Un barbat a fost sfasiat de un urs foarte aproape de centrul vechi al Brasovului

de C.G.     HotNews.ro
Vineri, 1 august 2008, 10:02 Actualitate | Esenţial

Un barbat a fost sfasiat de un urs pe aleea de sub muntele Tampa din Brasov. Zona este intens circulata si foarte aproape de centrul orasului.

Se pare ca victima este un turist strain, de aproximativ 30 de ani care nu a fost inca identificat pentru ca nu avea acte asupra lui, transmite Antena 3.

Barbatul a fost gasit mort langa o banca de pe alee unde se pare ca se oprise sa se odihneasca.

Falvius Barbulescu, sef serviciu Gospodarirea Animalelor a declarat la Antena 3 ca reprezentantii Primariei au atributia sa identifice animalul.

George Scripcaru, primarul orasului Brasov, a spus ca barbatul a fost gasit in liziera padurii pe una din ultimele alei de sub Tampa.

Autoritatile avertizasera in repetate randuri populatia de pericolul pe care il reprezinta ursii, dupa ce mai multe persoane au fost filmate fotografiindu-se cu animalele.

In luna mai, autoritatile brasovene au stabilit o amenda de o mie de lei pentru cei care hranesc ursii ce coboara in oras.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

6097 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Poate de data asta se iau măsuri! (Vineri, 1 august 2008, 10:27)

    Adrian Bontas [anonim]

    Nu mai avertizaţi!
    Luaţi măsuri!
    • 0 (0 voturi)    
      doamneeeee (Vineri, 1 august 2008, 18:28)

      Gabbone [anonim] i-a raspuns lui Adrian Bontas

      .....ce dobitoci!!!! cum dreaqu sa dai de mancare la urs?
  • +2 (4 voturi)    
    demisia! (Vineri, 1 august 2008, 10:38)

    kelu [anonim]

    Falvius Barbulescu si George Scripcaru trebuie demisi. Ursii sunt de mult o problema in Brasov (din perspectiva asta siguranta publica e 0). As cataloga cazul la nivelul "omor prin incompetenta".

    As semnala o degradare generala a sigurantei publice in Brasov (ursi care te manaca, apartamente si masini sparte, o gramada de "contravenienti" cu care militia din Brasov nu face nimic). Primaru' nu face nimic (pardon - doar sensuri giratorii umplute cu flori).

    In plus - traim ca acu' 100 de ani. Cobara ursii din munti sa ne manace oile, doar ca nu mai avem oi si asa ca ne manaca pe noi.
    • +2 (2 voturi)    
      demisia! (Vineri, 1 august 2008, 12:40)

      danut [anonim] i-a raspuns lui kelu

      Ca locuitor al Brasovului din cartierul Racadau sunt total de acord cu mesajul de mai sus.
    • 0 (0 voturi)    
      completare (Vineri, 1 august 2008, 22:02)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui kelu

      """Primaru' nu face nimic (pardon - doar sensuri giratorii umplute cu flori)."""..si cu benzile gandite in asa fel incat camionul nu se poate incadra...si "matura" cu remorca restul benzilor!
  • +4 (4 voturi)    
    Circa 6.000 de ursi in Romania (Vineri, 1 august 2008, 10:44)

    Carpatia [anonim]

    Anual se dau permise de vanatoare pt. a dobora ursi, taxa e de mii de euro si sute de occidentali vin la noi in tara pt. asta, suntem un colt de paradis pt. fauna salbatica, ursi, cerbi, porci mistreti, lupi, majoritatea tarilor europene nu mai au asa ceva de mult timp!

    Sunt si romani iresponsabili care trateaza fiara salbatica cu un fel de animal de zoo, semi-domesticit. Cat despre eventualii turisti straini, dornici de intalnirea de gradul 3 cu "natura salbatica si misterioasa din Carpati":)), astia sunt niste plutasi, habar nu au sa se comporte in astfel de situatii, tzipa si incearca sa fuga ceea ce intarata si mai mult ursul.

    In zona Brasov se pare ca exista vreo 300 de ursi, arealul lor s-a redus datorita proprietatilor private si unii nu mai gasesc de mancare in rezervatii. Asociatiile de vanatori trebuie sa le mentina numarul suficient de mare pt. perenitatea speciei de urs carpatin (3-4.000) si suficient de mic pt. a nu pune in pericol zonele locuite.
    la fel si pt. porcii mistreti (zeci de mii) care in zone din Harghita, Covasna, Bacau, Maramures, Suceava, distrug hectare de cultura si ataca animale mai mici de pe langa gospodariile oamenilor.
  • +1 (5 voturi)    
    Ce tampenie (Vineri, 1 august 2008, 10:50)

    adik [anonim]

    "Autoritatile avertizasera in repetate randuri populatia de pericolul pe care il reprezinta ursii"
    Si cu asta basta. Dupa aceea nu au mai facut nimic.

    Propun Guvernului sa ne avertizeze despre faptul ca exista hoti, violatori, criminali si apoi sa desfiinteze Politia. Ca doar si-au facut datoria si ne-au avertizat.

    Ce tampiti.
    Multi turisti o sa evite Brasovul stiind ca aproape de CENTRUL ORASULUI te poate manca ursul.
    Ori, Brasovul va fi vizitat numai in masini blindate cu pusca in mana.

    Ce tampiti.
    • 0 (8 voturi)    
      Aberezi (Vineri, 1 august 2008, 12:17)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui adik

      Uite eu am locuit in Brasov 5 ani, si n-am avzut ursii nici macar in padure pe Tampa, nici vorba in centru.

      Dar vorba aia, nu te costa pe tine nimic daca ii impuscam. Gandire de tembel!
      • +3 (5 voturi)    
        Corect (Vineri, 1 august 2008, 13:15)

        adik [anonim] i-a raspuns lui un roman

        Sunt un tembel.
        Pentru ca nu am treaba si iti raspund.

        1. In articol scrie ca omul a fost omorat "foarte aproape de centrul orasului" (am incheiat citatul).
        Faptul ca tu ai locuit 5 ani in Brasov si nu ai vazut ursi in zona, este irelevant.
        Nu inseamna ca in zona nu sunt ursi.
        Mai mult, i-am vazut la televizor cand mancau din tomberoane IN ORAS, in zona locuita.

        2. Nicaieri nu am spus ca trebuie sa fie impuscati ursii.
        Nu cred ca asta este este o solutie.

        3. Parerea mea este ca autoritatile sunt de vina, iar chestia cu desfiintarea Politiei era, cum sa-ti spun, .. o ironie, o gluma, haz de necaz (ce vrei tu).

        Nu iti inteleg comentariul si cred ca nu ai citit nici articolul si nici comentariul meu.
        • -1 (5 voturi)    
          E clar.. (Vineri, 1 august 2008, 13:44)

          un roman [utilizator] i-a raspuns lui adik

          ...ca nu locuiesti in Brasov si nici macar habar nu ai care e treaba cu centrul orasului si cu dealul Tampa.

          Ei bine afla ca dealul acela este aproape de centrul orasului, dar in acelasi timp este impadurit si este legat de muntii invecinati.

          Ursii care i-ai vazut tu la tv au fost probabil filmati prin racadau, cartieul care se afla in spatele dealului (muntelui cum il numesc unii) Tampa in imediata vecinatate a padurii.

          Asta asa ca sa nu crezi ca in Brasov merge ursul cativa kilometrii pana in centrul orasului.

          Iar comentariul tau cu masina blindata si pusca in mana era o tampenie.
          • +1 (3 voturi)    
            Bine ma (Vineri, 1 august 2008, 14:45)

            adik [utilizator] i-a raspuns lui un roman

            Sa sti ca eu sunt de vina ca omul ala a fost omorat de urs.

            De fapt, omul nu a fost omorat in Brasov, a fost o confuzie a celui care a scris articolul.

            Dar, ce spun eu, un om a omorat un urs.

            Turistii straini o sa dea navala de acum in Brasov.

            Autoritatile nu au nicio vina, intrucat oamenii au fost avertizati despre faptul ca ursii sunt periculosi.

            Recunosc, eu sunt tampit iar tu esti destept si ai intotdeauna dreptate.

            Acum sper sa fi multumit. Mi-ai tras-o!

            A, era sa uit, sa nu mai spui niciodata
            "Ursii care i-ai vazut tu la tv "
  • +1 (1 vot)    
    oameni si animale (Vineri, 1 august 2008, 10:51)

    Unchiu [utilizator]

    Traiul alaturi de ursi si caini - in orase - se termina cu asemenea tragedii - indiferent daca sunt provocate de lipsa de educatie,prostie sau dragoste pentru animale exprimata cretin si primitiv prin faptul ca li se da de mincare in fata blocurilor sau magazinelor.
  • -1 (3 voturi)    
    amenda???? (Vineri, 1 august 2008, 10:52)

    Treexie [anonim]

    Ce amenda?!?!?! Amenda ar trebui sa primeasca cei de la mediu. Nu se poate sa aparam animalele pana la nesfarsit. Brasovul nu este singura problema. La Baile Tusnad oamenilor le e frica sa umble pe strada dupa orele 8-9.
    Cate victime mai trebuie sa stranga acesti ursi pana vor face ceva autoritatile???
    Mie im plac animalele foarte mult. Dar in momentul in care deja sunt periculosi la oameni si la civilizatie, ar trebui impuscati. Si asa sunt foarte foarte multi. In rezervatia din zona Sf. Ana de ex. sunt peste 1o ursi dar vegetatia ar putea tine mai putin de jumatate. Atunci nu-i de mirare ca intra in orase!!!
    • +1 (3 voturi)    
      mda... (Vineri, 1 august 2008, 12:19)

      Vladutz [anonim] i-a raspuns lui Treexie

      ...poate ca tu ar trebui sa fii impuscat.

      autoritatile sunt de vina. trebuie sa-i izoleze si sa le ofere hrana. e simplu, doar ca... asta costa si ei nu au chef sa dea banii pe "nimicuri" d-astea, pentru ca, e mult mai profitabil sa se organizeze partide de vanatoare din care sa se obtina bani frumosi.

      Iar treaba ca ursii vin in orase, ca "vegetatia" nu ii poate tine... sa fim seriosi... cine pe cine a invadat?
      • -1 (1 vot)    
        poate da... (Vineri, 1 august 2008, 17:17)

        Treexie [anonim] i-a raspuns lui Vladutz

        Te invit sa vii la Tusnad, sa stai aici cateva zile, sa vedem ce zici. Aici nici turistii nici localnicii nu hranesc ursii...
        Si apropo de vegetatie: ai sa vezi ca nu e distrus nimic din zona lor. Iar treaba pe care am spus-o e opinie a unor specialisti. Sa stiti ca nu e de ajuns intotdeauna sa fii iubitor de animale. Trebuie sa va documentati inainte de a da cu opinia dintr-un bloc din Bucuresti de ex....
    • +2 (2 voturi)    
      NU animalele sunt de vina (Vineri, 1 august 2008, 12:47)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui Treexie

      ci oamenii care le-au INVADAT teritoriul: defrisari, constructii necontrolate la care se aduga faptul ca li se da de mancare in oras in loc sa li se duca mancare, de ocolul silvic, in zonele amenajate special.
    • +2 (2 voturi)    
      amenda? (Vineri, 1 august 2008, 13:52)

      mdea [anonim] i-a raspuns lui Treexie

      """Dar in momentul in care deja sunt periculosi la oameni si la civilizatie, ar trebui impuscati."""
      Tu in schimb esti periculos "la gramatica". Mai degraba te-as impusca pe tine, decat un urs; cred ca faci mai mult rau.
  • +1 (3 voturi)    
    Ursi vs Oameni (Vineri, 1 august 2008, 12:16)

    hashul [utilizator]

    Ursul este un animal care actioneaza instictiv. Atata timp cat nu exista dovada ca prezinta un pericol pentru oameni (turbat sau alte situatii) e normal sa fie protejati.

    Vinovatii nr. 1 sunt Oamenii, atat cei din primaria Brasov care nu stiu ce sa faca pentru a proteja locuitorii si turistii (se pot face garduri de protectie, zone unde sa fie hraniti, chiar si o iluminare mai puternica a zonelor unde vin ursii ar ajuta), cat si sutele de gura-casca pentru care sa mearga sa se uite la urs reprezinta o distractie.

    In marea majoritate a cazurilor in care un animal agreseaza un om este vorba de o prostie facuta de acesta din urma.
  • +2 (2 voturi)    
    cine plateste? (Vineri, 1 august 2008, 12:28)

    eu [anonim]

    Autorii morali ai acestui incident sunt cretinii ce hranesc ursii iar apoi se mandresc cu asta! Ursii sunt animale salbatice si trebuie respectate nu hranite cu prajiturele. Trebuie tinute departe de zonele populate, iar oamenii trebuie sa le respecte habitatul. Din pacate acum, aceeasi cretini care ii hranesc si ii ademenesc in zone populate cer omorarea lor. Iar specific, autoritatile nu iau nici un fel de masura pentru a opri hranirea lor.
  • +1 (1 vot)    
    Sunt curios (Vineri, 1 august 2008, 12:28)

    marius [anonim]

    cum se va descurca dl.Scripcaru & administratia locala, daca intr-adevar victima e cetatean strain, in fata unei posibile campaniii de presa declansata in tara de bastina ...
  • +2 (2 voturi)    
    Iresponsabilitatea autoritatilor (Vineri, 1 august 2008, 12:56)

    Manfred [anonim]

    Dezastrul ecologic produs in zona Brasovului ( nenumaratele proiecte imobiliare din vecinatate inclusiv Tampa, dealul Warte, Poiana Brasov - noul hotel de langa Stana turistica ) au produs profunde mutatii inclusiv in comportamentul animalelor salbatice. Am trimis un material documentat cu imagini relevante ( fagi dezradacinati datorita alunecarilor de teren de pe drumul Poiana - Rasnov, efectul dominoului in urma defrisarilor necesare edificarii pensiunilor si cabanelor din zona ) d-lui ministru Attila Korodi, Romsilva, Primariilor din Brasov si Rasnov si nu am primit nici un raspuns .
    In aceste conditii propunerea de demitere a unor responsabili din administratia locala si centrala nu e deloc deplasata. Urmarile iresponsabilitatii factorilor implicati in conservarea ambientului se vor resimti sute de ani si vor avea efecte de lunga durata ( se vor extinde sigur asupra generatiilor viitoare ).
    Cat priveste ursii din Brasov, acestia nu s-au inmultit excesiv dar au devenit mai agresivi datorita impactului "civilizatiei" asupra arealului lor.

    PS Constructia tronsonului de autostrada Predeal - Rasnov - Brasov reprezinta inca una din noile agresiuni la adresa arealului animalelor salbatice.
    • +1 (1 vot)    
      retransmitere material (Vineri, 1 august 2008, 18:09)

      brasovnews [anonim] i-a raspuns lui Manfred

      Domnule Manfred, trimiteti va rog acest material si la brasovnews[at]gmail.com. Daca politicienii ignora, anumiti jurnalisti sunt foarte interesati.
  • +3 (3 voturi)    
    intrebare retorica (Vineri, 1 august 2008, 13:11)

    Eugen [anonim]

    "In luna mai, autoritatile brasovene au stabilit o amenda de o mie de lei pentru cei care hranesc ursii ce coboara in oras. "

    Cate amenzi a dat primaria pana astazi?
  • 0 (4 voturi)    
    rabdare (Vineri, 1 august 2008, 15:30)

    rabdare [anonim]

    Inainte de a starpi toti ursii din Bv si nu numai, va rog sa va ganditi la:
    - este clar ca omul a fost sfasaiat de urs?
    Daca este o crima care se incearca sa fie pusa pe spinarea ursilor? Se mentioneaza ca victima ar fi un turist strain fara acte la el: cat de probabil este sa ai un turist strain in Romania, fara acte la el de nici un fel si care sa umble la o ora nu tocmai obisnuita (ca nu a fost ziua in amiaza mare si sa nu-l fi auzit nimeni ...) intr-o zona obscura pe sub Tampa ...
    De ce atata nerabdare ... isterie tipic romaneasca, datorata neprofesionalismului.

    Acesta este un articol de 2 bani care nu face decat sa aprinda opinia publica.
    Mi se face sila de atatea cazuri in care lucrurile se prezinta neprofesionist, fara sa se puna problema la impactul pe care-l are informatia asupra oamenilor.

    Bv are cateva sute de mii de locuitori + turisti: dintre atatia oameni care misuna in zona. Daca ursii ar fi cu adevarat agresivi ar trebui sa fie cate o stire saptamanala pe tema asta.
    Cati inconstienti traiesc in Romania?
    Pai sa ne uitam la cum se conduce si la cum isi risca viata unii facand depasiri la limita.
    Atunci cand inconstienta unuia (ca sa nu zic tupeu/nesimtire) este penalizata de un urs, atunci sa omoram toti ursii?
    ....
    dar tot romanul este multispecializat si multilateral/vertical dezvoltat si opinia sa "specializata" nu suporta sa nu fie impinsa in fata.
    • -2 (2 voturi)    
      aberatii (Vineri, 1 august 2008, 15:48)

      capcaunul [anonim] i-a raspuns lui rabdare

      ursii sunt animale salbatice, impredictibile si care daca ataca, omul nu are nici o sansa daca nu e inarmat. e o tampenie cu a specula ca a fost o crima care se incearca pusa in carca ursilor, nu vad motivul si ar trebui prea multi oameni sa fie intr-un fel de conspiratie aberanta.. e bine ca nu ai vazut ursi inca, se vede ca i-ai evitat, nu i-ai cautat, probabil ai un inger ocrotitor. de cand am vazut clipul cu ursul care sfasie o oaie pe o strada in sinaia, am zis ca romanii nu se incurca, raman la stadiul lor de pre-civilazatie (ca afirmatia e adevarata se vede peste tot, mai ales in fibra morala a elitei). daca se intampla undeva la nemti sau englezi, ar fi vuit tara, ar fi intrat cu armata (de fapt de-asta nici nu mai au vesticii ursi). inainte de a lua decizia de a imbratisa in mod tamp ideile si aberatiile unor organizatii care nu pun nici un pret pe viata unui om, trebuie sa te gandesti ce-ar fi fost daca omul ala sfasiat ar fi fost fratele tau, sau taica'tau. tot asa 'echidistant' ai fi fost? sunt curios.. am un pic de idee de cum se schimba optica cand lucrurile ti se intampla tie.. Nu zice nimeni sa-i razi complet, dar ar trebui controlati in rezervatii, nu sa umble liberi pe strada ca si cainii vagabonzi.. inca un semn ca societatea e aberanta si ca administratia n-are respect ptr oameni si sta cu mana in c*r ca niste nesimtiti ordinari ce sunt. Toti, mai in toata tara. La atat timp de la revolutie si tara aia inca arata ca un dezastru, condusa de toti taranii, prosti si plini de lehamite, zoaie de oameni.
      • +2 (2 voturi)    
        cine abereaza? (Vineri, 1 august 2008, 17:16)

        pentru capcauni [anonim] i-a raspuns lui capcaunul

        Corect. Ursii sunt animale salbatice iar noi oamenii suntem o specie civilizata; mare parte din comentariile de la acest articol sunt o dovada in acest sens. Ceea ce ne da dreptul moral de a-i extermina. Nu sa-i razi pe toti, ci sa-i controlezi in rezervatii, la fel cum au facut americanii cu populatia nativa de pe continent. Motivele sunt aceleasi. Si populatia respectiva era o sub-specie salbatica si necivilizata. La urma urmei, definitia civilizatiei este urmatoarea: capacitatea unei specii de a-si distruge propriul habitat natural, de a distruge toate verigile lantului trofic, pornind de la premisa ca ea in sine nu mai face parte din acest lant.
        • -2 (2 voturi)    
          hmmm.. (Vineri, 1 august 2008, 19:08)

          capcaunul [anonim] i-a raspuns lui pentru capcauni

          poate ar trebui sa iei unul de crescut si sa'l pupi in bot. poate intr-o zi iti va smulge capul ala de pinguin care se pare ca'l porti pe umeri... iar la intrebarea ta semi-retorica: desigur, tu aberezi, in asemenea hal ca le dai clasa la multi.
      • -1 (1 vot)    
        Nu jignii taranii (Vineri, 1 august 2008, 17:26)

        dan taranu [anonim] i-a raspuns lui capcaunul

        Taranii sunt oameni cu cap, nu cretini ca orasenii care au interzis omorarea cainilor fara stapan
        • -2 (2 voturi)    
          desigur (Vineri, 1 august 2008, 19:10)

          capcaunul [anonim] i-a raspuns lui dan taranu

          ai dreptate, l-am folosit peiorativ si n-ar fi trebuit. m-am exprimat, cum s'ar spune, 'plastic'..
      • 0 (0 voturi)    
        In Germania acum 2 ani (Vineri, 1 august 2008, 22:20)

        ileana [anonim] i-a raspuns lui capcaunul

        Acum 2 ani, a fost un super circ in Germania, cu-n urs, liber!
        Acesta atacase 2 ferme..
        L-au vanat 3 luni pana l-au omarat !
        Toate posturile, inclusiv postul national arata la stiri in fiecare seara de ursul ala...
        Ii mai si acuzau pe austrieci, ca ursul scapase din Austria dintr-o arie protejata..

        .....Cu toate astea, ei sunt fascinati de ursii gunoieri si lupii ( din rezervatie) din zona Brasovului.
    • +1 (1 vot)    
      turist strain??? (Vineri, 1 august 2008, 22:16)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui rabdare

      Ce turist?
      In Brasov, posturile locale au zis de azi dimineata ca-i din Brasov si ca era cu o alcoolemie ridicata!

      Coboara ursii in Brasov ( in Schei au coborat mereu) de 10-15 ani vin si-n Racadau ( obisnuiti la tomberoane si prajiturele aruncate din mana), de-un an au inceput sa vina si "sub Tampa", dar au fost mereu! Nu s-a mediatizat atat, acum nu prea mai vin in zona Bran-Moeciu, ca-i plin de lume....
  • +1 (3 voturi)    
    crima sau accident? (Vineri, 1 august 2008, 17:34)

    omrau [anonim]

    daca nu exista martori care sa fi fost de fata in momentul atacului, daca nimeni nu a auzit macar strigate de ajutor, daca ne gandim la pozitia cadavrului, asezat pe o banca, la odihna eterna (si nu-mi vine sa cred ca un urs ar folosi o banca drept masa pentru prada picata in laba) daca ne gandim ca raposatul nu avea nici actele asupra lui, apai accidentul asta despre care presa sustine ca ar fi fost provocat de lantul trofic in care s-a prins victima, e mai degraba un caz de omucidere, cu jaful aferent.
  • 0 (0 voturi)    
    cum naiba? (Vineri, 1 august 2008, 20:22)

    dodox [anonim]

    Voi folosi in textul de mai jos sintagma "iubitor de animale" in locul sintagmei "dobitoc inconstient".
    Cum naiba sa te manace ursu in oras? E incredibil! Este clar o problema a autoritatior pe de o parte cu saracii ursi si pe de alta parte cu iubitorii de animale care le dau de mancare si le fac poze. E la fel ca si cu cainii de pe strazi, autoritati incompetente si iubitori de animale care le dau de mancare dar nu ii iau acasa. Am si eu caini acasa si nu sunt iubitor de animale ...
  • +2 (2 voturi)    
    eu era cat p-aci sa fiu sfasiatde urs in Brasov (Vineri, 1 august 2008, 20:23)

    mihai [anonim]

    S-a intamplat acum vreo 15 ani, pe un deal impadurit deasupra cartierului Schei, la 10 minute de oras!
    Greseala mea e ca am fost foarte silentios si am mers pe o carare putin umblata. Era in Iunie. Faceam joging, pe traseu nemarcat, fara sa fac zgomot - covorul de frunze de pe jos era ud de la ploaie. La un moment dat am auzit un mormait de dupa un tufis, cred sa fi fost 10 metrii... initial am crezut ca sunt caini si m-am intors spre tufis sa ii infrunt. Cand colo... s-a napustit alergend spre mine o namila de urs. Instinctiv m-am intors spre vale si am alergat urland ca un apucat... in viata mea nu am alergat atat de repede! era panta mare, dar covorul gros de frunze face posibila alergarea cu viteza mare.
    La un moment dat am cazut, m-am rostogolit si ursul m-a ajuns. Am dat sa ma ridic imediat. Ursul a apucat sa-si infinga 2 incisivi in antebratul mainii drepte. In clipa urmatoare eram din nou pe picioare alergand. Am trecut un brad cazut, duopa care m-am uitat inapoi. ursul a renuntat la urmarire. A inceput sa urce panta inapoi. Poate era o ursoaica cu pui si s-a intors la ei... cert e ca iesisem din zona in care a considerat ca sunt o amenintare.
  • +2 (2 voturi)    
    continuare (Vineri, 1 august 2008, 20:23)

    mihai [anonim]

    Am avut noroc ca ursul venind la vale, in momentul in care m-a ajuns nu a putut sa dea cu labele... se sprijinea pe ele. Lovitura de laba de urs poate fi fatala daca e in zona toracelui.
    Muscatura a fost destul de superficiala, doar 2 incisivi - a taiat adanc, dar din fericire doar in muschi. Nu a atins os, nervi sau vase majore de sange.
    Am scapat cu pansamente si tratament antirabic pe 3 saptamani.

    de atunci sunt f atent pe unde si cum merg. Evit zonele necirculate in padure si evit zilele saptamanii. In weekend e mai animat.
    Daca sunt singur chiui, cant, vorbesc si sun din soneria bicicletei. daca mai sunt cu cineva vorbim in permanenta.
    ATV-urile pe care le urasc din suiflet pt zgomotul si fumul pe care le lasa in padure (circulend ilegal de altfel) sunt de ajutor... sperie si ele ursii din preajma.
    S-a intamplat
  • 0 (0 voturi)    
    creti....! (Vineri, 1 august 2008, 22:39)

    neamtu' [anonim]

    În alte tari cad multi oameni victima animalelor, nu,nu ma refer aici la tari din Africa, ci la SUA, Australia, Canada!Dar niciunde nu se face atât caz de isterie si mai ales nimanui nu-i trece prin cap sa acuze populatia din acele tari de cretinism,necivilizatie,incultura etc. Numai la noi trebuie imediat sa vina un fel de dobitoc ca si "capcaunul" si sa-si dea cu parerea sa necalificata în aceasta privinta, crezând ca poate sa traga concluzii despre trasaturile unui popor daca în acea tara cineva e atacat de un urs si omorât!Un asemenea idiot trebuie sa-si etaleze imediat ura si resentimentele fata de români la orice întâmplare si accident,chiar daca nimeni nu poate fi de vina.
    • -1 (1 vot)    
      troglo.. (Sâmbătă, 2 august 2008, 2:25)

      capcaunul [anonim] i-a raspuns lui neamtu'

      spune-mi unde cad victima IN orase, macar sa stiu si eu daca e sa ma injuri.. e un semn de inapoiere sa mistifici adevarul ptr a-ti sustine punctul de vedere. ori caracter de doi lei. sunt in vest cazuri, dar in general sunt in parcuri zi zone impadurite de langa orase, nu in interiorul lor, pe strazi. ura si resentimente nu am decat fata de trogloditi ca tine, care nu inteleg realitatea si sutin starea de aberatie din tara. idiotule.
  • +1 (1 vot)    
    si canadienii au problemele lor (Vineri, 1 august 2008, 23:55)

    andrei [anonim]

    cu ursii polari.

    Dar ei au, din cite am vazut, niste oameni care prind animalul intr-o cusca special amenajata si ii duc la naiba'n'praznic sute de kilometri, sa nu mai vina inapoi.

    Voi astia care tzipati sus si tare ca sa protejam ursii, de ce nu le faceti rezervatii? In State, o familie a cumparat nu stiu cite mii de acri, special pentru o rezervatie dinasta.

    Eu am vazut ursul de doua ori: o data in padure. Nu prea ne-a bagat in seama. Pentru care nu stiti, sa vezi un urs la 30 de metri de tine, nu e prea placut. Are capul cit o masina de spalat (exagerez un pic, dar nu foarte tare).

    A doua oara la sinaia, cota 1400, pe sosea, la citeva sute de metri de parcare. Se oprisera toti cu masinile sa faca poze si sa-i dea de mincare. Deja ursul ala isi facuse program. La ora fixa, era prezent pentru mincare.
    Ursul ala nu mai avea nici o frica de oameni si doar printr-o minune nu a omorit pe careva pina acum.
  • 0 (0 voturi)    
    ursi ucigasi (Sâmbătă, 2 august 2008, 7:33)

    Brasovean [anonim]

    Barbatul avea 20 de ani si era brasovean, nu turist strain, avea alcolemie 2 la mie si a adormit pe o banca de sub tampa. Ursoaica a fost ucisa aseara in jurul orei 22:00. Personal, cred ca ar trebui redus la un sfert sau o cincime numarul de ursi de pe raza judetului si cei care raman in salbaticie sa fie prinsi si le fie introduse chip-uri astfel incat sa poata fii monitorizati.
    Pentru cei ce nu locuiesc in Brasov este greu de explicat ce simt majoritatea brasovenilor, mai ales ca unul dintre cosmarurile locale devenit realitate este acela de a fi mancat de urs.
  • 0 (0 voturi)    
    Trist (Sâmbătă, 2 august 2008, 7:46)

    Brasovean PS [anonim]

    Am uitat sa mentionez ca articolul induce un pic in eroare. Omul nu hranea si nici nu incerca sa hraneasca niciun urs, faptul ca a devenit el insusi hrana mai tarziu este altceva. Se afla intr-o stare avansata de ebrietate si a adormit pe o bancuta putin mai sus de "Clubul Copiilor" (la circa 50-75 m de locurile de joaca de acolo) sau la 25 de metri de cea mai apropiata casa.
    Este o degradare a materialului nostru moral daca aruncam epitete gen "cretin", "dobitoc" sau "tampit" asupra unui om ce a avut aceasta soarta groaznica.
    Sa completez articolul, omul de 20 de ani a fost sfasiat in bucati, i-au fost rupte hainele, tarat inspre padure circa 6 metri, devorat partial si ursoaica a incercat sa il ingroape la radacina unui copac, semn ca avea de gand sa se intoarca ca sa isi termine "cina". Toate acestea s-au intamplat pe o poteca amenajata, iluminata, patrulata, cu bancute, cosuri de gunoi aflata la cateva zeci de metri de cea mai apropiata locuinta.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă