Un barbat a murit in chinuri la Spitalul Sfantul Luca din Capitala din cauza ca asistenta care trebuia sa il ingrijeasca dormea

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 16 iulie 2008, 14:23 Actualitate | Esenţial

In spitalele romanesti se moare cu zile
Foto: AGERPRES
Inca un caz care ridica semne de intrebare asupra sistemului sanitar romanesc. Un barbat de 57 de ani a murit in chinuri la Spitalul Sfantul Luca din Capitala. Barbatul suferea de cateva luni de cancer pulmonar si avea neaparat nevoie de oxigen. Alertata de pacientii care se aflau in acelasi salon cu bolnavul, asistenta care era de garda in acea noapte a refuzat sa se trezeasca din somn pentru a-i acorda ajutor barbatului.

Bolnavul s-a zbatut o noapte intreaga sub privirile celorlalti pacienti. Cand asistenta a venit, in cele din urma, la 6 dimineata, barbatul murise deja. Incidentul s-a petrecut in noaptea de 3 iulie, dar a fost facut public abia acum, anunta Realitatea Tv.

"Cei doi bolnavi care erau in camera cu el, unul se deplasa foarte greu, cand a vazut ca nimeni nu venea a batut la toate usile s-o caute pe asistenta care era de garda in noaptea aceea. N-a vrut sa se scoale sa vina", a povestit sora barbatului pentru Realitatea Tv.

Conducerea spitalului promite ca va declansa o ancheta pentru a stabili cauzele care au dus la moartea barbatului. "Este regretabil. Voi face o ancheta sa vad daca intr-adevar s-a intamplat asa, dar trebuie sa aveti in vedere si supararea apartinatorilor, oamenii vin aici in stari destul de grave, chiar in ultima faza, noi incercam sa le asiguram un tratament cat mai bun", sustine Bogdan Pascu, manager al Spitalului Sfantul Luca.

In schimb, Colegiul Medicilor le acorda circumstante atenuante cadrelor medicale care gresesc: "Marea majoritate a medicilor isi fac meseria in conditii deosebit de grele. Nu uitati ca noi, in acest moment avem o lipsa mare de specialisti. Fiecare medic munceste pana la epuizare. In aceste conditii este destul de greu, la o salarizare care este a zecea parte din cea a unui medic performant in Uniunea Europeana sa-i ceri performanta", este de parere Vasile Astarastoaie, presedintele Colegiului Medicilor din Romania.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

11571 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    mama ei..... (Miercuri, 16 iulie 2008, 14:31)

    criminalu' [anonim]

    eu as omor-o. tot asa de simplu cum nici ea nu s-a ostenit sa mearga la pacient.
    • -1 (1 vot)    
      e discutabil... (Joi, 17 iulie 2008, 0:31)

      johny [anonim] i-a raspuns lui criminalu'

      pentru 5 milioane cat castiga ... ce vrei sa faca? ce oameni merg in spitale sa se angajeze pe banii astia? e vina ei oare sau a celor care gestioneaza prost sanatatea?
      • +2 (4 voturi)    
        nu e nici o discutie... (Joi, 17 iulie 2008, 1:25)

        X [anonim] i-a raspuns lui johny

        Pentru 5 milioane sau cat castiga ar trebui SA ISI FACA TREABA!!!
        Daca nu iti convine cat castigi, cauti altceva...
        Daca continuati sa ganditi asa, o sa ajungeti sa traiti si sa muriti ca si cainii.
        Asemenea persoane iresponsabile se gasesc in orice/toate spitalele noastre. Faptul ca nu matura nimeni cu ele pe jos sau ca nu petrec restul zilelor in un loc umed, intunecat si cu gratii nu ajuta.

        PS: Pentru cei care cred ca sunt prost platiti: cereti mai multi bani de la angajator, cautati alt job si daca nu gasiti, probabil ca nu puteti mai mult... Oricum e mai bine decat nimic.
      • 0 (0 voturi)    
        esti duuuuuuuuuuuuuus ... rau (Joi, 17 iulie 2008, 10:15)

        liviu [anonim] i-a raspuns lui johny

        da castiga putin este adevarat...
        dar
        e o vorba...
        decat sa faci ceva prost mai bine nu faci deloc...
        neglijenta si crima nu sunt justificate de salariul mic
        nu iti convine salariu faci alta meserie scurt
      • 0 (0 voturi)    
        ciudatd (Joi, 17 iulie 2008, 10:51)

        cristi [anonim] i-a raspuns lui johny

        e vina ei , nu-ti convine salariul, te ceri afara si-ti cauti un loc de munca unde sa-ti convina salariul.
      • 0 (0 voturi)    
        5 milioane .. :o (Joi, 17 iulie 2008, 11:46)

        George [anonim] i-a raspuns lui johny

        Arata-mi si mie o asistenta care castiga numai 5 milioane (pentru norma intreaga + garzi in spital) si ii dau eu spor de salariu pana la 12-14 milioane ... cat e salariul real al unei astfel de asistente.

        Nu mai veniti cu "bombe" dintr-astea ... salariile reale sunt altele. Si aici nu includ "micile" atentii cerute cu nesimtire de asistente ... si care ajung ... iar uneori depasesc cu mult ... mai ales in spitale ... si la 10 milioane pe luna.
      • 0 (0 voturi)    
        Chiar e discutabil? (Joi, 17 iulie 2008, 12:39)

        florin [anonim] i-a raspuns lui johny

        Poate fi adevarat ca e salariul mic. Dar asta nu are nicio legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu. Daca ai fost de acord sa te angajezi intr-un loc de munca, trebuie sa iti faci datoria. Daca tu ai o problema, iti face placere sa mergi la un functionar si sa iti intoarca spatele, nepasandu-i de problema ta doar pt. ca e prost platit? Ce sa mai vorbim de situatia in care moare UN OM doar pt. ca asistenta nu are chef sa isi faca treaba pt. care este platita (fie si prost, cum spui tu!)

        Atata timp cat accepti o slujba, iar asta inseamna si salariul oferit, trebuie sa iti faci treaba cu responsabilitate. Nu esti capabil, nu esti multumit, trebuie sa pleci sau sa fii dat afara. Asta e mecanismul de reglare corect. Daca angajatorul nu gaseste un salariat la suma oferita va fi nevoit sa scoata mai multi bani din buzunar.
    • 0 (0 voturi)    
      Sau//// (Joi, 17 iulie 2008, 15:36)

      licu [anonim] i-a raspuns lui criminalu'

      Te arunci cam repede sa-i judeci pe altii, fartate!
      Mai ales ca auzi povestea din gura altora.
      Poti baga tu mana in foc ca femeia nu a vrut sa se trezeasca sau pur si simplu nu s-a trezit din alte motive: o fi fost epuizata sau poate ea insasi avea nevoie de ajutor, o fi suferit vreo criza sau cine mai stie.
      Nu te repezi sa-i judeci pe altii. Maine s-ar putea sa fii tu judecat fara vina.
  • +9 (9 voturi)    
    Sugestie (Miercuri, 16 iulie 2008, 14:31)

    Alex [anonim]

    Sugestie pentru conducerea romaneasca: privatizati totul.Privatizati spitalele, scolile, politia, tot ce nu merge.

    Nimic socialist nu va merge vreodata bine.Atata timp cat salariile sunt toate la fel (ci nu in functie de performante) puteti sa le dati jumate de buget, tot degeaba.

    Uitati-va la scoli, ati dat bani au mers in termopane.Le dati salarii mai mari, tot degeaba, este la fel de slab sistemul.
    • +2 (4 voturi)    
      ...teoretic (Miercuri, 16 iulie 2008, 15:23)

      Alex2 [anonim] i-a raspuns lui Alex

      ..teoretic, spitalele private ar trebui sa apara de la sine, si medicii sa migreze catre ele, sau in strainatate, dar nu se intampla asa, fiindca in spitalele publice se da spaga cat costul tratamentelor in spitale private contra unor servicii si profesionalism infinit inferior.
      E la fel ca si cu bancile care in Romania dau credite care costa dublu decat in vest. Asta e economia de piata.
      ...cu bancile cred ca o sa se rezolve curand, dupa ce ia criza imobiliara amploare si lumea prefera sa lase bancilor apartamente ceausiste decat sa plateasca sute de mii de euro, cand acestea vor fi amenintate de faliment, o sa caute sa faca orice sa mai aiba clienti. Nevoia face mult mai mult decat bunul simt. Cu spitalele in schimb situatia se va rezolva numai cand romanii se vor civiliza si fie va exista presiune politica serioasa (nu doar de imagine) fie prin migrarea catre spitale private din Ro sau la vecini. Doar ca educatia la noi, merge cam greu, inca aruncam peturile cu gunoiul menajer, cred ca pentru mult timp nu o sa putem avea pretentia la un sistem medical decent.
    • 0 (2 voturi)    
      pacat (Miercuri, 16 iulie 2008, 16:46)

      fb [anonim] i-a raspuns lui Alex

      pai nu e nevoie sa le privatizeze, doar sa se puna cu auditul pe ei, sa nu mai deturneze bani si medicamente, iar evaluarea performantelor sa fie corecta. Salariile pot fi alocate nu in functie de vechime, ci de performante.
      iar faptul ca nu avem medici suficienti nu e o scuza sa pastram toti idiotii si vacile pe post de medici si asistente. Prefer calitate unei cantitati de toata jena. La cati tampiti termina acum facultati peste tot, ar trebui o selectie reala ianinte sa ii lase sa se joace cu vietile noastre. Nu sa scoatem cadre medicale din toti tampitii care ar pica un examen psihiatric, pe simplul motiv ca altfel nu avem oameni in sistem.
      credeti-ma ca la TV si in presa ajunge o mica parte din ce se intampla acolo. Stiu personal 2 cazuri de oameni cu diagnostice gresite, ba chiar care erau pe punctul de a fi operati de boli de care nu sufereau.
      Poate Colegiul medicilor ar trebui sa se gandeasca la faptul ca maine pot ajunge rudele lor sau copiii lor in situatia in care sa fie operati si tratati de niste imbecili. Atunci le-ar pasa mai mult oare?!
    • 0 (0 voturi)    
      Bunicica sugestie...dar nu complet (Joi, 17 iulie 2008, 12:22)

      mihaitza [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Sugestia ta este partial buna.

      Iar sanatatea "socialista" exista peste tot in EU.
      Daca totul ar apartine sistemului privat, am ajunge ca in SUA, unde unii huzuresc, iar altii mor doar pentru ca nu-si permit (ceea ce mie personal nu mi se pare chiar corect).

      Sanatatea ar trebui sa fie una din functiile de baza ale unei societati civilizate, sa nu faca discriminare, si sa functioneze brici.

      Vrei, nu vrei, apare o discrepanta intre cei care isi permit mai mult si cei care nu, deoarece nu poti interzice clinicile private (nici nu e de dorit).
      Dar cei care isi permit clinici private inseamna ca contribuie binisor la CAS, ceea ce inseamna ca ceilalti ar trebui sa beneficieze de niste servicii cel putin umane, lucru deloc adevarat.

      Ar mai fi o problema cu sanatatea complet privata... Ce te faci daca maine pica industria in care lucrezi si devii somer cu diploma? Probabil te vei respecializa, dar pana vei ajunge meserias din nou... vei avea nevoie poate de un control medical.
  • +7 (9 voturi)    
    Colegiul medicilor (Miercuri, 16 iulie 2008, 14:32)

    Bogdan [anonim]

    Ne anunta si pe aceasta cale ca pe viitor sa ne asteptam si la alte cazuri de acest gen din cauza lipsei de personal, salariilor mizere, stresului la locul de munca, nesimtirii si indolentei a unora dintre cadrele medicale.

    "Conducerea spitalului regreta si va face o comisie de ancheta"..chiar nu ma astept la nimic din partea comisiei, colegiului etc..o mustrare..un 10% pe 3 luni. Tara asta chiar e in colaps..din toate punctele de vedere.
  • +9 (9 voturi)    
    stimati medici din Romania... (Miercuri, 16 iulie 2008, 14:35)

    moshu [anonim]

    aveti salarii mici? ...conditii grele?...munciti mult? ...ati avut o copilarie grea? ...aveti impresia ca vi se cuvine altceva decat ceea ce scrie in contractul vostru de munca?
    Va propun sa plecati de acolo de unde sunteti acum, sa plecati acolo unde sunteti platiti mai bine fara sa muriti de epuizare.
    Ar fi bine sa nu va mai bateti joc de oameni si sa va faceti treaba! Maxima cu "omul sfinteste locul" a devenit la voi "injuratura lui Hipocrate"!
    • +6 (8 voturi)    
      prea tarziu (Miercuri, 16 iulie 2008, 15:00)

      tanaru [anonim] i-a raspuns lui moshu

      prea tarziu moshule cu urarea... oricum tot ce-o fost cadru medical mai competent si nu era prea batran deja e de mult p-afara... exact pe considerentul ca isi faceau treaba mult prea bine pentru a fi platiti de mizerie si aveau si suficienta constiinta pentru a nu conditiona actul medical de spaga... ramasitele carora le urezi matale sa plece ar pleca probabil... da cine sa-i primeasca?
    • 0 (2 voturi)    
      doar o parere (Miercuri, 16 iulie 2008, 18:20)

      D [anonim] i-a raspuns lui moshu

      Nu cred ca salarizarea are chiar asa de mult de a face cu performanta ... poate ca mai degraba cu motivatia. Cred ca asa gandesc in prezent unii stimati doctorii din Ro la ora actuala.
      Sistemul romanesc medical nu se va vindeca si nu va deveni mai bun decat dupa ce o sa dispara acei asa-numiti PROFESORII ( ajunsi peste noapte, fara sa indeplineasca nici macar minimele conditii ) si care nu sunt altceva decat o piedica in fata stiintei si progresului acestui sistem si mai mult in fata acelor tineri medici care in loc sa fie sustinuti pleaca dincolo unde intr-adevar trebuie sa faci "performanta pt o anumita salarizare".
      Va mai dura anii buni pana acestia vor fi inlaturati....
  • +6 (8 voturi)    
    munca (Miercuri, 16 iulie 2008, 14:37)

    Wasabi [anonim]

    "In schimb, Colegiul Medicilor le acorda circumstante atenuante cadrelor medicale care gresesc: "Marea majoritate a medicilor isi fac meseria in conditii deosebit de grele."

    care meserie? care conditii ?
    cand romanul vine la munca sa doarma ...ce bani vrei sa ia mai mult? pentru somn ? :)

    adevarul ca si voi exagerati ..adica ...ala din salon s-a dus la asistenta ..aia dormea ca butoiu si nu a vrut sa se trezeasca si s-a intors pe partea cealalta, venise de la sapa de la tara! ma lesi...
  • +6 (6 voturi)    
    INDIFERENTA (Miercuri, 16 iulie 2008, 14:37)

    GOGU [anonim]

    Nea Astarastoaie nu face diferenta dintre conditiile grele de munca si indiferenta criminala a unui cadru medical care a venit la slujba sa doarma.
    Am intalnit doctori si asistente care percuteaza imediat la nevoile bolnavului fara sa ceara o recompensa pentru asta si fara sa se dea obositi de programul de lucru incarcat si sunt ff multi acestia.
    Avem in schimb si cadre medicale al caror unic scop este acela de a jecmani bolnavul, refuzand actul medical pe motivul ca are un salariu mic.
    Sa nu uite stimatii doctori juramantul depus la absolvire.
  • +3 (3 voturi)    
    Diavoli (Miercuri, 16 iulie 2008, 14:38)

    spanac [utilizator]

    C-asa-i romanu... Bun la suflet, prietenos, cu grija fata de aproape, bun simt si inima deschisa. Sau cel putin asa am vrea noi sa credem cand de fapt multe lighioane mai salasuiesc prin tara asta.
  • +6 (6 voturi)    
    doctorii (Miercuri, 16 iulie 2008, 14:38)

    tita [anonim]

    Ar face bine sa nu se mai cimpare cu europenii, pentru ca si noi ceilalti romani ne facem meseria pe bani putini, iar pentru asta nu trebuie sa lase lumea sa moara .Sa nu uite ca asta este meseria lor!!!! Alo? Treziti-va! Nu va convine plecati de pe acel post, de ce il ocupati, daca tot dormiti in el? Oameni fara suflet ce sunteti!
  • -7 (11 voturi)    
    Si totusi... (Miercuri, 16 iulie 2008, 14:40)

    Weather [anonim]

    Bolnavul a fost,probabil,un fumator inrait,care si-a continuat obiceiul cu toate avertismentele primite (inclusiv de la medici).O mare anomalie a Sistemului de asigurari medicale.Nici o societate de asigurari nu despagubeste pe cel ce isi fura masina sau isi da foc la casa.Ar fi normal ca alcoolicii,fumatorii si alte categorii sinucigase sa NU beneficieze de efectele asigurarilor medicale si sa isi plateasca INTEGRAL costurile tratamentului.Cit despre cei bolnavi care isi continul viciul dupa aparitia bolii...ce sa mai spui.Nu trebuie decit sa intri intr-un spital de pneumulogie si sa vezi ''bolnavii'' la cite o tigara...
    • +4 (4 voturi)    
      Pentru Weather (Miercuri, 16 iulie 2008, 15:16)

      Scapariciu [anonim] i-a raspuns lui Weather

      Imi pare rau sa constat ca prejudecatile inca se propaga.... Cancerul de plamani...fumator, ciroza...betiv, .. samd. Etichetarea ne justifica actele criminale...."nu conteaza ca l-a lasat sa moara, oricum era un fumator inrait". Daca ma gandesc bine asistenta respectiva trebuie premiata, a redus cheltuielile.... Sa o tinem tot asa, totusi Weather roaga-te ca urmatorul "candidat" sa nu fie un cunoscut de-al tau.
    • +2 (2 voturi)    
      se putea? (Miercuri, 16 iulie 2008, 16:17)

      X [anonim] i-a raspuns lui Weather

      sa nu apara unul care sa dea vina pe muribund?
    • 0 (0 voturi)    
      Ba mai mult (Miercuri, 16 iulie 2008, 18:32)

      v [anonim] i-a raspuns lui Weather

      Eu propun ca CAS-ul lor sa le fie donat la cei cu un stil de viata sanatos ca tine asa, presupun. Si cum ei nu o sa ajungem niciodata prin spitale sa primeasca banii pe la vreo 25 de ani asa cind e viata mai frumoasa, vrei?
    • +1 (1 vot)    
      TE COMPATIMESC (Joi, 17 iulie 2008, 9:31)

      Dora [anonim] i-a raspuns lui Weather

      probabil ca ti-a fost foarte usor sa scrii ce ai scris, eu sper ca nu ai gandit, pentru ca daca ai gandit-o, nu pot decat sa-ti doresc ....................Nu, eu nu-ti doresc sa ti se intample, pentru ca eu stiu ce inseamna asta, am stat 3 saptamani in spital cu tatal meu 24 din 24, pentru ca era un efort "urias" pentru personalul de acolo sa-i dea oxigenul atunci cand trebuia. A fost un om care a platit asigurari de sanatate 30 de ani in care nu a fost bolnav niciodata, si nu a mai ajuns sa beneficieze de pensie.
      Dupa cele 3 saptamani petrecute in spital, si dupa ce am cunoscut diverse feluri de cancer, si diverse cazuri, inclusiv un profesor care nu a fumat niciodata, cu cancer pulmonar la 45 de ani, am invatat sa nu mai judec pe nimeni. De asta nu iti doresc ceea ce ar fi normal sa-ti doresc.
  • +2 (6 voturi)    
    sanatatea+invartamantul+justitia+ Romania de c...t (Miercuri, 16 iulie 2008, 14:40)

    judex [anonim]

    in care traim in prezent datorita celor 322, guvernului Iliescu/PSD-Tariceanu/Patriciu si, mai ales, controlul permanent al Romaniei de catre Iliescu/PDSR-PSD de 18 ani. Si acum...mai au tupeul sa vina cu un program la fel de abracadabrant ca autostrada suspendata a lui Oprescu. ce hal de tara si ce politicieni nesimtiti si scarbosi ?!
  • +5 (5 voturi)    
    SPAGA (Miercuri, 16 iulie 2008, 15:10)

    stan patitul [anonim]

    Nu prea am auzit doctori sa fie nemultumiti din cauza salariilor. Oare de ce? Traiesc din SPAGA.
    La fel si asistentele si portarii si toti angajatii din spitale. Iar exceptiile doar confirma regula.
  • +4 (6 voturi)    
    e vina asistentei (Miercuri, 16 iulie 2008, 15:12)

    cristi [anonim]

    Asta e clar. Dar nu stim toate detaliile, poate e si stirea exagerata, multi nu stiu ca in sistemul de sanatate sunt zile de 48 de ore, dar asta e, trebuia sa isi dea seama la ce s-a inhamat, a clacat o data in fata oboselii si un om a murit.
    Trebuie tras un mare semnal de alarma, pentru ca toti suntem in pericol (mai putin cei care isi permit sa se trateze in clinici luxoase din tari dezvoltate).
    A, si mai usor cu SPAGILE care au devenit obligatorii la nasteri, operatii, si diverse alte interactiuni cu spitalele.
  • +2 (2 voturi)    
    asistentele+infirmierele sint o pacoste (Miercuri, 16 iulie 2008, 15:23)

    caii pasc in curtea spitalului [anonim]

    Ingrop si eu miine o ruda care a murit intr-un spital,
    unde caii pasc, iar ciinii dorm la parter sau chiar la toaleta si chiar in cabina toaletei cind a fost f.cald.

    Pacostea cea mare sint de fapt asistentele si infirmierele, NU TOATE!!!!

    Ruda mea - imobilizata in pat - si inca un pacient au urlat intre 4 si 6 dimineata sa vina vreo asistenta sa acorde un ajutor. DEGEABA! a trebuit sa apara medicul dimineata si s-o culeaga pe asistenta de UNDEVA.

    in salon a fost cald. unul din pacienti a facut pe el. Ca sa nu curete fecalele pacientului imobilizat ,
    ruda mea a primit direct in piept "aer curat" de la aerul conditionat dat la cit mai putine grade,
    ca sa nu puta.

    ruda mea a facut bronhopneumonie,
    apoi septicimie,
    apoi a murit.

    fiecare act medical a fost platit de noi, de la operatie, la schimbat cearsaf, la luat tensiunea, febra, curatata ruda.

    nu regret banii dati pe medici,
    am senzatia ca au facut tot ce le-a stat in putinta,
    dar acele femei care sint infirmiere, asistente,
    NU SINT OAMENI.

    plus felul cum ne trateaza - pe bolnavi si pe apartinatori - parca am fi ultimii oameni, ultimele gunoaie

    si inca ceva: eu stiu ca la reanimare nu ai voie sa intri (ma refer la familie),
    dar toata lumea este lasata pentru a scuti asistentele si infirmierele de treaba pe care trebuie ele s-o faca.
    FARA BACSIS.

    si inca ceva: o groaza de medicamente au fost cumparate de familie. Pentru ce platim din salarii bani pentru sanatate? sau unde se duc acesti bani, daca spitalele obliga bolnavii sa-si cumpere medicamente, daca asternuturile arata mai rau ca la Auschwitz?
  • +1 (1 vot)    
    Plateste sau mori (Miercuri, 16 iulie 2008, 15:23)

    Mercurialu' [anonim]

    Platiti prost? am crampe de atata ras!! mai nou, o stimata doamna doctor mi-a dat printat pretentiile financiare ale ei si echipei de interventie. De la doctor la asistenta aveau pretul afisat. E vorba de o operatie. Este de necrezut!! Este un business paralel. Salariu de la stat? Cui ii mai trebuie?
    Nu ai bani sau nu veri sa platesti? Nu ai decat sa crapi! ca nici de-ai dracu nu se deplaseaza pentru tine. Si din pacate e valabil atat la doctori cat si la asistente.
  • +3 (3 voturi)    
    . (Miercuri, 16 iulie 2008, 15:41)

    tUDOR [anonim]

    rahatul ala de Astarastoaie considera ca trebuie ca medicii sa fie mai bine platiti ca sa ii bage in seama pe pacientii care mor langa ei?

    asta e argument? ce nemernic..
  • +1 (3 voturi)    
    omul nu se schimba nici privatizat (Miercuri, 16 iulie 2008, 15:44)

    capingura srl [anonim]

    Lasati-o moarta cu privatizarea=eficienta + profesionalism+ respect fata de pacient. Am fost la Sanador ptr doua ecografii. La prima eco doctorita a fost atat de proasta incat a sters tot ce scrisese in calculator pe timpul sedintei si apoi a burtit o noua fisa . La a doua, medicul era mai preocupat sa raspunda la tel mobil decat sa imi faca mie, contra cost o eco, apoi dupa ce a terminat, nu a stiut cum sa ma usuie mai repede ca sa raspunda la telefon unde il sunase o muiere.
    La privatizati ai doar iluzia ca ar fi mai buni ptr ca se poarta cu 3 minute mai politicos cu tine. In rest sunt aceleasi cazaturi sinistre din spitalele publice. BA, OAMENI BUNI, NU PRICEPETI CA NU ORICINE POATE FI MEDIC??????!!!
  • +1 (1 vot)    
    sugestii (Miercuri, 16 iulie 2008, 15:49)

    nimeni [anonim]

    Un barbat din Timis o omorat un medic pentru ca nu i-a administrat un tratament surorii sale
  • 0 (0 voturi)    
    viata bate filmul (Miercuri, 16 iulie 2008, 15:53)

    Radu [anonim]

    ce oribil, aia chiar or fi oameni?!
  • +2 (2 voturi)    
    Se vor lua masuri! (Miercuri, 16 iulie 2008, 15:54)

    ezgulap [anonim]

    Colegiul medicilor va analiza & va lua masuri drastice. Cred ca se va merge pana acolo incat i se vor opri 3% din leafa pe timp de 2 luni. Poate chiar i se va da o mustrare ushoara (fara avertisment). Asha nu se mai poate!
  • +3 (3 voturi)    
    revoltator (Miercuri, 16 iulie 2008, 15:56)

    dana [anonim]

    salariile mizere NU sunt o scuza sa nu iti faci meseria, mai ales in conditiile in care ai o responsabilitate enorma - grija fata de oameni bolnavi (indiferent de boala sau cauza)!!!!!!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    rudele omului ar trebui sa o linseze (Miercuri, 16 iulie 2008, 16:03)

    meh [anonim]

    dupa 2-3 intimplari de genu asta urmate de linsaje sa vedem ce doctor sau asistenta ar mai avea curaj sa doarma in loc sa isi faca treaba.

    dar cineva tre sa aiba singe in oua ca sa isi faca dreptate atunci cind ii este refuzata de justitie si diverse colegii, asociatii si comitete care vor simula o investigatie timp de 2-3 ani cit sa uite toata lumea ce s-a intimplat.
  • +2 (2 voturi)    
    care cadre medicale (Miercuri, 16 iulie 2008, 16:09)

    jools [anonim]

    Toata lauda pt Medici, doctori in diverse specializari, dar asistentele medicale nu sunt cadre medicale....... au facut un curs de 2 ani si hop-top se cred destepte.... sunt o gramada de astfel de cazuri in spitalele din Romania. vina este a asistentelor, nu a medicilor..... toate toapele si pipitele au ajuns sa fie asistente, vedete prin ziare, iar ele nu stiu pe ce lume traiesc......rusine celor care fac selectia acestor "exponente" si le plimba pe culoarele spitalelor....
  • -2 (2 voturi)    
    avem sistemul medical pe care-l meritam (Miercuri, 16 iulie 2008, 16:21)

    _tudor_ [anonim]

    .. pe cand niste articole pe Hotnews despre doctorul ucis prin Timisoara de pacientu lcare n-a putut sa ia o reteta gratuita ca s-au schimbat formularele.
    Sau in general despre asistente si doctori fugariti prin pital de tzigani.
    De fapt daca citesc indemnurile din comentariile de mai sus constat ca asta face parte din normalitate.

    Rudele pacientului aveau la dispozitie un sptal de lux, cu plata. Sau... n-aveau.
    • 0 (0 voturi)    
      rugaminte (Miercuri, 16 iulie 2008, 17:00)

      aaa [anonim] i-a raspuns lui _tudor_

      Dragilor, va rog sa va faceti timp, putin, cateva secunde pe zi, sa dati e-mail la Colegiul medicilor la office@cmr.ro, si sa copiati textul stirilor espre acest subiect, si sa le le scrieti "RUSINEEEE"
      Stiu ca nu se va intampla NIMIC, dar poate se gaseste barem un OM acolo sa faca CEVA, ORICE. Hai sa incercam ca cine stie......Eu am fost la un pas asa de mic sa imi pierd copilul la doar 3 saptamani din cauza meningitei luate din maternitate, incat inteleg prin ce trec rudele ramase in viata. Hai sa incercam.

      Daca aveti idei, scrieti-le aici si poate reusim ceva.
      Multumesc
      • +2 (2 voturi)    
        Colegiul Pacientilor (Miercuri, 16 iulie 2008, 19:19)

        Propunere [anonim] i-a raspuns lui aaa

        Propun sa infiintam o asociatie care sa apere drepturile pacientilor impotriva abuzurilor medicilor si asistentelor.
        • 0 (0 voturi)    
          drepturile pacientilor (Miercuri, 30 iulie 2008, 10:52)

          eu [anonim] i-a raspuns lui Propunere

          Vezi ca exista o lege a drepturilor pacientilor, este legea 46 / 2003. Cauta pe internet mai multe informatii
  • 0 (2 voturi)    
    Medici epuizati (Miercuri, 16 iulie 2008, 16:24)

    neurromu' [anonim]

    UNII medici muncesc pana la epuizare. De regula cei mai tineri si pasionati de munca lor. Restul ... au venituri (chiar daca nu salarii) ca si in UE. Cat despre multe asistente .. ne lasati ? Stim cu totii !
  • +1 (1 vot)    
    Conditii grele? (Miercuri, 16 iulie 2008, 16:39)

    Gabriela [anonim]

    Conditii grele pe naiba,medicina nu e o meserie pentru oricine,si e valabil oriunde in lumea asta.In alte tari nu se fac garzi,nu se lucreaza noaptea sau ce?
    Cat despre salariu,daca nu iti convine,plange-te sefului,sindicatului si celor in masura sa faca ceva,nu lasa un om sa moara.Aici nu mai e problema de salariu,e o problema mult mai grava.
  • +2 (2 voturi)    
    Ce? (Miercuri, 16 iulie 2008, 16:47)

    dea [anonim]

    "Marea majoritate a medicilor isi fac meseria in conditii deosebit de grele. Nu uitati ca noi, in acest moment avem o lipsa mare de specialisti. Fiecare medic munceste pana la epuizare. In aceste conditii este destul de greu, la o salarizare care este a zecea parte din cea a unui medic performant in Uniunea Europeana sa-i ceri performanta", este de parere Vasile Astarastoaie, presedintele Colegiului Medicilor din Romania....
    ma dispera asa afirmatii! ideea e ca...e de vina mortul? Cum e posibil asa ceva? Apreciez munca oamenilor si jos palaria pt medicii care isi dau sufletul pt pacienti dar de la a fi de o indiferenta crasa fata de oameni si...Doamne fereste, nu mai am cuvinte! Cat cretinism in lumea asta!
  • +1 (1 vot)    
    Pacientu-i de vina (Miercuri, 16 iulie 2008, 17:01)

    Andreea [anonim]

    Pentru ca a fost prea ocupat cu durerile si nu s-a gandit sa dea spaga.
  • +1 (1 vot)    
    indiferenta (Miercuri, 16 iulie 2008, 17:07)

    florinutz [anonim]

    Doctorul asta, Astarastoaie, da vina pe sistem..Sa afirmi ca doctorii nostri spagari, asistentele de la noi pline de fitze,muncesc pana la epuizare este o mare nesimtire. Adevarat este ca au salarii mici comparativ cu UE. De aia shi pleaca in strainatate la munca, dar cat investeste statul roman in personalul medical, nimeni nu spune. Rushine sa le fie shi lor shi infatuatului aluia de ministru Nicolaescu. Ce colegiul medicilor? Ce structuri care investigheza mall praxis-ul? Cine traieste, bine de bine, cine nuuuu....asta-i selectia naturala.
  • +2 (2 voturi)    
    Sa munceasca 80 de ore pe saptamani SUA (Miercuri, 16 iulie 2008, 17:12)

    Scientician [anonim]

    Celor din sistemul medical carora le e greu in Romania, le sugerez sa munceasca 80 de ore pe saptamana ca rezidentii din SUA. In cazul de fata, individa respectiva s-a dus la lucru sa se "culce" ca tot era noapte. Un sofer de camion care lucreaza noaptea, evident nu se culca (nu in mod deliberat) ca nu-si permite. In sistemul medical in Romania se permit multe. Si justificarea ca totul se datoreaza salariului mic si volumului de munca mare e penibila. Un om care se duce la serviciu cu intentia de a se culca, se culca indiferent de salariu, atat timp cat faptul ca doarme in loc sa munceasca n-are nici o consecinta asupra sa.
    • 0 (0 voturi)    
      88 de ore de fapt (Miercuri, 16 iulie 2008, 20:45)

      state [anonim] i-a raspuns lui Scientician

      in US
    • 0 (0 voturi)    
      serios? (Joi, 17 iulie 2008, 14:45)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui Scientician

      Imi pare rau sa te dezamagesc, cele 80 de ore pe sapt lucrate de rezidentii urologi au fost o cauza de GREVA a rezidentilor, chiar acolo in SUA, ai nu e o situatie generalizata.
      Si, in al doilea rand, sper ca stii despre ce vorbesti cand ceri asa ceva.
      Inseamna, de obicei cam 15 ore pe zi la spital plus operatiile de noapte. Daca esti medic sau nu, nu stiu, dar pot sa iti spun ca dupa O noapte, UNA singura, de garda, randamentul a doua zi iti scade drastic.
      Eu am operat o data, intr-o "garda" vorba vine de 24 de ore, aproape continuu timp de 60 de ore. Pot sa iti spun ca ajungi sa nu mai fi responsabil de actele tale. Si in plus, esti bun de trimis in puscarie daca se intampla ceva.
      Deci sa lasam cele 80 de ore pe saptamana deoparte si sa pedepsim pe cine nu isi face treaba ce o are de facut, fara a ataca pe altii in necunostinta de cauza.
  • 0 (0 voturi)    
    uitati si voi ce cominicat de presa a dat Colegiul (Miercuri, 16 iulie 2008, 17:14)

    aaa [anonim]

    http://cmr.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=319&Itemid=11&mosmsg=Comentariul+a+fost+publicat.+Comentariul+poate+fi+sters+de+catre+Moderator+daca+nu+are+legatura+cu+continutul+articolului.

    cititi AMENINTAREA DE LA FINAL, ESTE INCREDIBIL


    Comunicat de presa - medicul ucis in Timis
    16.07.2008
    Colegiul Medicilor din Romania a luat la cunostinta cu ingrijorare de cresterea numarului de violente din partea populatiei indreptate impotriva medicilor, care a culminat cu uciderea medicului de familie din Timis.
    Medicul din judetul Timis a fost injunghiat de un barbat suparat ca sora lui bolnava nu a primit la timp medicamente compensate.

    Acesta este rezultatul incercarii de a se acoperi neputinta organizatorilor de sanatate prin culpabilizarea corpului medical la care, din pacate, alaturi de politicieni si decidenti a participat si o parte din mass media. Mediatizarea excesiva a unor situatii nefericite la care solutia nu fusese inca data si renuntarea la prezumtia de nevinovatie in cazul medicilor, atacurile impotriva reprezentantului legal si legitim al corpului medical - Colegiul Medicilor din Romania au facut posibile escaladarea violentei care a culminat cu suprimarea vietii unui coleg, a carui singura vina a fost ca a respectat legislatia in vigoare si reglementarile profesiei.

    Colegiul Medicilor din Romania solicita responsabililor care au permis sa se ajunga la o asemenea situatie sa-si asume partea de vina pe care o au si sa ia masuri ca astfel de cazuri sa nu se mai repete.

    CMR anunta pe aceasta cale ca, daca nu se va renunta la denigrarea in corpore a medicilor sustinuta de cazuri particulare si singulare, va initia masuri radicale de aparare a onoarei profesiei si profesionistilor.
    Suntem alaturi de familia indurerata careia ii exprimam sincere condoleante.

    Prof. Dr. Vasile Astarastoae
    Presedintele Colegiului Medicilor din Romania
    • 0 (0 voturi)    
      huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuooo (Miercuri, 16 iulie 2008, 17:25)

      ion [anonim] i-a raspuns lui aaa

      SICTIR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • +1 (1 vot)    
      ce masuri radicale ? (Joi, 17 iulie 2008, 1:13)

      meh [anonim] i-a raspuns lui aaa

      chiar sunt curios. zice acolo

      "CMR anunta pe aceasta cale ca, daca nu se va renunta la denigrarea in corpore a medicilor sustinuta de cazuri particulare si singulare, va initia masuri radicale de aparare a onoarei profesiei si profesionistilor. "

      ce-o sa faca moldoveanu asta ?
      ne-o da pe ma-sa aia sifilitica sa i-o f*tem ? (asta, zic io, ar fi cu adevarat o masura radicala)

      vedea-l-as impingind margarete (de la 2m sub ele) pe el si pe toti mizerabilii care s-au facut doctori/asistente doar pt ca stiau ca e meserie banoasa (si sa nu o aud pe aia cu salariile mici, ca la ce spagi iau numai rau nu o duc) si ii doare in stanga de bolnavi.

      hai sictir bai kktule, ca in loc sa te ingrijoreze ca a murit bolnavul, te doare ca s-a lezat onoarea doctorilor (care parca ar fi niste domnisoare feciorelnice de repede ce li se lezeaza onoarea).
  • 0 (0 voturi)    
    !!!!!!!!!!!!!!!! (Miercuri, 16 iulie 2008, 17:24)

    unul viu [anonim]

    e le-a marit salariili si tot dijeaba..........
  • +2 (2 voturi)    
    Butonul spre rai (Miercuri, 16 iulie 2008, 18:00)

    sergiup [anonim]

    In urma cu doi ani tatul meu a fost internat intr-o rezerva dintr-un spital bucurestean suferind de o hemoragie digestiva cu o anemie severa consecutiva. In scurtul drum de la pat la toaleta a lesinat, s-a scapat pe el. A incercat sa se reurce in pat insa, a reusit doar sa se ridice in genunchi pina la nivelul butonul rosu sa cheme ajutor. Nu a venit nimeni. BUTONUL ROSU nu mergea. A stat 45 de minute inotind in propriile materii fecale ca un brotac intr-o balta de ploaie. Penibila-i suferinta i-a fost curmata de vizita accidentala a fratelui meu.
    A doua zi am cerut sa se repare butonul rosu si chiar am fost dispus sa-l platesc pe mecanic. Am atins un punct sensibil, un tabu. Butoanele fusesera dezafectate la cererea expresa a asistentelor medicale, trezite noaptea din somn de pacienti recalcitranti si nu aveau sa mai fie vreodata reparate.
    Pentru tatal meu, BUTONUL ROSU a reprezentat masura propriei lui nevolnicii, oglinda neputiintei omului virstnic.

    PENTRU PACIENTUL DE LA SFINTUL LUCA A FOST BUTONUL CARE DESCHIDE POARTA RAIULUI. PENTRU CA NU MERGE. Odihneasca-se in pace.

    Asistenta medicala de la Sf.Luca va fi sanctionata, supusa oprobiului public. Este oare vina numai vina ei sau adevaratii vinovati vor scapa ca de obicei, paziti chiar de lipsa noastra de reactie? Eu stiu raspunsul inca de pe acum.
    • +2 (2 voturi)    
      Exista si spitale bune (Miercuri, 16 iulie 2008, 18:45)

      micra [anonim] i-a raspuns lui sergiup

      Sotia mea a fost internata de doua ori:
      - la clinica privata: curat, ca la o camera de hotel cu doua paturi, TV cablu, asistente atente etc.
      - la stat: curat, 6 paturi in salon, fara TV, dar butoanele functionau si asistentele veneau imediat si chiar erau politicoase etc.
      Se poate observa diferenta intre cele doua... Nu avem salar extra doar pentru o operatie grea am considerat ca e mai bine sa mergem la clinica privata desi plateam mai mult. Dar si la stat erau foarte atenti cu noi.
      Deci concluzie: am fost multumiti de conditi si tratament. Si daca doriti va spun si orasul: Budapesta. Am uitat sa va spun ca am ales locatia dupa ce am fost si in spitale din Romania!
      Dar daca ar fi nevoie as plati CAS dublu numai sa NU ajungem inca o data intr-un spital de aici.
      P.S ne-am intalnit cu mai multi romani care fac naveta la spitale din Ungaria desi platesc CAS in Romania...
  • +2 (2 voturi)    
    Way2go... (Miercuri, 16 iulie 2008, 18:02)

    jjr [anonim]

    Catre Vasile Astarastoaie care afirma: "Fiecare medic munceste pana la epuizare. In aceste conditii este destul de greu, la o salarizare care este a zecea parte din cea a unui medic performant in Uniunea Europeana sa-i ceri performanta".
    1) nu mai epuizati pe doctori dar nici nu-i platiti sa doarma;
    2) angajati acei doctori care dupa depunerea juramintului accepta sa dovedeasca "performanta?!" europeana la salariul romanesc;
    3) FYI pe continentul EU neacordarea de ajutor unei persoane in pericol, atunci cind ai posibilitatea sa o faci, este fapta penala FARA A FI CADRU MEDICAL.
  • +2 (2 voturi)    
    n-au bani??????????????? (Miercuri, 16 iulie 2008, 19:23)

    Codruta [anonim]

    Pai, sa se apuce de ALTA meserie, unde sa castige bani!!!

    CE anume ii tine in "sanatate"? Ca in NICI un caz "grija fatza de bolnav" - si atunci? De ce nu pleaca???

    Criminali!!!
  • -1 (1 vot)    
    TENDENTIOZITATEE!!! (Miercuri, 16 iulie 2008, 19:40)

    logic [anonim]

    "a refuzat sa se trezeasca din somn pentru a-i acorda ajutor". Imi propun sa incerc si eu chestia asta. Suna interesant. Deci dormi, si fiind in somn iei o decizie...daca te trezesti sau nu...minunat..ce pot sa zic... Penibili!
  • 0 (0 voturi)    
    sa se introduca pedeapsa capitala pt doctorii (Miercuri, 16 iulie 2008, 20:43)

    shpaga [anonim]

    care ucid direct sau indirect la randul lor.
  • 0 (0 voturi)    
    nesimtirea (Miercuri, 16 iulie 2008, 23:06)

    romanul [anonim]

    La noi nesimtirea este trasatura generala, apoi cadrele medicale mai vor si salarii UE, cand de fapt ele dau servicii "made in Africa subsahariana"
  • +1 (1 vot)    
    MEDICI!!!!!????? poate CALAI (Miercuri, 16 iulie 2008, 23:08)

    Crina [anonim]

    Si cand te gandesti ca VOR SALARII DE 1500 - 2000 de euro......... mi-ar fi si rusine sa deschid gura, cand toate posturile tv ( stirile) sunt pline cu mall praxis
  • -1 (1 vot)    
    luati si fumati (Miercuri, 16 iulie 2008, 23:38)

    antitutun [anonim]

    cat puteti ca dupa aia va mai scapa o asistenta cu o masca de oxigen.cu cancer pulmonar nu te mai scapa nici papa este o boala mortala 100% ce sa ii mai faci oricum murea ,se fumeaza in romania in draci ,a tine un pachet de kent in mana lasa impresia ca ai bani ,fals lasa o impresie de prost gust oricine isi permite un amarat de pachet de kent,am fumat si eu 5 ani de zile dar am renuntat ,iti bati joc de plamanii tai pe banii cu care ai putea achita o rata lunara la cat dai pe un pachet pe zi,nu fac eu morala fiecare face ce vrea cu sanatatea si plamanii lui.sper sa se faca 10 lei un pachet de tigari
  • -2 (2 voturi)    
    intoxicare (Joi, 17 iulie 2008, 0:56)

    geo_p21 [utilizator]

    ce dracu tot aveti cu asistentele medicale ,oare credeti ca va faceti m-ai bine meseria la locul vostru de munca .Totdeauna aveti pretentii de la altii fara sa demonstrati ca sunteti m-ai buni cu nimic.Din cauza jurnalistilor a murit un medic ,probabil setea voastra de singe proaspat este de neoprit.
  • +2 (2 voturi)    
    ar trebui batuti cu pietre (Joi, 17 iulie 2008, 1:32)

    altul [anonim]

    poate asta ne este soarta. ne-o meritam pe deplin, pentru ca in '90 nu ne-am vandut tara. am lasat-o comunistilor in continuare. am un baietel care in curand implineste 4 ani. anul trecut, am fost la spitalul de pediatrie la urgente. imi facuse aproape 41 temperatura. am vrut sa intram dar o ipocrita de asistenta ne-a oprit pe motiv ca tovarasa doctora abia venise si isi bea cafeaua. concluzia trebuia sa asteptam cu un copil care avea temperatura afara pana o imbecila de doctora isi bea cafeaua, si asta la urgente. am intrat peste ele si am facut scandal. cert este ca m-am ales cu amenda de la un gardian care abia lega 2 cuvinte. asta este medicina si astea sunt serviciile pe care noi le platim. si le platim foarte bine. tovaras(e) doctori va dorim cele mai mari chinuri posibile. si sa aveti atatia bani in buzunar cat au amaratii care nu au sa va dea.
    • 0 (0 voturi)    
      fa-i plangere Penala (Joi, 17 iulie 2008, 8:51)

      aaa [anonim] i-a raspuns lui altul

      fa-i plangere Penala pentru agresiune "gardianului". daca nu pateste nimic, barem sa isis dea salariu pe avocat. serios, poti sa mergi la politie si sa ii faci plangere si sa ceri daune

      FA-O
  • 0 (0 voturi)    
    spitalele romanesti-epave (Joi, 17 iulie 2008, 2:12)

    canar-ia [anonim]

    ma intreb cu tristete cm ar fi procedat asitent e garda daca n alta secte a spitalului era internat sotul,tatal sau fratele sau s s-ar fi produs acelas eveniment
    nu stiu de ce colegiul medicilor printr-o falsa <colegialitate> nu sanctioneaza drastic asemenea persoane care nu au nimic comun cu locul in care se afla.Pana la privatizarea <epavelor >care se numesc impropriu <spitale> ar trebui calificati cei care sa le exploateze.La asa <epave> ,asa<ciocli>
    Rusine tuturor din sistem,guvernului si mai ales celui care ocupa o functie din varful piramidei care a preferat sa fuga prin vecini ca sa-si repare vasul
    .Si nu este de mirare ca atatia romani i-au calea pribegiei.Cei ramasi acasa nu alta soarta decat moartea lenta in saracie sau in nepasarea aaltora.
  • 0 (0 voturi)    
    Sunt dezgustat (Joi, 17 iulie 2008, 8:26)

    Cip2k [utilizator]

    nu pot sa zic decat atat: ma rog la dumnezeu sa ma fereasca de boli grave ce necesita spitalizare....
  • +2 (2 voturi)    
    Atitudine, nu resemnare! (Joi, 17 iulie 2008, 8:55)

    stef [anonim]

    Sunt din Bucuresti, si am fost si eu internata la spitalul Caritas pentru dureri in partea dreapta jos. (am ajuns intamplator). Desi initial s-a crezut ca e vba de apendicita, medicul care m-a tratat mi-a repetat analizele de 2 ori pentru ca nu ieseau leucocitele marite (cum se intampla de obicei in cazurile de apendicita)...o data seara cand m-am dus la urgenta, apoi in dimineatza urmatoare. Dupa mi-au pus diagnosticul colica renala. Ideea e ca desi am stat in spital 3 zile nu am dat bani medicului, nu am dat niciun ban asistentelor...insa intr-adevar mi-am cumparat medicamentele. M-au tinut chiar si in rezerva, sau ma rog, ce se numea rezerva inainte (camera pt o sg persoana). Totul depinde de atitudinea noastra, nu de ceea ce vor ei. Noi suntem romani si ne-am obisnuit cu asta, si credem ca nu putem face nimic...dar nu-i chiar asa. Eu am stiut sa-mi cer drepturile si nimeni nu a comentat. S-au purtat foarte ok. Eu zic ca trebuie sa incetam noi sa mai dam spaga, mita sau atentii pentru a se schimba ceva...ei vor cere tot timpul.
  • 0 (4 voturi)    
    Antepronuntare (Joi, 17 iulie 2008, 9:05)

    b09d4n [utilizator]

    Pana acum nu ati ascultat decat o versiune a celor intamplate. A te antepronunta si a renunta la prezumtia de nevinovatie este destul de grav.

    De ce nu se scriu articole pentru zecile de vieti pe care acest sistem pe care il acuza toata lumea sunt salvate zilnic? De ce nu faceti si comparatii cu statele civilizate unde daca nu cotizezi la asigurarea medicala nu se uita nimeni la tine ?

    Este usor sa improsti cu noroi. Este mai greu sa construiesti ceva. Eu unul m-am cam saturat de avalansa asta de stiri negative. Nu vede nimeni lucrurile bune care se intampla in jurul nostru.
    • +1 (1 vot)    
      Cind devine semnificativ fenomenul? (Joi, 17 iulie 2008, 10:14)

      sorin_p [utilizator] i-a raspuns lui b09d4n

      Cu 10 minute in urma m-am certat cu fiul meu, student la drept in anul III. M-a enervat teribil spunindu-mi ca situatii de acestea nu stim daca sunt semnificative (in sensul cit de multe sunt) daca pot fi verificate, daca exista persoane care pot depune marturie, pentru ca altfel, pentru el sunt necredibile si pur si simplu nu exista.
      Tu folosesti tot un termen juridic - ANTEPRONUNTARE.
      Daca insa un singur caz este adevarat, s-a intimplat chiar asa cum este descris, nu exista martori iar persoana in cauza esti chiar TU? De la ce procent in colo ti se pare semnificativ?
      Cine zice ca totul este la fel, ca TOTI oamenii mor in spitale, ca TOTI medicii sunt insensibili la suferinta umana? NIMENI.
      Mai mult, personalul medical care isi face meseria cu probitate este posibil sa se simta jignit si chiar sa nu stie de comportamentul colegilor. Pentru ca nu au de unde sa stie. Nu sunt pacienti.
      Problema este cum facem ca atunci cind EU sau TU ajungem la nevoie sa nu se petreaca lucrurile ca in cele descrise mai sus. Vreau sa vad ca statul a luat masurile necesare pentru a verifica si mai ales preintimpina astfel de situatii. Eliminarea asistentei respective nu are valoare nici cit o ceapa degerata nici pentru mine nici pentru mort.
      • +1 (1 vot)    
        Generalizare (Joi, 17 iulie 2008, 11:13)

        b09d4n [utilizator] i-a raspuns lui sorin_p

        Imi pare rau ca v-a suparat atat de tare comentariul meu. Sunt de o varsta mai apropiata cu fiul dumneavoastra si probabil gandim la fel. Eu lucrez de 11 ani intr-o companie multinationala si m-am obisnuit sa gandesc cat mai obiectiv, fara sa las emotionalul sa intervina.

        Nu am spus ca nu s-a intamplat asa ci am afirmat ca pana acum nu s-a audiat decat o parte implicata. Iar acuzele stiu cat de usor pot fi formulate. De foarte multe ori aceste acuze nu au decat sustinere partiala in realitate si sunt prezentate deformat sau exagerat.

        "Cine zice ca totul este la fel, ca TOTI oamenii mor in spitale, ca TOTI medicii sunt insensibili la suferinta umana? NIMENI. "

        Haideti sa ne uitam pe aceasta pagina si sa citim comentariile si veti gasi cel putin cateva pareri care sustin exact contrariul acest citat.

        Bogdan, anonim, zugraveste in cele mai gri culori sistemul sanitar romanesc in commentul Colegiul medicilor, plusand chiar cu afirmatia ca "Tara asta chiar e in colaps". A primit 9 voturi si este notat cu 7+. Deci este in asentimentul multor cititori.

        Continuam cu moshu [anonim] care in commentul "stimati medici din Romania..." ajunge sa compare juramantul medicilor cu "injuratura lui Hipocrate"

        Nu mai dau exemple, insa aproape toate commenturile sunt negative la adresa medicilor si a sistemului sanitar.

        Pe aceasta baza am indraznit sa scriu acel comentariu.
        • 0 (0 voturi)    
          Gindirea pozitiva (Joi, 17 iulie 2008, 14:58)

          sorin_p [utilizator] i-a raspuns lui b09d4n

          Hai sa gindim pozitiv si sa credem impreuna ca lucrurile sunt acceptabile in acest moment si ca vor fi mai buna in viitor.
          Nu pot sa nu ma intreb daca gindirea negativa a majoritatii celor care comenteaza este o reflectie a realitatii sau doar o reflectie a instigarii de presa? Personal cred ca presa este plictisita de subiectele medicale. Hai sa speculam. Daca as fi redactor sef la o publicatie sau televiziune de cite ori as scrie depre spaga? Dar despre retetele compensate? Dar despre un malpraxis? Nu vezi ca sunt stiri trase la copiator? Nu ai ce sa spui nou despre ele. Nici nu sunt stiri noi. Sunt aceleasi stiri cu personaje diferite si anonime.
          Cred ca nu trebuie sa facem generalizari dar cred ca nici nu stim adevarata dimensiune a fenomenului negativ din sanatate. De fapt cred ca nimeni nu o stie pentru ca nu avem un instrument valid de masura. Asa ca ne limitam la experientele personale si la accidentele din presa - mai ales cind vine vara si cam dispar subiectele pt ca pleaca lumea in concediu.
          PS - nu m-ai suparat pentru ca ai dreptate. Si eu am. Noi toti avem dreptate.
        • 0 (0 voturi)    
          Multinationala (Joi, 17 iulie 2008, 15:02)

          sorin_p [utilizator] i-a raspuns lui b09d4n

          Am uitat sa-ti scriu ceva.
          Te rog sa iei in considerare faptul ca daca lucrezi de 11 ani intr-o multinationala s-ar putea sa ai "protectie" la informatii. Am convingerea ca firma iti plateste o asigurare privata si cred ca serviciile de care ipotetic ai putea beneficia nu au legatura cu ceea ce se intimpla la Urlati, Pascani, Petrosani sau aiurea in Romania. S-ar putea sa ai si noroc si viata sa nu te fi adus in confruntare directa cu boala, asa cum este cazul meu.
        • 0 (0 voturi)    
          comentari negative (Joi, 17 iulie 2008, 15:12)

          ginel [anonim] i-a raspuns lui b09d4n

          Pai normal ca sunt negative. Problema nu e ca asistenta a fost vaca, si omul ala a murit cu zile. Problema e Colegiul Medicilor care i-a gasit aceiasi scuza imbecila pe care o aud de multi ani, "e platita prost". Bun, daca nu-i convine jobul sa se mute, nu sa-l lase sa moara cu zile.
          Si nu ma incalzeste cu nimic ca o gramada de oamenii sunt salvati in fiecare zi, daca eu pic in cei 0.1% sau cati or fii care raman cu sechele pe viata sau mor pentru ca o idioata a adormit in tura ei.
    • 0 (0 voturi)    
      nu se iproasca cu noroi! (Joi, 17 iulie 2008, 14:32)

      george [anonim] i-a raspuns lui b09d4n

      Doua probleme:
      1. E normal, daca nu cotizezi sa nu beneficiezi de servicii medicale. Daca toti nu am cotiza, atunci de unde s-ar asigura resursele pentru aceste servicii?
      2. Iti vei schimba conceptia cand vei merge cu un membru al familiei la spital si vei intampina aceste necazuri.
      • 0 (0 voturi)    
        Experienta (Joi, 17 iulie 2008, 14:54)

        b09d4n [utilizator] i-a raspuns lui george

        Am avut deja parte de experienta spitalului. Si pot spune ca ma simt mai bine in receptia unui spital decat la spalatoria de masini. Unde daca ii las 10% spalatorului se uita superior la mine si apoi ii arunca o vorba colegului, ca si cum eu n-as fi acolo, in care precizeaza ce calici sunt unii. Iar eu ma uit din nou la masina si vad cum se scurge mizeria si ma intreb pentru ce am lasat 10% si de ce nu ii mut gura la spate.

        Vorbim la modul general. Nu vorbim despre exceptii. Asta as vrea sa intelegeti. Nu disociati sistemul sanitar de restul realitatii economice romanesti.

        Pornind de la premisa ca acea asistenta este intradevar vinovata iar cele relatate sunt adevarate putem spune mai departe ca aceasta asistenta este un om ca si noi, ceilalti. Probabil ati vazut la stiri un accident in care o tanara a fost lovita pe trecerea de pietoni cu ocazia summit-ului NATO. Am vazut si acolo aceiasi oameni, noi, romanii, oameni care nu au facut nimic pentru a salva un semen de-al lor aflat in suferinta. Singura diferenta este ca asistenta era pe statul de plata. Dar din punct de vedere moral putem diferentia vina ? Realitatea este trista insa zilnic ne aratam intre noi cu degetul. Daca tot a devenit acest fapt un sport national, de ce nu ne aratam cu degetul si cand facem lucruri bune ?
        • 0 (0 voturi)    
          eu chiar fac ceva (Joi, 17 iulie 2008, 15:16)

          ginel [anonim] i-a raspuns lui b09d4n

          Eu ii dau spalatorului 10% daca serviciul a fost bun. La fel fac si la restaurant, la fel fac si la film. Si din cand in cand daca serviciul sau produsul a fost cu adevarat prost nu mai dau pe acolo. Simplu.
          Dar asta prespune o mentalitate de genu' - zaharelul si biciul.
  • -2 (2 voturi)    
    asistente (Joi, 17 iulie 2008, 9:09)

    Dan [anonim]

    Un prieten a fost diagnosticat cu amigdalita. El nu mai avea amigdale din copilarie. Se intampla intr-o clinica particulara

    Exista doctori si asistente bune la stat. Multi nu cer, dar primesc daca le dai. Din cauza salariului. Dar isi fac treaba, in orice situatie.

    Cum sa ii ceri unui doctor sau unei asistente cu experienta sa isi caute in alta parte de lucru? Solutia este una manageriala, nu una juridica.

    Scaune pe holuri, prioritate celor cu dureri, schimb eficient de ture, premierea celor buni. Toate acestea nu cer investitii majore, ci vointa.

    Nu suta de mii data asistentei este sursa relelor ci spaga pe care o primesc, ci cei care angajeaza fufe pe post de asistente
  • +4 (4 voturi)    
    grav de tot (Joi, 17 iulie 2008, 9:57)

    iul [anonim]

    Daca omul a murit ca era faza terminala, e trist. Daca a murit ca nu a avut oxigen, e crima. Sa nu vina nimeni din sistemul sanitra sa-mi explice mie ce motive au ei pentru crimele de acest gen.
    1. Daca personalul medical nu are conditii sa-si faca treaba, sa plece la capsuni ORI sa faca greva generala. Ies si eu si mergem la Guvern.
    2. Daca sunt prea putini asistenti, sa anunte sa vina rudele sa-l ingrijeasca pe bolnav.
    3. Daca nu ai timp sa ingrijesti un bolnav, nu-l primi in spital. Omul te reclama, se face ancheta si poti sa-ti spui motivele ca si cadru medical, INAINTE sa-l omori.
  • -1 (1 vot)    
    Hell no!! (Joi, 17 iulie 2008, 10:10)

    Marky [anonim]

    Stia presedintele ce stia cand a plecat in Austria parca pentru o operatie de complexitate redusa. Mori in spitalle di Romania de la o raceala....sa nu mai vorbim de operatii.....o singura durere in zona abdomenului de exemplu inseamna operatie pentru medicii romani. pluis ca te marcheaza cu un semn cat mai mare..parca ar fii o competitie intre ei...care are semnul cel mai lung..Fuck the system...insa sta in puterile noastre sa il schimbam. La vot nu mai puneti stampila pe imbecili ca becali sau vadim
  • +1 (1 vot)    
    e simplu... (Joi, 17 iulie 2008, 10:18)

    liviu [anonim]

    medicii castiga putin din salariu... si cei care lucreaza in spitale si la medici de familie mult din spaga...
    asigurarea de malpraxis... e de fapt polita lor de asigurare ca in caz ca gresesc ii scapa de justitie...
    te nenorocesc avocatii.. ajuns inclusiv la desjumare etc... totu ca sa nu dea banii..
    deci concluzia e ca nu le e frica pentru ca stiu ca in cel mai rau caz se aleg cu 5-10% din salariu penalizare... deci d c sa se streseze?
    am parintii medici si va spun ca si ei cand se duc in spitale trebuie sa dea spaga si sunt tratati cu fundu... dapoi un om normal si fara bani...
  • 0 (0 voturi)    
    spitale româneşti în moarte clinică (Joi, 17 iulie 2008, 10:38)

    eu [anonim]

    Statul român este complice la crimele care se petrec în spitalele ţării. După ce că eşti pedepsit de soartă să suferi de o boală incurabilă, trebuie să mai suporţi în plus şi mizeria umană a personalului medical. Mama mea a fost internată la Spitalul "Sf. Luca" acum 7 ani şi am făcut tot posibilul ca, în comă fiind, să o scoatem din acest loc macabru pentru a-şi da ultima suflare acasă, în condiţii decente, după ce ne-am lovit de cruzimea cadrelor medicale, dar şi după ce am văzut cum trupurile celor decedaţi erau transportate în pături la morga spitalului. Pentru aparţinători este traumatizant să treacă prin aceste experienţe degradante şi să vadă cum îşi trăiesc ultimele clipe de viaţă bolnavii de cancer. Înţeleg că în acest spital nu s-a schimbat nimic în bine în cei 7 ani, de aceea aş vrea ca persoanele responsabile de starea actuală a lucrurilor să se gândească măcar pentru o clipă că s-ar putea întâmpla ca şi o persoană dragă lor să se afle într-o situaţie asemănătoare şi să beneficieze de aceleaşi "tratamente".
  • 0 (0 voturi)    
    ? (Joi, 17 iulie 2008, 11:10)

    T [anonim]

    Cum dracu poti sa ceri sa "intelegi" un asemenea comportament?

    Pentru mult pste 5 milioane de lei te poti angaja vanzatoare in Carrefour si poti sa adormi pana cand iti fura clientii tot Carrefour-ul. Dar daca accepti sa fii asistenta medicala, fie si gratis, te trezesti si din somnul de veci si ajuti pacientii.

    Si un om de pe strada daca trezeai, ar fi trebuit sa se duca sa il ajute, gratis.

    Problema romanilor nu este salariul mic, ci lipsa de omenie. Nici un ban din lume nu ar justifica sa lasi pe cineva sa moara sau sa-l ajuti sa traiasca.

    Oamenii civilizati, care mai au o bruma de inima, fac medicina din pasiune, ii ajuta pe altii sa nu moara si gratis. Salariile lor vin ca o recompensa, nu cer banii inainte de a intra in spital.

    Cunosc doctori in vest care din 5 zile lucratoare, 2-3 le lucreaza voluntar pentru Crucea Rosie, pe banii lor se duc prin tara si ajuta cazuri grave, familii sarace care nu isi permit costurile deplasarii bolnavilor.

    Este vorba de omenie.

    Incredibil, Romania este mai grav decat Darfur. Acolo macar stii ca tre' sa lupti pentru supravietuire, aici se prefac ca te ajuta, dar te ajuta sa mori mai repede si in chinuri mai mari. Macar de il impusca, ca in tarile salbatice, scapa mai repede.

    Asistenta asta merita, pe langa toata intelegerea noastra, 20 de ani de puscarie pentru crima cu premeditare. Si atunci vom fi foarte intelegatori si ingaduitori cu ea, promit sa ii fac pachetele sa ii trimit la Jilava.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa raspunda penal (Joi, 17 iulie 2008, 11:32)

    Laurentiu [anonim]

    Multe sunt aberatiile din Romania .Dar cel mai aberant este ca anchetele le face colegiul medicilor (sau asistentelor).Ce cind un soofer face o gresala in trafic il ancheteaza Uniunea transportatorilor sau Sindicatul soferilor.Salariul mic nu este motiv de scuza.Trebuie sa-si faca meseria.Spitale private o solutie .Dar cunosc pe cineva care a recrutat medici pentru un spital privat;si au fost probleme:1. medici nu comunicau cu pacienti.2.Pretentii mari la sefi de sectie dar cunostinte cam putine.3.Alti da-ti afara pentru ca incercau si aici sa ia spaga.4.Executarea cu superficialitate a vizitei si contravizitei.
  • 0 (0 voturi)    
    deci tot NOI (Joi, 17 iulie 2008, 12:32)

    stef [anonim]

    nu zic ca e totul roz in RO si ca sistemul de sanatate este in regula, insa repet, oamenii trebuie sa-si schimbe modul de gandire pentru a schimba ceva. Trebuie sa se schimbe pe ei insisi pentru a aduce ceva nou. Par clisee, stiu, insa asa este. Si va dau un alt exemplu de-al meu legat de sistemul sanitar. Merg la ginecolog la o clinica PRIVATA din Romania, care insa lucreaza cu CAS-ul, si astfel nu platesc nici consultatii, nici analize, pentru ca se deconteaza tot. Cei de acolo, receptionere, medici, asistente ne trateaza la fel ca pe pacientii care platesc, pt ca nu's singura persoana.
    De asemenea cand am vrut sa merg sa-mi fac niste analize la stomac medicul de familie m-a intrebat "La ce spital vrei sa mergi?"...deci faptul ca mergem sa ne tratam de anumite boli la anumite spitale depinde de noi (cu exceptia cazurilor de urgentza majora...cand ajungi intamplator). Pe trimiterea de la medicul de fam. se poate trece orice spital sau clinica doreste pacientul.

    Zicea cineva de spaga la portari...corect, se da! Dar cine va pune sa mergeti in spital in afara orelor permise? Du-te in spital la orele afisate si nimeni nu te opreste la poarta, asa ca...no comment aici.

    Data viitoare cand veti vrea sa beneficiati de serviciile medicale asa cum ar trebui amintiti-i celui / celei care va trateaza care ii sunt obligatiile si care va sunt drepturile, sa vedeti cum se schimba treburile. Daca ii cereti sa se prezinte si intrebati si cu cine puteti vbi "mai sus"...deja treaba e cu totul alta! Credeti-ma la mine are efect atitudinea aceasta, indiferent ca e vba de medici, asistente, functionari publici, portari etc
  • 0 (0 voturi)    
    eu stiu... (Joi, 17 iulie 2008, 15:22)

    Dedalus [anonim]

    Nu stiu de fapt de ce a murit acel pacient. Daca avea nevoie de oxigen, probabil ca oricum mult nu o mai ducea. Sigur ca asta nu inseamana sa-l omori, dar nu inteleg de ce un astfel de bolnav, in faza terminala, cu asemenea risc vital, era pus intr-un salon comun, "deservit" de o singura asistenta, fara sisteme de control.

    Bine, si daca asistenta aia murea in somn? Sau se impiedica si-si spargea capul?

    Cand ai astfel de situatii, nu te bazezi pe o singura asistenta.

    Unde era medicul de garda? Portarul ce pazea? Unde erau puse telefoanele de urgenta ale medicilor si asistentei sefe?

    SAMD.

    Nu e vorba aici de nici o omenie, ci de o o organizare catastrofala, data de incompetenta si de parerea gresita ca actul medical se reduce la interventia medicala.
  • 0 (0 voturi)    
    spital privat (Joi, 17 iulie 2008, 17:02)

    viorica [anonim]

    exista si spitale bune: va recomand cu toata increderea spitalul PRIVAT EUROCLINIC din Bucuresti: totul se plateste pe factura, nu dai absolut nimic in plus si toata lumea se poarta foarte bine cu pacientii. Eu am nascut acolo si va spun ca ma simteam aproape jenata de cata atentie mi s-a dat. A costat 2000 euro o cezariana si in pret a intrat operatia, analize, medicamente, mancare pentru mine si pentru copil, toate consumabilele (hainute, pampers, camasa de noapte, sapun, pasta de dinti,) absolut tot, m-am dus sa nasc doar cu geanta pe umar. Conditii de hotel de 4 stele: rezerva individuala cu baie proprie, tv, climatizare, frigider, pat cu tot felul de mecanisme si butoane care functionau, schimbat lenjerie de 2 ori pe zi, curatenie si dezinfectie de 2 ori pe zi, personal medical impecabil. Probabil ca nu multa lume isi permite suma asta, dar cei care pot ar trebui sa lase maternitatile de stat, unde trebuie sa se roage de toata lumea si sa stea cu portofelul in mana, sa accepte mizeria si umilinta, si sa mearga intr-o clinica privata unde esti tratat ca un om, esti respectat si ingrijit cat se poate de bine. Oricum o cezariana la o maternitate de stat te sare de 1000 de euro asa ca cine are banii astia sa se gandeasca mai bine.
    Sunt de acord ca salariile in sistemul sanitar sunt foarte mici si sa stiti ca cei mai multi s-au dus la medicina din pasiune dar sistemul ii face indiferenti. Iata un ex: doi medici rezidenti, sot-sotie, un copil mic, stau cu chirie intr-o garsoniera, nu au parinti si au fiecare salariu de 800 lei la care se adauga garzile. Mai bine de 1 an nu au luat spaga pana cand a venit ziua cand nu au avut ce pune pe masa, au mancat zile in sir cartofi cu paine, au facut iarna in pantofi si imbraca copilul cu haine de la prieteni. Atunci n-au mai avut incotro si au inceput sa primeasca bani.
    In concluzie, nu cred ca noi putem schimba sistemul, dar putem sa alegem sa mergem la clinici private chiar daca platim asigurari de sanatate.
  • 0 (0 voturi)    
    asigurari (Joi, 17 iulie 2008, 17:09)

    viorica [anonim]

    in mod normal asa cum platim asigurari de sanatate proportional cu veniturile, tot asa ar trebui sa fie acordata asistenta medicala: cine nu plateste ar trebui sa primeasca asistenta medicala de urgenta cat sa fie scos in afara pericolului, si in functie de cat platesti sa fi ingrijit in anumite spitale, sa ai dreptul la anumite tratamente. Nu este corect sa platesc de multi ani de zile cotizatii la nivel de sute de lei pe luna si sa fiu tratat la rand cu toti tiganii si nespalatii. Cei mai multi bani se aduna la buget de la oameni care muncesc din greu pe salarii mari, in schimb se cheltuiesc in special pe cei fara venituri, pe tigani...
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Joi, 17 iulie 2008, 20:26)

    valentin [anonim]

    dar politistii aia care au lasat-o pe o studenta sa moara pe kiseleff ca trecea tariceanu i-a pedepsit cineva? aveti senzatia ca este vreodata cineva vinovat de ceva in romania?!
  • 0 (0 voturi)    
    cazuri oarecum similare (Joi, 17 iulie 2008, 22:42)

    Serban [anonim]

    Si eu am patit-o cu bunica mea. Avea cancer pulmonar, traia pe oxigen si au externat-o. Am inchiriat acasa aparate de oxigen. Oricum pacientul nu ar mai fi trait, insa e regretabil ce s-a intamplat.

    Si eu am ingrijit-o pe bunica noaptea si sa stiti ca nu este usor sa auzi un pacient chinuindu-se ca nu poate respira. Mai devreme sau mai tarziu tot ar fi murit.... Si eu am avut tendinta sa fug de langa propria bunica... sa nu judecam, insa sa nu dam prea multe circumstante... e lumea plina de lichele.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă