Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, duminica, ca se va renunta la constructia celor 12 drumuri expres prevazute in proiectele ministerului si ca in locul unora dintre acestea vor fi facute autostrazi. Radu Berceanu a spus ca in locul drumului expres Craiova-Pitesti, ale carui lucrari de constructie ar fi trebuit incepute in 2008, se va realiza o autostrada, care se va intersecta cu Autostrada Pitesti-Bucuresti.

"Nu se va mai face drumul expres Craiova-Pitesti, care va deveni acum autostrada. Aceasta autostrada va pleca de undeva din sudul Craiovei si va strapunge undeva Autostrada Pitesti-Bucuresti. Pentru aceasta autostrada se vor face studii se specialitate, studii de traseu, pentru ca aceste lucruri nu se pot face batand din palme", a declarat Radu Berceanu, citat de Mediafax.

Lucrarile la drumul expres Craiova-Pitesti ar fi trebuit fi finalizate in 2010, potrivit site-ului oficial al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Potrivit declaratiilor facute de-a lungul timpului de fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, stabilirea anului 2010 ca termen pentru finalizarea lucrarilor la drumul expres Craiova-Pitesti s-a facut in legatura directa cu productia de automobile de la Ford.

"Credea cineva ca domnul Orban ar fi terminat drumul expres in 2010? Sa fim seriosi! Domnul Orban ar fi trebuit sa faca niste lucruri absolut fezabile, cum ar fi autostrada Bucuresti-Ploiesti, unde nu s-a clintit nimic de doi ani. Deci sunt lucruri fezabile care nu s-au clintit, dar facea drumul expres", a declarat Berceanu.

Potrivit sursei citate, municipiul Craiova va mai fi legat printr-o autostrada, care va incepe in zona localitatii Lugoj si va ajunge in Calafat, unde va face legatura cu podul de peste Dunare, intre Calafat si Vidin.

Intrebat daca si restul celor unsprezece drumuri expres care apar pe site-ul CNADNR vor fi transformate in autostrazi, ministrul Transporturilor a spus: "Se va renunta si la celelalte drumuri expres, in sensul ca unele vor fi transformate in autostrazi, iar altele vor fi de genul drumurilor rapide pe patru benzi. Este vorba de drumurile care vor face legatura intre autostrazi. Spre exemplu, intre Autostrada Transilvania si Culoarul 4, in zona Sebes, se poate face o strapungere cu un drum pe patru benzi. Problema este sa facem noi autostrazile si culoarele ca apoi vom face si drumurile de legatura dintre ele".

Radu Berceanu sustine ca drumurile expres nu reprezinta o solutie pentru trafic, consultandu-se in acest sens cu omologii sai din statele Uniunii Europene.

"Domnul Orban trebuia sa faca ce am facut eu, adica sa se duca la Bruxelles si sa vorbeasca cu ceilalti ministri ai Transporturilor din statele Uniunii Europene si sa-i intrebe: «Daca ati mai fi acum 15 ani, ce nu ati mai face din ce ati facut?» Ei mi-au spus sa nu facem drumuri expres pentru ca au costuri la fel de ridicate ca si autostrazile si ca nu au aceleasi caracteristici", a mai spus ministrul Transporturilor.

Potrivit site-ului oficial al CNADNR, printre proiectele Ministerului Transportului se numara constructia a 12 drumuri expres, fiind vorba de drumurile Arad – Oradea, Braila – Galati, Braila - Ramnicu Sarat, Drumul Nordului, Legatura drumului expres Arad - Oradea la DN1, Legatura rapida cu Drumul Nordului, Litoral Nord – Delta, Petea - Satu Mare - Baia Mare, Craiova – Pitesti, Ploiesti - Targoviste - Gaiesti - A1, Sebes – Turda si Sibiu - Fagaras.