toti cum se termina...
    E clar ca toate averile voastre si ale familiilor sunt furate de la stat. Voi nu stit ce e aia management. Nu ati auzit in viata voastra de dead-line. De raspundere. De performanta.

    Sictir!

    PS: Pentu unguri! Pana mai lamurim noi tarasenia va spun "La Multi Ani!"
  • +1 (1 vot)    
    Dati o proba D-le MINISTRU! (Duminică, 15 martie 2009, 16:32)

    Sergiu [anonim]

    Decat vorbe fara acoperire mai bine dovediti ca se poate.
    Macar de la Ploiesti la Bucuresti intr-un prim pas.
    Dinozaurii din calea ferata au scos trenuri pe reelatia Ploiesti Bucuresti pentru ca au microbuze la care au interese sa le merga in defavoarea traficului pe cf.
    Reducand, anuland trenuri de la Ploiesti la Bucurest,i Noaptes&co imping calatorii sa mearga cu microbuzele lor aglomerand in mod stupid traficul pe DN 1.
    Cand este atat de simplu sa asiguri 4, 5 trenuri intre 6.00 si 8.00 dimineata din Ploiesti Sud cu care sa se ajunga in Bucuresti nord.
    Au lasat pe Ploiesti Vest 1 sau 2 trenuri de naveta care oricum vin intarziate iar pe Suf le-au anulat, amanat sau modificat graficul.
    Si asta in conditiile in care 2000 poate 2500 de masini pleaca zilnic din PloiestiSud spre Bucuresti
    Potentialii clienti ai caii ferate s-au pliat pe autoturisme personale, microbuze care se adauga traficului infernal de pe DN 1.
    Cand daca erau asigurate trenuri adecvate de naveta din gara de Sud a Ploiestiului la : 6.00 , 6.30,7.00, 7.20, 7.40 peste 1500 de oameni renuntau sa faca cu masina 2 ore pana la Bucuresti si mergeau cu trenul in 40 minute.
    Intre 6.00 si 8.00 sunt doua trenuri din Sud iar in vechiul mers erau 5. Ghiciti cu ce merg calatorii navetisti la Bucuresti si a cui sunt microbuzele care fac traficul pe DN 1 un calvar?
    Ministrul Berceanu nici nu stie ca din interiorul sntcf se pune la cale pierderea prin nearminizarea traficului de cal;atori cu nevoia calatorilor.
    Si vor subventii sa doarma linistiti!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version