Hotarare definitiva si irevocabila

Pasajul Basarab nu mai are statut de utilitate publica

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 17 februarie 2009, 16:05 Actualitate | Esenţial

Pasajul Basarab - capat de constructie
Foto: Hotnews
Curtea de Apel Bucuresti (CAB) a respins marti, prin hotarare irevocabila, recursul formulat de Primaria Capitalei impotriva deciziei din aprilie 2008, luata de Tribunalul Bucuresti, potrivit careia pasajul suprateran Basarab nu este considerat de utilitate publica, se arata intr-un comunicat al Fundatiei Terra Mileniul III.

Astfel, magistratii CAB au admis actiunea introdusa de Centrul de Resurse Juridice si Fundatia Terra Mileniul III, cele doua organizatii neguvernamentale care au atacat, in instanta, hotararea municipalitatii de a declara pasajul Basarab de utilitate publica. Instanta a admis motivele invocate de cele doua ONG-uri si considera ca printre imobilele ce urma sa fie demolate se afla si monumente istorice, care nu pot fi demolate decat in baza unei hotarari de Guvern, nu printr-o hotarare de Consiliu General al Muncipiului Bucuresti.

Consiliul Local al Municipiului Bucuresti a adoptat, pe 6 iulie 2006, Hotararea nr.160/2006 prin care constructia Pasajului Suprateran Basarab a fost declarata de utilitate publica si, astfel, s-a decis si exproprierea imobilelor proprietate privata aflate pe spatiul pe care urma sa se ridice constructia. Printre acestea se afla si trei cladiri inscrise pe lista monumentelor istorice.

Instanta de judecata a hotarat, pe 9 aprilie 2008, ca declararea construirii Pasajului Suprateran Basarab s-a facut nelegal, cu incalcarea Legii nr. 33/1994 privind exproprierea pentru utilitate publica, iar marti, 17 februarie 2009, respinge recursul Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

Motivele invocate de fundatiile reclamante au avut in vedere: faptul ca monumentele istorice pot fi expropriate numai prin lege si nu prin hotarare de consiliu local; inexistenta unei documentatii de urbanism legal aprobata la momentul efectuarii cercetarii prealabile si a aprobarii Hotararii nr. 160/2006 privind declararea constructiei Pasajului Suprateran Basarab ca fiind de utilitate publica; constituirea nelegala a comisiei pentru efectuarea cercetarii prealabile in vederea luarii deciziei de declarare a constructiei ca fiind de utilitate publica; convocarea nelegala a consilierilor municipali la data adoptarii hotararii.

Hotararea pronuntata este definitiva si irevocabila.


Citeste mai multe despre   






















5080 vizualizari

  • +16 (22 voturi)    
    incredibil!!! (Marţi, 17 februarie 2009, 16:54)

    costica [anonim]

    Uite asa, ramanem o tara de inapoiati, fara sosele suspendate dar cu monumente istorice in care dorm cainii si se adapostesc aurolacii!
    Rusine celor 2 ONG-uri care ne tin in epoca de piatra din cauza a niste daramaturi!
    • +8 (16 voturi)    
      antichitati (Marţi, 17 februarie 2009, 17:34)

      gepeto [anonim] i-a raspuns lui costica

      Bravo Costica! Exact acelasi lucru vroiam sa spun si eu. Am innebunit cu monumentele istorice. In lume nu tot ce este vechi este si valoros, la noi este invers, orice bocanc purtat devine antichitate.
      • +3 (9 voturi)    
        Aurolacii judecatori ! (Marţi, 17 februarie 2009, 18:26)

        Preda [anonim] i-a raspuns lui gepeto

        cred ca isi tin pungile cu aurolac la vedere ,sau le paseaza grefierei !?
        • 0 (0 voturi)    
          buni de plata (Miercuri, 18 februarie 2009, 11:30)

          alex [anonim] i-a raspuns lui Preda

          ghici cine plateste pentru incompetenta departamentului juridic al PMB si al altora care ar fi trebuit sa adopte toate masurile legale necesare astfel incat sa nu se suspende lucrarile (ar fi trebuit ca dobitocii sa cunoasca si sa aplice legea, pentru a evita litigii care atrag sanctiuni si suspendarea lucrarilor, penalitati din partea antreprenorilor, etc);
          in caz ca nu stiti, noi platim, fraierii!!, dar de doua ori: o data ca platitori de impozite, si a 2-a oara ca soferi nevoiti sa suportam mizeria de trafic dap peste cap din zona aia pentru nush inca cati ani; Doame cum e sa fii prost pe banii si pe nervii fraierilor!! sa te doara-n organul cel mai destept!
          ca sa parafrazez ilustrii contemporani, cine pleaca ultimul din mizeria asta de tara, sa lase draq lumina aprinsa si gazu la maxim, ca ma doare-n cot
    • -1 (11 voturi)    
      daca si asta e justitie ,e jale de Romania ! (Marţi, 17 februarie 2009, 18:24)

      Pelikan [anonim] i-a raspuns lui costica

      Nu ma mir cata coruptie este in justitie ,acum vor sa distruga si Bucurestiul nenorocitii ! propun sa incepem cu masinile lor
    • +7 (9 voturi)    
      mai citeste o data, dar mai calm (Marţi, 17 februarie 2009, 20:01)

      elenas [anonim] i-a raspuns lui costica

      Dragul meu, citeste inca o data articolul si vezi ca problema este ca cineva a crezut ca daca este CGMB poate sa incalce legea. Acum nu au decit sa faca toate cele necesare conform legiilor existente si o sa avem si pasaj.

      Monumentele istorice pot fi demolate prin HG, iar ONG-urile nu au facut altceva decit sa ceara ca nimeni sa nu fie mai presus de lege. Altfel o sa traim in anarhie si nu o sa ne fie prea bine.
      • +3 (5 voturi)    
        Nu esti din Bucuresti, nu? (Miercuri, 18 februarie 2009, 10:21)

        sile [anonim] i-a raspuns lui elenas

        Altfel, oricine a trecut pe la Basarab poate sa-ti confirme ca in zona erau doar niste case, vechi e adevarat, neingrijite, cu tecuiala cojita si o parte chiar parasite. Sa protejezi asa ceva, in detrimentul unui pasaj absolut necesar mi se pare culmea prostiei. Si eu sunt in general de partea celor care apara monumentele.
    • +3 (3 voturi)    
      Mai usor, Costica, cu infieratul (Miercuri, 18 februarie 2009, 8:13)

      Axul [anonim] i-a raspuns lui costica

      Inapoiati ramanem daca lasi pe unii "alesi" pe baza de democratie a numarului sa decida ce este si ce nu este un monument istoric.
      Daca nu iti convine ca cele doua ong-uri au cerut respectarea legii, de ce nu ceri schimbarea legii? Facem legi sa le aplicam asa-si-asa?
      Dupa logica ta, CGMB ar putea sa decida aruncarea la gunoi a cioburilor si a zdrentelor din Muzeul National de Istorie, sa acopere cladirea cu o fatada din geamuri si reclame si sa o transforme in mall. Na, ca le-am dat ideea!
    • 0 (0 voturi)    
      basarab (Miercuri, 18 februarie 2009, 14:33)

      ADRIAN [anonim] i-a raspuns lui costica

      2 ONG-uri imbecile, sau pline de imbecili terorizeaza 3 milioane de bucuresteni cu aberatiile lor. Ar trebui ca sa promulgam o lege clara si simpla a referendumului, si orice hotarare importanta pentru comunitate sa fie luata prin referendum, si daca 51 la suta din bucuresteni considera acest pasaj important pentru ei, daramam orice maghernita sta in fata lui si inchidem gura oricarui ONG sclerozat si incremenit in proiect, dupa cum spunea un mare filozof roman. In fond noi nu traim ieri ci visam sa traim azi si de ce nu maine, si nu o ruina sau o saormerie imbacsita este prioritara!!
  • +8 (8 voturi)    
    bun si? (Marţi, 17 februarie 2009, 16:55)

    catalin [anonim]

    bun, si? cine e de vina, care sunt urmarile?
    • -1 (1 vot)    
      am inteles eu care o sa fie urmarile (Miercuri, 18 februarie 2009, 9:05)

      moi [anonim] i-a raspuns lui catalin

      adicatelea urmarile o sa fie.. lungi, foarte lungi
  • +4 (14 voturi)    
    multumim (Marţi, 17 februarie 2009, 16:55)

    hm [anonim]

    macar acum stim daca stam in trafic la ce ONGuri sa multumim
  • +13 (21 voturi)    
    Asa, si..? (Marţi, 17 februarie 2009, 17:07)

    Catalin [anonim]

    Au castigat - OK si acum e mai bine?
    Acele "monumente" sunt niste ruine ascunse sub un pasaj neterminat, si inconjurate de un ocean de noroi.
    Cat va mai dura? Se face proiect de lege de expropriere, se voteaza in 2-3 ani in parlament, si dupa contestam si legea la Curtea Constitutionala?

    Intre timp ce se intampla cu zona?

    Asta au dorit acele ONGuri? O zona intreaga inecata in noroi? Un cartier intreg blocat? Asta pazesc ele? Intre timp cladiri istorice sunt daramate, parcuri sunt betonate, zgarie nori se inalta in zone istorice....insa Bucurestiul a castigat! A salvat poarta de acces in fabrica de bere Grivita!
  • +10 (16 voturi)    
    si acum??? (Marţi, 17 februarie 2009, 17:09)

    dan [anonim]

    I-as intreba, SINCER SI CU RESPECT, pe reprezentantii celor doua ONG-uri, ce facem acum? Ramanem asa cu pasajul, construit 50%?
    De aceea e firesc sa ne gandim ca cele doua ONG-uri sunt "impinse" de la spate.
    Pentru prima oara tin partea Primariei, fiindca e o decizie de bun simt sa se finalizeze cat mai repede pasajul.
    • +3 (7 voturi)    
      decizie de bun simt? (Marţi, 17 februarie 2009, 17:52)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui dan

      decizia de bun simt care ar fi aratat respect pentru noi toti ar fi fost sa faca lucrurile corect si legal de la inceput.
  • +5 (13 voturi)    
    tztztz (Marţi, 17 februarie 2009, 17:12)

    ddalex [anonim]

    Pasajul trebuie construit, de acord. Dar legal. Mi se pare ca motivele pe care se bazeaza hotararea judecatoreasca sunt corecte.
    Nu ramane decat ca primaria sa indrepte cele aratate, si solicite sprijinul guvernului, si sa faca toata treaba ca la carte, ca altfel ramanem fara podul care ar ajuta clar traficul in mai multe zone ale Bucurestiului, nu numai local. Dar am impresia ca cu Oprescu nu se poate.
    Iar referitor la caini, si alte actiuni paguboase ale diferitelor ONGuri, de ce oamenii care sunt de alta parere nu se organizeaza si ei in niste ONGuri care sa militeze pentru eutanasierea cainilor, curatarea strazilor, si traiul civilizat ? Asta e solutia corecta, ma angajez sa sustin orice ONG care militeaza pentru curatarea Romaniei de caini vagabonzi (si pisici, si alte lighioane fara stapan care nu au ce cauta in oras).
    • +1 (1 vot)    
      nici lighioanele cu stapan... (Miercuri, 18 februarie 2009, 0:25)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui ddalex

      ...n-au ce cauta in oras, cata vreme isi lasa
      excrementele pe mijlocul aleilor
      (maidanezii nu fac asta!) !!!
  • 0 (8 voturi)    
    Asta da civilizatie (Marţi, 17 februarie 2009, 17:14)

    David [anonim]

    Cat de inapoiati putem fi...ce inseamna civilizatie pana la urma? Alte tari credeti ca nu au monumente istorice? Doar la noi toate lucrurile se intampla pe dos.

    Sa intelegem ca cei de la Curtea de Apel Bucuresti si de la acele ONGuri nu circula cu masina si ca o capitala europeana nu are nevoie de un trafic civilizat...are nevoie de acele monumente pe care oricum nu ar putea nimeni sa le vada ca pana ajunge in Romania face 20 de ore pe sosele de aici.

    Si? Acum se va darama ce s-a construit si se va reface zona cum era?
    • +5 (11 voturi)    
      Sa intelegem (Marţi, 17 februarie 2009, 17:28)

      dl K [anonim] i-a raspuns lui David

      Sa intelegem ca in spatele acelor ONG-uri se afla oameni cu interese financiare in valoarea exproprierilor(mafia, adica).
      • 0 (2 voturi)    
        AI DREPTATE (Miercuri, 18 februarie 2009, 11:01)

        andrei . [anonim] i-a raspuns lui dl K

        Ptr. interesele catorva imbecili lacomi sufera un oras...
  • +1 (5 voturi)    
    numai la noi (Marţi, 17 februarie 2009, 17:20)

    dragonfly [utilizator]

    e posibil asa ceva, s-au bagat sute de milioane in pasaj pana acum si dintr-o data s-au dus pe apa sambetei din cauza la 3 daramaturi si unora care sunt niste imbecili, vai de mama noastra, sa plecam de aici pana nu ne indobitocim si noi astia mai sanatosi
  • +2 (8 voturi)    
    Fiat... (Marţi, 17 februarie 2009, 17:37)

    Laur X [anonim]

    fiat justitia pereat mundus
    penttru cei revoltati, suparati am sa traduc :
    sa se faca dreptate chiar daca va pieri lumea
    e un adevar simplu al dreptului roman
  • +5 (9 voturi)    
    bucuresti .. sa traiesti (Marţi, 17 februarie 2009, 17:42)

    dany [anonim]

    din cate stiu singurul monument istoric este poarta fabricii de bere. oricum in zona s-a daramat cam tot mai putin poarta si inca o casa care este ocupata de tigani si curve.
    poate vor sa faca din poarta respectiva un fel de zidul plangerii. asa pot trece pe acolo pt iertarea pacatelor toti cei care au injurat de mama focului in trafic sau s-au batut prin intersectii ori au fost pe la curve prin vecinatati.
  • +4 (8 voturi)    
    CGMB si-a bagat picioarele in Pasajul Basarab (Marţi, 17 februarie 2009, 17:49)

    Anonimus [anonim]

    Mi se pare jenant ca in privinta unui proiect de asemenea importanta ca Pasajul Basarab, consiliul a ignorat legea si a dat o hotarare pe langa (asa zice Curtea de Apel). Ce i-a impidicat sa faca lucrurile ca la carte? Traficul infernal si binele public justifica ilegalitati? daca sustineti o astfel de abordare, nu-i va impidica nimeni ca data viitoare sa decida cu hotarari luate pe langa lege sa va darame blocul in care locuiti pe motiv ca traficul cere largirea strazii. E chiar asa de greau sa respecte o lege cand e vorba de interesul nostru si sa nu se ajunga in situatia de acum? e vina celor 2 ONG-urilor ca CGMB nu a respectat procedurile? Asta seamana cu povestea aia ca victima violului e intotdeaua de vina, nu violatorul. Acum astept votuyrile negative ....
  • +2 (10 voturi)    
    treaba facuta prost (Marţi, 17 februarie 2009, 17:57)

    kozmo [anonim]

    hotararea instantei e dovada ca planul initial e prost facut si ilegal.
    aceia sunt vinovatii, nu ONG-urile care au cerut respectarea legii.
    • -3 (5 voturi)    
      aaa (Marţi, 17 februarie 2009, 18:52)

      aaa [anonim] i-a raspuns lui kozmo

      Daca toata treaba era facuta cu cap si responsabilitate de la inceput nu mai sareau pe ei ONG-urile.
      Ce sa faci?!
      La noi nu se masoara deloc dar se taie de sapte ori.

      Toti se plang ca nu avem parcuri, etc, etc
      dar pentru o sosea trecem cu buldozerul peste orice (cladire istorica sau nu, parcuri, etc) da' na trebuie ca, cocalaru cu masina sa se desfasoare.
  • 0 (4 voturi)    
    Puteti sa le scrieti direct celor implicati.. (Marţi, 17 februarie 2009, 18:14)

    Hugh [anonim]

    daca va uitati pe site-ul ONG-urilor respective puteti gasi un document:

    http://terraiii.ngo.ro/date/b2d1f2f8f1bb3ec1206dd2e29da29cba/CP_Basarab_final.pdf

    in care, la final sunt mail-urile de contact ale celor 2 persoane care s-au ocupat de minunea din articol.

    le puteti comunica "aprecierea" voastra vis-a-vis de activitatea lor:

    Av. Catalina Radulescu, Coordonator de program
    Tel: 0745-138.165, e-mail: catalina@crj.ro
    Ioana Ciuta, Director executiv
    Tel: 0730 081019, e-mail: ioana.ciuta@terraiii.ngo.ro

    propun sa le demonstram ca societatea civila pe care o "reprezinta", culmea, chiar EXISTA !
    • 0 (2 voturi)    
      aaaa (Marţi, 17 februarie 2009, 18:59)

      aaa [anonim] i-a raspuns lui Hugh

      Strazile sunt necesare, dar nu asa ca in banc.

      'Mai f_tem o dunga' si ne spalam pe maine.

      Ghiciti ce au facut edilii din Boston (posibil alt oras din US)? (care era celebru si pt strazile lor suspendate)

      Au inceput sa darame din ale lor suspendate si sa le bage in pamant.
      • +3 (3 voturi)    
        Boston :) (Marţi, 17 februarie 2009, 20:27)

        Hugh [anonim] i-a raspuns lui aaa

        @ aaa
        te felicit.
        eu traiesc in bucuresti (cu b mic). nu Boston.

        ah, si mai e ceva ce nu pricep, deci ONG-urile astea au dat primaria in judecata dar nu pentru ca pasajul nu e utilitate publica...ci pentru ca poarta nu stiu care e monument...poate saracii nici nu au vrut sa le iasa asta....
        ma rog....poate ne zic ei...sau poate in momentul asta i-au dat in judecata pe aia din Boston ca au daramat suspendatele (monumente care faceau faima orasului, nu ?)
  • +2 (4 voturi)    
    Vai ce justitie avem (Marţi, 17 februarie 2009, 20:44)

    vaideei [anonim]

    Nu inteleg cum un pasaj de interes public, proiectat din anii 30' poate sa nu fie socotit de catre judecatori ca fiind de interes public. Nu vreau sa ma gandesc ce se va intimpla cand vom vrea sa construim autostrazi. Probabil ca nici alea nu sunt de interes national.
  • +2 (4 voturi)    
    RUSINE! RUSINE! RUSINE!! (Marţi, 17 februarie 2009, 22:46)

    un sofer suparat [anonim]

    Oameni buni, avem nevoie de acest pasaj ca de aer!! dati-le incolo de monumente istorice ca nu facem nimic cu ele....multumesc in numele tuturor soferilor din Bucuresti celor 2 ONG_uri pentru ca ne rupem masinile in gropile din jurul pasajului in fiecare zi si suntem nevoiti sa ne inghesuim pe singurul pod de peste calea ferata, Grant, care nu stiu cat o sa mai faca fatza....
  • -1 (1 vot)    
    =>atostrazile,de utilitate particulara??? (Marţi, 17 februarie 2009, 23:50)

    constructor [anonim]

    ca sa vezi unde duce birocratia excesiva.cine este aceasta putere judecatoreasca?o adunatura de indivizi lacomi carora li s-a dat voie sa se organizeze in casta privilegiata cu salarii si pensii uriase neconstitutionale( Constitutia la "ARTICOLUL 16(1) spune: Cetatenii sunt egali în fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari"),care-si zic ca apara democratia.ei, desi,deoarece nu mai stiu ce sa faca cu banii,fac tot felul de orgii unele mediatizate, nu dau socoteala nimanui,nici macar electoratului-sunt deasupra lui.deci iau hotariri dupa bunul plac.nu le e rusine sa lase
    lucrarea-pasajul basarabi- neterminat in coada de peste.ca sa-si bage mintile in cap ar trebui trimisi sa termine ei lucrarea pe banii lor grosi, trasi si de la stat si
    de la clienti!in plus,sunt si corigenti fiind singura autoritate cu monitorizare de la ue!halal!
  • +1 (3 voturi)    
    creier de pieton (Miercuri, 18 februarie 2009, 0:19)

    vlad [anonim]

    Respectarea cladirilor istorice trebuie facuta cu discernamant.In toate orasele mari europene au fost demolate cladiri (cu scandalul de rigoare!) Parisul nu ar fi asa frumos acum daca nu se demolau o groaza de cladiri in anii 30-40 si chiar dupa.Banuiesc aici un conflict de interese mafiote,rezolvat in mare parte conform principiului "creierului de pieton", adica cei ce nu au masina proprie si nici sperante de a avea una,devin inamicii soferilor...stiti la cine ma refer-cei care traverseaza lent pe zebra,ca e "dreptul lor" sau cei care se "arunca" pe trecerea de pietoni (chiar femei cu bebelusi in brate!) de parca masina ar putea ricosa de un zid,in loc sa-i atinga,etc...
    "Creierul de pieton" nu va putea intelege niciodata ca lipsa cailor de acces rutiere poate duce la tragedii-vezi disperarea soferilor de pe Salvari sau Autospeciale de pompieri sau chiar cei de pe masinile de aprovizionare...
    (tot ce mentionez aici e vazut cu ochii mei!)
    Sigur,as fi nedrept daca nu as pomeni si de cocalarii care parcheaza aiurea,dar sa speram ca pt. ei se va ajunge la aplicarea legii,ca in orice stat civilizat,unde primesti amenda pt.ocuparea a 2 spatii de parcare sau pt.obstructionarea circulatiei...
  • +2 (2 voturi)    
    Subterfugiu (Miercuri, 18 februarie 2009, 6:35)

    Ionescu Ion [anonim]

    Aceasta modalitate de blocare a deblocarii circulatiei in Bucuresti este un subterfugiu regizat de echipa "performanta" a lui Sorinel, pentru mascarea esecului acestuia de a face ceva, cat de cat, in afara de macinarea de vorbe sterile?
  • +1 (1 vot)    
    pasajul e necesar (Miercuri, 18 februarie 2009, 8:32)

    calator prin Bucuresti [anonim]

    De ce nu se muta, reconstruiesc aceste monumente istorice in alt loc daca sunt atat de pretioase?Se poate face asa ceva.Sa se ocupe ONG-urile de o solutie viabila si de atragerea de fonduri necesare, nu sa blocheze un pasaj care e util.Sa se dea HG odata ...Parca a innebunit toata lumea.Nu se mai judeca corect deloc...dar de cladirile istorice care sunt demolate pe sest in mijlocul capitalei nu se mai ocupa nimeni...de zona istorica din Lipscani nu se mai ocupa ONG-urile sa atraga fonduri sa fie reparate...si de gramada de bani care s-a bagat in pasaj nu-i mai pasa nimanui.
  • 0 (2 voturi)    
    In atentia Politiei! (Miercuri, 18 februarie 2009, 9:07)

    Bartti [utilizator]

    Sunt numai infractori in casele de lângă Gara Basarab. Dacă încerci să mergi către centrul comercial IDM Basarab dinspre Carrefour Orhidea eşti agresat non stop de „peşti”,”prostituate”, ”cerşetori”, „copii ai străzii”, o lume foarte pestriţă. Sunt sigur ca poliţia cunoaşte această situaţie şi vor curăţa zona urgent!!!
  • +1 (1 vot)    
    Eroare (Miercuri, 18 februarie 2009, 9:23)

    mark [anonim]

    Stau in zona si mi-am dat seama ca acest pasaj nu va rezolva absolut nici o problema de circulatie, din contra, va fi mai rau, pentru ca masinile care voe veni dinspre grozavesti nu vor avea unde sa se duca.

    1. Pe B-dul Titulescu (intre primarie si pasaj) se circula pe un singur fir si ACUM este blocat pentru ca nu suporta mai multe masini, ganditi-va ce o sa fie daca vor veni si de pe pasaj... Zona verde de pe aceasta bucata (pe unde circula tramvaiul) nu va fi rasa deoarece sunt f multi copaci si la ultima borduriada, chiar a fost marita. Nu exista parcari de bloc, ca oamenii din zona sa aibe unde sa-si puna masinile si dupa cum stiti, nici nu o sa se faca...

    2. Pe Banu manta se circula din totdeauna doar pe un fir, care si ala e ACUM blocat, dar cand va exista si pasajul...

    Ca se va construi, asta e clar, dar va fi o permananta coada pe tot pasajul pe directia Grozavesti - P-ta Victoriei.
    • 0 (0 voturi)    
      Eroarea erorii.... (Miercuri, 18 februarie 2009, 11:48)

      Costinpr [anonim] i-a raspuns lui mark

      Din pacate esti singurul care chiar a gindit cind a scris comentariul..... Nimeni nu si-a pus problema cit costa porcaria asta de pasaj-sosea. Nimeni nu s-a gindit ca ieseam, noi, bucurestenii, mai ieftin daca MUTAM GARA DIN CENTRU si cladirea actualei gari o faceam muzeu sau orice altceva ? Dar asa se intimpla in romanica, sub imaginea unei actiuni spre binele bizonului votant se ascund interese f. bine conturate... de ex. cautati pe net si vedeti cam cit costa parcarea subterana de la gara.. eu am gasit 90.000 euro / masina parcata. Nu e cam mult ? Nu e, ca platim noi, bizonii, din taxe.... Monumentele istorice sint asezate pe terenuri cu valori f. mari, deci trebuie darimate. Nu se pot darima ? Nu-i nimic, pina la urma tot o sa cada :). Nu cad ? Le dam foc. Apropo de fauna de acolo: mai toate monumentele istorice au fost transformate in locuinte sociale inca de pe vremea regretatului, care avea ce avea cu istoria. Astia noi nu au nimic cu istoria dar au cu valoarea terenurilor. Doua regimuri, acelasi comportament, aceeasi finalitate. Parerea mea e ca in urmatorii 5 ani va aparea primul bloc de birouri ( necesar, ca aerul, ca sa citez un im.....) , de 20 de etaje, in zona centrului istoric.
  • 0 (2 voturi)    
    ONG dulce poveste (Miercuri, 18 februarie 2009, 9:31)

    oschy [anonim]

    cine sunt in spatele acestor ong cei care tin haturile.
    mi se pare dubios ca dupa ce s-a construit 30% din pasaj sa dai o asemenea sentinta.
    ong inamicii dezvoltarii romaniei daca nu sunt din tabara care finanteaza aceste autointitulate ong
  • 0 (2 voturi)    
    Bravo (Miercuri, 18 februarie 2009, 9:41)

    v [anonim]

    Dupa ce s-a daramat la maxim in Bucuresti, iata cetatenii revoltati ca nu pot circula din cauza unor daramaturi. Asa va pretuiti orasul?
    In loc sa va revoltati pe incompetenta CGMB care a investit bani intr-o lucrare fara toate avizele, voi va revoltati impotriva celor care nu doresc transformarea orasului intr-un ansamblu de betoane.
    Sincer, meritati ce vi se intampla.
  • +2 (2 voturi)    
    Iresponsabili sau rauvoitori? (Miercuri, 18 februarie 2009, 9:53)

    M.M. [utilizator]

    Din DEX : Public=care priveste intregul popor, pus la dispozitia tuturor. Vajnicii adversari ai pasajulu considera ca acesta nu va fi pus la dispozitia tuturor, ca toti vor beneficia de deblocarea orasului? Ca sa-si desavarseasca opera, propun ca cele doua [Citeste] ONG, care considera ca pasajul este de utilitate privata, sa inventarieze toate constructiile si parcurile construite pe proprietati particulare, sa le declare de utilitate strict privata si sa ceara validarea deciziei lor si printr-o hotarare judecatoreasca definitiva. Daca e bal, bal sa fie! In plus, ar trebui sa publice lista obiectivelor de patrimoniu care stateau in calea estacadei. Smecherasul de Sorinel (cel cu autostrada pe raze, zburatoare), care n-a facut nimic vizibil, face naivul, pe omul legii, care n-a avut "conditii" sa continue estacada de la Orhideea. De ce n-a obtinut ca Tariceanu, in August '2008, sustinut de PSD, sa emita o hotarire prin care sa declare supratraversarea Dambovitei "de interes public".
    • 0 (0 voturi)    
      oare s-o debloca? (Miercuri, 18 februarie 2009, 10:16)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui M.M.

      Sincer am o umbra de indoiala ca se va debloca semnificativ traficul. Poate pentru o perioada, apoi soferii vor sta fericiti la coada pe pasajul suspendat.

      Ca si cu locurile de parcare - faptul ca sunt mai multe poate insemna ca s-a facut loc pentru noi masini, nu ca sunt trotuarele mai libere :)
  • +1 (1 vot)    
    Reflectie (Miercuri, 18 februarie 2009, 10:13)

    Amar [anonim]

    Cred ca este un mement bun sa ne gandim din nou la plecarea din tara asta in care orice initiativa de dezvoltare este subminata...
  • 0 (0 voturi)    
    Vorbaraie (Miercuri, 18 februarie 2009, 10:34)

    Ciprian [anonim]

    Este asa de greu sa identifici obiectivele de patrimoniu si sa le deplasezi din zona de demolare ? Ar mai fi construit egiptenii barajul de la Assuan ? Chiar nici un pic de profesionalim si numai ,clasica de acum , < piatra de pe soba >
    din povestea prostiei ? Ar mai fi ras Ionica si prietenul lui, Mihai , inca odata -.In hohote ...!
  • 0 (0 voturi)    
    Oare cum va fi atunci cand... (Miercuri, 18 februarie 2009, 11:41)

    Christian [anonim]

    ... o salvare va incerca sa iasa din Militari sau Drumul Taberei, la o ora de trafic maxim, si va fi blocaj complet la Razoare si pe podul Grant? Pentru ca in momentul de fata, cu toata scaderea traficului din cauza crizei, la anumite ore tot e extrem de greu sa circuli in zonele respective.

    Ce conteaza ca salvarea ar ajunge la spital cu 15-20 de minute mai tarziu, sau prea tarziu... Important este ca doua ONG-uri au demonstrat o integritate civica exceptionala.

    Cata ipocrizie... Nu neg incompetenta CGMB in a obtine avizele favorabile (au o traditie de respectat, la urma urmei), dar motivatia ONG-urilor imi pare a fi la fel de gaunoasa, date fiind costurile zilnice pentru cateva zeci de mii de oameni.
    • 0 (0 voturi)    
      pacientul (Miercuri, 18 februarie 2009, 12:05)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Christian

      sper ca in salvarea aia sa se afle unul dintre dobitocii incompetenti din CGMB
  • 0 (0 voturi)    
    LUCRARILE IMPORTANTE CER SACRIFICII (Miercuri, 18 februarie 2009, 12:32)

    titirica [utilizator]

    ..si este clar ( cel putin pentru mine) ca acest pasaj este foarte necesar. Este o mica piesa din solutia traficului din Bucuresti, iar cu astfel de mici piese poate si realizata solutia imbunatatita a prezentului...

    ONG -urile astea ( pline de fatuce frustrate si care se chinuie sa isi faca de treaba) putrau mai degraba sa incerce o intrare in legalitate, impreuna cu PMB si nu impotriva... puteau chiar sa asiste PMB pentru obtinerea unei HG vand in vedere ca, da, pasajul, e UTILITATE PUBLICA...dar ce sa le ceri...??

    ONG-urile astea ce apara? Curvele, pestii, aurolacii din zona...ca monumente...eu chiar nu stiu....in afara de poarta de la fabrica de bere....

    ONG astea romanesti imi dau impresia ca sunt tocilarul acela din fiecare clasa ce te astepta sa gresesti iar apoi statea cu mana pe sus ca sa raspunda si sa fie vazut de profesor. Niciodata nu gendea constructiv, nu gasea solutii, ci doar cum sa fie remarcat....cam asta e realitatea si aici....

    pacat...asa tara, asa ONG....niste tristi
  • 0 (0 voturi)    
    Cred ca dati vina aiurea pe ONG-uri (Miercuri, 18 februarie 2009, 17:00)

    Bogdan [anonim]

    Daca ar fi dupa marele bucurestean, ar fi bine sa se toarne autostrada pana la casa lui.
    Ideea de baza e ca cei care au aprobat constructia pasajului Basarab s-au facut de rahat si imi pare bine sa mai vad ca cineva a castigat impotriva intereselor lor.
    Daca erau destepti primeau toate aprobarile de la bun inceput si nu se mai ajungea in situatia asta, dar banuiesc ca lucrurile s-au facut in tonul traditional: "Las-o ba, ca merge si asa".
  • 0 (0 voturi)    
    Sa le "multumim"... (Joi, 19 februarie 2009, 12:46)

    . [anonim]

    ... pentru un cartier plin de noroi, 3 milioane de oameni care nu beneficiaza de Pasaj cine stie cata vreme de acum incolo... dar ce conteaza toate acestea cand ei si-au luat partea si asta a fost?!?
    Cu un mail, un telefon sau orice altceva ar trebui sa aratam ca societatea civila pe care ei o reprezinta, chipurile, exista, si NU este de acord cu ce s-a facut! Dorim continuarea si finalizarea Pasajului Basarab, in cel mai scurt timp, iar daca ONG-urile au o asa mare durere in suflet, nu au decat sa le ofere adapost celor 5-10 "fete de noapte" care locuiesc in acele imobile insalubre si darapanate.
    Haideti sa "multumim" asadar ONG-urilor si celor care i-au reprezentat si acum se lauda cu marea realizare de a stopa constructiile, inclusiv in emisiuni TV care frizeaza bunul simt: Av. Catalina Radulescu, Coordonator de program
    Tel: 0745-138.165, e-mail: catalina@crj.ro, Str Boisoara, Nr 24, Sector 6. (datele de contact sunt colectate de pe site-uri publice, cu un simplu motor de cautare existent pe net)
  • 0 (0 voturi)    
    Ne-utilitate publica... (Vineri, 20 februarie 2009, 12:55)

    anonim [anonim]

    Cum se poate ca un pod sa nu fie de utilitate publica? Hotararea tribunalului este una absurda.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă