Radu Berceanu: Avem posibilitatea sa reziliem unilateral contractele cu constructorii de autostrazi. Vom aplica si amenzi

de E.M.     HotNews.ro
Marţi, 10 martie 2009, 12:08 Actualitate | Esenţial

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat marti ca exista posibilitatea de reziliere unilaterala a contractelor incheiate cu constructorii de autostrazi care nu isi respecta termenele, fara ca acestia sa mai poata sa intarzie la nesfarsit lucrarile. De asemenea, vor fi aplicate amenzi.

Intr-o conferinta de presa, ministrul a declarat: "Niciodata, pana in prezent, niciun constructor nu a respectat pe vreun santier termenele de finalizare a lucrarilor. Acum vom aplica amenzi pentru intarzieri in valoare de pana la 0,005% pe zi din valoarea contractelor."


Citeste mai multe despre   






















2303 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    pe bune? (Marţi, 10 martie 2009, 12:12)

    msk [anonim]

    eu nu cred ... niciodata pana acum nu am vazut asa ceva ... se rezolva treaba cu cate o "atentie" din partea constructorului ..... ca deh, sunt bani publici, ce mai conteaza ca nu facem treaba in schimbul lor?
    • +2 (2 voturi)    
      A crescut potul, prietene (Marţi, 10 martie 2009, 13:31)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui msk

      Nu mai vrea putin - adica 10 % - poate vrea 15 sau 20 %.
      Cine stie ce o fi in mintea aia incurcata de oltean ?
      • +1 (1 vot)    
        ASA E (Marţi, 10 martie 2009, 14:44)

        lms [anonim] i-a raspuns lui Alex

        invariabil, toti cand au ajuns la putere, au sistat contractele in derulare- pentru renegociere- sau pentru a le da altora. Vezi si la primaria Bucuresti - se reziliaza tot.
    • 0 (0 voturi)    
      MICHAEL M. Stanciu Proiectantul pagubelor (Marţi, 10 martie 2009, 19:59)

      OMUL DIN UMBRA AUTOSTRĂZII BECHTEL [anonim] i-a raspuns lui msk

      MICHAEL M. Stanciu este omul de afaceri ale cărui firme se ocupă de proiectarea autostrăzii „Bechtel”. Companiile sale au primit majoritatea lucrărilor iniţiate prin Ministerul Transporturilor. Unele lucrări au eşuat, necesitând suplimentarea fondurilor pentru reabilitare.Institutul de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale şi Aeriene (IPTANA) împreună cu Search Corporation au primit de la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului lucrările de fezabilitate şi proiectare a autostrăzii „Bechtel - Enka” printr-un contract care le aduce peste 42 de milioane de euro. Cele două companii aparţin unui singur personaj, Michael M. Stanciu, un american de origine română ce conduce compania Search, care este la rândul său acţionar unic la Iptana S.A.
  • +5 (5 voturi)    
    ori minte, ori e ticalos (Marţi, 10 martie 2009, 12:15)

    clujean [anonim]

    daca aceste contracte NU se pot rezilia fara plata unor daune uriase, dl.Berceanu minte penibil si nu inteleg de ce; daca, dimpotriva, rezilierea e posibila, ba si cu amenzi pt.constructorii ineficienti, dl.Berceanu e ticalos, fiindca putea sa ia aceste masuri inca de acum 3 ani, cand era ministru al Transporturilor.
  • 0 (0 voturi)    
    cum vor depasi recordul de 5 km a PNL? (Marţi, 10 martie 2009, 12:17)

    a [anonim]

    daca vor face asta... :))
  • +4 (4 voturi)    
    Cati bani inseamna asta? (Marţi, 10 martie 2009, 12:20)

    Grigore [anonim]

    Asta ar insemna ca Bechtel ar trebui amendata cu peste 200.000€/zi (valoarea contractului e de peste 4 miliarde€).
    Evident, daca s-ar aplica ferm asemenea amenzi, nici unui constructor nu i-ar conveni sa piarda vreo zi. Sa vedem cat de hotarat va fi ministrul asta sa atace Bechtel. O tara intreaga l-ar aplauda daca ar face-o.
    • 0 (0 voturi)    
      populismul in crestere galopanta..... (Marţi, 10 martie 2009, 14:46)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Grigore

      chiar daca reziliaza contractul cu bechtel (contractul lui nastase, aliatul de acum de la guvernare), daunele vor fi mari dar asta nici nu conteaza fata de ceea ce urmeaza. autostrada se construieste in zone cu alunecari de teren. bechtel nu a avut studiu de fezabilitate dar a banuit ceva si a impus un contract care s-o apere de surprize (inca ii tine...). acum, daca reziliaza contractul, orice alta firma care stie de chestia cu alunecarile de teren va cere sume mai mari ca bechtel si termene mai largi, fara sa vorbim de cei citiva ani in care trebuie facut studiul de fezabilitate..... asa ca berceanu nu este decit un populist care da din gura....oare de ce nu ma mir? iar cu cei "5 km", e contractul psd-ului cu bechtel si nu stiu ce puteau sa faca liberalii dupa ce s-au trezit cu un astfel de contract. nici acest guvern nu poate face nimic. bechtel face exact ce vrea pentru ca asa s-a semnat contractul.....
  • +1 (1 vot)    
    amenzi (Marţi, 10 martie 2009, 12:26)

    o romanca [utilizator]

    daca nu este disciplina contractuala nu se face nimic; pana nu se vor rezilia contracte si nu se vor percepe penalitati, nu vom putea vorbi de respectarea termenelor.
  • +2 (2 voturi)    
    Excelent! (Marţi, 10 martie 2009, 12:31)

    G P L [anonim]

    Va rog sa incepeti cu autostrada Becthel si apoi autostrada soarelui, multe succesuri!!!
  • +1 (1 vot)    
    0,005 ?! (Marţi, 10 martie 2009, 12:33)

    gigi [anonim]

    Deci in 200 de zile amenda ajunge la 1% din valoarea contractului, iar suplimentarea fondurilor cu cateva zeci de milioane la fiecare 6 luni => profit net constructori neseriosi de f multe milioane fara sa miste un deget...
  • 0 (0 voturi)    
    ce de bani (Marţi, 10 martie 2009, 12:36)

    mihai [anonim]

    nu vom avea autostrazi dar in schimb ne vom imbogatii din amenzi..... Gizzz!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Vai, Radu mamii, dar ce penalizare mica ai... !!! (Marţi, 10 martie 2009, 12:40)

    Ovidiu [anonim]

    0.005% pe zi, inseamna fffffff. putin.

    Adica daca constructorul o face pe-a nebunul si intarzie 3 ani plateste 5-6% de penalizare...

    Radu mamii, pai in felul asta toti constructorii de autostrazi vor opri lucrarile si vor pune banii la banca, ptr ca vor iesi pe profit si dupa achitarea penalizarilor.

    De ce nu faceti un sistem clar, bine delimitat:

    1. De la 0 la 30 de zile - nu se platesc penalitati, perioada acceptata. Sa se termine austrazile cu o luna mai tarziu, nici un roman nu se va supara.

    2. De la 30 la 90 de zile. Penalizare de 10% din valoarea contractului.

    3.Peste 90 de zile - rezilierea contractului si platirea unei "amenzi" de inca 10% pe langa cei 10% punctul 2.

    E simplu, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      cred ca .. (Marţi, 10 martie 2009, 14:13)

      visio [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      nu ai fost atent, a vrut sa spuna ca spaga, pt a nu fi penalizati constructorii, este de 0,005% pe zi; iar nu suntem atenti=))) ; prosti ne mai cred politicienii astia care abia au terminat o facultate; si ceausescu ne confunda cu satenii lui din scornicesti...
    • 0 (0 voturi)    
      prea tarziu (Joi, 12 martie 2009, 8:06)

      aaa [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      tu zici bine, dar acum e prea tarziu sa mai faci modificari in conditiile contractului, mai ales la cap penalizari din partea anagajatorului, deoarece trebuie sa ai acordul constructorului ca sa le modifici...si iti dai seama ca nu va accepta niciodata sa semneze un document prin care sa i se ia penalitati mai mari decat pana atunci.
      singura solutie e rezilierea de catre min....consecinte: constructorul pleaca, o sa i se dea ceva despagubiri ptr ca va pierde min in justitie ca nu a respecatat contractul (iar bechtel da), si sa refaca caietul de sarcini sa relanseze licitatia. si eventual sa invete ceva din ce s-a intamplat pe vechiul contract.
      iti dai seama ca asta nu se va intampla...veci....deci o sa dea penalitati de 200.000 pe zi si noi poate si mai mult lui ptr ca sigur ne gaseste si el noua ceva bube sucuelente in obligatiile noastre si deci "avantaj el", pardon..avantaj doar el...bechtel
  • +1 (1 vot)    
    Domnule Ministru... (Marţi, 10 martie 2009, 12:50)

    judex1 [anonim]

    nu va mai jucati cu rabdarea nostra. Daca nu sunteti in stare sa faceti cel putin 800km de autostrada, dati-va demisia! Asteptam fapte, nu vorbe!
    • -2 (2 voturi)    
      Te-ai trezit, PeDeLiciule ? (Marţi, 10 martie 2009, 13:41)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui judex1

      PartidulDeLimbrici:
      A promis 800 de km de autostrada ?
      A promis marirea salarilor profesorilor ?
      A promis marirea pensilor ?
      A promis ca nu va face alianta cu PSD ?
      A promis condamnarea comunismului ?
      A promis 'Sa traiti bine!' ?
      A promis tepe in piata Victoriei/toleranta ) fata de coruptie ?
      Mai are rost sa continui ?
  • 0 (0 voturi)    
    Tovarasu ministru..... (Marţi, 10 martie 2009, 12:55)

    Andrei [anonim]

    Alo tovarasu ministru, maipune mina si citeste dom'le FIDIC'u si apoi mai vorbim de reziliat contracte de lucrari de autostrazi. Ca din gura poti a spune ca nu te doare. Da bine la vopsea. Apoi cu amenzile, poti cel mult sa calculezi. Care apoi sunt contestate. Si negociate. Numa militia si garda financiara da amenzi domnule. Restul e tacere. Cred ca ar trebui sa mai lucrati la cunostintele profesionale tovarasu' ministru. Ca la alea politice v-ati slefuit si inainte si dupa. Doamne fereste de mai rau!
    • 0 (0 voturi)    
      FIDIC (Joi, 12 martie 2009, 8:09)

      alt andrei [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      ce vb tu acolo...ce sa citeasca? FIDIC...nu te mai chinui...eu as vrea sa mearga cineva la toti spagarii astia de se fac ca ne conduc si sa ii intrebe atat:" puteti sa ne spuneti ce inseamna: PHARE, ISPA , SAPARD si FIDIC?"sunt 20 de litere in total nu poate sa fie asa de greu...
      incearca cineva?
  • 0 (0 voturi)    
    Berceanu, daca faci asta iti facem statuie! :) (Marţi, 10 martie 2009, 12:56)

    bigbrother [utilizator]

    Iti doresc succese nebanuite! Dar, ca alte multe declaratii "sforaitoare", nu vei face nimic sau te vei trezi cum prietenii iti spun sa sezi bland ca zarurile sunt aruncate.
  • 0 (0 voturi)    
    Stapanu" Inelelor...de Centura (Marţi, 10 martie 2009, 12:56)

    Alexios [anonim]

    acest petre tutea din fruntea transporturilor si a altor comitii si comitete e cam papagal: nu se spune in public cum se modifica o clauza contractuala; acel procent al amenzii este ridicol de mic, iar in clasicul stil romanesc nu se va aplica nici macar la valoarea contractului ci la valoarea unei etape contractuale (realizarea a xx km cu finalizare la cheie i data de ...); mai anton pan, pune ma tata penalitati de 0,1%-0,5% pe zi de intarziere din pretul contractului, notifica executantul la prima deraiere de la conventie, sa vezi ce misca baietii!!! mai putin bechtelu' sunt intangibili, prietenii stiu de ce !!!
  • +2 (2 voturi)    
    Sunteti penibil d-l Berceanu (Marţi, 10 martie 2009, 13:00)

    Burcea Nicolae [anonim]

    Domnule Ministru ,

    Mai putine vorbe si mai multi km. de autostrada!!.
    Sunteti instalat de trei luni si in afara de vorbarie nimic concret .Eu nu calatoresc prin Romania pe amenzile dvs. sau pe vorbaria dvs.
    Am nevoie de autostazi , nu de amenzi ....
    Personal ACUM va consider un vorbaret incapabil sa creeze un sistem care sa genereze autostrazi...
    Vorba lunga saracie curata....
  • 0 (0 voturi)    
    Nu mai vrem vorbe. (Marţi, 10 martie 2009, 13:45)

    AlinN [anonim]

    Macar daca nu sunteti in stare sa faceti nimic pe acel post, va rugam nu mai dati declaratii. Stati 4 ani la loc caldut, nu faceti nimic, dar nu ne mai insultati cu declaratii de acest gen. Va rugam sa nu faceti nici un km de autostrada in tacere. Dumneavoastra ati dori sa nu faceti nimic, sa faceti si spectacol, sa primiti si urale. Nu prea se poate asta.
  • 0 (0 voturi)    
    prin noi insine,reloaded! (Marţi, 10 martie 2009, 13:57)

    un fost constructor [anonim]

    mini transporturilor(fost maxi) sa reactiveze proiectantii nostrii autohtoni dinainte de "89:IPTANA-Institutul de Proiectari Transporturi Auto Navale si Aeriene(avea sediul chiar in palatul mini transporturilor-a proiectat A1,aeroporturile, porturile, drumuri,atit in tara cit si prin alte tari),IPCF-Institutul de Proiectari Cai Ferate, sa ,constructorii nostrii:CCCF:Centrala Constructii Cai Ferate,TCDPPA-Trustul Constructii Drumuri Poduri Porturi si Aeroporturi,sa.toata ziua, buna ziua, licitatii cu firme straine de proiectare,constructii,receptie.pai, compania de autostrazi ca beneficiar, n-are nici macar diriginti de santier si comisie de receptie romana?cine sunt ceei care arunca banii(valuta, care nu o avem) asa pe fereastra, cind noi pe vremuri am facut lucrari similare, cu forte proprii.nu mai avem pic de mindrie,nici macar profesionala, ca sa nu mai vorbim de cea patriotica.mai nou,toata lumea se pricepe la autostrazi, ca si la fotbal, ca la agricultura.aici deja nu ne mai pricepem.dovada ca importam 80%,ruinind in datorie externa next generation,cind altadata asiguram in totalitate consumul intern de produse agricole si dadeam si la export.in plus, exportam si produse industriale complete, nu componente!inlaturarea acestei anomalii trebuie sa fie preocuparea conducerii politice a tarii.ca nu se intimpla asa, e o singura explicatie-background-ul din ce in ce mai slab al acesteia si lipsa de aplecare si vointa, de documentare spre istoricul si traditiile noastre tehnologice de dinainte de "89, dar si big eroarea cum ca legea cererii si ofertei ar actiona spontan reglind totul de la sine.fals,ea regleaza,dar, in absenta unor mari dezechilibre,..in caz de mari dezechilibre,statul trebuie sa intervina masiv si inteligent..ori,deocamdata, suntem in criza economica.
    ex. "prin noi insine",inainte de anul 1900, inginerul roman Anghel Saligny proiecta si executa podul de la cernavoda si Silozul din Portul constanta.iara,noi,noi,epigonii,cind?
  • 0 (0 voturi)    
    Reforma in constructii I (Marţi, 10 martie 2009, 14:01)

    drumar [anonim]

    Pentru a da de lucru si ceva strategic cj si rezolvarea astfel rapida a constructiei autostrazilor, a altor infrastructuri si constructii, s-ar putea sa se infiinteze companii judetene de constructii in subordinea presedintilor consiliilor judetene, care sa raspunda de constructia tronsoanele de autostrada care traverseaza judetul respectiv si altor lucrari in judet ca : sere, canale de irigatii, constructii de blocuri, etc.
    Aceste intreprinderi existau inainte de ‘89 organizate pe ministere : TCIND, TCH, CCH, EnergoConstructia, EnergoMontaj, ElectroMontaj, CCCF, TIAB, IAMSAT, Nuclearmontaj, etc.
    Nu trebuie sa stergem complet experienta si traditia, de buna practica, anterioare, ale tarii noastre in domeniile: proiectare-cercetare, industrie, transporturi, constructii, agricultura, etc., cind "prin noi insine" am proiectat si executat lucrari de infrastructuura de mare anvergura ca porturi, santiere navale, aeroporturi, poduri peste Dunare, cai ferate si drumuri: defileu: Dunare, Jiu, Olt, Salva-Viseu, Transfagarasan, Autostrada Buc-Pitesti,etc. Canalul Dunare-Marea Neagra, Metrou, inceput sistematizare Bucuresti, sistematizarea oraselor mari si mici,etc., baraje, ecluze, docuri uscate, lacuri de acumulare, mine la suprafata, agricultura, sport, etc., ci sa le adaptam la noile conditii. Nu mai vorbim de fabrici si echipamente!
    In privinta locuintelor, momentan, suntem rezolvati( aproape gratis fata de preturile de acum) tot dinainte de "89, dar ce vom face ca durata de viata a acestor locuinte scade si noi preponderent construim prin dezvoltatori mai mult locuinte scumpe rezidentiale?Nu cumva trebuie sa intensificam in prinul rind constructia de locuinte noi de mijloc, deoarece de izolari de blocuri vechi, cetatenii s-au apucat deja?.

    in plus, fondurile trebuie date conf.tabel:
    nrc|necesar|realizat|target|%(realizat/target) desfasurat pe puncte, subpuncte, obiective,etc., nu numai filozofie ci si contabilitate, controlate: decadal,
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Marţi, 10 martie 2009, 14:25)

    eugen [anonim]

    Domnule Berceanu, da autostrazi mai faceti????
    Ne tot tocati cu contractele, dar de lucru cand va apucati?
    Ne-am saturat sa tot pasati motanul de la unul la altul.
    E nesimtireeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Drumurile di Romania (Luni, 16 martie 2009, 16:36)

    suciu [anonim]

    Daca va ti uitat la stirile de la protv din ultimii ani ,puteti constata ca 99% din accidentele rutiere se produc in CURBE : prin derapare din cauza ploii , a zapezii , a unor bucati de noroi sau balega de vaca , viteza neadaptata la unghiul curbei etc .Ce se pierde prin aceste accidente : vieti omenesti - odata cu ele si investitia facuta de stat in pregatirea profesionala a victimelor -masini deteriorate , case daramate , stalpi de electricitate rupti cu fire cu tot etc. Daca s-ar lua in calcul toate pierderile as fi curios sa aflu de la ministrul transporturilor : NU AR FI MAI IEFTIN SA SE INDREPTE majoritatea curbelor ????? Atunci cand modernizezi un drum prin largire nu ar fi mai bine ca in loc sa mergi cu 2 metri dreapta ,doi metri stanga , sa te duci in curba pe interior cu 4 metri si pe exterior cu nimic ??? E elementar !!! Si costa Romania mai putin ! Vezi soseaua Timisoara - Lugoj !!!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică