The Economist: Motivele pentru care Daniel Morar merita sprijinul statelor occidentale

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 8 august 2008, 18:02 Actualitate | Esenţial

Daniel Morar
Foto: AGERPRES
Procurorul general al Romaniei, Daniel Morar, merita sprijinul cancelariilor occidentale, intr-o perioada in care se confrunta cu solicitari tot mai puternice privind demiterea sa. Intr-o analiza consacrata luptei impotriva coruptiei din Romania, publicatia The Economist vorbeste despre argumentele adversarilor lui Morar si incearca sa explice de ce aceastea sunt false.

Publicatia sustine ca subiectul coruptiei revine din nou in actualitate intr-un moment in care guvernul urmeaza sa decida daca il mentine sau nu pe Daniel Morar in functie. Suporterii sai il vad ca pe un luptator neinfricat al luptei impotriva marii coruptii, in schimb adversarii il considera un "incompetent" ce urmareste doar razbunarea politica.

The Economist face o trecere in revista a criticilor aduse lui Morar, explicand de ce acestea sunt subrede.

  • situatia din occident nu este mai buna decat in Romania iar criticile aduse de oficialii din aceste tari sunt ipocrite. "Europa lui Gerhard Schroeder si Silvio Berlusconi are putina autoritate sa condamne pe cineva", scrie The Economist, care adauga insa ca, spre deosebire de Italia si Germania, "Romania nu-si poate permite o guvernare proasta". "Romania are o sansa unica  sa recupereze deceniile pierdute din cauza comunismului si aceasta depinde de miliardele de euro platite de cetatenii partii mai bogate din Europa. Coruptia pune acest lucru in pericol", sustine publicatia.
  • Morar nu a adus vreo schimbare, iar coruptia este la fel de grava cum a fost mereu. "Exista un sambure de adevar in acest lucru", afirma The Economist, care precizeaza ca "spaga in scoli, spitale si alte institutii este endemica". Publicatia precizeaza insa ca lupta impotriva acestui fenomen nu este, pana la urma, treaba procurorilor aflati sub subordinea lui Morar, care trebuie sa lupte cu marea coruptie. "Lipsa de rezultate a lui Daniel Morar este notabila, insa cu greu i se poate imputa: tribunalele ofera condamnarii ridicol de blande iar Parlamentul mentine imunitatea tintelor sale principale", se precizeaza in articol.
  • povestea reala este cea a unei lupte intre taberele politice, dintre care una foloseste "chestiunea anti-coruptie" pentru a o ataca pe cealalta. The Economist da aici ca exemplu grupul politic constituit de sustinatorii lui Traian Basescu care a folosit problema coruptiei pentru a-si ataca adversarii. In plus, seful statului este criticat pentru relatia sa cu consilierii apropiati si petele negre din propriul sau trecut din perioada comunista. "Aceasta nu inseamana insa ca lupta anti-coruptie este o prefactorie", scrie Economist.
  • Lupta impotriva coruptiei este exagerata, caci majoritatea romanilor nu plateste spagi iar ceea ce conteaza este partea economiei neatinsa de flagel. The Economist afirma insa ca investitori straini se plang din cauza coruptiei, dar ofera si exemplul sistemului de educatie, macinat de flagelul coruptiei. "Este dificil, daca  nu chiar imposibil pentru administraţia publică sa realizeze o infrastructura moderna într-un sistem macinat de corupţie", sustine articolul din The Economist.
  • problema nu are legatura cu morala, coruptia fiind doar un sisptom al unei proaste guvernari. "Este adevarat", precizeaza publicatia, adaugand ca "ar fi o nebunie sa incepi o campanie anti-corupţie, inchizand toti medicii şi profesorii care iau spaga. Aceasta nu este insa un motiv pentru a lasa lucrurile aşa cum sunt". The Economist sustine ca printre conditiile necesare pentru a pune capat coruptiei se numara salariile mai bune in sectorul public, transparenta dar si pedepsirea cazurilor flagrante de coruptie, fara de care lupta impotriva fenomenului nu are niciun fel de credibilitate.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2105 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Voi cititi articolul? (Vineri, 8 august 2008, 19:24)

    ana dan [anonim]

    Daniel Morar este PROCURORUL GENERAL AL ROMANIEI? SI Kovesi ce mai este?
    • +4 (4 voturi)    
      Corect (Sâmbătă, 9 august 2008, 1:05)

      The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui ana dan

      E greseala din partea hotnews. Pe situl Economist apare: "...Daniel Morar, chief prosecutor of Romania's anti-corruption agency"
  • -2 (8 voturi)    
    sa-ncerce si invers... (Vineri, 8 august 2008, 19:54)

    johnny [anonim]

    Ar fi interesant si echitabil sa faca demonstratia si invers. Sa incepem cu, sa zicem, "Daniel Morar a avut cele mai bune rezultate pe care un procuror roman le-ar fi putut avea in conditiile date". Daca ei nu vor avea nimic de obiectat la fraza de mai sus atunci sunt gata sa recunosc si eu ca omul asta a devenit pentru lupta anticoruptie ceeace apa este pentru viata!
  • -2 (8 voturi)    
    Nedumeriri (Vineri, 8 august 2008, 20:29)

    Alexandru [anonim]

    Din argumentele citate nu rezulta nici ce a facut D.Moraru , nici ce trebuie sa faca. N-am vazut nici un cuvant care sa demonstreze ca argumentele aduse in defavoarea lui ar fi false. Nu in ultimul rand , i se reproseaza lui D. Moraru nu ca dosarele instrumentate sunt respinse sau tratate superficial de magistrati ci faptul ca (intocmite la ordin si in graba si televizate inainte de a fi finalizate) par a fi instrumentate mai mult pentru mass-media si pentru multumirea ordonatorului decat pentru justitie. Nu cred ca nevinovatia totala a lui Nastase, Mitrea si a altora dar modul cum apar in presa dosarele acestora si mai ales momentele in care aceste dosare apar sunt sufiiciente pentru a crea suspiciuni. Sub conducerea lui D. Moraru , DNA risca sa isi piarda orice credibilitate (cum este cazul CNSAS) chiar si atunci cand dosarele sunt facute cu cea mai buna credinta si impecabile in respectarea legilor. a unul care mai citeste presa straina , nu este lipsit de importnata sa vedem cine a scris articolul prezentat si daca nu cumva ar fi trebuit sa scris undeva , la sfarsit (P). Pentru cine nu stie (O) inseamna "publicitate", adica articol platit. Am mai intalnit cazuri din asyea si sub alte guvernari.
    • +3 (9 voturi)    
      The Economist (Vineri, 8 august 2008, 21:13)

      The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

      Lasi impresia ca esti pe langa subiect insinuand ca o publicatie precum "The Economist" ar scrie articole la comanda politica sau pentru avantaje economice.
      • -3 (7 voturi)    
        Pt Zorro (Vineri, 8 august 2008, 23:20)

        oschy [anonim] i-a raspuns lui The Wisest Fool

        Papagale nu scriu articole la comanda politica ci pe bani ca asa este in economia de piata.
        Nu stiu cum intamplarea stranie si bizara face ca tot THE ECONOMIST il lauda pe Morar sub pana aceluiasi autor.
        Papag vezi ca de frica sa nu-l dea jos pe D.Morar Basescu vine repede in tara din China.Ii cam tremura genunchi
        • +2 (6 voturi)    
          in caz ca Zorro nu citeste hotnews... (Sâmbătă, 9 august 2008, 0:53)

          The Wisest Fool [anonim] i-a raspuns lui oschy

          Trecand peste exprimarea ta colorata care o pun pe seama mostenirii genetice, nu cred ca intelegi nici modul de functionare al pietei si nici al The Economist.

          Pentru orice cititor cat de cat informat este de notorietate faptul ca articolele din Economist nu sunt semnate de nici un autor pentru ca sunt asumate de intreaga redactie. Prin urmare te rog sa imi indici autorul celor doua articole despre Morar pentru a-ti sustine afirmatia.

          E de inteles sa confunzi ceea ce presupune o afacere solida si instrumentele ei cu "afacerile" de tip bisnita intr-o tara in care dupa revolutie toata lumea era "patron".

          The Economist este un brand, iar la baza unui brand sta increderea clientului. Brandul The Economist inseamna analiza obiectiva. A face exceptie de la aceasta regula e echivalentul falimentului, un alt lucru de concep intr-un mediu in care toata lumea "se descurca".

          In concluzie, respect perspectiva ta desi consider ca am motive suficiente pentru a nu fi de acord cu ea.
        • +1 (3 voturi)    
          mic idiot,... (Sâmbătă, 9 august 2008, 12:29)

          cosmin [anonim] i-a raspuns lui oschy

          ....basescu vine repede in tara sa faca ce??!!
          presupunand ca articolul ar fi scris pe bani, the economist nu e "curierul de voluntari" incat sa riste nepublicarea articoului cu mentiune de material platit, pentru ca daca ar face-o odata, toata credibilitatea i s-ar duce dreaq. si nu risca asta pentru un subiect de rahat ca schimbarea sau nu a unui procuror intr-o tara din europa de est.
          lasati naibii fumigenele de 2 lei si cautati chestii cata de cat rationale.
    • +5 (7 voturi)    
      absurd si ilogic (Vineri, 8 august 2008, 22:02)

      directia5 [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

      The Economist a publicat un articol pro Morar platit de guv. liberal, total ilogic liberalii sunt pentru inlaturarea lui Morar,despre posibilitatea absurda ca revista sa publice articole la comanda .... d.Alexandru ,de unde stii dumneata ca dosarele aparute in mass media nu provin de la avocati,anchetati sau judecatori? ,eu nu am vazut ca un procuror de la DNA sa sustina 'reprezentatii' in fata sediului DNA asa cum fac Mazare si Nastase.
      • -2 (6 voturi)    
        Ce sa mai spun ? (Vineri, 8 august 2008, 23:29)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui directia5

        Ce interpretare aiurea poti sa dai lucrurilor.

        Directia 5, sau coloana a V a mediocritatii din Romania - imi para rau ca ajung sa-ti spun asa - la scoala aveam colegi deosebit de slabi pregatiti, care aveau raspuns la orice atunci cind erau ascultati de profesori. Chiar daca nu stiau sa raspunda, ei vorbeau continuu, sa dea impresia ca este ceva in capul lor.

        Ii compar cu tagma procurorilor - al caror exponent este Morar - si nu vad nici o diferenta. Gargara multa, scandal si asa mai departe.

        Chiar nu vrea sa bage nimeni de seama ca lui Morar i se termina mandatul ? A fost obligat de cineva sa nu aiba rezultate ?

        In loc sa se traga un semnal de alarma ca anchetele se fac pe baza de ascultare a telefoanelor si pe santaj - total neprofesionist, noi avem dialoguri pe teme de moralitate. Ieftine principii ne calauzesc in viata.
        • 0 (4 voturi)    
          Pai nu spune (Sâmbătă, 9 august 2008, 0:57)

          The Wisest Fool [anonim] i-a raspuns lui Alex

          "A fost obligat de cineva sa nu aiba rezultate?"

          Parlamentul (prin autoconstituirea in putere judecatoreasca si blocarea dosarele), Curtea constitutionala (prin sentinte date nu in spiritul legii ci pe baza "portitelor" de scapare din lege)...ar putea fi tot atatea raspunsuri la intrebarea ta...
        • 0 (2 voturi)    
          ai fost precoce (Sâmbătă, 9 august 2008, 7:04)

          directia 5 [anonim] i-a raspuns lui Alex

          inca de pe bancile scolii stiai tu ,Alex, ce se afla in mintea colegilor [esti medium sau ai 'facut' gradinita la Baneasa].Draga Alex ,interceptarea telefoanelor este o arma constitutionala a procurorilor in lupta cu infractionalitatea ,asta si explica dorinta Parlamentului ,prin noul cod de procedura penala, de a tocii si a face din aceasta arma un fel de bici sado-masochist,ce doresti dumneata ?sa i duca pe anchetati la biserica unde in fata altarului sa recunoasca ilegalitatile comise?Alex ,problemele mari ale justitiei nu sunt la DNA ,ele sunt in instante, acolo trebuie sa te intrebi de ce un caz de coruptie primeste in instanta 8 ani ,iar la apel 2 ani cu suspendare,de ce la Tribunalul Iasi acelasi caz este judecat de 2 completuri de judecatori simultan,este drept la etaje diferite
          • +1 (1 vot)    
            Precoce, dar nu asa (Sâmbătă, 9 august 2008, 13:40)

            Alex [anonim] i-a raspuns lui directia 5

            O poti numi experienta, prin prisma comparatiei cu ce faceau atunci si ce fac acum, cei la care m-am referit. Nu o numi precocitate.

            De acord cu tine, ca problemele nu sint la DNA ci in instante, dar discutam de cazul de fata.

            Inainte de instanta este instrumentarea la DNA. Daca se face de mintuiala, doar pentru a satisface orgoliile superiorilor ierarhici sau obigatiilor politice, atunci ce vina are instanta, care judeca dupa probe certe ?

            Sloganul aliantei a fost lupta impotriva coruptiei. Ce ai vazut in citiva ani, in afara de troc politic ? Ajungem toti sa fim categorisiti in functie de interesele de moment ale politrucilor ? Tocmai din aceste motive, consider OK o alta persoana la conducerea DNA.

            Un ideal nu se construieste cu minciuna si cu interese materiale. Rezultatele nule ale mentalitatii lui basescu le suportam toti. Tie poate iti place, insa mie nu. Si cred ca sint destul de multi asemenea mie. Vom vedea la vot.
      • 0 (0 voturi)    
        de ce? (Duminică, 10 august 2008, 15:29)

        io [anonim] i-a raspuns lui directia5

        Liberalii nu sunt pt inlaturarea lui Morar, ci au declarat ca, citez: "Nu ne implicam in nici un fel in schimbarea sau nu a lui Morar". Deci pe ce baza spui ca liberalii vor sa-l schimbe?

        Asta daca tot vorbim de jurnalisti care scriu fara sa aiba dovezi... Stiu ca o opinie nu e un articol, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa fie completata de argumente ...
    • +1 (3 voturi)    
      Bine ca..... (Vineri, 8 august 2008, 23:18)

      D. [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

      ... apar "din greseala" pe site-ul CD chestii care tin de dosarele lu Nastase si Mitrea si la fel de bine ca au voie parlamentarii sa-si arunce ochii prin dosarele alea.. evident, dezinteresat...
    • 0 (0 voturi)    
      supozitii (Sâmbătă, 9 august 2008, 12:22)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

      vorbesti de argumente dar te bazezi in tot ce spui exclusiv pe supozitii."intocmite la ordin si in graba", "par a fi instrumentate mai mult pentru mass-media", "sa vedem daca nu ar trebui scris pe undeva P".
      deci tot ce spui poate fi considerat mai mult sau mai putin fabulatie.
      nimic nou sub soare:)
  • 0 (4 voturi)    
    vorbe goale (Vineri, 8 august 2008, 23:51)

    emin [anonim]

    comparati discursurile unor oameni ca Acest Domn care are poza aici si alte "specimene" care mai dau interviuri si o sa vedeti diferenta intre un om cult si curat si oameni obisnuiti creati de sistem adica "CORUPTI"

    daca pleaca si acest Domn din functie o sa vina sa populeze Romania chinezii!
  • -1 (3 voturi)    
    lupta anticoruptie ? (Sâmbătă, 9 august 2008, 0:53)

    Mihai [anonim]

    Poteras PD-L, primar la sectorul 6, submineaza interesele Armatei Romane in favoarea propriilor interese. Constructia complexului de locuinte pentru militari, din Drumul Taberei, trebuie sa inceapa la 1 septembrie, dar se pare ca nu va fi posibil pentru ca terenurile respective sunt ocupate de un patinoar artificial si de cateva baraci inestetice. Desi patinoarul este construit ilegal de mai bine de trei ani pe terenul armatei, Poteras da in fiecare an autorizatie de functionare pentru acesta, in schimbul unui comision gras…Nici acum, in ultimul ceas, nu a fost desfiintat. Daca s-a ajuns sa se dea autorizatii pentru ilegalitati de asemenea anvergura, in vazul tuturor, despre ce “lupta anticoruptie” se vorbeste ?? Asta inseamna PD-L, hotie si ilegalitate ?
    http://www.sfin.ro/articol_13337/pace_sau_razboi_pe_terenul_armatei.html
  • -1 (5 voturi)    
    si unde-s argumentele??? (Sâmbătă, 9 august 2008, 0:55)

    Codruta [anonim]

    Din nici UNUL dintre "argumentele" din articol nu reiese ca DNA nu s-ar descurca fara Morar - cel mult reiese ca Morar nu e "rau" (fara sa reiasa de undeva ca e "bun").

    Iar daca ar reiesi de undeva ca DNA nu s-ar descurca fara Morar - ar fi chiar TRAGIC! Adica, n-am inteles: tzara asta, fara acest Unic OM Providential nu se descurca? Pai de aici rezulta si ca TOTI cei cu care lucreaza el sunt niste nimurici... ca, adica, degeaba lucreaza el - ca oricum nu are cu cine! Concluzia? pai, mai bine am desfiinta DNA... >:

    Ce dracu'! la aproape 20 ani de la Revolutie tot cu "tatucu" am ramas???

    Nu se pune problema "datului afara" pt. Morar - i se termina mandatul, atata tot! Ce mare lucru??? Sa se scoata postul la concurs - si sa castige cine-i mai bun ;)

    In alta ordine de idei: STITI macar aproximativ cat vom avea de platit cu TOTII de pe urma defrisarilor (la efectele lor ma refer, in special la inundatii si la alunecari de teren)??? Vreau shi io, acolooo... sa vad macar UN om (din mafia despaduririlor) la inchisoare si la munca, nene! la reimpadurit ce a distrus, la construit de case si de ziduri de sprijin (la munca silnica, daca se poate!). Da' voi credeti ca Mafia aia ar fi existat (sau rezistat) fara coruptie MARE???

    UNU! macar UNU la inchisoare sa vad! si poate am sa cred in "eficienta" DNA!!!
  • 0 (0 voturi)    
    hmm (Sâmbătă, 9 august 2008, 2:24)

    alex [anonim]

    Daniel Morar nu e procuror general, ci procuror sef directie
  • +1 (1 vot)    
    Sa lasam puterea judecatoreasca sa functioneze (Sâmbătă, 9 august 2008, 7:26)

    hotnewsfil [utilizator]

    Singura cale de a se termina aceasta condamnabila sporovaiala tziganeasca, pro sau contra eficientei DNA, este ca dosarele sa fie lasate sa ajunga la judecatori.
    Toti suntem convinsi ca decizia (legea) prin care s-a stabilit ca unii cetateni ( parlamentari) se bucura de privilegiul de a fi protejati (de parlament), in fata justitiei este o imixtiune in justitie, extrem de nociva intr-o societate democratica. Culmea este ca si cei ce impiedica acum ajungerea unor dosare in justitie spun (ipocrit) ca nu sunt de acord cu acest privilegiu, dar ca ei nu fac altceva decat sa respecte legea care ii protejaza pe parlamentari (facuta de ei, in favoarea lor, impotriva logicii elementare a unui veritabil stat de drept).
    Daca judecatorii vor decide ca DNA a facut o serie de abuzuri in intocmirea unor dosare penale, indiferent de statutul celui in cauza (nu numai in cazul parlamentarilor), DNA trebue sa fie restructurat, iar cei din conducere inlocuiti.
    Trebue sa se lase libera aceasta cale de a se verifica daca DNA lucreaza sau nu bine.
    Numai judecatorii pot decide, in urma judecarii unor cazuri, daca DNA lucreaza sau nu corect. Nimeni altcineva nu are dreptul sa decida asupra calitatii activitatii DNA ; nici cetatenii, nici presa, nici presedintele, nici parlamentul. Orice incercare de imixtiune a acestora trebue respinsa categoric, imixtiunea fiind o tziganie, pe drumul catre "dreptatea facuta tiganeste (stabor)"
    Cetateni ce faceti parte, temporar, din Puterea Legislativa, nu va mai amestecati in Puterea Judecatoreasca! Nu-i mai puneti "bete in roate" (roti).
    Trebue sa va dam noi, cetatenii de rand, lectii privind statul de drept? Daca veti mai comite asemenea abuzuri, generate de porcaria asta de politica damboviteana, vom regreta ca v-am ales, iar voi nu veti mai prinde niciodata un loc in parlament. Nu ne veti mai pacali. Voi stiti bine ca unii dintre voi s-au imbogatit prin furt, prin abuz de putere. Veti spune, desigur : "nu ne pasa, suntem tari"
  • +1 (1 vot)    
    Sa nu blocam, din start,alergatorii ! (Sâmbătă, 9 august 2008, 8:08)

    hotnewsfil [utilizator]

    Cum ar fi daca actualului campion mondial la 100 m., sau oricarui alt alergator (nevalidat inca de rezultate personale), i-ar fi blocate abuziv (de unii aflati "la putere") picioarele in block-starturi, acesta n-ar putea demara in cursa si, din cauza acestei "grave vini personale", ar fi acuzat, de cei ce l-au blocat si de sustinatorii si simpatizantii acestora, ca "n-a reusit sa parcurga cursa, ca este un alergator prost, ca nu e bun de nimic"?
    • 0 (2 voturi)    
      ok, shi? (Sâmbătă, 9 august 2008, 13:25)

      Codruta [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Si la ce imi foloseste MIE un alergator "cu picioarele blocate in block-starturi"???

      Pana la urma il platesc din banii mei - iar el NU ALEARGA!

      Indiferent din cauza cui - el nu alearga; la ce foloseste el???
      • -1 (1 vot)    
        Poate gresesc (Sâmbătă, 9 august 2008, 19:41)

        hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui Codruta

        Ar fi drept, parca, sa i se deblocheze picioarele (de cei care le-au blocat), sa fie lasat sa alerge din toate puterile lui, ca sa stim daca este, sau nu, un alergator bun.
        Altfel, am fi sadici cu bietul om, nu numai ca l-am blocat si ca nu s-a putut misca din block-starturi, ci pentru ca am avea si "inima" sa-i reprosam ca nici nu a putut sa se miste din loc, ca ne-a inselat increderea de a-l considera un alergator talentat..
        Daca gresec, va rog sa ma ajutati sa inteleg, daca se poate, pe un ton politicos.
        • 0 (2 voturi)    
          ai dreptate (Sâmbătă, 9 august 2008, 23:33)

          Codruta [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

          Bineinteles ca "ar fi drept sa i se deblocheze picioarele" - doar ca acum subiectul nu era asta, ci ramanerea lui in functie. Iar "ramanerea lui in functie" nu este de nici un fel o garantie ca i se vor debloca picioarele :(

          Pe de alta parte - CINE sa ii deblocheze picioarele? Aia care i le-au blocat? Pai, ce interes ar avea?

          Din pacate ei sunt singurii care pot sa i le deblocheze - asa ca revin la ideea dinainte: o data ce alergatorul ala nu are nici o sansa sa alerge, la CE anume imi mai foloseste el (decat ca imi toaca banii degeaba)???

          Aaaa... daca ar fi fost in stare sa si le deblocheze singur... sau sa gaseasca caile spre a fi deblocati de altii (lucru la care, de altfel, m-as fi asteptat de la inceput) - ar fi fost altceva! Dar stai si te gandesti: pentru o functie ca aia iti trebuie co*ie - ceea ce eu personal, la aceasta institutie (sau la acesti oameni care lucreaza acolo) nu observ de nici un fel! :(

          Daca au co*ie - de CE stau blocati? sau de ce au reusit sa ajunga a fi blocati???

          Deci revenind (iar si din nou) la intrebarea mea de la inceput: - la CE imi foloseste mie ca ramane el acolo, daca are picioarele blocate?
          • +1 (1 vot)    
            Va rog sa clarificati, in continuare. Imi place (Duminică, 10 august 2008, 8:24)

            hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui Codruta

            Va rog sa spuneti daca dumneavoastra considerati ca acest alergator "blocat" ar trebui sa fie (sau nu) deblocat ,cum sugereaza acest UE dezinformat (informat de dusmanii tarii) si rauvoitor.
            Dumneavoastra stiti bine ca singura solutie onesta este deblocarea, eliberarea alergatorului, pentru a ne arata ce poate.
            Daca dvs. ati fi luat de pe strada si ati fi bagat(a) in fundul unei puscarii, acuzata, dar nejudecat(a), ca ati omorit pe un oarecare, din nu stiu ce tara, pe unde n-ati trecut niciodata, daca nu ati fi lasata sa va dovediti nevinovatia (ati fi blocata in block-starturi), ce parere ati avea de cei care ar spune :"ce-mi foloseste mie ca el(ea) este blocat in puscarie, daca tot nu este liber(a) sa faca ceva util pentru mine (da, numai pentru mine) si pentru familia mea.
            • 0 (0 voturi)    
              "ar trebui" - ei, si? (Duminică, 10 august 2008, 16:56)

              Codruta [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

              Ar trebui - dar nu are nici o LEGATURA cu faptul ca i se termina mandatul!

              Comparatia cu mine, desi cat se poate de emotionala, este fortata - pentru ca eu nu m-am angajat la NIMIC (desi pot sa spun ca am facut cate ceva chiar si fara sa ma "angajez") - pe cand el DA!!!

              Eu chiar nu stiu ce sens are discutia despre "picioare blocate" - el ia un salariu (SI de la mine, printre altii) pentru ca picioarele lui sa NU fie blocate! Are vreo rana pe la picior? daca nu are inseamna ca nici nu a INCERCAT sa se deblocheze!

              Revin la intrebarea initiala (pusa sub alta forma, poftim!): ce imi pasa ca e Morar sau e altul, atata timp cat (Morar sau oricare altul) nu face nimic? Ca e din cauza "picioarelor blocate" sau ca e din alta cauza, ideea e ca NU SE VEDE NIMIC!!!

              Nu-l impiedica nimeni sa-si "dovedeasca nevinovatia" - dar nu suntem la proces. I se termina mandatul - si atat! Eu nu vad rezultate! Ce imi pasa din ce motiv? am sa merg la toamna la vot - dar asta n-o sa-l faca pe Morar mai potent. Ce vreti acum, sa-i dau biberon?

              Sa-l deblocheze, ok! CINE sa-l deblocheze?
              • +1 (1 vot)    
                Sunteti de acord cu propunerea mea? (Luni, 11 august 2008, 0:07)

                hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui Codruta

                Sa-l deblocheze parlamentul, lasind dosarele sa avanseze catre judecatori. Ei sa decida. Daca, in urma deciziei judecatorilor, rezulta ca un procuror face greseli repetate, trimitind in judecata oameni nevinovati, trebue ca acel procuror sa fie pedepsit sever, de CSM (numai de CSM, nu de parlament, presedinte, guvern, societatea civila, etc.).
                Dumneavoastra stiti foarte bine ca parlamentarii si-au aprobat aceasta lege care le permite sa blocheze trimiterea in judecata a oricaruia dintre ei, indiferent de gravitatea infractiunii.
                Juristii ( Andon, Bolcas, Diaconescu), il acuza pe Valeriu Stoica (PD-L) ca a facut aceasta lege gresita, nedreapta, in 1999, si spun ca o vor anula in toamna, aceasta fiind discriminatorie si abuziva, in raport cu drepturile cetatenilor nemembri ai parlamentului.
                Desigur, este necesar ca si CSM sa fie improspatat neintarziat, cu profesionisti reputati, "nepresati" de apropierea pensionarii si nefosti membri ai vreunui partid (nici ai PCR), pentru ca noul CSM sa aleaga si propune presedintelui tarii un nou procuror -sef al DNA, numai pe baza unor criterii pur profesionale si morale.
                Daca trimiterea dosarelor lui Adrian Nastase si al lui Miron Mitrea se va dovedi o gresala a procurorului de caz, acesta trebue sa fie sanctionat. Daca asemenea greseli se repeta in DNA, trebue sa fie santionat si seful acestui departament.
                In privinta actualului sef al DNA, Daniel Morar, trecind peste recomandarile UE, la care se face aluzie, consider ca, pentru a nu se face valuri inutil, ar trebui ca acesta sa fie lasat in functie pe termen limitat, dupa 13 August, pana la toamna cand, noul CSM sa numeasca un nou sef al DNA.
                S-ar stinge civilizat aceasta problema "Daniel Morar", ne-am bucura de aprecierea institutiilor de prim rang din strainatate. Le-am demonstra ca si noi, romanii, putem sa ne rezolvam singuri, cu demnitate, o astfel de problema, fara sa ne punem poalele in cap, fara sa ne spalam rufele in vazul si desconsiderarea tuturor.
  • -1 (3 voturi)    
    Nu inteleg. (Sâmbătă, 9 august 2008, 10:52)

    Alin [anonim]

    Nu reusesc sa inteleg de ce este atat de important sa ramana Daniel Morar seful DNA, din moment ce nu are rezultate.
    Nu cunosc subiectul foarte bine, dar traiesc in Romania si stiu ca nu a prins nici un mare corupt. In paralel coruptia e in floare chiar in cadrul justitiei.
    • +1 (3 voturi)    
      nu-i nimic... (Sâmbătă, 9 august 2008, 12:46)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui Alin

      ...ca nu intelegi. nu te crampona de asta. doar nu e primul lucru care nu-l intelegi. ti se intampla asta zilnic.
      bineinteles ca nimeni nu poate spune daca a prins sau nu un mare corupt pana ce judecatorii nu decid asta. dar chestiile astea fac parte din lucrurile zilnice pe care tu nu le intelegi.
      idem in ce priveste rezultatele lui daniel morar. nu se poate afirma o existenta sau o lipsa a acestora atata vreme cat cei abilitati in a decide asta o dau pe dupa gard. dar din nou, un lucru pe care tu nu-l intelegi.
      nu te intreba de ce nu intelegi toate astea pentru ca raspunsul nu se gaseste intre putinele lucruri pe care tu le poti intelege :)))
      • -1 (3 voturi)    
        ei, shi? (Sâmbătă, 9 august 2008, 13:32)

        Codruta [anonim] i-a raspuns lui cosmin

        Din NIMIC din ce ai scris mai sus nu reiese care este necesitatea ca numai si exclusiv Morar sa ramana acolo, nu reiese nici ca ar fi "bun" nici ca ar fi "rau" si nici ca altul ar fi mai "rau" decat el.

        Si atunci - pentru ce tot scandalul asta???

        Avem un presedinte, El Grande Unico, fara de care tzara asta se duce de rapa, dispare, sperantele noastre moare samd. - acum reiese ca mai avem inca un El Grande Unico si la DNA - si UNDE mai avem din ashtiaaaa.... "El Grande Unico" providentiali???

        Reiese ca daca vreunul din astia face vreun infarct sau are vreun accident de masina tzara asta se duce dracului, dispare, intra toata natiunea romana in vrie - da' kiar asha: mai meritam noi sa existam ca stat???

        "Iliescu, te iubim ca ca tine nu gasim" - nu suna mai bine asha? :-p
      • 0 (2 voturi)    
        :)) (Sâmbătă, 9 august 2008, 17:04)

        Alin [anonim] i-a raspuns lui cosmin

        Amuzant si plin de civilizatie raspuns! In afara de mitocanie nu ai reusit sa explici mai nimic. Uite cum facem cosmin. Mai postezi doua comentarii mitocane ca sa te eliberezi si apoi incerci sa explici daca intelegi mai multe in al treilea. Succes!
        :))
        • +1 (1 vot)    
          ca de-obicei, la subiect... (Duminică, 10 august 2008, 11:20)

          cosmin [anonim] i-a raspuns lui Alin

          ce numesti mitocanie, mai exact?
          nu ti-am adresat niciun fel de cuvinte injurioase.:)))
          pur si simplu am confirmat o evidenta: nu-ti prea merge mintea. o recunosti chiar tu cand afirmi ca nu intelegi un lucru evident:))
          nu ma acuza pe mine pentru greselile parintilor:)
          ba mai mult, ar fi trebuit sa fii recunoscator pentru ca am fost singurul care m-am coborat la nivelul tau, incercand sa-ti explic :)))
          ...se pare ca tot degeaba. asta esti si atata poti :)
          • -1 (1 vot)    
            ? (Duminică, 10 august 2008, 12:13)

            Alin [anonim] i-a raspuns lui cosmin

            Daca citesti prima mea postare spuneam asa: "Nu cunosc subiectul foarte bine", pentru ca nu traiesc in acest mediu. Nu sunt avocat, nu sunt magistrat, nu sunt jurist. Din start am zis ca nu sunt in subiect. Doream ca unul care intelege, sa imi explice.
            Sunt sigur ca in ciuda desteptaciunii asumate de raspunsurile tale chiar si tu, cosmin, la un moment dat ai avut unele nelamuriri despre viata. In acel moment te-ai adresat cu o intrebare unuia care stia. Ca sa devii asa destept cum esti acum acel cineva s-a coborat la nivelul tau de atunci si ti-a explicat. Te rog cosmin, explica-mi ceva si fa-ma sa inteleg, o tu cosmin.
  • 0 (2 voturi)    
    Penibil romanesc (Sâmbătă, 9 august 2008, 20:57)

    alex.dumitrascu [anonim]

    Nu am nimic in provinta articolului din Economist, e o opinie cu care pot sau nu sa fiu de acord, dar comentariul Hot news este efectiv o tampenie:

    "Procurorul general al Romaniei, Daniel Morar, merita sprijinul cancelariilor occidentale"

    Asta a priceput editorul dv.
    Procurorul Morar, ca orice magistrat, se numeste pe criterii profesionale, nu cu sprijin politic, fie el si din partea unor "cancelarii occidentaele" . Daca ar fi numit cu 'sprijin", nu ar mai fi independent.
    Daca prin absurd, cineva de la Economist ar citi ce scrie Hotnews reactia ar fi de mirare si de....hlizeala.
    • +1 (1 vot)    
      Lui Alex.Dumitrascu (Luni, 11 august 2008, 11:29)

      Mircea Rusu [anonim] i-a raspuns lui alex.dumitrascu

      M-am gandit de doua ori daca merita sa-ti raspund sau nu dar pana la urma poate se aprinde un bec in capul tau: Titlul nu se refera la "cancelariile occidentale". Se refera la "Statele Occidentale". In conceptul de stat sunt cuprinse si cancelariile dar de asemenea si populatia care cuprinde la randul ei oamenii de afaceri care la randul lor pot sau nu sa investeasca intr-o tara ca Romania daca au incredere in mediul economic al acesteia. Acei oameni de afaceri au cu totul alta imagine despre The Economist decat multi dintre cei care posteaza aici. Ca rezultat un articol in The Economist are o importanta mult mai mare pentru Romania decat ne-ar place noua, sau unora dintre noi.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version