Analiza HotNews.ro

Negocieri intre sase partide. Iese cum vrea Basescu? 

de Dan Tapalaga HotNews.ro
Miercuri, 3 decembrie 2008, 19:02 Actualitate | Esenţial

O mica eroare de prezentare: PSD, PD-L si PNL negociaza. Fals. In toate cele trei partide exista doua tendinte contradictorii, cel putin doua optiuni diferite care complica targuiala politica. Unii gandesc strategic pe termen lung, altii exprima interese pe termen scurt, vorbesc sub presiunea unor filiale sau lideri. Cele sase grupari din cele trei partide sunt lesne identificabile dar toate par sa ignore complet faptul ca decizia e la Cotroceni, puterea de viata si de moarte asupra viitorului Guvern sta in mana lui Traian Basescu. Or, seful statului si-a exprimat public dorinta, inainte de alegeri, de a vedea la Palatul Victoria un guvern de dreapta astfel ca, teoretic, optiunile se restrang. Semnalele lansate in aceste zile de PSD par mici diversiuni dar nu e limpede ce finalitate vor avea.

In PD-L exista doua directii: o grupare se vede guvernand cu PSD, fara liberali. Alta grupare, dimpotriva, vrea cu PNL dar fara pesedisti. Cei din prima grupare pretind ca liberalii merita sa stea pe tusa cativa ani, drept razbunare pentru tradarea din aprilie 2007. Tot ei cred ca guvernarea alaturi de PSD va putea fi justificata cumva in vremuri de criza si ca electoratul va accepta in cele din urma o alianta contra naturii.

Cei din a doua grupare cred totusi ca dreapta are o sansa nesperata de a face guvern cu 60% sustinere si ca o alianta cu PSD ar aduce multe deservicii pe termen lung. Mai indrazneti, cativa viseaza chiar la unificarea dreptei imaginata de Valeriu Stoica si spun ca acum ar fi momentul potrivit.

Tot ei argumenteaza ca o alianta cu PSD va dezamagi cumplit nucleul dur al partidului, ca genereaza pierderi pe termen lung si inca ceva: obliga PD-L sa dirijeze preferential fondurile UE catre primarii PSD, rasfatati si sub liberali. Or, forta unui partid sta in administratie. Un PD-L aliat cu PSD ar asigura supravietuirea bazei de putere al marelui partid baronizat.

Si in PNL exista doua tendinte: cei care se vad cu adevarat in opozitie spera sa-si recupereze pas cu pas electoratul pierdut, mai ales ca vin vremuri de criza. Alti liberali se vad salvati doar impacandu-se cu PD-L.

Adeptii intrarii in opozitie cred ca un astfel de gest va obliga PD-L sa faca pasul catre PSD, iar liberalilor le va consolida statutul de oponenti. Entuziastii ideii proiecteaza imaginea unui viitor Guvern sfasiat intre doua partide incompatibile in vremuri de criza, care se vor eroda rapid intr-o Romanie zguduita de convulsii economice si sociale.

Ceilalti sunt convinsi ca doar intrarea la guvernare alaturi de PD-L va salva partidul, altfel condamnat la descompunere din prima zi de opozitie. Teoreticienii marii impacari cred ca PNL s-a umflat  artificial, ca s-a ridicat pe voturi cumparate cu masuri de stanga. Cata vreme nu mai pot imparti bani pensionarilor sau altor categorii asistate social, liberalii se tem ca vor pierde si mai multe procente.

Liderii cu experienta sunt constienti ca 18% au venit si cu ajutorul primarilor care au migrat de la PSD, PC sau PRM cu scopul de a obtine mai multe resurse bugetare. Ridicat pe un postament fragil, PNL risca sa se dezumfle instantaneu dupa alegeri, cand altii vor imparti feliile de tort.

La PSD sunt cel putin doua forte: intrare la guvernare acum, repede si fara prea multe nazuri. Sunt cei care inteleg ca, daca mai stau patru ani pe bara, finantatorii partidului pleaca spre alte zari iar activul de partid se subtiaza.

Lor li se adauga presiunile uriase din filiale, din partea primarilor si sefilor de consilii judetene PSD pentru care opozitia adevarata, si nu trucata, ca pe vremea guvernarii PNL, ar echivala cu moartea prin infometare. Or, alegerile se vor castiga de acum incolo cu administratii locale puternice, nu cu primari si sefi de consilii judetene subnutriti.

Cei care pretind astazi ca negociaza de zor si simt mirosul puterii in nari dau de fapt glas unei disperari politice care se ridica de la baza partidului.

Adeptii opozitiei argumenteaza insa ca PSD ar putea creste cu sanse sa forteze anticipate dupa un an devastator din punct de vedere economic pentru un guvern de dreapta. Pe termen lung, ei cred ca intrarea intr-o opozitie adevarata poate avantaja partidul si ca intrarea la Guvernare i-ar da de fapt posibilitatea lui Traian Basescu sa imparta cu ei raspunderea pentru un eventual esec in primul an de guvernare.

Tot ei sustin ca, daca PSD va prelua o parte din costurile guvernarii, ii va netezi lui Traian Basescu drumul catre un nou mandat la Cotroceni si va anula practic posibilitatea furnizarii unui contracandidat in 2009.

Cele sase forte contradictorii sunt camuflate acum in trei partide, care par sa negocieze la varf. Lucrurile se vor complica teribil daca cele sase mici partidulete vor incepe sa discute intre ele. Chiar si asa insa, cei mai multi ignora ca Traian Basescu va avea ultimul cuvant, orice ar negocia acum partidele. La asta se adauga faptul ca functiile de presedinti de Camera si Senat intra si ele in ecuatia foarte complexa a negocierilor.

Cuvintele cheie sunt: criza financiara, campanie electorala Traian Basescu, guvern de dreapta. Dar mai exista o posibilitate care sa intinda firul acestui ghem incalcit, o varianta deocamdata exclusa doar declarativ: guvern minoritar PD-L. Pana la urma, n-ar fi exclus ca PD-L sa-si asume guvernarea, poate cu mici farame din PNL. Cum liberalii cu Tariceanu in frunte au supravietuit doi ani cu 20%, se poate guverna si cu 33% iar mandatele din parlament s-ar putea inmulti in urma traditionalelor tradari care vor incepe sa curga a doua zi dupa formarea noului Guvern, iar 33% se poate face 40% sau chiar mai mult. In plus, riscul caderii viitorului cabinet la votul din Parlament este nul. Nici un parlamentar nu va risca sa treaca prin cosmarul uninominalului stramb de productie romaneasca.

In mod oarecum previzibil, Traian Basescu sta acum cu listele noilor parlamentari pe birou si evalueaza pe cine se poate baza la o adica premierul pe care-l va desemna sa formeze un guvern minoritar. Cu cifrele partidelor nu mai are ce face.




  
6025 vizualizari
  • -22 (30 voturi)    
    Tapalaga - a new brand (Miercuri, 3 decembrie 2008, 19:09)

    Horea [anonim]

    Incep sa citesc titlul articolului, primele fraze, cand brusc, mi se pare cunoscut. Imi spun in sine insumi cu groaza: "Cu astfel de fraze pseudo-metafizice, asta trebuie sa fie penibilul de Tapalaga". Ma uit la autor si mi se confirma. Renunt sa mai citesc si prefer sa va dau un sfat: Nu mai scrieti domnule, ca e pacat de risipa de electricitate pe care o faceti. Vine criza peste noi si dumneavoastra aruncati miliwatii pe internet fara nici o noima.
    • +8 (10 voturi)    
      asta inseamna ca are dreptate (Miercuri, 3 decembrie 2008, 19:55)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Horea

      >:)
      • +1 (1 vot)    
        Cam asa este (Joi, 4 decembrie 2008, 11:08)

        Daniel B [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        Desi nu a "atins" toate constrangerile si interesele, cam asta este adevarul, pana la urma
  • -17 (25 voturi)    
    Ce descoperire- 2 tendinte (Miercuri, 3 decembrie 2008, 19:09)

    oschy [anonim]

    O tendinta sigura este ca Basescu este in buda il vor vota sigur la ora asta 2400000 de alegatori di 17500000. Restul sunt impotriva sau se mai gandesc. PUNCT cu P MARE
    • +2 (2 voturi)    
      sau (Joi, 4 decembrie 2008, 8:45)

      MirceaA [anonim] i-a raspuns lui oschy

      sau nu gandesc de loc, ca tine.
  • +11 (15 voturi)    
    interesanta analiza (Miercuri, 3 decembrie 2008, 19:16)

    pulica franaru [utilizator]

    care pana la urma arata omogenizarea clasei politice in oameni fara idei si fara platforma, doar pusi pe ciolan.

    de ce nu se discuta pe platforma:
    PDL vrea TVA x%, PNL da psd nu => ok pdl +pnl
    pdl vrea reforma Y injustitie, nl da, psd nu => pdl+pnl
    etc

    ptr ca nimeni nu vrea nimic decat ciolan.

    aceste alegeri au parca un iz de sinistru... un cosmar de unde nu se mai poate iesi...
  • +9 (13 voturi)    
    Nume? (Miercuri, 3 decembrie 2008, 19:18)

    Dan [anonim]

    PD-L : gruparea Blaga si gruparea Stolojan
    PSD: gruparea 'Geoana' si gruparea Iliescu-Hrebe
    PNL: gruparea Tariceanu si gruparea Orban-Antonescu

    Am spus bine??
    • 0 (6 voturi)    
      plus (Miercuri, 3 decembrie 2008, 20:22)

      olandezu [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Ai un plus de la mine.

      Nu pentru ca sunt de acord cu ce ai scris sau ca-mi place. Pur si simplu nu pricep de ce ai primi un minus?! Pe ce criteriu se da minus is plus pe aici?

      asa de poanta: aia care nu dau note nu le dau ca o forma de protest? :))
    • 0 (0 voturi)    
      Nu cred (Luni, 8 decembrie 2008, 19:57)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Nu cred ca Blaga si Stolo is divergenti. Sau cel putin nu in momentul de fata. In mod particular, cred ca in PDL separarea, sau cearta intre factiuni diferite e mai mica decat in alte parti.

      In PSD nu cred ca exista o grupare Geoana. Exista unii care-s cam ca nisipul intr-un angrenaj pt. Mitrea, Nastase & Co., da' n-as crede ca-s foarte organizati. N-ar tolera sefii.

      In PNL cre ca situatia e asemanatoare cu a din PSD. Ca se mai cearta de ochii lumii Tariceanu si Antonescu e de forma. Parerea mea.
  • +13 (17 voturi)    
    PD-L + UDMR + PNL/bucati de PNL (Miercuri, 3 decembrie 2008, 19:19)

    Bogdan [anonim]

    Daca nu vrea sa se sinucida in direct PD-L trebuie sa forteze un guvern de dreapta cu sau fara PNL. PD-L + UDMR au peste 40%, iar acest guvern va fi sustinut mai apoi si de bucati din PNL. PNL risca sa se sparga daca Tariceanu si gasca lui insista sa intre in opozitie, iar PD-L reuseste sa treaca prin parlament un guvern minoritar.
    • +8 (8 voturi)    
      Da (Miercuri, 3 decembrie 2008, 19:46)

      stefan v [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Asta se va si intampla. Nu de alta, dar o tara inca saraca nu are ce redistribui. Asa ca PSD si-a gresit epoca. Pana vom atinge nivelul economic al Suediei sa astepte. Poate pana atunci poate invata si alta redistribuire decat: una tie, trei mie, una tie,....
      • +5 (5 voturi)    
        d. stefan (Miercuri, 3 decembrie 2008, 22:19)

        directia 5 [anonim] i-a raspuns lui stefan v

        sunt convins ca pdl ar fi preferat o alianta cu pnl,din pacate tariceanu s a 'miscat' mai sprinten si a eliminat dizidenta din partid, singuru' care a scapat de 'noaptea cutitelor lungi' ramane Ungureanu,dar in spatele lui este vid
        in psd insa, situatia este putin mai buna ,iliescu nu a reusit mazilirea totala a grup.de la Cluj [nu am avut timp sa parcurg lista cu parlamentari pesedei ardeleni,dar sigur sunt destui pt. a forma o majoritate alaturi de pdl si udmr]
        -in 2004 am sperat ca' opozitia' v a conduce la reformarea psd,daca ea a esuat ,poate reuseste -tipic romanesc 'original' la guvernare
        -si mai este ceva care il va determina pe base sa incerce o apropiere de psd-Ardeal-d.Maior nu l a tradat in momentu' suspendarii ,asa cum a facutu o saftoiu ,iar optiunea lui in 2004 pt.ministerul integrarii a fost tot un psd-ist,d. Farcas,deci daca analizam faptele se pare ca psdisti cu care base a colaborat au fost mai 'consecventi' decat 'aliatii' liberali
        -toate punctele 'nevralgice' se pot negocia,problema va intervenii la cap. justitie,numirea min. justitiei va arata cine a reusit sa isi impuna punctu' de vedere
  • +6 (6 voturi)    
    tocmai l-am vazut pe tariceanu la tv (Miercuri, 3 decembrie 2008, 19:23)

    metronom [utilizator]

    purta o superba cravata portocalie...
  • +6 (12 voturi)    
    Ce-am votat? (Miercuri, 3 decembrie 2008, 19:27)

    Sicktir [anonim]

    Domnule Tapalaga, nu exista decat o singura solutie: guvernare minoritara PDL. Hahalerele intrate acum in Parlament nu vor indrazni sa cracneasca in front. Orice abatere, orice impotrivire va duce automat la anticipate. Credeti ca nehalitii astia vor asa ceva? Nici vorba! Ei vor acolo, la caldurica, putin le pasa de cine conduce tara. Iata guvernarea PNL, abia trecuta - 20% sustinere si au mers ca prin branza, nu le-a zis nimeni nimic, de frica sa nu-si piarda fotoliul din Parlament unde fac de zor bilutze.
    Eu am votat iar PDL ca pe raul mai mic. Si acum ce vad? Ca ei isi dau coate cu shoshonarii? Ca fac zambre penalilor din PNL? Este inadmisibil ca un partid votat la modul "anti" (adica ii votam pe Boc & Blaga doar sa nu iasa lacheii lui Patriciu) sa faca acum alianta cu acesti lachei. Cum ramane atunci cu "Noi cu voi, ei cu ei"? Mi s-ar parea ca sunt de fapt ei cu ei si noi, prostii, votantii, cu noi si cu criza financiara. Daca Basescu naseste un guvern PSD-PNL este distrus ca om politic. Nici macar Elena Udrea nu va mai putea avea incredere intr-un om care o insala cu un partid intreg.
    • -1 (7 voturi)    
      si la anu' ? (Miercuri, 3 decembrie 2008, 20:07)

      Io [anonim] i-a raspuns lui Sicktir

      Fara o sustinere cat de cat nu multe legi vor trece prin parlament; da, PD va imparti cascavalul si cam atat. Iar la anu' cand vor prezidentialele, lumea o sa intrebe: ia sa vedem ce-ati facut?
      Sunt curios de raspuns...
      (sorry, dar lumea dupa cum se vede 'boborul' isi doreste autocrati)
      • +6 (6 voturi)    
        Te inseli (Miercuri, 3 decembrie 2008, 20:32)

        george [anonim] i-a raspuns lui Io

        Lumea nu se intreaba nimic. Lumea asta a votat anchetati penali, matuse tamara. Ca sa iti pui intrebari trebuie sa mai si gandesti cu creierul nu cu burta. Nimeni nu l-a intrebat pe nepotul matusei tamara ce a facut
  • +7 (15 voturi)    
    ILIESCU-PNL (Miercuri, 3 decembrie 2008, 19:35)

    SEINFELD [anonim]

    Cine l-a vazut pe Crin Antonescu lingusindu-l pe Ion Iliescu la Antena 3 a inteles cat de liberal e PNL.

    PNL e o aberatie si cine mai e liberal pe acolo trebuie sa mearga in PDL. Restul, in frunte cu Tariceanu, la gunoi.
    • -1 (7 voturi)    
      Liberalism (Miercuri, 3 decembrie 2008, 20:01)

      StefanB52 [utilizator] i-a raspuns lui SEINFELD

      Asa-i, tocmai am auzit ca Talpes va tine un curs de initiere in doctrina liberala pentru cei proaspati veniti in PD-L de la PRM, PC, PSD si, evident, PNL.
    • -2 (10 voturi)    
      PDL e popular european (Miercuri, 3 decembrie 2008, 23:41)

      click [anonim] i-a raspuns lui SEINFELD

      Se pare ca in viziunea unora, a venit vremea ca PNL sa cedeze in liniste tortza liberalismului de drepta catre PDL... Un partid care totusi, acum 3 ani se numea PD, si in istoria sa s-a numit 4 ani FSN, 10ani PD, si 2 ani USD (social democrat, adica stanga)... Brusc un partid ca PD, care eu l-am urmarit 16 ani cum se desprinde din FDSN, continua sa se numeasca FSN, se numeste USD si apoi PD, fiind acceptat ca fiind de centru-stanga... iar acum ca s-au redenumit (a 4-a oara in 16ani -practic la fiecare legislatura alt nume) PDL acum un an.... acum vin toti buluc si imi spun mie si tuturor ca acest cameleon afiliat la PPE (popularii, nu liberalii europeni) e depozitarul dreptei in Romania? E cam ciudat... Au totusi aceiasi lideri de 20 de ani... Blaga, Basescu, Berceanu, Stolojan, toti erau membri FSN din 1992... si erau de stanga... Dar se pare ca PNL trebuie sa cedeze totul, doctrina, denumire, tot, fostului USD... Noroc... ca politica nu se face dupa mintea unora dintre alegatorii care isi dau cu parerea despre doctrine fara sa stie nici macar istoricul partidului pe care il lauda...
      • +4 (8 voturi)    
        LIBERAL - FAPTE NU VORBE (Joi, 4 decembrie 2008, 0:18)

        SEINFELD [anonim] i-a raspuns lui click

        Ce legatura are Tariceanu cu liberalismul, cand e copilul de suflet al lui Ion Iliescu? Ce legatura e intre PNL de acum 100 de ani si lichelele care se impauneaza cu o istorie pe care o profaneaza zi de zi prin concubinajul gretzos cu Ion Ilici Iliescu si Adrian Nastase?

        Daca pana si Neagu Djuvara s-a declarat scarbit de combinatiile urat mirositoare ale lui Tariceanu/Orban, Crin Antonescu, e cazul sa mai stai pe ganduri unde e liberalismul?
      • +3 (7 voturi)    
        PDL e popular european (Joi, 4 decembrie 2008, 0:43)

        Petru Moldovan [anonim] i-a raspuns lui click

        Liberalism in UE inseamna un fel de curva care face guvern cand cu stanga cand cu dreapta. Partid Popular inseamna dreapta moderata... Daca PDL a reusit sa se afilieze la PPE, inseamna ca e de dreapta, nu de centru cand stanga cand dreapta ca liberalii europeni care au ca principala afacere afilierea la ce vine la putere in Germania sau UK...
  • +2 (4 voturi)    
    Corect (Miercuri, 3 decembrie 2008, 19:47)

    www.khris.ro [utilizator]

    Un articol corect. In plus, mai cred ca PSD-ul s-ar putea rupe, Iliescu pe de o parte, si tinerii pe de alta parte.
  • +3 (3 voturi)    
    Sa nu uiti Darie! (Miercuri, 3 decembrie 2008, 19:56)

    traian [anonim]

    PDL: Ati spus "Noi cu voi, Ei cu Ei".

    Sa vedem cum se intampla asta!
  • 0 (6 voturi)    
    Care basescu.. (Miercuri, 3 decembrie 2008, 20:06)

    crap [anonim]

    ca nu-l vad. nu stiu ce ti se pare ca tine in maini, ca nu tine nimic. daca PNL se infrateste cu PSD, ce poate face basescu? NIMIC! atunci hai sa nu vorbim vorbe. problema care se pune e alta: daca pdl propune PNL sa guverneze impreuna fara Tariceanu, s'ar putea sa se "repete" (nu identic) istoria de acum patru ani, cu un PNL intarit, reluctant de a fi absorbit de PDL (la chestia asta mi se pare ca Stoica si basescu de fapt sunt groparii dreptei, nu unificatorii ei, ptr ca nu exista conditiile cerute de o unificare); daca se "repeta", cu liberalii iesind de la guvernare si cenzurand un PM pdl'ist, PSD si PNL vor iesi in castig, ca lumea se va satura de tanguirile PDL, si mai ales daca economia va merge prost, lucru dependent de investitiile lipsa nu neaparat de competenta guvernului; ca daca nu intram in UE eram in buda cu Tariceanu si tampitii lui). daca PNL refuza, atunci PDL nu va avea incotro decat sa incerce o alianta pe termen scurt cu PSD, cu guvern propriu sau incluzand fata-buna-la-toate UDMR. din cauza aliantei cu PSD, tot PDL'ul va iesi sifonat, iar PNL'ul intarit. concluzia e ca PDL'ul trebuie sa incerce sa guverneze singur, cu doar un protocol limitat de sustinere din partea PNL (care nu va vrea insa). deci PDL e in buda si buda e pe ei. Stolo? El e de arhiva, bye!
    • +2 (4 voturi)    
      pai tocmai basescu (Miercuri, 3 decembrie 2008, 23:55)

      george [anonim] i-a raspuns lui crap

      Tu nu ai inteles nimic din politichia asta.
      Pai in momentul asta tocmai Basescu e singurul care mai conteaza.
      Aduti aminte de suspendarea lui Basescu. Parlamentul a consultat cu CC dar s-a sters la kr cu recomandarea CC si tot l-au suspendat pe Basescu.
      In actuala conjunctura , cand nici un partid nu are majoritate absoluta, Base este obligat de constitutie sa se consulte cu partidele si sa dupa aia un premier. Base poate si el sa se stearga la kr cu optiunile partidelor si sa propuna pe cine vor muschii lui.
      Oricum hahalerele carora le-a tremurat rau kiloteii la redistribuire o vor sustine si pe Monica Macovei prim ministru numai sa nu ajunga inca odata in fara electoratului.
      Va fi guvern minoritar PDL UDMR + minoritati + ceva dizidenti din PNL si eventual PDSR.
      Pana una alta pot fi momiti cativa PDSR-isti cu posturi in guvern
      • -2 (2 voturi)    
        eu n-am inteles, tu n-ai inteles, noi n-am.. (Joi, 4 decembrie 2008, 2:17)

        crap [anonim] i-a raspuns lui george

        nu te mai da rotund, sa nu ti se faca rau. ma contrazici doar la chestia cu basescu, la restul vad ca e prea greu. si desi n'as stii "nimic" ('zici tu/din buric') vii tot cu ideea unui guvern minoritar. parol. a propos, cred ca tu nu prea ai habar, ptr ca base, daca psd vine in carca cu pnl, nu poate refuza majoritatea coalitiei decat daca vrea anticipate, ceea ce nu va face, din cauza crizei si a alegerilor prezidentiale de la anu'. odata majoritari, pnl+psd pot face ce vor, se p. pe basescu, nici un guvern nu va trece de parlament, iar sub presiunea UE base va accepta un premier din partea coalitiei. dizidenti din pnl sau psd? aaa, daca ii cumpara, probabil, dar nu prea cred, au nevoie de prea multi 'vanzatori de partid', n-o sa se intample.
  • +3 (3 voturi)    
    Mai e ceva (Miercuri, 3 decembrie 2008, 20:11)

    stefan v [anonim]

    Odata fluturat steagul cu doua ciolane incrucisate, batalioane de parlamentari vor migra spre steagul cu pricina, asa ca majoritatea nu va fi o problema. UDMR vine singurel, usurel, asa cum a facut intotdeauna. Chiar a anuntat azi ca nu se va lega la cap cu nimeni.
  • -2 (6 voturi)    
    alianta (Miercuri, 3 decembrie 2008, 20:25)

    j [anonim]

    Basescu declara ca este foarte relaxat.De ce asa de relaxat d-le presedinte ,ca PDL-ul este pe primul loc in variantele de guvernare ale lui Mitrea si Hrebenciuc?Ca ne uitam prostiti pe sticla si vedem ca se contureaza o guvernare PSD+PDL.Noi votantii ce sa credem?Este abureala ,sau dorinta de a pune mana pe ciolan este atat de mare ca nu mai conteaza ca aliatii pot fi Nastase,Oprisan,Mazare ,Vanghele, etc.?In caz ca patronati ac .alianta puteti sa apareti la televizor plangand cu lacrimi de crocodil ,ca nu va mai votam pt.al doilea mandat!
    • +3 (5 voturi)    
      Draga j.... (Miercuri, 3 decembrie 2008, 21:12)

      judex [anonim] i-a raspuns lui j

      ..pai tocami "noi votantii" i-am pus pe cei de la PDL sa se inhaiteze ori cu PNL, ori cu PSD ca sa poata guverna, ca de nu se vor inhaita PNL cu PSD si va fi si mai rau.
      Ce vina are Base in toata brambureala asta, poti sa-mi explici ? Nu ne-a spus el sa ne ducem la vot sa alegem ceva ? Iata ca nu ne-am dus, si a iesit o conformatie care reprezinta minoritatea votanta, in care se pare ca nu te incadrezi...Poate data viitoare va iesi mai bine (desi nu cred, ca si la adevaratul uninominal, ca si la referendum - lenea, nepasarea si coruptia electorala isi vor spune cuvantul si la alegetrile prezidentiale de la anu'...)
  • +4 (4 voturi)    
    Guvern minoritar PDL cu ceva ministri liberali (Miercuri, 3 decembrie 2008, 20:30)

    george [anonim]

    Hahalerele alese pe liste au sustinut un guvern liberal ultraminoritar timp de 3 ani numai ca sa nu ajunga din nou la vot. Hahalelere astea alese uninominal, unii dintre ei intrati la mustata, vor tremura si mai rau decat listacii si nu vor vota caderea guvernului.
    Basescu nu trebuie sa fie idiot si sa se lase pacalit de cei 322 si de mass media corupta cu ideea ca suntem in criza si avem nevoie de un guvern majoritar. Romania este in criza din 1990 nu de acuma.
    PDL poate sa mearga pe ideea asumarii raspunderii si sa treaca un pachet de legi care sa le permita sa guverneze macar o perioada de 2 ani.
  • +5 (5 voturi)    
    Sah la PNL (Miercuri, 3 decembrie 2008, 20:37)

    Vartolomeu Georgescu [anonim]

    1. BEC da rezultatele finale oficiale.
    2. Presedintele cheama partidele la consultari. In cadrul acestor consultari fiecare partid are propriile argumente pentru a sustine candidatul propriu (Stolojan, Geoana, Tariceanu) pentru functia de prim ministru. Firesc, PDL in calitate de castigator al alegerilor trebuie sa nu renunte la propria propunere. PNL nu renunta, prin definitie, iar PSD este singurul partid care in aceasta etapa ar renunta la Geoana (inclusiv el insusi), sub presiunea baronilor locali.
    3. Presedintele constata ca desemnand candidatul impus de PDL sau PNL, risca sa nu poata fi constituit guvernul, motiv pentru care accepta candidatul PSD (altul decat Geoana).
    4. Acest candidat al PSD incearca sa constituie o majoritate.
    5. PDL voteaza IMPOTRIVA.
    Varianta I - PNL se aliaza cu PSD si voteaza PENTRU - iese in sfarsit la lumina preferinta PNL pentru PSD, iar electoratul de drepta nu mai poate fi mintit.
    Varianta II - PNL voteaza IMPOTRIVA, SE REIA PROCEDURA.
    6. Presedintele chema din nou partidele la consultari.
    7. De data aceasta PDL, castigator al alegerilor, ii cere Presedintelui sa-i desemneze candidatul si accepta ca acesta sa fie altul decat Stolojan.
    8. Presedintele desemneaza noul candidat al PDL, ca ultima solutie pentru a nu declansa anticipatele, iar acesta incearca sa constituie o majoritate cu PNL, dar in conditiile PDL.
    9. Daca PNL nu accepta, PDL este nevoit sa formeze guvernul cu PSD pentru a evita anticipatele.

    PS - In cazul anticipatelor poate fi modificata legea uninominalului, dupa modelul 2 tururi de scrutin (ca la primari) sau dupa modelul castigatorul ia tot (ca la presedintii consiliului judetean). In aceste cazuri PNL pleaca acasa. Definitiv.
    • +2 (2 voturi)    
      hihihi (Miercuri, 3 decembrie 2008, 21:39)

      mon [anonim] i-a raspuns lui Vartolomeu Georgescu

      dom'ne, mie chiar mi se pare plauzibil! si destul de ok, pt ca nu mai naste discutii de genul tradare, astea, alea. cool!
  • +6 (6 voturi)    
    NASTASE-GHISE; SRSTANESCU-ORBAN (Miercuri, 3 decembrie 2008, 20:53)

    SEINFELD [anonim]

    Daca mai are cineva iluzia ca jigodismul a murit in PNL odata cu alegerile, sa se uite la periajul reciproc intre Nastase si Ghise la Antena 3. Ti se face greata de asa liberal.

    Cat despre Ludovic Orban, pute a Patriciu ca si Sorin Rosca Stanescu de la o posta. Si pute rau, iti intoarce stomacul pe dos.
  • -1 (7 voturi)    
    Corect (Miercuri, 3 decembrie 2008, 21:02)

    cristian [anonim]

    De 2 ani liberalii se chinuie cu un guvern minoritar. Cred ca acum ar trebui sa se respecte vointa electoratului: guvern PSD+PDL.
    Astept sa creasca pensiile, sa se dubleze salariile profesorilor, sa alunge criza, sa asigure prezenta unui caine cu covrigi in coada pe fiecare strada din Romania.
    In campania electorala s-a spus ca se poate dar ca Tariceanu nu vrea. Ei acuma au sansa sa poata realiza promisiunile. Astept fluturasul pe ianuarie. O fi salariul dublu? O fi guvern? Sau nu...
  • +6 (6 voturi)    
    Cuprins de febra negocierilor intre partide.... (Miercuri, 3 decembrie 2008, 21:03)

    judex [anonim]

    d-l Tapalaga ne prezinta corect problemele din inetriorul partidelor. Cu toate astea, eu cred ca miza formarii guvernului in viziunea lui Base (deasupra intereselor partizane, nu-i asa ?) nu va rezulta din intereresele tactice ale celor 6 fractiuni din interiorul partidelor mentionate de Dan. Eu sper ca Base nu a cazut in plasa "lipsei de miza a luptei anticoruptie" intinsa de sondaje fabricate. Lupta nu este intre "stanga si dreapta" , cum se zice. De fapt, PSD nu are o platforma politica si economica, ci una etnica, in care decriminalizarea furtului (in varianta lui cea mai vizibila la nivelul statului - coruptia joaca un rol esential; dupa aceea, probabil, PSD va urmari decriminalizarea cersitului).
    In aceste conditii, miza esentiala este Ministerul Justitiei, care trebuie sa revina Monicai Macovei. Pina si postul de PM devine subsidiar, as spune eu. Cum PDL a calcat destul in gropi, in cazul in care Macovei nu poate fi impusa din cauza stangaciilor lui Boc&comp, va deveni clar ca infiintarea unui nou partid, cu programul bazat pe combaterea societatii bazate pe furt, este mai mult decit necesara, este vitala pentru iesirea din impas.
    • +1 (1 vot)    
      ... "postul de PM devine subsidiar" ... (Joi, 4 decembrie 2008, 13:29)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui judex

      In opinia mea postul de PM NU devine subsidiar, Ministrul Justitiei, cine va fi, nu va putea sa supravietuiasca - vezi Tariceanu care a dat jos cu Macovei.

      Guvernul se face si trece relativ usor, petardele care se vad sunt doar pentru fum. Cum a rezistat "Tariceanu 2" cu doar 20% poate sa rezista PD-L cu 40% + ...

      Problemele se pun cand este sa faci mai multi sa mearga pe acelasi drum, adica sa aduci din PNL si PSD sa lupte contra coruptiei, sa puna umarul la o noua Constitutie, sa scada furturile, etc.

      Nu va mai faceti iluzii: Guvernul va fi cu PD-L si trece relativ usor adica in cel mai rau caz in a "doua votare". Cine nu are ochi sa-si cumpere.
  • +8 (8 voturi)    
    Doar îl ştim pe Băsescu (Miercuri, 3 decembrie 2008, 21:09)

    briank [utilizator]

    Eu cred că Băsescu o să lase iar pe toată lumea cu gura căscată..

    Băsescu n-are cum să accepte un guvern cu PSD, sub nicio formă. Ar însemna să-şi dea cu stângul în dreptul, în perspectiva alegerilor prezidenţiale. Băsescu este la Cotroceni tocmai pentru că lumea n-a mai vrut PSD. Băsescu s-a luptat cu PSD pe faţă încă de prin 2000, de pe vremea alegerilor pentru primărie. Plus că PSD l-a tot târât pe la Parchet pe bază de "Flota", i-a tot blocat proiectele în CGMB, l-au lătrat de n-au mai putut. NU ARE CUM să nominalizeze un premier care ar intenţiona să coopteze PSDul la guvernare. Să fim serioşi!

    Având în vedere că PDL a luat mai multe locuri în Parlament, eu nu văd cum ar avea PSDul ceva de căutat în Guvern.. De fapt, văd doar două posibilităţi:
    - PDL+PNL, cu premier PDL (la care vine UDMR plus minorităţi)
    - PDL+minorităţi (UDMR inclus, eventual cu ministrul Borbely - un om acceptat la Cotroceni, că până la urmă a fost considerat un ministru performant), cu susţinere parlamentară de peste tot (se descurcă Băsescu să atraga suficienţi parlamentari cât să susţină guvernul.. după care Tăriceanu pierde şefia PNL, PDL susţine legile PNL în Parlament şi încet-încet se va contura o nouă majoritate parlamentară, cu tot cu PNL.

    P.S: Tapalaga are dreptate, doar că aşa e peste tot. În fiecare partid există curente. La noi, unii sunt mai socialişti, alţii sunt mai liberali. Alţii mai ecologişti. Alţii mai comunişti, şi tot aşa. Până la urmă, mi-ar plăcea să cred că e mai important în ce mod înţelegi să contribui la binele comun şi la progresul societăţii care te-a trimis în parlament. Sunt sigur că există oameni de calitate şi buni parlamentari şi la PSD, şi la PNL, şi la UDMR, şi tot aşa. La fel cum fiecare partid îşi are bideurile şi cioc-micistele sale..

    Revenind la ideea cu care am început. Mă aştept ca Băsescu să dea şah. Şi-o să-i lase pe toţi în mat. De aia îmi place marinelul.. Bun sau rău, e politicianul cel mai versat pe care-l avem. Şi-o să joace tare!
    • +4 (4 voturi)    
      e simplu (Miercuri, 3 decembrie 2008, 22:42)

      anticipatu [anonim] i-a raspuns lui briank

      Mie mi se pare ca basescu nici nu are de ce sa negocieze ceva. In urma rezultatelor alegerilor, e clar ca PNL si PSD nu au nicio indreptatire sa pretinda functia de PM. Asa ca Basescu va desemna pe cineva de la PDL (sper ca nu pe Videanu, care e prea compromis) si va oferi PNL (si UDMR, desigur) posturi in guvern plus un program de guvernare de dreapta, in ton cu mesajul electoral al PNL.
      Nu trebuie sa le dea insa in niciun caz celor de la PNL ministerul justitiei si vreo promisiune de imunitate pentru coruptii lor.
      Astfel, Basescu arata ca a gindit o formula guvernamentala care decurge in mod firesc si legitim din alegeri si anunta resuscitarea celebrei "lupte impotriva coruptiei".
      Apoi sta si se uita. Daca penelistilor nu le convine, nu au decit sa nu intre in formula de guvern propusa si sa voteze impotriva investiturii. Basescu repeta povestea de 2 ori si, daca penelistii au curaj sa supraliciteze, convoaca alegerile anticipate.
      Poate ca de data asta nu vor mai fi organizate intr-o minivacanta in care orasenii sint plecati la munte si, oricum, lui basescu nu i se poate reprosa in niciun fel ca ar fi produs vreun blocaj politic atit timp cit actioneaza conform cu rezultatele alegerilor si cu programul politic anuntat de PNL.
      E probabil ca PDL sa ia la noile alegeri mai multe voturi, iar Tariceanu poate nu mai prinde de data asta mandatul. Oricum, pesedistii o sa mai saraceasca daca mai impart inca odata pomana electorala, asa ca mai rau decit acum nu poate fi
      • -5 (5 voturi)    
        Coruptii (Miercuri, 3 decembrie 2008, 23:48)

        dox [anonim] i-a raspuns lui anticipatu

        E interesant ca toti coruptii par a fi la PNL, nu? Si la PSD... E interesant, pentru ca organismul. care. "declara coruptii" .este DNA, un organism infiintat de consilierul lui T. Basescu, Monica Macovei, cand a condus ministerul justitiei... Eu vad o legatura directa intre cele doua. Mi se pare o manipulare a justitiei si opiniei publice, dar... poate gresesc... DNA, numit incorpore de omul lui Basescu, ar fi trebuit sa se napusteasca asupra partidului lui Traian Basescu... Face sens...
  • +3 (5 voturi)    
    Evolutie (Miercuri, 3 decembrie 2008, 21:35)

    stefan v [anonim]

    Probabil maine, joi, Presedintele va desemna premierul, dupa anuntul oficial al BEC. Nu de altceva, dar trebuie s-o ia inaintea negocierilor pentru sefia clor 2 camere. Probabil va fi Adriean Videanu. Acesta e bun economist, negociator si comunicator. Nu are nici o problema sa ia din programele PNL cele mai multe teze. In felul asta indeplineste conditiile "doctrinare" puse de PNL. Adaugand si "seductia" puterii, nu vad o problema ca spre sfasitul saptamanii apele sa se linisteasca. UDMR va cupla, ca deobicei, cu echipa castigatoare. Orgoliul lui Tariceanu poate fi oblojit cu sefia camerei deputatilor. Cateva ministere secundare pt. liberali si unguri si "pupat p-ta Independentii" Ura!
    • +1 (3 voturi)    
      valeleu! (Miercuri, 3 decembrie 2008, 22:49)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui stefan v

      Videanu mai lipse din "combinatie", ce sa zic...

      Nu din cauza ca era asa bun "comunicator" si "negociator" a pierdut PDL Primaria Bucurestiului?

      "Economist"? Poate pentru firmele SALE!!!
    • +1 (1 vot)    
      Ar fi incredibil de dobitoc... (Miercuri, 3 decembrie 2008, 23:02)

      Lola [anonim] i-a raspuns lui stefan v

      Si-ar pierde tot Bucurestiul plus parte din tara care a auzit povestile Bucurestenilor de pe vremea lui Videanu si faceau misto de noi. Si este exact electoratul lui Basescu. Si-ar pune streangul de gat pt al doilea mandat daca ar face aceasta prostie. Si nu tine argumentul cu "mai e pana atunci". O asemenea imbecilitate nu se iarta.
  • -4 (6 voturi)    
    E o greseala cu iz electoral sa spui (Miercuri, 3 decembrie 2008, 23:21)

    rogen [anonim]

    ca Basescu poate decide integral, e o generalizare prea absoluta. Autorul se exprima absolut si omniscient, si foloseste cuvinte mari. Si mai mult, e gresit: De exemplu, daca Basescu vrea sa puna un guvern PDL-PNL, e foarte posibil sa nu o poata face. E posibil ca PNL sa nu accepte sa guverneze cu PDL. Cine ii poate obliga? Se poate negocia, dar Tariceanu a declarat ca nu exclude ramanerea in opozitie, pe care eu o inteleg, mai ales dupa 4 ani de eroziune la putere. Opozitia intareste partidele, cum vedem la PDL. Articolul e scris de cineva care sustine PDL si e cam fara perdea.. "puterea de viata si de moarte asupra viitorului Guvern sta in mana lui Traian Basescu" domnu' il si vezi pe Basescu ca pe Zeus cu fulgerele in maini? Mai sunt si alte "greseli".. Autorul spune ca PNL si-a castigat noi alegatori din randul pensionarilor etc, care au beneficiat de masuri sociale, dar ca in schimb a pierdut din electoratul vechi, de dreapta... De unde stii dumneata? Eu sunt destul de sigur ca si-a pastrat electoratul vechi care era de 14%, si a mai adaugat electorat volatil de 4%... Dar autorul chiar simuleaza ca vrea sa scrie un articol impartial, dar e propaganda PDL destul de vizibila... ;)
  • +3 (3 voturi)    
    cine vrea sa guverneze? (Joi, 4 decembrie 2008, 10:04)

    liliana [anonim]

    Eu sunt convinsa ca capii (cacofonie intentionata) PNL de fapt nu vor sa guverneze in urmatorii ani. Ei lasa in urma o situatie economica si financiara dezastruoasa si traim si o perioada de criza economica mondiala, deci cu mari incertitudini. Cine sa vrea sa guverneze in asa conditii? Cine sa-si asume raspunderi uriase? Incompetentii de la PNL? Nu le iese nimic dintr-o guvernare acum. E mai simplu sa stai pe bara si sa dai lectii, apoi sa arati cu degetul. Nu-i asa?
    • +1 (1 vot)    
      @ liliana (Joi, 4 decembrie 2008, 12:29)

      cricri [utilizator] i-a raspuns lui liliana

      Corect ! Chiar ma uitam la cei din PNL si incercam sa gasesc niste oameni capabili de guvernare, despre care sa se stie ca sunt buni specialisti, muncitori, responsabili, ei as... e foarte greu, dar greu de tot. Poate ca parlamentari, dar nici la parlament nu se prea duc, s-ar mai gasi vreo doi. Concluzia : pretentii multe, de neacceptat de la niste incompetenti. Si ce pretentii are Tariceanu sa fie pm, sa conduca o tara, sa-i gestioneze toti banutii, cand nici in colegiul lui n-a reusit sa se impuna si i-a tremurat inima ca nu intra in parlament ?
      • 0 (0 voturi)    
        Gresit (Luni, 8 decembrie 2008, 20:08)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui cricri

        Hotii nu-s persoane prea rationale. Nu se jeneaza sa fure si in vremuri de criza. Nu stiu sa traiasca altfel.
  • 0 (0 voturi)    
    Un aviz pentru un crin (Joi, 4 decembrie 2008, 19:15)

    dianora [anonim]

    Crinulet baiatule, daca-o iubesti pe bunicuta ia-o acasa, nu tari un partid intreg la dezastru pentru ambitiile tale. N-ai sa fii presedinte nici de partid nici de tara. Daca l-ai ascultat cu atentie pe Base (nu credeam ca-m sa ajung sa-l simpatizez, da mai bine rau decat prost), prima miscare in parlament va fi modificarea legii electorale. Si daca si PDL ul voteaza cu Psd uninominalul pur in ce colegiu ai sa iesi tu primul, crinulet redistribuit? Nu mai intreb de alti liberali ca de aia nu-ti pasa!
  • 0 (0 voturi)    
    Cam pe langa ... (Luni, 8 decembrie 2008, 19:54)

    Eu [anonim]

    Are el dreptate ca in fiecare partid exista factiuni, da' eu nu pricep de ce nu zice lucrurilor pe nume.

    BTW, am si eu o nedumerire: oare ce se intampla de nu se inteleg Patriciu cu baronii din PSD? Ma asteptam sa se lege mult mai repede alianta PSD + PNL. Sa fie oare un semn ca exista suficiente factiuni ne-mainstream in PSD si PNL, care fac o aliere pe baza coruptiei comune dificila? Eu nu prea-mi pot imagina altceva, ca de justitie au toti finantatorii motive sa se teama.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version