S-a dat startul admiterii in universitati. 62.000 de locuri fara taxa ii asteapta pe viitorii studenti

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 14 iulie 2008, 15:05 Actualitate | Esenţial

Astazi s-a dat startul inscrierilor la cele mai multe universitati din tara. In majoritatea acestora, perioada de depunere a dosarelor de inscriere se incheie pe 20 iulie. Dupa aceasta data, la unele facultati se vor desfasura examenele de admitere, in timp ce altele isi vor selecta studentii doar in functie de media de la examenul de bacalaureat. Potrivit Realitatea Tv, 62.000 de locuri fara taxa ii asteapta anul acesta pe viitorii studenti.


Universitatea Bucuresti

La Universitatea Bucuresti, perioada de inscriere este 14-20 iulie, examenele de admitere fiind programate intre 22 si 26 iulie, urmand ca pe 28 iulie sa fie afisate rezultatele acestora.

Universitatea Bucuresti pune la dispozitia studentilor 279 de locuri la buget si alte 200 de locuri cu taxa la Facultatea de Drept, 130 de locuri la buget si 400 de locuri cu plata la Facultatea de Filosofie, 170 de locuri la buget si 375 de locuri cu plata la Facultatea de Istorie, 520 de locuri la buget si alte 355 de locuri cu taxa la Facultatea de Litere, 430 de locuri la buget si 815 cu plata la Facultatea de Limbi si Literaturi Straine si 163 de locuri la buget si 140 de locuri cu plata la Facultatea de Stiinte Politice, potrivit Realitatea Tv.

Mai multe informatii despre admiterea la Universitatea Bucuresti puteti obtine pe site-ul Unibuc.ro.


Academia de Studii Economice

La Academia de Studii Economice, perioada de inscriere pentru invatamantul la zi este 14-18 iulie, între orele 9-14. 2.668 de locuri la buget si 2.675 cu taxa ii asteapta pe viitorii studenti de la ASE. Pentru mai multe informatii, viziteaza site-ul www.ase.ro.


Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative

La Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, inscrierea candidatilor a inceput deja din 10 iulie si se incheie pe 17 iulie, iar examenul de admitere este programat pe data de 18 iulie. La Comunicare si Relatii Publice sunt 138 de locuri la buget si alte 140 cu plata.

La Facultatea de Administratie Publica, inscrierea are loc intre 10 si 18 iulie, iar examenul de admitere este programat pe 21 iulie. Facultatea de Administratie Publica pune la dispozitia studentilor 184 de locuri la buget si 220 cu taxa.

Pentru mai multe detalii, viziteaza site-urile Snspa.ro, Comunicare.ro, Admpubl.snspa.ro. sau www.politice.ro, pentru Facultatea de Stiinte Politice.


Universitatea de Medicina si Farmacie "Carol Davila" din Bucuresti

Inscrierile la Universitatea de Medicina si Farmacie se fac in perioada 14-20 iulie. Universitatea "Carol Davila" pune la dispozitia studentilor  790 de locuri la buget si 770 de locuri cu plata, împartite pe mai multe specializari.


Universitatea Politehnica din Bucuresti

Inscrierea la Politehnica a inceput astazi, pe 14 iulie  si va lua sfarsit pe 18 iulie, urmand ca intre 21 si 22 iulie sa aiba loc examenul de admitere. Politehnica ofera anul acesta 4.743 de locuri la buget si 1.165 de locuri cu taxa.


Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iasi

Dosarele candidatilor trebuie depuse intre 14 si 20 iulie, iar intre 21 si 23 iulie va avea loc selectia candidatilor si afisarea rezultatelor. Universitatea Alexandru Ioan Cuza pune la dispozitia studentilor 11.499, dintre care 3.330 fara taxa si 8.110 cu taxa. Pentru detalii, vizitati site-ul Uaic.ro.


Universitatea Babes-Bolyai din Cluj Napoca

Inscrierea la Universitatea Babes-Bolyai se face in zilele de 15, 21, 22 si 25 iulie, în functie de facultatea aleasa. Numarul total de locuri fara taxa este 4.834, iar cu taxa, 10.506 locuri. Pentru mai multe detalii, accesati site-ul Ubbcluj.ro.


Universitatea de Vest din Timisoara

La Universitatea de Vest, admiterea are loc in perioada 10 iulie – 2 august. Universitatea de Vest scoate la concurs  220 de locuri la Facultatea de Matematica si Informatica, 225 de locuri la Facultatea de Sociologie si Psihologie si 73 de locuri la Facultatea de Educatie Fizica si Sport, dar si alte specializari. Pentru detalii, accesati Uvt.ro.

























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

8055 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    incredibil (Luni, 14 iulie 2008, 15:48)

    viomobil [anonim]

    ce poate sa faca foamea dupa banii de la locurile cu plata. universitatea din cluj are cele mai multe locuri din tara si stau sa ma intreb oare cu cat este mai mare decat suratele ei din bucuresti sau iasi. iar politehnica, cu ditamai campusul, abia daca are aproape 6000 de locuri (inclusiv cele fara taxa). bravos natiune.
    • 0 (0 voturi)    
      dar adevarat (Miercuri, 16 iulie 2008, 14:12)

      dar adevarat [anonim] i-a raspuns lui viomobil

      Sunt, totusi, si un iversitati particulare, mai mici, e drept, in care conditiile de studii sunt la fel de draconice ca inainte de `89. Ca exemplificare, la una dintre ele, stiu cu siguranta ca prezenta la cursuri, absolut facultative mai peste tot, ca-i stat ori privat, e obligatorie si conteaza la evaluarea studentului. Cam comunist sistemul, totusi. O fi bine, o fi rau, nu stiu! Dar, ca sa conchid, in definitiv conteaza cit de determinat e studentul sa invete, cit de responsabil e profesorul care sustine cursul si, abia in ultimul rind, ce scrie pe firma.
  • +3 (3 voturi)    
    ...uite-asa o barba-avea, si-uite asa o pieptana.. (Luni, 14 iulie 2008, 15:55)

    Dedalus [anonim]

    La TOATE facultatile numarul de locuri cu taxa este mult mai mare decat cel de la buget....

    Toate facultatile listate sunt de stat. Cum se face ca nu i se face reclama gratuita nici unei universitati particulare?

    Din moment ce si facultatile de stat si cele particulare sunt de fapt, cu plata, de ce la cele de stat li se face reclama gratuita si la celelalte nu?

    Vreau si eu sa stiu cum respecta normele de calitate universitatile de stat. Vreau sa vad si eu un Raport al ARACIS-ului sa vad cat au incssat, cat au cheltuit, ce universitati au atestat si ce universitati nu. Vreau sa vad ce universitati de stat NU au primit acreditarea, si DE LA CE FACULTATI sunt cei care sunt "experti independenti" si evalueaza alte facultati.....

    Vreau sa vad valaorea subventiilor de stat catre universitatile de stat, care este proportia granturilor de vercetare intre universitatile de stat si cele particulare si de la ce facultati au fost cei care au evaluat granturile...

    Vreau cam multe, nu-i asa?

    Cand o sa vad toate astea pe site-ul ARACIS, o sa ma decalr multumit. Pana atunci, nu vad de ce se mira unii ca nu avem nici o universitate in primele 500. Eu m-as mira sa fi avut...
    • +1 (3 voturi)    
      bai baiatule... (Luni, 14 iulie 2008, 16:30)

      marian [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      bai baiatule...facultatile particulare sunt niste mizerii, /// nu se tine cont de ele,din pacate la noi si cele de stat nu sunt asa cum ar trebui sa fie.

      una e sa faci istoria la BUcuresti la Universitate,fie cu plata sau la buget si alta e sa faci istoria la Cantemir sau Titulescu, //// sunt praf.

      Unversitatea Cuza din Iasi si Universitatea din Bucuresti sunt primele din tara,si cele mai bune si respectate in afara.

      facultatile aprticulare,au ca scop unic sa produca elevi pe banda rulanta pt export,nu pt tara noastra.
      • +1 (1 vot)    
        care universitati? (Marţi, 15 iulie 2008, 9:34)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui marian

        Din cate am aflat si eu de la cunostintesi prieteni, nu e nici o deosebire intre cele de stat si cele particulare- produc cu toatele diplome.

        Un amic s-a dus la o mare facultate din Buc, de stat, vestita, cu istorie la un profil foarte cautat (nu dau nume, ca nu am chef de procese, de asta fiind cu toti buni...).

        Dupa un semestru facuse doar 2 ore si primise o lista de lucrari dupa care sa se pregateasca de mult depasite (mai vechi unele si de 10 ani, in domeniul respectiv contand foarte mult actualitatea).

        A mai dat un examen, a platit ica un semenstru si pana in vara a mai facut vreo 4 cursuri, profesorii nedand pe acolo decat pentru cateva ore in tot trimestrul....

        Ei, si dupa aia a renuntat sa mai continue, pe ideea ca ce rost are sa dea bani pe o diploma, mai bine o cumpara pe bani din SUA de la institutii care vand pur si simplu diplome. Macar scrie SUA pe ea...

        Cat priveste faptul ca sunt universitati recunoscute pe afara, sa fim seriosi.

        Daca "afara" inseamana Burkina Fasso sau Sri Lanka, de acord (Congo nu intra in discutie, are oameni pregatiti mult mai bine), atunci -DA!.

        Dar altfel, cine crezi tu ca da doi bani pe pregatirea universitara a romanilor?

        Nu confunda remarcile de politete ("A! Roman! Da, stiu, inteligenti, bine pregatiti! Brava!") cu ceea ce gandesc oamenii.

        In acest moment nu mi-as trimite in nici un caz copii sa studieze in Romania. In nici un caz! Nu ar studia de fapt nimic, iar din lipsa de procupare a cadelor didactice, nici viata de student nu ar avea.

        Trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca diploma universitara e precum certificatul de nastere in Romania- nu atesta decat faptul ca existi.
        • +1 (1 vot)    
          O singura eroare! (Marţi, 15 iulie 2008, 10:39)

          Catalin [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

          Toate analizele tale legate de acest subiect sunt adevarate! Nu e nici o diferenta intre facultatile de stat si private, iar calitatea e una care lasa de dorit!

          O singura eroare ai comis: In momentul aderarii tarii noastre la U.E. toate diplomele obtinute la facultatile acreditate din Romania (de stat sau particulare) au devenit automat acceptate si recunoscute in toate statele membre UE! In primavara a fost chiar o mica vanzoleala in presa legat de intentia Comisiei Europene de a da in judecata la Curtea Europeana de Justitie de la Luxemburg un numar de state comunitare care refuzau aceasta recunoastere! In urma acestei amenintari toate statele UE recunosc sau sunt in curs de a recunoaste diplomele romanesti!

          E unul dintre putinele avantaje (datorita prostiei noastre , cei drept), alaturi de libertatea de circulatie, imediate ale integrarii!

          La marea majoritate a universitatilor din vest (exista si exceptii - universitati de elita) e la fel ca in Romania - si ti-o spun din experienta! Nu se invata, se scot absolventi pe banda rulanta!

          Asa ca mergeti la orice universitate acreditata din Romania! Luati-va diploma, ca cel putin cat suntem stat membru UE diploma voastra e obligatoriu recunoscuta de oricare alt stat membru! Si nu fiti complexati, studentii nostri sunt la fel de inteligenti (sau ne...) ca si ai lor!
          • +1 (1 vot)    
            totusi (Marţi, 15 iulie 2008, 12:41)

            Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Catalin

            Da, numai ca recunoasterea "de jure" nu-i totuna cu aia "de facto".

            Altfel spus, presupunind ca s-ar recunoste in Romania diplomele emise in Burkina Fasso si tu ai fi angajator, cum te-ai gandi la cineva care are o diploma emisa acolo?

            Da, stiu ca si in Vest sunt Universitata de k.. Problema e ca sunt si Universitati bune... poti sa alegi. Aici cum alegi?
            • +1 (1 vot)    
              Ai dreptate (Marţi, 15 iulie 2008, 13:34)

              Catalin [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

              Intr-adevar, in vest iti recunoaste diploma, dar angajarea se face pe baza de CV si interviu! Cum e si normal, competenta si experienta profesionala conteaza! De aceea se spune ca inafara ajung - si ma refer la emigrantii cu studii aici - cei mai buni! Selectia e una extrem de riguroasa!

              Insa sunt semne ca si la noi incepe sa se tina seama de asa ceva! Ca de obicei suntem doar cu cativa pasi in urma!
              • +1 (1 vot)    
                "baza de selectie" (Marţi, 15 iulie 2008, 14:19)

                Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Catalin

                Asa e , doar ca ar trebui sa fie o "baza de selectie" mult mai larga.

                In plus nu sunt asa de sigur ca invatamantul institutionalizat e cel care face in acest moment deosebirea, daca nu cumva e vorba de auto-instruire intr-o proportie foarte ridicata.

                Greu de spus.

                Nu stiu la ce semne te referi, ar si bucuros sa mi le spui.
                • +1 (1 vot)    
                  E mai greu acum (Marţi, 15 iulie 2008, 14:48)

                  Catalin [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

                  Firmele serioase, de obicei straine, si care cauta personal calificat, deja fac o selectie mult mai dura decat in trecut!
                  • +1 (1 vot)    
                    cateva rationamente (Marţi, 15 iulie 2008, 15:21)

                    Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Catalin

                    Eu cunosc situatia din consultanta, unde firmele, si straine si romanesti, nu cauta deloc personal calificat, ci mai degraba personal cu relatii.

                    Plus ca stiu o groaza de firme straine de consultanta, care numai serioase nu se pot numi. Adica, eu nu as pune semnul egal intyre firme serioase si firme straine, din proprie experienta luand infinit mai multe tepe de la firmele straine decat de la cele romanesti.

                    In alte domenii nu stiu cum e, dar cand ma uit pe rpoduse, din ce in ce mai multe sunt din afara Romaniei, asa ca probabil avem o cerere de personal calificat foarte redusa pe acel segment.

                    In comert s-ar putea sa fie cum spui tu, numai ca acolo calificarile nu sunt esential legate de invatamant, si sunt si de doar cateva categorii.

                    Astea sunt informatiile mele, si judecata mea.
                    • +1 (1 vot)    
                      In comert e dezastru (Marţi, 15 iulie 2008, 15:58)

                      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

                      Cred ca in ce priveste personalul din comert - vanzari, acolo selectia si lipsa personalului calificat e dezastruoasa!

                      Insa, in ansamblu, fata de anii 90 sau chiar primul cincinal din noul mileniu, selectia salariatilor - in toate domeniile - e mult mai riguroasa! Iar - cu anumite exceptii specifice, gen pile - in domenii precum cel financiar bancar sa stii ca de ceva timp stacheta a fost ridicata!

                      Multe firme deja sunt mai atente in ce priveste angajarea personalului! Mai scapa o pila, doua, o obligatie, ca doar suntem romani, dar in principiu a ajuns sa se caute si experienta, seriozitate si profesionalism! Insa nu e o transformare miraculoasa, mai degraba o evolutie, oarecum lenta, dar pozitiva!
    • +1 (1 vot)    
      daca ai vedea (Luni, 14 iulie 2008, 16:40)

      johngood [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      pai daca ai vedea te-ai luat cu mainile de par.

      in plus, se merge pe ideea ca daca e particular inseamna ca e prost, daca e de stat e bun.

      din pacate oamenii nu stiu ca si universitatile de stat trebuie acreditate la fel ca cele particulare si multe nu sunt in stare sa faca asta din cauza oamenilor fara valoare din conducere.

      daca s-ar respecta normele de calitate la universitatile de stat jumatate de profesori ar trebui dati afara. numai dupa o sa avem aspiratii pentru top 500.
    • +1 (1 vot)    
      Estimare :) (Marţi, 15 iulie 2008, 8:39)

      http://mascuzati.blogspot.com [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Fac pariu ca evaluarile universitatilor de stat sunt cam nasoale. Naspa. La pamant, ce mai incoace si incolo. O fi vreo universitate romaneasca de stat in primele 100? Presupun ca nu, desi n-am stat sa caut.

      Acestea fiind spuse, universitatile particulare mai au mult pana sa atinga pamantul. Sunt undeva pe la 6300m adancime si nu pot fi detectate nici cu cele mai avansate aparate de masura...

      Habar n-am cum mentin acreditarea, dar e o jale sangerie.

      Nu ma crede pe cuvant. Intereseaza-te.
      • +1 (1 vot)    
        nati-o tie, da-mi-o mie = evaluare (Marţi, 15 iulie 2008, 12:47)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui http://mascuzati.blogspot.com

        M-am interesat. Ia si tu site-ul ARACIS, vezi care sunt cerintele de evaluare. Cimpanzeii aia bonobo au nascocit un mix terifiant de copy-paste din ISO 9001 (standardele de calitate) si reminiscente ale comunismului. Ici colo mai rasar prostii pure.

        Evaluarea, domnii mei, se plateste! Multe sute de milioane. Numai ca universitatile de stat o paltesc din banii nostri (de la buget), iar cele particulare numai din banii studentilor.

        Universitatile platesc pentru a fi evaluate, de fapt, unele de altele, pentru ca de unde credeti voi ca sunt "expertii independenti" de la ARACIS- evident, tot de la universitati de stat...

        Evaluarea dupa criteriile alea nu valoreaza nici o ceapa degerata...
  • +3 (3 voturi)    
    ciudat (Luni, 14 iulie 2008, 16:05)

    Hopa [anonim]

    Citind din curiozitate lista de la Universitate constat ca tara are mare nevoie de filosofi si istorici si putina nevoie de juristi si specialisti in limbi straine. :)
  • +2 (2 voturi)    
    a face o facultate a ajuns ca si scoala primara (Luni, 14 iulie 2008, 17:21)

    Cosma [anonim]

    a face o facultate a ajuns ca si scoala primara... trist :( multi nu ar avea ce cauta pe acolo...
  • +2 (2 voturi)    
    fuckultate (Luni, 14 iulie 2008, 18:56)

    kllaus [anonim]

    pana la urma facultatea are rolul de a educa si mai putin de a cerne elevii care vor sa devina intelectuali. Problema este daca chiar exista invatamant in cadrul acestor facultati sau doar se asigura un cadru pentru ca studentii sa poata organiza chefuri, sa poata bea si sa ia droguri. Pentru a raspunde unui comentariu anterior, chiar si facultatile de stat de prestigiu au devenit cu timpul niste mizerii. Si asta s-a facut din foame de bani.
  • +1 (1 vot)    
    .. (Marţi, 15 iulie 2008, 9:25)

    monica [anonim]

    ce vremuri,cand am dat eu admiterea erau doar 60 locuri la facultatea de stiinte politice
  • +1 (1 vot)    
    cauza versus efect (Marţi, 15 iulie 2008, 12:00)

    Alma Mater [anonim]

    Ceea ce se pierde din vedere - vis-a-vis de calitatea invatamantului superior romanesc, fie el de stat ori particular - este calitatea tot mai slaba a absolventilor de liceu.

    Pe vremuri nu orcine ajungea invatator sau profesor in ciclurile primar si gimnazial. Trebuia sa faci de musai liceul pedagogic (care avea o intindere de 13 ani) si mai apoi o facultate pentru a putea tine ore la un liceu.

    Azi, aflu din presa, ca la nu stiu ce scoala (din lipsa de cadre didactice specializate) orele de engleza se fac de femeia de serviciu. Ma intreb ce si cat stiu acei elevi ???

    Nu stiu cati dintre voi ati prins examenul de treapta in liceu, cand practic se injumatateau clasele in ciclul II, a XI si a XII-a.

    In zilele noastre, doar daca esti retardat sau oligofren poti rata obtinerea unei diplome de bac sau licenta, ori in cel mai rau caz nu te prezinti la examenele de finalizare a studiilor. Cunosc o gramada de licentiati care nu profeseaza in domeniul studiilor terminate. De ce? Piata, societatea inca cerne si asta e un lucru bun.

    Cat priveste diferenta dintre studiile in institutii de stat si particulare, am avut ocazia sa observ ca baza materiala este uneori mai buna la cele din urma.

    Rezultatul? Daca nu ai juristi buni, nu poti avea legi bune. Daca nu ai economisti buni, nu ai cum sa ai o economie competitiva. Si tot asa, in orice domeniu.

    Daca se doreste performanta, trebuie reorganizat sistemul de invatamant inca de la ciclul primar.
    • +1 (1 vot)    
      .De acord! (Marţi, 15 iulie 2008, 12:43)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Alma Mater

      Sunt perfect de acord. Reorganizarea trebuie sa fie totala.

      Sunterm in criza, oricat am nega asta ("denial sindrom") , si din criza nu iesi cu carpeli, ci numai cu masuri ferme si profunde.

      Sunt destu cei care stiu cum ar trebui, unii poate stiu mai bine, altii poate se inseala. Dar e muuult mai rau sa nu faci nimic decat sa nu incerci. Cand ioncerci, ai o sansa.
  • 0 (0 voturi)    
    Medicina (Miercuri, 16 iulie 2008, 13:58)

    bugs [anonim]

    As dori daca se poate sa imi spuna si mie cineva situatia inscrierilor la medicina , cati candidati sunt pe loc. Daca se poate pentru Cluj si Bucuresti.
    Va multumesc anticipat !
  • 0 (0 voturi)    
    inscrieri pt. colegiu sau facultatea de farmacie (Luni, 21 iulie 2008, 16:49)

    mihaela jurj [anonim]

    Va rog daca stiti careva sa-mi spuneti cand anume se fac inscrierile pt. colegiu sau facultatea de farmacie din cluj, din ce anume se da examen si ce universitate sau colegiu de farmacie din cluj imi recomandati?Va multumesc!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri