Remember: De 19 ani, romanii nu mai serbeaza ziua nationala de 23 august

de R.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 23 august 2008, 15:18 Actualitate | Esenţial

23 august 1989, ultima mare sarbatoare a comunismului
Foto: AGERPRES
23 august 2008: Cod galben de canicula, Formula 3 in jurul Palatului Parlamentului, Oprescu si Tariceanu inaugureaza piete mobile pentru fermieri iar Mircea Geoana cere modificarea CSAT. In portul Constanta se afla o fregata germana care face parte din Gruparea Navală Permanentă nr. 1 a NATO din Mediterana.

23 august 1989: Palatul Parlamentului se numea Casa Poporului, fermierii erau tarani, traficul era mai mult decat lejer in Capitala, pentru ca nu prea existau masini, iar prezenta unei nave NATO in portul Constanta ar fi insemnat, cel mai probabil, razboi cu Alianta Nord Atlantica.

2008 este cel de-al 19-lea an fara mitingurile specifice comunismului, fara zeci de mii de muncitori incolonati disciplinat, fara pionieri cu pancarte dedicate celui mai iubit fiu al tarii, fara discursuri care infierau capitalismul decadent si laudau viitorul de aur al comunismului.

Au ramas insa, si in prezent, paradele militare care blocheaza circulatia de Ziua Nationala a Romaniei, 1 decembrie, in nordul Bucurestiului, iar discursurile s-au modificat, laudand valorile occidentale.

Unii politicieni au ramas aceiasi iar unii medici au devenit politicieni.

Decizia din 23 august 1944, controversata si in prezent

In 23 august 1944, tanarul Rege Mihai il destituia pe maresalul Antonescu si anunta intoarcerea armelor impotriva Germaniei naziste, alaturi de care Romania luptase pana la acel moment.

La putere a fost instalat un guvern format de coalitia Blocul National Democratic, din care faceau parte taranistii, liberalii, social-democratii si comunistii.

Istoricii nu s-au pus inca de acord daca decizia a fost cea mai buna pentru Romania. Unii spun ca am fi putut negocia mai bine, astfel incat Romania sa nu fie considerata stat invins la finalul celui de-al doilea Razboi Mondial.

Alti istorici afirma ca a fost singura solutie viabila, la acel moment, pentru revenirea Transilvaniei in interiorul granitelor tarii.

Ne apropiem de termenul acordat Romaniei de Silviu Brucan pentru o democratie autentica, dar nici romanii, ca si istoricii, nu s-au lamurit daca a fost bine ca s-au intors armele impotriva nemtilor, daca a fost revolutie in 1989 sau lovitura de stat or daca se traia mai bine in comunism sau in Uniunea Europeana.



























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2815 vizualizari

  • -5 (7 voturi)    
    Traiasca ipocrizia !!!! (Sâmbătă, 23 august 2008, 15:51)

    camaradu' [anonim]

    "nu prea existau masini"!? Vrei sa ne dai o imagine apocaliptica. Faptul ca regele a tradat este tragic si rusinos.Ne-a dat pe mana vodkarilor si mujicilor.Cat despre germania, si ea si-a tras-o pt. ca ne-a rapit nv ardealului si,in complicitate cu rusii,moldova.Cauza- efect,nu!?
    • +2 (6 voturi)    
      Ai vreo idee de istoria tarii tale? (Sâmbătă, 23 august 2008, 21:22)

      patriotu' [anonim] i-a raspuns lui camaradu'

      Daca tu zici ca Regele a tradat, habar n-ai ce intampla cu tine si cu Tara ta. Tu iti meriti soarta, dar pacat de Tara, ca hraneste indivizi ca tine.
      • -2 (6 voturi)    
        . (Duminică, 24 august 2008, 8:33)

        Mda [anonim] i-a raspuns lui patriotu'

        ne lasi ma cu "Tara"? nici macar numele nu i-l mai scriu cu majuscula, pentru ca atat respect cat primesc, atat si dau.
        Cand sunt trezit in fiecare dimineata (inclusiv in weekend) de la ora 7 ca vecinii pun manele sau ca tiganii urla noaptea in spatele blocului si e serenada de caini in fiecare noapte... nu dau 2 bani pe tara asta.
        Patriotismul nu-ti da sa mananci ;)
    • -4 (6 voturi)    
      de fapt (Sâmbătă, 23 august 2008, 23:18)

      Rumalun1st [utilizator] i-a raspuns lui camaradu'

      Pana la urma unele infrangeri sunt mai importante decat victoriile - un om destept.

      Viva libertad!
  • +3 (3 voturi)    
    Keep walking (Sâmbătă, 23 august 2008, 16:57)

    cici [anonim]

    Imi place lead-ul. Smart, direct, m-a facut sa dechid articolul. Ma bucur ca sunteti niste jurnalisti liberi. Sau macar unul dintre voi.
  • +1 (3 voturi)    
    confuzia (Sâmbătă, 23 august 2008, 19:04)

    ica si ai lui [anonim]

    Romania a trait dintotdeauna in confuzie. a transformat oportunismul in blazon politic si nu stie nici azi daca e bine ca s-a rupt de hitlerism sau nu.
    Interesant, in timp ce la noi istorici de duzina fac un subiect polemic din catastrofa in care a fost impinsa Romania de Antonescu , intreaga planeta a ajuns de vreo 60 de ani la o concluzie ferma, condamnand hitlerismul si pe acolitii lui.
    Nu stiu daca 23 August trebuia sa fie sarbatoare ationala, dar faptul in sine se cuvenea comemorat.
    Minimalizandu-l, chiar ironizandu-l usor, dovedim incaodata ca nu respectam pe nimeni si nimic.
  • +1 (3 voturi)    
    23 august a fost salvarea Romaniei (Sâmbătă, 23 august 2008, 19:31)

    Tantza si Costel [anonim]

    23 august a fost salvarea Romaniei si a reprezentat sansa ca Romania sa mai existe azi ca stat.
    Orice alta alegere ar fi fost catastrofala iar Romania in granitele actuale ar fi incetat de a exista.
    Toti care azi il regreta pe Antonescu, pe legionari, nazisti ori sint nebuni de a binelea ori nu realizeaza faptul ca absolut nici unul din statele din jurul Romaniei nu sint prietene.
    • +1 (3 voturi)    
      statele prietene (Sâmbătă, 23 august 2008, 22:17)

      jo [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

      "nu realizeaza faptul ca absolut nici unul din statele din jurul Romaniei nu sint prietene" - buna remarca, fratele meu. pune-te asadar & iti ascute cutzitul ca navalesc peste tine bulgarii, sarbii, ungurii, ucrainienii & moldovenii & te papa de tot pana iti sar in ajutor prietenii din congo (cu sulitze, evident) ;)
      • -2 (2 voturi)    
        Exact, Romania nu are relatii amicale (Sâmbătă, 23 august 2008, 23:56)

        Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui jo

        Aici este simbata dupa amiaza, in Boston este cald, est placut, tu esti un mic cocalar pricajit cu chef de scandal.
        In fine sa-ti raspund:
        1. Fratele tau sa-i spui la altcineva, faci confuzie de persoana.
        2. Cutitzul de bucatarie daca am nevoie il ascut la magazin
        3. Nu da navala nimeni peste mine (esti pe antidepresoare cumva de batzi cimpii in halul asta?).
        4. De papat ti-as zice eu mai multe ce sa-mi papi dar poate esti barbat si eu sint heterosexual.

        Revenind la subiectul replicii mele:
        Exact, Romania nu are relatii amicale in acest moment cu nici unul din statele cu care se invecineaza.

        Sfaturi medicale:
        Referindu-ma la delirul pe care-l traversezi (negrii din Congo cu sulite) nu am nici o reteta
        Vrei negrii Baluba din Congo cu sulita in vint este strict treaba matale.

        Freud ar examina la matale o viatza intreaga: papa, negrii, sulite, frate.

        Esti complexat rau de tot zau asa.
    • -1 (1 vot)    
      Daa... (Duminică, 24 august 2008, 2:21)

      Dracula [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

      Nu avem state care sa ne simpatizeze in Europa pentru ca ne-am facut prestigiu ca tradatori lipsiti de onoare (sper ca iti insusesti, cat de cat, notiunea); la 23 august 1944 s-a facut, poate, cea mai grava eroare din istoria noastra. Sigur, am fi pierdut mai mult ca sigur, Transilvania, dar ne-am fi pastrat sufletul.
      • +1 (1 vot)    
        Gresit. Total gresit. (Duminică, 24 august 2008, 16:08)

        Tanta si Costel [anonim] i-a raspuns lui Dracula

        Gresit. Faptul ca Romania exista in granitzele actuale se datoreaza si faptului ca Romania s-a aliat cu americanii, rusii, englezi pentru invinge nazismul.
        Cu toate ca Romania a pierdut enorm material si uman, acest gest de la 23 august 1944 a salvat aceasta tzara.
        Onoarea este strict inutila cind este vorba ca sa salvezi o tzara si un popor.
        Restul, ce cimpii batzi matale te priveste direct si personal.
        Nu-ti place Romania, Nea Dracula nu ai decit sa te musti cu colti matale de fund.
      • +1 (1 vot)    
        N-ai deloc dreptate (Luni, 25 august 2008, 0:13)

        Victor Bauer [anonim] i-a raspuns lui Dracula

        N-ai dreptate Dracula. Conform definitiei tale, toata Europa, inclusiv o mare parte dintre nemti l-au tradat pe Hitler. Ar trebui sa stii ca inainte de 23 August 1944 a fost un 23 August 1939, ziua in care Ribbentrop si Molotov semnau pactul Hitler-Stalin prin care nu numai tarile baltice si o parte a Poloniei dar si Basarabia erau vandute statului sovietic. Tot ce a urmat a fost consecinta acestui act: razboiul mondial cu toate nenorocirile lui. Actul dela 23 August a fost o simpla consecinta a mersului evenimentelor. Nu exista nici-o alta alternativa rationala. La fel au procedat (s-au cel putin au incercat) absolut toti fostii aliati (multi din ei aliati de nevoie) ai lui Hitler. Petain si Musollini au avut aceiasi soarta ca Antonescu. Miklos Horthy, care a fost cel mai favorizat de Hitler, a incercat el insusi sa-l paraseasca pe Fuehrer, dar acesta a prins de veste la timp, l-a arestat si foarte probail l-ar fi si executat daca ar mai avut ceva timp. Semnalul abandonarii aliantei a fost dat de cel de al 39-lea atentat impotriva lui Hitler, atentatul din 20 iulie 1944, din nefericire esuat, al grupului de ofiteri de stat major al generalului Stauffenberg. Acest atentat a spus atunci lumii intregi ca ofiterii de cariera din statul major considera razboiul pierdut. Asta era realitatea, numai politrucii, ofiterii politici, oamenii partidului (NSDAP) mai credeau intr-o posibila intorsatura. Iar singurul motiv pentru care a fost facuta o diferenta intre Romania si Franta sau Italia a fost acordul dela Yalta din cauza caruia nu mai era nimic de negociat mai bine.
        Cat priveste istoricii sau alti romani care inca nu stiu ce ar fi fost mai bine sau cand, le pot spune ca cel mai bine ar fi fost daca Hitler si cu Stalin nu ar fi ajuns la nici un acord sau macar daca la Yalta, Churchill ar fi ramas acasa. Bine ar fi fost daca am fi putut evita importurile dictate si de Hitler si de Stalin. Bine e ca suntem insfarsit si unii si altii in Uniunea Europeana.
  • +1 (3 voturi)    
    Ungaria si Romania (Sâmbătă, 23 august 2008, 19:55)

    judex [anonim]

    Poate va intrebati de ce Ungaria a iesit mai bine decat Romania dupa terminarea razboiului. Trecand peste tradarea regelui si camarilei (asta este adevarul), ceea ce ii deranjeaza sii va deranja in permanenta pe nemti nu este faptul ca am iesit din razboi, ci ca am intors armele si am inceput sa macelarim fostul aliat. Urat lucru, ungurii nu au facur asa ceva. Eliberarea teritoriului romanesc, vrajeala ! Ce am eliberat , ca Stalin tot ne-a obligat sa facem Republica autonoma maghiara? De aceea Romania trebuie sa invete sa respecte angajamentele si sa terminam cu smecheria asta damboviteana paguboasa!
    • 0 (4 voturi)    
      Moncher, bati campii! (Sâmbătă, 23 august 2008, 20:28)

      don giovanni [anonim] i-a raspuns lui judex

      Serios, cum a iesit Ungaria mai bine? Era mai bine sa ramanem noi cu onoarea 'nereperata' dar fara Transilvania? Mie personal mi se rupe de nemti ca vai, saracii, i-am tradat... Dar pentru ce ne-au facut ei noua cand cu Diktatul de la Viena si multe alte crime impotriva Romaniei, crezi ca nu mai au ei somn? Am facut ceea ce real politik-ul acelui moment ne-a dictat: le-am tras-o asa cum si ei si altii ne-au tras-o si ne-ar fi tras-o fara nici o remuscare... A se slabi! Traisaca Romania!
      • +1 (1 vot)    
        moncher, adavarul tau este foarte partial (Duminică, 24 august 2008, 7:38)

        judex [anonim] i-a raspuns lui don giovanni

        Iti doresc sa mai apuci sa cunosti adevarul adevarat. Nu Romania mai decidea dupa 1945, ci Stalin. Mai discuta cu putinii martori la acele evenimente care inca mai traiesc si nu te mai lua dupa toti mincinosii.
        • -1 (1 vot)    
          Unde-i contradictia? (Duminică, 24 august 2008, 12:34)

          don giovanni [anonim] i-a raspuns lui judex

          Pai, tocmai d-aia, ca Stalin facea jocurile si nu le mai faceau ceilalti banditi (Hitler si compania), a fost bine ca s-a facut 23 August '44. Asa cum ne-au fortat nemtii sa inghitim porcariile lor (Diktatul de la Viena, Stalingrad, petrolul si restul), asa le-am raspuns si noi cand celalalt bandit (Stalin) ne ameninta cu distrugerea totala ca stat si ca popor. Toate romantele cu camaraderia de arme germano-romana tradata de romani sunt bulshit. Intreab-o te rog, Moncher, pe Angela Merkel cat de 'kamerad' este sa-i faca felatii lui Putin pentru gazul rusesc lasindu-i pe 'kamerazii' din NATO cu ochii in soare. Ma repet: a se slabi! Traiasca Romania!
    • +2 (6 voturi)    
      cap de rumegus (Sâmbătă, 23 august 2008, 21:27)

      destepti de dau in gropi [anonim] i-a raspuns lui judex

      Ma, voi tot tineti sus ca regele a tradat? Pai, comunismul si-a facut treaba foarte bine. V-a "modelat" ca oameni "noi". Tu meriti sa traiesti in comunism, dar tara nu merita sa primeasca comunism si sa aiba dintr-astia ca tine. Dispari!
      • -1 (1 vot)    
        judex si vadim (Sâmbătă, 23 august 2008, 23:41)

        agent electoral [anonim] i-a raspuns lui destepti de dau in gropi

        Pentru marele analist si patriot judex,
        Vadim s-a interesat de tine. Ii place cum gandesti. A si zis: Vezi, nu poti spune ca numai eu sunt nebun. Si altii gandesc la fel. Bravo! Esti pe drumul cel bun. Apropo, vrei niste pilule sa-ti creasca sanii?
      • +1 (1 vot)    
        na feresc sa te jignesc, dar gresesti.... (Duminică, 24 august 2008, 7:34)

        judex [anonim] i-a raspuns lui destepti de dau in gropi

        se pare ca nu cunosti deloc istoria adevarata si...preferi sa crezi numai minciunile si dezinformarile.
    • 0 (2 voturi)    
      Mai citeste Istoria Ungariei (Luni, 25 august 2008, 0:37)

      Victor Bauer [anonim] i-a raspuns lui judex

      N-ai dreptate.Hothy l-a tradat si el pe Hitler. Nu exista nici-o alta alternativa rationala. La fel au procedat (s-au cel putin au incercat) absolut toti fostii aliati (multi din ei aliati de nevoie) ai lui Hitler. Petain si Musollini au avut aceiasi soarta ca Antonescu. Miklos Horthy, care a fost cel mai favorizat de Hitler, a incercat el insusi sa-l paraseasca pe Fuehrer, dar acesta a prins de veste la timp, l-a arestat si foarte probail l-ar fi si executat daca ar mai avut ceva timp. Semnalul abandonarii aliantei a fost dat de cel de al 39-lea atentat impotriva lui Hitler, atentatul din 20 iulie 1944, din nefericire esuat, al grupului de ofiteri de stat major al generalului Stauffenberg. Acest atentat a spus atunci lumii intregi ca ofiterii de cariera din statul major considera razboiul pierdut. Asta era realitatea, numai politrucii, ofiterii politici, oamenii partidului (NSDAP) mai credeau intr-o posibila intorsatura. Iar singurul motiv pentru care a fost facuta o diferenta intre Romania si Franta sau Italia a fost acordul dela Yalta din cauza caruia nu mai era nimic de negociat mai bine.Cat priveste istoricii sau alti romani care inca nu stiu ce ar fi fost mai bine sau cand, le pot spune ca cel mai bine ar fi fost daca Hitler si cu Stalin nu ar fi ajuns la nici un acord sau macar daca la Yalta, Churchill ar fi ramas acasa. Bine ar fi fost daca am fi putut evita importurile dictate si de Hitler si de Stalin. Bine e ca suntem insfarsit si noi si voi in Uniunea Europeana. Aste ebine cu adevarat!
      • -1 (1 vot)    
        stimate domn, (Luni, 25 august 2008, 7:06)

        judex [anonim] i-a raspuns lui Victor Bauer

        nu la asta m-am referit in acel comentariu, ci la faptul ca Romania, dupa ce i-a tradat pe nemti, ma rog, Hitler, a inceput sa lupte impotriva lor, ceea ce ungurii nu au facut si...au iesit mai bine. Noi am pierdut si oameni, si material, si razboiul si stima nemtilor, adica TOTUL.
    • 0 (0 voturi)    
      Judex, ma dezamagesti (Luni, 25 august 2008, 10:45)

      Regat [anonim] i-a raspuns lui judex

      Erai rational in alte postari, Judex. "Ungaria a iesit mai bine decat Romania..." La ce a iesitt mai bine? Au avut o tentativa de a iesi din alianta cu Germania si au pierdut. N-a fost cazut nostru. Daca vorbesti de tradare, primii care au tradat au fost germanii. Nu negociezi pe la spatele aliatului tau. Ori ei asta au facut in 1939
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate, desigur... (Luni, 25 august 2008, 12:40)

        judex [anonim] i-a raspuns lui Regat

        dar, din pacate, Romania nu se poate compara cu Germania. Germania si acum tradeaza NATO si UE, dar cine indrazneste sa o acuze? In privinta Ungariei, repet ce am spus mai inainte: noi am pierdut multe vieti, material, financiar si politic, pentru ca tot stat agresor am fost considerat si ne-au spoliat rusii pana in 1964. Ungurii nu au pierdut nimic, ba mai mult au dovedit demnitate si fermitate in evenimentele din 1956.De noi, ce sa mai vorbim? Pana si "revolutia"ne-au facut-o rusii, ungurii si francezii..
  • -3 (3 voturi)    
    Comentariile urmasilor... (Sâmbătă, 23 august 2008, 20:14)

    OpenMind [anonim]

    In aceasta problema are dreptul sa comenteze o persoana care a trait acele timpuri, altfel orice comentator poate fi acuzat ca a fost intoxicat de propaganda a 50 de ani de comunism.
    Comentati 22.12.1989.
    Mai in spate, lasati veteranii...
    • 0 (2 voturi)    
      cica (Sâmbătă, 23 august 2008, 23:20)

      Rumalun1st [utilizator] i-a raspuns lui OpenMind

      M-am nascut in '85, mafface asta in vre-un fel veteran??
  • 0 (4 voturi)    
    serios ? (Sâmbătă, 23 august 2008, 22:56)

    cristi [anonim]

    "Unii doctori au devenit politicieni" ??? Andreea Pora ti-a dictat asta ? Tonomate, tonomate...
  • -2 (4 voturi)    
    o intrebare, va rog... (Duminică, 24 august 2008, 9:08)

    curiosu' [anonim]

    Pt cuvintzelele bine simtzite "iar unii medici au devenit politicieni" cat atzi primit dle redactor independent? V-a felicitat bine Shefu'? E vreo diferentza intre libertatea Dvs & cea a amaratzilor de la Scanteia? (cenzuratzi tovarashi!)
  • +1 (3 voturi)    
    casa republicii (Duminică, 24 august 2008, 13:53)

    Anonim [anonim]

    In 1989 denumirea oficiala era de Casa Republicii (casa poporului e denumirea data de iliescu la revolutie). Ziaristul face remember fara sa aiba amintiri.
    • 0 (2 voturi)    
      . (Duminică, 24 august 2008, 15:14)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      casa liftului
    • 0 (0 voturi)    
      casa republicii (Luni, 25 august 2008, 14:57)

      florinu [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      in sfarsit, cineva tine minte...
  • -1 (1 vot)    
    mistificatori de istorie, (Duminică, 24 august 2008, 15:21)

    judex [anonim]

    mai scutiti-ne cu regele vostru Mihai, tradatorul Romaniei, care a dat pe maresalul Antonescu pe mana comunistilor si a refuzat sa-i semneze gratierea. Regele Mihai este manjit cu sangele maresalului si a altor patrioti romani adevarati si ar trebui sa-i viseze noapte de noapte si sa aibe numai cosmaruri. Acum, s-a inhaitat si cu Iliescu si kgb-istii, aratandu-si adevarat fata. Dar, nici o problema, va veni si ziua judecatii adevarate si dreptatii!
    • +1 (1 vot)    
      Mars la mincat kkt nazistule (Duminică, 24 august 2008, 18:37)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui judex

      Mars la mincat kkt nazistule.

      Daca nu era acel 23 august 1944, vorbeai ruseste acum, asa ca zi mersi ca a fost asa, astfel Romania risca de a deveni a nspea gubernie a Rusiei.

      Doamne, cita dobitocie: regretati un criminal nazist de razboi care a distrus Romania.
      • -1 (1 vot)    
        cata nesimtire, bolsevica... (Duminică, 24 august 2008, 19:21)

        judex [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

        am vorbit destul ruseste in Romania, nemernic bolsevic, din cauza voastra, a tradatorilor si ticalosilor. Bine ca am scapat. Vorbeste tu rusa, in continuare, cu bolsevicii si kgb-istii tai! Eu prefer sa vorbesc nemteste.
  • 0 (2 voturi)    
    23 august (Duminică, 24 august 2008, 19:10)

    ion [anonim]

    Sa-mi raspundeti numai in data in care Romania va atinge nivelul economic al nenorocitului an 1989.
    • -1 (1 vot)    
      2989 este o data corecta? (Duminică, 24 august 2008, 21:06)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui ion

      2989 este o data corecta?
  • 0 (2 voturi)    
    Victor Bauer (Duminică, 24 august 2008, 23:11)

    Care 23 August? [anonim]

    Ar trebui spus ca inainte de 23 August 1944 a fost 23 August 1939, ziua in care Ribentropp si Molotov semnau pactul Hitler-Stalin prin care nu numai tarile baltice si o parte a Poloniei dar si Basarabia erau vandute statului sovietic. Tot ce a urmat a fost consecinta acestui act: razboiul mondial cu toate nenorocirile lui inclusiv 23 August 1944. Actul dela 23 August a fost o simpla consecinta a mersului evenimetelor. In mod rational nu exista nici-o alta alternativa rationala. La fel au procedat (s-au cel putin incercat) absolut toti fostii aliati (multi din ei aliati de nevoie) ai lui Hitler. Petain si Musollini au avut aceiasi soarta ca Antonescu. Horhy a incercat el insusi sa-l paraseasca pe Fuehrer dar acesta a prins de veste la timp, l-a arestat si foarte probail l-ar fi si executat daca ar mai avut ceva timp. Semnalul abandonarii aliantei a fost dat de cel de al 39-lea atentat impotriva lui Hitler, atentatul din 20 iulie 1944, din nefericire esuat, al grupului de ofiteri de stat major al generalului Stauffenberg. Acest atentat a spus atunci lumii intregi ca ofiterii de cariera din statul major considera razboiul pierdut. Asta era realitatea, numai politrucii, ofiterii politici, oamenii partidului mai credeau intr-o posibila intorsatura. Singurul motiv pentru care a fost facuta o diferenta intre Romania si Franta sau Italia a fost acordul dela Yalta din cauza caruia nu mai era nimic de negociat ami bine.
    Cat priveste istoricii sau alti romani care inca nu stiu ce ar fi fost mai bine sau cand, le pot spune ca cel mai bine ar fi fost daca Hitler si cu Stalin nu ar fi ajuns la nici un acord sau macar daca la Yalta, Churchill ar fi ramas acasa. Bine ar fi fost daca am fi putut evita importurile dictate si de Hitler si de Stalin. Cine mai suspina inca dupa comunism, sa-si aduca aminte de cozile de 2-3 zile pe care le faceam prin 87-88 la carne sau benzina in tara cu una din cele mai mari productii de petrol din Europa. Sa-si aduca aminte de bezna din case si de
  • 0 (0 voturi)    
    Fals (Luni, 25 august 2008, 11:04)

    Mihnea P.P. [anonim]

    In portul Constanta veneau, daca nu anual, atunci la doi ani, nave de razboi americane in vizita. Mai veneau si nave de razboi britanice sau fantuzesti. la fel si noi, prin bricul Mircea ,care e o nava militara, am facut astfel de vizite in statele occidentale si SUA. Mai documentati-va.
  • 0 (0 voturi)    
    Draga RM, (Luni, 25 august 2008, 13:15)

    Victor Bauer [anonim]

    Daca in 1989 ai fi avut doar 6-7 anisori, atunci ar fi justificata necunoasterea realitatilor din anii 80. Circulatia era lejera nu atit din lipsa de masini, cit din lipsa de benzina, pentru care trebuia sa stai la coada doua zile (stii cei aia doua zile de coada, degerat in masina, de gerul bobotezei?) si din cauza restrictiilor introduse cu scopul ca sa ai nevoie de mai putina benzina.
    Cat despre "istoricii" care cred am fi putut negocia mai bine, probabil ca nu sunt istorici ca altfel ar sti de acordul dela Yalta. Iar ceilati care afirma ca actul dela 23 August a fost singura solutie viabila pentru revenirea nordului Transilvaniei acasa au totusi dreptate. Norocul Romaniei a fost ca incercarea lui Miklos Horthy de face si el acelas lucru a esuat, ca daca ar fi reusit, problema se complica. De fapt daca romanii si ungurii ar fi facut la fel (amindoi intors sau amindoi neintors armele) ar fi putut ramine ca dupa dictatul dela Viena. Numai diferenta de atitudine putea deci duce si a dus la reintregirea Transilvaniei.
    Iar problema autenticitatii revolutiei din 89, acum ca am intrat totusi in Uniunea Europeana nu mai este atit de acuta. Mai devreme sau mai tarziu va fi si ea clarificata. A avut dreptate Brucan, ca doar le cunostea apucaturile!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri