Pasajul Baneasa va costa cu patru milioane de euro mai mult si ar putea fi gata in patru luni, dupa ce se va adopta Planul Urbanistic Zonal si preluarea unui teren de la Primaria Capitalei in administrarea Ministerului Transporturilor, a declarat joi ministrul transporturilor, Ludovic Orban, citat de NewsIn. Surse din cadrul Companiei de Autostrazi au declarat recent pentru HotNews.ro ca problemele legate de constructia pasajului se datoreaza atat contractului negociat de Minister cu constructorul, care ii permite acestuia sa lucreze doar opt ore pe zi si cinci zile pe saptamana, cat si intarzierii unor avize de la municipalitate si guvern.

"Costul pasajului Baneasa va creste cu aproximativ patru de milioane euro, din cauza inlocuirii solutiilor tehnice, de constructie initiale, iar banii vor fi achitati de Primaria Munuicipiului Bucuresti" a spus Orban.

Acesta a adaugat ca lucrarile la pasajul Baneasa sunt intarziate din cauza unui teren de 5.700 metri patrati care se afla in administratia Primariei.

"Dupa ce vor fi rezovate problemele pentru preluarea unui teren de la Primaria Capitalei in administrarea Ministerului Transporturilor si devierea de iluminat stradal, pasajul de la Baneasa va fi gata" a declarat Ludovic Orban.

Pentru transferul terenului de la Primarie la CNADNR, Orban va participa luni la sedinta de la Primarie. Ministrul Transporturilor le va explica "prieteneste" consilierilor de ce ministerul are nevoie de acest teren. Marin Ionescu, directorul Directiei Variante de Ocolire, Investitii si Reparatii Capitale din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), a declarat pentru NewsIn ca cele patru milioane de euro, suma cu care vor creste costurile pasajului, ar trebui achitate de Primaria Capitalei.

La mijlocul lunii trecute, premierul Tariceanu, ministrul transporturilor, Ludovic Orban si primarul Capitalei, Sorin Oprescu s-au intalnit pe santierul pasajului Baneasa unde au solicitat urgentarea lucrarilor. Surse din cadrul Companiei de Autostrazi au declarat insa pentru HotNews.ro ca problemele legate de constructia pasajului incep chiar de la contractul in valoare de 13,5 milioane de euro semnat cu constructorul portughez Lena Constructii.

Compania ar fi negociat cu Ministerul Transporturilor un contract avantajos prin care orarul de munca pe santier este de opt ore pe zi si cinci zile pe saptamana, asta in conditiile in care, in opinia premierului, pasajul Baneasa este o lucrare de infrastructura de maxima importanta.