Reuters: Comisia Europeana va critica Romania pentru coruptie si deficiente ale sistemului de justitie, dar nu va impune sanctiuni financiare

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Joi, 17 iulie 2008, 12:46 Actualitate | Esenţial

Romania va fi criticata pentru coruptia persistenta si pentru deficiente ale sistemului de justitie, dar nu va fi supusa deocamdata unor sanctiuni financiare, au declarat pentru Reuters surse europene, referitor la raportul care va fi publicat saptamana viitoare. In plus, Comisia remarca progrese in Romania, in ciuda "obstacolelor politice".

Executivul Uniunii Europene va publica in 23 iulie trei raporte privind justitia, crima organizata si problemele legate de coruptie din Romania si Bulgaria, precum si gestionarea fondurilor europene de catre cele doua tari. "Proiectele de raport sunt tinute secrete, chiar si fata de guvernele de la Bucuresti si Sofia, dar o sursa europeana familiarizata cu continutul documentelor spune ca CE constata progrese in Romania, in ciuda obstacolelor politice", informeaza agentia citata.

Romania nu va pierde deocamdata niciun ban din fondurile europene, in timp ce Bulgariei i-au fost reduse deja 500 de milioane din fondurile preaderare, din cauza unor fraude. "Exista suficiente progrese care sugereaza ca exista perspectivele unor rezultate. Sunt cooperanti si exista vointa politica de a face ceva", a spus sursa Reuters referitor la Romania. "Exista un real risc financiar acum", a mai spus oficialul european, argumentand ca OLAF, agentia UE antifrauda, a cercetat cateva proiecte in Romania. "Un motiv pentru care au urgentat reformele este ca au vazut ceea e s-a intamplat in Bulgaria".

Aspectele pozitive remarcate de Comisie in ultimele sase luni sunt numirea unui nou ministru al justitiei, infiintarea si punerea in functiune a agentiei nationale antifrauda si suspendarea unei ordonante menite sa blocheze urmaririle penale, inventariaza Reuters. Problema ramane insa iexistenta proceselor si a condamnarilor. Sursa citata a remarcat faptul ca partidele parlamentare au continuat sa blocheze progresul in a-i deferi justitiei pe "pestii mari".

In martie, Curtea Constitutionala a decis ca procurorii au nevoie de aprobarea Parlamentului pentru a investiga actuali si fosti ministri care sunt membri ai parlamentului, reaminteste Reuters, adaugand ca aceasta decizie a inghetat anchetarea acuzatiilor de coruptie la nivel inalt, in conditiile in care solicitarile procurorilor sunt acum "impotmolite" in proceduri parlamentare. Agentia de presa reaminteste si respingerea de catre comisia parlamentara a cererii de urmarire penala impotriva lui Adrian nastase, dar si demerdsul diplomatilor europeni de la Bucuresti care sustin ca obstructionarea cazurilor de coruptie este datorata luptei dintre presedintele Traian Basescu si premierul Tariceanu si, in consecinta, dintre partidele lor.

In privinta raportului Comisiei, sursa Reuters a spus ca Bruxelles-ul nu va decide aplicarea clauzei de salvgardare.

Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

467 vizualizari

• 0 (2 voturi)
    Cand ne dau afara din UE? (Joi, 17 iulie 2008, 13:05)

Alin [anonim]

Ce cautam noi in UE cu alde Nastase care se apara sub fusta Parlamentului, cu DNA care nu prinde nici un mare corupt, cu securisti cu patalama activand nesimtit in viata publica?
  • -1 (1 vot)
    Criticati, criticati, criticati ! (Joi, 17 iulie 2008, 13:19)

PSDTV [anonim]

si cu mana cealalta LUATI !
    Totul e pe bani
    Asa se explica seninatatea cu care Nastase si compania PSDPNL au actionat in Comisia juridica si la votul din parlament.
    satul de stat in acest stat (Joi, 17 iulie 2008, 14:51)

sam [anonim]

Imi este sila...CORUPTIE, fatarnicie, incompetenta si ipocrizie...clasa politica reprezinta un cancer ce distruge orice urma de speranta de iesire la lumina. In final...suntem vinovati ca-i toleram, ca-i votam, ca ne conformam...ca ne complacem.... Oare ce s-ar fi intamplat cu Nastase si cei ca el...daca-ar fi in Norvegia, Suedia sau Elvetia? pur si simplu imi este sila
    E bine asa (Joi, 17 iulie 2008, 15:01)

senator [anonim]

Hai ca i-am pacalit si de data asta, daca vine banul in continuare e f. bine. Nu de alta dar imi fac a 5-a casa si mai am de lucrat la etajul 5. Sa intre banu si pe fundatia mea, sa traiasca toata lumea, da noi ceva mai bine, ha, ha, ha