Uniunea Europeana raspunde prompt solicitarilor de ajutor ale Romaniei

Centrul pentru situatii de urgenta al UE trimite echipamente si specialisti la inundatiile din Romania

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Marţi, 5 august 2008, 12:59 Actualitate | Esenţial

UE a trimis echipe de experti care sa ajute autoritatile romane in inundatiile care au avut loc in nordul Romaniei si echipamentele solicitate de autoritatile de la Bucuresti in 1 august, a declarat pentru HotNews.ro Barbara Helfferich, purtatorul de cuvant al comisarului pentru mediu. Generatoarele electrice, case modulare, motopompele au ajuns sau sunt in drum spre Romania, in timp ce expertii europeni sunt de luni pe teren si ajuta la reconstructie.

"Romania a cerut ajutorul UE pentru inundatiile care au avut loc si a trimis o lista in care a inventariat toate echipamentele necesare Centrului de Monitorizare si Informare (n.r. centrul european pentru protectie civila): 150 de generatoare de electricitate, 500 de casute modulare prefabricate, masini special de umplut saci cu nisip, 11 motopompe, 11.000 de metri de 'diguri' gonflabile (n.r. care se pun pe malurile raurilor pentru a impiedica inundatiile)", a detaliat Helfferich, adaugand ca sunt doar o parte dintre echipamentele solicitate de autoritatile romane.

In ajutorul Romaniei au sarit Danemarca, Cehia, Austria, Slovacia, Polonia, care au trimis deja generatoarele electrice, iar Lituania are generatorul pregatit sa il trimita in Romania. Din informatiile aflate la Centrul de Monitorizare si Informare din Comisia Europeana, echipamentele solicitate de romania au ajuns deha in tara sau sunt pe drum.

"In aceasta faza, nu vorbim si despre un ajutor financiar, pentru ca noi nu alocam fonduri in aceasta situatie. Mai tarziu, daca evaluarile vor demonstra ca inundatiile au produs un dezastru major, cu un mare impact economic, care sa afecteze 1,5% din PIB, se poate face o solicitare de fonduri", a spus purtatorul de cuvant al Comisiei. Exista, in schimb, alte fonduri care pot fi solicitate de autoritatile romane.

Statele UE au trimis o echipa de experti in Romania - la solicitarea Centrului de Monitorizare si Informare - acestia fiind la dispozitia autoritatilor romane. "Danemarca a trimis o echipa, Cehia si Slovacia, care au ajuns luni in Romania. Ei sunt acolo sa ajute, vor face exact ceea ce le cer cei de la protectia civila din Romania si vor discuta despre solutii pentru prevenirea inundatiilor in viitor", a mai spus Barbara Helfferich.

Centrul de Monitorizare si Informare din cadrul Directoratului Mediu din Comisia Europeana este centrul operational al mecanismului european privind protectia civila. El functioneaza precum un centru de comanda, disemineaza informatii statelor membre si ajuta autoritatile din statul afectat cu echipe de specialisti in coordonarea eforturilor de combatere a dezastrelor cu care se confrunta. "Scopul nostru este sa prevenim dezastrele si efectele asupra mediului", a precizat purtatorul de cuvant al Comisiei.

Atunci cand o tara se confrunta cu inundatii, incendii, accidente chimice sau poluare, solicita ajutorul Centrului, care - la randul sau - cere asistenta statelor membre ale UE, asistenta care poate consta in echipamente si/sau specialisti. 

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

771 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Noroc de altii (Marţi, 5 august 2008, 13:27)

    norocosii [anonim]

    Noroc ca ne trimit altii ajutoare si au grija de bietii oameni, ca altfel daca ne lasam in grija autoritatilor era vai si amar de capul nostru ...
  • 0 (0 voturi)    
    bine ca s-a scurs singura... (Marţi, 5 august 2008, 13:30)

    Dedalus [anonim]

    Ce dracq mai fac acum cu masinile de umplut saci cu nisip???!!!!

    DE CE nu avem noi suficiente motopompe? Sau nu stim pe unde sunt???

    CE ANUME fac expertii "UE" (de fapt sunt experti de prin Statele, Membre, care ce a avut) acum?

    Se uita pe unde a curs apa si dau din cap "ttt, tttzzzz. tzzzz...."???
    • 0 (0 voturi)    
      Cererea si oferta (Marţi, 5 august 2008, 14:33)

      MB [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      ar trebui sa fie intr-o inlantuire perfecta - intrebarea corecta ar fi CIND au cerut ai nostri ajutorul, cind au inteles ca au nevoie, si de ce au nevoie (lista, lista! :) .. si oricum nu poti teleporta toate aparatele si materialele ca sa ajunga instantaneu

      Acum ma intreb daca vor sa fie in stare sa pastreze ce au primit si sa le foloseasca eficient, la eventuale cazuri viitoare... si probabil specialistii le vor spune alor nostri ca mediul la noi e o varza, ca ar trebui reimpadurite suprafetele defrisate, ca totul se invirte intr-un ecosistem unde irigatiile in zonele uscate in pericol de desertificare conteaza, si ca, da , suntem afectati si de modificarile climaterice globale.. in rest, totul depinde de buna organizare si de initiativa celor care guverneaza , dar si de vocea INSISTENTA a societatii civile
  • 0 (0 voturi)    
    Pt. cei care nu inteleg rostul integrarii in UE (Marţi, 5 august 2008, 13:30)

    un european [anonim]

    Iaca-ta un prim exemplu a ceea ce inseamna solidaritate, ai nostrii oameni bogati nu au sarit inca sa isi ajute compatriotii, dar europenii au facut primul pas.
    E drept ca avem si noi cotizatii la fondurile europene, dar uite ca ni se intorc o parte inapoi.
    Daca tot nu sunt in stare sa foloseasca acele fonduri cei din conducerea tarii, macar asa sa recuperam si noi din acele cotizatii.
    • 0 (0 voturi)    
      precizari (Marţi, 5 august 2008, 14:10)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui un european

      Prietene, daca vei citi cu atentie articolul, vei vedea ca in realitate NU ne-au ajutat cu nimic:
      a) pompele nu mai au nici o utilitate sosite asa de tarziu (ar fi trebuit sa le folosim pe ale noastre, cat de repede dupa inundatie, dar se pare ca niciodata nu stim pe unde sunt),
      b) expertii aia nu au ce sa mai faca (eventual se mai instruiesc ei, deci nici vorba ca ne ajuta pe noi, se ajuta pe ei),
      c) masinile de umplut saci cu nisip nu mai au nici un sens acum (sau au doar o utilitate extrem de redusa), iar casutele modulare (niste contaienre probabil) nu vor folosi prea tare, oamenii trebuie sa-si faca la loc casele. Case care ar trebui macar acum sa fie in afara luncii inundabile.

      Oamenii bogati din RO nu au cum sa ajute sinistratii, asta e strcit treaba statului roman in ce priveste solidaritatea. Ce solidaritate mai vrei de la oamenii de afaceri romani dupa ce statul ii jupoaie cat poate? Intreba pe cine vrei care sunt darile catre stat, si o sa vezi ce raspuns primesti.

      Ca bani, sa fim seriosi, UE nu ne da nimic in acest caz. Intelegi? NIMIC. Ne imprumuta niste utilaje (pe care repet- ar fi trebuit sa le avem noi, ca nu suntm Burkina Fasso) si ne aduce niste experti (nu inteleg de ce ai nostri nu mai sunt buni?).

      Pentru 2007 si 2008 te anunt ca doar am platit cotizatiile, singurii bani de i-am luat sunt udneva sub 20% din alocat, iar banii aia sunt pe proeicte de mult depuse (PHARE) si pe asistente tehnice supraestimate si incompetente.

      Cu ultima ta fraza, in ce priveste incapacitatea autoritatilor romane de a folosi fonduri europene sunt perfect de acord insa. Asa e, oficialii si functioanrii nostri sunt departe de a intelege ce-i cu ei pe acest Pamant. Se lasa pe mana "Consultantilor internationali" care au ajuns practic sa ii inlouiascca. Iar aia au propriile lor interese, pe care si le promoveaza razand cu gura la urechi de prostia functionarilor. Numai ca isi incaseaza bani aiurea din impozzitele mele si ale tale...
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns lui dedalus (Marţi, 5 august 2008, 16:53)

        un european [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

        ai impresia ca scriind mult primesti vreun premiu...nici gnd :))

        Sa o luam pe rand:

        Ei ne-au ajutat dar autoritatile romane s-au miscat greu in a inventaria pagubele, a face necesarul de ajutoare indiferent sub ce forma (materiala, umana sau financiara) si al transmite catre acel comandament al UE.

        Fa diferenta intre oamenii bogati din RO si oamenii de afaceri. Eu m-am referit la primii care au facut averi in 20 de ani cat au facut cei din UE sau State in cinci generatii. Averile alea nu s-au facut prin plata impozitelor si taxelor catre stat.

        Nu am spus ca ne dau bani (oricum nu stiu ce am face neaparat cu bani, poate eventual sa infunde buzunarele OAMENILOR BOGATI din RO). Totusi niste bunuri trimise de ei sunt binevenite. Acele pompe pot ajuta in continuare in a seca lacurile ramase pe diferite terenuri, casele modulare sunt folosite pina cand oamenii isi vor construi acele case de care vorbesti.

        Ar mai fi multe de spus dar mai am si alte lucruri de facut
  • 0 (0 voturi)    
    foarte frumos (Marţi, 5 august 2008, 13:32)

    sempere [anonim]

    incet-incet invatam sa reactionam la astfel de dezlantuiri ale naturii, sa le tratam serios.
    N-ar fi rau daca in viitor vom invata sa le si tratam cu mai putin telenovelism si mai putine reportaje lacrimogene.
    Poate intr-o zi, in loc sa recurgem la teledoane patetice, vom avea incredere ca Statul si supra-Statul (UE) au grija sa nu lase oamenii fara ajutoare.
    • 0 (0 voturi)    
      UE... (Marţi, 5 august 2008, 14:12)

      Dealus [anonim] i-a raspuns lui sempere

      UE ajuta Statele Membre, NU oamenii. Si o face numai atunci cand Statele Membre nu se pot descurca singure. DE fapt, nici macar nu e vorba de UE, ci de posibilitatea data CE de a actiona, cu aprobare de la consiliu, in cazul unor dezastre majore ce ar putea afecta itnerese comune.

      Nici vorba de "umanism" in astfel de ajutor european, stai linistit. E vorba doar de apararea intereselor si de mentienrea pietei comune. Asezonat cu ceva sos de imagine, pe ici, pe colo...
      • 0 (0 voturi)    
        O alta perspectiva (Marţi, 5 august 2008, 14:56)

        MB [anonim] i-a raspuns lui Dealus

        Ai dreptate - dar cind dai ceva din punga ta, chiar si ca ajutor, nu vrei sa te asiguri ca cel ajutat isi aduce aminte de unde vine ? Si ca totul decurge conform regulilor umanitare, dar si a unor intelegeri semnate si asumante? Asta face si UE.

        Iar partea de umanism, asa cum e perceputa de multi romani, vine de la modul in care cei de la UE inteleg sa trateze omul - nu ca o clasa inferioara care e destinata sa sufere (ca oricum in final se descurca), cum gandeste marea majoritate a politicienilor romani, ci ca o masa de electori, care daca e multumita iti da votul - care nu e doar sos de imagine, cum ii zici.

        Nu vreau sa iau apararea politicienilor de la CE, mediocri si birocrati exista peste tot - dar macar s-au pastrat niste reflexe politice care asigura europenilor ceva mai mult decit supravietuirea.
  • +1 (1 vot)    
    UE (Marţi, 5 august 2008, 14:59)

    adela, uK [anonim]

    EU trimite echipe de specialisti care sa ajute reconstruirea zonelor afectate, ca la anul viitor sa fie din nou distruse de inundatii.

    Nu are nimeni curajul sa afirme public ca toate aceste inundatii se product datorita defrisarilor in masa facute din '89 incoace? si ca solutia este: CEI care au taiat sa REPLANTEZE. unde s-au ascuns PSD-istii acum?
  • -1 (1 vot)    
    SOLIDARITATE DE FATADA (Marţi, 5 august 2008, 16:52)

    UN BOUR AMARAT [anonim]

    Ieri am vazut cu totii cum Realitatea tv a organizat ca de atatea ori acelasi melodramatic TELEDON.
    Multi invitati s au perindat pe la televizor insa niciunul nu a observat DISCREPANTA MAJORA A SOCIETATII ROMANESTI si anume lipsa de implicare a beneficiarilor de Fonduri Uriase, din partea noastra ADICA a POPORULUI.
    Si ca sa nu va bag in ceata precum asa numitii analisti politici, politicieni marunti si compania, voi explica de indata la cine m am referit.
    In primul rand nu am auzit nimic pana acum, cum ca numita BISERICA ORTODOXA s ar fi implicat cumva la nivel oficial ci doar cativa slujitori purtatori cu DEMNITATE ai straiului preotesc si au facut aparitia prin satele acelea amarate din Moldova lui Stefan.
    Acum urmeaza un intreg ALAI de institutii care tare ne IUBESC pre noi POPORUL .
    Chiar nu stiu cum sa le trec acum, adica in ce ordine ar merita sa fie mentionate dpdv al importantei care si o Aroga.Totusi incep cu parlamentul, pardon daca l am scris cu litere MICI insa asa cred eu ca ar tb sa fie mentionat in toate ocaziile.DECE? PAI fiindca nu am auzit nici un bizon din parlament sa iasa la TV si sa anunte cu aplomb ca EI, adica onor politicienii s ar fi gandit cumva sa renunte la toate sporurile, care le incaseaza zi si noapte cu toate ca nu fac NIMIC, care sa le dea cumva dreptul de a incasa macar un salar minim pe ECONOMIE.
    Dar,NU CARE CUMVA SA RAMAIE EI FARA DE BANET, MASINI SI secretare.
    In ceeace priveste partidele, nici acestea NU AU ANUNTAT CUMVA ca au strans banut cu banut de prin colbul BUZUNARELOR dumnealor, adicatelea sa dea si EI colea cumva CEVA din porcoiul de EUROI SI DOLAREI pe care ai au prin conturi in TARI INDEPARTATE.
    ASA ca in incheiere chiar ca nu mai stiu ce as mai putea sa astern pe coala de net, Va las pe DOMNIILE VOASTRE sa ma combateti si sa ma infierati cu URA PROLETARA( adica UNII) insa sper ca cei mai multi vor CETII CU CEVA LUARE AMINTE.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică