Romania si fratia copiutelor

de Vlad Mixich     Hotnews.ro/Deutsche Welle
Luni, 25 august 2008, 11:16 Actualitate | Esenţial

Daca va intrebati care este tapetul preferat in sezonul vara-toamna in scolile Bucurestiului, este suficient sa cititi declaratia limpede a unuia dintre oficialii Ministerului Educatiei. Apoi sa incercati sa conjugati verbul "a copia": eu copiez, tu copiezi, el copiaza…Veti simti nevoia sa mai adaugati o categorie: Romania copiaza!

Orice elev de clasa a 12-a stie cum stau lucrurile la examenul de bacalaureat. Cu saptamani bune inainte, parintii trepideaza asteptand aflarea "din surse" a numelui presedintelui comisiei alocate liceului la care invata progenitura. De acribia acestuia depind multe, inclusiv directionarea "banilor de protocol", care au fost stransi deja de cateva luni. In ziua Z, doar fetele slabe de inger tremura palide… gastile fumeaza pentru a-si masca nervozitatea generata de intrebarea: "ne lasa sa copiem sau nu?". Pentru orice eventualitate, liceenii isi vor lua masuri de prevedere…

MASCARADA CAT O TARA

Ca bacalaureatul este un urias examen de mucava stie mai toata lumea. Putini sunt insa dispusi sa o recunoasca, pentru ca fiecare a fost participant direct sau indirect la acest simulacru de marimea unei intregi tari.

Multi vor povesti peste ani cu o placere nedisimulata cum au copiat la bacalaureat. Fiindca in ochii lor, ca si in ochii romanilor acomodati tranzitiei permanentizate, cea mai inalta forma de mandrie personala este fentarea sistemului si implicit a statului. Iar bacalaureatul este un examen de stat care prezinta in oglinda toata galeria de monstri hidosi sau comici ai societatii romanesti.

Se intampla foarte rar ca reprezentantii statului roman sa recunoasca atat de limpede ca bacalaureatul este in cele mai multe locuri doar o simpla mascarada. La sesiunea din aceasta toamna, sesiunea corigentilor cum i se mai spune, Inspectoratul Scolar General din Bucuresti se va folosi pentru supravegherea probelor de concurs de camere video. Indirect, Inspectoratul recunoaste ca profesorii nu sunt indeajuns de eficienti pentru a supraveghea examenul. Caci intre elevii bucuresteni si profesorii supraveghetori s-a stabilit o fratie a copiutelor.

CEL MAI LA MODA TAPET IN SCOLILE ROMANIEI

Doamna Svetlana Preoteasa, secretar de stat in Ministerul Educatiei, a declarat pentru Deutsche Welle ca " Inspectoratul Scolar Bucuresti se foloseste de aceste camere video pe perioada bacalaureatului datorita situatiei create in Bucuresti cand am fost obligati sa excludem din examen foarte multi elevi pentru tentativa de copiere. Ca urmare a controalelor facute pe timpul sesiunii din vara la examenul de bacalaureat in centrele din Bucuresti, s-a constatat ca toate toaletele si coridoarele liceelor erau tapetate, dupa ce se dadeau subiectele, cu materiale din care copiii s-ar fi putut inspira in momentul in care doreau sa mearga de exemplu la toaleta. Acesta este motivul principal" pentru care s-a ales ca profesorii supraveghetori sa fie secondati de camerele video.

100 DE PROFESORI: SUPRAVEGHETORI SAU FACILITATORI?

Cine se va intreba de ce prezenta profesorilor nu este suficienta, fie este rupt de realitatea romaneasca fie sufera de ipocrizie. Intr-un sistem in care profesorii sunt platiti in bataie de joc, asa-numitele protocoale ale parintilor reprezinta o ispita prea consistenta pentru cadrele didactice care sunt impropriu numite supraveghetori, mai potrivit fiind calificativul de "facilitatori".

Datele oferite de doamna Svetlana Preoteasa risipesc orice iluzie. Fenomenul este de multa vreme generalizat: "Din 1990,  tentativele de fraudare s-au perpetuat de la an la an si acesta este anul in care am luat cele mai dure masuri. Am luat masuri foarte dure si impotriva domnilor profesori supraveghetori care de cele mai multe ori au inchis ochii la incercarea de copiere. Sunt profesori care in urma comisiilor de anchete nu vor mai putea participa la examenele de bacalaureat, unii pentru 5 ani, altii pentru toata viata. Pot sa va spun ca in minim 10 judete ale tarii au fost sanctionati in jur de 14-20 de profesori pe judet, cei mai multi din Bucuresti. Per total se apropie de 100 numarul profesorilor sanctionati in urma bacalaureatului".

Asadar, in Romania, exista detasamente de profesori care practic saboteaza examenul cheie al sistemului educational romanesc. Examenul in functie de care se despart apele la intrarea in facultati. Iar autoritatile statului roman admit nu doar ca sistemul educational romanesc este intr-o criza profunda, ci si ca bacalaureatul, cheia sa de bolta, nu este altceva decat o gogoasa dezumflata.

Imparatul este gol striga cativa inadaptati ai unei Romanii in care copiatul este oficializat incepand de pe bancile scolii si pana la bancile parlamentarilor. Se cauta vinovatii desigur. Dar ei nu sunt nici profesorii si nici autoritatile. Ci noi toti, tara care de 20 de ani conjuga cu placere verbul "a copia". Eu  copiez! Tu copiezi! Romania copiaza!

























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

4539 vizualizari

  • -4 (10 voturi)    
    ce importanta are? (Luni, 25 august 2008, 11:46)

    Dedalus [anonim]

    Ma intreb in continuare: care este diferenta dintre:
    a) a copia la examen;
    b) a raspunde corect si cinstit la intrebari din programe inutile.

    Ce deosebire este intre a copia comentariile la "Ion" si a reproduce cu gratie, din memorie, "comentarii" la "Ion"?

    Ce deosebire este intre a sti sa alcatuiesti grafice de functii si a nu sti?

    Prin ce se deosebeste cel care stie grafice de functii de cel care nu le stie?

    Ce si cat din ce inveti iti este util la locul de munca sau in afacerea pe care o initiezi?

    In Romania, invatamantul cuprinde 7 clase obligatorii urmate de 9 ani in care platesti taxe si pierzi timpul.
    • +5 (11 voturi)    
      Subiectiv (Luni, 25 august 2008, 12:03)

      b09d4n [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Nu pot fi decat subiectiv la comentariul dumneavoastra.

      Romania copiaza si putem extrapola Romania corupe, Romania necivilizeaza, Romania indiferenta, Romania falsa.

      Va rog sa va ganditi ca argumentele pot fi gasite in oricare din afirmatiile de mai sus. Gasirea justificarii pentru orice neregula din aceasta tara nu poate decat sa-mi intareasca convingerea ROMANIA FARA PRINCIPII.
      • +3 (5 voturi)    
        iata si argumentele (Luni, 25 august 2008, 13:11)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui b09d4n

        Tocmai ca ma feresc de generalizari, daca ele nu au in sapte argumente. "Teorema" invatamentului de 7 clase in Romania o pot demonstra prin incompetenta si bazarea pe memorie in loc de judecata din cvasimajorittea domeniilor profesionale cu care eu am am avut de -a face.

        Spre exemplu, din 5 instalatori cu care am lucrat, numai unul stia ce face. Din 10 juristi (cu pretentii...) cu care am avut de-a face, numai unul stia ce face. samd.

        Mai mult, cadrul legisltiv este facut cu picioarele in cel putin 50% din ce stiu eu (poate in restul pe care nu il stiu o fi mai bine).

        Nu neg nici importanta autoinstruirii, chiar cred ca este de fapt principala activitate datorita careia inca mai avem oameni de valoare in Romania.

        Dar cred (si noi am mai discutat despre asta) ca dezastrul din invatamantul institutionalizat este mult mai periculos pentru tara decat un razboi atomic.

        Astfel, copierea la examen nu este o cauza a dezastrului, ci un efect. Cel mai vizibil poate, dar un efect totusi.
        • +5 (7 voturi)    
          O alta discutie, o alta tematica (Luni, 25 august 2008, 13:51)

          b09d4n [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Domnule dedalus, ati adus discutia intr-o directie care o indeparteaza de la scopul articolului.

          Tara se goleste de valori. Cei care au reusit aici prefera ca destinatie de week end Bulgaria unde se ajunge mai usor si li se pare ca lumea este mai normala. (ma refer strict la Bucuresti)

          Ca si dumneavoastra ma lovesc zilnic de aceleasi neajunsuri in ceea ce priveste neprofesionalismul celor cu care intru in contact.

          Avem articole de presa care incrimineaza sistemul sanitar, sistemul juridic, parlamentul... in nici un articol nu am citit cauza acestor deficiente. Oamenii care compun sistemele sunt romani. Romani fara principii. Ca mine, ca dumneavoastra. Romani care au copiat la examene. Da, am copiat la examenele considerate neimportante. Si probabil ca si dumneavoastra. Dar asta nu este un lucru normal. Si nu ii caut justificare. Am copiat pentru ca era la moda si pentru ca lumea se lauda. Am copiat dupa principiul Monkey sees, monkey does. Incepand cu clasa a V-a.

          La o simpla observare in societatea romaneasca criteriile de judecata sunt profund emotionale. Rar gasim o apreciere sau un articol impartial. Vrem sa citim ceea ce ne place. Vrem sa ni se dea dreptate sau sa fim consolati. Vrem sa credem ca suntem superiori. De multe ori traim din iluzii si refuzam chiar sa acceptam adevarul, ignorand realitatea.

          Revenind la discutie ati afirmat : "Spre exemplu, din 5 instalatori cu care am lucrat, numai unul stia ce face." Personal dupa primul instalator cu care am avut de a face am pus mana pe un sarpe si am desfundat singur instalatia. Nu l-am dat in suturi afara dupa cum ar fi meritat ci l-am intrebat de unde pot sa-mi procur singur uneltele.
          • 0 (0 voturi)    
            cum e turcu'i si pistolu' (Marţi, 26 august 2008, 1:17)

            vsergione [anonim] i-a raspuns lui b09d4n

            Eu nu am copiat! De ce? Pt. ca m-as fi simtit lezat in orgoliul meu cum ca nu as fi in stare sa trec pragul respectiv prin propriile mele forte.

            Problema invatamantului e direct legata de societatea bolnava in care traim. Si boala asta vine din trecutul comunist in care cu totii eram obligati sa fim la fel, dar in acelasi timp sentimentul de mandrie nationalista stupida era exacerbat la maxim de catre propaganda de partid, urmat ulterior de "educatia" post-revolutionara facuta de mass-media. Si mai precis:

            In comunism n-i s-a inoculat ideea ca suntem cei mai buni, ca romanii peste tot unde merg sparg gura targului etc, legenda perpetuata si ulterior, desi incepe din ce in ce mai mult sa rasufle. Aceasta idee persista si astazi in randul maselor. Intreaba un parinte de ce-si incurajeaza copilul sa copieze, sau cel putin de ce nu-l incurajeaza sa invete. Invariabil o sa-ti raspunda ca plodul lui e oricum destep (ca doar e roman nu?) si nu are el nevoie sa-si incarce mintea cu niste materii inutile. In plus daca toti fac la fel al lui de ce sa se chinuie.

            Influenta nr. 2 vine din mass-media si din societatea de consum pe care noi inca nu le-am inteles. In fiecare zi n-i se impinge in ochi, in urechi, in limba si prin toate simturile ideea ca "tu meriti totul". Nu trebuie decat sa intinzi mana (catre portofel) si minunea se va petrece. Deci, suntem invatati ca totul n-i se cuvine, evident pt. "pretul corect".

            In fine, boborul roman in momentul actual, din pct. meu de vedere se afla in plin proces de indobitocire. Schimbarea de regim, pt. noi a insemnat accelerarea acestui proces (care oricum incepuse din anii comunismului), iar o schimbare de directie nu poate fi facuta decat radical, lucru extreeeeem de putin posibil.

            Si de fapt problema la noi la romani e ca nu gandim pragmatic si nici in perspectiva. Ar fi suficient sa fim in starea de astfel de abordari si lucrurile ar fi diferite radical.

            "Sa mergem inainte! Pt. ca inainte era mai bine!!!!"
            • +1 (1 vot)    
              Prioritati (Marţi, 26 august 2008, 8:46)

              b09d4n [utilizator] i-a raspuns lui vsergione

              Eu personal recunosc, am copiat la chimie organica, la biologie, la istorie (nu reuseam sa tin niciodata minte atatea date de batalii si domnitori)... Ideea este ca se copia in grup. In afara celor care dadeau la medicina toata lumea copia. La teza cei care aveau habar cu materia erau asezati separat iar noua ni se spunea sa fim atenti daca intra cineva in clasa sa punem cartile in banca.

              Normal, am avut si profesori intransigenti care nu tolerau copiatul. Insa pe langa ei intervenea diriginta sau chiar directorul. Mesajul era clar sa o lase mai moale ca nu are toata lumea nevoie de Filosofie sau de Religie.

              Pot spune insa ca imi pare bine ca am ramas cu cateva lucruri din scoala. Gramatica, logica, eseurile, discutiile libere... cred ca o mare influenta o are fiecare dascal care poate transforma materia pe care o preda intr-o materie interesanta.

              Am fost in schimb la olimpiade la matematica si fizica. La mate am ajuns pe tara insa n-am facut nici o scofala acolo pentru ca nu ne-am pregatit dupa culegeri iar toata isprava am privit-o precum echipa de bob din Jamaica. Recunosc ca-mi era mai drag baschetul decat tocitul rezolvarilor.

              Pentru facultate am inregistrat o premiera... am invatat integral cartea de economie iar cand spun invatat ma refer la punct si virgula. Prima data cand am reusit sa tocesc ceva si a durat mai mult de un an.

              Sunt de acord cu dedalus & co cum ca programa este stupida si ca nu-ti folosesc toate aberatiile pe care trebuie sa le memorezi.

              Scopul articolului era insa despre lipsa de verticalitate a noastra ca si popor. Mie mi-a trebuit ceva timp sa scap de preconceptia cu superioritatea poporului roman.

              Oricum tin sa te anunt ca aceste realitati au fost descrise de Caragiale cu mult timp inainte de venirea comunismului. Ne sta in fire sa fim cum suntem. Multa lume ne compara cu italienii de dupa al doilea razboi mondial cand devenisera spaima Europei... dupa ce in prealabil terorizasera America.
    • +5 (5 voturi)    
      viitorul suna bine (Luni, 25 august 2008, 12:07)

      Razvanica [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      Gata, mi-ai intristat ziua. Mi-am amintit din nou de ce am plecat de acasa.
    • +3 (7 voturi)    
      bac... (Luni, 25 august 2008, 12:21)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      Iti spun eu: e o problema de etica ce are consecinte pe termen lung.
      Adica, adaptand zicala, azi copiezi un pic, maine furi un bou. Astfel, consecinta faptului ca cei mai multi copiaza este ca cei mai multi fura. Sa recunoastem cu totii ca in Romania hotia, sub toate formele ei, este la putere.
      Cat despre "programele inutile", parerea mea este ca baza se pune tot in scoala. E adevarat ca educatia informala are un rol foarte important, insa nu trebuie uitata importanta scolii.
      Chiar si graficele de functii iti servesc la ceva...depinde in ce domeniu lucrezi.
      Toata lumea stie ca la BAC se copiaza, asa ca, in opinia mea, n-ar trebuit luat in calcul la admiterea la facultate(doar admis/respins).
      Din pacate, in cazul asta, oare cum s-ar mai intra la fabricile de diplome, gen "Spiru Haret"&co??
    • -1 (5 voturi)    
      ...ce importanta (Luni, 25 august 2008, 12:39)

      G [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      mai dedalush mai, comentariul tau este tipic pentru un manelist frustrat si incult care incearca sa-si justifice prostia pentru a nu parea mai prejos decat altii
      • +1 (5 voturi)    
        as da zileee de la mineeeee.... (Luni, 25 august 2008, 13:02)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui G

        Eu am lansat o tema de discutie, punind niste intrebari, intr-un anumit fel retorice, incercand sa demonstrez ca, dupa parerea mea (evident...) unul dintre motivele pentru care s-a ajuns in aceasta situatie este inutilitatea multor teme din programele scolare, insotite de necesitatea de a invata "pe dinafara" pentru a lua examenele.

        Ma ingrozeste faptul ca foarte putini se gandesc, in mod serios, daca si in ce masura ceea ce le livram noi tinerilor drept "cunostinte" si "indemanari" (!!) corespunde necesitatilor sociale.

        Cred ca daca le-am da 90% din cunostinte utile, in loc de 90% inutile, si daca i-am invata sa gandeasca, sa judece, sa-si utilizeze eficeint creierul, in loc sa-i punem sa memoreze, nu ar mai fi cazul sa ne gandim cum sa facem sa se copieze mai putin (evident, tot se va copia, dar fara a mai fi un fenomen de masa).

        Ca am dreptate o dovedeste chiar comentariul tau, care in loc sa vina cu contrargumente, se rezuma la a ma jigni in mod inutil - nimeni nu castiga din asta.

        Iar o afirmatie de genul "chiar si graficele de functii folosesc la ceva" este ilogica atat timp cat nu imi spui ce este acel "ceva".

        Da-mi un exemplu de folosire pe scara larga intr-un anumit domeniu, in care se cere numai liceul si in care graficele de functii sunt o cerinta in fisa de post.
        • +2 (4 voturi)    
          graficele de functii (Luni, 25 august 2008, 14:32)

          Razvanica [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

          Derivatele si integralele, instrumentele de baza pentru a studia o functie, nu se studiaza decat la clase cu profil real. Tocmai pentru ca ele nu au o importanta vitala pentru umanisti (viitori juristi, ziaristi, lingvisti, psihologi etc) sau pentru cei de la scoli profesionale (de arte si meserii acum). Pentru oamenii care urmeaza un profil real, oameni care se presupune ca vor profesa intr-un domeniu tehnic, graficul unei functii este o chestie de baza. Orice tehnician trebuie sa citeasca si chiar sa traseze grafice, asa ca intrebarea ta legata de utilitatea acestora este usor puerila.
        • +2 (2 voturi)    
          La asa ceva... (Luni, 25 august 2008, 14:42)

          Haret [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

          Folosesc la:
          1. Proiectare, desen tehnic, etc.
          2. Tendinte economice
          3. Analiza chimica

          Dar problema se pune putin diferit. Nimeni nu foloseste in asemnea domenii oameni fara facultate (de multe ori facuta deagaba).

          Ai spus exemplu doar pentru cei cu liceul. Tendinta este ca toata lumea sa faca facultate(lucru foarte nesanatos si daunator societatii), deci foloseste cel putin teoretic pentru a absolvi o facultate
          • 0 (0 voturi)    
            doar dintr-o privire, eu am inteles... (Luni, 25 august 2008, 18:57)

            Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Haret

            Tocmai! Sigur ca graficele de functii folosesc la analiza economica (ma rog, asa general si cumva gresit spus, dar...).

            Dar cati oameni fac analize economice in Romania?

            Eu unul nu am vazut decat studii de cercetare in care graficele de functii ce utilizeaza matematici superioare sunt chiar elaborate.

            Probabil ca pentru 200-300 de oameni din aceasta tara, graficele de functii sunt chiar abc-ul meseriei si poate pentru inca vreo 1000-2000, acestea sunt utile.

            Dar le invata cateva milioane de elevi!!!

            Milioane!!!

            PS- ca sa fiu clar- vorbesc de utilzarea derivatelor si de calcului diferential samd, nu de grafice simple de genul y=ax +b

            Si asta e doar un exemplu. Orice elev poate da zeci de aemenea exemple de cunostinte utile doar catorva sute de profesionisti, dar care sunt predate cu obstinatie unor sute de mii sau chiar milioane de elevi.

            La asta se adauga supraincarcarea, pentru ca multe materii abunda in astfel de cunostinte.

            Se adauga si lipsa intelegerii (preponderenta invatatului bazat pe memorare, cum bine sublinia cineva mai sus)- de altfel ce ai putea sa faci cand tu ai nevoie de 4 ore pentru a intelege ceva si de o metoda intuititiva si eficienta, dar nu dispui decat de 1 ora si de o metoda incarcata si ininteligibila?!!

            De fapt, pana la urma, si invatatul pe dinafara este tot un simptom al ruperii invatamantului de viata, prin programe supraincarcate si cu tematici inutile.

            Aia e cauza cauzelor- programa prost intocmita, nelegata de cerintele vietii si ale meseriilor.

            Toti cei care stiu ceva sunt autodidacti.

            Intamplator, unii sunt autodidacti in chiar meseria in care au terminat o facultate. Dar asa ceva cred ca e doar o intimplare...
    • 0 (4 voturi)    
      solutia perfecta! (Luni, 25 august 2008, 12:57)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      In cazul asta, mai bine sa nu mai faca nici scoala - daca nu-s in stare nici macar sa inteleaga la ce foloseste un grafic de functie si de ce e bine sa retii macar cam in ce fel se face!

      Din pacate in Romania ala care stie sa faca grafice de functii ajunge sa faca bine o meserie - iar boul care nu vrea nici macar sa incerce sa le faca ii ajunge sef! Drept pentru care ala cu graficele pleaca din tzara iar boul de sef ajunge sa se planga ca "nu mai avem specialisti" >:

      Si la urma-urmelor de CE sa sustin eu, cu impozitele si taxele pe care le platesc, un sistem inutil??? Banii mei poa sa faca pui mai buni in alta parte - d.ex., sa ajute niste copii sa faca scoala BUNA prin vreo alta tzara!

      Iar pseudo-pedagogii de aici - n-au decat sa ramana someri!
    • +3 (3 voturi)    
      @Dedalus (Luni, 25 august 2008, 15:02)

      valer [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      Nu mă miră grămada de minusuri primite de comentariul tău.

      Majoritatea românilor au o capacitate remarcabilă de a-şi băga degetele în ochi şi, decât să recunoască adevărul - că bacul e simptom şi nu cauză - preferă să se înverşuneze împotriva elevilor pe care-i cataloghează ca o grămadă de loaze/putori şi consideră că trebuiesc puşi la învăţat prin metode strict coercitive.

      Am avut în liceu un schimb de experienţă cu Italia. La întoarcere profesorii plesneau de mândrie patriotică - "ce proşti îs, învaţă abia într-a doişpea ecuaţiile de gradul doi pe care noi le facem într-a noua". M-am abţinut să le aduc aminte că românii merg acolo să spele vasele şi nu invers, iar calculul delta nu prea cred să ne avantajeze cine ştie cât.

      În dispute la subiect, chiar persoane inteligente susţineau orbeşte eficienţa învăţământului în forma actuală, adică nu contează că imensa majoritate a cunoştinţelor acumulate sunt inutile – trebuie să toceşti ca să ţi se formeze circumvoluţiunile.

      Dacă şcoala nu se adaptează la cerinţele pieţei, bacul o să devină tot mai comic de la an la an. În cazul în care mi-ar asigura o existenţă îndestulată mai târziu nu mi s-ar părea prea grea nici o exegeză a lui Confucius în original. Dar dacă nu-mi folosesc la nimic şi ecuaţiile de gradul doi sunt mult prea dificile şi n-am nici cea vagă intenţie să-mi pierd vremea cu ele. Mai bine contribui la protocol. Asta nu înţeleg sau nu vor să înţeleagă angajaţii ministerului care vin cu ideea de a monta camere video. Pot să aducă şi armata la supraveghere – echivalează cu "afară-i vopsit gardul".
      • 0 (0 voturi)    
        compare(peaches, apples) (Luni, 25 august 2008, 18:16)

        Razvanica [anonim] i-a raspuns lui valer

        Nu spune nimeni ca bacul este cauza. Insa nici programa prea incarcata nu este. Cauza este pregatirea slaba a profesorilor, inexistenta concurentei la nivel de liceu si facultate si furatul caciulii la care se dedau 90% din parinti. Comparatia cu alte sisteme de invatamant nu isi are rostul. In primul rand Italia sau Franta, tarile date ca exemplu, nu au sisteme de invatamant de o calitate recunoscuta, de aceea si importa masiv persoane cu pregatire superioara, nu doar spalatori de vase. In al doilea rand, bacul in tarile acestea, este un examen dur, nu stupizenia de la noi unde subiectele se publica pe net cu 6 luni inainte si ii punem pe copii sa le memoreze. Cerintele pietei in Romania se rezuma la a cauta oameni pe care sa ii inveti ceva, pentru ca pregatirea pe care o au la terminarea studiilor este egala cu 0. Nu cred ca trebuie sa adaptam oferta la o astfel de cerere.
        • 0 (0 voturi)    
          cultura (Marţi, 26 august 2008, 11:57)

          bucuresteanul [utilizator] i-a raspuns lui Razvanica

          1.- Prin anii '70 din intelepciunea partidului Comunist profesorii nu mai aveau voie sa lase repetenti si nici corijenti. Romanii erau prea destepti ca sa fie corijenti ! Acest lucru l-au aflat repede si elevii si, in consecinta, unii nu prea au mai invatat. Acei elevi sunt profesrii de azi. Asa ca doar cu masuri dure (exmatriculari, dare afara din examen, amenzi substantiale) se mai poate indrepta ceva.
          2.- Accentul trebuie pus pe judecata elevului, iar nu pe memorare. Aici este rolul chiar al "graficelor de functii" ce ajuta la marirea puterii de judecata, chiar daca in viata practica nu vor fi folosite niciodata.
      • 0 (0 voturi)    
        si-asa-mi vine cate-un gand... (Luni, 25 august 2008, 18:28)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui valer

        Sigur ca dupa ce 99% din populatie a trecut printr-un sistem de invatamant in care e important sa memorezi tot felul de cunostinte, fara sa-ti spuna cineva si la ce folosesc s-a creat un sistem de valori in care acest tip de "invatare" e considerat un succes.

        De-aia si gramada de minusuri la comentariu, cred eu. Sigur ca lumea e invesunata:

        "I-auzi ce spune asta! Sa nu mai invatam noi carte! E un incult, un manelist, un defaimator de tara!"

        Si mai departe:

        "Noi vrem sa invatam cat mai mult, daca se poate matematici superioare inca din clasa a II-a, fizica cuantica din a V-a si 5 limbi straine din gradinita! Ca noi suntem romani, suntem destepti putem sa facem asta!"

        Se adauga si:
        a) "Sa puna mana pe carte!"
        b) "Sa-i supraveghem pe profesori si cu GPS in f..d!"
        c) "Sa le fie rusine parintilor, ca ii incurajeaza!"

        samd.

        Pentru ca orice e mai bine decat sa recunoastem ca am gresit, si sa indreptam lucrurile. Nu e greu sa le indreptam, e greu sa recunoastem ca am gresit....
        • 0 (0 voturi)    
          contradictie (Luni, 25 august 2008, 22:20)

          Razvanica [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

          "Pentru ca orice e mai bine decat sa recunoastem ca am gresit, si sa indreptam lucrurile. Nu e greu sa le indreptam, e greu sa recunoastem ca am gresit". Pai ok, am gresit. Cine suntem noi?
          1. Cei care fac programa (tot profesori) si care dupa parerea unora o incarca prea tare. Dar oare asta e singura problema?
          Nu au nici o vina elevii, ceilalti profesori, parintii? Elevii nu ar trebui sa puna mana pe carte, profesorii sa isi faca meseria iar parintii sa isi vada de odrasle? In momentul in care una din tabere si-ar face jobul, ar putea avea pretentii de la cealalta. Asa... uitati-va bine la camera cand intindeti mana dupa plic.
    • -2 (2 voturi)    
      ptr.dedalus (Luni, 25 august 2008, 15:48)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      Ar fi mult mai bine ca cei care gandesc ca tine sa nu se mai duca la scoala daca nu au inteles care este rostul ei si considera ca nu au ce invata acolo.
      Sa-i lase pe cei care doresc sa invete,sa se educe,sa-si vada linistiti de scoala intr-o atmosfera nepoluata de cei ca tine care fac apologia copiatului,deci a furatului,inca de la o varsta frageda.
      • 0 (0 voturi)    
        ... in nemernicia mea.... (Luni, 25 august 2008, 19:29)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui sile

        Mai omule, imi pare rau ca am poluat atmosfera si ca nu las oamenii sa-si vada linistiti de invatat....

        Daca ai copii, intreaba-i ce-i prin programele alea. Intreaba-i pe studenti cam cate ore se fac din cele prevazute in programa si cat de aproape e continutul cursurilor de ceea ce ei (sper...) mai citesc prin internet.

        Si uita-te si la tine: aminteste-ti ce ai invatat in scoala si compara cu ce folosesti in meseria de acum. Atat.

        A, sa nu uit: intr-o discutie se aduc argumente si contraargumente, cel care se rezuma la calificarea adversarului, demonstreaza de fapt ca nu cunoaste domeniul disputei.
        • 0 (0 voturi)    
          ptr.dedalus (Marţi, 26 august 2008, 9:03)

          sile [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

          Stimabile,ideea de baza a comentariului meu se referea la faptul ca,in prima ta interventie,puneai accentul pe ideea de a copia,deci de a fura, vazand in asta o solutie prin care ai putea sa indrepti pe calea cea buna invatamantul romanesc.
          Tin sa-ti spun,cu toata sinceritatea,ca nu asta este solutia.
          Justificarea furtului nu face altceva sa perverteasca fibra morala a unei natii si nu-mi suride deloc ideea de a trai in mijlocul unei turme de hoti.

          In alta ordine de idei,ca unul care a fost si elev dar si profesor,pot afirma in cunostinta de cauza ca,intr-adevar,sunt lucruri care trebuiesc schimbate in sistemul nostru de invatamant.
          Punerea accentului pe studiu individual ( pe durata scolarizarii) si a sistemului de invatare continua ( continuous learning),dupa terminarea studiilor,ar putea fi luate in consideratie,de exemplu.
    • +1 (1 vot)    
      Efectul Becali (Luni, 25 august 2008, 16:45)

      goe [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      Eu zic sa se faca un referendum cu intrebarea:
      "Mai tinem prostiile alea de scoli sau le desfiintam?"
      La ora asta profesorii se fac ca predau si elevii se fac ca invata. Chiar nu are rost... e asa cum spune Dedalus, e pierdere de vreme. Sau macar ar trebui sa poti da examenele prin email. Ei iti trimit diploma prin posta si gata, ai rezolvat. Poti sa-ti vezi de AFACERI.
    • 0 (0 voturi)    
      romania (Luni, 25 august 2008, 22:18)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      Rezultatul se poate vedea si in tehnologiile si produsele pe care Romania reuseste sa le scoata pe piata: haine, otel si materie prima....
      Te miri de cum mai exista industrie construct de masini, industrie aviatica, centrala nucleara si cateva exceptii. Vom ajunge o tara de necalificati cu facultati :D.
      Cat priveste programa, ar fi bine sa ne uitam la programa din tarile europene, si nu america unde invatamantul preuniversitar este la pamant cu exceptia scolilor private pe bani grei, si va veti convinge ca programa este cam la fel. Nu programa este de vina, ci atitudinea elevilor, profesorilor si romanilor in general in ceea ce priveste educatia.
      • 0 (0 voturi)    
        programa (Marţi, 26 august 2008, 13:38)

        Anne [anonim] i-a raspuns lui alex

        Acum citeva luni, un inspector mare de prin Ministerul invatamintului a hotarit ca elevii invata prea mult pentru ca a descoperit ca nu este in stare sa-si ajute la lectii progenitura, aflata intr-o clasa mica (a patra, a cincea, ceva de genul asta). Daca asemenea indivizi - pe care nu-i duce mintea PENTRU CA LA RINDUL LOR AU CONSIDERAT SCOALA INUTILA pot hotari, intr-adevar ne ducem de-a dura!
    • 0 (0 voturi)    
      Daca este corect ... (Marţi, 26 august 2008, 0:31)

      Mandela [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      ... de ce mai dai examenul de bacalaureat.
      Ai principii, le respect, atunci nu mai veni la examen, daca nu crezi in el.
      Poti sa o faci ?
  • +5 (5 voturi)    
    trist... (Luni, 25 august 2008, 11:46)

    abc... [anonim]

    trist de tot...
  • -4 (8 voturi)    
    Alt subiect (Luni, 25 august 2008, 12:10)

    anonim [anonim]

    De ce va luati de chestia asta... ? Cu ce sunt de vina elevii si parintii?
    De ce nu spuneti de materiile predate in liceu..

    De ce nu spuneti ca sunt bagate in plus.. si inutil..

    Eu unul sunt total de acord cu copiatul la bac atata timp cat sunt obligat sa fac ceva ce nu'mi place.

    Daca mie imi place mult matematica, sunt la profil mate info, de ce trebuie sa invat limba romana ca cei de la uman? Ei de ce nu invata matematica ca noi? Ce e cu Desenul in programa scolara... cu muzica? Sau nu stiu cum sa tina un copil de la 7 am la 7 pm la scoala..

    Luati'va de asta... ca de aici porneste totul...

    Prefer sa dau examen din materiile care imi plac... nu din materiile bagate pe gat de un minister infect..
    • +5 (7 voturi)    
      Principii (Luni, 25 august 2008, 12:29)

      b09d4n [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Iar daca soferului de ferarri ii place sa conduca pe trotuar de ce sa invete regulile de circulatie pe drum ?!

      Iar suplinitorului la examenul de titularizare caruia ii place doar geometria de ce sa dea examen si la aritmetica ?!

      Iar rezidentului caruia ii place doar tura de noapte, cafeaua si asistentele de ce sa dea examen ziua ?!

      Si in final, nu-i asa, domnule roman, sistemul nu este decat unul infect, fara nici un rost in aceasta tara guvernata dupa principiul fara principii si onoare.
      • +3 (5 voturi)    
        Functionarii MEC sunt primii care copiaza (Luni, 25 august 2008, 13:17)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui b09d4n

        Cred ca anonim vroia sa spuna ca materiile ar trebui mai bine adaptate la profil, in ce priveste programa si durata.

        Asta cam asa e.

        Sunt de acord insa ca nu putem sa exageram in directia opusa, adica sa punem in programa numai materiii care au legatura absolut directa (sic) si stransa cu profilul, pentru ca exista si necesitatea educarii, alaturi de instruire, cel putin pe primele 10 clase (cu o pondere in scadere treptata normal) si trebuie sa avem si materii "adiacente" sau "teoretice".

        Justa masura insa ar trebui sa fie calauza, nu bunul plac si copiatul programelor (DA! Cel mai grav este faptul ca functionarii din ministere COPIAZA programele, de la un an la altul, de prin diverse manuale etc. Dar despre asta iarasi nimeni nu vorbeste....).

        Sigur insa ca exista si obsesia de introduce materii fara a avea si baza extracurriculara, ceea ce este aberant. Discutia pe tema asta cred ca ar fi extrem de utila si plina de concluzii, dar cam depaseste un forum general.
        • +1 (3 voturi)    
          Justificare (Luni, 25 august 2008, 14:19)

          b09d4n [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Regula asta dupa care "uite ca si ala copiaza" nu tine loc de justificare. Astept o responsabilitate mai mare din partea dumneavoastra. Nu stiu de ce, insa am impresia ca sunteti profesor sau ca lucrati in domeniu.
          • 0 (0 voturi)    
            corectie (Luni, 25 august 2008, 18:46)

            Dedalus [anonim] i-a raspuns lui b09d4n

            Scuze, nu m-am exprimat complet: spuneam ca functionarii din minister copiaza programele, adica in loc sa se gandeasca si sa vada cum ar trebui elaborate, prefera sa le copieze din cuprinsul manualelor mai vechi si al cartilor de specialitate.

            Nu am vrut sa spun ca "si functionarii copiaza", in sensul ca au copiat la examene. Asta nu stiu si sincer, nici nu ma intereseaza.

            Ministerul Educatiei a luat multe milioane de USD de la Banca Mondiala pentru reforma programelor.

            Nu vreau sa acuz, ca nu am probe, dar rezultatele cheltuirii atator dolari nu se vad deloc.
    • +1 (5 voturi)    
      lasa, nu te stresa... (Luni, 25 august 2008, 13:02)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Nu invatza, bre, limba romana - ca are reguli, e grea! nu ca matematica care-i o varza absolut nestructurata si pe care poti sa o inveti oricum... :-p

      Oricum, matematica care iti place atat de mult probabil ti se preda fara cuvinte si intr-un mod cacofonic total... nuuu? >:))
    • +3 (3 voturi)    
      vb aiurea (Luni, 25 august 2008, 13:14)

      Razvanica [anonim] i-a raspuns lui anonim

      La uman se face gramatica, se face literatura universala, abordarea si scopul final sunt total diferite fata de ce se preda la real. La bac tre' sa alegi 4 materii din tot ce ai facut la liceu. Daca tie nu ti-a placut nimic in 4 ani, scuza-ma, dar nu vad nici un motiv sa fii absolvent de liceu.
  • -7 (7 voturi)    
    Esti cintit(a)? (Luni, 25 august 2008, 12:16)

    MARIUS [anonim]

    IAR TU DOMNULE REPORTER, TU NU AI COPIAT NICIODATA? IAR TOTI CARE AU FACUT COMENTARIUL SI VOR MAI FACE NU AU COPIAT NICIODATA? UN MARE JEEEET!
  • +6 (10 voturi)    
    Rusine! (Luni, 25 august 2008, 12:19)

    xxx [anonim]

    Rusine parintilor!!!
    Asa am ajuns unde suntem: Lasa mamica ca vb eu cu comisia.....si asa intra mucul la liceu.....trec 4 ani.......Lasa mamica ca rezolva mama..........na ca are boul (vaca) Bacalaureat...........de ce sa nu faca si o facultate?.........si particulara merge, ca si asa sunt pe toate drumurile.........trec 4 ani, si o investie majora de cateva mii de euro..........Puiul (deja adult) are facultate si e taximetrist sau asistent manager si injura sistemul ca moare de foame in loc sa-i dea masii un glont in cap ca la adus in starea asta.
    • +4 (4 voturi)    
      varianta (Luni, 25 august 2008, 12:44)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui xxx

      Alternativa(dupa terminarea facultatii): Lasa, mamica, iti gasesc eu un post bun la mamica, platit cu 2000 de euro....si boul/vaca le rade in nas celor care muncesc cinstit si pe degeaba...
  • +6 (6 voturi)    
    o tara de analfabeti (Luni, 25 august 2008, 12:21)

    lol [anonim]

    cine nu e in stare sa invete pt un examen de bacalaureat sa se apuce de o scoala profesionala , mai bine . iar cine nu e in stare sa reprezinte grafic o functie(cum comanta domnul de mai sus) e un analfabet , unele lucruri sunt elemetare!
    oricine depune putin efort pentru a fi prezent la scoala si a fi atent la ore , nu ar trebui sa aiba probleme la promovarea unui examen de bacalaureat, dar tinerii din ziua de azi nici macar asta nu sunt in stare sa faca .
    cei mai vinovati de aceasta situatie sunt parintii, care sunstin ingoranta acestor copii!
    • 0 (0 voturi)    
      ..iete subiecte elementare.... (Luni, 25 august 2008, 19:43)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui lol

      Tu poti sa-mi reprezinti grafic: e EXP x + RAD x/2?

      Care e definitia unui numar imaginar?

      Poti sa-mi caracterizezi un personaj din Caragiale, dintr-o opera a acestuia pe care nu o cunosti?

      Care e diferenta intre cheia sol si cheia fa?

      Poti sa-mi spui intre ce paralele se intind Anzii Cordilieri?

      "unele lucruri sunt elementare".
  • +3 (5 voturi)    
    Felicitari pentru articol!! (Luni, 25 august 2008, 12:25)

    Sorin [anonim]

    Un articol excelent despre o realitate trista, despre un popor stramb, cu un viitor sumbru...Pacat ca este inutil ca unii sa vada realitatea iar covarsitoarea majoritate sa o ignore.
  • +3 (3 voturi)    
    Domnilor sa nu generalizam (Luni, 25 august 2008, 12:54)

    Rebel [anonim]

    Majoritatea celor care copiaza au parinti potenti (patroni, in administratiile publice sau cu relatii unde trebuie). Pot sa va dau si exemple, dar nu este cazul pentru ca trebuie sa adaug si dovada ca sa fie corect si nu pot posta dovezile. Dar majoritatea elevilor sunt niste amarati (asa considerati de cei cu relatii) care invata si ei ca sa poata lua bacalaureatul, eventual la o facultate. Insa problema porneste din alta parte. Guvernantii nostrii vor sa scoate numai genii de pe bancile liceului dupa materia pe care se invata la liceu. Toti profesorii straini care predau in Romania la liceu se intreaba de ce se preda materia de facultate la liceu? Alta problema mai sunt si meditatiile, profesorii predau foarte putin in timpul orelor si ii pun pe elevi sa invete singuri acasa sau sa se prezinte la meditatii pentru studii suplimentare (de fapt ce ar trebui sa predea in timpul orelor). Elevii care fac meditatii cu profesorul au tot timpul un punct sau doua in plus la nota. Credeti ca este corect ?
  • +2 (2 voturi)    
    craca de sub ..teran (Luni, 25 august 2008, 13:00)

    gabi [anonim]

    felicitari pt art. de ce nimeni nu are curajul sa ia o masura!?!?!?
    pacat.
  • +2 (2 voturi)    
    Aritmetica (Luni, 25 august 2008, 13:30)

    Morala [anonim]

    "de 14-20 de profesori pe judet, cei mai multi din Bucuresti. Per total se apropie de 100 numarul profesorilor sanctionati in urma bacalaureatului".

    Pai daca a copiat la examen, nu stie aritmetica, 14-20/judet inseamna 100 in total, probabil au fost vreo 10 sanctionati, cei care au vrut sa denunte copiatul, ca asa se poarta in RO, cei care vorbesc sunt aspru sanctionati, cei care fura sunt laudati iar cei care tac (majoritatea) sunt furati.
  • +4 (4 voturi)    
    felicitari si trist (Luni, 25 august 2008, 13:38)

    neutrino [utilizator]

    ca se intampla astfel de lucruri in Romania secolul XXI..Oare cand vom invata ca..cum iti asterni asa dormi..Rusine tuturor, parinti in special, care in loc sa isi educe copilul prefera sa rezolve cu bani ( emai simplu).
  • +5 (5 voturi)    
    We didn't start the fire... (Luni, 25 august 2008, 13:38)

    JohhnyBGood [anonim]

    Amintiti-va de schita lui Caragiale, intitulata Bacalaureat:
    "- Uf! mi-a zis norocita matroana romana, oferindu-mi un pahar de sampanie; am scapat! Am dat si bacaloriatul asta!"

    Caragiale mai are cateva alte schite despre influente si pile in sistemul de invatamant, va recomand sa le (re)cititi; cu siguranta le veti aprecia ca fiind foarte actuale.
    Deci iata ca fenomenul nu este specific perioadei post-revolutie. Exista pe aceste meleaguri, poate intr-o alta amploare, inca de acum mai bine de 100 de ani.

    Avea Billy Joel o melodie: "We didn't start the fire // It was always been burning since the world's been turning."

    Cred ca lucrurile trebuie privite pro-activ; haideti sa gasim solutii sa le rezolvam. Sa nu ne mai ascundem dupa deget cu solutii gen: "plecam din tara", sau afirmatii de victime: "suntem o natie de xxx".
  • 0 (2 voturi)    
    e mai complicat (Luni, 25 august 2008, 14:12)

    cristi [anonim]

    Ca de obicei, situatia e putin mai complicata decat pare la prima vedere.
    Autorul are dreptate cand spune ca Bacul e o mare mascarada. Asa e, dar la asta contribuie si sistemul de invatamant.
    Nu e vorba numai de inclinarea romanului (adult sau pui) de a fenta sistemul, de a-i "face" pe ceilalti. E vorba si de faptul ca sistemul e croit prost si indeamna la a fi fentat.
    Intr-adevar, nu inteleg de ce trebuie sa dai un examen (destul de dur, cel putin anul asta) la Romana, decisiv si pt admiterea in facultate, daca vrei sa devii informatician. Nu e vorba de testarea cunostintelor generale, obligatorii de Romana, ci de mult mai mult si mai complicat. Amintiti-va de probele orale de Lb si Literatura Romana din sesiunea din iunie si o sa intelegeti ce spun.
    In plus, sistemul de invatamant din Ro e bazat pe memorare. Tre sa memorezi comentarii literare, sa memorezi formule chimice, sa memorezi date - cifre istorice. La noi nu se invata, se memoreaza. Si asta, pe langa duritatea excesiva a unui examen care ar trebui sa testeze doar insusirea unui minim de informatii in liceu, face ca foarte multi sa vrea sa fenteze Bacul
    Pe de alta parte, sunt convins ca si daca examenul ar fi mai usor si in liceu s-ar pune mult mai mult accentul pe intelegere si gandire decat pe memorare, tot s-ar incerca fentarea Bacului. Poate nu pe scara atat de larga.
    • +1 (1 vot)    
      problema (Luni, 25 august 2008, 15:18)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui cristi

      Am inteles (desi poate gresit, ca eu am luat Bacul cam de multishor ;) ca anul asta la Bac problema a fost ca dimpotriva! nu se incuraja toceala, ci se dorea sa ii puna pe absolventi sa inteleaga ce invata si sa exprime ceea ce au inteles...

      Lucru la care, din pacate, atat examinatorii cat si elevii stau cam prost :(
    • 0 (0 voturi)    
      Cum adik de ce se invata lb romana? (Luni, 25 august 2008, 18:23)

      Razvanica [anonim] i-a raspuns lui cristi

      E normal sa dai examen la limba si literatura romana atunci cand termini 12 clase, indiferent ca vrei sa te faci striper sau informatician. Nu vorbim de examenul actual in care se invata comentarii pe de rost, dar orice absolvent de liceu din Romania trebuie sa cunoasca limba romana. Plus ca nu e chiar asa cum zici, nu trebuie sa memorezi chiar ca boul. Sunt 4 materii mari si late, iar a patra (cea de profil opus) este o formalitate.
  • -2 (2 voturi)    
    n-avem de-ales (Luni, 25 august 2008, 14:12)

    christ [anonim]

    atâta vreme cât eşti obligat să memorezi o grămadă de balast, atâta vreme cât nimic nu se învaţă logic ci totul se bazează pe "toceală" (ex: comentarii etc.), un copil normal n-o să-şi chinuie neuronii astfel. Eu unul, sunt mândru c-am copiat la bac (chiar şi la oral).
    Încă mă întreb la ce mi-au folosit economia politică şi filosofia când eu am ajuns ing. chimist ??????
    • 0 (0 voturi)    
      de ce nu? (Luni, 25 august 2008, 15:13)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui christ

      Liceul e considerat ceva de "cultura generala" - poate voiau si oamenii aia care se prefac a organiza examene, sa intelegi, cand il termini, cam in ce lume traiesti...

      Altfel - de ce nu ai facut o simpla scoala de arte si meserii?
    • +1 (1 vot)    
      Re: n-avem de ales (Luni, 25 august 2008, 15:21)

      Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui christ

      Christ, sintem atitia care ne-am tocim neuronii in generatiile trecute si am invatat si romana si am facut si grafice, ne-am rupt curu si neuronii prin scoala si uite ca mai sintem in stare sa mai legam si vreo doua vorbe in timp ce ne facem treaba. Menajati copii, pastratile neuronii, lasat'ii sa zburdesi vom avea o Romania mindra ca Bantustanul!
    • 0 (0 voturi)    
      ba, avem de ales (Luni, 25 august 2008, 15:30)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui christ

      Draga Chirst,

      daca esti inginer, inseamna ca ai un anumit orizont, o anumita educatie, la care au contribuit si filosofia si econ politica.
      Deci, faptul ca ti se ofera ceva - informatie - in liceu, nu e rau, rau e ca esti obligat sa asimilezi un anumit volum minim din acea informatie, volum minim care e foarte ridicat, dupa cum au aratat subiectele de Bac de anul asta.
      Si, inca o data spun, esti obligat sa memorezi, nu sa intelegi.
      Cand spun ca avem de ales, ma refer la faptul ca astfel de dezbateri pot duce la o schimbare.
    • 0 (0 voturi)    
      fii serios (Luni, 25 august 2008, 18:27)

      Razvanica [anonim] i-a raspuns lui christ

      Am facut si noi liceul. Daca esti chimist acum, normal ar fi fost sa dai bacul la romana, mate, chimie si sport/istorie/geografie/orice, nu la economie si filozofie. Iar faptul ca le-ai invatat la liceu ar fi trebuit sa te multumeasca pentru ca asa ai auzit si tu de cerere, oferta, strategii de piata, Kant, Socrate etc.
  • +2 (2 voturi)    
    In sfarsit (Luni, 25 august 2008, 15:03)

    Emanuel [anonim]

    ROMANIA TREZESTE-TE !!!
    In sfarsit se scriu si articole despre ADEVARATUL BAC !
    Fara subiecte dinainte stiute si cu camere de luat vedere la bac ! ( de ce sa nu profitam de descoperirile tehnicii daca vrem PROGRES)
    NU de faptul ca elevii copiaza la bac mi-e frica ci de ce va deveni acel om peste 10 ani . Va copia si in facultate , urmeaza cumparatul examenului de licenta , cumparatul postului ... si Romania tocmai a obtinut un om de o calitate/ moralitate indoielnica !!!
    Bafta la copiutze......:)))
    Si apropo ...daca niste domni ??? din minister fac subiectele prea grele pentru bac (ma refer la experimentele din acest an de la mate) nici nu ma mir ca lumea copiaza .... e ADAPTARE LA MEDIU
    • 0 (0 voturi)    
      adaptare... (Luni, 25 august 2008, 15:42)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui Emanuel

      Subiectele sunt "prea grele" in comparatie cu nivelul de acum al elevilor. Pe vremea mea, se dadeau subiecte cel putin la fel de grele, dar care nu se publicau...Normal ca un elev care are la el cartea cu subiectele rezolvate e bine adaptat la mediu.
  • 0 (0 voturi)    
    Memoria mecanica (Luni, 25 august 2008, 15:37)

    Dacian [anonim]

    Am urmat si eu sistemul de invatamant romanesc si stiu si eu ce lacune are si cat sunt de mari.

    1. Prima este legata de modul in care invatam (dictare). NU se pune accent pe gandire ("lasa ca stiu eu mai bine decat tine"), pe inovatia, prin urmare crestem un popor de sclavi si nu de inventatori/ganditori.
    2. Nu exista o dezvoltare a capacitatii de invatare a "invataceilor", e.g. nu se dezvolta capacitatea de a invata ceva ce nu ai studiat anterior sau nu ai experimentat prin metode bine stiute (adica a invata cum sa inveti). Da, este important sa stii ca roata a fost inventata, dar poate tu ai mintea sclipitoare si descoperi suspensii bazate pe mai stiu eu ce principiu fizic ... si exemplele pot continua
    3. Nu se face o corelare intre ce se invata la scoala si ce este nevoie in societate (desi in domeniul asta deja "incep" in fasa cateva scoli/licee/facultati sa activeze, insa prea putin dupa umila mea parere).
    4. Notele de cele mai multe ori nu se bazeaza pe reguli obiective ci mai degraba subiective (de genul X face ore suplimentare cu mine, deci ia note mai bune, chiar daca nu merita; daca Y nu face ore suplimentare cu mine ii dau note mai mici si apoi ii propun parintelui sa faca meditatii cu mine - mie mi s-a intamplat de doua ori asta in liceu).
    5. Nu se dezvolta potentialul complet al unui invatacel. Se "bate fierul pana crapa" pe seama memoriei mecanice (da, e important sa tii minte numerele de tel de la cat mai multe cunostinte, dar telefoanele deja pot face asta si mult mai bine) si nu se dezvolta si in alt sens, de ex memoria asociativa. Nu se pune accentul pe ce "simtim" si nu ne dezvoltam EQ-ul aproape de loc.
  • 0 (0 voturi)    
    part 2 (Luni, 25 august 2008, 15:48)

    Dacian [anonim]

    6. Cursurile propriu-zise nu sunt evaluate de inspectorii scolari asa cum se face in strainatate (de ce nu am invata ceea ce ne place, de altfel) dupa cat de multi frecventeaza cursurile respective. In definitiv mergem la scoala ca sa invatam sa facem ce ne place cel mai mult si nu altceva (altfel picam in capcana de a face toata viata ceva ceva ce nu ne place si asa se explica f. bine cum de in 90% din serviciile publice sunt persoane inapte fizic sau psihic sa profeseze acolo din varii motive (sâsâiti, rârâiti si peltici la televiziuni, persoane fara rabdare in relatii cu clientii etc)
    7. Nu avem un program (facut de Ministerul educatiei) de responsabilizare si marirea performantelor pentru universitatile din tara (care, BTW nu sunt niciunde prin clasamentele europene sau globale) ... si exista motive f. serioase sa nu fie. NU este doar o coincidenta.
    8. Materialele dupa care se studiaza sunt de multe ori plagiate sau sunt materiale care nu au valoare (dar totusi esti obligat sa le inveti si de cele mai multe ori trebuie sa le cumperi daca vrei sa treci examenul sau chiar daca vrei sa poti fi prezent la examen)
    9. Materiile cerute/predate sunt ca nuca in perete, nu se potrivesc vremurilor noastre (prea vechi), sau sunt prea avansate (o materie de facultate predata la liceu). Ce importanta are sa stii Chimie daca tu vrei sa ajungi psiholog sau literat.
    10. Nu se dezvolta abilitatile (in cale mai multe cazuri unice si deosebite) elevilor, ci se face "uniformizarea comunista" a tuturor. Am intalnit in periplul meu prin invatamant zeci de persoane care aveau abilitati nefolosite/nedezvoltate. Oare era vina lor sau a sistemului care nu da doi bani pe faptul ca tu esti unic si valoros in domeniul muzical, dar ... din pacate ... nu stii pe de rost comentariul de la "Baltagul".

    ... si ar mai fi multe de zis :)

    Eu oricum am zis ca cel mai mult am invatat pe cont propriu decat la scoala. Oricum copii mei nu vor face scoala in RO.

    Succes la toti!
    • 0 (0 voturi)    
      ...nu stiu ce-i aia, dar daca o vrea... (Luni, 25 august 2008, 19:38)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Dacian

      Aia e, ca dupa ce-ti pierzi toata tineretea intr-un sistem de invatamant care isi bate joc de tine, intelegi foarte bine ce ti-a facut.

      Prostia nu doare, si din pacate programele si manualele aprobate de minister sunt un bun exemplu de distrugere majora cu mijloace simple.

      Nici o suta de bombe Hiroshima nu ar fi facut asa de mult rau ca 18 ani de programe imbecile si incompetenta organizatorica.

      Solutii sunt, dar revenirea la normal va dura probabil mai mult decat a durat aceasta distrugere- cred ca peste 20 de ani.

      Deja decerebratii regimului comunist se afla la putere alaturi de decerebratii perioadei-post comuniste, asa ca slabe sperante pe termen scurt.

      Persoane de decizie pentru care semnul succesului in viata e o vila cat mai mare si un mashinoi cu cat mai multi cai putere.

      Cred ca "atunci cand aud cuvantul cultura imi vine sa scot pistolul" a fost cu brio depasit de clasa politica si de cea administrativa, care isi spune probabil: "cand aud cuvantul cultura, imi vad de treaba."
  • 0 (0 voturi)    
    invatamint (Luni, 25 august 2008, 16:29)

    andrei [anonim]

    Unii zic:

    Ce-o sa faca oamenii (care copiaza) dupa ce trec de facultate?

    Daca nu stiti: s-a copiat dintotdeauna la bac. Si se va mai copia. Si n-am ajuns chiar asa de rau. Majoritatea.

    Iar la facultate se copia cu servite, de fosneau baietii (si fetele) cind ii atingeai.

    La scoala 1-8 se invatza/cer:

    - comentarii literare
    - geografie economica
    - istoria de-a valma si fara nici un discernamint

    Apoi in facultate:

    - mecanica, electrotehnica si electronica la o facultate de calculatoare

    Sa fim seriosi. Sistemul romanesc de invatamint este in multe privinte depasit.

    Da, o fi fun sa fac grafice la functii, dar "la ce mi-o folosit?".

    Pina una alta, sistemul roman de invatamint ramine doar un mecanism de indopare a copiilor cu informatie sterila si nimic mai mult. Un sistem in care se descurca fiecare cum poate. Iar copiatul este una din solutii. O solutie ca oricare alta.
    • 0 (0 voturi)    
      Calculatoare (Luni, 25 august 2008, 18:34)

      Razvanica [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Da-mi un singur exemplu de "facultate de calculatoare" din lumea asta unde nu se studiaza mecanica, teoria circuitelor sau bazele electronicii. E suparator sa citesc astfel de pareri care nu sunt bazate decat pe ideea ca "mie nu imi place materia X, inseamna ca materia X nu o sa aiba nici o importanta pentru mine in continaure"
      • 0 (0 voturi)    
        suparator sau nu... (Luni, 25 august 2008, 21:09)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui Razvanica

        pot sa iti spun ca materiile respective nu mi-au folosit nici macar o data, de cind am terminat facultatea.

        Si sa tot fie vreo 10 ani de atunci. Si numai in software am lucrat, nu la prashit, te asigur.

        Ce e mai tragic, e ca la respectivele materii se pica cel mai tare. Adica aveai 10 la nu stiu ce curs de programare si 5 (chinuit si cu foarte foarte multa toceala/restante/spaga/interventii) la D.C.E. si mai stiu eu ce alte minunatii.

        Si nu mai fi atit de saritor sa aperi materiile alea.

        Tu stii ca erau aceleasi cursuri, repetate iar si iar, in fiecare am, cu fix aceleasi exemple, probleme, etc. de vreo 15 ani? Si daca mai traiesc, probabil ca ma sint si acum...

        Cind altii la MTI sau naiba stie unde fac proiecte adevarate, noi invatam teoria despre cum se facea electronica pe vremea lu' bunica.

        Stai sa gasesc si un link sa iti arat cam ce inseamna o facultate adevarata, dinalea de zici tu.
        • 0 (0 voturi)    
          e altceva (Luni, 25 august 2008, 22:15)

          Razvanica [anonim] i-a raspuns lui andrei

          Nu discutam despre modul in care sunt predate aceste materii si nu comparat MIT cu UPB. Era vorba despre o specializare in computer science unde nu se invata mecanica, electronica si circuite. Eu nu apar modul in care functioneaza sistemul din Romania, dar crede-ma, cel putin la nivel de programa oamenii nostri nu au facut nimic de capul lor. Au copiat totul din vest. Ink mai astept un link cu o programa in care sa nu apara materiile despre care vorbeam.
          • 0 (0 voturi)    
            ai cistigat... (Luni, 25 august 2008, 22:52)

            andrei [anonim] i-a raspuns lui Razvanica

            Felicitari!

            Nu am link si nu stiu ce predau altii la alte facultati de profil calculatoare.

            Poate au altii...
            Poate ai tu...
      • 0 (0 voturi)    
        uite si link (Luni, 25 august 2008, 21:17)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui Razvanica

        cu ce fac alti studenti

        http://edition.cnn.com/video/savp/evp/?

        loc=int&vid=/video/tech/2008/08/19/

        simon.invisibility.cloaks.cnn
        • 0 (0 voturi)    
          aiurea (Marţi, 26 august 2008, 1:07)

          me [anonim] i-a raspuns lui andrei

          Andrei, fii serios. Este o greseala extrem de comuna in tara sa se confunde munca de cercetare din universitatile americane cu munca de educatie.
          Ceea ce multa lume nu stie este ca o multime de universitati din SUA au scop dublu - de centre de cercetare si inovare, pe de o parte, si de centre de educatie superioara pe de alta. Exista unele programe care permit unor studenti (relativ putini) sa lucreze, mai ales pe timpul verii, la munca de jos in laboratoarele de cercetare dar nu trebuie nicidecum generalizat. De obicei numai studentii foarte buni sint acceptati si deseori nu este nici dorit, asa cum mi se intimpla mie in vara asta - daca tinerii studenti nu sint sint exceptional de bine pregatiti atunci trebuie sa pierzi timp invatindu-i ce trebuie sa faca.

          Studentii pe care ii vezi in filmulet sint "graduate students", adica masteranzi si doctoranzi. Au terminat de ceva timp facultatea, au deja un plus de pregatire post-universitara si sint de fapt tinerii cercetatori, cei care fac efectiv munca de cercetare - de obicei sefii de laborator sau departament se ocupa foarte mult de organizare si aducerea fondurilor.
  • 0 (0 voturi)    
    singura solutie (Luni, 25 august 2008, 17:31)

    goe [anonim]

    Trebuie interzis profesorilor sa dicteze elevilor/studentilor cursurile. Bibliografia unui curs trebuie sa ofere (unde se poate) mai multe alternative, astfel ca nici profesorul sa nu poata corecta cu sablonul lucrarile. Hehe, dar cel mai simplu e ca acum, profesorii dicteaza, elevii/studentii copiaza, profesorii corecteaza cu sablonul. Vremea trece, leafa merge. Diplomele curg.
    Partea cea mai trista e ca se distrug oameni, un "diplomat" chiar daca iese din scoala tabula rasa nu se va mai apuca vreodata de vreo meserie, ca e sub pregatirea lui. Si uite asa, nu avem nici licentiati nici meseriasi. Dar avem pretentii.
  • 0 (0 voturi)    
    lupul printre oi.. (Marţi, 26 august 2008, 17:55)

    virgil [anonim]

    vai s-amar de viitoru romaniei!! nenorocire si prapad este destinul tarii a carei guvern este lupul printre oi. nu e vorba de razbunarea sau dorinta celui victimizat ci mai degraba de o lege naturala pe care muritorii nu o pot negocia! 'zero conditional' (english gramma) explains it well: 'if you leave chocolate in the sun it melts'!! (legitate naturala ne-negociabila). tot astfel ... daca lupul este stapin la oi, stina ramine fara mielusei si casul din frigider dispare.
    solutia?..... e prea complicat pt nivelul meu ca sa ma pronunt. aici nu e vba de lupul din scufita rosie!...care bate la usa, care se furiseaza... este vba de lupul intronat, stapin!!
    nenorocirea si prapadul pot fi considerate deopotriva consecinta si solutie. atunci cind coruptia si imoralitatea omului depasesc anumite limite nici dumnezeu nu nu mai incearca sa repare...... mai degraba o ia de la inceput. intre timp cel drept si neajutorat sufera nedreptatea iar stradania inteleptilor morali de a evita prapadul national se metamorfozeaza in ceea ce are sa devina doar un punct de referinta in istoria unui popor in care ......la bacalaureat nu se mai copiaza!
  • 0 (0 voturi)    
    sunteti mult prea tineri...adica, usor de digerat (Marţi, 26 august 2008, 17:56)

    MIRCEA [anonim]

    Multi dintre voi nici nu stiti despre ce e vorba! Invatamantul a fost tare in Romania innainte de '89. Dar nu programa sau profii erau tari. Ci meditatorii particulari! Paradoxal, de multe ori erau aceeasi cu profii de la scoli. Egalitarismul ne-a scarbit pe toti. Atunci invatam sa fim mai tari ca ceilalti. Si, unii dintre noi chiar au ajuns mai tari ca ceilalti. Cei mai multi in strainatate! Iar din cei ramasi...eu personal nu stiu nici un fost coleg de scoala (orice fel de scoala) care sa nu aibe cat ii trebuie si mai mult de atat!
    Nu uitati ce a zis comunistul tata, Lenin: invatati, invatati, invatati!
    Daca nu, o sa ajungeti prezidente, parlamentari sau ministri in Romania :))


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă