Septimiu Cherechesiu, directorul de dezvoltare a ziarului ZIUA, a obtinut prin compania Best Advertising & Consult SRL un contract in valoare de 1,2 milioane de euro prin care va face publicitate unui site detinut de catre Agentia pentru Strategii Guvernamentale. Best Advertising & Consult este o agentie de publicitate infiintata intr-un apartament din sectorul 3 care nu a realizat nici o campanie mediatica la nivel national. In luna august, o agentie imobiliara a solicitat in instanta falimentul companiei pentru a-si recupera o datorie de cateva mii de euro. Pagina de internet a agentiei publicitare este in constructie.

Evenimentul Zilei (arhiva) a dezvă luit că „Ziua“ (alături de „Gardianul“) face parte dintr-un portofoliu media controlat, dar neasumat, de Sorin Ovidiu Vîntu, cel care deţine şi grupul Realitatea-Caţavencu. Vîntu nu a recunoscut niciodată că deţine cele două publicaţii.

Evenimentul Zilei, 26 ianuarie 2008

Agentia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) a anuntat luni ca a alocat, prin licitatie, peste 1,2 milioane de euro pentru o campanie de informare care va fi realizata de compania Best Advertising & Consult SRL. Potrivit datelor de la Registrul Comertului, compania are doi actionari: Cherechesiu Septiumiu Manuel 67% si Viorel Curelea 33%.

Septimiu Cherechesiu, actionarul majoritar al societatii este si director de dezvoltare al ziarului ZIUA. Viorel Curelea este proprietarul apartamentului pe care este inregistrata agentia de publicitate. Cherechesiu este si asociat in Bastia Group SRL cu Mihai Bratiloveanu, directorul de marketing si publicitate al ZIUA.

In prezent, actionariatul Ziua este format din: Asociatia Salariatilor Petrom 25% Elbahold Limited Cipru (49,5%) Persoane fizice (25%). Aceste parti sunt detinute prin compania PSV Company SA, (99,99% in Ziua srl).

Sursa: Registrul Comertului, date la 1 oct. 2008

Potrivit Oficiului National al Registrului Comertului, Bastia Group este in proces de lichidare si are ca obiect de activitate “lucrari de instalatii sanitare si de incalzire centrala si de montaj de echipamente si utilaje tehnologice la cladiri si constructii ingineresti”.

In cadrul campaniei de 1,2 milioane de euro Best Advertising & Consult trebuie sa promoveze pagina de internet www.fonduri-ue.ro. Pagina de internet a companiei nu este functionala, fiind in contructie. Compania despre care Septimiu Cherechesiu sustine ca este una respectabila are sediul intr-un apartament de bloc de pe Alea Fizicienilor din sectorul 3. Despre Viorel Curelea, proprietarul apartamentului si actionar in cadrul agentiei de publicitate, vecinii spun ca este un om simplu si ca nu stiu cu ce se ocupa.

Chemati in judecata pentru datorii

In luna august o agentie imobiliara a solicitat in instanta falimentul companiei. Pe 25 august Rasing Group SRL a inregistrat la Tribunalul Bucuresti dosarul cu numarul 31617/3/2008 prin care solicita falimentul Best Advertising & Consult.

“Compania respectiva nu si-a respectat unele angajamente contractuale. Adica nu ne-au platit procentul stabilit pentru o tranzactie imobiliara. Ieri, insa au venit la noi si situatia s-a clarificat”, a declarat Elena Ene, directorul economic al Rasing Group. Septimiu Cherechesiu a explicat ca a fost vorba de o neintelegere. “Am cumparat un sediu pentru firma si a aparut o neintelegere dar acum s-a rezolvat”, a explicat Cherechesiu.

Cherechesiu: Nu avem experienta dar suntem buni

Best Advertising & Consult are un CV destul de subtire pe piata media. “Noi activam mai mult pe partea de publicitate si avem clienti foarte importanti, cum ar fi Borsec”, sustine Septimiu Cherechesiu. El a recunoscut ca Best Advertising & Consult este la prima campanie de acest gen. Singura campanie media la care compania sa a participat in calitate de subcontractor a fost “Alege cariera militara”, campanie media a Ministerului Apararii. Cherechesiu a recunoscut ca societatea sa nu a participat la nici o competitie destinata agentiilor de publicitate si nu are nici un fel de premii in palmares.

Media One: “Best Advertising & Consult a castigat contractul la mustata”

De cealalta parte compania Media One, responsabila pentru realizarea spoturilor video pentru campania care face obiectul contractului cu ASG, este detinuta de catre scenaristul Mihail Arghiropol.

Compania sustine ca are o bogata activitate in domeniu cu peste 70 de proiecte media realizate pana in prezent. “Pe langa spoturile pentru ASG in acest moment lucram la un proiect PHARE prin care realizam sapte filme despre Maramures. De asemenea, realizam si un film documentar despre Delta Dunarii. In parteneriat cu Banca Mondiala vom realiza o campanie care are ca subiect protectia padurii. Cu Ministerul Apararii avem un alt contract de 500.000 de lei care va continua campania <> ”, a declarat Mihail Arghiropol.

Despre contractul pentru ASG, Arghiropol spune ca si compania sa a licitat pentru intreg contractul dar a castigat doar partea de executie a clipurilor video. “Best Advertising & Consult a castigat contractul la mustata. Oricum este ciudat pentru ca au licitat un pret extrem de mic, as zice ca e cam nerealist de mic”, a mai declarat Arghiropol.

1,2 milioane de euro pentru mediatizarea unui site

Guvernul a alocat peste 1,2 milioane de euro pentru două campanii de informare prin care publicul este invitat să depună proiecte şi să acceseze site-ul www.fonduri-ue.ro. Din aceasta suma 1.199.000 euro vor fi incasate de catre Best Advertising & Consult SRL.

Compania Media One a castigat licitatia pentru serviciile de creatie si productie ale campaniei, contract in valoare de 34.500 euro. Campania de 1,2 milioane de euro consta in difuzarea a trei spoturi TV şi a trei spoturi radio pe principalele posturi, precum şi afişarea unui banner pe internet. Prima parte a campaniei a costat 590.000 de euro.

Cele trei spoturi TV postate pe pagina de internet a Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale, prezinta o femeie de afaceri, un fermier şi un primar care povestesc ce au realizat cu ajutorul banilor europeni, aceştia îndemnând totodată persoanele interesate să depună proiecte de finanţare şi să acceseze site-ul www.fonduri-ue.ro. Spoturile radio preiau identic mesajul spoturilor TV.

Gafa strategica

site-ul Guvernului
fonduri-ue.ro
Foto: Hotnews
site-ul privat fonduriue.ro
(CADDRU)
Foto: Hotnews
Site-ul fonduri-ue.ro, al Guvernului, poate fi uşor confundat, la diferenţă de o cratimă, cu site-ul fonduriue.ro, al Centrului de Asistenţă pentru Dezvoltare Durabilă şi Resurse Umane (CADDRU).

O regulă de manual în comunicarea pe Internet este evitarea unor apropieri de acest tip, din simplul motiv ca utilizatorul nu retine toate detaliile unei adrese web.