Golful Aden: O nava cu 25 de marinari romani la bord a reusit sa scape de pirati

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 21 august 2008, 19:08 Actualitate | Esenţial

O nava apartinand unei companii italiene, cu un echipaj format din 25 de marinari romani si doi italieni, a reusit sa scape, joi dimineata, de un atac al piratilor, in Golful Aden, in largul coastelor Somaliei, relateaza Mediafax.

Mai multe ambarcatiuni ale piratilor, "cu intentii ostile", s-au apropiat joi dimineata, in Golful Aden, de nava-cisterna "Mare di Venezia", apartinand companiei italiene Gestione amatoriali Ravenna, informeaza site-ul Romagnaoggi.it.

Capitanul navei italiene a reusit sa ia la timp masurile necesare, schimband ruta spre coastele Yemenului. La scurt timp, piratii au renuntat la atac.

Nava, care avea la bord un echipaj format din 25 de romani si doi italieni, a reusit ulterior sa revina la traseul programat.

Golful Aden este considerat una dintre cele mai periculoase rute maritime din lume, din cauza numarului mare de atacuri ale piratilor.

In cursul zilei de miercuri, piratii au atacat o nava malteza avand la bord 39 de persoane





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2837 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Si cine credeti ca sunt piratii ? (Joi, 21 august 2008, 20:07)

    Iosif [anonim]

    Piratii nu sunt altii decat arabi care in mod traditional pirateaza de multe sute de ani in aceasta zona. Pirateria, jaful, uciderea, terorismul, acestea sunt cele mai vizibile mosteniri culturale ale acestor vajnici luptatori pentru libertate...
    • +3 (3 voturi)    
      Somalezi nu arabi (Joi, 21 august 2008, 21:00)

      PaulR [utilizator] i-a raspuns lui Iosif

      Eu cred ca e vorba de somalezi si nu de arabi. Sunt o multime de atacuri intreprinse de somalezi in zona Gofului Aden si in alte zona ale Oc Indian.
      E, bine ca au scapat ieftin.
    • +2 (2 voturi)    
      sa generalizam, ca-i simplu.. (Joi, 21 august 2008, 21:31)

      gonzo [anonim] i-a raspuns lui Iosif

      adica, dupa aceeasi logica, daca tu esti imbecil inseamna ca toti romanii sunt imbecili ? nu cred. probabil gresesti undeva :)
      • +3 (3 voturi)    
        de acord (Joi, 21 august 2008, 22:34)

        Avicena [anonim] i-a raspuns lui gonzo

        Nu stiu daca Iosif e roman dar imbecil e cu siguranta
      • 0 (0 voturi)    
        oare greseste? (Joi, 21 august 2008, 23:55)

        nu cred [anonim] i-a raspuns lui gonzo

        ia sa ne gandim putin: iosif e imbecil. sa spunem ca tatal lui si bunicul lui la fel. sa presupunem ca si vecinii de bloc, si cei de cartier si cei care sunt din orasul lui. la fel 90% din conationalii lui. presupunand ca toate astea sunt adevarate nu greseste cine spune ca romanii sunt imbecili. chiar daca tu si 10% dintre noi nu sunteti imbecili. la fel cu tiganii: nu gresesti daca spui ca tiganii fura. nici daca spui ca tiganii sunt nespalati. la fel si cu arabii poate spune la fel. asta doar statistic.
      • 0 (0 voturi)    
        Gonzo, dupa ce nici nu stii ce spui... (Vineri, 22 august 2008, 12:12)

        Iosif [anonim] i-a raspuns lui gonzo

        ...te mai si arunci la o ofensa personala (asocierea mea cu calitatea de imbecil). Dar pentruca e vorba de atata igoranta, nu o iau in consideratie.
        Ei bine, luminate baiat, daca ai fi consultat putin modesta Wikipedie la termenul "Arab World" (in ipoteza ca stii putina engleza) ai fi aflat ca stramosii triburilor ce populeaza astazi locul au venit din inima Arabiei, pe vremea lui Mahomed. Iar ei erau arabi. Fara indoiala ca s-au amestecat si cu africani in decursul timpului, diferentiindu-se de forma lor originara.
        Somalia este o tara componenta a Ligii Arabe.
        Somalezii au luat tot ce e mai "bun" din aceasta ascendenta, adica printre altele banditismul, exprimat acolo sub forma sa marina.
        Iar daca privesti in ansamblu la tot ce se petrece in general in lumea araba (de ex. in Algeria, Mauritania, Irak, Liban, Egipt), in Europa unde violenta imigrantilor de aceasta origine se face bine simtita, nu poti decat sa tragi concluzia cuvenita.
        Mai invata,Gonzo ! Si inclusiv buna purtare.
    • +2 (2 voturi)    
      Sunt somalezi (Joi, 21 august 2008, 21:59)

      Vlad I [anonim] i-a raspuns lui Iosif

      Sunt somalezi africani si musulmani, nu sunt arabi. Somalia acum este un stat fantoma, practic are un guvern care nu controleaza teritoriul, in plus si-au declarat independenta 7 regiuni, adica avem 7 tari autoproclamate independente. Ce ai amintit tu este adevarat, pirateria musulmana in M. Mediterana a durat multe secole si a fost la scara mare. Chiar una din cauzele caderii economice a regiunilor iesite dupa caderea imperiului roman, a fost taierea rutelor comerciale in Mediterana de catre islam. Am vazut ca unele tari se gandesc ca dea arme si o minima instructie marinarilor, ca sa fim mai intelesi, in acest caz piratii s-ar fi gandit de doua ori inainte sa atace daca trebuiau sa se infrunte cu 25 marinari cu kalasnikoavele in mana.
  • +3 (3 voturi)    
    Piratii sunt de toate natiile (Joi, 21 august 2008, 21:20)

    Alex [anonim]

    Cei mai cunoscuti pirati din lume au fost englezi si americani...majoritatea piratilor din lume sunt in Asia de Sud Est acum...Somalezu' nu se considera arab, iar arabul-adica ala din Arabia Saudita, Yemen sau alte zone nu considera somalezii arabi. A judeca arabii dupa ce fac unii oameni care sunt asociatii cu arabii, este la fel cum judeca un european din Vest romanii dupa ce fac unii reprezentanti ai rromilor in Vest.

    Putina luciditate in aceasta mare de ura nu strica
  • 0 (0 voturi)    
    lol (Joi, 21 august 2008, 22:13)

    Mda [utilizator]

    credeam ca am trecut de secolul 15
    • 0 (0 voturi)    
      pirati (Joi, 21 august 2008, 23:19)

      PaulR [utilizator] i-a raspuns lui Mda

      Pai am trecut. Acum piratii nu ataca marinarii cu sabii ci cu AK 47 sau ce or mai fi avand ei. Piratajul nu a disparut niciodata si doar s-a restrans la anumite zone (stramtoarea Malacca si insulele indoneziene, Somalia etc.).
  • 0 (0 voturi)    
    Conteaza (Joi, 21 august 2008, 23:50)

    Andreea [anonim]

    nu conteaza cine sunt piratii de unde bla bla ideea e ca acolo se afla si tatal meu, chiar nu pot sa cred , in fine acesti pirati ai timpurilor noastre ar trebui torturati...
  • 0 (0 voturi)    
    Pirateria si lupta anti-piaraterie (Vineri, 22 august 2008, 12:00)

    zoly [anonim]

    Pirateria nu a fost ,nu este si nu va fi niciodata eradicata.Este o lupta continuua impotriva ei.In unele regiuni este un sport de timp liber pentru grupari ce fac parte din armate nationale.Pentru cei dornici de mai multe detalii vezi : http://www.imo.org/Facilitation/mainframe.asp?topic_id=362


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică