Dezbaterea pasapoartelor biometrice in BOR: Un nou episod al disputei intre Patriarhul Daniel si Mitropolitul Bartolomeu Anania

de Attila Biro     HotNews.ro
Joi, 26 februarie 2009, 20:05 Actualitate | Esenţial

Patriarhul Daniel si IPS Anania
Foto: AGERPRES
Disputa din jurul pasapoartelor biometrice a adus la lumina un conflict mai vechi intre Patriarhul Daniel si Mitropolitul Bartolomeu Anania. Sfantul Sinod a decis joi, 26 februarie, ca pasapoartele biometrice nu sunt periculoase si ca teoriile legate de numarul 666 nu au fundamente teologice. Anterior deciziei Sinodului, Mitropolitul Bartolomeu Anania sustinea ca introducerea pasaportului biometric reprezinta o ofensa la adresa intregului popor roman.
  • Un element-cheie al acestei dispute il reprezinta si faptul ca introducerea pasapoartelor biometrice a fost catalogata ca semn al Satanei de catre parintele Iustin Parvu de la manastirea Petru Voda, care este in subordinea Mitropoliei Moldovei - condusa din 2008 de IPS Teofan, un apropiat al mitropolitului Bartolomeu.

Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane (BOR), condus de Patriarhul Daniel a anuntat joi ca nu se opune introducerii pasapoartelor biometrice. Reprezentantii Patriarhiei au comentat public si atitudinile unor monahi precum Iustin Parvu, care au facut legatura intre introducerea pasapoartelor biometrice si Apocalipsa biblica.

Numarul 666 este mentionat in Apocalipsa, dar el este ca si orice alt numar. Il avem in telefoane. Daca il gasim pe oriunde altundeva nu trebuie sa ne temem”, a declarat parintele Constantin Stoica, purtatorul de cuvant al Patriarhiei. El a mai mentionat ca monahii care au speculat pe marginea acestui subiect au exagerat si au oferit presei “informatii senzationale cu un caracter indoielnic”. Parintele Stoica a mai mentionat ca si el isi va face un pasaport biometric.

In comunicatul oficial al Patriarhiei se mentioneaza ca deciza nr. 638/2009 a Sfantului Sinod prin care Biserica Ortodoxa se exprima pentru introducerea pasapoartelor biometrice a fost luata in unanimitate.

Cu toate acestea, polemica in interiorul BOR este publica. Unul dintre contestatarii deciziei de introducere a pasapoartelor biometrice este Mitropolitul Clujului, Albei, Crisanei si Maramuresului - Bartolomeu Anania. “Eu nu am fost la lucrarile Sfantului Sinod. Sunt aici izolat si nu mi-a parvenit nici un fel de decizie, dar imi mentin punctul de vedere exprimat public”, a declarat pentru HotNews.ro Bartolomeu Anania.

Cu cateva zile inainte, pe 18 februarie, IPS Bartolomeu a prezentat presei pozitia oficiala a Mitropoliei Clujului, Albei, Crisanei si Maramuresului, prin care condamna introducerea pasapoartelor biometrice.

Argumentul ca acest sistem de supraveghere contribuie la identificarea si urmărirea delicventilor constituie o ofensa la adresa intregului popor roman, care nu poate fi tratat ca o banda de infractori. Acest sistem de supraveghere e un atentat la libertatea si intimitatea oamenilor, drepturi consfintite nu numai de legile civile, ci si de normele religioase. E ca si cum un duhovnic ar divulga secretul spovedaniei, fapt aspru pedepsit in randuielile bisericesti, dar cu drept de cetatenie in sistemul transparentei fara perdea”, se arata in luarea de pozitie semnata de IPS Bartolomeu Anania.

Mitropolia Moldovei, locul de unde a pornit disputa pasapoartelor biometrice

Un alt element important in disputa din interiorul BOR pe marginea pasapoartelor biometrice este si faptul ca in 2008 au avut loc in Sfantul Sinod alegerile pentru functia de Mitropolit al Moldovei, loc ramas liber dupa ce Daniel a fost ales Patriarh. In cursa au fost aruncati apropiati ai IPS Bartolomeu si ai Patriarhului Daniel. Potrivit analistilor teologi, de acesta data a castigat Mitropolitul Anania. Mai precis, Sfantul Sinod l-a ales ca Mitropolit al Moldovei pe IPS Teofan, care este un apropiat al  IPS Bartolomeu Anania.

De mentionat este faptul ca intreaga isterie a pasapoatelor biometrice a plecat din Moldova. Parintele Iustin Parvu de la Manastirea Petru Voda, manastire din subordinea Mitropoliei Moldovei a semnat mai multe luari de pozitie in care sustine ca pasaportul biometric este un semn al diavolului si prevesteste Apocalipsa. Potrivit Patriarhiei aceste luari de pozitie nu au fost girate de Biserica Ortodoxa Romana.

Disputa pentru preotii-candidati

Un alt episod in care Mitropolitul Anania a avut o pozitie diferita fata de cea a Patriarhului Daniel a fost inregistrat in 2008 inainte de alegerile locale. Pe 7 martie 2008, Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe  a decis sa permita preotilor sa candideze la alegerile locale. Reprezentantii Patriarhiei argumentau ca au luat aceasta decizie la solicitarile venite din partea preotilor din teritoriu si a faptului ca ar exista o traditie in implicarea acestora in administratia locala.

Pe 12 martie IPS Bartolomeu a semnat o circulara adresata preotilor din subordinea sa in care ii indemna sa nu candideze la alegeri. “Preotul este un soldat al bisericii, si i se permite in mod excepţional să participe la viaţa cetăţii. Preotii se abtin de la implicarea lor in organismele politice ale statului, cum sunt consiliile locale si judetene”, declara Mitropolitul Anania in 2008

Disputa de putere dintre IPS Bartolomeu si actualul Patriarh Daniel a iesit pe scena publica dupa moartea fostului Patriarh Teoctist. IPS Bartolomeu si pe atunci Mitropolitul Daniel au candidat pentru functia de Patriarh. In final Patriarh a fost votat IPS Daniel care a obtinut 95 de voturi in timp ce IPS Bartolomeu a obtinut doar 66 de voturi.

Analistii teologi apreciau ca noul Patriarh Daniel trebuie sa aleaga intre a moderniza BOR sau sa continue politicile conservatoare apropiate de Biserica Ortodoxa din Rusia. Aceasi analisti sustin ca Patriarhul Daniel a ales calea reformei. Ca argument sunt realizarile BOR din ultimul an. La nivel de imagine BOR a infiintat un post de televiziune, o agentie de stiri si a demarat o ampla campanie de construire de biserici si manastiri.

IPS Bartolomeu este vazut ca un adept al conservatorismului proliferat de Biserica Ortodoxa din Rusia si cea din Grecia. In ultimii ani cele doua foruri bisericesti si-au exprimat vehement opozitia fata de unele inovatii tehnologice precum pasaportul biometric. De remarcat este si faptul ca asociatiile si organizatiile, printre care si Noua Dreapta, care au organizat protestele impotriva introducerii pasaportului biometric si-au argumentat opozitia folosindu-se si de declaratiile publice ale celor doua biserici amintite mai sus. Puteti citi aici cateva din aceste pozitii.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Cursurile care le-ar fi putut salva viata celor 4 eroi SMURD. Autoritatile nu s-au gandit insa ca si ei trebuie antrenati

Cursurile dureaza trei zile si se pot face in doua centre din Constanta. Insa autoritatile nu au luat in calcul faptul ca si salvatorii trebuie antrenati.








8259 vizualizari
  • 0 (22 voturi)    
    suntem oameni... (Joi, 26 februarie 2009, 20:33)

    helium [anonim]

    admitem tehnologia pana la un anumit punct, cand aceasta nu intrece de barierele normalitati...

    suntem oameni, trebuie sa exista o limita a normalitatii si omul trebuie sa traiasca liberi intr`o societate...avem drepturi, nu putem fi exploatati la nesfarsit...buba este ca noi ne "exploatam" pe noi insine facandu`ne rau...

    omenirea e pusa greu la incercare...in loc sa investim in ecologie si alte domenii care ne pot asigura bunul trai continuam sa investim alarmant in arme de lupta, sa continuam razboaie si sa ne rezumam la a da verdicte negative cu privire la incalziri globale, presupuse cutremure & stuff...

    incotro omenire?
    • +4 (10 voturi)    
      unde?! (Joi, 26 februarie 2009, 22:45)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui helium

      totusi, imi spune si mie cineva ce legatura este intre 666 si pasaportul biometric?
      • -2 (4 voturi)    
        546 (Vineri, 27 februarie 2009, 0:42)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui atreus

        nu m-ati inteles: apare undeva pe pasaport 666, ca banui ca se poate inlocui cu 546 sau 284 sau 910 etc. si sa scapam de problema...
        • +2 (10 voturi)    
          Nu apare (Vineri, 27 februarie 2009, 9:32)

          Macchiavelli [anonim] i-a raspuns lui atreus

          666 nu apare nicaieri in pasaport. E o aiureala a habotnicilor
          • 0 (0 voturi)    
            Ba da apare (Vineri, 6 martie 2009, 13:13)

            Hmm [anonim] i-a raspuns lui Macchiavelli

            Stirea de la TVR pe tema asta a fost concludenta.


            "Noul CNP" sa zic asa...o sa contina un numar fix pentru toata lumea...666, cum este si la codul de bare pentru produse..are numarul fix.. 666 ...si restul numerelor difera de la fiecare produs. Pe codul de bare de la produse .... 666 apare scris in cod binar.

            Pe noile Buletine/pasapoarte/permise o sa fie scris efectiv 666..si o sa fie ceva de genu:


            *******666*******

            Pentru toata lumea.

            Si in loc de ******* -> vor fi numere unice pentru fiecare persoana, banuiesc ca la nivel global, doar 666 va ramane pentru toti la fel.
      • +1 (9 voturi)    
        La monitorizare si control se reduce totul (Vineri, 27 februarie 2009, 2:59)

        Ionel [anonim] i-a raspuns lui atreus

        Vizionati asta sa aveti o idee:
        http://video.google.co.uk/videoplay?docid=-2029681589148358971

        Cautati pe google:
        katherine albrecht google video romanian

        Lasati biserica in pace.
        • -2 (2 voturi)    
          Cine-i asta si de ce as crede ce zice? (Vineri, 27 februarie 2009, 18:27)

          eu toteu [anonim] i-a raspuns lui Ionel

          .
      • 0 (10 voturi)    
        @atreus (Vineri, 27 februarie 2009, 9:22)

        constantin [anonim] i-a raspuns lui atreus

        pasaportul dar si actele de identitate(da, cititi legea, din 2010 vor fi avea chip toate documentele) cu chipset rfid inseamna o inrobire a omului. in usa au inceput sa fie deja implantate in corp. parintii induhovniciti precum iustin parvu, arsenie papacioc si altii atrag atentia ca este o etapa premergatoare marii inregimentari din apocalilpsa: "...sa-si puna semn pe mana lor cea dreapta sau pe frunte, incat nimeni sa nu poata cumpara sau vinde, decat cel care are semnul...........cine are pricepere sa socoteasca numarul fiarei ca este numar de om. si numarul ei este sase sute saizeci si sase". asta e scris de acum 2000 de ani. semnul este si fizic dar si duhovnicesc. pe scurt duhovnicesc este asa: insemnarea pe mana inseamna a lucra pentru sistemul antihristic(de exemplu activistii comunisti care daramau biserici) iar semnul pe frunte inseamna a accepta dogma antihristica(adica insemnarea in cuget; de exemplu toti ateii care neaga pe dumnezeu). insemnarea fizica nu are nevoie de talcuire. intrebare: de ce pe chipset apare cifra 666 si nu orice alt numar? si de ce nu vei putea cumpara sau vinde fara chipset? vedeti campaniile de popularizare a chipsetului de pe cbs si comnparati cu apocalipsa......
        - o mare durere. daniel s-a opus apararii crestinilor; nici nu putea sa faca altfel doar el este mason......
        • -3 (3 voturi)    
          si totusi (Vineri, 27 februarie 2009, 15:01)

          mvr [utilizator] i-a raspuns lui constantin

          unde apare 666 pe chipset mai misticule? mai documenteaza-te (citeste) si singur, asa poate ca nu vei mai usor de manipulat de tot felul de habotnici indoctrinati
        • -2 (2 voturi)    
          problema ... (Vineri, 27 februarie 2009, 15:58)

          dami365 [utilizator] i-a raspuns lui constantin

          Problema e urmatoarea: vine un terorist si iti lasa in fatza casei o masina cu vreo 30 Kg de explozibil.Daca scapi dupa explozie ti-ai fi dorit si camere de supraveghere si pasapoarte cu numarul fiarei orice numai sa fii in siguranta. Asa-i ?
        • -2 (2 voturi)    
          666? vezi ca este de fapt 616 (Vineri, 27 februarie 2009, 16:50)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui constantin

          pt cine mai bate campii cu 666 il anunt ca in versiunea ce mai veche a apocalipsei numarul fiarei este de fapt 616.
          A devenit 666 datorita aceluiasi celebru Irineus care a facut ca Maria Magdalena sa fie vazuta drept o curva desi niciunde in vreo scriptura nu apare acest lucru.
          Lui Irineus ii suna mai bine 666 din cauza gematriei si din cauza ca ar fi avu o simetrie a numarului.
          Pt cine este curios, numarul lui Iisus in conformitate cu aceeasi celebra gematrie este 888.

          Suntem stupizi sau suntem imbecili?
          Cum credeti voi ca puteti opri o Apocalipsa daca inetrziceti un numar?
          Pai nu se spune acolo ca NIMENI nu va sti cand o sa fie?
          Dogmatici idioti care nu vad dincolo de prag!
          • 0 (0 voturi)    
            astea parca sunt emoticoane (Vineri, 27 februarie 2009, 18:30)

            eu toteu [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

            8-x asta e numarul meu
      • +1 (7 voturi)    
        ultimul pas (Vineri, 27 februarie 2009, 10:33)

        crestinul [anonim] i-a raspuns lui atreus

        Pasapoartele biometrice reprezinta ultimul pas pentru a se deschide calea implementarii microcipurilor(vericip), o legatura propriu-zisa nu exista insa una psihologica cu siguranta..Insusi aceatsa criza economica a fost generata pentru a dispare banul ca mod de plata si a se implanta vericipurile.
        • +1 (1 vot)    
          calm ca doar n-o fi vreun pacemaker (Vineri, 27 februarie 2009, 18:35)

          eu toteu [anonim] i-a raspuns lui crestinul

          The chip itself does not contain any other data other than this unique electronic ID (ceva in gen placuta de identificare)
      • -1 (7 voturi)    
        Codul de bare are la baza 666 (Vineri, 27 februarie 2009, 10:49)

        Sorin [anonim] i-a raspuns lui atreus

        Pe scurt, codul de bare adoptat are la baza cifra 666 (sunt cele trei bare, la inceput, mijloc si sfarsit putin mai lungi decit celelalte), e modul prin care se atribuie numere, bunurilor dar din pacate si oamenilor ... si aici e buba (numarul numelui fiarei e 666). Acum cipul va contine nr. si alte imformatii si se stie ca un cip se va implanta oamenilor pentru-ca cu cipul putem cumpara si vinde (cardul bancar) si acum este presiune pentru unificarea tuturor actelor intr-un cip.
        Cifra 666 este doar ajutorul nostru pentru a putea identifica chipul fiarei.
        • -2 (2 voturi)    
          iarasi 666! (Vineri, 27 februarie 2009, 16:52)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Sorin

          numarul fiarei este 616!
          666 a aparut datorita reionterpretarii de catre Irineus.
          Cea mai veche mentionare a numarului fiarei 616 este cu vreo 100 de ani inainte de a aparea versiunea 666.
          PUNCT!
        • -1 (1 vot)    
          hmmm (Vineri, 27 februarie 2009, 18:40)

          eu toteu [anonim] i-a raspuns lui Sorin

          Promit ca o sa fac cerere sa scurteze barele alea de care zici tu ......
      • +2 (2 voturi)    
        unde apare... (Vineri, 27 februarie 2009, 20:05)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui atreus

        A spus la stiri pe TVR1 ca apare intr-un cod numeric. Chiar daca nu ar aparea, problema este ca aceste pasapoarte si permise de conducere sunt un pas premergator celui descris la sfarfsitul capitolului 13 din Apocalipsa.
      • -2 (2 voturi)    
        pasapoartele (Vineri, 27 februarie 2009, 20:34)

        grg [anonim] i-a raspuns lui atreus

        mi se rupe ,sunt ateu...uitete cat cretinism cu cifrele voastre....cu ocazia asta scade numarul infractorilor deoarece pot fi gasiti mult mai usor...nush de voi dar eu sunt pro pasapoarte
      • 0 (0 voturi)    
        666 (Duminică, 8 martie 2009, 20:28)

        razvan [anonim] i-a raspuns lui atreus

        Legatura intre 666 si cipul din pasaportul biometric este ca, nr.666 din cip(nu trebuie sa apara neaparat scris 666 undeva in pasaport) este nr.care acceseaza softul pentru citirea datelor de identificare.In prezent stiai ca, la codurile de bare ale produselor tot 666 activeaza softul.Nu apare nicaieri pe codul de bare scris 666.
    • -2 (12 voturi)    
      secularizare=anticrist (Joi, 26 februarie 2009, 23:33)

      Akritas [anonim] i-a raspuns lui helium

      ieşirea cât mai grabnică din ue şi din nato, este scăparea noastră, pentru că dacă vom respinge orice ideologie mentalitate din occidentul apostaziat, unde se promovează atitudini anticreştine, antiumane, vom putea prin întoarcerea la tradiţia şi credinţa strămoşească, să ieşim din impas. De ce nu se vede ca acest numar, acest cip, înseamna CONTROL, acesta este scopul masonilor nelegiuiţi din occident, iar miza este sufletul omului, pentru al corupe la păcat!!!De ce nu vedem că politica societăţii de consum, unde omul este îndemnat să traiască ca animalul, de ce nu vedem că goana după bani şi desfrâu, pe care aceşti nelegiuiti din occident le promoveaza, duce la pierzare, la haos, la crize, şi violenţă, la nelinişte şi teamă?Să ne dumirim, să ne trezim din somnul provocat de păcatele care tronează astăzi la vedere, oficial, apărate fiind de mai marii zilei, şi să ne debarasăm ca de o murdărie urât mirositoare de orice mentalitate, ideologie, mod de viaţă, care vine din occident, sub masca drepturilor şi libertaţilor, şi să ieşim cât mai repede din nato şi ue şi vom avea putea ajunge la liman!!!Pentru că problema nu sînt aceste pasapoarte ci faptul că repezintă un instrument de control asupra omului, următorul pas fiind buletinul de identitate, iar pe acesta nu-l poate refuza nimeni, după aceea va urma implantarea cipului în corpul uman, împlinindu-se Cuvîntul Sf. Scripturi care zice că nimeni nu va mai pute cumpăra sau vinde, deci este o constrîngere, o persecuţie diplomatică, perfidă, dusă sub pretextul că sîntem mai protejaţi de infractori, dar nu se vede că raul de fapt este promovat la nivel oficial, ca politică de stat, tocmai pentru a destabiliza societatea, pentru ca apoi să vină falsul mesia - anticristul- pentru a aduce ordinea. ordine care va fi după voia lui nelegiuită, de promovare a păcatelor şi de impune model de viaţă nelegiuit avînd ca ajutor acest instrument de control diabolic-cipul!
      • 0 (6 voturi)    
        si totusi (Vineri, 27 februarie 2009, 9:39)

        un nene obosit [anonim] i-a raspuns lui Akritas

        decit sa iesim noi din UE si Nato, nu e mai bine sa te retragi tu in pustincie?
        si scapi de supermarketuri si de alte necazuri

        poti sa ai bani si sa fii si un bun crestin, poti sa consumi fara sa fii un porc, poti sa faci orice incriminezi tu daca esti ponderat si esti constient ca exista un Dumnezeu care te va pedepsi pentru excese

        din pacate comentariul tau este foarte marginit si foarte inclinat spre exagerari bigote
      • +1 (3 voturi)    
        tembel! (Vineri, 27 februarie 2009, 16:54)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Akritas

        Cea ma buna reforma facuta de Alexandru Ioan Cuza a fost SECULARIZAREA!
        Preotii trebuie sa ma ajute sa-mi salvez eu sufletul si nu buzunarul lor!
        Biserica Catolica a avut parte de Reforma anume datorita banilor.
    • +3 (3 voturi)    
      tu vrei sa schimbi ce? (Vineri, 27 februarie 2009, 8:37)

      dedeiu [anonim] i-a raspuns lui helium

      Spune-mi cand in istorie, omenirea nu a investit in arme, nu s-a razboit si nu a facut rau naturii.
  • -6 (20 voturi)    
    . (Joi, 26 februarie 2009, 20:48)

    laura [anonim]

    Articolul nu e obiectiv, cum ar trebui sa fie.
    Se poate observa asta limpede prin faptul ca Patriarhul Daniel e laudat pentru "realizarile" sale (d-le Attila, ati avut nervi sa vizionati o emisiune la Tri.. TV, vi se pare ca aceea e spiritualitate ortodoxa??) si se mai poate observa ca, in incheiere e mentionata 'lupta' pt scaunul Patriarhiei (cumva, vreti sa ne sugerati ca divergenta parerilor lui IPS Bartolomeu fata de cele ale Patriarhului Daniel are la baza motive personale, poate ca i-o fi ciuda ca n-a ajuns el patrairh??? si nu faptul ca opozitia sa e una intemeiata?
    Spiritualitatea ortodoxa nu e postul tv al Patriarhului, nici bisericile ridicate sau proiectate a fi ridicate de el- cum e catedrala Mantuirii unde s-au pierdut banii armanului Becali, spiritualitatea ortodoxa e la parintele Iustin Parvu, la pr Arsenie Papacioc, oameni care au fost inchisi pentru credinta lor si pentru curajului de-a se impotrivi oprimarii libertatii individului, fie ea sub forma comunismului, fie a pasapoartelor biometrice. E acelasi lucru.
    • -3 (13 voturi)    
      punct si virgula (Vineri, 27 februarie 2009, 0:12)

      piktor [anonim] i-a raspuns lui laura

      numai pierde vara au conturi pe hotnews... no offence ptr site, dar comentarii decente precum asta al laurei sunt notate cu minus in timp ce intrebari retorice de manelist ("totusi, imi spune si mie cineva ce legatura este intre 666 si pasaportul biometric?") primesc voturi pozitive
      oricum, daca dai la o parte prostiile, in toate miile de omentarii afli si lucruri bune; chiar dc sunt notate cu minus de "profesori" ce au avut numai minus in scoli
      • -4 (4 voturi)    
        mai bine punct :) (Vineri, 27 februarie 2009, 15:09)

        mvr [utilizator] i-a raspuns lui piktor

        Fiecare e liber sa dea ce calificative doreste comentariilor. Personal cred ca mai mult conteaza ideea exprimata decat talentul de a mestesugi vorbele (citeste retorica). Intrebarea referitoare la legatura dintre chip si 666 e chiar tema articolului (deci legitima) chiar daca tu incerci s-o bagatelizezi. Comentariul d-nei Laura in schimb e doar retorica ieftina + zero argumente. Ghici cat o sa-i dau? :)
        • +3 (3 voturi)    
          si virgula? (Vineri, 27 februarie 2009, 15:36)

          piktor [anonim] i-a raspuns lui mvr

          nu poti sa dai mai mult decat ai :P
        • -1 (3 voturi)    
          O tempora, O mores! (Vineri, 27 februarie 2009, 16:35)

          laura [anonim] i-a raspuns lui mvr

          cum exclama insusi marele orator Cicero!
          DOMNULE mvr, la ce 'idee exprimata" (sintagma dvs denota o profunda cunoastere in ale retoricii, gramaticii, literaturii), va referiti? a articolului de fata? care-l ataca fatis pe Bartolomeu, pe pr. Iustin (care pare o marioneta manevrata de un papusar- de va-sa-zica- Mitropolitul Moldovei, la influenta lui Bartolomeu...
          care face din Patriarh un mare promotor care modernizeaza biserica, spre deosebire de fraierii de rusi greci etc ...

          in comentariul anterior mi-am argumentat afirmatia ca articolul de fata e subiectiv, , dar cine n-are ochi sa vada, nu vede

          imi pare rau ca sunteti frustrat cand cineva se exprima mai bine decat dvs punand instantaneu eticheta de 'retorica ieftina'.

          chiar imi pare rau. de aceea va fac pe plac si accept nota pe care mi-o dati, fie ea cat o fi :)

          numai bine!
    • +1 (7 voturi)    
      CIPUL e problema nu pasaportul (Vineri, 27 februarie 2009, 11:38)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui laura

      Ai dreptate Laura, dar problema in articol cit si in comunicatul BOR e fals pusa, sa para ca nu e nimic grav.
      Pe noi ne deranjaza CIPul care va fi pus pe buletin (ca fara pasaport si fara carnet de conducere si fara card bancar mai poti fi) si iarasi ne deranjeaza ca se doreste un act unic (ca doar in cip incape destul)
      De ce s-a ales exact codul de bare cu 666 (exista mai multe codificari si doar unul contine cifra)?! Cind grecii ziceau sa schime cu altul nimeni n-a auzit. Tocmai aici e problema, ca nu aude nimeni saum mai bine zis aude da nu-i pasa.
      La CIP ii zice biometric, ca cica contine doar citeva date "deocamdata" inaltime, greutate ...foarte inofensiv) de aceea cipurile pot contine peste 20.000 de date, le vor umple ei cu ceva.
      Ce ma inspaiminta este accesarea lor la distanta relativ mare (de ordinul metrilor) , posibilitatea de a modifica TOATE datele si usurinta cu care se face,
      Eu sunt in stare de a modifica datele intr-un CIP, chiar f. usor dar n-as sti sa modific un act tiparit, deci unde e securitatea in plus?!
      Doamne ajuta!
      • -1 (3 voturi)    
        unde-i mai 666? (Vineri, 27 februarie 2009, 15:10)

        mvr [utilizator] i-a raspuns lui Sorin

        tu te-ai uitat peste specificatiile tehnice macar? sau doar ii dai cu trambita dupa cum ai auzit la preotul satului?
  • -4 (20 voturi)    
    Steaua lui David (Joi, 26 februarie 2009, 20:49)

    eu [anonim]

    Parintele Iustin Parvu a indurat ani grei de puscarie comunista, iar voi il prezentati intr-o lumina indoielnica. E cel mai mare duhovnic al Romaniei actuale.
    Daca pe pasapoartele musulmanilor ar fi pusa steaua lui David nu ar fi iesit populatia lor in strada? Daca pe pasapoartele evreilor ar fi pusa semiluna?
    Aveti in articol un ton de parca ar fi vorba de o combinatie de dambovita, intre miticii politicieni.
    • +3 (13 voturi)    
      informatie (Joi, 26 februarie 2009, 21:22)

      alpha [utilizator] i-a raspuns lui eu

      stii macar ce sunt datele biometrice ?nu au legatura nici cu satana nici cu gigi becali....sunt pur si simplu inaltime, greutate,nr la pantofi etc. si sunt utile in cazul furtului unui pasaport.daca ti s-ar fura tie pasaportul ti-ar conveni ca un infractor care nici macar nu iti seamana sa se poata folosi relativ usor de el ? hai sa vedem despre ce e vorba si sa traim in secolul 21.
      • -2 (12 voturi)    
        ... (Vineri, 27 februarie 2009, 0:19)

        piktor [anonim] i-a raspuns lui alpha

        tovarase, datele mele personale sunt personale si sunt ale mele si nu vreau sa incapa pe mana oricui care mi-ar fura sau mai simplu, mi-ar "citi" pasaportul!!!
        tu nu vezi esenta: infractorii vor falsifica pasapoartele biometrice la fel de usor sau mai usor decat pe cele normale, problema e ca suntem tratati toti ca posibil infractori
        si asta e preludiul dictaturii!
        in ce ma priveste, eu vreau sa beneficiez de prezumtia de nevinovatie; pana nu iti dau in cap nu e cazul sa figurez in bazele de date ale politiei
        • +2 (6 voturi)    
          Grija pentru datele personale ! (Vineri, 27 februarie 2009, 9:44)

          Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui piktor

          Datele astea personale se transmit de buna voie peste tot: la autoritati, la banci, la magazine cand se face o factura, la medic, in transportul in comun bazat pe carduri RFID etc.
          Daca esti curios in ceea ce priveste tehnologia de scriere a datelor, afla ca un chip din documente nu poate fi accesat decat daca mai introduci si un cod unic pe care nu-l stie oricine.
          Un alt detaliu este ca datele din chip, odata scrise, nu mai pot fi modificate.
          In al treilea rand, ca sa-ti citeasca cineva datele, ar trebui sa vina cu cititorul extrem de aproape de document (cativa centimetri), altfel are nevoie de o putere foarte mare pentru a induce in antena o tensiune suficienta pentru a activa chip-ul.

          Si oricum, infractorii romani bantuie prin Europa, nu pe alte continente, asa ca nu au nevoie sa falsifice pasapoarte, ca se circula cu cartea de identitate...

          Asa ca nu te agita inutil, cand ti-a fost eliberat actul de identitate ai fost inregistrat in bazele de date ale Politiei, ca doar nu ti l-ai tiparit singur !

          Iar referitor la amprente, mi se pare ca atunci cand se face o cerere pentru certificat de cazier se verifica si astea, deci le dai tot de bunavoie...
          • +1 (3 voturi)    
            riti piti (Vineri, 27 februarie 2009, 16:02)

            piktor [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

            ok, pe rand
            1) tin la intimitatea mea si nu vreau ca cineva, vreun guvern, sa imi monitorizeze miscarile: unde ma duc, ce fac, cat, cu cine, de cate ori.

            Pot sa faca ei asta dc eu am act electronic la mine? Raspunsul e da, pot s-o faca, trebuie doar sa monteze suficiente cititoare.
            Nu minimizez tehnologia, faptul ca tu trebuie aproape sa atingi cardul de proximitate de cititor ca sa ti se deschida usa nu inseamna ca alte cititoare nu citesc alte carduri de la cativa metri-zeci de metri distanta.
            Daca incepi sa le pui in oras, ai rezolvat o mare problema a guvernelor de la inceputul lumii: sa stii unde e fiecare supus in orice moment. Harti dinamice ale comportamentului... Posibilitati nelimitate si in plus o resursa de informatii cu o valoare comerciala uriasa. Si nu doar comerciala:P
            O sa spui ca nu e obligatoriu sa porti cardul de identitate cu tine. Asa e, deocamdata nu e. Dar o sa fie.

            Cat priveste cardurile alea unice din RATB si metrou, poate tu nu stii, dar deja bazele de date sunt pline cu informatii detaliate despre traseul tau zilnic. La ce statie urci, la ce statie cobori, din ce masina, in ce statie de metrou te duci. Etc. Exista un element de siguranta, CNP-ul si traseul tau zilnic sunt pe layere separate si cica corelarea e accesibila doar cu autorizatie speciala. Dar avem cuvantul lui UTI, firma plina de securisti, ca nimeni nu isi baga nasul. Tu ii crezi?

            2 + 3) un card de proximitate (cip cum vrei sa-i zici) poate fi citit de cititorul potrivit; poate tu ai incredere in guvern, eu nu am si nu din cauza ca sunt paranoic ci ptr ca istoria e plina de nebuni ajunsi sus de tot (Stalin, Hitler, Khomeini, Mao, etc).

            4) pasul urmator e actul de identitate electronic, pasaportul e doar preludiul

            5) cand ceri cazierul nu iti cer amprentele, te asigur; eventual iti spun ei ca ai amprentele in baza lor de date din cauza ca ai facut aia, aia si aia.
  • -1 (13 voturi)    
    prostii (Joi, 26 februarie 2009, 20:58)

    PaulR [utilizator]

    Eu sunt sigur ca nu exista dispute si conflicte si ca cei doi se iubesc crestineste ca doar acesta e mesajul bisericii.
  • -10 (22 voturi)    
    semne cu (ne)semnificatie teologica (Joi, 26 februarie 2009, 21:00)

    altul [anonim]

    Daniele, Daniele !! De aveai tu un pic din duhul proorociei al celui al carui nume îl porti. Esti îmbracat în straie albe, dar nu îti foloseste.
    Pastorule lup îmbracat în haine de oaie. Semn a primit Moise când Domnul a pedepsit Egiptul sa nu moara cei întâi nascuti ai poporului sau si toti s-au însemnat. Semn am primit si noi prin Botez, al chipului Fiului Înviat si toti vom învia. Dar am fost învatati sa nu purtam chipul figurat în cifre de om 666. Si când diavolul va pieri, ce te face sa crezi, ca TU, care ai sa porti semnul micro-chipului lui ai sa scaAm primit chipul lui Dumnezeu, n-ai decât sa iei asupra ta micro-chipul care înseamna scavie !!

    Sa-ti fie de bine !! Dar nu îti va fi ...
  • +5 (13 voturi)    
    Disputa biserica stat in problema pasapoartelor (Joi, 26 februarie 2009, 21:04)

    Andrei Saguna [anonim]

    Toata disputa asta este fara sens.Sa ne uitam la litera Constitutiei si problema este lamurita. Romania este un stat laic iar biserica este despartita de stat.
    Problema pasapoartelor este o problema de stat. Deci, fiecare dintre cele doua entitati, statul si, respectiv biserica sa isi vada de treburile pentru care sunt abilitate si sa nu se amestesce unul in treburile altuia. Am vazut ce s-a intamplat in timpil regimului comunist cand statul s-a impus peste biserica. Acum nu trebuie sa se intample invers pentru ca va fi la fel de periculos pentru stabilitatea sociala a tarii.
    • -3 (9 voturi)    
      re: problema pasapoartelor (Vineri, 27 februarie 2009, 0:20)

      altul [anonim] i-a raspuns lui Andrei Saguna

      Ai dreptate, însa nu în totalitate. Nu poti impune unui musulman spre exemplu sa manânce carne de porc, si unui evreu. Nu e stat care sa dea asa lege. La fel si pentru crestini: au si ei o porunca, se feresc de 666 ca de dracu, si ar trebui sa nu le fie bagat pe gât asa ceva. Deci, pasaportul biometric atât timp cât contine aceasta cifra ar trebui sa fie optional, într-un stat care permite religia, dupa cum si carnea de porc pe raft, dar fara ca nimeni sa te oblige sa o înghiti.
      • +1 (5 voturi)    
        ... (Vineri, 27 februarie 2009, 8:42)

        dedeiu [anonim] i-a raspuns lui altul

        tu deja existi intr-o baza de date fizica si nu virtuala. diferenta dintre buletinul de acum si cel biometric -> accesul la date: dinamic sau prin functionari. sunt acelasi date. cata prostie sa zici ca buletinul biometric este ceva rau, pai atunci renuntati la cel pe care il aveti acum, face exact acelasi lucru dar nu virtual...
    • +2 (6 voturi)    
      Ce obraznicie sa iti iei un astfel de nick... (Vineri, 27 februarie 2009, 8:03)

      Axul [anonim] i-a raspuns lui Andrei Saguna

      ... ca sa nu-i spun blasfemie.
      Saguna a fost singurul care a votat in Dieta impotriva alipirii Transilvaniei la Ungaria, si daca ai fi trait atunci cu siguranta ca i-ai fi negat votul pe motiv ca Transilvania era un principat laic iar Saguna se afla in Dieta ca reprezentant religios, adica nu avea ce cauta dupa logica ta.
      Eu nu am onoarea sa fiu singurul care refuza sa creada ca numarul 666 din pasaport este o simpla coincidenta si sa ceara schimbarea acestuia in orice altceva.
      Daca nu te deranjeaza cand martorul lui Iehova iti bate la usa duminica, mie de ce nu-mi dai voie sa cred in "nebunia" mea ca 666 a fost ales in scop dispretuitor tocmai pentru ca este mentionat in Biblie si sa refuz sa il port?
    • +1 (3 voturi)    
      @ Andrei: SERIOS? (Vineri, 27 februarie 2009, 9:27)

      constantin [anonim] i-a raspuns lui Andrei Saguna

      pana una alta si crestinii traiesc in minunatul stat roman. asa ca atunci cand dati legi care atenteaza la demnitatea noastra religioasa avem dreptul sa ne aparam. daca s-ar retrage crestinii din societate v-ati duce de rapa ateilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Disputa Biserică-Stat în problema paşapoartelor (Marţi, 24 noiembrie 2009, 8:27)

      Preot Gheorghe Sălăgian [anonim] i-a raspuns lui Andrei Saguna

      Toată disputa are o importanţă strategică. România este un stat laic, dar statul îi conduce pe membrii Bisericii. Problema paşapoartelor nu e o problemă a statului, ci a cetăţenilor, care în marea lor majoritate sunt creştini în general şi creştini ortodocşi în special. Biserica are datoria de a-şi apăra credincioşii de abuzuri din partea statului, mai ales în privinţa acestor paşapoarte. Dacă conducătorii ţării ar da un ordin de genocid în masă, oare Biserica să nu se amestece? Actele biometrice atentează grav la libertatea umană, iar Dumnezeu l-a creat pe om liber. Omul nu este o maşină, sau animal; este o fiinţă raţională. Introducerea acestor acte biometrice nu este nicidecum pe placul lui Dumnezeu, că de la aceste acte biometrice, până la cipul implantat în frunte sau pe mâna dreaptă nu este decât un pas. Ar trebui conducătorii să ia aminte la acest lucru. Criza economică şi cea politică din România, este rezultatul unei guvernări fără Dumnezeu; la fel şi criza economică mondială. Dacă în regimul comunist, statul a exploatat Biserica, Biserica Ortodoxă nu se va ridica niciodată deasupra statului. Ea respectă cuvintele Mântuitorului: ,,Daţi Cezarului cele ce sunt ale Cezarului şi lui Dumnezeu, cele ce sunt ale lui Dumnezeu'' (MATEI 22,21), dar are misiunea de a avertiza poporul să nu accepte legi anticreştine. Dacă statul ar ţinea şi de Biserică, nu s-ar crea instabilitate, ci dimpotrivă ţara ar merge bine. Poporul ales, câtă vreme a ascultat de vocea lui Dumnezeu transmisă prin prooroci, a dus-o foarte bine. Când nu au mai ascultat, au fost duşi în robie la popoare străine. Să avem grijă să nu intrăm de tot în robia diavolului. DUMNEZEU SĂ NE AJUTE!
  • -3 (11 voturi)    
    sinod (Joi, 26 februarie 2009, 21:05)

    ego [anonim]

    Rusine Sinodului B.O.R! Nu trebuie sa ne mai mire ca celelante popoare ortodoxe ne vad niste apostaziati! Rusine, Rusine ,rusine!
    • 0 (2 voturi)    
      Raspuns pentru ego (Vineri, 27 februarie 2009, 9:40)

      alex [anonim] i-a raspuns lui ego

      Nu stiu daca ai citit de pe site-ul Patriarhiei Romane comunicatul de presa al Sfantului Sinod. Ai fi vazut ca este o hotarare foarte inteleapta. Si inca ceva, nu judeca inainte de vreme !!!
  • +5 (17 voturi)    
    Sa vina Inchizitia... (Joi, 26 februarie 2009, 21:06)

    Pantera Roz [anonim]

    Suntem inca in Evul Mediu din pacate.Poii astia care nu inteleg nimic din tehnologie si uneori nici din fundamentele religiei ne vor itorsi in pesteri si condusi de ei.Da,e mare pericol in Vest,sa stam strins imbratisati cu rusii...sa refuzam calatoriile,contactul cu civilizatia si sa credem toate bazaconiile.Si se mai mira de ce pierd credinciosii.
    • -5 (11 voturi)    
      sa vina inchizitia (Joi, 26 februarie 2009, 21:24)

      ghepardul [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

      Pantera Roz , esti varza!
      marsh in tehologia mea!
    • 0 (2 voturi)    
      Si (Vineri, 27 februarie 2009, 7:06)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Pantera Roz

      bineinteles ca sa pastram traditia ,inapoi la sapa si plug de lemn.
    • +4 (4 voturi)    
      raspuns pentru P.R (Vineri, 27 februarie 2009, 10:08)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

      Daca nu te superi as dori sa iti dau un raspuns. Sunt preoti care au terminat pe langa teologie, facultati precum cibernetica, politehnica, ase-ul, dreptul, medicina etc. Le-au facut sa cunoasca mai mult. Multi dintre ei lucreaza acum in centrele episcopale si la Patriarhie pe diferite sectoare. Nimeni nu are nimic impotriva tehnologiei, daca este in sens pozitiv. Tot din tehnologie s-au facut arme de distrugere in masa, bombe etc. Cat priveste fundamentele religiei, acestea se bazeaza pe dragoste, caci Dumnezeu este iubire. Inchizitia nu a avut niciodata legatura cu Biserica Ortodoxa ci cu cea Romano-Catolica. In pesteri si in crapaturile pamantului stau pustnicii tematori de Dumnezeu care nu au impus cuiva sa locuiasca asemenea lor. Poti sa fii oriunde si sa te mantuiesti. Iar contactul cu civilizatia si cultura vremii se facea prin Biserica. Apostolii au calatorit pana la marginile pamantului pentru a propovadui Evanghelia. Pe urmele lor merg astazi milioane de credinciosi tot prin intermediul Bisericii (pelerinaje in tara si strinatate). Biserica nu pierde credinciosii adevarati ci unii ratacesc pe alte cai.
    • 0 (0 voturi)    
      MDa.. (Vineri, 6 martie 2009, 13:41)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

      Fiecare om decide cum sa isi traiasca viata. Eu is adeptul libertatii, si nu imi doresc sa fiu urmarit prin satelit ca pe un animal.

      Tot ce vor ...cei care sunt impotriva, este alternativa, dreptul de a alege. Sa putem refuza actele astea noi, si sa le pastram pe cele actuale ...iar daca eventual nu avem voie sa intram in SUA. sau alte cateva tari, ne asumam riscul.

      Tu daca vrei poti sa iti bagi cipuri si in .... , este decizia ta. Dar nu e normal sa imi impuna cineva ...asa ceva.

      Romanii au trait pe pamanturile astea de mii de ani, si acuma dintr-o data nu mai pot sa mai traiesc aici decat daca sunt Chip-uit?

      Asta nu e democratie, asta e nazism.
  • -3 (7 voturi)    
    inalt prea securistul (Joi, 26 februarie 2009, 21:08)

    the [utilizator]

    isi cumpara si el indulgentele ... cât mai are vreme.
    Iar cu 666 sa se bata BOR-ul, ca d'aia îi platim !
  • -2 (10 voturi)    
    isterie? (Joi, 26 februarie 2009, 21:10)

    tudor [anonim]

    ..."isteria a iscat-o Parintele Iustin Parvu"; ce e si cu presa asta: pina mai ieri acuzau BOR ca nu se implica in societatea civila, iar cind o fac sint acuzati ca sint isterici; mie mi se pare o pozitie ( a parintelui Parvu) fara echivoc, de bun simt,in privinta unui atentat la libertatea individului...
  • -2 (10 voturi)    
    Subiectele controversate se legifereaza. (Joi, 26 februarie 2009, 21:20)

    Livius [anonim]

    In ultimul timp se incerca legiferarea sau obligarea oamenilor la un comportament dictat.Daca este democratie de ce nu poate sa aleaga fiecare pentru el.Sunt polemici pro si contra,vaccinurile,cipurile,ce trebuie si cum trebuie sa mancam,omg.politicieni au presiuni,lobby ,compromis sau interes pentru a da un vot,normal este sa voteze ce este mai bine pentru om.Ori faceti legile ca fiecare sa poata alege ori ii chemati la referendum.Prin noile tehnologii se pot face usor fara metoda lui pazvante cu urne,vot electronic sau in plic,vezi Elvetia sau Irlanda.Cred ca toti credinciosii sun alaturi de pozitia IPS Bartolomeu sau a parintelui Parvu,lasati omul sa aleaga,nu mai impuneti atatea restrictii prin legi,altfel ne ducem spre dictatura.
  • -6 (12 voturi)    
    NWO (Joi, 26 februarie 2009, 21:31)

    silvio [anonim]

    aceste pasapoarte biometrice vor fi adoptate de catre toata lumea mai mult ca sigur, degeaba se impotrivesc preotii, apoi se va continua ideea si se vor implanta cipuri, este ceva necesar pt noua ordine mondiala sa fim toti monitorizati
  • +6 (12 voturi)    
    Acum ca intotdeauna... (Joi, 26 februarie 2009, 21:36)

    Adevarul istoric [anonim]

    Este inca o dovada a rolului catastrofal si retrograd pe care Biserrica Ortodoxa l-a avut in in istoria romanilor. Cititi-ii pe Iorga, Xenopol, Draghicescu etc. si veti vedea ca in momente importante BOR a fost de partea celor care (citez) " au dus neamul la pierzanie si indobitocire". Halal biserica!
    • -4 (6 voturi)    
      Drag tovaras si prietin, (Joi, 26 februarie 2009, 22:26)

      silviu [anonim] i-a raspuns lui Adevarul istoric

      tu ar trebui sa-i citesti pe Iorga , Xenopol si Bratianu ca la capitolul istorie esti 0.Cat despre citat ,de unde l-ai luat ?Din vreo carte de istorie comunista?Vezi ca in cartile alea istoricii pomeniti nu erau vazuti cu ochi buni fiind considerati "retrograzi"
    • +2 (4 voturi)    
      Biserica Ortodoxa (Joi, 26 februarie 2009, 22:37)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Adevarul istoric

      Nu vad unde e dovada. In trecut o fi fost cum o fi fost, dar pozitia oficiala din cazul de fata nu e retrograda, desi este criticata de unii membri: "Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane (BOR), condus de Patriarhul Daniel a anuntat joi ca nu se opune introducerii pasapoartelor biometrice".
    • 0 (4 voturi)    
      @anonim (Vineri, 27 februarie 2009, 9:42)

      constatin [anonim] i-a raspuns lui Adevarul istoric

      toate marile personalitati ale Tarii au fost formate de Biserica. fara Ortodoxie Tara ar fi incetata de mult sa existe. toti, dar absolut toti marii oameni de cultura din Tarile Romane, toti domnitorii toate figurile importante ale istoriei noastre au fost mari crestini. Incepand cu domnitorii crestini Gelu, Glad si Menumorut care aveau tiparnite de Cruci si terminand cu Stefan cel Mare, Mihai Viteazu, Neagoe Basarab, Constantin Brancoveanu etc. toti au fost CRESTINI idiotule. cei mai mari promotori ai culturii, primii care au infiintat bolnitele(precursoarele spitalelor moderne, numite si vasiliade) primii care au infiintat scoli in Tarile Romane, primii care au adus tiparnite in Tara si asa mai departe au fost Mitropolitii si Sfintii Bisericii noastre(Antim Ivireanul, Dosoftei, Petru Movila, Stefan si cati altii). sigur, ca aveti creierele spalate la invatamantul masonic de astazi unde nu ai voie sa zici Biserica, dar mai cititi si voi inainte sa faceti afirmatii tembele.
      • +2 (2 voturi)    
        Daca tot se dau puncte (Vineri, 27 februarie 2009, 15:24)

        Adriana [anonim] i-a raspuns lui constatin

        Dati-i 10 puncte de la mine va rog. Si lui Alex, mai jos putin, de asemenea. Cand citesc astfel de opinii parca mai rasuflu usurata si bucuroasa ca sunt si asemenea tineri in tara noastra. Ca, biata de ea, altfel are destula parte de tot felul de specimene "trandy", de nu stii ce sunt: mutanti sau roboti?.
    • +3 (5 voturi)    
      Citeste mai mult (Vineri, 27 februarie 2009, 10:25)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Adevarul istoric

      Pe mine Biserica Ortodoxa nu m-a dus nici la pierzare si nici la indobitocire, ci mi-a aratat calea spre Dumnezeu. Din cate am studiat Biserica Ortodoxa nu a facut niciodata rau ci este pastratoarea dreptei credinte, a traditiei bisericesti si a tot ce este sfant pe lumea aceasta. La sanul ei au crescut sfinti, martiri, eroi si ai nostri stramosi si parinti. Pacat ca sunt astazi smintiti care dau texte culese nu de la istorici ci de la niste masoni. Vezi ca Iorga a crescut in Biserica si are cea mai frumoasa opera despre Istoria Bisericii Ortodoxe Romane.
  • -2 (10 voturi)    
    DANIEL ESTE MASON (Joi, 26 februarie 2009, 22:25)

    MADALINA PAROIU [anonim]

    Masonii sunt pentru 666 pentru ca sunt slujitorii lui SATANA.
  • +1 (7 voturi)    
    Aleluiiaaaaaaaaaa (Joi, 26 februarie 2009, 22:28)

    Alin BH [anonim]

    ... intarata-i drace!
  • 0 (6 voturi)    
    Decizia oficiala a BOR (Joi, 26 februarie 2009, 22:33)

    ursuletzul [utilizator]

    Pentru cei interesati de subiect puteţi vedea decizia oficială a Sfântului Sinod al BOR aici http://www.basilica.ro/ro/stiri/sfantul_sinod_solicita_alternativa_la_pasapoartele_biometrice.html

    Este surprinzatoare diferenta intre articol si decizia BOR... Sau poate nu am inteles eu bine articolul...

    Inainte de a ponegri pe Parintele Iustin Parvu, nu ar strica sa cititi putin despre viata lui. Mai mult ca sigur va fi unul din sfintii romani...

    Doamne ajuta!
  • +2 (4 voturi)    
    Conflict si disputa (Joi, 26 februarie 2009, 22:41)

    Andrei [anonim]

    Unii jurnalisti trebuie neaparat sa gaseasca scandal si unde nu exista. De unde pana unde o divergenta de opinii, exprimata public, devine automat "conflict"? De unde pana unde o candidatura pentru o functie devine o "disputa de putere" intre candidati?
  • -2 (4 voturi)    
    Parerea mea (Joi, 26 februarie 2009, 23:45)

    MariusCojo [utilizator]

    Sincer sunt impotriva pasapoartelor, incet incet maine poimaine o sa se stie si dak coboram jos sa ne luam o pita in ritmu asta ... si totul incepand cu abureli de genu.. securitate impotriva terorismului, noi va asiguram protectie si dak vreti sa fiti protejati ascultati-ne si supuneti-va.. prin urmare PROSTII, dar de fapt ei vor control total asupra lumii, vor sa controleze incetul cu incetul multimea de "prosti" (poporul) .. cum era vorba aia " Prosti dar multi". Si cat despre Patriarhu Daniel, Dumnezeu sa ma ierte, dar am vazut episcopi, preoti care park knd te uiti la ei park is ingeri, au o fatza asa de blanda incat te simti rusinat cu prezenta, pe cand dak ma uit la Patriarhu Daniel vad rautate, autoritate, dorinta de control ceea ce nu cred k ar trebui sa se observe pe chipul unei Inalte Fete Bisericesti. IN FINE asra a fost parerea mea. NUMA BINE RAU LA NIMENI :)`
  • -1 (3 voturi)    
    _______________________| (Joi, 26 februarie 2009, 23:56)

    Snatch [anonim]

    Cel ce a scris acest articol....Dumnezeu sa te ierte!
  • +1 (5 voturi)    
    APOCALIPSA (Joi, 26 februarie 2009, 23:59)

    cezar [anonim]

    OARE POATE CINEVA SA OPREASCA APOCALIPSA CU SAU FARA INTRODUCEREA ACESTOR PASAPOARTE??????????????????
  • +1 (5 voturi)    
    Disputa stupida iscata artificial (Vineri, 27 februarie 2009, 0:08)

    Dan [anonim]

    Lumea se modernizeaza iar pasapoartele biometrice sunt necesare azi cand terorismul si criminalitatea se manifesta pregnant. Numai un om necinstit poate avea teama de asemenea pasaport i pe cale de introducere in toate statele civilizate. Problema nu este in nici un caz de competenta bisericii. Am si o solutie pentru rezolvare: desfintati Mitropolia Clujului si redati competenta Mitropoliei Ardealului.
    • +1 (7 voturi)    
      Explica (Vineri, 27 februarie 2009, 3:52)

      zack [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Imi explici si mie cum aceste pasapoarte sunt bune in combaterea terorismului si a criminalitatii?
      Teroristii din 11 Sept. au avut pasapoarte valabile (nu false) cu viza cu tot.
      • 0 (2 voturi)    
        Disputa stupida (Vineri, 27 februarie 2009, 12:31)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui zack

        Stimate domnule ZACK,pasaportul biometric(adoptat intre 2004-2006 de SUA,Marea Britanie,Germania si alte state,deci dupa atacul din 11 septembrie) contine date cu amprente digitale,retinale,distanta interpupilara,etc adica cu 18 elemente de siguranta in plus fata de pasapoartele de pana acum; este deci mai greu de falsificat,desi nu imposibil.
        Multumind pentru atentie raspund domnilor:
        MARIUS COJO- Prefer sa permit accesul la viata mea sociala a institutiilor statului (politie,salvare,etc)decat sa nu pot fi localizat in caz de nevoie.De altfel aceasta "performanta"este deocamdata utopica.cipul neputand fi accesat de la distante mai mari de 60 cm.
        CINEVA- Mitropolia Ardealului,la care au slujit si stramosi de-ai mei incepand de prin 1750,(dupa documente gasite in arhivele din Cluj)avea autoritate inca de pe vremea lui Andrei Saguna asupra teritoriului detinut azi de 7 episcopii. In anul 2005,nemultumit ca arhiepiscopul Andreicut n-a fost ales mitropolit al Arddealului,cu aprobarea Sfantului Sinod,actualul mitropolit Bartolomeu a reusit ruperea a 4 episcopii puternice de sub jurisdictia mitropolitana a Sibiului. Mitropolitul Clujului a mai creat asemenea situatii de disensiune in sanul BOR iar chiar daca a facut puscarie exista multe prezumtii de colaborare cu vechea securitate comunista. Nu vad niciun pacat daca protul Streza din Sibiu,pe care-l cunosc si respect are ca prieten pe preafericitul patriarh Daniel si apoi IN VINO VERITAS!
        VULTURUL-Va multumesc mult pentru interventie si cuvintele de mult bun simt. Probabil ca aveti dreptate,fac si eu greseli dar nu sunt in nici un caz adeptul preceptului CREDE SI NU CERCETA.
    • -1 (3 voturi)    
      Chiar asa prosti suntem? (Vineri, 27 februarie 2009, 8:10)

      MariusCojo [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      In cat sa nu vedem k se vrea controlul total asupra noastra, k se vrea robotizarea noastra si tembelizarea noastra incat sa nu mai putem fi in stare sa ne ridicam? ... Iubesc tehnologia, dar nu atata timp kat atenteaza la viata mea intima sociala si culturala. Tzie ti-ar placea sa stie toti ce faci?... maine poimaine o sa stie si knd meri dup pita. Asta e doar inceputu..... In Antichitate erau sclavi far voia lor, noi o sa ajungem sa fim sclavi din propria vointa....
    • -1 (3 voturi)    
      Nenea omul lui Streza! (Vineri, 27 februarie 2009, 9:13)

      Cineva [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Evident, sa se desfiinteze mitropolia Clujului si sa revina puterea la Strez de la Sibiu, prietenul de pahare al Patriarhului.

      De ce nu? cat mai multa putere in mainile unui om (insetat de putere)!!!
    • +2 (2 voturi)    
      Buna idee, dar gresesti frate! (Vineri, 27 februarie 2009, 9:36)

      vulturul [anonim] i-a raspuns lui Dan

      de ce e buna acesta idee? pentru ca o sa arate ca acest sinod numai sinod nu poate fi numit, altceva da, iar apoi dragule: biserica nu sta in i.p.s.bartolomeu nu el e capul biseicii, ci hristos si , da el face parte din cler, insa biserica lui hristos este una sfanta soborniceasca si apostoliceasca, si nu cum ne invata ecumenistii, ''biserica romano catolica, biserica calvina'', asa ca este buna iddea ta insa gresesti, si gresitii cei care iubitii intunericul, confortul, placerile, pentru ca nici comunistii n-au reuisit sa inghenuncheze biseica, iar dragilor care sunteti ecumenisti, i.p.s. bartolomeu, parintele arsenie papacioc, parintele iustin parvu si alti au fost in puscariile comuniste, si prin jertfa lor si a celorlaltii martirii anticomunisti mai exista biserica in romania, si nu datorita ecumenistiilor. mantuitorul hristos afirma: biserica mea nici portile iadului(ecumenistii), n-o vor putea birui. asa ca incercati sa inchideti gura orcarui om care vrea libertatea acestui popor, insa n-o sa reusiti, cum n-au reusit nici comunistii.
  • +1 (7 voturi)    
    Isterie? (Vineri, 27 februarie 2009, 0:17)

    Adriana_B [anonim]

    Nu e nicio isterie dragilor. Isterici sunt cei care cred ca pot sa scoata subiecte de pe urma credinciosilor din Romania.
    E vorba de o preocupare pentru soarta noastra. Daca voua va este bine in aceasta lume, a voastra sa va fie, noi vrem sa ajungem in Imparatia lui Hristos, si asta nu cu ajutorul acestor pasapoarte si a controlului care se arata de dupa ele. Putina decenta si respect pentru cei care au alte opinii si care traiesc altfel decat marlanimea de azi:((
    Cine se simte bine cu acest control si i se pare eficient n-are decat sa le accepte, noi de ce sa fim obligati sa le acceptam daca nu ni se par normale?
    • 0 (6 voturi)    
      hai ca -zti raspund ieu... (Vineri, 27 februarie 2009, 3:04)

      Sectoristu [utilizator] i-a raspuns lui Adriana_B

      Daca tu zici ca vrei si chiar ai pretentia ca Imparatia lui Dumnezeu sa fie numa` a ortodocsilor nebiometrizati, ia raspunde-mi tu mie:

      De ce popa cununa pe orice divortzist sau divortzista a nu stiu cata oara?
      De ce unii popi beau ca porcii si au pretentia ca-si ineaca amaru` vietzii in bautura ?
      De ce sunt prin manastiri atatea fapte care mie imi e si rusine sa le scriu aici ?
      De cand au gastile de popi habar de informatica ?
      Oare, ei, "preasfintzii" nu ar trebui sa-si vada de biserica si de reforma acesteia?
      Iar soarta ta, indiferent, cu microcip sau fara..., tot aceeasi va fi, adica vai si amar de ea soarta in tzara asta.
      • 0 (2 voturi)    
        Hai k esti tare.. (Vineri, 27 februarie 2009, 8:03)

        MariusCojo [utilizator] i-a raspuns lui Sectoristu

        Nu sti de urmatoarea vorba?:
        "Fa ce spune popa nu ce face el"

        Tzin sa iti reamintesc k preoti sunt si ei oameni k noi, nimeni nu este far de pakat. Dap e adevarat el trebuie sa fie un model pentru noi, dar noi tre sa ascultam cuvantul lor pentru Dumnezeu... tre sa fim si noi in stare sa ne dam seama ce e bine si ce e nu.. nu tre sa ne arate altii. Si lasa tu pakatele preotilor, k pedeapsa pt pakateke lor va fi mai mare decat a noastra... Ai face bine sa te uiti la paktale tale si apoi la paktale altora.
      • +2 (2 voturi)    
        confuzie (Vineri, 27 februarie 2009, 9:16)

        laura [anonim] i-a raspuns lui Sectoristu

        Nu confunda Biserica cu slujitorii ei, dintre care unii- multi adica- o darama din interior.
  • 0 (2 voturi)    
    Inapoiata biserica ortodoxa romana... (Vineri, 27 februarie 2009, 7:39)

    Ovidiu [anonim]

    Dupa ce i-a tinut pe romani in bezna sute de ani opunandu-se reformelor si incurajand misticismul si superstitia, opunandu-se emanciparii poporului roman, facand pantofii liderilor comunisti si ai altor dictatori, in special marelui lider Ciao, BOR mai pune o frana discreta progresului societatii romanesti...
    • 0 (0 voturi)    
      Brava !!! (Vineri, 27 februarie 2009, 12:03)

      Io [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      S-o crezi tu ca biserica este cea care a pus frau reformelor in Romania! Nu Biserica, ci comunistii !!! Daca n-ai priceput pana acum nu cred ca n-o sa mai pricepi nicio data !
  • -2 (2 voturi)    
    Felicitari! (Vineri, 27 februarie 2009, 8:12)

    Florin [anonim]

    De doua ori felicitari Mitropolitului Anania! Domunul sa il ajute!
    FELICITARI!!!
  • +1 (3 voturi)    
    HAHAHAHAHA!!!! (Vineri, 27 februarie 2009, 8:16)

    Delia [anonim]

    haaaaa-haaaaaaaa-haaaaaaaaaaaa!!!!!!!
    pasoapoartele biometrice ca semn al satanei!
    nu-mi vine sa cred ca au atata vreme de pierdut! sunt ridicol de comici!!!
    hahahahahahahahha!!!!!!!!
  • +1 (3 voturi)    
    Alt subiect (Vineri, 27 februarie 2009, 8:48)

    Daniel [anonim]

    De fiecare data cand sunt subiecte disputate, noi, romanii in general, oferim o imagine jalnica!
    De la palmasi la politicieni, de la laici la cler, de la manelisti la intelectuali.
    Evident, trebuie sa mentionez ca ma refer la imaginea generala.

    Anania asta este reprezentatntul celei mai sinistre "aripi" a BOR.
    Este un individ care sare din barca in barca in functie de interese. Eu personal cred ca este defect.
    Va amintesc ca avea obiceiul sa curteze politicienii in functie de hectarele de padure promise bisericii.

    Despre pasapoarte biometrice ar fi multe de spus dar nu in acest mod. Nu asta-i subiectul.

    Bai, astia tembeli cu 666: duceti-va de va bagati in pamant ca rusii aia zevzeci care asteapta sfarsitul lumii. Ca acolo nu aveti nevoie de pasapoarte.

    Daca nu sunteti in stare sa ganditi decat asa, taceti si nu denaturati subiectul.

    Iar media asta de cacao n-ar trebui sa acorde atat importanta unor dobitoci.
    • 0 (2 voturi)    
      prostanacule (Vineri, 27 februarie 2009, 12:07)

      uau' [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Cine s-a aflat sa "comenteaza" ? Nu te-ai uitat de mult in oglinda, bai ?
  • 0 (2 voturi)    
    Cine vrea cipuri sa-si cumpere (Vineri, 27 februarie 2009, 8:59)

    Vali [anonim]

    Noi astialalti sa fim lasati in pace.
    Sa nu ajungem la asta
    http://www.youtube.com/watch?v=zixcTs7Kqec

    sau la asta

    http://www.youtube.com/watch?v=pVEPlxwlzCE
  • 0 (2 voturi)    
    Codex alimentarius (Vineri, 27 februarie 2009, 9:07)

    Alimentara [anonim]

    http://video.google.com/videoplay?docid=-5266884912495233634
  • +1 (3 voturi)    
    Gura Presei (Vineri, 27 februarie 2009, 9:31)

    gheorghiu [anonim]

    Daca vreti sa vedeti, cu adevarat, ce pozitie a luat Sinodul B.O.R, intrati pe site-ul Patriarhiei Romane. Este o hotarare cat se poate de democratica si multumeste pe toata lumea oferind posibilitatea alternativei...
    Cat priveste subiectul postat de Hotnews, desigur ca se speculeaza si se prezinta altceva precum cancan-uri si dispute, ca asa-i la noi. Pareri diferite au existat si intre apostoli, intre sfinti si este normal pentru a se lua cea mai buna decizie.
    Luati partea cea buna - Biserica s-a implicat in a da un raspuns pe care multi il asteptau si nu a fost nepasatoare la tulburarile vremii. Vegheaza mereu asupra credinciosilor sai si nu este habotnica cum o blameaza unii. Intotdeauna a invatat de bine!
    • +2 (2 voturi)    
      alternativa (Vineri, 27 februarie 2009, 14:30)

      Suflet sincer si om liber [anonim] i-a raspuns lui gheorghiu

      buna, Gura Presei, despre ce alternativa vorbim? despre 6 luni si dupa oricum tot va trebui sa accepti, adica incepem usor sa nu speriem lumea.. ce sa inteleg ca motivele de constiinta sau religie se vor epuiza de la sine dupa 6 luni si-atunci cei care au avut alternativa n-o sa o mai aiba nici pe aceea, corect?
      despre ce vorbim aici, de fapt?
  • 0 (2 voturi)    
    Intrebare (Vineri, 27 februarie 2009, 10:23)

    sabertooth [utilizator]

    Va rog sa-mi raspundeti la urmatoarea intrebare:

    - Ce treaba are BOR cu pasapoartele ???
    • +1 (3 voturi)    
      Are! (Vineri, 27 februarie 2009, 10:40)

      Ducu [anonim] i-a raspuns lui sabertooth

      Are treaba cu libertatea si demnitatea umana!

      Cand vei cere sa ti se implanteze cipul sa iti aduci amintea de acesta intrebare!
  • +1 (3 voturi)    
    De ce nu putem fi calmi, dragi ortodocsi? (Vineri, 27 februarie 2009, 10:42)

    Costin [anonim]

    Bartolomeu trebuia sa nu mai agite apele dupa ce Patriarhia calmase spiritele credinciosilor. Plus ca decizia Patriarhiei mi se parea inteleapta, de a solicita statului posibilittaea de a oferi pasapoarte vechi pe criterii religioase celor care nu vor in ruptul capului pasapoartenoi. Bartolomeu ca fost legionar si apoi securist ar fi trebuit sa fie mai discret cu aceste iesiri in public. Iata ca nu poate, si astfel arunca o noua imagine foarte urata asupra ortodoxiei romanesti.
    • -1 (3 voturi)    
      Optional (Vineri, 27 februarie 2009, 12:50)

      Adriana [anonim] i-a raspuns lui Costin

      e acum pasaportul, dar cand va deveni obligatoriu sa ai act de identitate (carte sau buletin, cum vrei sa-i spui) ce ai sa faci? Atunci va fi prea tarziu, sa te mai trezesti. Imaginea urata asupra ortodoxiei romanesti nu o arunca IPS Bartolomeu, mai citeste in Cartea in care nu ai citit pana acum dupa cum deduc...
      Sa ne lumineze si sa ne ajute Dumnezeu pe toti.
  • +3 (3 voturi)    
    BOR (Vineri, 27 februarie 2009, 10:44)

    dara [anonim]

    Ca de obicei mamaligari de romani nu sunt capabili de nimic concret.Sarbi si grecii sunt niste ''cretini'' pentru ei e priculos si apocaliptic cipul biometric si se tem de el numai noi curajosii nu ne temem de nimic ,avem un singur interes sa nu ne periclitam functiile sau viata slugarnica in care traim cu ''iubitul '' slogan -'' mai rau sa nu fie''.
  • 0 (2 voturi)    
    dar (Vineri, 27 februarie 2009, 11:32)

    bartolome anarhia [anonim]

    e usor sa zicem ca cipul e o ofensa adusa intregului bobor,dar gradale domnului nu sint ofensatoare pentru toti cei pe care ii obliga sa-l asculte?e normalish ca nu se intelege cu IPS Daniel,doar a sperat sa fie el in locul lui ca intii statator.
  • -1 (1 vot)    
    sase sase sase (Vineri, 27 februarie 2009, 11:32)

    Massada [anonim]

    Odata cu raspandirea 'netului au inceput sa circule si mesajele apocaliptice; clipurile cu insemnari rituale, combinatia cifrelor sase, implanturile cu cipuri bio...E, de-a dreptu', o nebunie!Conspiratie mondiala, guvern mondial, criza mondiala si toate astea simultan cu o explozie a culturii spirituale-manuscrisele de la Marea Moarta, codul lui Moise, profetiile lui Isaia etc
    Cineva incearca sa imparta lumea in "ei' si "noi"...Criza mondiala are legatura cu asta!?Este tot rodul "muncii" prestata de "ei"?
    Eu nu as glumi dar nici nu m-as teme! Vorba lui Eminescy....
  • 0 (2 voturi)    
    De ce ar trebui sa ne intereseze? (Vineri, 27 februarie 2009, 12:00)

    Adrian [anonim]

    Domnilor si doamnelor, am si eu o intrebare: de ce ar trebui sa ne intereseze parerea bisericii?

    Intreb, nu de altceva, dar, din cate tin minte, aproape de fiecare data cand s-a cerut parerea bisericii in probleme tehnologice sau sociale, lucrurile n-au iesit tocmai bine. Istoria ne arata cateva exemple graitoare (ex. Galileo, Darwin sau Bruno). Sa admitem ca biserica a mai evoluat de la acel stadiu, insa, din cate se vede, nu cu mult.

    Au circulat mesaje apocaliptice din cele mai vechi timpuri pana astazi. Intr-adevar, se pare ca singura dorinta a crestinilor "adevarati" este ca lumea aceasta sa se sfarseasca. Preziceri despre apocalipsa au venit legate de eclipsa din 1999, de pornirea LHC-ului de anul trecut (mai tineti minte? parerea mea sincera este ca acei ce au crezut ca atunci se va sfarsi lumea ar trebui acum sa-si ascunda fata si sa le fie putin rusine), si de multe alte lucruri. Ce motiv am avea sa credem ca de data aceasta ar fi altfel?

    Romania se uita, dupa parerea mea, mult prea mult la biserica in momentul in care nu e capabila sa inteleaga ceva. De ce anume romanii cred ca niste oameni care n-au facut nimic altceva toata viata lor decat sa cante la slujbe si sa se inchine unui zeu la fel de inexistent ca si oricare altul, sau sa se certe cu altii din aceeasi breasla pe "motive teologice" (a se citi "cine ajunge primul mai sus ca sa haleasca mai multi bani degeaba"), este peste puterea mea de a intelege.

    Traim in secolul XXI, oameni buni, dar doar cu vorba. Majoritatea, cu gandul, sunt inca prin secolul XVI.
    • +1 (3 voturi)    
      galileo si ai lui (Vineri, 27 februarie 2009, 12:56)

      galileo [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Mai Adriane, daca tu nu crezi in nici un zeu, afla ca deja crezi in unul, in acela al ignorantei, in acela politic si in tine, esti deja un zeu.

      Care e treaba cu secolul XXI, fiecare traieste cum vrea. Crestinismul nu obliga pe nimeni sa traiasca ca el, dar politicul si societatea secolului XXI te obliga. Mai citeste si tu un Orwell, 1984 sa vezi ca un profet care nu are nimic de-a face cu Biserica mult ignorata de dumneata si vezi ce gandea el pe vremea lui. Lasa faza cu Galieleo ca nu tine (atunci ca si acum lumea era impartita in oameni cu minti inchise ca tine si de cealalta baricada unul ca Galieli) si nu e vb de biserica ortodoxa, asa ca nu mai veni cu stereotipuri, invata sa gandesti cu adevarat liber, nu dupa clisee. se pare ca scoala si-a facut efectul, vorba lui Einstein.
  • 0 (2 voturi)    
    Se intampla lucruri periculoase! (Vineri, 27 februarie 2009, 12:37)

    vasile [anonim]

    Nu este deloc de ras toata aceasta dezbatere, pentru ca au inceput sa apara mesaje foarte ingrijoratoare gen:
    - democratia nu este buna pentru ca duce la dezordine si la ineficienta (am mai auzit asta la Hitler),
    - este nevoie de un lider autoritar in Romania,
    - preotii batrani si marii duhovnici nu se pot insela niciodata pentru ca ei stiu mai bine ca noi,
    - cine nu are aceeasi opinie ortodoxa este mason, comunist sau platit de "elite",
    - cenzura este buna daca interzice mesajele anti-crestine,
    - legionarii nu au fost chiar asa rai,
    - ar fi buna o departare de UE si de vest si o apropiere de Rusia.
    Problema este ca tot mai multi oameni au inceput sa fie de acord cu mesajele de mai sus, si datorita crizei si datorita problemelor personale, dar nu este bine deloc!
  • 0 (2 voturi)    
    Credinciosii - masa de manevra (Vineri, 27 februarie 2009, 12:38)

    dorin m [anonim]

    Problema este ca ca acum, in criza economica, este mai usor sa faci valuri, sa iesi in fata, sa te dai drept salvator, sa castigi capital politic, sa vii cu un mesaj extremist samd. Sa speram ca drumul Romaniei spre democratie este unul cu sens unic si ca nu mai sunt posibile intoarceri in fascism sau comunism.
  • 0 (2 voturi)    
    Nici macar Puric nu este contra (Vineri, 27 februarie 2009, 12:44)

    dan spataru [anonim]

    Nici macar marele ortodox nou descoperit, mimul Dan Puric, cel care vede conspiratii si la el in debara, nu s-a pronuntat impotriva acestor pasapoarte. Niciun om cu capul pe umeri nu a spus nimic impotriva lor. Acum si biserica a aratat CLAR ca nu este nicio problema cu ele. In aceste conditii, a continua lupta aceasta aberata impotriva lor devine paranoia, nesupunere fata de Ortodoxie, care s-a pronuntat prin cel mai inalt for!
  • +2 (4 voturi)    
    Multumim (Vineri, 27 februarie 2009, 12:45)

    Adriana [anonim]

    Multumim Parintelui Iustin Parvu, multumim Parintelui Arsenie Papacioc, multumim IPS Bartolomeu Anania si celorlalti clerici care au gasit de cuviinta sa ia atitudine. Cine are urechi de auzit sa auda!
  • -1 (3 voturi)    
    Pentru fanatici nu este nicio problema (Vineri, 27 februarie 2009, 13:10)

    iordanescu [anonim]

    E clar ca fanatacii religiosi, cei carora le e frica de noile pasapoarte cu cip, nu vor fi afectati de decizia BOR. Sunt oameni care nu au iesit niciodata din tara si probabil ca nu o vor face vreodata, sunt oameni care se informeaza dintr-o singura sursa, iau de bun orice le zice blogul "anti-masonic" si nu stiu cum este sa gandesti pentru tine.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu zau (Vineri, 6 martie 2009, 14:52)

      Nici pentru tine... [anonim] i-a raspuns lui iordanescu

      Eu zic ca este invers, is oameni care au o parere, pe cand tu esti doar o leguma...care stii doar sa zici ce ai vazut la televizor si ce vezi in filme.Nu esti in stare sa iti formezi o parere sa judeci pentru tine, faci ce vezi si ce se zice ca e bine sa faci...si tot ce te invata societatea sa faci. Esti doar un robot si o sa fie foarte usor sa introduca ciupurile si sa ne monitorizeze pe toti ca pe un joc pe calc, ca sunt destui ignoranti ca tine.

      Si am iesit din tara de nenumarate ori, nu vad care e ideea, poti sa iesi poti sa nu iesi, daca nu esti in stare sa gandesti pentru tine si accepti toate prostiile care le spun la tv si prin presa, tot "sclav" ramai.
  • +3 (3 voturi)    
    Tot ce scrie in Sfanta Scriptur se va implini (Vineri, 27 februarie 2009, 13:13)

    Adriana [anonim]

    Si nu va suparati cei care aveti de patimit din cauza credintei voastre, plangeti si rugati-va pentru cei care nu vad aceste lucruri si aleg alta cale, caci iata: "Fericiţi veţi fi voi când vă vor ocărî şi vă vor prigoni şi vor zice tot cuvântul rău împotriva voastră, minţind din pricina Mea. Bucuraţi-vă şi vă veseliţi, că plata voastră multă este în ceruri, că aşa au prigonit pe proorocii cei dinainte de voi. "
  • +2 (2 voturi)    
    asta nu e stire e barfa! (Vineri, 27 februarie 2009, 13:55)

    neanonim [anonim]

    adica daca exist pareri contradictorii inseamna ca ce?
    uniformizarea e periculoasa !
  • +1 (3 voturi)    
    privarea libertatii oamenilor (Vineri, 27 februarie 2009, 14:28)

    SUFLET SINCER SI OM LIBER [anonim]

    este prima data in istorie cand am un comentariu de facut. as vrea sa spun ca acest subiect trebuie sustinut mai vehement impotriva deciziei idioate de a introduce acest pasapoarte biometrice. Deoarece sunt multi oameni care nu mai ajung in aceasta epoca moderna prea des la biserica si nu mai inteleg prea bine ce se intampla in jurul lor, poate ca sustinerea acestui subiecte trebuie sa vizeze o explicatie clara adresata populatiei in general: veti dori in viitor ca toti cei de sus sa va cunoasca toate intimitatile, toate detaliile, cand ati fost bolnav, de ce suferiti, ce conturi aveti, cate masini, unde locuiti, cati copii, daca aveti caine, daca ati comandat diverse nu stiu unde - poate exagerez insa ceea ce spun mai sus se va intampla pas cu pas si se va ajunge ca unii sa detina toate informatiile noastre ca individ, cum va veti simti fara personalitatea voastra, intimitatea voastra, cum va veti simti ca la orice miscare si suflare unii de mai sus sa va stie toate miscarile ca si cum ai avea permanent o camera de luat vederi indreptata asupra ta... daca nu din motive de religie si pentru ca Bunul Dumnezeu ne-a lasat liberi pe acest pamant, macar sa ne gandim cu totii din punct de vedere al libertatii omului, al libertatii voastre proprii, a familiei voastre protejate de intimitate, a voastra ca individ liber. Dam in judecata unii oameni si publicatii ca ne ofenseaza si spun lucruri urate despre noi dar nu reactionam cand vom risca sa fim expusi cu totii. De ce credeti ca acum cativa ani, tara noastra prietena Grecia, un leagan al crestinilor mult mai dusi la biserica si mai credinciosi s-au opus vehement, au facut scandaluri, au expus convingeri si ca si Rusia etc au reusit sa anuleze introducerea acestor pasapoarte. De ce ar fi sustinut ei cu tarie neintroducerea acestora asa fara motiv decat daca nu ar fi ceva anormal la mijloc??? Si-apoi nu ca cifra aceea e argumentul ci privarea de libertate si a omului.
  • 0 (4 voturi)    
    bau bau (Vineri, 27 februarie 2009, 15:11)

    lucifer [anonim]

    Care e problema voastra masoni si nemasoni, crestini si atei?
    Exista "buletinu'" cu care poti circula in intreaga europa.Majoritatea voastra nici nu ati iesit din tara dar va intreceti in pareri, epitete si injurii.
    Cat despre "numarul satanei" sunteti niste fraieri.Nu aveti la ce sa va ganditi.
    Muriti de foame in tara voastra si nu faceti nimic pentru asta, sunteti rai cu semenii vostri si aveti multe alte pacate la care sa va ganditi.
    Iar despre istoria voastra (ce bine ca nu sunt roman) eu stiu un lucru.Sunteti un neam de tradatori, asta ati facut pe tot parcursul istoriei.Dar stiu ca in scoli si in facultati se practica predarea istoriei care convine.E tipic comunist.
    • +2 (2 voturi)    
      bau nebau (Vineri, 27 februarie 2009, 15:39)

      Bruce lee [anonim] i-a raspuns lui lucifer

      Pai poate ne spui si ce nationalitate este . Fiecare natie are calitati si defecte . Crezi ca faci parte dintr-o natie superioara ? E posibil sa nu fie asa .
      E foarte usor sa generalizezi . sa zici de un popor ca e format din prosti , alt popor e tradator , etc etc .
    • +1 (3 voturi)    
      Acceptare acte biometrice (Vineri, 27 februarie 2009, 15:44)

      Bruce lee [anonim] i-a raspuns lui lucifer

      Ca sa-ti spun parerea mea sincera : Trebuie sa fii ori in necunostinta de cauza , ori idiot ca sa aceepti aceste acte .
      Daca am fi singura tara din lume care nu ar accepta asa ceva asi fi fericit . In cazul meu nici nu e vorba sa accept aceste acte . Crede-ma ca sunt destul de umblat si destul de scolit .
      Oricum cu scoala sau fara scoala , umblat sau neumblat - nu are relevanta . Important e sa ai o gandire sanatoasa si sa poti sa faci discernamantul intre bine si rau .
    • +2 (2 voturi)    
      habar nu ai (Vineri, 27 februarie 2009, 16:05)

      Suflet sincer si om liber [anonim] i-a raspuns lui lucifer

      Habar nu ai , bau bau - se va ajunge si la buletine care vor intra in viitor in acelasi program... dar nu conteaza e parerea ta...
      si sa stii ca unii au fost in mult mai multe colturi ale lumii decat ai fost tu vreodata - si acolo, in anumite zone, unde-s aia mult mai civilizati ca noi, n-au pasapoarte bio si tot o duc mai bine si sunt mai linistiti.
  • +2 (4 voturi)    
    Pentru Ignoranti sau Neavizati (Vineri, 27 februarie 2009, 15:34)

    Bruce Lee [anonim]

    Daca nu stiti despre ce este vorba de ce nu cautati despre 666 si pasapoart biometric , carte de identitate ? E plin de explicatii pe internet . Cei care tot se intreaba ori sunt in necunostinta de cauza ori pun intrebarea asa ca sa se afle in treaba . Daca va doriti le luati si gata . daca cineva incearca sa va atraga atentia nu trebuie neaparat sa va confirmati . Aveti liebertatea de a alege . Eu nu o sa iau astfel de acte . Nu sunt habotnic , am studii de informatica , vreo 20 de ani de studii in toatal , si cam stiu despre ce este vorba . Nu inteleg de ce daca spune cineva de 666 imediat este catalogat ca are conceptii invechite , e habotnic etc etc . Realitatea este cu totul altfel . Nu trebuie sa fii vreun Enstein ca sa realizezi ca e ceva nefiresc in aceste acte care ne sunt varate pe gat suprinzator de rapid fara sa ni se explice exact cine va detine aceste date - Despre siguranta nici vorba .
  • +2 (4 voturi)    
    sase,sase,poarta-n casa (Vineri, 27 februarie 2009, 16:05)

    mos ion roata [utilizator]

    Desi nu reprezinta totalitatea romanilor,Biserica Ortodoxa isi permite necuvenit sa se implice in chestiuni care privesc intraga natie.Auzim de Patriarhul Romanie (in loc de patriarhul BOR) biserica stramoseasca,catedrala neamului(in loc de Catedrala Ortodoxa) in felul acesta negand existenta si a altor crestini care ,dupa cum vedem,sant in numar destul de mare(nu vreau sa fac o estimare pentru a nu creea discutii inutile).Parerea mea este ca biserica trebuie sa-si vada de treburile ei IN INTERIORUL EI SI INTRE CREDINCIOSII EI.Viata sociala trebuie sa-si urmeze cursul firesc si sa accepte in limitele normalului si la latitudinea fiecaruia ,religia.Din acest punct de vedere celelalte biserici crestine sant un exemplu bun de urmat pentru biserica ortodoxa.
  • 0 (2 voturi)    
    Unica solutie: viata la tara (Vineri, 27 februarie 2009, 16:46)

    Nicolae B [anonim]

    Fratilor, luati exemplu sectei Amish, care traieste ca in secolul 19 in mijlocul Americii. Ei s-au retras demn, fara sa isi clameze nemultumirea si fara sa-i regrete nimeni. Asa si cu voi cei speriati de tehnica si de cip-uri, viata la tara poate fi foarte frumoasa. Drum bun.
  • +1 (3 voturi)    
    Parere (Vineri, 27 februarie 2009, 18:58)

    nicu [anonim]

    Nu trebuie sa se admita introducerea acestor pasapoarte.
    E un pas foarte mare spre o supraveghere totala a omului si a viola intimitatea sa.
    Trebuie sa se ia pozitie de credinciosi, nu cineva care are o anumita functie si zice ca vorbeste in numele tuturor credinciosilor de religie ortodoxa.
    Ce face el personal chiar nu ne intereseza.
    El va raspunde la JUDECATA.
    Incredere in DOMNUL !!!!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    FRATILOR...AMAGIREA E MARE SI DUREREA VA FI PE MAS (Vineri, 27 februarie 2009, 20:15)

    celmaimic [anonim]

    da!frumoase comentarii!frumoase cuvinte!patetismul nu apartine ortododoxiei!demnitatea cu siguranta da!oameni buni,daca dumnezeu tatal a lasat scris prin cineva ceva..fie preot,fie om de rand ..dar ales..dupa voia sa...inseamna ca nu trebuie dispretuit!neascultarea duce la durere!caci de la adam si eva omul moare prin pacatul originar.mai mare si mai puternic decat dumnezeu nu e nimeni si nimic.punct....haideti sa vedem ce putem sa vedem noi cu ochii nostrii: bani,bani,bani.adica stai putin,suflet ,suflet,suflet nu?pai nu...nu?de ce?..simplu:prin pacate si fara cainta de pocainte omul aduna saci de mizerie sufleteasca...alearga dupa de toate..fie cele necesare ,fie dupa cele de lux..alearga...omule!hai sa pui frana putin si sa te gandesti la suflet! cum?ce am timp?preotii sunt niste corupti...stiu eu...ma duc sa stau trei ore la biserica ..sunt frant...etete..pai ce dumnezeu m-a lasat sa ma chinui?..uh!ce greu e!si totusi nu am vazut sfinti care au alergat dupa averi,nu am vazut sfinti sa alerge dupa pacate ci luptau cu ele,nu am vazut sfinti care sa bea si sa fumeze...dar sfintii laudarosi?nici vorba...da!calea este aceasta: grija mai multa de suflet de trupul cel nemuritor!e greu noi ca mireni sa vedem asta!dar ,frate crestine,ortodox,ce-ar fi de maine sa intrii in prima biserica si sa zici :doamne,ajuta necredintei mele si pune inceput bun in viata mea!usor ,usor,veti vedea cum lumea devine mai mica ,mai mica,foarte mica...pana la biserica din sufletul tau!nu e usor..caci lupta dracilor cu noi este admisa de dumnezeu tocmai pentru a sta de veghe,ca sa ne identificam ,sa ne orientam catre imparatia cerurilor!auzeam pe cineva....mai,am avorturi..nu ma mai iarta!doamne,doamne iarta pe oricine care se caieste,nimic nu e de neiertat..dar sa plece din inima!prin urmare sa revenim la oile noastre:cand ajumgem la nivelul de credinta,smerenie ,asculatare,fapte bune...etc..virtuti bine placute domnului atunci si domnul vine la noi si ne spune adevarul!raiul,nu iadul!
  • 0 (0 voturi)    
    666 (Sâmbătă, 28 februarie 2009, 13:07)

    dumitru dumitru [anonim]

    ....mai fratilor ne-a luat biserica mintile ce naiba nu-si vad ei de ale lor? siacum baga bete-n roate ...pasapoartelor cu acest 666? mai bine daca vor sa faca ceva pentru neviasi si copiii nimanui (si totusi ai nostrii) sa faca dupa cum spuneam cate o mica sala de mese in incinta bisericilor pentru amaratzii nostrii ca bani au din moment ce infiecare zi parca se construieste o alta biserica asta-i lucru bisericesc si nu 666 de pe pashapoarte....dar o sa mai curga multa apa pe .....sambata pana o sa copieze si popii nostrii pe occidentali....cat sa coste o amarata de ciorba si-o tocana la urma urmei?....si atunci o sa isi primeasca ce merita .....atentzia mea....
  • 0 (0 voturi)    
    de ce? (Vineri, 13 martie 2009, 12:04)

    Daniela [anonim]

    In Biblie, la Apocalipsa, scrie atat de clar ce va urma. Cum a putut Sfantul Sinod sa accepte aceste pasapoarte biometrice.?Urmeaza sa spuna cineva ca nici atunci cand ne vor insemna pe mana si pe frunte si vom fi exclusi din societate daca nu vom accepta asta nu va fi nici un pericol si ca nici macar nu se spune in Sfanta Scriptura despre asta.
    Am auzit spunandu-se cuvinte urate despre Patriarhul Daniel, dar nu am crezut ca va ajunge pana aici. Sunt din Moldova. Ne-a slujit atatia ani. Am observat ca e mai sever, mai aspru poate, dar intotdeauna am crezut ca face totul pentru a salva dreapta credinta. Acum tind sa cred ca ceea ce se spune despre el este adevarat.Multumim lui Dumnezeu ca ni l-a dat pe I.P. Teofan. E un om extraordinar. Eu l-am respectat si pe parintele Daniel, dar acum nu stiu ce sa mai cred. De ce face toate acestea? E cumva constrans ? Poate are cineva un raspuns ca eu nu inteleg cum a putut sa fie de acord cu aceste cipuri. Stiu ca e un om inteligent. Nu poate fi pacalit asa, pur si simplu. Si totusi de ce? Ii doresc Parintelui numai bine. Sa-l lumineze Dumnezeu pentru ca eu cred ca face o mare greseala si , repet, nu inteleg de ce. Despre Parintele Bartolomeu Anania nu stiu prea multe. De aceea nu am scris nimic. Mila Domnului sa fie cu noi si cu Parintii nostri !
  • 0 (0 voturi)    
    satanistii isi fac simtita prezenta (Marţi, 17 martie 2009, 18:40)

    Dan [anonim]

    De cand am auzit ca actualul patriarh Daniel este sprijinit sa ajunga in fruntea Patriarhiei de catre masoni am avut un semn de intrebare la adresa lui; acum se vede clar ca este omul masonilor, Dumnezeu il va judeca, ca si pe masoni, toti vor avea o surpriza cand va veni judecata lui Dumnezeu asupra lor; tot ce fac ei este sa implineasca scopurile satanei si sa se plaseze in rolul personajelor negative din Apocalipsa, parca sunt orbi. TREZITI-VA!
    Pasapoartele si buletinele biometrice sunt doar primul pas, este politica pasilor marunti, daca deja avem pasapoarte biometrice ei spera ca nu ni se va mai parea cine stie ce sa avem si implanturi. Ma intreb ce cauta Daniel la Patriarhie ca este din alta poveste, nu are treaba cu crestinismul; mai bine si-ar gasi o loja printre amicii lui satanisti, masonii. Sau sa se trezeasca.
  • 0 (0 voturi)    
    Ziaristi incompetenti sau mai bine zis rau voitori (Vineri, 27 martie 2009, 22:02)

    Petry [anonim]

    Catre cel care a scris stirea respectiva:
    Bah baiatule, se vede ca nu ai nici o treaba cu Ortodoxia, vorbesti si tu sa te afli in treaba! Cum poti sa spui ca pr. Iustin Parvu "a pornit disputa pasapoartelor biometrice" la influenta IPS Teofan, care la randul sau la influenta IPS Bartolomeu, cand obstea calugarilor de la manastirea Petru Voda se pregatea de "prigoana" inca de pe vremea mitropolitului Daniel, cu cativa ani inainte de a fi ales patriarh. Daca ai stii cine este pr. Iustin, cati ani a suferit in temnite pr Hristos, nu ai mai spune asemenea aberatii. N-ai cu cine dom'le asta ii presa de azi. Cum spunea cineva: "astazi sunt la moda copii emo si ziaristii cautatori de senzational"
    • 0 (0 voturi)    
      buletinul biometric (Duminică, 22 august 2010, 20:48)

      Burebista Decebal [anonim] i-a raspuns lui Petry

      Nu pot sa inteleg fratilor de ce trebuie ca noi oamenii sa fim insemnati ca amimalele.Se ia dreptul omului la dreptul de fi liber indeierent ca este crestin sau nu.Este o mare rusine sa fim insemnati ca vtele.Nici animalele salbatice si nici cele domestice nu ar mai trebui sa poarte cipuri.Nu vad rostul acestei mari prosti.Pe noi sa ne lase sarainii in pace ca totul se va intoarce impotriva lor. ASA CA NU SUNT DE A ACORD CU BULETINUL BIOMETRIC. UN DAC LIBER.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă