Teodor Melescanu: Romania va investi cel putin 4 miliarde de euro in avioane de lupta

de C. Marin     HotNews.ro
Luni, 11 august 2008, 16:43 Actualitate | Esenţial

Teodor Melescanu
Foto: AGERPRES
Guvernul planuieste sa cumpere 48 de avioane de lupta, achizitie pentru care statul roman va plati suma de cel putin 4 miliarde euro, pana in luna noiembrie, a anuntat ministrul apararii Teodor Melescanu, intr-un interviu acordat agentiei Reuters.

Melescanu a declarat ca avioanele de lupta sunt necesare pentru modernizarea flotei militare aeriene care trebuie sa se incadreze in normele NATO, multumind atat partenerii europeni, cat si pe cei americani.

Romania, una dintre cele mai sarace tari din Uniunea Europeana, a aderat la Alianta Nord-Atlantica in anul 2004 si a fost un partener activ in misiunile militare din Irak si Afganistan. Cu toate astea, flota militara actuala, formata din celebrele avioane rusesti MIG-21, nu corespunde cerintelor NATO si UE si trebuie schimbata cat mai curand.

"Avem unda verde pentru aceasta achizitie de la aproape toate institutiile. Mai este nevoie de aprobarea Ministerului Finantelor care mai are cateva nelamuriri privind costul exact", a precizat oficialul roman. "Sper ca decizia Guvernului sa fie luata pana in luna noiembrie, ca apoi sa demaram negocierile cu vanzatorii", a adaugat Melescanu.

Cele cinci tipuri de avioane de lupta sunt F-16, de la Lockheed Martin, F-18 al companiei Boeing, Rafale, produs de compania franceza Dassault, Grippen al SAAB si Eurofighter de la EADS.

Ministrul apararii a mai spus ca avioanele vor fi livrate in perioada 2010-2012, dupa care flota formata din 80 de MIG-21 va fi retrasa treptat si trimisa spre casare. Nu se stie inca daca  aeronavele americane vor fi noi sau second-hand.

De asemenea, guvernul intentioneaza sa achizitioneze si rachete de mare altitudine, patru corvete, patru nave cu detectare de mine si mai multe vehicule pentru trupele terestre.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2169 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    cate scoli, azile, spitale, linii de tramvaie... (Luni, 11 august 2008, 17:13)

    hu [anonim]

    cu 4 miliarde de euro se pot face atatea scoli, azile, spitale, linii de tramvaie... se pot face canale de irigatie si indiguiri in toata tara asta probabil...
    • +5 (5 voturi)    
      Si apoi le fura rusii si noi stam si ne uitam... (Luni, 11 august 2008, 17:25)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui hu

      ... ca de aparat ne aparam cu prastia...
      • 0 (8 voturi)    
        De cine sa ne aparam? (Luni, 11 august 2008, 17:51)

        sorin [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        De cine sa ne aparam?

        De unguri, sarbi, bulgari? Astia nu ne ataca. si nici marea neagra.

        Iar fata de rusi nu avem nici o sansa. Indiferent cate avioane cumparam. Vezi Georgia.

        Sau poate ne trezim ca ne ataca arabii, pentru ca ne-am bagat ca prostii intr-un raazboi din care nu avem nimic de castigat; doar ca sa castige americanii niste petrol mai ieftin sa se plibe cu jeepurile.
        • +2 (4 voturi)    
          Vezi Georgia: (Luni, 11 august 2008, 18:58)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui sorin

          Georgia a doborat peste 10 avioane rusesti doar cu rachete trase de pe umar.
          Daca Romania cumpara 48 de avioane moderne, avand avantajul terenului propriu, sistemelor radar samd + asistenta tarilor NATO, Rusia nu are nici o sansa.
          Cam asta e treaba cu NATO, fiecare vine cu ce poate, dupa buget, marimea tarii si altele.

          Tu crezi Rusia poate sa trimita impotriva Romaniei toate cele 700 de avioane?? (din care jumatate sunt pe butuci)
          Rusia dragule are un singur portavion si momentan nu se afla in Marea Neagra.

          Rusia la capitolul armament conventional raportat la teritoriu sta FOARTE prost.
          Daca Rusia nu avea arme de distrugere in masa SUA ar fi cucerit-o in cateva saptamani.

          Daca le da la poponet unor tarisoare (Moldova, Georgia, Cecenia) nu inseamna ca se poate pune cu o tara europeana bine inarmata (cu atat mai putin cu NATO) si bine PREGATITA.

          Dar ce spun eu, ia exemplu Finlandei care i-a tras-o la popent maicii Rusia de nu s-a vazut; in acelasi timp Romania corupta si cu aramata la pamant s-a asezat in genunchi si s-a lasat sodomizata.
          • 0 (0 voturi)    
            aha (Marţi, 12 august 2008, 8:54)

            alexandru [anonim] i-a raspuns lui Anonim

            10 avioane zici.. te uiti prea mult la televizor... racheta de pe umar.. sau rpg cum le numesc militarii are o raza de 2 km maxim asa ca lasa armele pentru altii.. si rusii stau prost la armament conventional..? documenteaza-te tata.. ai auzit de avioanele tupolev?...alea pot veni fara sa alimenteze pana la noi si sa ne bage mintiile in cap in juma de noapte.. ai auzit de sistemele s-300, s-400, tor m1, tancul t90, suhoi 32, rachetele antey, si apropo sua de cativa ani in iraq nu reuseste sa prinda niste amariti de beduini cu akm-uri bagate in camasi....nu te mai uita pe discovery ca incepi sa crezi in avioane invizibile...
            • +1 (1 vot)    
              Tancurile rusesti (Marţi, 12 august 2008, 11:10)

              GOGU [anonim] i-a raspuns lui alexandru

              Cat de bune sunt tancurile rusesti s-a vazut in Irak, nu a mai ramas nici unul intreg in primele 3 zile de razboi. Rusia are mult armament dar nu uita, gandirea asta se poate aplica doar in cazul Georgiei, Moldovei si Ceceniei care trag cu prastia.
              O incercare a Rusiei de a ne invada a avut loc in momentul in care Ceasaca a refuzat sa mergem si noi peste Cehoslovacia si mama Rusia a luaat-o in barba din parte unei tari micute ca noi...
          • 0 (0 voturi)    
            Russia. (Miercuri, 13 august 2008, 8:51)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui Anonim

            Esti un copil la varsta adolescentei,cand crezi ca tot ce zboara se mananca.Russia nu va fi invinsa de nimeni niciodata.America nu a castigat singura nicaieri in lume nici un razboi.Pune mana pe cartea de istorie si nu debita tampenii.
      • -3 (5 voturi)    
        De cine sa ne aparam? (Luni, 11 august 2008, 17:51)

        sorin [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        De cine sa ne aparam?

        De unguri, sarbi, bulgari? Astia nu ne ataca. si nici marea neagra.

        Iar fata de rusi nu avem nici o sansa. Indiferent cate avioane cumparam. Vezi Georgia.

        Sau poate ne trezim ca ne ataca arabii, pentru ca ne-am bagat ca prostii intr-un raazboi din care nu avem nimic de castigat; doar ca sa castige americanii niste petrol mai ieftin sa se plibe cu jeepurile.
    • +1 (5 voturi)    
      pacat de tara... (Luni, 11 august 2008, 17:44)

      alecu [anonim] i-a raspuns lui hu

      si nu uita cata infrastructura rutiera s-ar putea face cu 4 mld euro...
      in 20 ani s-au construit 200 km "autostrada", iar tara noastra geme de drumuri de cea mai proasta calitate.

      anonimul de mai jos iti sugereaza sa ne aparam cu prastia, insa ii propun sa mearga el cu carutza pe ulitele Romaniei, betezate Drumuri Europene cu o banda pe sens, pline de gropi, carutze si care trec prin toate satele, unde trebuie sa meri cu 50 km/ ora.

      halal tara... frumoasa si bogata, insa condusa de prosti
    • +1 (1 vot)    
      trebuiesc si astea (Luni, 11 august 2008, 18:37)

      dumil [utilizator] i-a raspuns lui hu

      si din astia 4 mld vreo 2 se vor duce in buzunarele "mariilor constructori"...

      fiecare stat suveran trebuie sa aiba ceva tehnologie militara pe care sa se poate baza in caz de urgenta...altfel te fac vecinii numai din declaratii (vezi Iuscenko) ...
    • +2 (2 voturi)    
      Ce Rolex agita Mele in foto!!de 8000 de Euro ? (Luni, 11 august 2008, 19:36)

      Dudu [anonim] i-a raspuns lui hu

      Dl Melescanu, e primit kakadou sau o mostenire ,ceva ? Matusa Tamara nu ca e altul la oficiu de patente care a pus la rece denumirea -nu cred ca a facut ceva rau in contra intereselor statului pentru a merita ceasul -pur si simplu e un cadou !
    • 0 (0 voturi)    
      x (Luni, 11 august 2008, 19:58)

      SirRaven [utilizator] i-a raspuns lui hu

      Deh, cineva trebuie sa profite, doar industriile producatoare de-afara trebuie sa manance. Ai nostri trebuie sa manance. O mana spala pe alta.. ;)
    • 0 (2 voturi)    
      stai linistit (Luni, 11 august 2008, 20:51)

      radukku [anonim] i-a raspuns lui hu

      oricum cei 4 mld euro intrau in buzunarul lor, macar asa se face un lucru bun. iar daca au sange in ei si fac contract cu offset (nu ca "offset"-ul cu acele 2 corabii a piratului Barba Neagra) atunci e ca si cum ar investi acei bani in romania.
    • -1 (1 vot)    
      te gasi grija (Luni, 11 august 2008, 21:26)

      moxu [anonim] i-a raspuns lui hu

      Pfoaaaaaaaaaa, te gasi grija de gradinite, scoli, spitale si mai ales canale de irigatie.....astea exista sau existau, insa au fost distruse sau furate de "ingrijorati" ca tine
    • -1 (1 vot)    
      te gasi grija (Luni, 11 august 2008, 21:26)

      moxu [anonim] i-a raspuns lui hu

      Pfoaaaaaaaaaa, te gasi grija de gradinite, scoli, spitale si mai ales canale de irigatie.....astea exista sau existau, insa au fost distruse sau furate de "ingrijorati" ca tine
    • +2 (2 voturi)    
      corect (Luni, 11 august 2008, 22:16)

      sempere [anonim] i-a raspuns lui hu

      corect, dar in Romania multi oameni inca se mai uita cu admiratie la expozitiile de armamente si spectacole cu avioane militate. Isi duc si copii, plini de entuziasm.
      Oameni, buni, armele nu sunt jucarii. Sunt facute sa ucida.
      Romania cheltuie foarte multi bani pe armament.

      De la bugetul de Stat se acorda mai multi bani Ministerului Apararii decat Ministerului Sanatatii (aproape dublu!), de 3 ori mai mult decat pentru Ministerul Culturii si de ...12 ori mai multi bani decat pentru Ministerul Mediului.
  • +1 (3 voturi)    
    AVIOANE (Luni, 11 august 2008, 17:21)

    Nicolae [anonim]

    Dar ce Grippen nu sunt bune ???
    • -1 (1 vot)    
      ba da ... (Luni, 11 august 2008, 18:26)

      io [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

      Ba da, doar ca negociaza cu tintele in loc sa le distruga si au caroserie ecologica, bio-degradabila. Si bineinteles, carburator cu economizor de combustibil si baterie care se reincarca din mers cu energie verde, eoliana.
  • +3 (5 voturi)    
    prostie (Luni, 11 august 2008, 17:22)

    alt smen [anonim]

    alt smen al statului. aprox 80 mil dolari/buc? cand se pot achizitiona foarte bine aparate de lupta cu 40 mil usd! e vorba de vreo taxa la mijloc vreo speza? e si spaga inclusa aici? sunt cateva state ca ofera alternative...germ, franta, suedia etc. afacere gen bechtel...ca daca tot a mers asta va merge si cu avioanele.
    • +3 (3 voturi)    
      Comparatie: (Luni, 11 august 2008, 19:04)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui alt smen

      Noi vrem sa dam +4mld de euro, adica 6 mld dolari(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) pe 24 F-16 block 52 noi si 24 vechi.
      Polonia a dat 3.5 mld pe 48 F-16 block 52 NOI-NOUTE.
      Arabia Saudita 6.4mld de dolari pentru 80 F-16 block 60 (adica OZN-uri nu alta...)

      Deci suntem cei mai prosti din curtea scolii.
      Romania ar trebui de banii astia sa ceara F-16 block 60 + armament cat cuprinde!
      • 0 (0 voturi)    
        buna comparatia (Marţi, 12 august 2008, 9:59)

        alt smen [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        m-am exprimat in usd si am gresit. un f16 block 60 este un pic peste 80 mil usd deci vreo 60 mil euro sa zic, iar un gripen este vreo 70 mil usd, in cazul de fata 4 miliarde de euro impartit la 48 aparate inseamna ca idiotii vgor sa dea peste 120 mil usd pe un aparat F16, trebuie sa fii cretin...sau poate aia 4 milarde din titlu nu sunt euro ci usd ceea ce ar fi mai aproape de adevar
      • +1 (1 vot)    
        In buzunarele entitatii (Marţi, 12 august 2008, 11:23)

        gabifm [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

        achizitoare recte PNL&comp sa nu intre nici un ban??
        Nu va mai minunati. Asta e Romania! Se fura din orice pozitie.
  • +2 (6 voturi)    
    banii nostri (Luni, 11 august 2008, 17:24)

    Romeo [anonim]

    Uite unde se duc banii nostri. Stai si te intrebi daca merita sa platesti impozite ca fraierul, ca sa se duca pe inarmare. Chiar ca ii inteleg pe cei care nu-si declara toate veniturile (norocul lor ca o pot face).
    Ce naiba facem cu 48 de avioane de lupta? Vor sta mai mult in hangare, pana vor imbatrani si vor fi casate, iar in putinele dati cand vor zbura (pentru antrenament), vor consuma o gramada de combustibil - alti bani din banii munciti cu greu de mine.
    Si cand te gandesti cate s-ar face cu acesti bani, cate spitale ar putea fi utilate modern, cate subventii pentru carti s-ar face, ca sa nu mai dai 30 RON pe o carte de 200 de pagini etc. Pentru acestea, as fi bucuros in ziua platii impozitului. Dar asa... pentru ce?
    • -3 (3 voturi)    
      pentru ce? (Luni, 11 august 2008, 17:44)

      qer [utilizator] i-a raspuns lui Romeo

      mai urmareste inca o data stirile, poate iti scapa ceva
    • +1 (3 voturi)    
      da domle (Luni, 11 august 2008, 17:47)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Romeo

      Daca tot le cumparam, macar sa dam si noi un razboi ceva, nu?
  • +3 (5 voturi)    
    sh (Luni, 11 august 2008, 17:32)

    un anonim [anonim]

    "Nu se stie inca daca aeronavele americane vor fi noi sau second - hand"

    Daca sunt SH, se plateste taxa de prima inmatriculare :) Sau le inmatriculeaza in Bulgaria?
    • 0 (0 voturi)    
      SUPER!! (Marţi, 12 august 2008, 11:24)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui un anonim

      Poate de aceea sunt asa scumpe; e taxa mare.
  • +4 (4 voturi)    
    Le putem obtine si gratis, daca stim sa negociem (Luni, 11 august 2008, 17:37)

    Cezar [anonim]

    Cum Rusia va face din ce in ce mai mult "git" in zona si deja se realieaza cu partenerii ei traditionali din Orientul Mijlociu inamicii Israelului, cred ca Americanii si-ar servi bine interesele daca le-ar da chiar gratis. Acu e moment cel mai potrivit pt. a pune problema la Washington.
  • 0 (4 voturi)    
    Tara arde si Melescanu................ (Luni, 11 august 2008, 17:42)

    Eliberatoru' [anonim]

    Tara arde si Melescanu cumpara avioane "ECOLOGICE"
    As propune sa ne ajutam fratii nostri de peste prut sa-i eliberam cu 48 pornim un razboi si apoi ne predam, vorba lui BULA '.
  • 0 (2 voturi)    
    ce rachete? (Luni, 11 august 2008, 17:46)

    razvan [anonim]

    rachete de inalta altitudine? atacam China sau india?
    Am vazut stirea si pe mediafax, si pe forbes..high-altitude rockets...
  • +1 (3 voturi)    
    Stai si te gandesti (Luni, 11 august 2008, 18:07)

    Eu [anonim]

    Ce usor dau unii atatia bani cand nu dau de la ei...
  • +2 (4 voturi)    
    vai de capul nostru! (Luni, 11 august 2008, 18:14)

    guardia [anonim]

    noi suntem rupti in cur, la sate oamenii nu au conditiile elementare de trai si se caka in fundul curtii, la orase paltim impozite de ne rupe si gazele la preturi astronomice, si...unde se duc birurile stranse de pe noi???? spuneti-mi si mie daca exista nesimtire mai mare decat asta? oricum, eu cred ca asa ni s-a impus de sus de la americani si de la UE; asa ca, fratilor, care e diferenta dintre URSS si USA din punctul asta de vedere?? la fel ne jupoaie si unii si altii....
    • +1 (1 vot)    
      ce comparatie geniala! (Luni, 11 august 2008, 19:00)

      garda [anonim] i-a raspuns lui guardia

      Mai gandeste-te putin daca e vreo diferenta intre cum ne-a "jupuit" la propriu URSS vreo 50 ani si cum ne "jupoaie" USA acum. Mai gandeste-te la niste lagare de concentrare, la Canal, la inchisori, la comunism si mai scrie dupa aia comparatii atotstiutoare, OK?
  • +1 (3 voturi)    
    dar parasute avem? (Luni, 11 august 2008, 18:15)

    titulescu colt cu grivitei [anonim]

    Romania are un guvern de aventurieri si diplomati amatori. In plina criza caucaziana, s-au gasit si martafoii astia sa-si arate muschii. Pentru cine nu face pe naivul, mesajul e clar: e un mesaj belicos la adresa rusilor. Niciodata n-am stiut sa gestionam relatiile cu ei. Intotdeauna am reusit sa ni-i facem dusmani. Sau, in cel mai bun caz, sa nu ne bage in seama. Vezi summitul din aprilie, cand Basescu isi proiectase niste vizite in Rusia, de parca l-ar fi primit cineva.
    La atatea avioane, norocul nostru ca avem destule parasute
  • -1 (3 voturi)    
    Nu ne ajunge NATOOOOOOOOO (Luni, 11 august 2008, 18:34)

    ionion [anonim]

    Draga Domnule Melescanu
    Va rog foarte frumos sa luati in considerare ideea ca in ziua de astazi in fata tavalugului rusesc nu ne putem apara cu avioane tancuri si nave de razboi

    Ne trebuie neaparat rachete tactice si balistice cu care sa le dam peste nas rusnacilor in cazul in care imperiul cotropitoro rusesc se ridica in viitor. Si are sanse de ridicare din momentan ce le dam bani intr-una pt gaze petrol etc.
    Asa ca toata cercetarea din Romania pentru tara sa fie, daca nu, afara din tara, valea, la bani mai multi la altii in strainataturi.
    Si va zic sigur draga domnule Melescanu ca banii din cercetare se duc aiurea pe granturi de rahat, sunt putine cele cu real folos pt armata sau pt civlie.

    Astfel ca inca o data rog ministrii romani sa renunte la vrajelile care se petrec in Romania cu cercetarea si sa puna osul la treaaba pentru cercetare militara si apoi civila. Iara cercetarea asta sa se faca cu cap si cu rost. Ca destui bani se toaca si de aia suntem codasii Europei.
    Ce dracu, nu suntem chiar asa putini numerosi, forta de munca avem, dar parte din ea e prost educata, prost calificata, rau intentionata si deloc patriotism-orientata.
    Romania este in criza de la caderea lui Ceasescu si vom fi in criza pana nu vine la naiba un Putin de-al nostru sa ne conduca si sa ne ridice o data din mocirla in care ne aflam.
    Fir-ati romani din prezent, rusine fie-va de stramosi.
    Cand ma uit la tarile nordice, cele 3 Suedia Finlanda si Norvegia, impreuna cu Danemarca, toate 4 depasesc cu putin populatia Romaniei, dar au o populatie cu folos, au dat un rost vietii lor ca societate si oricand isi pot apara liberatile pt ca n-au stat cu mainile in san ca noi pierzand vremea cu prostii.
    Sa luam exemplu, sa luam un model, sa luam aminte, capul sus, sa invatam de la altii si sa ne ridicam o data din mocirla in care doar porcilor le place sa stea.
    Capul sus Romania, daca esti roman cu adevarat fa ceva pentru tine si mai apoi pentru tara.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate ! (Luni, 11 august 2008, 22:38)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui ionion

      ionion-e, ai dreptate. intr-o situatie reala toate avioanele noastre nu ar valora nici cit o ceapa degerata. ne trebuie rachete antiaeriene din greu, sisteme antitanc si alte sisteme defensive. sistemele ofensive sint pentru posibilii agresori. dar cine sa priceapa? daca rusia intra in scumpa noastra romanica, am pati ca saracii georgieni. nu cred ca europa ar risca un razboi mondial pentru o utopica salvare a tarii noastre. deci ar trebui sa ne pregatim pentru asta, asa cum fac deja elvetienii....
  • 0 (0 voturi)    
    mai ieftine ar fi rachetele.... (Luni, 11 august 2008, 20:00)

    ionica fonosch [anonim]

    domnul Melescanu se referea la rachete antiaeriene
    cu raza lunga de actiune ...

    *pesemne sistemul antiaerian patriot ..
    _http://en.wikipedia.org/wiki/MIM-104_Patriot
    care are echivalent sistemul rusesc s-300
    _http://en.wikipedia.org/wiki/S-300P
    sau chinezesc hq-9
    _http://www.sinodefence.com/army/surfacetoairmissile/hq9.asp
    _http://www.sinodefence.com/army/surfacetoairmissile/s300.asp
    *pe vreamea pactului de la varsovia romania nu
    avea in dotare sa-5 deci teoretic nu avea cum sa doboare
    avioane gen mig-25 sau sr-71..
    _http://en.wikipedia.org/wiki/S-200
    *din analizele domnului Kopp pe asia rezulta ce este mai eficient
    si mai IEFTIN sa cumparam rachete antiaeriene ....
    _http://www.strategycenter.net/research/pubID.93/pub_detail.asp
    _http://www.ausairpower.net/TE-Asia-Sams-Pt1.pdf
    _http://www.ausairpower.net/TE-Asia-Sams-Pt2.pdf
  • +1 (1 vot)    
    cum se fura bani pe fata (Luni, 11 august 2008, 20:18)

    mmmmm [anonim]

    TREZITIVA !!!

    Astea ne fura pe fata si au si "ziaristi" platiti pusi sa scrie pe furumuri argumente sa acceptati furaciunea!!!

    Nu ati inteles ca tgoti politicienii sint niste idioti , toate partidele politice trbue eliminate si angajati doar oameni tehnici care sa faca treaa ca primatrii...pentru ce ne trebue acesti politicieni care fura si mint 24 de ore din 24 ?

    Afacerile teapa gen Fondu Proprietatea , Bechtel, asta sint putine care se cunosc !!!

    ei se asteaptau la un razboi sa declare, trebuia sa aiba pretext de furaciune
  • +1 (1 vot)    
    da spaga cat ajunge? (Luni, 11 august 2008, 21:28)

    coruptu' [anonim]

    asta e mai important, cati politicieni din Romania vor mai pune ceva, de tigari, deoparte, cu aceasta ocazie? in cazul fregatelor englezesti a ramas "asa" pirdut
  • +2 (2 voturi)    
    ...nimeni nu a observat scaparea?!!! (Marţi, 12 august 2008, 2:38)

    Sar Castic [anonim]

    "Nu se stie inca daca aeronavele americane vor fi noi sau second-hand."

    Deci deja s-a stabilit ca vor fo Americane - cel mai probabil F-16.

    Deci Americanii au dat cea mai mare spaga si Romania s-a ales cu avioane depasite si produse in totalitate altundeva. Afacerea e mai scumpa decit cea a Polonezilor, dar sefilor nostri le place sa indoaie poporul si sa-i indrepte spatele spre a fi penetrat in mod periodic...

    Guvernanti tradatori!
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Marţi, 12 august 2008, 12:56)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui Sar Castic

      Am postat ceva mai tarziu aceiasi remarca ca a ta...F-16 se produce si in turcia.( fara gluma)...asa ca tinati-va baieti ,............ca o sa avem covoare zburatoare...
  • 0 (0 voturi)    
    si inca ceva (Marţi, 12 august 2008, 10:16)

    alt smen [anonim]

    sa faci astfel de afaceri oneroase si jignitoare pentru statul roman trebuie sa fii pedepsit aidoma tradatorilor de tara. cand ai un avion excelent IAR-99 care de altfel a fost extrem de apreciat chiar de americani si a fost lasat dracului in paragina, la comanda cui sau mai bine zis cui dracu o fi vandut secretul. armata romana ar fi trebuit sa bage bani in propriile avioane nu 50n dar macar 20 puteau sa cumpere ca altfel nu se atinge nici dracu de el. ce tu nu cumperi sa iti apei tara nu o sa vina altcineva sa comande.
    SUEDEZII erau dispusi sa bage bani acolo si avand in vedere ca GRIPEN este un avion reusit, ce ar fi facut cu unul deja excelent ar fi facut probabil unul din cele mai bune aeronave de lupta si investitii de 20 mld usd sau euro nici ca mai conteaza moneda...si locuri de munca si taxe la stat si tot ce vrei. inca o data in plus suntem curve aservite.
    de ce sa luam ceva depasit tehnologic la un pret exorbitant ca pentru fraieri, cand ar fi trebuit sa luam vreo 30 gratis avanf in vedere ca folosesc baza de la kogalniceanu si au interese in zona, dar inca o data suntem curve proaste.
    daca intra rusii peste noi...guvernantii nici nu ar stii, le cer "taxa" la intrare si in reste sejur placut.
    • 0 (0 voturi)    
      nu-i asa... (Marţi, 12 august 2008, 12:53)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui alt smen

      Nu vreu sa te supar dar nu poti compara IAR-99 cu avioanele multirol. Acela putea fi folosit doar pentru antrenament reactiv avansat sau cel mult atac la sol.
  • +1 (1 vot)    
    V-ati ales un moment (Marţi, 12 august 2008, 11:16)

    gabifm [utilizator]

    foarte nepotrivit pentru acest anunt! De ce cheltuiti bani pentru razboi (= a omori oameni!!) in loc sa dedicati acei bani macar soselelor (ca sa nu ziceti ca merg la cele "lacrimogene":spitale, azile, etc)
    Cand alocati atat de multi bani pentru a omori nu ar trebui sa ne intrebati si pe noi? Plus ca fiind 4 mld nu cred ca aveti dreptul sa ii angajati voi, pe final de mnadat (duce-va-ti!)
  • 0 (0 voturi)    
    o fi femeie? (Marţi, 12 august 2008, 12:44)

    Cristi [anonim]

    Cred ca gabifm este o onorabila si distinsa femeie caci patosul este specific femeilor precum si confuzia ''bani pentru a omori'' care ar trebui citit ''bani pentru a ne apara''. Cat priveste afirmatia celulalt utilizator : de cine sa ne aparam''?....credeti-ma ma am ras cu pofta. De cainii vagabonzi , de pilda ( la asa afirmatie , asa raspuns )
  • 0 (0 voturi)    
    era sa uit (Marţi, 12 august 2008, 12:51)

    Cristi [anonim]

    Decizia de a cumpara aceste avioane ( mai exact tipul lor ) este deja luata si nu este una pragmatica , luata de specialisti ci una politica....probabil pentru a nu-l necaji pe uncle sam. Recte , semnatarul articolului se da singur de gol .....citez din memorie ...:''Nu se stie inca daca aeronavele americane vor fi noi sau second-hand..''..asta dupa ce lista citeaza si aeronave frantuzesti si suedeze....


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi