VIDEO Mars de protest la Sfantu Gheorghe: Secuimea ii cere lui Basescu sa isi retraga declaratiile privind autonomia

de V.M. HotNews.ro
Duminică, 8 februarie 2009, 15:59 Actualitate | Esenţial

Circa 3.000 de persoane s-au adunat, duminica, la Sfantu Gheorghe, pentru a participa la o manifestare organizata de bisericile istorice maghiare in semn de protest fata de eventualele inlocuiri ale directorilor maghiari de institutii descentralizate si au cerut, intr-o petitie care include zece solicitari, ca Traian Basescu sa isi retraga declaratiile privind autonomia teritoriala, respectarea proportiei etnice la alegerea sefilor de institutii si autonomia teritoriala a Tinutului Secuiesc, relateaza Mediafax.

Petitia, adresata Presedintiei Romaniei, Guvernului si Parlamentului European, in care se subliniaza ca participantii la "Marea Adunare din Sfantu Gheorghe" au constatat, dupa alegerile parlamentare, o amplificare a atitudiniii antimaghiare, venita atat din partea Guvernului, cat si din partea presedintelui Romaniei. Aceasta petitie a fost inregistrata, in limba maghiara, la Prefectura Covasna si urmeaza sa fie transmisa institutiilor mentionate prin parlamentarii si europarlamentarii maghiari.

Documentul citat include o solicitare in zece puncte prin care se cere:
  • ca presedintele Traian Basescu sa isi retraga declaratiile "care au indignat secuimea" (n.r. declaratiile de la Budapesta referitoare la faptul ca nu va fi niciodata autonomie).
  • respectarea proportiei etnice in institutiile publice descentralizate.
  • incetarea "popularii controlate, mai mult sau mai putin deschise sau mascate, prin care se urmareste modificarea componentei etnice".
  • infiintarea, de catre statul roman, a unei universitati maghiare cu finantare de la bugetul statului.
  • recunoasterea limbii maghiare alaturi de cea romana ca limba oficiala regionala.
  • oprirea "distrugerii intentionate" a economiei din regiunea secuiasca, asigurarea dezvoltarii corespunzatoare a infrastructurii.
  • retrocedarea rapida a bunurilor bisericesti si publice nationalizate.
  • oprirea cresterii numerice a unitatilor militare si, la fel ca in alte zone, trecerea imobilelor detinute de acestea in subordinea administratiei publice locale.
  • recunoasterea si extinderea drepturilor colective.
  • autonomia teritoriala a Tinutului Secuiesc.

Manifestantii au tinut in maini steaguri secuiesti si pancarte in limbile romana, maghiara si engleza, pe care scria "Autonomie teritoriala pentru Tinutul Secuiesc", "Collective Rights to the Hungarian Minority" ("Drepturi coletive pentru minoritatea maghiara" – n.r.), "Solution: Autonomy" , "Conducatori de institutii maghiari, fara discriminare etnica", "Conducatori maghiari in fruntea institutiilor".

Conducatorii bisericilor istorice maghiare din Covasna au facut, marti, apel la enoriasi ca duminica, dupa slujba religioasa, sa participe, la Sfantu Gheorghe, la un mars de protest fata de schimbarea maghiarilor din functii publice. "Trei sferturi din populatia judetului este de etnie maghiara, drept urmare este o solicitare indreptatita ca 75 la suta din sefii de institutii sa fie maghiari", se arata in documentul citat, in care se adauga ca acest lucru poate asigura convietuirea pasnica intre populatia romana si cea maghiara.



Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
3539 vizualizari
  • -5 (23 voturi)    
    2 BAd (Duminică, 8 februarie 2009, 16:34)

    anonim [anonim]

    ... acum e momentul lor... Marian Cozma moare in UNGARIA indiferent de cine a fost ucis... iar ei isi pledeaza independenta... ar trebui sa fie precauti... pot exista urmari aiurea...
    • +2 (16 voturi)    
      Biserici "istorice'?Hunii erau pagani .. (Duminică, 8 februarie 2009, 18:04)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui anonim

      ...secuii ,care se trag din ramasitele dezertorilor lui Attila erau pagani ,nu erau crestini, la 1000 de ani de la nasterea Mantuitorului ! Cred ca trebuie sa le introducem istoria in cap cu forta ; ei sunt niste invadatori , cum sunt tamilii in Sri Lanka ,si produc aceleasi probleme populatiei indigene ! atat timp cat Asia e homeland-ul lor atat timp cat izvoarele istorice ii prezinta drept invadatori in Europa ,nu inteleg ce drepturi vor in plus, in afara de toleranta !
      • -8 (16 voturi)    
        tie sigur (Duminică, 8 februarie 2009, 20:11)

        levi [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        au bagat istoria in cap cu forta,prima insemnare scrisa despre existenta poporului romana sunt in insemnarile lui Anonymus,si imi pare rau dar Ungaria a fost STAT in anul 1000!
        • +10 (16 voturi)    
          Levi ,de Procopius si Anna Comnena ai auzit ? (Duminică, 8 februarie 2009, 21:07)

          Eneas [anonim] i-a raspuns lui levi

          Au trait cu vreo 500 de ani inainte de Anonymus si mentioneaza la greu romanii -daca chiar nu sti istorie nu esti de condamnat ,dar sa nu sti ca secuii sunt dezertorii lui Attila care s-au ASCUNS in padurile Ardealului ,e rusinos !
          Cand Hitler a dat Ardealul de Nord ungurilor 3 mari istorici germani au redactat un raport in care au spus clar ca doleantele lui Horty sunt aiureli !
          Unguri au o istorie langa Baikal de unde ati ajuns in Europa impinsi de kazhari ,alti mongoli ! Gandeste liber -romanii vorbesc latina ,ungurii o limba ciudata. mongoloida ,fino-ugrica identica cu a canibalilor din Iakutia ! cine sunt in Europa de la nastere ? e simplu dar pentru o tetiera de maghiar e greu de inteles !
          • -5 (11 voturi)    
            eneas... (Duminică, 8 februarie 2009, 22:47)

            levi [anonim] i-a raspuns lui Eneas

            Anna Comnena a fost printesa bizantina si trait intre 1083-1148. Anonymus cam tot pe acolo. Procopius nu stiu cand a trait si nici nu ma obosesc sa caut, . Spre stiinta ta, atat Procopius cat si Anna Comnema nu au scris doar despre minunatul popor roman, au scris mult si despre unguri, bulgari, greci.....si in afar d ei au fost multi altii. De unde ai scos tu ca astia doi au trait cu 5oo de ani inaintea lui Anonymus, nu stiu, dar mai documenteaza-te. Daca nu iti este foarte greu, da o cautare pe google...poate gasesti vreun document in care scrie ca romanii sunt buricul pamantului, nu m-ar mira.
            • +3 (3 voturi)    
              Procopius (Luni, 9 februarie 2009, 13:47)

              Q [anonim] i-a raspuns lui levi

              http://en.wikipedia.org/wiki/Procopius

              Nene Levi, chiar daca esti ungur, apreciez teribil faptul ca stii romaneste... este un inceput bun... mai trebuie sa realizezi ca traiesti in alta tara deca ungaria si atunci va fi foarte bine. Oricum, va compatimesc pe voi romanii din Romania care va credeti unguri... In primul rand economic. Pt. ca prin izolationismul vostru tampit va mentineti cu un secol in urma... ceea ce lasa locuri de munca faine pt. noi restul, fie ei romani, sarbi, ucrainieni, etc. In al doilea rand pt. ca sunteti fii ploii... limba pe care o vorbiti voi nu mai are nimic de-a face cu maghiara literara. Este un dialect care-i ingretoseaza pe ungurii din ungaria. Sunteti doar o masa de manevra pt. politicienii vostri care se imbogatesc pe seama voastra si a ungurilor care va folosesc ca un soi de tampon pt. a mai tempera putin expansiunea naturala a romanilor in ungaria... pt. ca tot mai multi romani cumpara case dincolo de granite si ii imping pe unguri catre buda... Ati tocat voi 1 milion de romani in jumatate de veac si acum urlati ca nu's dom'le romani pe aici (i-am maghiarizat pe toti, mama lor, acu' ii cheama istvan si gyorgy) da' uite ca de data asta nu mai aveti scapare... intr-o suta de ani o sa fim iar la buda si pesta, doar ca de data asta fara tancuri... ;)
        • +10 (16 voturi)    
          Levi ,putina istorie nu iti strica .. (Duminică, 8 februarie 2009, 21:33)

          Eneas [anonim] i-a raspuns lui levi

          In limba maghiara salcamul se numeste 'acatz'
          Unguri au vazut salcami in Europa ei fiind un popor de stepa -dar in latina salcamul se numeste' accacia' cine v-a invatat denumirea ?
          marile rauri ale Romaniei au denumirile latine si mai multunele au denumirile din geografia lui Herodot ;unde erati voi in vremea aia -erati prin Asia in comuna primitiva ,inca la stadiul de mancatori de carne cruda fragezita sub sei ...vae victis !
          • -2 (8 voturi)    
            si ce daca? (Duminică, 8 februarie 2009, 23:02)

            levi [anonim] i-a raspuns lui Eneas

            ...????...
            asia primitiva??? si tu vorbesti de istorie?
            cred ca ma las pagubas, de unde nu-i nici dumnezeu nu cere, cu unii nu ai ce discuta si basta. noapte buna.
            • +3 (9 voturi)    
              limba lata (Luni, 9 februarie 2009, 2:49)

              mimi [anonim] i-a raspuns lui levi

              mai levi te dai evreu dupa nume ,ori esti ungur sau amindoua,te cam dai rotund sa-ti para bine ca purtam un dialog cu tine dar se pare ca esti greu de cap.tu nu intelegi ca un popor fara trecut nu are nici viitor.dovada milenara a rominilor in tara lor si numai a lor o da insasi denumirile apelor muntilor obiceiurilor pe care ati incercat sa le furati cu nerusinare,asa ati facut cu slovaci de la care ati furat portul popular,iar de la romini cintecele si dansurile populare.si inca ceva atunci greierele o sa cinte surke surke si nu cri cri atunci va fi autonomie.Vison latas sau cum se zice.
              • -2 (2 voturi)    
                ai dreptate (Luni, 9 februarie 2009, 11:14)

                levi [anonim] i-a raspuns lui mimi

                nu am timp sa ascult toate ce se discuta la tine in sat intr-e doua episoade de telenovela.1Dar istoria este o stiinta,abordat in stilul tau sau a lui eneas este redusa la calitate de barfa...de afirmatii jignitoare nefondate,care de fapt te califica intelectual pe tine (si nu spre bine)si pe cei pe care sustii,mai pe ungureste "mugetul magarului nu se aude in ceruri",si da sunt ungur din M-Ciuc
                • 0 (0 voturi)    
                  corect! (Luni, 9 februarie 2009, 13:14)

                  Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui levi

                  "istoria este o stiinta"
                  pana in sec XIX nu au existat prea multe teorii cum ca Transilvania a fost un vid si din cate-mi aduc aminte teoria roesler s ia altora similare sunt minoritare in lumea academica din lume. Este general acceptat in lumea academica din lume ca romanii au fost pe teritoriul Transilvaniei atunci cand magyarii s-au stabilit in Campia Panonica impinsi de pecenegi.
                  Place sau nu dar teoria vidului din Transilvania NU este acceptata de lumea academica mondiala. Singurii care o sustin in mod deschis sunt ungurii. Nici academiile din Austria sau Germania nu sustin aceasta teorie.
                  The End
                  • 0 (0 voturi)    
                    accept o polemica oricind (Luni, 9 februarie 2009, 15:07)

                    levi [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

                    cu argumente si link-uri spre bibliografie,nu accept insa cliseele si jignirile prostilor si a romanilor verzi!
          • -3 (5 voturi)    
            am crezut (Duminică, 8 februarie 2009, 23:06)

            levi [anonim] i-a raspuns lui Eneas

            ca ne-am lamurit deja
          • 0 (4 voturi)    
            denumiri (Luni, 9 februarie 2009, 0:56)

            dom [anonim] i-a raspuns lui Eneas

            Venise vorba de denumiri... Vezi ce denumiri au localitatile din Ardeal. Poate iti dai seama de ceva...
        • +2 (10 voturi)    
          comment (Duminică, 8 februarie 2009, 23:46)

          Observator OSCE [anonim] i-a raspuns lui levi

          Bai Levi-bacsi, ti-am citit "argumentele" si pot spune ca sunt jenante....Voi, ungurii sau secuii, nu va puteti intelege nici pe voi insiva...Voi vreti cite ceva de la toti; vreti si de la Slovacia un petec de pamant, vreti si de la Serbia, prin anii '80 ati vrut si primaria din Paris, si de la toti ati luat-o in goarna...mai ales de la francezi care nici acum nu au uitat si aveti locul vostru in bancurile lor :)))))

          Una peste alta, voi nu puteti explica si nu o sa puteti explica vreodata existenta LIMBII ROMANE in Transilvania cu toata asuprirea voastra de aproape 1000 de ani. Nu puteti si gata.
          In legatura cu "demonstratia" voastra, reusiti numai sa-i uniti pe romani impotriva vostra si sa ma faceti sa-l votez pe Basescu.

          In loc sa va gasiti si voi niste reprezentanti mai de doamne ajuta si mai educati in locul expiratilor de la UDMR si de la PCM, va uitati in gura tuturor instigatorilor...

          Cu demonstratiile astea, o sa reusiti numai sa va luati batalie de la mascati
          • -6 (10 voturi)    
            deci, limba romana in ardeal (Luni, 9 februarie 2009, 1:25)

            dom [anonim] i-a raspuns lui Observator OSCE

            - romanii n-au nici o legatura cu dacii (acestia disparusera dupa abandonarea Daciei de catre romani in 271)
            - au migrat din zona balcanica (vezi ramasitele de natiuni in grecia si serbia)
            - au inceput sa migreze din sec. al 11-lea in Ardeal (primul document despre ei din 1201 in Regatul Ungar)
            - dupa "vizita" tatarilor in Regat (cand aprox o treime a populatiei pierisera) regii Ungariei au adus romani din tarile vecine sa cultive paminturile
            - in secolul al XIX romanii din ardeal au reusit sa creeaza ceea mai mare minciuna istorica din toate timpurile, cu ajutorul unor descendenti unguri si sasi (Maior si Klein) scoliti la Budapesta si cu ajutorul unei cronici unguresc disputat
            - ai priceput? Restul lumii (in afara de romani) asa stie istoria
            - tot respectul pt. romanii care sunt exceptie, dar altfel cam sunt probleme de concepere cu natiunea asta
            • +2 (4 voturi)    
              nu e rusine (Luni, 9 februarie 2009, 11:22)

              roman [anonim] i-a raspuns lui dom

              Nu e rusine obrazului la unii, sa schimbe in asa hal istoria, sa faca 'migrator' acest popor care niciodata nu a asuprit pe nimeni si a fost rabdator indurand toate nenorocirile navalitorilor pe care nu-i mai incape pamantul !
            • +1 (1 vot)    
              gresit (Luni, 9 februarie 2009, 13:55)

              Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui dom

              te rog dovedeste ca restul lumii stie istoria asa cum spun ungurii.
              Eu cunosc ce se spune in manualele de istorie din Austria, Germania, Franta, Italia si Spania si nu se sustine niciunde teoria lui Roesler.
              Faci aceeasi greseala ca si multi altii:
              - cucerirea unei zone nu presupune automat si exterminarea completa a populatiei din zona respectiva.
              Luptele romanilor in regatul Israel au fost printre cele mai dure din intreaga istorie romana si totusi inca mai exista evrei originari din zona (cruciatii i-au intalnit si chiar masacrat uneori).
              - Cucerirea unei zone de catre populatii migratoare nu inseamna si controlul total al regiunii in care s-au asezat pt simplul motiv ca aceste populatii nu se disperseaza prea mult pt ca ar risca asimilarea sau decimarea lor de catre populatia locala.
              Exemplu recent ar fi chiar Republica Moldova unde au avut loc deportari masive, schimburi de populatie si masacre si tot se poate regasi elementul romanesc.
              - nici pana in ziua de azi nu exista nici un singur istoric ungur care sa explice proportia covarsitoare de romani din Muntii Apuseni. Este stiut faptul ca populatia montana este cel mai greu de stramutat si este extrem de greu de cucerit (1848-1849 si nici macar comunistii nu au avut control acolo).
              In rest, sa fii iubit si sa ai o zi buna.
          • -6 (8 voturi)    
            limba latina romano-catolica! (Luni, 9 februarie 2009, 1:35)

            niv [utilizator] i-a raspuns lui Observator OSCE

            maghiarii catehizati de Roma au vorbit limba latina ca pe propria limba, pana la Reforma lutherana, evanghelica; romanii au in vechime scrierea si limba slavona, ceasloavele de pe vremea lui Ion Creanga mai erau inca in grafie chirilica. Asadar, rumanii nu au nici un fel de superioritate lingvistica, s-ar zice ca orice romano-catolic este mai roman ca romanii...
            • 0 (0 voturi)    
              ei nici chiar asa. (Luni, 9 februarie 2009, 14:00)

              Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui niv

              in timpul lui Alexandru cel Bun si al lui Mircea cel Batran a avut loc trecerea finala catre limba slavona. Pana la acesti domnitori limba latina si bibliile latine circulau liber.
              Scrierea in limba latina a fost abandonata si bibliile latine arse drept plata pt recunoasterea Mitropoliilor Ortodoxe din Tara Romaneasca si Moldova de catre Constantinopol.
              In plus in Transilvania in bisericile ortodoxe se mai pastreaza unele obiceiuri comune cu cele de la catolici si nu sunt ca urmare a catolicizarii fortate.
              PS: sunt romano-catolic si ar cam trebui sa stiu asta.
          • -3 (3 voturi)    
            eu personal nu vreau nici macar autonomia (Luni, 9 februarie 2009, 11:28)

            levi [anonim] i-a raspuns lui Observator OSCE

            dar nici sa fiu tratat ca un cetatean de rangul doi,si putem explica aparitia limbi romane in Ardeal dar,nu oamenilor pentru care un argument bun(nu ca ai mei)este:"Nu puteti si gata."
        • +3 (3 voturi)    
          esti paralel (Luni, 9 februarie 2009, 9:35)

          lol [anonim] i-a raspuns lui levi

          De statul dac ai auzit Levi? Era condus de Burebista un "anonymus" care a murit in anul 44 î.Hr. Era asa un anonim incat si grecii (care la acea vreme erau o super putere) isi scoteau caciula in fata lui. "Cel dintâi si cel mai mare dintre regii din Tracia".

          Iar daca tot esti sceptic fa o vizita la Roma si vezi Columna lui Traian. Poate pricepi din poze daca din documente nu.

          Asa ca "ciocul mic" .
          • -4 (4 voturi)    
            burebista... (Luni, 9 februarie 2009, 10:09)

            terka [anonim] i-a raspuns lui lol

            ...era dac si nu are nimic in comun cu romanica de astazi. ce luati voi drept istorie sunt povesti.
            • +2 (2 voturi)    
              povesti (Luni, 9 februarie 2009, 11:26)

              roman [anonim] i-a raspuns lui terka

              Indivizi care incearca sa schimbe istoria sunt la tot pasul. Au furat hartile, au ars documentele, spun ca dacii au pierit cand Romanii au fost cei care s-au saturat si s-au retras din fata dacilor liberi , dupa ce ocupasera doar 17% din teritoriile dace.
              Vad ca pe unii nu mai rabda pamantul si nu mai ajunge pacea .
            • +1 (1 vot)    
              Atila (Luni, 9 februarie 2009, 14:33)

              Q [anonim] i-a raspuns lui terka

              Urmand logica ta tampita, voi nu aveti nimic de-a face cu atila (cu 'a' mic si cu un singur 'l', sac !) pt. ca v-ati f.... cu romanii, sarbii si multi alti... Vezi ? Povesti. Noi macar avem bunul simt sa nu mancam c.... ! Si pt. informarea ta, sa stii ca esti cetatean roman. Etnia vine dupa. Si nu e prea relevanta, asa cum este peste tot in Europa. In plus, tara voastra muma va acorda drept de munca si va asteapta cu bratele deschise. Duceti-va peste granita oameni buni, ca e libertate... nu va place, ura si la gara !
              • 0 (0 voturi)    
                exact (Luni, 9 februarie 2009, 15:05)

                levi [anonim] i-a raspuns lui Q

                nu avem nimic de a face cu Attila hunul
              • 0 (0 voturi)    
                asa da lupul arama pe fata (Luni, 9 februarie 2009, 15:10)

                levi [anonim] i-a raspuns lui Q

                esti cetatean roman daca nu iti place pleaca,ori ciocul mic ori pumnul in gura!felicitari,
      • +5 (11 voturi)    
        hunii????????? (Duminică, 8 februarie 2009, 22:49)

        sharkey [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        scuze, dar cand atilla si gasca lui au venit in campia pannoniei, au gasit o pancarta mare, pe care scria, spre Finlanda... cei care au stiut sa citeasca au plecat mai departe, cei care nu, au ramas din pacate pe aici... si nu erau nici un pic crestini... doar cretini !!!!!!!!!
        • 0 (0 voturi)    
          confuzie (Luni, 9 februarie 2009, 14:15)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui sharkey

          hunii au foarte putin in comun cu magyarii!
          Hunii = posibil populatie mongola (xiong-nu) impinsa catre vest datorita masacrului generalizat pornit de imparatul chinez Wudi.
          Magyarii = alianta de populatii nomade turcice si posibil si mongole.
          Sunt doar vreo 450 de ani intre aceste populatii!
          Se face destul de des aceasta confuzie.
      • -3 (5 voturi)    
        eh (Luni, 9 februarie 2009, 0:52)

        dom [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Istoria altor natiuni pare cat de cat a fi clar in capul vostru, dar de istoria natiunii voastre habar n-aveti. Cu toate ca nu voi sunteti de vina, ca asa va cresteti, totusi ar trebui sa va uitati un pic si dincolo de manualele date in mana voastra de catre falsificatori.
    • 0 (0 voturi)    
      Sa ne lase (Luni, 9 februarie 2009, 16:41)

      roman [anonim] i-a raspuns lui anonim

      ca exagereaza
  • +7 (25 voturi)    
    ... (Duminică, 8 februarie 2009, 16:36)

    PNL-ist [utilizator]

    Daca si-o retrage nu-l mai votez.
    Punct.
    • +19 (23 voturi)    
      nu o sa isi retraga nimic (Duminică, 8 februarie 2009, 17:34)

      mtb [anonim] i-a raspuns lui PNL-ist

      nu isi retrage declaratia fi sigur...
  • +9 (33 voturi)    
    poftim? (Duminică, 8 februarie 2009, 16:38)

    GiGi [anonim]

    Daca nu sunt multumiti, sa plece de aici, nu au decat.
    Iar rusine prefecturii din covasna ca au inregistrat acea petitie IN LIMBA MAGHIARA.
    Trebuia depusa la ambasada Ungariei la bucuresti daca era in limba maghiara.
    • -2 (10 voturi)    
      Pleaca tu! (Duminică, 8 februarie 2009, 22:48)

      Hubertus [utilizator] i-a raspuns lui GiGi

      Eu pot dovedi cu acte ca stramosii mei sunt aici de prin secolul 9. Tu poti face asta?! Nu cred.
      • 0 (6 voturi)    
        vai de capul tau (Luni, 9 februarie 2009, 3:07)

        tepes [anonim] i-a raspuns lui Hubertus

        poti dovedi pe dracu poate doar rasa calului.Cum poti dovedi cea ce nu ai,si nu sti de unde ai venit.Esti demn de mila dar surprinzator ai gura mare si pometi proeminenti.Prea mult va-ti batut joc de popoarele din jur,ati furat ati incercat sa le luayi identitatea ar fi cazul sa platiti.
      • +1 (1 vot)    
        da (Luni, 9 februarie 2009, 9:47)

        Pintea [utilizator] i-a raspuns lui Hubertus

        Da... pot demonstra ca stramosii mei se aflau aici i.Hr.
      • +2 (2 voturi)    
        Asa este (Luni, 9 februarie 2009, 10:21)

        ion [anonim] i-a raspuns lui Hubertus

        Acele acte (le cunosc forma si continutul din muze si arhive) atesta unde si ce vi s-a dat de "autoritati" cand ati venit, lipiti pamantului si fara nimic, manati de foame si mizerie.
  • +8 (16 voturi)    
    ciocu mic! (Duminică, 8 februarie 2009, 16:39)

    emi [anonim]

    cainii latra, ursul merge mai departe!
    • +3 (7 voturi)    
      da (Duminică, 8 februarie 2009, 19:38)

      oschy [anonim] i-a raspuns lui emi

      Asa e. Nu ne trebuie scandal acum. Lasati-o mai moale, cu diplomatie.
  • +5 (17 voturi)    
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ (Duminică, 8 februarie 2009, 16:44)

    Masacru [utilizator]

    Mai Levente mai, stai tranchilizat ca sunt alegeri prezidentiale si trebuie ca Base sa-i ia cumva voturile lui Vadim.


    de Vadim sa te temi tu, nu de Base!

    ;)
    • +3 (9 voturi)    
      ungurime (Duminică, 8 februarie 2009, 20:58)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Masacru

      ungurii in ungaria pe astia de la noi nu i vrea nimeni se baga si ei in seama oare cum le spun cei din ungaria ungurilor din romania ?
  • -4 (14 voturi)    
    convietuirea pasnica (Duminică, 8 februarie 2009, 16:48)

    the [utilizator]

    se asigura mai ales prin articole de genul asta ...
    pariem ???
    • +3 (3 voturi)    
      opinie (Duminică, 8 februarie 2009, 21:35)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui the

      adica ce sa inteleg? Ca nu e bine sa aflam ce fac acei protestatari? De ce crezi ca protesteaza? Ca sa nu fie auziti de media? Sau ar fi trebuit sa afle doar destinatarii petitiilor? Chiar daca pretentiile lor sunt fara acoperire trebuie ca opinia publica sa fie informata, sau nu?
  • -3 (15 voturi)    
    Marionetele in action! (Duminică, 8 februarie 2009, 16:50)

    martianu [anonim]

    Cine sunteti voi parlitilor sa cereti socoteala?
  • +17 (27 voturi)    
    Proportia etnica = separatism etnic (Duminică, 8 februarie 2009, 16:52)

    Honved amarat [anonim]

    1.Presedintele Basescu a avut un discurs coerent cu pozitia oficiala a Romaniei in privinta minoritatilor si drepturilor individuale ale etnicilor minoritari. El a respectat Constitutia Romaniei cand a respins orice fel de autonomie teritoriala pe baze etnice/rasiste.

    2.Cererea privind "proportia etnica" e o aberatie care va starni indignare in Parlamentul european, unde asemenea idei de "bantustan etnic" sunt vehement respinse, pentru ca sunt distrugatoare si arhaice. Dar, ca exemplu, cum 10% din populatia Ungariei se declara "tigan" la ultimul recensamant, asta s-a tradus prin 10% de directori tigani in toate institutiile Ungariei? Secui ipocriti !

    3."Popularea controlata" a fost politica seculara a invadatorilor maghiari si a statului austro-ungar. Mai nou, separatistii din UDMR franeaza cat pot cresterea economica din Harghita si Covasna pentru ca se tem ca secuii nu sunt suficient de calificati si vor veni la lucru sute de mii de romani. Un rasism etnic pe fatza, cinic, dezgustator.
    Care face ca Harghita are cel mai mic salariu mediu pe tara, de doar 708 lei/luna !! UDMR ii tine pe secui ca intr-un grajd, izolati de restul Romaniei, sunt "carne de tun" electoral pentru baronii udemeristi!

    4.Daca vor "universitate maghiara" sa le-o plateasca statul maghiar sau miliardari maghiari evrei ca Soros. Statul roman le-a creat deja sectii la Universitatea din Cluj si locurile nici macar nu se ocupa!

    5.Nu exista "limbi oficiale regionale" in Romania, asa cum nu exista asa ceva in Franta, Germania sau Italia. Nu exista "regiune maghiara" sau "regiune tiganeasca" si nu se pune problema sa rupem Romania in bucati pe criterii etno-lingvistice.

    6. Singurii care distrug intentionat economia secuiasca sunt Verestoy si colegii lui infractori, care i-au prostit bine pe conationalii lor si au devenit millionari taindu-le padurile!

    7. Unitatile militare pot stationa oriunde in Romania si asta o decide MStM.

    8.Drepturi colective? "otonomie" teritoriala?:))))
    • +11 (13 voturi)    
      pretentii absurde (Duminică, 8 februarie 2009, 19:52)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Honved amarat

      pretentiile prezentate sunt complet aberante, altfel nu pot sa le spun. Sunt profund anti-europene, anti-sociale, nu tin cont de libertatile individuale, de egalitatea de sanse, sunt profund discriminatorii si ne-civice. Oricum, asemenea mici manifestatii nu au avut niciunde in europa vreun efect si nu vor avea nici in romania. Pretentiile acestor asa-zisi secui sunt complet lipsite de sens.
    • +7 (11 voturi)    
      Comentariu coerent (Duminică, 8 februarie 2009, 22:04)

      cobra [anonim] i-a raspuns lui Honved amarat

      La solicitari punctuale, raspunsuri punctuale. De 3 ori bravo.
      1. Ca om care cunosc intr-o oarecare masura situatia de pe-acolo, va aduc aminte de ce spunea Stolojan in perioada cand era prim-ministru: in tara asta sunt lucruri despre care nici in gluma nu se vorbeste (cu referire la aberatiile udemeriste legate de autonomia teritoriala). Ati uitat, nu-i asa? Cautati arhivele.
      2. Apoi, ce treaba au bisericile asa-zis istorice cu problemele politico-administrative? De cand biserica se baga in asa ceva? Cu asta au cazut in penibil (sau rahat, cum vreti sa-i spuneti).
      3. Nu-i un secret, in tara asta coruptia este in floare, dar a crede/spera ca existenta unei administratii maghiare in aceasta zona ar feri-o de aceasta coruptie este pura iluzie. De ce? Pai, Verestoy este exemplul cel mai clar de martafoi corupt.
      4. Legat de punctul 3. Pierderea acestor functii administrative taie maghiarilor posibilitatile de a mulge fonduri si, implicit de a alimenta pusculita udemerista. Corelat cu criza din Ungaria, va cam dati seama de ce zbiara udemerimea prin vocea prostimii.
      5. In mod normal, intr-o tara normala, functiile administrative ar trebui ocupate pe criterii de competenta. Dar, cum tara asta inca nu a ajuns la acest nivel (din vina tuturor, indiferent ca sunt romani sau maghiari), solutia asta PSD-PDL este probabil varianta valabila pe termen scurt. Pentru cei care nu locuiesc in zona, si in special pentru multi ziaristi care vorbesc in dodii, aflati voi ca functiile NEPOLITICE din administratia celor doua judete nu se ocupa decat cu acordul UDMR. Pentru romanii din zona, accesul la astfel de functii este INTERZIS prin toate formele posibile de catre sculele udemeriste. Asa ca, sa mai taca din gura ungurii.
      6. Intr-o tara normala, accesul in parlament se face prin intermediul partidelor politice, nu organizatiilor culturale de natura etnica. Nu, tata. Esti liberal, intri in partidul liberal. Esti social-democrat, te duci la PSD. Ce-i aia UDMR? Hai sictir.
    • +3 (3 voturi)    
      nazificarea Europei (Luni, 9 februarie 2009, 1:45)

      niv [utilizator] i-a raspuns lui Honved amarat

      centrale si de Est a fost favorizata direct de destramarea Imperiului Habsburgic.
  • +13 (19 voturi)    
    Despre dicriminare (Duminică, 8 februarie 2009, 16:54)

    Sorin [anonim]

    pai nu este discriminare pe criterii etnice sa impui niste sefi doar pt ca sunt maghiari? Adica dc ar fi pe criterii de competenta profesionala ar avea sansa sa ocupe toate posturile, nu numai 75%.
  • +11 (15 voturi)    
    ??? (Duminică, 8 februarie 2009, 16:55)

    kin3zu78 [utilizator]

    astia au innebunit cu totul !! Care maghiari , care romani ??!! Toata Europa se straduie si face eforturi sa se indrepte catre "cetateni europeni " si unii nu stiu ce sa le mai bese mintea. Si pana la urma un institut care primeste bani de la buget se conduce pe considerende de etnie sau competenta ?? Ca e maghiar sau roman nu conteaza , sa isi faca treaba cum trebuie
    • -10 (12 voturi)    
      care institut (Duminică, 8 februarie 2009, 20:39)

      levi [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      in romanica noastra este condus pe baza de competente,Curtea De Conturi,de vodcaroiu?Mai vrei exemple?Va purtati ca prostii,voi ati vazut unguri la televizor,dar noi va cunoastem!Tara asta e condusa de 18 ani cu competenta?Despre asta e vorba,eu si multi conationali mei nu mai vrem sa finantam hotia generalizata in sud?
      • +7 (11 voturi)    
        bogatie (Duminică, 8 februarie 2009, 21:45)

        Sinoda [utilizator] i-a raspuns lui levi

        Mai ungure, ca de obicei, daca taceai filosof ramaneai .
        1. Din toata tara asta, bogata sau saraca secuimea este cu siguranta cea mai saraca zona (probabil alaturi de Vaslui) datorita harniciei deosebite a locuitorilor ei, a infrastructurii rutiere, lipsei industrializarii si alte cauze, ordinea nefiind neaparat cea in care am enumerat. Deci din punctul acesta de vedere ne cam mancati banii pe care cu sarg ii adunam.
        2. De 12 ani incoace tarisoara asta draga noua si urata de tine este condusa si de-alte borbely, laszlo,marko si altii care asculta de budapesta si sunt platiti pentru asta ca orice spioni respectabili (sunt si romani de genul asta, nu-i prb). Poate si tu esti din acela ....
        In concluzie, stai tata acasa si adu-ti aminte de bancul cu ungurul care o face singur in fata sotiei deoarece este autonom si independent.
        • -8 (10 voturi)    
          sinoda (Luni, 9 februarie 2009, 8:33)

          levi [anonim] i-a raspuns lui Sinoda

          draga tu ai 12 ani?tu vrei sa ma aburesti pe mine?eu am facut armata ,traiesc intre romani si umblu prin toate tara,eu nu ,sunt secuiul pe care iti imaginezi tu,daca vrei sa treci de clisee ar trebui sa documentezi!nu tie rusine sa minti,vrei sa-ti dau exemple cat de competent va conduceti tara?In armata unguri se duceau la munca,olteni la rang,moldoveni la bucatarie,si poate sa confirma oricine care a facut armata!esti farza fa..
          • +3 (3 voturi)    
            banalitati (Luni, 9 februarie 2009, 10:58)

            Sinoda [utilizator] i-a raspuns lui levi

            Ai mai dat exemplul asta banal cu armata.
            Cu siguranta este irelevant si chiar si asa trag concluzia ca oltenii is mai isteti (nu-s oltean, stai linistit).
            Daca vrei sa contrazici statisticile oficiale nu ai decat, vei fi doar un neadaptat.
            Daca aceasta nu e si tara ta du-te in orice alta tara care iti este draga, Fidelitatea fata de tara nu este ceva negociabil, dar voi sunteti cam mediocri si nu prea vedeti chestia asta.
            Cu riscul sa ma repet iti aduc aminte ca Romania a fost condusa si de unguri intre anii 1996-2008.
            Cu siguranta la jigniri esti mai tare decat la logica si simtul realitatii iti este la pamant
            • -1 (1 vot)    
              statistici (Luni, 9 februarie 2009, 15:18)

              levi [anonim] i-a raspuns lui Sinoda

              tu stii ca toate firmele mari au sediul in bucale,si chiar daca nu toate firmele cere au un rulaj mai mare de 30 de milioane de euro isi varsa darile de stat direct in conturi din Bucurest,asa a ajuns bucuresti-ul sa aiba 14% din PIB-ul Romaniei.ASA ca lasa statistica...restul e can can
            • 0 (0 voturi)    
              logica (Luni, 9 februarie 2009, 15:55)

              levi [anonim] i-a raspuns lui Sinoda

              argumentul tau e irelevant=nu ai dreptate,ar mai trebui sa citesti cate ceva!
              daca imi critic tara si vreau sa ridic nivelul de democratie,sunt invitat sa plec,asta miroase a dictatura!intr-e noi doi eu am simtul realitati si tu habar nu ai!iti dau un exemplu in Turda si in Campia Turzii in ultimi 4 ani sau construit 3 fabrici de mat.de constructi,singurul lucru cu care ei sau ales au fost locurile de munca in mod pozitiv si infrastrucura distrusa in mod negativ,aici se incadreaza distrugerea madiului intr-ucat firmele respectiva au ca materia prima ipsos si argila!Firmele respective au sediul in Bucurest deci consiliul local nu vede nici un ban din TVA,un impozit consistent,din impozite,pe profit si salarii,
              • 0 (0 voturi)    
                salarii (Luni, 9 februarie 2009, 18:25)

                Sinoda [utilizator] i-a raspuns lui levi

                Turda nu e in secuime. Salariile cele mici sunt in secuime, nu in Bucuresti, in functie de PIB-ul local, evident. In democratie majoritatea decide, nu o minoritate care habar nu are pe ce lume traieste. In sprijinul acestei afirmatii o sa-ti aduc aminte ca acum 13-15 ani cei de la UDMR nici nu voiau sa auda de secuime, si acum, vazand ca prinde smecheria, sunteti secui.
                Minoritate care nu prea vrea sa fie pace cu romanii si asta se vede de 18 ani incoace, inclusiv la miting, cand am fost amenintati cu miscari de strada.......
                Si fii mai atent la ceea ce scrii ca ai ajuns ca Alex, nu apreciaza nimeni ceea ce scrii....numai negative...
                In rest numai de bine......ptr tine la Budapesta........pa
      • +4 (4 voturi)    
        De la unguri (Luni, 9 februarie 2009, 10:49)

        Gauloise [utilizator] i-a raspuns lui levi

        Singurele lucruri bune ale maghiarilor sunt "ostropelul" cu boia de ardei si picioarele unguroaicelor de la Budapesta.
        In rest eu nu am descoperit nici o minunatie de virtute printre unguri. Si am o gramada de prieteni buni unguri. Care evident, nu au discursul ce-l vad acum in reportajul de mai sus.
        • -1 (5 voturi)    
          nici eu nu discut asa cu amicii mei romani (Luni, 9 februarie 2009, 11:16)

          levi [anonim] i-a raspuns lui Gauloise

          dar ei nu ma iau peste picior
          • 0 (0 voturi)    
            nu nu, (Sâmbătă, 28 februarie 2009, 23:41)

            Gauloise [utilizator] i-a raspuns lui levi

            este doar o mica ironie, nu iau pe nimeni peste picior. Ideea era ca ungurii nu sunt cu nimic mai presus sau mai prejos decat romanii. Si viceversa este valabila. Deci nu te simti jignit pentru ca nu asta a fost intentia mea.
  • +13 (19 voturi)    
    Numai asa "convietuim pasnic", daca nu..atentie!! (Duminică, 8 februarie 2009, 16:58)

    Popa ungur cu bata [anonim]

    Santaj ordinar si culmea, din partea reprezentantilor de culte maghiare!!
    O amenintare cu violenta, daca nu li se satisfac "pohtele"!
    Cum e posibil sa afirmi fara sa-ti fie frica de procuror: "dati-ne 75% din functiile de conducere daca vreti sa convietuim pasnic"!!
    Ce treaba are capacitatea de a conduce, manageriatul, cu etnia?

    Sa fie pus director doar pentru ca e maghiar sau secui? Asta e mentalitatea, de tip comunitar/rasial, ca la africanii din America?

    In cazul asta, acesti secui nu isi au locul in Europa, locul lor e in USA sau intr-un alt stat format doar pe baza de imigratie si pe baze etnice si rasiale!
  • +12 (22 voturi)    
    Daca nu va place in Romania atunci ... (Duminică, 8 februarie 2009, 16:58)

    Andrei [anonim]

    Pe banii statului roman sa se promovez invatamantul romanesc si nu al altora.
    Nimeni nu-i tine pe ungurii din Romania sa plece in tara pe care ei o recunosc ca tara natal, adica Ungaria.
    Ungurii sa aibe exact drepturile pe care le are orice alt roman.
    De ce sa fie ei mai presus si sa aibe mai multe drepturi?
    • -2 (16 voturi)    
      nici pe tine... (Duminică, 8 februarie 2009, 18:51)

      eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      nu te tine nimeni (inca) dar problema e: te primeste careva? daca nu, "ciocu' mic", ca asta e sloganul portocaliu!
  • +10 (18 voturi)    
    autonomie (Duminică, 8 februarie 2009, 16:59)

    click [anonim]

    de bun simt oare s-a auzit prin secuime?atat le lipseste,in rest ............mars dincolo !
  • +8 (16 voturi)    
    iara se agita fascistii unguri! (Duminică, 8 februarie 2009, 17:06)

    dane [anonim]

    Ungurii mor de foame si in ungaria si in romania, iar conducatorii lor care sub pretextul luptei pentru drepturi etnice si-au facut averi ii scot din nou in strada sa ceara drepturi etnice cand de fapt problema e generalizata in lume, criza economica. ei vor sa trateze cancerul cu aspirina drepturilor etnice, o chestie total depasita intr-o europa unita si a tolerantei.
    • -8 (12 voturi)    
      esti varza prietene (Duminică, 8 februarie 2009, 21:09)

      levi [anonim] i-a raspuns lui dane

      vezi ca exista un motor de cautare se numeste GOOGLE,inainte sa scrii despre ceva documenteaza-te!
      • +3 (5 voturi)    
        ? (Duminică, 8 februarie 2009, 22:49)

        dane [anonim] i-a raspuns lui levi

        care-i problema amice, dc erai asa inteligent spuneai ceva concret. asa bati campii!
        • -1 (3 voturi)    
          inainte de a face afirmatii intr-un loc public (Luni, 9 februarie 2009, 11:24)

          levi [anonim] i-a raspuns lui dane

          ca sa nu te faci de c..t,verifici:
          PIB-l unei tari(de preferabil pe cap de locuitor,ca altfel e irelevant)
          deficitul bugetar,
          balanta de comerti exterior
          gradul de indatorare,atat pe persoane fizice,precum si a statului etc.etc.dupa aia poti sa afirmi ceva,chiar daca va fi o prostie macar va fi documentata!
          daca vrei sa fi si mai jmecher,folosesti un motor de cautare ptr.baze de date pe care google nu indexeaza(treb.sa stii engleza)asa numitul deep web,incearca pe clusty.com.Ajunge?la desen nu ma pricep?
  • +13 (21 voturi)    
    Cum le aseaza Dumnezeu si pe astea.. (Duminică, 8 februarie 2009, 17:08)

    Entropia [anonim]

    Si-au ales foarte prost momentul, intreaga Romanie e indignata si revoltata de crima oribila din Ungaria, infaptuita de cetateni unguri asupra unui mare sportiv roman.
    Ce vor obtine secuii vor fi doar milioane de injuraturi si o fermitate inevitabila din partea politicienilor romani.

    E si mai rau contextul international, unde lumea prin Europa e satula pana peste cap de separatisme si numai cand zici Bosnia, Kosovo, osetia, li e ridica parul pe ceafa europarlamentarilor, e ca un coshmar pentru ei.

    Secuii nu au nici un fel de sansa realista de a obtine definitiv pe teritoriul national roman o "autonomie teritoriala" sau "drepturi colective".

    In cel mai bun caz vor obtine o autonomie administrativa la egalitate cu orice alta regiune de dezvoltare a Romaniei. Si chiar si asa nu vor putea ei dicta "frontiere", pentru ca regiunile vor fi stabilite cu o logica economica si demografica coerenta, trebuie sa fie viabile si sa atraga bani europeni.

    Nu poti accepta "regiune secuiasca" cu 500.000 locuitori, cand numai un singur judet moldovenesc ca Iasiul are peste 800.000. Pai ori e regiune, ori e judet.

    Vor fi regiuni cu minim 1,5-2 milioane locuitori, in total 10-12. La acest nivel de populatie, maghiarii nu vor fi majoritari niciunde, pentru ca ei erau 1,4 milioane in toata Romania, acum cativa ani.

    E incredibil cum in loc sa se concentreze pe cresterea prosperitatii economice si dezvoltarea judetelor Harghita si Covasna, grofii continua sa agite secuii mai simpli cu aceleasi sloganuri nationaliste de acum 100 de ani!

    Felicitari romanilor ca au marginalizat pe Vadim si Becali, au dovedit prin asta ca sunt mai avansati si civilizati politic decat minoritatea maghiara care si dupa 20 de ani tot in gura UDMR-ului se uita !

    Maghiari, iesiti din iobagie politica, rupeti lantul ipocriziei si iredentismului, debarasati-va de Bella, Tokes & Co., pentru ca va vor duce spre dezastru si disparitie!
  • +1 (9 voturi)    
    ass (Duminică, 8 februarie 2009, 17:12)

    Conto mars [anonim]

    trebue sa facem o contra manifestare impotriva lor suntem in tara la noi!!!!
  • +14 (18 voturi)    
    efectul interbreeding-ului milenar ... (Duminică, 8 februarie 2009, 17:15)

    turistul [anonim]

    in loc sa ceara numirea pe criterii de competenta ei cer numirea pe criterii etnice ! le merge mintea la secuii astia ...
  • +9 (15 voturi)    
    doar atat? (Duminică, 8 februarie 2009, 17:22)

    asdf [anonim]

    Alceva mai doriti?
  • +8 (16 voturi)    
    Ha, ha, ha ... ce nostimi sunt (Duminică, 8 februarie 2009, 17:36)

    Bucuresteanul [anonim]

    Isi racesc gura de pomana.
    Propun si eu un singur punct: Maghiarii sa plece cu totii in mult-iubita si democratica Ungarie.
    Nimic mai mult.
  • +7 (17 voturi)    
    Dragi unguri separatisti (Duminică, 8 februarie 2009, 17:39)

    Jiji [anonim]

    Faceti ce vreti, dar integritatea tarii o vom apara cu arma in mana si capetele voastre insangerate in cealalta. Sper sa fiti la fel de decisi si atunci.
  • +9 (13 voturi)    
    Sigur (Duminică, 8 februarie 2009, 17:40)

    Iesanul [anonim]

    1. niciodata autonomie teritoriala pt secuimea indignata sau neindignata (mai codatilor suntem in UE)
    2. proportia etnica in romanica e de 89-11 pe tot teritoriul tarii
    3. depopularea controlata prin indepartarea romanilor din regiune sa inceteze
    4. recunoasterea limbii maghiare ca limba oficiala alaturi de limba romana in familiile unguresti
    5. dezvoltarea libera economica a regiunii
    6. sporirea fortelor de ordine pt respectarea legilor tarii si a constitutiei in regiune
    7. si 8. sesizarea UE in legatura cu cererile maghiarimii de drepturi colective in sec 21
  • -20 (22 voturi)    
    au dreptate (Duminică, 8 februarie 2009, 17:40)

    ion romanul [anonim]

    bravo secuilor!
    oameni uniti, nu ca noi romanii !
    sunt roman dar voi sustine oricand autonomia tinutului secuiesc !
    vor fi ultimile si singurele vestigii care ne-au mai ramas !
    romanii ca berceanu,tariceanu,basescu ne-au vandut tara ! au vandut marea neagra, subsolul romaniei, petrolul, aurul cu rosia montana, combinatele, resursele solului...etc!
    bravo secuilor ! stiti sa va aparati teritoriile !
    • +15 (17 voturi)    
      :) (Duminică, 8 februarie 2009, 17:57)

      mtb [anonim] i-a raspuns lui ion romanul

      abtine-te te rog de la asemenea ineptii!

      nu mai tot face tu ungurule cadou "autonomie" ungurilor si documenteaza-te inainte sa aberezi in legatura cu ce e vandut si ce nu. auzi acolo subsolul romaniei :)) pivnite, beciuri tot tot tot au vandut.

      si inca ceva: rosia montana nu e vanduta nimanui. daca nu esti documentat recunoaste-ti limitarile si nu mai induce lumea in eroare
  • -15 (19 voturi)    
    ha ha (Duminică, 8 februarie 2009, 17:51)

    HIksos [anonim]

    de aia nu aveti voi ce baga in gura ca vor aia autonomie, mai bine luati exemplu ce uniti sunt si cum stiu sa isi sustina interesele...
    in afara de huu si jos x si y, ce mai stiti sa faceti, care a fost ultimul lucru constructiv obtinut de romani prin unitatea de grup...?
    astea sunt reminiscente nationaliste pasoptiste care nu fac bine nimanui, da ai cui sa ii explici?
    • +7 (9 voturi)    
      hmmm...oare care ? (Duminică, 8 februarie 2009, 18:24)

      eu [anonim] i-a raspuns lui HIksos

      "care a fost ultimul lucru constructiv obtinut de romani prin unitatea de grup...?"
      hmmm....prin 1989 parca s-a intamplat ceva...si in 1918...si in 1859...mai vrei? Ai uitat istoria pe care o are fiecare roman in spate? Ar trebui sa ne mai inspiram si din ograda noastra cateodata. Am cam uitat cine suntem.
  • +8 (14 voturi)    
    ba (Duminică, 8 februarie 2009, 17:55)

    ioana [anonim]

    carativa ba la voi in tara si facetii acolo autonomie cat vreti...
    • -4 (4 voturi)    
      mda (Duminică, 8 februarie 2009, 18:01)

      axel [anonim] i-a raspuns lui ioana

      cred ca a venit vremea sa punem mana pe arma...
      • 0 (2 voturi)    
        sunt cica doar 500000... (Duminică, 8 februarie 2009, 22:51)

        Georgia Baleanu Ravas [utilizator] i-a raspuns lui axel

        de ce arme?pe astia ii maturam cu o singura suflare,cu suflarea romaneasca;)
  • +4 (8 voturi)    
    Ce mama dracului atata democratie .... (Duminică, 8 februarie 2009, 18:31)

    Ion Teleaga [anonim]

    Hai s-o spunem p-aia dreapta !!!
    La parnaie cu ei.
    Subminarea integritatii statului .... 15 ani.
    Zece dintre Gyuri la mititica si se linistesc toti, va asigur.
    Iar Europa n-are decat sa ne pupe-n fund.
    Prefer fara Europe, decat sa si-o ia astia in cap.
    • -4 (8 voturi)    
      tu nici acum nu esti in Europa (Duminică, 8 februarie 2009, 20:34)

      levi [anonim] i-a raspuns lui Ion Teleaga

      dar te apreciez ,imi plac oameni sinceri!
      • +4 (6 voturi)    
        Are dreptate (Duminică, 8 februarie 2009, 21:12)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui levi

        Europa tinde spre o unificare si nu inspre o dezbinare pe criterii nationalist-fasciste ca cele pe care le propavaduiesc Marko & Co.

        Daca ma crezi bine, daca nu deschide ochii ca sa intelegi.

        Nici un fel de autonomie nu ar fi benefica in zona HR-CV deoarece sunt zone sarace si cu o infrastructura foarte slab dezvoltata care nu se pot autosustine din punct de vedere economic.
      • +4 (6 voturi)    
        hai ma levi (Duminică, 8 februarie 2009, 22:57)

        Georgia Baleanu Ravas [utilizator] i-a raspuns lui levi

        chiar nu-ti dai seama ca nu aveti cum.mai degraba ne unim cu basarabia cu tot cu transnistrie decit faceti voi autonomie;)
  • +7 (11 voturi)    
    Romania este un stat unitar (Duminică, 8 februarie 2009, 19:11)

    Tantza si Costel [anonim]

    Romania este un stat unitar.
    Daca secuilor, ungurilor celor care nu le plac acest lucru pot sa emigreze in Ungaria sau oricare alta tzara.
  • +3 (5 voturi)    
    algoritmul (Duminică, 8 februarie 2009, 19:17)

    tiana [utilizator]

    Problema este algoritmul. PSD+PD-L isi pun oamenii, cum de altfel s-a procedat si in Moldova si la olteni. Cum, de altfel, se procedeaza intotdeauna dupa alegeri. Doar ca acum, dupa aceste alegeri, UDMR-ul (notati:nu este partid politic!!!) este in opozitie... Ca sa vezi!
  • 0 (4 voturi)    
    Ma gindeam... (Duminică, 8 februarie 2009, 19:29)

    titus [anonim]

    Daca Ghorghe Doja avea aceleasi probleme vizavi de autonomie mai ales ca cizma romaneasca iar nu austro-ungara apasa greu pe gitul lor... Interesant este si faptul ca nici nu si-a intrebat tovarasii de lupta care-i maghiar, care-i secui si care-i roman... Ce-o fi fost in capu' lui, ca doar era secui get beget?
  • +5 (11 voturi)    
    i'auzi ba? (Duminică, 8 februarie 2009, 19:37)

    vali [anonim]

    ba, ma abtin sa nu folosesc alte cuvinte. Tupeisti ordinari !!! Plecati la voi in tara ca si-asa aveti cu MULT prea multe drepturi fata de cat au romanii din ungaria sau alte tari !!! Ar trebui sa mearga peste voi vreo 10.000 de romani sa nu mai behaiti atat ca altfel vad ca nu intelegeti. Ar trebui sa fiti in parnaie pentru incalcarea constitutiei !!!
  • +7 (13 voturi)    
    3000......nem tudom (Duminică, 8 februarie 2009, 19:54)

    007 a la CLUJ [anonim]

    1. Sa ceara ungurii in Romania drepturile pe care le au romanii in Ungaria

    2. Acuma ca UDMR-ul este out of service o sa vina cu tot felu de aberatii astfel incit la urmatorul mandat sa fie iar la ciolan

    3. Daca numai tree mii de ungure s-o adunatara atunce sa taca din gure

    4. Acuma ca ungaria este in mega criza si numai are bani pentru universitatile de la Mures, Cluj si Oradea le trebe bani de la Guvern....NEM.....de la Guvern sa primeasca bani sa invete limba romana.
    • +2 (8 voturi)    
      Nu confunda (Duminică, 8 februarie 2009, 21:09)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui 007 a la CLUJ

      Ungurii cu secuii!

      Ungurii care locuiesc in Romania sunt oameni de treaba, muncitori si seriosi.

      Secuii, care locuiesc in Harghita si Covasna sunt niste parsivi si profitori, oricat le dai azi maine vor cere dublu! Asa ca tre sa le dea cineva peste bot (atunci sigur nu vor cere mai mult), si tre sa inceapa cu capii mafiei secuiesti: Marko si Verestoy!
  • +6 (10 voturi)    
    am o idee geniala ! (Duminică, 8 februarie 2009, 20:00)

    turistul [anonim]

    mi-a venit in timp ce spargeam niste seminte. dragi secui, de ce nu intrati si voi in partide politice (udmr nu e politic ...) si in felul asta psd-ul, pdl-ul, vor aduce acolo in fuctii de conducere secui membri psd, pdl etc. ! no, ce ziceti dragii mosilor ?
  • 0 (6 voturi)    
    autonomie (Duminică, 8 februarie 2009, 20:57)

    qwerty [anonim]

    Nu sunt adeptul autonomiei fiindca daca se realizeaza in afara de citiva membri UDMR nu va avea nimeni de cistigat. Dar politicienii romani ar trebui sa-si aleaga mai bine cuvintele cind vorbesc, fiindca declaratii ca ale lui Basescu pot provoca un haos enorm. Pina acum etnicii maghiari au fost cuminti, cu exceptia evenimentelor de la Tg. Mures din anii 90 cind au fost provocati de citiva idioti.
    Totul depinde de politicienii romani, cit de isteti sunt, vor un fel de Kosovo sau vor alege calea dialogului.
    Daca nu se investeste urgent in zona, reparind drumuri si investind bani in turism, renovind statiuni ca Tusnad, Borsec, Sovata, Covasna situatia se va inrautati si mai mult, mai ales ca UDMR nu se mai afla la ciolan si acum trace cu toate armele in noul guvern.
    • +3 (3 voturi)    
      ca bine o spui (Duminică, 8 februarie 2009, 21:25)

      007 a la CLUJ [anonim] i-a raspuns lui qwerty

      Nu o sa va vine sa credeti an fost pe acolo....ca turist...sa vad prima data Romanica inainte de a merge in alte parti.
      E JALE.
      Tusnad, Borsec, Sovata, Covasna - PRAF.

      Si asta e asa ca pretenii nostri care pina acum 5 luni au fost la ciolan, au supt tot ce era pe acolo....paduri, resurse etc....si acuma joaca (isi pierd banii la burse...usor vine usor se pierde)
      - am incercat sa vizitam momunentele istorice ....la un castel era pe poarta...sunati la mobil si venim...da mobilul era inchis....sic sic

      - altfel fata de multi unguri am tot respectul. Ei nu ne respecta si nu o sa ne respecte la fel.....
    • +2 (4 voturi)    
      ce cuvinte sa aleaga (Duminică, 8 februarie 2009, 21:59)

      hammurabi [anonim] i-a raspuns lui qwerty

      Ce trebuia sa spuna basescu: vom acorda autonomie luna viitoare! Ar fi mintit. 90 % dintre romani nu vor asta. El e pus acolo sa spuna adevaruru, nu sa minta.
    • +5 (7 voturi)    
      sfatosul (Duminică, 8 februarie 2009, 22:16)

      babu [anonim] i-a raspuns lui qwerty

      cum adica mai qwerty ,dai tu sfaturi sefului statului ce si cum sa vorbeasca?adica sa ne purtam cu voi cu manusi ca nu cumva sa va suparati ca faceti git pai faceti ca deabia asteptam sa terminam o data cu toleranta asta timpita.Ce fel de haos vor face puriule,au facut prin anii 800-900 dar vremile cele s-au dus,acum este alta realitate,si nu vad de ce ai ameninta cu un cosovo,ori esti un idiot ori esti partas la armele care s-au furat si nu vorbesti chiar ca proasta -n tirg.
    • -3 (7 voturi)    
      derapaj provocator de vedeta mass-media (Luni, 9 februarie 2009, 2:05)

      niv [utilizator] i-a raspuns lui qwerty

      al dlui presedinte Basescu; in fapt a vorbit mai curand pentru jurnalisti! Basescu este un histrion care se asigura de "efecte speciale", iata!
  • +4 (6 voturi)    
    toleranta (Duminică, 8 februarie 2009, 21:09)

    gheorghe [anonim]

    Suntem in UE ,incercam sa formam omul european modern care sa poata concura cu americanul sau japonezul,iar noi ne izolam in regiuni autonome ne proclamam limba etnica limba oficiala si o sa limitam circulatia cetatenilor ca asa vrem noi.Unde o sa ajungem daca nu ne ridicam la inaltimea momentului?Ma mir ca asa promoveaza bisericile toleranta si bunaintelegere ? Este un joc periculos ,care nu aduce nimic bun la nimeni si tot cei de jos o sa sufere.Pacat ca Dumnezeu nu ne da minte.
  • +7 (9 voturi)    
    Solutia cea mai simpla (Duminică, 8 februarie 2009, 21:16)

    un roman [utilizator]

    Referendum national!
    Sa-si dea toti romanii parerea despre autonomia asta a secuilor.

    Ce mai atat incoace si incolo, sa decida tot poporul ce sa fie, si odata aflat rezultatul sa fie aplicat o data pentru totdeauna.
    Cui nu-i convine ce vrea poporul sa-si ia boarfele si sa plece in alta parte, daca faci parte din societate bine daca nu mai bine iti cauti alta.
  • +1 (5 voturi)    
    popi convertiti (Duminică, 8 februarie 2009, 21:38)

    ip [anonim]

    cred ca acei popi nerusinati care au organizat acest miting ar trebui discutati la vatican si dati afara din biserici pt.ca biserica nu propovaduieste ura cum fac acesti prelati fara minte.Cine a mai auzit ca niste asa zisi oameni ai biserici sa orgaizeze astfel de adunari decit cele ecumenice.Din cele 10 porunci auitat sa scrie sa nu ucizi,asta au facut acei popi basinosi care a ucis increderea intre romini si unguri si mai mult.Dlor.popi rominii nu mai sint ca cei de acuma 50 de ani sau mai mult,generatia noua de romini nu va mai pot tolera elucurbatiile si tare mi-e frica ca o veti lua pe cocoasa cit de curind si va vor izola de tot.
  • +3 (5 voturi)    
    Detalii (Duminică, 8 februarie 2009, 22:21)

    ovidiu [anonim]

    "oprirea "distrugerii intentionate" a economiei din regiunea secuiasca, asigurarea dezvoltarii corespunzatoare a infrastructurii." pai ai lor au fost la putere pana acum, de ce n-au facut nimic?
    • +2 (6 voturi)    
      aotonomia (Duminică, 8 februarie 2009, 22:34)

      istvan [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

      Pai sa-si taie padurile, apoi gitu, es ce ramune sa mere in pusta la capsuni. Ieste loc in tara ungureasca de tati
      Sefii din udmr are gitu subtire, si merita incercat cu fringhie
  • -5 (5 voturi)    
    mi se rupe de unguri (Duminică, 8 februarie 2009, 23:37)

    srpc [utilizator]

    pt.mine tiganii au fost si vor ramane adevaratul pericol pt. Romania!
  • -1 (3 voturi)    
    ce să mai zic (Luni, 9 februarie 2009, 1:34)

    franzela albă [anonim]

    ai fachin lav dis cantri. și ai em și foarte praud k trăiesc alături de so meni oameni civilizați ale căror opinie, ură și frastreișăn apare evriveăr pe net, și primește spațiu pe siteuri mai importante fără să fie cenzurate de redactori. iz dis the vox populi? nu prea cred. aim sorri for diis pipăl.
  • -1 (1 vot)    
    va agita (Luni, 9 februarie 2009, 11:33)

    roman [anonim]

    Lideri si miliardari mascati cu nume de Romani va agita si va lasati prada dezbinarilor . Va jefuiesc si se ingrasa baronii locali. Vorbesc ca mierea si sponsaorizeaa ascuns dezbinarea. Schimba istoria si mint , va indruma pe cale de sange a minciunii.
    Va agita patriotismul dar ei nu au nici lege nici tara si va invata la fel si pe voi.
    Tara asta mula la toti se numeste Romania.
  • -1 (1 vot)    
    Basescu (Luni, 9 februarie 2009, 11:58)

    elis [anonim]

    nu l prea simpatizez dar acum mi a placut pentru ca le a zis o in barlogul lor.Nu v a retrage nimic pentru ca asa este -Nu vor primi autonomie niciodata indiferent cine v a fi in fruntea tarii.Granita se trece doar cu buletinul asa ca e ..... liber pentru toata lumea sa traiasca unde vrea si mai ales unde poate.
  • +1 (1 vot)    
    nu ne suparam daca.... (Luni, 9 februarie 2009, 13:42)

    un ROMAN [anonim]

    Vreti sa aveti scoli, teatre,cinematografe, magazine in care se vorbeste ungureste?? E simplu, mutativa in UNGARIA. Nu ne deranjeaza!!
    Autoritatile ROMANE,de ce nu fac nimic?? Cu poate sa permita unor etnii sa ne calce in picioare?? In nici un stat din comunitatea Europeana, nu li s-ar fi permis sa faca ceea ce au facut la noi!!
  • 0 (0 voturi)    
    AU, AU (Luni, 9 februarie 2009, 15:13)

    falco [anonim]

    Ce ne doare pe noi , atit unguri cit si romani ,cine fura mai mut UDMR-ul sau PSD-ul , PDL-ul , PL oare cind va veni ziua in care in loc sa ne certam pe motive de cine a fost primul sau nu , vom pune "osul" impreuna pt a scapa de clasa de ticalosi care ne conduc si ne fura indiferent de ce natie au sau ce culoare politica , care la TV se cearta pt 3 voturi si seara beau la aceasi masa .
    Traim din ce in ce mai prost , economia e subreda de poate pica in orice zi , infrastructura , spitale asistenta sociala nu avem. Somajul creste pe zi ce trece , ratele la banca la fel, platim impozite de nu mai reusim sa le tinem socoteala , dar noi ne certam pe prostii care ori cum nu isi mai au sensul . Sintem de toata jena .
  • 0 (0 voturi)    
    tara mea (Miercuri, 25 martie 2009, 14:58)

    adrian [anonim]

    Vadim?problem cu care de fapt ne confruntam totii romanii si nu numai putand spune ca si slovacii si sarbii au aceasta problema care a ramas de la dastramarea imperiului Austro- ungar un imperiu care nu a dainuit datorita multitudinii de natii (fiecare tragand pentru binele de sine)cea ce era si normal de prevazut in viitor,numai ca diferenta este ca in comparatie cu celelalte state romania are un fundament istoric puternic inradacinat in trecut demonstrat de catre istorie si nu baliverne gen anonimus.
    eu personal cred ca toata politica asta ce se duce de catre budapesta nu este in avantajul ungurilor acestia din urma in loc sa se bucure de integrarea europeana ,si sa convietuiasca pasnic cu natiile care le sunt vecini ca urmare a pozitiei geo strategice,si a istoriei lor de circa 900 de ani de cand s-au aezat in campia panonica, ei se pun di ce in ce mai rau cu sarbii,slovenii,romanii etc riscand sa sa-si piarda valorile pe care le au ,ca un stat mic in europa centrala un stat cu asemanarii lingvistice cu finlanda si estonia,normal ar trebuii ca sa urmeze conservarea natiunii si nu destramarea ei cum a aratat pana acum istoria si cum se v-a intampla si de acum incolo (istoria se repeta) sfatul meu este ca aceste minoritatii coordonate de putere centrala cum ar fi capitala iar cea din urma coordonata de catrea alte puteri iimpotriva altora este o confuzie totala care pana la urma se va rasfrange asupra lor ca un bumerang ,,,,,,,,dar asta e problema lor eu ca cetatean roman ma mandresc ca sunt roman si asta imi da o putere pe care toti cei asemenea mie ar trebui sa o intelaga si sa nu le fie rusine decat de lipsa de neinformatie pe care o aunumai dpdv istoric as putea spune cate ceva:
    nu vreau sa dezvolt subiectul dar se stie ca babilonul a fost centru omenirii cea mai veche asezare umana de circa 3000 b.C. .....si ceva de anii urmata de migratia popoarelor urmatoarea natie cunoscuta ca fiind cea mai veche dupa babilon fiind tracii de circa 1900 B.C.(A Map o


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri