Rusia anunta ca a inghetat cooperarea militara cu Alianta Nord-Atlantica

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 21 august 2008, 19:19 Actualitate | Esenţial

Rusia ingheata cooperarea militara cu NATO
Foto: AGERPRES
Rusia a notificat joi NATO ca si-a suspendat activitatile de cooperare militara cu tarile membre ale Aliantei Nord-Atlantice pana la noi ordine, a anuntat o purtatoare de cuvant a organizatiei militare occidentale, citata de NewsIn.

"Rusia ne-a informat prin canale militare ca Ministerul Apararii al Federatiei Ruse a luat decizia de a opri evenimentele internationale de cooperare militara programate intre Rusia si tarile NATO pana la primirea altor instructiuni", a declarat Carmen Romero, purtatoare de cuvant a NATO.

Norvegia, Estonia si Letonia, tari membre NATO, anuntasera deja ca au primit o notificare din partea Moscovei in acest sens.

Decizia Rusiei intervine dupa ce NATO a hotarat saptamana aceasta ca mentinerea unor relatii de normalitate cu Moscova nu mai este posibila pana cand Moscova nu-si retrage trupele din Georgia in conformitate cu prevederile armistitiului destinat sa puna capat conflictului legat de pronvicia separatista georgiana Osetia de Sud.

NATO si Rusia au cooperat in domenii precum sistemele de aparare antiracheta de mica amploare, activitati navale, lupta antiterorista si schimburi academice, iar la inceputul acestui an au semnat un acord pentru tranzitul prin Rusia al echipamentului neletal destinat frontului din Afganistan.

Purtatoarea de cuvant a declarat ca NATO a luat nota de masura luata de Rusia, dar nu a putut preciza daca decizia va afecta si acordul de tranzit referitor la Afganistan.

SUA minimizeaza decizia Rusiei

Statele Unite au minimizat imediat anuntul Rusiei, afirmand ca NATO decisese deja inghetarea cooperarii, in semn de protest fata de continuarea prezentei militare rusesti pe teritoriul Georgiei, potrivit AP.

"Cooperarea militara bilaterala era deja oprita", a declarat Gordon Johndroe, purtator de cuvant al Consiliului National de Securitate.

"Nu-mi pot imagina, pentru moment, circumstantele pentru care ne-am angaja intr-o cooperare militara cu Rusia, pana cand situatia din Georgia nu va fi rezolvata", a adaugat el.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

7622 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    Rusia joaca tare! (Joi, 21 august 2008, 19:43)

    bizonul ratacit [anonim]

    Rusia a inceput sa joace tare.

    Planurile au fost concepute in urma cu vreo 3-4 ani si abia in 2008 au fost puse in aplicare.

    Ce urmeaza?

    Rusia doreste sa devina puuterea ce-a fost pina la caderea zidului Berlinului.


    Si gratie tarilor occidentale somnoroase sau indulcite

    si

    poate si gratie NATO

    Rusia va ajunge in curind puterea no. 2 in lume...


    apoi asteptam ca si China sa faca acelasi lucru, China asteptind rabdatoare

    clipa.....care va veni curind si pentru ea...


    peste 50 ani NATO si UE vor fi o amintire.... vor fi pe locul 3 sau 4.
    • +2 (12 voturi)    
      dar.... (Joi, 21 august 2008, 20:30)

      mda [anonim] i-a raspuns lui bizonul ratacit

      ce facem daca tarile astea somnoroase or sa se trezeasca acum ca mother rusia a inceput sa le strige desteptarea? ;) daca se supara si ii dau o palma rusiei ? :)
      • -1 (1 vot)    
        nu prea cred... (Vineri, 22 august 2008, 10:59)

        kelu [anonim] i-a raspuns lui mda

        Pai sa ne gandim: NATO=USA (restul sunt de forma pe-acolo). Americanii nu au fost in stare sa castige razboaie in Afganistan sau Irak, cum sa castige cu Rusia?
      • 0 (0 voturi)    
        CINE ? (Duminică, 27 decembrie 2009, 16:39)

        dumioxi [anonim] i-a raspuns lui mda

        cum crezi cine dintre europenii care depind energetic de Est și-ar permite așa ceva în adresa Rusiei. Franța ori Germania, care sunt partenerii strategici ai Rusiei în afacerile energetice, căci altcineva nu are cine. Ori poate ROMANIA ????? Ha, HA, HA, m-am amuyat din suflet. Pînă la urmă veți vedea că relațiile ruso-americane, ori dacă doriți Rusia-NATO, se vor normaliza, Georgia va rămîne cu buya umflată, iar noi romanii ( ca și alți membri ai NATO de altfel), pe rolul secundar de mănuși pentru unică folosință. Nu v-ați întrebat cine este și ce reprezintă Georgia în lumea în asta.
    • -4 (8 voturi)    
      sau...sau (Joi, 21 august 2008, 21:43)

      tohne [anonim] i-a raspuns lui bizonul ratacit

      sau nu vor mai fi deloc
    • +4 (4 voturi)    
      Conflictul era previzibil (Vineri, 22 august 2008, 1:03)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui bizonul ratacit

      US Congressman predicted the conflict in Georgia since 2002 and criticizes neo-conservative politics:
      http://www.youtube.com/watch?v=ya6JfFK_lYQ
    • +3 (9 voturi)    
      Stai tu linistit (Vineri, 22 august 2008, 1:10)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui bizonul ratacit

      Din Rusia vine doar gazul care curand va fi inlocuit cu electricitate generata de vant.Nu crezi?Mai gandestete ce tari au intrat in Irak, uitate ce potential eolian au si uitate la ce a dus razboiul din irak: pret al petrolului de 10 ori mai scump.Asa convingi lumea sa treaca pe energia electrica generata din vantul pe care ei il au.Crezi tu ca se duceau americanii si englezii de prosti sa urce petrolul la cer?

      Din China vin jucariile de plus si electronicele (da tine minte ca electronicele sunt companii straine nu chineze, chinezi sunt doar oamenii ieftini care le asambleaza).

      Se fac in China nu pentru ca sunt chinezii mari si tari, ci pentru ca sunt multi si ieftini.Unde ai vrea sa se faca in SUA unde oamenii castiga de 15 ori mai bine?

      Stai tu linistit ca sunt incojurati bine.Daca vestul ar fi lasat chinezii sa isi porneasca propriile companii atunci ar fi fost o problema, dar ei au investit in China si acum chiar daca isi deschid companiile lor nu or sa poata sa concureze cu marile branduri mondiale, nici macar la pret ca si aia tot in china fac.

      Planurile vestului au mult mai mult de 3-4 ani si sunt gandite bine...
      • 0 (0 voturi)    
        De Lenovo ai auzit? (Vineri, 22 august 2008, 12:46)

        Razva [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Ce parere ai de Lenovo care acu vreo 2 ani a achizitionat IBM?
        • 0 (0 voturi)    
          Gresit (Vineri, 22 august 2008, 14:46)

          lolo [anonim] i-a raspuns lui Razva

          Au achizitionat divizia de hardware IBM ,pentru ca in opinia IBM nu era destul de profitabila.
        • 0 (0 voturi)    
          lenovo (Luni, 25 august 2008, 10:46)

          BUCURESTEANUL [anonim] i-a raspuns lui Razva

          Lenovo, a achiziţionat divizia de PC-uri a companiei IBM în 2005 contra sumei de 1,25 miliarde USD], iar în anul 2007 a încercat fără succes să preia firma europeană Packard Bell.
          Deci, Lenovo nu a achizitionat IBM, ci doar o mica parte, ce era in pierdere. A fost in primul rand o afacere pentru IBM

          Dar nu asta este subiectul, ci atitudinea Rusiei. E la fel cum un tip dupa ce este dat afara, zice ca isi da demisia. Asa ca Rusia nu joaca tare, ci prosteste.. A facut tot ce a putut sa bage Ucraina si Georgia in NATO. Marele KGB-ist, Putin se pare ca s-a gandit cam putin.
    • +1 (3 voturi)    
      oare cati stiu ce e NATO si ce e UE ? (Vineri, 22 august 2008, 8:37)

      calm down [anonim] i-a raspuns lui bizonul ratacit

      NATO este o organizatie militaro-politica, UE este o adunatura de interese economice. Care e faza cu NATO si UE pe locurile 3, 4...????E ca si cum ai spune ca Victor hanescu sta mai prost la performante decat Steaua...Nicio legatura....
    • +1 (1 vot)    
      pentru bizonul ratacit (Vineri, 22 august 2008, 10:42)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui bizonul ratacit

      Nu fii asa optimist in legatura cu evolutiile Rusiei. Conflictele s-au mutat tot mai aproape de Moscova (din Europa si Balcani) ....
      In plus dupa criza din Georgia/Osetia, Rusia e tot mai izolata, chiar si de aliatii ei din CSI (care se tot subtiaza), nu vorbesc numai de marile state din G8.... In conditiile in care rusii au nevoie de investitii pentru a-si schimba profilul economic dependent de exportul de materii prime, izolarea nu ii avantajeaza.
      In plus tendinta este de majorare a cheltuielilor bugetare pt sectorul de aparare pentru a face fata amenintarilor rezultate din nr largit de potentiali inamici.
      Crede-ma, acum Rusia isi dreste sa nu fi existat conflictul georgian...... dar asta e, prostia se plateste.
      Cat priveste santajul energetic al Rusiei, cu timpul va avea tot mai putin efect intrucat Europa/UE si SUA se reorienteaza spre energii neconventionale ....
    • 0 (0 voturi)    
      Urmeaza ocuparea Basarabiei (Vineri, 22 august 2008, 11:16)

      FUHRER [anonim] i-a raspuns lui bizonul ratacit

      Simplu urmeaza ocuparea Basarabiei dar si punerea in aplicare a scenariul georgian,adica armatele ruso-transnistrene vor ocuparea in intregime a Basarabiei,si tare ma tem ca ei vor incerca sa ne invadeze asta ar fi poate cea mai mare greseala a lor avind in vedere ca Romania este stat membru cu drepturi depline al NATO si este cea mai filo-americana tara.Asa cum am spus eu un razboi intre marile puteri va fi cit de curind dar pe teritoriul nostru.De aceea eu cred ca rusii ar face bine sa stea in banca lor,pentru ca altfel va fi rau de ei.Acum a sosit momentul pentru ne lua inapoi teritoriile iar pentru a avea liniste la frontiera trebuie ca Romania sa faca o coalitie anti-rusa alaturi de alte state asa ca sa fie si Polonia si Ucraina si Cecenia dar inclusiv tarile arabe Irak si Iran adica [persii] asa ca trebuie sa ne luam inapoi teritoriile rapite de rusi chiar si prin forta armelor daca altfel nu se poate.Deci o coalitie militara a NATO si a Americii impotriva Rusiei ar ingenunchea defintiv aceasta tara dar si economic prin instituireaq de embargouri asa ca sfirsitul Rusiei se apropie asa ca.
      • +1 (1 vot)    
        embargou Rusiei? (Vineri, 22 august 2008, 12:37)

        goering [anonim] i-a raspuns lui FUHRER

        Ha...ha...ha! Buna gluma! Cum naiba impui embargou unei tari ca Rusia??? Blocada maritima? Aeriana? Economica? Sa fim seriosi...
        Cat despre razboiul-pentru-recuperarea-cu-arma-in-mana-a-teritoriilor-romanesti sa lupti matale, ok? Pentru mine e mai importanta pacea, sa-mi cresc copilul in liniste.
      • 0 (0 voturi)    
        sfanta naivitate (Luni, 25 august 2008, 10:59)

        bucuresteanul [utilizator] i-a raspuns lui FUHRER

        Domnule Fuhrer, parca ai fi de pe aceasi ulita cu Bizonul ratacit, rupti total de realitate. E drept, bizoului i s-a ratacit mintea prin Asia, a dumitale prin "Deutschland, Deutschland, uber alles". O face greseli strategice tipii de la Kremlin, dar nici chiar asa! Cand vezi o alianta intre NATO si Iran, la care si Romania sa faca parte. Vrei razboi Rusiei ? Au mai vrut-o si altii. Rusia nu poate fi ingenunchiata decat economic.
      • 0 (0 voturi)    
        embargou Rusiei. (Duminică, 27 decembrie 2009, 16:49)

        dumioxi [anonim] i-a raspuns lui FUHRER

        Mai mare prostie n-am auzit și n-am citit vre-o dată. Sunt foarte curios să văd cum ar arăta treaba aceasta, în condițiile în care amplasamentul geografic și teritoriul Rusiei este cel care este, în condițiile în care Rusia însuși foarte lesne ar putea impune embargou mai multor stătulețe amplasate în jurul ei.
    • 0 (0 voturi)    
      bizoane, gresesti (Vineri, 22 august 2008, 15:27)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui bizonul ratacit

      rusia este o tara subdezvoltata. nu cred ca ai in casa ceva facut in rusia dar precis ai chestii din china, corea de sud, ue si america. in afara de arme rusii nu produc si nu vor produce nimic competitiv (ba pardon, fabrica logane intr-o fabrica franceza). cum iti imaginezi ca poti fi o putere daca economic esti in curugol?

      cu armele iar e o chestie; cei mai buni specialisti din rusia fac avioane militare iar cei mai buni din ue fac a380. atunci cind toate resursele sint folosite pentru a face arme, atunci tara este precis pe o cale gresita.

      dar chiar si in aceasta situatie, rusia nu mai poate avea inalta tehnologie. rachetele lor cosmice nu au mai fost perfectionate de 40 de ani. industria de avioane de pasageri nu mai este in stare sa produca nimic. in mod esential nu au nici avionica, nici sisteme hidraulice si nici motoare turbofan. pina acum 20 de ani aveau pentru ca caghebeu fura tot. acum nu mai pot. eu vad soarta rusiei foarte trista deoarece, dupa ce se imbata cu apa rece, caderea va fi foarte dureroasa....
      • 0 (0 voturi)    
        iluzii care se doresc a fi realitate (Duminică, 27 decembrie 2009, 16:57)

        mutu [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

        Coboară pe pămînt mă frate și privește în jur. Ceia ce scrii tu sunt iluzii care se doresc a fi realitate. Să ne dea domnul și nouă subdezvoltarea Rusiei ( măcar în jumate industria, tehnologia și genofondul Rusiei). Să ne privim și să ne analizăm mai bine cine suntem și ce mai prezentăm noi, romanii, în lumea asta, într/o Romanie unde romanul e roman în țară străină.
  • +5 (9 voturi)    
    rusia(2008)=germania(1938) (Joi, 21 august 2008, 20:11)

    diktatoru' [anonim]

    se pare ca statele vestice nu invatza din istorie. exact asa au reactionat la invazia cehoslovaciei si a austriei de catre hitleristi la inceputul celui de-al doilea razboi mondial. Le-a durut la spate. Rusia a devenit obraznica si trebuie sa-si primeasca lectia. Pentru ca Georgia e doar inceputul. sunt sigur ca sunt si alte tari pe lista...
    • +6 (10 voturi)    
      rusia si craca ei (Joi, 21 august 2008, 21:46)

      rov [anonim] i-a raspuns lui diktatoru'

      doar ca intentie....rusia in afara de arme, alcool si incapatanare, n-are nimic de spus.

      Mult mai greu ii va fi rusiei fara civilzatie decat occidentului fara rusi.

      Da, rusia are capacitatea de a taia craca chiar si copacul, dar e craca pe care sta...
      • +2 (4 voturi)    
        Felicitari (Vineri, 22 august 2008, 1:20)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui rov

        Ai facut o afirmatie excelenta.Asa e.
        • 0 (0 voturi)    
          mai mult..... (Vineri, 22 august 2008, 10:55)

          judex [anonim] i-a raspuns lui Alex

          daca rusii incep sa aibe probleme cu nivelul de trai datorita politicii proaste (si-a mai dovedit o data esecul) a lui Putin, nu-i vad bine nici pe Putin si nici pe Medvedev. Dragostea trece prin burta, inclusiv la rusi.
          • +2 (2 voturi)    
            Putin (Vineri, 22 august 2008, 12:40)

            Ivan [anonim] i-a raspuns lui judex

            cum poti comenta politica lui Putin, care a ridicat Rusia din foamete si a readus-o la statutul de putere mondiala? Daca nu era Putin, SUA cumpara Gazprom si Europa restul Rusiei. Ala e presedinte, nu maimutoi. Sa nu uitam summit-ul NATO...
            • 0 (0 voturi)    
              ivane, ivane (Vineri, 22 august 2008, 19:47)

              dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Ivan

              si la noi cei din vest au cumparat tot ce e valoros. noi nu mai producem masini deoarece fabricile le-au luat renaul si ford, otelul l-au luat indienii, dezastru total....vai de romania, in conceptia ivaniana...

              problema rusiei este tocmai faptul ca statul rus vrea sa controleze econmia. china si-a lasat economia pe mina strainilor si vezi ce-a iesit.

              atit timp cit statul nu-si ia miinile de pe economie, rusia nu se vor dezvolta economic. nu vor muri de foame deoarece obtine destui bani din pompaj. au un venit asemanator cu a chinei (peste 500 miliarde dolari pe an) dar china produce deci au iar rusia va continua sa supravietuiasca si nu va avea altceva de facut decit sa-si viziteze vecinii. cum productia renault de logane in rusia este insuficienta, vor folosi, ca si pina acum, tancurile....
              • 0 (0 voturi)    
                străinii (Vineri, 23 aprilie 2010, 23:20)

                dumioxi [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

                Atît de ”constructiv” poate gîndi numai un roman adevărat. Pe maică-ta încă n-ai vînduto ?
            • 0 (0 voturi)    
              bravo (Duminică, 27 decembrie 2009, 17:01)

              dumioxi [anonim] i-a raspuns lui Ivan

              Bravo. Sunt absolut de acord. Spre marele nostru regret, nu avem și noi un asemenea președinte. De fapt nici țară nu mai avem. BRAVO RUSIA !!!
          • 0 (0 voturi)    
            dragostea și burta (Vineri, 23 aprilie 2010, 23:16)

            mutu [anonim] i-a raspuns lui judex

            Zicala cu dragostea și burta e caracteristică mai mult pentru noi, romanii. Cît despre ruși, nu/i cunoști de loc ca popor și nu le cunoști istoria. Amintește-ți în istorie, cum s-au înecat în sînge și pămînt sub Moscova și Stalingrad și nu numai.
    • 0 (0 voturi)    
      lecția (Duminică, 27 decembrie 2009, 16:58)

      surdul [anonim] i-a raspuns lui diktatoru'

      Vreau să știu cine e gata să/i dea o lecție Rusiei. Nu cumva noi, romanii ??? HA; HA; Ha.
  • +5 (7 voturi)    
    nesimtiti (Joi, 21 august 2008, 20:27)

    zippo [anonim]

    deci un mecanism la care putin a facut atita lobby dupa 11 sep (NRC) si la care intreg nato a facut concesii majore, demonstreaza ca totul nu este decit o tactica a kremlinului, si nu o revizuire prioritatilor stategice care ar apropia agenda rusa de cea a nato si ca de fapt incidentul georgia e de fapt un punct de lucru, prezent de mult pe agenda ruseasca.

    NRC (NATO-Russia Council) construit prin 2002 la cererea moscovei de colaborare si nu de inghetare al relatiilor, bineinteles pe fonul unor concesii majore ale nato, dar si declarat de rusi ca un nou angajament indicand asupra naturii regimului politic rus si impactul asupra comportamentului extern. deci pe acorduri semnate, care acum par praf in ochi aruncat de moscova, cu tupeu, gen "am semnat... asa si?!".
    • -2 (10 voturi)    
      ce ne-am infierbantat (Joi, 21 august 2008, 21:30)

      goe [anonim] i-a raspuns lui zippo

      Incidentul Georgia a fost declansat chiar de Georgia, asa ca ce spui tu e apa de ploaie. Incidentul Georgia a fost planificat de americani ca o provocare la adresa Rusiei. Si se stie ca daca semeni vant culegi furtuna...
    • -3 (11 voturi)    
      Realitatea este alta, nu visati razboaie (Joi, 21 august 2008, 21:43)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui zippo

      Articolul este in engleza.

      OSLO (Reuters) - The United States warned Georgia against trying to retake rebel South Ossetia by force, including on the very eve of the August 7 attack that drew a crushing response from Russia, the U.S. envoy to NATO said on Thursday.

      Ambassador Kurt Volker said Russia was looking for an excuse to flex its military might and send troops into Georgia, as it duly did when Georgian soldiers ventured into pro-Russian South Ossetia.

      Asked if Washington was notified of Georgia's intention to strike its rebel province, Volker said: "The United States has consistently counselled Georgia, over a long period of time, that there is no military solution (in South Ossetia).

      "Including the day before Georgian troops went into South Ossetia, we said 'don't do it, don't be drawn into a military conflict, it's not in your interest'," Volker told Norway's Institute of International Affairs.

      Este o nebunie sa se creada ca rusii se vor opri aici, d-abia asteapta alte pretexte.
      • +2 (2 voturi)    
        pai daca e asa... (Vineri, 22 august 2008, 10:04)

        me [utilizator] i-a raspuns lui Tantza si Costel

        ce mai stai pe-aici? opreste-te tu... la vladivostoc, bai, "leana costel" de sibir!
        • 0 (0 voturi)    
          pt me (Vineri, 22 august 2008, 12:42)

          Ivan [anonim] i-a raspuns lui me

          tu esti orb sau te prefaci? georgia a pornit conflictul, acum suporta consecintele
          • 0 (0 voturi)    
            prostie sau rea vointa (Luni, 25 august 2008, 11:13)

            bucuresteanul [utilizator] i-a raspuns lui Ivan

            Pai lucrurile stau asa:
            Ivan imi inta in casa, ma injura, imi fura painea si daca incerc sa-l dau afara din casa, vine cu banda de raketi si imi distruge casa si-mi violezi nevasta. Deci eu sunt agresorul, ca am incercat sa-l dau afara pe hot
            Mai Ivane, tu esti prost sau cumparat de vre-un serviciu ?
        • +1 (1 vot)    
          Interesant (Vineri, 22 august 2008, 14:04)

          Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui me

          Deocamdata visitez Bostonul in sfirsit de saptamina, un oras frumos, foarte dinamic.
          Cit despre Vladivostok, poate o sa-l visitez dar am de traversat tot USA pina una alta.
          Citeva opinii interesante obtinute pe sol american:
          Decit sa fi primit in in NATO toate tarile din Europa Centrala si de Est era mai bine daca era primita Rusia pina acum si astfel nu mai exista nici un conflict miliitar.
          • 0 (0 voturi)    
            Rusia in NATO (Luni, 25 august 2008, 11:15)

            bucuresteanul [utilizator] i-a raspuns lui Tantza si Costel

            Pe cei de la FSB i-ati intrebat daca vor in NASTO ?
            • 0 (0 voturi)    
              NASTO nu cunosc, de NATO am auzit (Luni, 25 august 2008, 20:19)

              Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui bucuresteanul

              Principalul defect la romani este de a lua totul la mishto (in bascalie).
              Daca crezi ca esti amuzant cu FSB, KGB, SRV te inseli, devini doar ridicol.
              Poate persoane de aceeasi teapa si mod de gindi (manele, mishto, furaciuni, Jiji, gipane, smad) sa te aprobe.
              Personal, te vad ca cineva foarte pueril ca sa nu spun copilaros.
  • +3 (7 voturi)    
    Ete... (Joi, 21 august 2008, 20:49)

    Claude [anonim]

    Paguba in ciuperci.
    • -3 (11 voturi)    
      Nucleare. Ciuperci nucleare? (Joi, 21 august 2008, 21:40)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui Claude

      Paguba in ciuperci...nucleare. Ciuperci nucleare?
      • +7 (9 voturi)    
        Da dar poate si deasupra Moscovei (Joi, 21 august 2008, 22:04)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Tantza si Costel

        La asta nu te-ai gandit? Sau SVD nu ti-a dat imputernicire sa o faci?
        • -6 (10 voturi)    
          Mai nene, matale ai o fixatie cu KGB, SVD, SVR (Joi, 21 august 2008, 22:20)

          Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui Un roman anonim

          Mai nene, serios ai matale ai o fixatie cu KGB, SVD, SVR sau nu te-a injurat nimeni astazi?
          • +8 (8 voturi)    
            pai, "defixeaza-te" tu (Vineri, 22 august 2008, 8:57)

            eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Tantza si Costel

            asta daca te lasa putin(a) sa demisionezi. altfel... figi cat poti/ ca ramai fara chiloti. au mai patit-o si altii.
            • +1 (1 vot)    
              Sa-i maninci tu (Vineri, 22 august 2008, 14:08)

              Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui eeeuuuu

              Au paitit-o si altzi viteji care au vrut razboi cu orice pret, Hitler, Napoleon, Milisovici, etc.
              Spre deosebire de tine, eu nu tin nici cu rusii nici cu americanii (doua state carora li se filfiie de lege)
              • 0 (0 voturi)    
                vitejii (Luni, 25 august 2008, 11:25)

                bucuresteanul [utilizator] i-a raspuns lui Tantza si Costel

                "Au paitit-o si altzi viteji care au vrut razboi cu orice pret, Hitler, Napoleon, Milisovici, etc."

                Ai uitat niste nume: Stalin (initial aliatul lui Hitler), Brejnev (Afganistan)
                • 0 (0 voturi)    
                  Absolut corect (Luni, 25 august 2008, 20:15)

                  Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui bucuresteanul

                  URSS (septembrie 1939) au atacat Polonia in acelasi timp cu Germania nazista.
                  Pe 22 iunie 1941, URSS a fost atacat pe Germania. In prima faza de atac, Stalin a fost facut KO dar razboiul planuit de Hitler era planificat a dura numai pina in iarna.
                  Nu a resusit acest lucru, iar Hitler a pierdut.
                  Afganistan a fost Vitenamul URSS-ului, un conflict creat de catre CIA (la 3 iulie 1979 Jimy Carter semneaza ordinul unei razboi secret in Afganistan).
                  Ceeace se uita insa este ca toate tzarile din Europa (cu exceptia Poloniei, statelor baltice) s-au aratat foarte ponderate in a raspunde Rusiei.
  • +6 (8 voturi)    
    jos porcii (Joi, 21 august 2008, 21:02)

    vv [anonim]

    altfel spus: daca s-a suparat NATO, ma supar si eu
    chestia e ca NATO a fost primul care a inghetat relatiile cu Rusia - si acum, la o adica, sa nu ramana rusii mai prosti...

    Multi vad ca au frica mare de ea - pe asta ei se bazeaza f mult in relatiile intetrnationale.

    O izolare internationala pentru Rusia ar fi benefica in primul rand pt Europa: la inceput ne va fi foarte greu: fara gaz, petrol, probabil o recesiune economica - dar va fi un imbold bun sa punem capul in miscare, sa aplicam sursele alternative/netraditionale. Pe termen lung am castiga f mult

    Cu Rusia nu se va putea niciodata trai de la egal la egal - lor daca nu le dai in cap, te considera inferior
    • +5 (5 voturi)    
      gazele rusilor (Joi, 21 august 2008, 22:41)

      rov [anonim] i-a raspuns lui vv

      Povestea cu gazele este la fel cu cea cu posmagii muiati, sau atat timp cat va exista o scurtatura a drumului, toata lumea va tinde sa o urmeze.
      Dar daca la un moment dat pe scurtatura asta dai de jivine, vei urma drumul cel drept, adica ENERGIA ALTERNATIVA
      Acum 5-6 ani raportul dintre incalzirea electrica si cea cu gaze era de 10/1,
      In prezent a ajuns la 2/1 si probabil pretul se mentine undeva in jurul acestei valori .
      Dar, exista deja module termice care au un randament dublu fata de folosirea centralelor pe gaz- adica raportul de mai sus devine 1/2.

      Aceste module folosesc energie solara, sistemul de pompa de caldura , energie electrica si o mica parte gaz metan (ptr. situatiile de varf energetic).
      E drept la un pret de achizitie mai mare, dar ecologice si reprezentand un pas in viitor pe scala civilizatiei.

      Cata vreme vom accepta capriciile rusilor aceste sisteme nu vor avea o arie de respandire si dezvoltare spectaculoase, iar noi vom sta ca niste carnati in jurul tevii lor de ...gaz
      etc, etc,
      Deci,
      Rusilor va doresc a ramaneti cu gazele si basinile voastre cat mai curand...
      In tot raul va exista negresit si un bine,
      Adio siberia, adio moscova.
    • +1 (1 vot)    
      fara gaze si petrol (Vineri, 22 august 2008, 12:45)

      Ivan [anonim] i-a raspuns lui vv

      am suferi o recesiune de vreo 30-40 de ani care ar putea aduce Germania sau Franta la nivelul Rusiei, sau mai jos
      Germania este poate cea mai industrializata tara din Europa care depinde cel mai mult de gazul rusesc, ce s-ar face fara petrol si gaze? Daca industria lor si agricultura frantei se duc la vale, se duce bugetul urias al UE din care primim si noi portia, se duce nivelul de trai al neamtului.
      reamintesc faptul ca trecerea la energii alternative si independenta de petrol nu se va putea realiza inca macar 15-20 de ani, asta o zic oamenii de stiinta americani si europeni, nu cei rusi
      incercati sa analizati faptele obiectiv inainte de a posta
      • 0 (2 voturi)    
        Desinformare propagandistica (Vineri, 22 august 2008, 14:24)

        Bauer [anonim] i-a raspuns lui Ivan

        Mai terminati odata cu PROPAGANDA asta de DESINFORMARE!
        Vorbiti de ca si cum Europa nu ar avea nici-o resursa energetica proprie si marea majoritate a necesarului ei ar fi livrata de Rusia, ceia ce este de fapt o simpla propaganda de tip sovietic care nu corespunde nici unei realitati! Mai documentati-va un pic sau poate credeti ca minciunile astea sunt singura sursa de informare a lumii? Europa importa din Rusia sub o treime din necesarul ei de petrol si gaze, toata lumea se inghesuie sa vinda in UE ca toti au nevoie de euro. Franta de exemplu, produce 78% din energia electrica in centrale nucleare (din care mai si exporta) si i-si asigura necesarul de gaze din productia proprie, olandeza si algeriana. Resursele de carbune ale Marii Britanii, Germanie si Poloniei nu se vor epuiza nici in o suta de ani. Campuri intregi, improprii pentru altceva, sunt cultivate cu rapitza pentru biomotorina. Industria de automobile se diversifica, motoare electrice, hibride, cu hidrogen, etanol sau ulei de rapitza. Se desvolta productia de energie eoliana si solara si voi vorbiti despre o dependenta inexistenta, care exista numai in cele mai frumoase vise ale voastre!
        Dependenta e inversa: pentru adeveni o putere economica (caci fara a fi o putere economica nu poti fi o reala putere militara, poate doar daca te confrunti cu niste copii mici ca Georgia sau altii de aceiasi marime) ai nevoie sa-ti vinzi gazele si petrolul pe dolari sau euro si nu la Ucraina pe grau sau alt troc.
  • +6 (6 voturi)    
    cand vom invata ? (Joi, 21 august 2008, 21:18)

    directia 5 [anonim]

    ca pentru Rusia ,onoare,demnitate, sunt 2 cuvinte lipsite de substanta Cand a respectat Rusia un tratat ? numai acele tratate in care se angaja sa sprijine in mod 'fratesc' cealalta parte in aspiratile ei de' democratie' si 'cuceriri revolutionare' au fost respectate iar Ungaria si Cehoslovacia au fost unele din 'beneficiarele' acestui sprijin 'fratesc'.Faptul ca azi Rusia a anuntat inghetarea relatilor NATO este o banalitate anuntata de cateva actiuni ale Rusiei inca de acum ceva timp, si anume ;denuntarea tratatului unilateral de neproliferare a armelor conventionale,sprijinul acordat Damascului,sprijinirea Iranului in planul de inarmare nucleara,[in totalul dispret al opiniei internationale] dar si cu armament conventional, si actiunile Rusiei in totala desconsiderare a opiniei internationale nu se va opri aici.
  • +5 (5 voturi)    
    Putin pregteste mutarea de 5 ani (Joi, 21 august 2008, 21:50)

    Cristina [anonim]

    Din 2002 si pana acum le-au crescut de 6 ori cheltuielile militare, asta in conditiile in care bugetul nu a crescut. Pana in 2002 scadeau.
    Mi s-a parut ca l-am auzit pe Basescu zicand - forta de mentinerea pacii formata de statele din jurul Marii Negre. Ca dovada ca a fost ideea lui este ca turcul l-a lasat pe el sa zica si de Nabuko, si de forta asta de pace. Pai de-abia asteapta ucrainienii si georgienii si moldovenii.... Mai bine, decat sa stai sa te rogi sa se termine cu bine
    • +1 (1 vot)    
      Si ce ai fi vrut? Sa se stea sa se uite la alti? (Vineri, 22 august 2008, 15:55)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui Cristina

      De ce crezi ca s-au inarmat? Pentru ca razboaiele intre serviciile de informatii este in plina desfasurare si asta de ani de zile si asta datorita faptului ca dupa 2000 marile corporatii nu au mai putut jefui cum vroiau.
      De asta este foarte important sa ai relatii de colaborare si prietenie cu toata lumea.
      Vrei sa ai dusmani? Injura pe toata lumea in stinga si dreapta
  • +5 (5 voturi)    
    Corect (Joi, 21 august 2008, 22:03)

    Alin [anonim]

    Momentan si mie mi se pare a fi o situatie gen " Esti concediat! Ba nu, eu imi dau demisia"
    • +2 (2 voturi)    
      . (Joi, 21 august 2008, 22:18)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      pai ce sa faca si papagalii rusi...
  • +1 (5 voturi)    
    . (Joi, 21 august 2008, 22:12)

    Mda [utilizator]

    rusia sa ne pupe-n cur.
    mare putere my ass... o sa se izoleze ca prostii
  • +1 (5 voturi)    
    rusia vs europa (Joi, 21 august 2008, 22:22)

    un comunist [anonim]

    momentan... daca rusi inchid robinetu... in europa se stinge lumina
    asa ca ... pana una alta, europa tace si joaca cum i se canta
  • -1 (5 voturi)    
    ion ion ion (Joi, 21 august 2008, 22:29)

    ion [anonim]

    America a spus Georgiei:
    - Atacati osetia
    Georgienii s-au supus
    Trebuia creata tensiunea
    Rusilor le-a convenit sa cada in capcana

    Acuma se aspteapa ca ei sa faca un pas gresit

    si hat, decapitarea.
    • +1 (1 vot)    
      ciudat (Vineri, 22 august 2008, 8:59)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui ion

      sa nu uitam ca deja Polonia a primit o amenintare cu bomba atomica..... deci mai atenti cu rusii ca nu stiu prea multe. Ne putem astepta si la bombe atomice din partea Rusiei, si atunci APOCALIPTO va fi de noi.
  • +5 (5 voturi)    
    rusia si izolarea (Joi, 21 august 2008, 22:34)

    ddd [anonim]

    Rusia joaca tare, dar ar trebui sa isi aduca aminte ca nu a trecut deloc mult de cand a pierdut Razboiul Rece. Si l-a pierdut tocmai din cauza ca Occidentul s-a simtit amenintat de atitudinea URSS, izoland aceasta tara. Rusia, cu toate resursele ei de toto felul, risca sa se intoarca la anii '90 daca continua astfel.
    • -1 (1 vot)    
      Fosta Uniune Sovietica trebuie impiedicata sa se r (Vineri, 22 august 2008, 12:16)

      FUHRER [anonim] i-a raspuns lui ddd

      Fosta URSS se reface din temelii ndar si imperiul sovietic,ei iaca de aceea noi va trebui sa aparam aceasta tara de invazia rosie,iar ceea ce am spus eu ca trebuie ca cele mai mari tari din Balcani +Ungaria Cecenia Georgia sa dam o lovitura crunta Rusiei lui Medvedev asi a lui Putin si sa ne putem apara de rusi avind in vedere ca Romania este tara membra NATO cu drepturi depline asa ca trebuie formata o coalitie puternica militara anti-rusa,si care sa le dam o lectie rusilor.Trebuie impiedicata Rusia sa invadeze Basarabia a doua oara,iar la foc Rusiei sa i se raspunda cu foc, iar noi romanii trebuie sa ne recuperam teritoriile rapite de rusi adica chiar daca Rusia va deveni un al doilea Vietnam in fata unei coalitii militare puternice balcanice si a Nato si americanii sa avem o o coalitie militara de peste 20 milioane de soldati numai pe uscat+ nave de razboi si toata tehnica militara trebuie sa ingenunchem o data pentru totdeauna Rusia si sa ne luam inapoi si tezaurul romanesc dar si Basarabia Bucovina de Nord si Insula Serpilor asa ca aceste provincii sunt de facto ale Romaniei iar daca va fi nevoie vom lupta cu arma in mina impotriva rusilor.Iar la rindul ei comunitatea internationala sa supuna aceasta tara unui embargo puternic.Si ce daca au gaze naturale vezi Gazprom oricum va trebui sa ne cautam un alt furnizor de gaze naturale dar si de carbune avind in vedere caei vinde pretul la tona de carbune la 324$tona iar gazele naturale de la rusi sunt foarte scumpe aproape 400$mia de metri cubi asa ca.Fosta Uniune Sovietica ,trebuie impiedicata sa se refaca asa ca.
  • -2 (2 voturi)    
    chestie de fatada (Joi, 21 august 2008, 23:18)

    tod [anonim]

    E o declaratie de fatada tipic relatiilor internationale din secolul asta si mare parte din cel trecut. O parte declara ca intrerupe relatiile cealalta face la fel. O chestie pur propagandistica si fara nici o insemnatate.

    Ca idee, ca ma tot intreb pe ce principii se modereaza cu plus si minus aici:
    1) daca o persoana zice o chestie fara nici o valoare in afara de faptul ca e de aceeasi parere cu tine, nu mai modera cu plus. Ex: "pai ce sa faca si papagalii rusi...", sau ca reply, posturi de gen: "si eu!"
    2) daca o persoana exprima niste opinii care iti contrazic parerea, dar le argumenteaza corespunzator, cu link-uri catre surse de incredere, sau macar prin argumentele prezente in post, nu mai modera cu minus

    Asta bineinteles daca vreti o discutie interesanta, nu doar una in care lumea zice acelasi lucru in 10 feluri.
  • 0 (4 voturi)    
    noi, restul, am cazut in capcana (Joi, 21 august 2008, 23:32)

    lili [anonim]

    saracii georgieni tipau de cateva saptamani ca rusii maseaza trupe la granita si se pregatesc sa le invadeze tara dar "nimeni" nu ia luat in seama. concomitent separatistii au inceput scenariul, deja cunoscut din abhazia, de epurare etnica si bineinteles ca georgienii, care au inca vii in memorie masacrele din 1993, nu puteau sa stea si sa se uite pasiv cum le sunt alungati sau omorati etnicii georgieni din osetia si...au ripostat. ca a fost bine sau nu ar fi o alta discutie cert e ca, asa cum si fosti consilieri ai lui putin au declarat, rusia ar fi intrat in georgia chiar daca georgienii nu ar fi bombardat osetia. de ce? pai aici cred eu ca e capcana, datorita noii conjuncturi internationale sa vedeti ce or sa sara natiunile mici si speriate sa dea cu banu pe avioane noi, second hand, treconhand, tancuri de toate felurile, tunuri si mitraliere, etc. cine a pus capcana? evident cei mai mari producatori de arme: sua si rusia (eventual si altii mai mici). treaba cu "vai vai vai, georgia a luat prin surprindere toate cancelariile occidentale si pe rusia cu actiunea ei de bombardare in osetia" peste ceva timp nici copiii nu or sa o mai creada. astfel nato isi recapata importanta pe care incepuse sa o piarda, rusia a redevenit musculoasa si genul de conducatori pe care ii are isi justifica necesitatea existentei, armele se vand, petrolul si gazele or sa curga prin toate conductele si in toate directiile...toata lumea o sa fie fericita(mai mult sau mai putina)
    • -1 (3 voturi)    
      :) (Vineri, 22 august 2008, 1:05)

      di [anonim] i-a raspuns lui lili

      imi pare cea mai plauzibila opinie.

      lili, ai vazut zeitgeist? eu da, si face parte din documentarele/cartile care mi-au schimbat modul de a vedea lumea. :)
      • +1 (1 vot)    
        nu pe tot (Vineri, 22 august 2008, 8:54)

        lili [anonim] i-a raspuns lui di

        am vazut doar parti...ideea care este transmisa(cel putin asa cum mi s-a parut mie) cum ca toata lumea e condusa dupa un plan bine stabilit, nu cred ca e corecta. daca in era dinaintea internetului mai puteam crede asa ceva, acum e mult mai greu cu manipularea informationala (asta nu inseamna ca ea nu exista). ca si in cazul de fata in care dusmanul mic al rusiei (georgia) a creat dusmanul mare al occidentalilor (rusia), ei bine, povestea asta o sa tina cateva luni probabil, dupa care lumea isi va da seama de substratul real al acestui conflict dar ce va putea face? nimic. de ce? pentru ca e lipsita de parghiile necesare. ca si in romania, tot poporul e indignat de clasa politica dar nu face nimic si vin unii destepti sa spuna ca suntem o natie de lasi, dar pentru D-zeu, ce ar putea sa faca daca nu are instrumentele necesare?! lupte de gherila ca in cecenia? ar merita unii niste alice in fund dar nu este nici asta o solutie viabila. revenind la zeitgeist, principalul merit al filmului e ca te face sa gandesti evenimentele macro ale lumii si din alt punct de vedere, insa eu nu sunt de acord cu scenariile bine puse la punct in nu stiu ce laboratoare. succes
    • +2 (2 voturi)    
      Sa ne aducem aminte (Vineri, 22 august 2008, 7:31)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui lili

      Cam asa s-a inceput si razboiul de iarna cu Finlanda. Finlandezii au fost provocati continu. Cand au ripostat glorioasa armata rosie a muncitorilor si taranilor a fost trimisa sa dea o riposta militaristilor finlandezi ce provoaca marea Uniune Sovietica si sa ajute muncitorii si taranii finlandezi sa scape de jugul burghezilor. In prima localitate oarecum mai importanta s-a format si un guvern al Finlandei sovietice, nu are importanta denumirea de fatada. Din fericire finlandezii au reusit sa reziste si au ramas independenti platind prin cedari teritoriale. Acum nu mai e la moda ajutorul dat muncitorilor si taranilor ci ajutorul dat minoritatilor oprimate. Ce bnoroc ca Rusia e departe de frontierele noastre iar Harghita si Covasna departe de frontiera.
      Pe d e alta parte pe undeva situatia ma face sa ma gandesc si la problema sudeta si la Gleiwiz ( orasul de granita in care infrctori germani in uniforme poloneze sub indrumarea serviciului secret german au atacat postul de radio, apoi au fost lichidati, iar Germania a avut pretextul sa tace Polonia).
  • -3 (5 voturi)    
    hahalere (Vineri, 22 august 2008, 7:48)

    iosif [anonim]

    Chiar asa ?,alti stapani sunt mai buni ?. Nu vedeti ca tot slugi sunteti.La stapani mai bogati,si atat.Unde va e demnitatea ? La ucrainieni ?Sau la francezi ? ce mai e al vostru ?.De ce nu aveti atitudinea din 68 ?Cati lucrati la o companie romaneasca ?
  • +8 (8 voturi)    
    calatorie sprancenata! (Vineri, 22 august 2008, 9:05)

    eeeuuuu [utilizator]

    sau gheata cu vodca, la alegere! oricum, inamicul cel mai primejdios, tot falsul aliat ramane. asta nu poate decat sa trezeasca unele administratii adormite care se inselau cu idea ca se pot duce tratative cu rusia.
  • 0 (2 voturi)    
    vai de noi, nu de ei! (Vineri, 22 august 2008, 10:38)

    rctmarian [anonim]

    Noi suntem prea mici pentru un razboi asa mare, problema ca nu pe cei mari de la putere ii afecteaza tot pe noi va cadea , cei mici , beleaua, daca va fi doamne fereste un razboi, noi vom suferi, nu cei de la putere....
    • -1 (1 vot)    
      Victoria va fi a noastra. (Vineri, 22 august 2008, 12:30)

      FUHRER [anonim] i-a raspuns lui rctmarian

      Asta s-o crezi tu de nu suntem de loc sa mici cum spui tu iar rusii ne stiu de frica fiindca nu au uitat ziua de 22 Iunie 1941 atunci cind Romania condusa la acea vreme de Generalul si apoi Maresalul Antonescu aproape ca ia cucerit dar ce sa-i faci /// americana si occidentala si a spus cuvintul iar la tratatul de la Yalta pe malul Crimeiei Romania a fost cedata 90% Uniunii Sovietice asa ca din cauza occidentalilor care ne au vindut rusilor la moneda de schimb cu Grecia asa ca dracul sa-i ia din cauza lor am avut 45 ani de dictatura comunista si tot din cauza lor acest popor a suferit enorm dar si alte popoare pentru ambitia unor conducatori sclerozati.
      • +1 (1 vot)    
        hahalere (Vineri, 22 august 2008, 14:07)

        iosif [anonim] i-a raspuns lui FUHRER

        Ai uitat ce atrocitati am facut cand am invadat rusia ?daca ,da,e bine sa mai citesti.Nu strica putina istorie.Culegi ce semeni .Nu!
  • -1 (1 vot)    
    GHEATZA DE FOC (Vineri, 22 august 2008, 10:46)

    Paul Caraiman [anonim]

    Nici nu e de mirare ca Rusia ingheatza relatiile militare cu NATO, atata vreme cat bolnavi si subdezvoltatzi mintal starnesc, cu o frenezie tembela, Marele Urs. Fara de care nimic nu se poate misca in lume. Vetzi vedea peste catziva ani, cand Marea China - liderul real al lumii secolului XXI - va incepe sa-si arate zambetul de portzelan ultrafin, de cultura si civilizatzie cu traditzii de vreo sase milenii (zic ei, cu modestie). Sa mai dea Marinelul cu jordeaua pe scandurile scanteietoare ale ....gardului rusesc shi vom avea nefericirea de a vedea ceea ce se poate intampla. Cata vreme toata Europa atarna de gazele si, in genere, de energia furnizata de Rusi, trebuie sa suferi de dementza senila ori sa fii platit de anumite cercuri oculte, pt a te sumetzi (ca tzatza din mahala) la Putin si Medvedeev...
  • -1 (1 vot)    
    ce aveti cu Rusia? (Vineri, 22 august 2008, 11:02)

    mihai [anonim]

    Serbia a atacat cu tancurile Kosovo cu sprijinul tacit al Rusiei si NATO a declarat Kosovo independenta.

    Gerogia a atacat cu tancurile Osetia d esud cu sprijinul tacit al SUA si Rusia va declara Osetia de sud independenta.

    Situatia e in oglinda.
    Precedentul Kosovo e foarte periculos dar multi au aprobat independenta Kosovo fara sa stie ce fac.
  • 0 (0 voturi)    
    Apusul unui Imperiu (Vineri, 22 august 2008, 12:51)

    Ara [anonim]

    Rusia nu este altceva decat un imperiu, o civilizatie euro-asiatica, care oricat de mult ar dori sa se integreze in Europa nu o va reusi sa o faca vreodata. Rusii au cu totul si cu totul alta mentalitate. Pentru ei drepturile individuale trec pe planul secund dupa stat in sine. Din aceasta cauza Rusia nu poate fi niciodata o democratie veritabila. Nu ar putea functiona si s-ar prabusi in haos (asa s-a intamplat pe vremea lui Eltin).

    Putin, mult mai realist si mai bun cunoscator al culturii societatii ruse nu a facut altceva decat a dat poporului rus ceea ce isi dorea - un stat puternic bazat pe o dictatura centrala condusa cu o mana de fier. Conform sondajelor de opinie facute acum cateva zile rusii sustin politica de interventie in Georgia in proportie covarsitoare. Pentru rusi nu ar fi contat nici ca 1 sau 30 milioane ar fi murit in Georgia, atata vreme cat statul ar supravietui. Dupa cum spunea Stalin "o moarte este o tragedie, 30 milioane sunt statistica".

    Asta este greu de digerat pentru "blocul vestic" cu o cultura complet opusa. Si cand spun blocul vestic ma refer nu numai la US si NATO si si la Japonia, Coreea de Sud, Australia, Noua Zeelanda, Africa de Sud si mai nou Brazilia si Mexic. Nu inseamna ca rusii sunt mai buni sau mai rai ci doar ca asa sunt ei. Mai devreme sau mai tarziu un conflict va fi inevitabil.

    Din fericire pentru noi "romantismul imperial" si "dragostea de tara" a rusilor nu are cum sa tina loc de tehnologie. Blocul vestic are un avantaj tehnologic considerabil si mai ales mult mai multa minte in a-si dovedi suprematia tehnologica absoluta intr-un razboi. Numai intr-un caz extrem NATO va sterge Rusia de pe fata pamantului doar atunci cand nu va mai exista nici o alta sansa. Ratiunea trebuie sa prevaleze in fata emotiei. Putin este constient dar ca orice rus joaca tare diplomatic. Nu doreste decat binele tarii sale (in realitate un pitic fata de tehnologia armatelor blocului vestic).
    • 0 (0 voturi)    
      hahalere (Vineri, 22 august 2008, 15:21)

      iosif [anonim] i-a raspuns lui Ara

      AI uitat de tot sau nu ai stiut nimic ,niciodata ,despre cultura si civilizatia rusa ,chiar si cea tehnologica
      Hai sa fim seriosi, nu asa se pune problema ,sa ne vedem lungul nasului si sa lasam pe alti sa vorbeasca .Poate au si miljoace si alte argumente decat ura si incapatanarea .Corect este cu vecinii sa nu te certi ,si daca poti sa te porti frumos ,ca nu se stie .Sa nu confundam demnitatea cu slugarnicia in fata orcarei puteri,ca se vede ,chiar si de vecini .Si sa nu confundam popoarele cu veneticii,oricum s-ar numi ei acum.Nitul nu l-a descoperit america .
    • 0 (0 voturi)    
      Apusul carui imperiu? (Vineri, 22 august 2008, 16:07)

      goe [anonim] i-a raspuns lui Ara

      Imperiul care apune este SUA, Rusia tocmai renaste din propria cenusa. Rusii nu sunt cu nimic mai inapoiati tehnologic decat americanii, doar ca se lauda mai putin. Au focoase nucleare cat sa rada Pamantul de mai multe ori. Rugati-va sa nu se intample vreun conflict armat deschis Rusia-NATO, ca iar suntem prinsi la mijloc (si luati de fraieri).
      Nu-mi place ca iar dansam cum canta SUA, care clar a aprins fitilul in Caucaz. Ar trebui sa fim mai rezervati in a lua partea cuiva in orice conflict, pentru ca suntem prea mici ca sa avem gura mare.
      • 0 (0 voturi)    
        goe, uita-te in jur... (Vineri, 22 august 2008, 20:05)

        dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui goe

        rusii sint foarte inapoiati tehnologic. cei mai buni specialisti rusi in aviatie fac avioane militare iar cei mai buni specialisti americani in aviatie fac avioane comerciale (cu care sigur ai zburat). casa ta e plina de produse americane (intel, amd, microsoft,...) dar e putin probabi sa ai ceva fabricat in rusia. rusia nu fabrica avioane comerciale, nici masini, nici vehicole utilitare (tir-uri, buldozere,...), nici calculatoare. nu am auzit de vre-un tren rusesc de mare viteza, nici de produse ale industriei alimentare....ce vrei sa-ti mai spun, sint total la pamint si acolo vor ramine pina statul nu va lasa economia pe mina strainilor (ca in china) si nu va exista un sistem democratic. fara astea rusia va face ce stie sa faca: arme si excursii in strainatate cu tancu....
        • 0 (0 voturi)    
          never underestimate your opponent (Sâmbătă, 23 august 2008, 2:03)

          goe [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

          Cu aviatia nu ai nimerit-o deloc. Ai auzit de Tupolev, Antonov, Iliusin, Suhoi, Mikoyan, Kamov, Sikorsky (care a emigrat in America, dar e parintele elicopterului)? Tu-144 - avion supersonic de pasageri, An-225 - cel mai mare avion cargo din lume, Su27 - un super avion militar, MIG-29, MIG-35, etc... in aviatie sunt chiar foarte tari rusii. Inainte de 89 in Romania zburau numai avioane rusesti de pasageri. Aviatia utilitara inca foloseste AN-2 si KA-26.
          In rachete sunt cred cei mai tari. Se stie ca dupa caderea URSS au existat niste schimburi de experienta intre NASA si Agentia Spatiala a URSS, iar americanii au ramas surprinsi ca rusii erau mult inaintea lor in materie de motoare de rachete.
          Cu China esti la fel de dezinformat. Companiile straine nu pot opera in China decat daca infiinteaza companii mixte in parteneriat cu statul chinez. In China absolut tot ce misca este controlat de stat. China nu este doar o tara cu forta de munca ieftina, ci si o imensa piata de desfacere! In China sunt peste 500 de milioane de abonati GSM, ca sa dau doar un exemplu.
          Rusii au pierdut startul in calculatoare ca tara, pentru simplul motiv ca exact in perioada cand industria calculatoarelor decola, Rusia ateriza fortat dupa razboiul rece. Dar sa nu-ti imaginezi ca sunt analfabeti in domeniu. E plin de ingineri rusi si la Intel si la Microsoft.
          Uite si niste camioane rusesti: Kamaz, Ural. Gasesti pe youtube clipuri cu ele. Nu sunt prea frumoase, dar par construite ca tancurile. Exista si masini rusesti: Gaz, UAZ, Zil, Lada si altele. Nu-mi plac, sunt din topor, dar tot la fel sunt si majoritatea masinilor americane.
          In Rusia sistemul e cat se poate de democratic, dar e manipulat ca peste tot prin mass media, asa ca la alegeri castiga cine trebuie, fara a se frauda alegerile.
          A-i subestima pe rusi este o mare greseala. Doamne fereste de un razboi ca noi in afara de gura mare n-avem cu ce lupta. Iar scutul NATO... sa zicem doar ca n-a fost testat niciodata.
          • 0 (0 voturi)    
            adevăr vorbești (Duminică, 27 decembrie 2009, 17:29)

            gimi [anonim] i-a raspuns lui goe

            Bravo. Extraordinar spirit analitic. Vorbești cu cunoaștere de cauză și nu de pe aiurea, precum o fac majoritatea, după ce au privit canalul Discavery și filmele americane.
          • 0 (0 voturi)    
            așa este (Sâmbătă, 22 mai 2010, 23:56)

            dadu [anonim] i-a raspuns lui goe

            Bravo. Dacă ar gîndi toți romanii ca tine, nu am fi cei care suntem. Dar cine suntem, o știm prea bine.......
          • 0 (0 voturi)    
            Bravo. (Joi, 2 decembrie 2010, 21:29)

            mutu [anonim] i-a raspuns lui goe

            Mai puțini asemenea analiști printre noi, romanii. Noi avem doar gura mare și nimic mai mult.
      • 0 (0 voturi)    
        pentru goe (Duminică, 27 decembrie 2009, 17:23)

        calul [anonim] i-a raspuns lui goe

        BRAVO !!! Absolut de acord.
    • 0 (0 voturi)    
      blocul vestic (Sâmbătă, 22 mai 2010, 23:50)

      dumioxi [anonim] i-a raspuns lui Ara

      S[ ne dea Dpomnul și nouă măcar un sfert din tehnologiile ”înapoiate” ale rușilor. Spui niște aberații pe care le dorești a fi realitate, însă, din păcate nu e așa. Probabil datorită tehnologiilor militare ”înapoiate” ale rușilor, occidentalii cam pun cozile între picioare cînd se ajunge la confruntare deschisă cu Rusia. Ori dacă ar fi altfel, crezi că Rusia n/ar fi avut demult soarta Serbiei, Iraqului, Afganistanului ? Ori atunci cînd chipurile se încălcau drepturile omului în Serbia și Iraq, în Cecenia cădeau bomboane din cer ?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri