Citorii HotNews.ro au comentat sistemele de parcare utilizate in marile orase din tara prezentate in articolul Timisoara, Sibiu sau Cluj dau lectii Capitalei in problema parcarilor: fara intermediari, cu parcari platite prin sms si cu automate pentru tichete. Potrivit cititorilor HotNews.ro, in Timisoara sistemul Telpark nu functioneaza asa cum sustin autoritatile, in capitala compania Dalli incaseaza sume imense, dar nu investeste in parcari, in Cluj nu sunt destule locuri de parcare, iar parcarile supraetajate nu sunt viabile, in timp ce in Sibiu parcarile au fost construite in detrimentul spatiilor verzi.

O parte dintre cititorii HotNews.ro sustin ca sistemul Telpark din Timisoara are scapari si nu este eficient.

  • Mihai: “Practic se incaseaza bani din parcari "amenajate" prin montarea unor placute pe marginea drumului, sau pe trotuare. Exista 2-3 parcari in tot orasul cu adevarat amenajate si pentru ele se percepe taxa suplimentara. Mai mult decat atat, si acestea au fost "amenajate" in locatii care si pana la momentul respectiv functionau ca parcari (stadion etc). Un raport pentru unul din anii trecuti arata ca doar intre 10% si 20% din banii incasati sunt reinvestiti in parcari (infim, daca ne gandim ca singurul domeniu de activitate al Telpark este adiminstrarea parcarilor).
  • Telin: “Faptul ca tu iti iei abonament Telpark nu-ti asigura un loc de parcare. Adica iti cumperi tichetul si te uiti ca fraierul la el, ca nu ai unde parca! Uitati-va pe site-ul primariei... pe datele pe care le-am vazut eu pana in 2006. Pe vreo 8 ani primaria a incasat cam 120 milioane lei. In rest au fost cheltuili de exploatare ale ADP. Restul de 1 miliard e impozit pe profit!!! Oricum, platibil statului... si asta dintr-un profit de aproximativ 6 miliarde lei!!!!

Sunt insa si cititori care apara sistemul Telpark.

  • SM: “Intamplator am abonament Telpark prin sms, ceea ce va recomand si voua, functioneaza si e foarte simplu de folosit. Merg destul de des in centru orasului, n-am avut niciodata probleme sa gasesc loc de parcare.”

Despre parcarile Dalli utilizatorii HotNews.ro spun ca au ajuns un fel de jungla privata si ca investitiile lipsesc cu desavarsire.

  • Tedu: “Majoritatea locurilor de parcare Dalli sunt transformate nelegal in parcari private. De exemplu, in Pta Victoriei nu exista nici un loc de parcare disponibil pentru public, pentru cetateanul bucurestean, toate sunt rezervate 24h/24h (la propriu, cu bariere si capre oficiale) pentru firme de renume.”
  • Razvan M: “In Bucuresti, daca vrei sa-ti lasi masina parcata prin centru dai 2-5 lei unui aurolac/tigan care si-a "amenajat" teritoriul (a pus cate un bolovan pe fiecare loc liber). Chiar daca nu-i teritoriul "amenajat", respectivul tot vine si cere bani si dai ca ti-e teama ca-ti zgarie masina... Iar lucrul acesta se intampla mai ales seara, dupa ora 18. Programul de parcare de ocazie in Bucuresti este de pe la ora 7 pana la ora 22, ceea ce inseamna cam 15 ore. In medie, cred ca avem peste 50.000 de masini parcate pe ora si care sunt taxate sau nu de catre Dalli.”

Cititorii HotNew.ro sustin ca in Cluj locurile de parcare sunt putine si ca parkingurile supraetajate nu au fost amplasate in cele mai bune locuri.

  • Ella: “La Cluj nu mi se par a fi roz lucrurile, rar gasesti in centru loc de parcare ziua, plus ca costa destul de mult 1,5 ron/h. Au amenajat multe parcari, dar asta in detrimetrul circulatiei, pentru ca multe strazi de la 2 benzi au ajuns la o fasie ingusta pe care mergi cat de incet sa nu iei oglinzile la cei parcati! In parkingurile supraetajate este foarte scump plus ca dureaza mult sa intri si sa cobori si sa te intorci la masina. Parkingul din piata M. Viteazul e horror, iti trebuie ceva pentru greata sa urci pe spirala aia ingusta pana la etajul 4 cel putin, unde e primul etaj cu parcare si dupa aia pe jos pe scari de beton abrupte, daca ai tocuri si sa itit rupi picioarele pe acolo!

Despre sistemul de paracare din Sibiu citorii HotNews.ro spun ca a fost realizat bine dar in detrimentul spatiilor verzi.

  • Nelu: “La Sibiu problema parcarilor a fost rezolvata in detrimentul spatiilor verzi, a fronturilor de castani si arbori ornamentali. Si chiar daca Iohannis rade parcurile problema parcarilor tot nu e rezolvata, pentru ca acest primar adorat nu stie de parcari subterante sau supraetajate. Mai mult, tine blocata cea mai mare parcare din Sibiu, de la Cazarma 90, cu un jeg de cort in care nu se intampla nimic!
  • s7: “Detasat de restul tarii, la parcari conduce Sibiul. Pret decent servicii de calitate. Practic la 1 RON pe zi nu ai scuza sa nu platesti parcarea in centru. Investitii clare s-au facut si ai posibilitatea sa cumperi tichete de peste tot.