Mai multe scoli din Bucuresti, Arad si Timisoara au implementat o platforma de catalog virtual si colaborare educationala menita sa asigure, in opinia dezvoltatorilor ei, o comunicare mai eficienta intre profesori si parinti. Scolile care utilizeaza acest serviciu ofera posibilitatea parintilor sa se informeze de pe internet, in orice moment, cu privire la situatia scolara a copilului lor.

Concret, parintii utilizatori au un cont personalizat si pot urmari numai notele copilului lor , situatia privind absentele acestuia, dar si alte informatii care privesc activitatea scolara, pe care profesorii le pot comunica periodic. Costurile sunt suportate de parinti care platesc 3 ron pe luna.

Initiativa a starnit atat reactii pozitive cat si negative. Valeriu Dumitru, directorul companiei care a dezvoltat platforma www.parinte-profesor.ro, a declarat pentru HotNews.ro ca peste 5.000 de parinti folosesc platforma in acest moment, proiectul fiind la inceput de drum.

Acesta spune ca majoritatea scolilor si liceelor care au implementat sistemul sunt foarte multumiti, dar admite ca sunt si directori care sunt reticenti sau chiar au respins ideea. "Acest serviciu a adus avantaje si scolii, pentru ca putem tine legatura cu parinti de oriunde de pe glob, si parintilor, pentru ca afla imediat cum evolueaza copilul lor la scoala", sustine Sorin Haiduc, directorul Liceului Pedagogic "Dimitrie Tichindeal", Arad.

Daca majoritatea parintilor sunt incantati ca pot verifica situatia scolara a copiilor lor in timp util si fara a se deplasa de nenumarate ori la scoala, reactia elevilor nu a fost una tocmai plina de entuziasm:).