Guvernul a aprobat construirea noului aeroport din sudul Bucurestiului

de A.P.     HotNews.ro
Miercuri, 20 august 2008, 17:53 Actualitate | Esenţial

Guvernul a aprobat in sedinta de miercuri construirea unui nou aeroport in sudul Bucurestiului. Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, citate de presa, trei posibile locatii s-au vehiculat de-a lungul timpului: Adunatii Copaceni, Comana si Jilava. Traficul de pasageri de pe Aeroportul Henri Coanda a crescut in ultimul an cu 41%. Expertii considera ca vor fi necesari circa zece ani pentru construirea aeroportului.

"Guvernul a luat aceasta hotarire pentru a veni in intimpinarea nevoilor pe care le are Capitala, oras aflat in plina dezvoltare. Acest fapt se manifesta inclusiv prin cresterea considerabila a traficului de pasageri inregistrat pe cele doua aeroporturi deja existente", a declarat Camelia Spataru, purtatoarea de cuvint a Guvernului.

In comunicatul de presa ulterior sedintei de guvern se precizeaza ca Ministerul Transporturilor va realiza un studiu de fezabilitate, care va fi finantat din bani de la buget.

"Amplasarea in teritoriu, delimitarea terenurilor necesare realizarii investitiei, precum si aspectele arhitectural-urbanistice ale acesteia vor fi stabilite pe baza documentatiilor de amenajare a teritoriului si de urbanism elaborate, avizate si aprobate conform legii", se spune in comunicat.

Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, citate de presa dupa ce Ludovic Orban a facut anuntul referitor la construirea unui aeroport in sudul Bucurestiului, amplasarea viza trei posibile locatii: in apropierea localitatii Adunatii Copaceni, linga localitatea Comana si linga Jilava. Cel mai insistent s-a vorbit insa despre Adunatii Copaceni. Oficial, locatia nu este insa confirmata.

In anul 2007, traficul de pasageri a crescut cu peste 40% pe aeroporturile Otopeni si Baneasa, iar un studiu facut de Eurocontrol, autoritatea europeana de control al traficului, arata ca in perioada 2008-2014 in Romania urmeaza sa se inregistreze o crestere anuala a traficului de 6,9%, cea mai mare fiind in zona Bucurestiului.

Expertii considera ca lucrarile vor dura pina la zece ani. 
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3525 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    10 ani !!!! (Miercuri, 20 august 2008, 18:13)

    petronasC [anonim]

    10 ani pentru construirea unui aeroport ? sintem de risul lumii... In alte tari mai mult de 3-4 ani nu dureaza derulara unui asemenea prioect ..de la aprobarea lui si pina la finalizare..
    E nevoie probabil de vreo 5 ani sa se cumpere terenurile de catre cine trebuie..sa isi faca firma de construcie cine trebuie ...se se mai actualizeze valoarea investitiilor cu indicele de inflatie si asa mai departe....
    • +3 (3 voturi)    
      vise taica (Miercuri, 20 august 2008, 19:33)

      jhonny [anonim] i-a raspuns lui petronasC

      in lume nu se mai construiesc, ci se modernizeaza cele existente. Mafia terenurilor duce de rapa intentionat Baneasa(Tiriac- Lena- s.a.m.d) Asta e problema de alte organisme ale statului, un guvern nu poate planifica asa ceva, sau mai stii sau intors aia dati jos... si nu mai scapam 50 de ani de ei.. acum vor cu coroana, deja e gata...
    • +3 (3 voturi)    
      chiar ca! (Miercuri, 20 august 2008, 21:20)

      Reshape [utilizator] i-a raspuns lui petronasC

      Al naibii aeroport, l-or face din gheata si d-aia dureaza atit. Sau munceste la el numai o echipa de 5 muncitori, cu juma de norma.
    • 0 (0 voturi)    
      Aberezi (Joi, 21 august 2008, 17:04)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui petronasC

      Sunt necesari cativa ani numai pentru studiul de fezabilitate. Crezi ca se face aeroport oriunde decide un ministru? Se fac masuratori zilnice pentru umiditate, directia/puterea vantului. Se fac studii asupra compozitiei terenului, pista aia are un strat zdravan de beton, nu faci aeroportul si dupa 2 ani iti apare o groapa in mijloc ca acolo era de fapt o fosta mlastina...

      Numai constructia unui aeroport dureaza cativa ani.
      Mai ales ca vor sa faca un aeroport mare, international (deci putem presupune ca macar 50% mai mare decat Henri Coanda, daca dureaza cativa ani pana e gata), s-ar putea ca expertii aia sa aiba dreptate ca dureaza 10 ani.
  • +4 (6 voturi)    
    Ce promisiuni de la guvern.. (Miercuri, 20 august 2008, 18:29)

    nisanflexan [anonim]

    Ce duhori electorale... Guvernu isi face planu cincinal in lunile dinaintea electoralei... ba il si depaseste ! Traiasca tovarasu Tariceanu secretar general al partidului liberal rau pe banii nostri
  • +2 (4 voturi)    
    inadmisibil (Miercuri, 20 august 2008, 18:43)

    razvan [anonim]

    este inadmisibila pastrarea aeroportului Baneasa....Doamne fereste de un accident ca cel de azi de la Madrid...incepand cu 5h30 pana la 24h00...avioanele trec pe deasupra caselor din baneasa si pipera la 50 m de acoperis...
    • +2 (4 voturi)    
      Da, Razvane, am inteles ca ai vila in Baneasa (Miercuri, 20 august 2008, 19:56)

      John [anonim] i-a raspuns lui razvan

      Dar aeroportul era acolo cu zeci de ani inainte de a deveni tu kokalar cu vila, intelegi?

      Si aeroportul a fost intotdeauna aeroport (si nu pista de atletism sau sosea) asa ca, te rog, sa ma lasi cu fitzele astea de parvenit, ok?
    • +3 (3 voturi)    
      ok (Miercuri, 20 august 2008, 20:14)

      alex [anonim] i-a raspuns lui razvan

      Inadmisibile sunt casele alea...acum 4 ani nu era nici o casa in jur. Eu unul nu stiu cum au luat autorizatie de constructie. Si nici nu stiu cine sta in casele alea, cu avioanele in curte.
      • +3 (3 voturi)    
        pai nu stii? (Miercuri, 20 august 2008, 21:18)

        Reshape [utilizator] i-a raspuns lui alex

        Acum citiva ani au facut astia de la antena 1 o cercetare si era un arab (parca) care-si facuse o casa cu etaj intr-un loc in care constructia de deasupra solului nu trebuia sa depaseasca 30cm.
        Alt proprietar din zona, cum naibii isi construise casa, dar un stilp d-ala de semnalizare nimerise fix in curtea casei.
        • 0 (0 voturi)    
          Ala a fost demolat (Joi, 21 august 2008, 17:07)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui Reshape

          Anul trecut s-a demolat o vila, unul care avea baliza de semnalizare in curte. La restul n-au ce sa le faca, chiar daca au casele pe culoarul de zbor.
          Problema e ca terenul ala se pare ca apartine de "dom Pandele" - primarul din Voluntari. Si aia de acolo dau autorizatii.

          Probabil ca jumate din aia din Pipera au fost momiti cu "se inchide aeroportul pana la anul", altfel nu vad motivul pentru care se construieste in draci. Acuma e un santier toata zona dintre aeroport si Zoo.
    • +3 (3 voturi)    
      cine i-a pus? (Miercuri, 20 august 2008, 20:35)

      asdf [anonim] i-a raspuns lui razvan

      cine i-a pus sa isi faca case acolo? aeroporturile sunt de zeci de ani construite. mucles
    • +1 (1 vot)    
      Baneasa (Joi, 21 august 2008, 9:13)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui razvan

      Sa nu uitam ca prima constructie din zona a fost aeroportul nu vilele. Presiunile ce au ca scop inchiderea lui tin de rechinii imobiliari. Intreb cine a dat autorizatii de constructie in zona? Nu va convine ca trece avionul prin dreptul noii tale vile contruita aiurea, muta-te. Toti mojicii imbogatiti peste noapte se plang ca le trece avionul prin sufragerie.
    • +1 (1 vot)    
      Vina este a celor (Joi, 21 august 2008, 11:42)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui razvan

      ce au emis Autorizatie de Construire pentru acele case. Dar de fapt aici s-a si vrut a se ajunge: ramanem noi, pleaca aeroportul!
      Romania e tara tuturor ilegalitatilor!
  • +1 (1 vot)    
    aeroport pentru nimeni (Miercuri, 20 august 2008, 19:13)

    jhonny [anonim]

    ooo,ce simplue.. o hotarare a unor neica nimeni in ale politicilor de aeronautica. unde se mai construiesc aeroporturi?poate prin africa.. avem destul, numai ca trebuiesc pusi oameni de meserie,nu de la parcuri si gradini. pe urma asta e o treaba de spatiul aerian al romaniei unde csat-ul trebe sa-si spuna cuvantul/ mai meditati..poate iese... vedeti cum se praduieste baneasa, pista inerbata e gata, lena a ocupat, tiriac a ocupat, si altii ca deabea mai ruleaza avioanele pe bretele....
  • +1 (1 vot)    
    firesc dar... (Miercuri, 20 august 2008, 19:25)

    bozo [anonim]

    e normal sa se preocupe de un nou aeroport, Henri Coanda este cam aproape de zona urbana pentru un aeroport. Ar fi bine sa cumpere terenul aferent cat mai repede ca sa-l scoata la pret rezonabil, dar mi-e teama ca sacalii imobiliari sunt pe fir si costurile vor creste pana la cer.

    Dar cred ca ar fi mai util sa se ia in calcul marirea capacitatii aeroportului existent in urmatorii 2 ani ca inca se mai poate si ar fi extrem de necesar.
    Desi schimbat in bine fata de anii '90, avem cred cel mai meschin aeroport de capitala europeana.
    Ar fi mai de impact, mai ieftin si mai rapid.
  • +2 (2 voturi)    
    pipera (Miercuri, 20 august 2008, 19:35)

    nelu [anonim]

    cine te-a pus tata sa iti faci casa langa aeroport?!
  • +3 (3 voturi)    
    aeroport in sud? (Miercuri, 20 august 2008, 19:37)

    anonim [anonim]

    @ razvan

    exista super interese imobiliare sa desfinteze aeroportul Baneasa, in mod normal nu trebuia sa se aprobe nici o constructie x metri fata de piste, dar suntem in romanica unde totul este posibil. Daca avetzi curiozitatea sa va uitati cu Google Earth veti vedea avioane printre case in celebrul cartier Henry Coanda...
  • +1 (1 vot)    
    Azi maretia unei natiuni sta in infrastructura (Miercuri, 20 august 2008, 21:09)

    Ioan [anonim]

    Cu de-a sila sa ii Aduni...
    Imaginati-va Soseau Giurgiului ca magistrala de legatura cu Aeroportul Cum O Sa Ii Spuna! :)
    Intrebare simpla: exista in hol la Aeroportul Otopeni o macheta de cum o sa se dezvolte acel aeroport in urmatorii ani. Probabil ca a fost facuta la alegerile anterioare dar revin: nu este mai simplu sa il extinda pe acesta, asa cum arata macheta? Loc de terminale sunt, slava Domnului, loc pentru un termial nou este (asa arata macheta). Si in acesti 10 ani poate reuseam si noi sa facem acel tren de legatura cu aeroportul. Evudent, evident, dupa studiul de pre-fezabilitate, studiul de fezabilitate, proiectare, trei licitatii etc. Sfatul meu: traiti cat mai putin pe aici, oamenii de bun simt!
    • 0 (0 voturi)    
      idee simpla... (Joi, 21 august 2008, 18:38)

      rov [anonim] i-a raspuns lui Ioan

      Am vazut ca la imgb metroul iese la suprafata si merge aproape pana la centura . Ar fi mult mai logic sa-l amplaseze intr-o zona in care poate fi legat usor de sistemul de metrou si totodata cu investitii minime. Sau poate nu se doreste asta....
      A si accesul auto se poate face prelungind splaiul unirii...,si iar investitie minima...
  • 0 (0 voturi)    
    ideal (Miercuri, 20 august 2008, 22:33)

    kronk [anonim]

    Adunatii copaceni e ideal ca loc de amplasare.Vom putea culege din avion rosii,vinete,castraveti etc.Asa ca venim si cu sacosa acasa plina.Problema e cu transportul terestru ptr.ca intre viitorul aeroport de legume si Bucuresti drumul este o nenorocire.
  • 0 (0 voturi)    
    Adunatii Copaceni (Miercuri, 20 august 2008, 22:38)

    vlad [anonim]

    ma duc sa aprind o lumanare pentru aeroportul din Adunatii Copaceni. macar se dezvolta si sudul bucurestiului :)

    oricum, o sa fie de vis sa intre o delegatie oficiala pe langa palatele tiganesti de la gara progresu :)
  • 0 (0 voturi)    
    cum e la altii (Miercuri, 20 august 2008, 23:54)

    nike [anonim]

    Un exemplu de cum se face treaba la altii:
    http://www.berlin-airport.de/EN/BBI/index.html
    Nici la ei nu se face in 2-3 ani.
    Posibil si la noi sa se inchida ulterior Baneasa si Otopeni, functie de interesele imobiliare.
    Insa la noi nu cred ca fi partea cu "Green airport", discutiile cu populatia din zona etc etc.
  • 0 (0 voturi)    
    SI VA MAI FACE (Miercuri, 20 august 2008, 23:57)

    METROU+autostrada [anonim]

    sigur face si un metrou si o autostrada pana la Adunatii Copaceni
  • 0 (0 voturi)    
    N-AU MINTE! (Joi, 21 august 2008, 9:52)

    inginer imobiliar [anonim]

    nu fac astia nimic , ramane FLY taxi. E absurd sa faci un aeroport in partea cealalta a Bucurestiului, fata de zona cu birouri si locuinte de lux, ca sa traversezi tot orasul pana acolo. Adica de la Roma faci 1 ora si jumate si apoi pana acasa mai faci 2 ore prin oras.
  • 0 (0 voturi)    
    neconvingator (Joi, 21 august 2008, 10:32)

    Fratii Wright [anonim]

    Tare mi-e teama ca nu este decat o noua tzeapa doar pentru a face niste speculatzii imobiliare de catre niste baietzi bine plasatzi. Nici una dintre autoritatzi nu s-a obosit sa explice de ce Otopeni si Baneasa nu vor mai face fatza in viitor si e nevoie de un nou aeroport. De acord ca Baneasa nu se va putea dezvolta semnificativ datorita faptului ca vrem, nu vrem este in oras. Dar capacitate nefolosita inca este berechet acolo. Iar aceasta are putea sa fie crescuta prin niste imbunatatiri minore (de exemplu o cale de rulare pentru a evita ca dupa aterizare avioanele sa se intoarca pe pista, pina la pozitzia de parcare). Baneasa are putea fi un foarte bun aeroport de bussines si curse regionale (vezi de exemplu London City airport). Cat despre Otopeni, hai sa fim seriosi. Este capacitate nefolosita cat cuprinde. Cele 2 piste sunt suficiente si pentru cele mai optimiste previziuni de crestere de trafic. Eventual se poate ameliora restul infrastructurii, oricum la un pretz mult mai mic decat construirea unui nou aeroport plus toate utilitatziile aferente.
    Iar cifrele prezentate in articol sunt inselatoare. E adevarat ca Baneasa are o crestere impresionanta (este in Top 20 in Europa) dar e vorba de crestere relativa. Evident ca 30 de zboruri pe zi, fatza de 10, cate erau acum vreo 3-4 ani reprezinta crestere de 300% dar totusi e vorba de numai 30 de zboruri. Iar estimarile Eurocontrol (care se dovedesc optimiste avand in vedere pretzul barilului...) se refera la tot traficul care trece prin Romania inclusiv survolurile, care evident ca n-au nevoie de un nou aeroport pentru simplul motiv ca nu aterizeaza in Romania. Iar survolurile reprezinta uriasa majoritate a zborurilor care trec prin Romania.
    Deci, pe scurt, astept si eu o justificare serioasa, nu praf in ochi...
  • 0 (0 voturi)    
    FRECTIE!!! (Joi, 21 august 2008, 11:39)

    gabifm [utilizator]

    Inainte de alegeri.
    De ce termina ceea ce este deja inceput (autostrazi, drumuri in general)?
    Abia astept sa ii vad taind panglica la 5km de autostrada Transilvania. Ha! Ha!
    Am auzit ca se duce Moliceanu - mai frate - cu elicopterul; nici n-o sa o vada de sus.
  • 0 (0 voturi)    
    oare... (Joi, 21 august 2008, 11:40)

    vlad [anonim]

    sa fie vorba de dracula park cu nume schimbat? valva, investitii, oferte publice, isterie imobiliara speculativa, dupa care fasssssss......
  • 0 (0 voturi)    
    Baietii lui jiji (Joi, 21 august 2008, 12:39)

    Jeje [anonim]

    In ultimii doi ani au cumparat baietii toate terenurile pe acolo; nu mai aveai loc de nepotii handicapatului.
    Astia stiau dinnainte unde o sa fie aeroportul ; informatile sunt numai pentru cei care fac jocul...
    Adunatii copaceni a fost locatia unde au cumparat , evident ca acolo va fi aeroportul ; Dupa ce si-au facut plinul au facut anuntul , vor spune in curand si locatia exacta si va veti inghesui cu totii sa cumparati o bucata de teren sa speculati si voi. Prea tarziu!
    • 0 (0 voturi)    
      i se termina norocul (Joi, 21 august 2008, 18:45)

      ciobanu... [anonim] i-a raspuns lui Jeje

      in pipera a cumparat teren de stana si s-a trezit CU ZGARIE NORI, la adunati copaceni....e invers, chiar o sa-si faca STANA...
  • 0 (0 voturi)    
    aeroportul racovita, tunel aviatorilor-victoriei. (Vineri, 22 august 2008, 4:07)

    capcaunul [anonim]

    si cu peronul pe partea dreapta.. marmura: videanu, autoritatea aeroport: base, securitatea: voiculescu, iar aprovizionarea: becalli (primele doua feluri obligatorii: oaie).


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă