AFP despre medicii romani: Emigreaza in cautarea unor salarii occidentale

de D.G.     HotNews.ro
Sâmbătă, 12 iulie 2008, 17:03 Actualitate | Esenţial

Situatia medicilor romani a ajuns in atentia agentiilor internationale de presa. AFP comenteaza ca medicii romani emigreaza in numar tot mai mare catre Europa de Vest, determinati de salariile foarte mici si de conditiile de munca precare din tara. Acest fenomen risca sa afecteze si mai mult sistemul de sanatate romanesc, deja deteriorat, mai scrie agentia franceza, citata de Mediafax.

Potrivit unui sondaj efectuat la sfarsitul lui 2007 de fundatia Solidaritatea Medicala Europeana, 45 la suta dintre medicii si asistentele medicale din Romania vor sa plece in strainatate.

Principalul motiv invocat este acela al salariilor. Un medic in curs de specializare, adica dupa sase ani de studii generale si pentru o perioada de cel putin sapte ani, nu primeste decat un salariu de baza de 220 de euro pe luna. Salariul mediu in Romania este de aproximativ 350 de euro.

Potrivit statisticilor Colegiului Medicilor francez din mai 2008, numarul medicilor romani care lucreaza in Franta a crescut cu 320 la suta in ultimele zece luni. De altfel, de la inceputul anului, peste 7.000 de specialisti au solicitat Ministerului roman al Sanatatii recunoastere diplomei lor in strainatate.

Pe de alta parte, la Ministerul Sanatatii, nu se vorbeste inca de un "deficit" de medici la nivel national, ci numai de un "grad insuficient de ocupare a posturilor in unele specializari".

Cardiologii, urologii, neurochirurgii sau anestezistii lipsesc din multe spitale si numerosi bolnavi sunt constransi sa mearga intr-un judet vecin pentru a consulta un specialist.

Totusi, potrivit sondajului realizat de organizatia Solidaritatea Medicala Europeana, medicii sunt dispusi sa ramana in tara daca veniturile lor vor fi cuprinse intre 500 si 1.000 de euro. 























2372 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    PRIMAR (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 17:32)

    HORACE [anonim]

    IO MA LAS DE MEDICINA SI MA FAC PRIMAR CA OPRESCU
  • 0 (0 voturi)    
    Intre 500 si 1000E :)))) (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 17:34)

    Medic [anonim]

    Mai degraba intre 1000 si 1500...si aici ma refer doar la rezidenti. A, cu tot cu spaga, bineinteles!
  • +1 (5 voturi)    
    SALARII !!!!!!!!! (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 17:53)

    Crina [anonim]

    Stiu sa ceara, dar meserie cunosc?
    • +1 (5 voturi)    
      buna intrebare, Crina (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 18:01)

      Iascrijan [utilizator] i-a raspuns lui Crina

      raspuns: maxim unul din zece. adica mai putin decat cei ce pleaca din tara :-)
    • -1 (3 voturi)    
      raspuns (Duminică, 13 iulie 2008, 10:24)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Crina

      Nu sunt medic, dar comentariul tau ma umple de revolta. Probabil esti absolventa de facultate de trei bani,(management, marketing, etc.), lucrazi intr-o firma care te plateste bine, motiv pentru care iti permiti sa evaluezi problema unor oameni care au facut cel putin de doua ori mai multa scoala decat domnia ta...
      • 0 (0 voturi)    
        Si la ce foloseste scoala (Duminică, 13 iulie 2008, 17:04)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        La ce foloseste scoala daca ei nu isi fac meseria cum trebuie? Poate omu e intr-o firma care il plateste bine si merita.
    • +1 (1 vot)    
      dorinta (Duminică, 13 iulie 2008, 14:16)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui Crina

      iti doresc sa afli cat de curand!!!!
  • -1 (5 voturi)    
    Sa plece (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 18:05)

    romanul [anonim]

    Clasa medicilor este una dintre cele mai corupte din ro. ca sa nu mai spun ca au pus umarul la distrugerea sistemului. Licitatiile si contractele facute de directorii spitalelor deja sunt legendare. Cine nu cunoaste un medic care este in cardasie cu psd-ul? oare nu-l duce mintea sa priceapa ca sunt bagati in neo-PCR? ba da. Cine nu a auzit de un medic care santajeaza bolnavul grav, ca nu-l opereaza decat dupa ce plateste, de parca spitalul este facut din banii maica-si, acum fac pe victimele. Populatia Romaniei poate sa supravietuiasca si fara medici ca pe vremea lui Stefan cel Mare, a supravietuit homo sapiens miloane de ani si fara medici cu profile psihologice de gen fratii Camataru. Copii orfani bolnavi de sida, au fost imbolnaviti de asistente care foloseau material prost sterilizat, oare nu aveau medici ca sefi? dupa cate stiu eu pe lumea asta mai exista si responsabili.
    • +2 (4 voturi)    
      Zau (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 18:19)

      Tudor [anonim] i-a raspuns lui romanul

      Romane, sa zicem ca ai un accident de masina si ai o fractura de coloana. Ajungi intr-unul din spitalele de "r**hat" - ce faci daca nu exista medici acolo - crapi, nu?
    • 0 (2 voturi)    
      Pentru romanul (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 18:25)

      Dr Who [anonim] i-a raspuns lui romanul

      Stimabile, vorbesti tipic ca un frustrat...arunci cu pietre
      de la marginea apei ca sa nu te uzi.Si hai sa-ti zic ceva :medicul nu trebuie sa raspunda de ce face asistenta? Responsabilitatea la noi e tipic romaneasca ;in sistem piramidal.In varf e medicul si toti care sunt sub el ,daca nu-si fac treaba EL raspunde.Ti se pare corect,ca Altcineva sa raspunda pentru idioteniile tale?Deci ,daca femeia de servicu nu-si face treaba in salonul tau,TU ca medic esti de vina nu?
      In strainatate responsabilitatea e liniara.Medicul are obligatia sa puna diagnosticul si sa prescrie tratamentul.Restul,le fac asistentele si fiecare raspunde de ceea ce face.
      Hai sa nu generalizam.As vrea sa te vad cand te imbolnavesti daca ai tupeul sa mergi la doctor.Ca vad ca aici te dai mare si tare.Sau te pomenesti ca esti invincibil.
      • 0 (0 voturi)    
        DR.WHO AI DREPTATE (Duminică, 13 iulie 2008, 20:24)

        ADRIANA [anonim] i-a raspuns lui Dr Who

        AI PERFECTA DREPTATE.spre exemplu, eu sunt asistenta medicala in chirurgie intr_o tara din vest. stii cum sta treaba? nu medicul care opereaza raspunde de pacient dupa operatie ci anestezistul . daca sunt in garda de noapte si pacientul nu se simte bine sau exista reale probleme legate de sanatatea lui, eu nu sun doctorul care l_a operat, sun ANESTEZISTUL!! ASA ESTE IN STRAINATATE. plus.stim bine ca in romania la fiecare antibiotic administrat facem inainte testul IDR.ehe, aici nu se face. daca le spui ca vrei sa il faci, sunt ironici spunandu_ti ca exista hidrocortizon.anyway, asta este problema ta.adica, asistenta medicala raspunde de tot tratamentul care i se administreaza pacientului dupa operatie. de multe ori, avem atatea antibiotice de administrat alternativ doar pentru un pacient, ca nu stiu zau daca te mai gandesti ca ar avea vreo alergie. si daca te nimeri ca ai 20 de pacienti si inca doar 2 asistente, serios ca ai nevoie de hidrocortizon in buzunar. hehe. radeti, dar eu il am in buzunar, intotdeauna one ampule of hidrocortizon si o seringa de 5. hehe.
        • 0 (0 voturi)    
          despre emigrare (Duminică, 12 octombrie 2008, 19:42)

          chiciudean narcisa [anonim] i-a raspuns lui ADRIANA

          as dori daca se poate cateva informatii despre posibilitatea plecarii in alta tara .am absolvit medicina si nu am prea multe sanse in tara .multumesc mult .si daca se poate astept un email.noroc.
    • -1 (1 vot)    
      Certitudine (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 18:32)

      Handrews [utilizator] i-a raspuns lui romanul

      Probabil ca populatia Romaniei poate sa supravietuiasca fara medici, dar cu siguranta ca nu poate supravietui fara oameni ca tine.
    • +1 (1 vot)    
      sarac (Duminică, 13 iulie 2008, 14:15)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui romanul

      ba, sarac cu duhul poti fii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • +4 (4 voturi)    
    de ce pleaca doctorii1 (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 18:19)

    doc [anonim]

    Abia asteptam inca un articol din care sa se nasca comentarii malitioase. In opinia mea doctorii care pleaca sunt din urmatoarele categorii:
    A. categoria cu posibilitati, bine pregatiti dar care vor sa practice in conditii decente
    B. categoria fara posibilitati, bine pregatiti care pleaca pentru ca au investit prea mult in ei pentru a fi batjocura unei societati care nu-i merita.
    Ambele categorii dau examen sau interviu de limba si de specialitate pe langa dosarul pe care il depun in prealabil. Deci din start, Romanica scapa de medici din cei mai buni ramanand in tzara cei care au terminat facultatea atat la stat cat si la particulara dar care nu au aspiratii prea inalte.
    Aici se mai nasc 2 categorii:
    C. Cei cu posibilitati care au asigurate prin nepotism posturi in spital, doar sa termine facultatea adica sa curga cei 6 ani
    D. Cei fara posibilitati, care de voie, de nevoie se angajeaza dupa spital ca reprezentanti medicali, meserie mult mai bine platita de cat cea de medic (a se citi sclav al unei societati care din 1948 incoace nu le recunoaste meritele)
    Ar mai fi categoria:
    E. medici buni care au reusit sa se angajeze in sistemul privat unde castiga sume echivalente ca ordin de marime cu cele din tarile occidentale.
    Medicii care au un post in spital, sau cei care au CMI-uri in contract cu casa de asigurari au intrari frumusele in cont si nu sunt inclusi in schema imigrantilor. Un medic de CMI are intrari care fluctueaza intre 3000 si 10000 RON brut (din care se mai plateste si asistenta si utilitatile).
    Exista in Romania medici care au venituri peste cele ale occidentalilor, venituri situate in majoritatea cazurilor in zona gri.
    Si dupa aceasta scurta analiza sa revenim la motivele pentru care tinerii iesiti de pe bancile facultatilor parasesc Romanica.
    Salariul de medic debutant, cam 700 RON net este incomparabil mai mic cu al oricarui absolvent de studii superioare. Este practic o palma peste obrazul unei bresle sortita sa slujeasca fara drept de apel asigurati
    • +4 (4 voturi)    
      de ce pleaca medicii 2 (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 18:32)

      doc [anonim] i-a raspuns lui doc

      platitori vajnici ai procentului consistent pentru sanatate, sau neasigurati, fie baieti destepti care shunteaza plata prin nedeclararea veniturilor fie pirande cu 10 puradei dupa ele care invadeaza “spitalul saracilor”, Urgenta Floreasca unde trebuie “serviti la cleste” pentru ca este dreptul lor. Practic societatea romaneasca formeaza gratis si incurajeaza exportul de specialisti catre tarile unde profesiunile liberale au ramas sa fie recunoscute pentru simplul fapt ca faimoasa Cortina de Fier a picat mai la est. Pretul pe care il platim cu totii pentru un sistem de sanatate deficitar este lipsa de recunoastere a medicinei ca profesiune liberala dupa 90 asa cum s-a intamplat cu avocatii, notarii publici si chiar si cu medicii dentisti carora li s-a recunoscut dreptul la onorarii.
      Nu este normal sa platim de 2 ori niste servicii. Asa este! Si cetatenii nu sunt vinovati pentru ca trebuie sa scoata plicul pentru a primi atentie. Nu ca n-ar face=o si la cadastru, si la functionarii publici din alte sectoare. Doamne fereste! Cetatenii sunt insa vinovati pentru ca nu cer factorilor de decizie recunoasterea unei profesii cu mare responsabilitate ai caror reprezentanti se afla in slujba lor. Adica apatia tipic romaneasca si multumirea de a-I huli doar pe medici.
      Desigur ca orice sistem are si brese si orice padure are uscaturi. Exista medici care pretind in sistemul de stat onorariu pentru actul medical si medici care conditioneaza relativ acest fapt astfel incat pentru a fi sigur ca iti va merge bine te simti obligat sa cotizezi. Ei nu vor disparea pana cand nu se vor defini clar niste sume acceptabile pentru remunerarea unui act medical de calitate. Abia atunci cei in cauza vor putea fi trasi la raspundere si chiar actionati in justitie.
      • +3 (3 voturi)    
        De ce e presa vinovata? (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 18:54)

        doc [anonim] i-a raspuns lui doc

        Jurnalisti obscuri in cautarea de senzational fabrica adesea stiri halucinante care sa creasca ratingul fara a avea insa pregatirea necesara de a sustine cu argumente afirmatiile transmise in prime time. Se nasc astfel cazuri de malpraxis, mai mult sau mai putin adevarate care alimenteaza ura populatiei fata de medici.
        Acest aspect ingrijoreaza medicii si le sporeste dorinta de a practica in conditii normale. In definitiv de ce sa profesezi intr-o tzara care e gata sa te linseze pentru ca piranda nu sa prezentat la luarea in evidenta a sarcinii si a venit in luna a 9a sa se suie direct pe masa si sa nasca? Sau poate bebelusul cu calus in gura care s-a sufocat cu propriile secretii pentru ca a indraznit sa tzipe pentru ca=l durea burtica si sa-l deranjeze pe Ghita care s-a intors obosit de la carciuma, e la un pas de a da ortul popii ar medicii sunt vinovati pentru ca el este in insuficienta respiratorie acuta. Si exemplele ar putea continua.
        Binenteles ca la polul opus se vor afla voci care vor zice: si cu gravidele abandonate in sala de nasteri sa se chinuie pt ca nu au cotizat cum ramane. Sincer nu prea am intalnit cazuri dar cu siguranta ca sunt de acord cu sanctionarea unor astfel de monstri ascunsi la adapostul unor halate albe.
        De aceea adresez o invitatie jurnalistilor ca inainte de a arunca o stire in prime time, fie ea chiar si senzationala sa se informeze totusi!
    • +1 (1 vot)    
      Cum si de ce exagereaza pacientii? (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 18:44)

      doc [anonim] i-a raspuns lui doc

      Prin comparatie cu tari pe care aspiram sa le ajungem din urma sau chiar sa le intrecem, in care de multe ori se astepta pe lista si 6 luni pentru a avea acces la sistemul de stat, romanii beneficiaza de acces nelimitat si rapid la serviciile de sanatate publice indiferent daca sunt sau nu platitori de asigurari medicale. In plus, din motive electorale, factorii de decizie din toate culorile politice au tergiversat finalizarea si publicarea pachetului de baza cu servicii medicale la care au dreptul asiguratii sistemului de stat. Acest fapt practic se supune principiului comunist: “dai dupa posibilitati, primesti dupa nevoi”. Astfel servicii la care teoretic multi pacienti nu ar avea dreptul sunt practic accesibile si consuma cu lacomie fondurile asigurarilor de stat. Aici ar fi de adaugat consultul interdisciplinar realizat in cadrul unei internari in spitale de urgenta pentru probleme cronice care nu tin de motivele internarii. Exemplu; radiografii, consult ortopedic al unui pacient internat cu accident vascular cerebral ischemic pentru boala vertebrobazilara periferica.
      Pacientul s-a obisnuit astfel ca accesul este gratuit si nelimitat iar slujbasii sistemului trebuie sa se supuna neconditionat prestarii unor servicii de cea mai inalta clasa in ciuda remunerarii ordinare. Desigur nu este vina pacientului ci a celor care au perpetuat acest fapt!
      Atitudinea unora dintre pacienti care se adreseaza doctorilor tineri cu apelative de genul: “baiatu imi iei si mie o tensiune?”, “pasarico cand imi face si mie CT-ul ala?”, “mamica, ia citeste si mie analizele astea?” ar face sa se ingretoseze si pe vanzatoarea de la colt, darmite un absolvent de facultate. Atitudine care tine desigur de educatia primara si de motivele enumerate mai sus. Pe romaneste, medicilor a inceput sa le fie scarba de modul in care sunt tratati si ajung sa transforme excesul de zel din primii ani de rezidentiat in lehamitea medicilor primari “harsiti” cu insolenta si mizeria sufleteasca si fizica a un
    • +1 (1 vot)    
      Ai omis categuria "F" (Duminică, 13 iulie 2008, 7:12)

      teose [utilizator] i-a raspuns lui doc

      Din enumerare lipseste categora medicilor pregatiti dupa ureche, superficiali, delasatori si iresponsabili profesional. Fripturistii, oportunistii, ciubucarii si ingalatii intra la categoria "hors concurs".
      Cand - la sectia "Urgente Neurologie" - stagiarul iti vine langa pat sa-ti spuna cat trebuie sa-i dai doctorului "bine pregatit, cu posibilitati", parca-ti vine sa iti scoti perfuziile din maini si sa-l spanzuri pe imbecilul care, la 72 de ore dupa ce ai fost internat, nu a catadicsit sa treaca pe la capul tau, ocupat fiind cu scrierea a zeci de pagini pline de aberatii medicale in fisa pacientului. Tara de hartzogari si teoreticieni la rigola!
  • +1 (1 vot)    
    Bravo, doc! (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 19:48)

    Tyr [anonim]

    Comentarii care intrec cu mult tinuta oricarui "articol profesionist" de pe hotnews! Felicitari, Doc!
    • 0 (0 voturi)    
      mersi tyr! (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 20:18)

      doc [anonim] i-a raspuns lui Tyr

      Multumesc pentru aprecieri. Acum cativa ani am fondat un trust de presa medicala, ajungand intamplator sa fac pe jurnalistul pentru ca meseria de doctor nu-mi putea oferi nici macar posibilitatea de a-mi plati chiria. M-am intors insa la prima mea dragoste, medicina, pe care o practic in sistemul privat in conditii mai mult decat decente. Cred ca societatea noastra se indreapta inevitabil catre alternative gen case de asigurari private prin care vom avea acces la ingrijri medicale de calitate asa cum pretindem pe baza unei contributii consistente in functie de pachetul ales. Mi se pare firesc!
  • +1 (1 vot)    
    exces de medici in Romania, in realitate (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 20:55)

    gabriel [anonim]

    ma uimeste faptul ca desi vorbim la nesfarsit de mai bine de un an de zile de un deficit, in realitate ne confruntam cu un exces de medici pe piata din Romania. exces care printre altele se reflecta si in salariile medicilor tineri de pe piata privata, de exemplu.
    in urma cu aproximativ un an Parlamentul a adoptat un amendament la Legea reformei si a modificat brusc varsta de pensionare la 65 de ani pentru medici (fata de, aproximativ, 59 ani pentru femei si respectiv 63 de ani pentru barbati, cat este in prezent "varsta legala" de pensionare in Romania). cum femeile reprezinta cam doua treimi dintre medicii din Romania ne putem astepta ca in urmatorii 4-5 ani pentru medicii tineri sa nu avem pur si simplu locuri de munca in spitale sau cabinetele din Romania. si asta in conditiile in care medicii ar urma sa se pensioneze la limita actuala de 65 de ani, cea ce oricum nu se intampla in realitate.
    un alt exemplu: la sfarsitul anului vor termina rezidentiatul in specialitatea medicina de familie 2000 de medici. urmatoare generatie e de aproximativ 1800 de rezidenti in medicina de familie. in prezent, in Romania avem nevoie de aproximativ 300 de noi medici de familie pe an. cu totii stim ca medicii de familie oricum nu se pensioneaza la cei 65 de ani mai nou prevazuti de lege.
    sunt intradevar zone din tara si specialitati deficitare. insa asta tine de conditiile locale si mai ales de politica de pregatire a personalului medical din ultimii 18 ani dupa o crestere continua a locurilor la facultatile de medicina. chiar daca am incerca sa corectam acum erorile trecutului tot am avea nevoie de minim 10 ani.
    in concluzie, migratia medicilor reprezinta un debuseu in fata somajului medical. putem "pierde" intre 3000 si 5000 de medici tineri pe an fara ca sistemul medical din Romania sa fie prea afectat fata de momentul actual. vestul Europei reprezinta o solutie temporara si asta pentru ca un numar asa de mare va satura cu certitudine si aceasta piata.
    • 0 (0 voturi)    
      sustin opinia lui Gabriel (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 22:10)

      doc [anonim] i-a raspuns lui gabriel

      Pentru cine nu stie, cu aceeasi situatie s-a confruntat si Italia. Ea este probabil tara care are cel mai mare excedent de medici petru simplu motiv ca nu au existat bariere sau criterii de admitere in facultati de medicina rasarite ca ciupercile dupa ploaie. Italia este tara cu cel mai mare procent de medici convertiti in alte profesii sau care au abordari peri/para medicale, in incercarea disperata a medicilor de a se absorbi in sistem. In ceea ce priveste deficitul de medici acesta este relativ si numai in anumite zone, defavorizate economic in care prima de instalare a lui Nicolaescu nu a reusit sa-i atraga. In provincie deficitul este mai mare de personal mediu care a obtinut recunoasterea inainte de 2007. Nu cred c-o sa se duca nimeni sa trateze cu aspirina si paracetamol in varfu dealului pe baba Safta. Toti se vor ingramadi la capitala unde exista si pacienti high class.
      Solutia este o politica viabila de dezvoltare economica si a infrastructurii in zona rurala care va absorbi medici intai in vecinatatea oraselor mari apoi din ce in ce mai departe. Si Franta se confrunta cu deficit de medici la tzara in timp ce la Paris se calca pe picioare. Si nici ei nu au gasit solutia de a-i atrage. Abia romanasii nostrii se lasa convinsi pentru cativa ani apoi pleaca si ei in orasele mari.
  • +1 (1 vot)    
    Mai tare decat articolul. (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 20:59)

    Alin [anonim]

    E comentariul lui Doc. Surprinde cat se poate de bine realitatea. Si atitudinile gen romanul o sa duca la disparitia specialistilor. Pentru ca ei chiar se duc.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru carcotasi (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 21:42)

    doc [anonim]

    Cei care sustin ca medicii nu sunt bine pregatiti ar trebui sa ia in mana o carte de medicina la intamplare. Dar s-o apuce bine, eventual cu 2 maini pentru ca exista riscul s-o scape pe picior. Pentru fiecare situatie clinica, boala cronica, asocieri de boli exista niste statistici care acorda procentaj de supravietuire. In traducere libera, oricat de bine pregatita ar fi echipa de medici, posibilitatea ca pacientul sa decedeze este in procent de x%. Sunt factori care tin de materialul clientului. Vedeti dumneavoastra, corpul uman nu este ca un automobil la care schimbi o planetara, si functioneaza perfect. El are niste mecanisme de reglare si control foarte complexe. Cand aceste mecanisme au fost depasite apare boala acuta, iar daca organismul se apara el se vindeca, lasand sau nu sechele. Aparitia de sechele determina uneori boala cronica, adica boala care nu se vindeca niciodata. Pe fondul unei patologii sau asocieri de patologii cronice organismul face fata mult mai greu in fata bolii. De aceea ne revine obligatia de importanta cruciala de a ne pastra in perfecta stare de functionare prin masuri simple de genul: faceti sport si evitati excesul de zahar sare si grasimi. De ce? Pt ca zaharul face diabet, sarea hipertensiune, grasimea ateroscleroza si risc de infarct si accident vascular cerebral. Si dat fiind ca nu avem decat un singur corp, viitorul medicinei este preventia. Vor veni vremuri in care se vor incheia asigurari de viata si la noi dupa criterii occidentale. Cei cu risc mare vor plati mai mult. De ce? Pt ca beau, fumeaza, fac sex fara protectie imbolnavindu-se de hepatite B, C HIV si au riscuri mai mari de deces. Militez pentru EDUCATIE (actualmente cel mai deficitar sector din Romanica- a se vedea dezastru de la bac si ultimele raporturi UE cu privire la educatia de la noi) atat de baza (cei 7 ani de acasa) cat si igienico-sanitare. Mancand sanatos si facand sport nu vom mai sufoca spitalele cu cronici iar costurile din sistem vor scadea.
    • 0 (0 voturi)    
      Numai o idee! (Duminică, 13 iulie 2008, 3:09)

      Maria [anonim] i-a raspuns lui doc

      Doctore,vorbesti de trustul infiintat!Nu esti interesat sa creezi si o emisiune despre sanatatae la TV?
      Intr-un fel s-ar ajuta populatiei sa se mai lumineze si sa se civilizeze!Eu am legatura intr-un cerc f.restrans mie,care-i un "scriitor"activ in domeniul medicinei si medicatiei,care a avut si anumite colaborari cu TV in Germana?Se poate angaja si anumite firme farmaceurice(altfel nu functioneaza)ca sponzori!
      Din pacate in ceeace priveste medicina din Ro.pot sa spun ca am fost surprinsi negativ despre atitudinea si comportamentul colegilori dumneavoastra,care se considerau"regii in halatul alb".
      Am trait pe holurile spitalelo bucurestene,asa de multe surprize neplacute(cu toate ca ne-am autorizat cu ce si cine suntem )prin incercarea de-a purta o discutie colegiala(noi ca vizitatori a unor pacienti din fam.Unii au murit de tineri,altii mai traiesc prin crearea posibilitatilor de medicatie prin noi).Atunci chiar mi-am spus:trebuie sa facem ceva!Deocamdata,din lipsa de timp,a ramas numai cu gandul.Dar citind
      comentariul tau,acest gand este reactivat.
      In Ro.este lipsa de educatie civica(pacient*medic)
      In loc de atatea show-uri ieftine si de bulevard.ar trebui sa se produca si asemenea emisiuni.
      Romanul este mereu pregatit sa invete ceva,dar ai lipseste leaderul adecvat!
    • 0 (0 voturi)    
      Lui Doc (Duminică, 13 iulie 2008, 6:17)

      Foxxy [anonim] i-a raspuns lui doc

      Ma intreb de ce medicii nu se organizeaza sa lupte cu sistemul, vor avea de castigat si ei si paciantii ! Oare nu din aceasta cauza a ajuns ministrul sanatatii un contabil, iar un medic se duce la primarie? Faceti un sindicat separat, nu cu moasele si asistentele. Si va garantez ca in 1-2 ani veti face nu reforma ci revolutie in sanatate. Sunt in varsta si bolnav, poate ca cineva se va gandi si va face ceva concret pentru sanatate. Am incredere si sparanta in tinerii medici.
    • +1 (1 vot)    
      Groasa rau (Duminică, 13 iulie 2008, 7:47)

      teose [utilizator] i-a raspuns lui doc

      O "carte groasa" pentru a afla una-alta despre asocieri, interactiuni si contraindicatii ar fi de folos multor colegi de-ai tai, prietene. Se numeste Codul Penal si ar fi cu mult mai facila daca ar cuprinde spetze din lumea halatelor albe cu guler gri. Daca nu ai fi lovit de aerul propagandist-securist, ti-as da o documentare punctuala, de actualitate, din care rezulta ca sute de medici pun zilnic viata pacientilor in pericol. Deliberat, voluntar si nu in vreun catun izolat; aici, in Bucuresti.
      Nu te conrazic; unitatile sanitare sunt pline de ceea ce vedem la tot pasul, iar cadrele medii se confrunta curent cu "Adu-mi si mie, papusa", dupa ce au cascat buzunarul halatului spre tiganul intins in pat. Eu nu ma mai supar; e mine ma tutuiesc si rezidentii, iar - in cazuri fericite - medicul ma gratuleaza cu "matale". Nu am auzit insa vreun pacient sa alunce pe langa "dumneavoastra, d-le/d-na doctor".
      Cat despre rezultatul santajului, pe care il numesti "onorariu", e bine sa ne amintim incrancenarea cu care medicii au refuzat, in urma cu sapte ani, statutul de functionar public. Oricum am da-o, mita oferita medicului nu e mita si nu putem vorbi despre coruptie. "Foloasele necuvenite", solicitate si primite prin constrangere, se vad totusi in opulenta afisata de doctorasi. Da-mi un exemplu de doctor sarac, exceptand-i pe alcoolici, obsedati sexual si dependentii de jocuri de noroc. Il sustin financiar neconditionat.
  • 0 (0 voturi)    
    Erata la "Cum si de ce exagereaza pacientii?" (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 21:45)

    doc [anonim]

    A se citi in loc de "boala vertebrobazilara periferica" boala artrozica vertebroperiferica.
    • 0 (0 voturi)    
      N-AI CU CINE... (Duminică, 13 iulie 2008, 0:36)

      HORACE [anonim] i-a raspuns lui doc

      NISTE TARANI
  • +1 (1 vot)    
    Stati flexati (Duminică, 13 iulie 2008, 1:53)

    make21 [anonim]

    Stati flexati ca vine PSD+PC+PNL=(PCR) care tocmai s-au laudat cu 1000 km de autostrada zburatoare + vro 40 km in bucuresti facuta de oprescu, 1000 scoli, 1000 gradinite, 1000 sali de sport , 1000 de prostanaci, 1000 de urangutani , 1000 , 1000, .............1000... dar la medici nimic???Astia sunt prea destepti si nu voteaza PCR-ul deci nu le d-au nimica.
    Asta e si scopul PCR-ului ( PSD+PC+PNL) sa plece oameni inteligenti din tara ca sa poata sa fie la guvernare pe veci
    • 0 (0 voturi)    
      Zbuceafarul! (Duminică, 13 iulie 2008, 11:59)

      nicollaeb [anonim] i-a raspuns lui make21

      A facut un film despre cativa politicieni romani incompetenti. Politicieni plecati cu mintea numai la avere, masini si case, in interiorul granitelor Romaniei. Clasa politica a furat din '89 incoace si s-a folosit de cei 22 milioane de romani. Acum nu e mai e nimeni in tara, doar clasa politica, care se plange ca nu mai are cine sa o stearga la fund!

      "Intoarce-te Romane bland,/ Alunecand pe-o raza/ Sa-i iei si sa-i strangi de gat/ Pe polititicienii astia loaza!
  • -2 (2 voturi)    
    sportsaga ro (Duminică, 13 iulie 2008, 3:32)

    sportsaga ro [anonim]

    sportsaga ro
  • -1 (1 vot)    
    doc vb asa ca sa te afli in treaba (Duminică, 13 iulie 2008, 8:43)

    mda [anonim]

    doc habar nu ai de ce vb
    eu sunt medic rezident si iti zic ca sistemu omoara oameni si tot sistemu prod doc
    din toti studenti la med numai 25% merita sa termine restu is spagari sau cu pile .din aia 25% numai 10 % isi dau interesu cu adevarat pt binele pac restu ii doare undeva .exemplu cel mai bun ii ca te internezi la prof x si te trateaza medicu rez de an mic si de pe alta specialitate daca ai ghinion(rez derma trateaza hiv ca profu ii plecat la congrese) asa ca las o mai moale.
    spaga ii peste tot mai ales in domeniu chirurgical de ex o op in cj la un spital militar costa7 mil doc plus 2.5 mil anestezistu si asta ii valabila pt toata lumea chiar si pt alti medici (operat pe tata).si in restu spitalelor ii la fel nu te lasa sa pleci acasa pana nu "strangi mana in particular cu doc "
    de competenta nu mai vb pt ca in tara au ramas numai aia care sunt mediocru pregatiti restu is departe si daca au ramas cei buni nu prea au loc de desfasurare din cauza mediocrilor cu pile vezi cazuri de tati si fii care isi lasa conducerea clinici unul de la altu .
    cei tineri is invatati sa se introduca in sistem si sa accepte spaga iar responsabilitatea sa o lase pe seama negrilor de pe plantatie(rezidenti) ca ei sunt prea ocupati iar rezidenti care incearca ceva mai mult dar fara protectia oferita de profi is trasi pe linie moarta imediat si aici vb de cluj nu de bucuresti
    iar ca malpraxis iti zic numai atat i a o foaie de obs completata la orice spital si o sa vezi ca in strainate pe una ca ea medicu ii acuzat de omor din culpa ca sa nu vb de atitudine prof sau trat specific bolii pe care uni habar nu au de ea.
    concluzie in strainate se cere mult dar ai respect si posibilitate de a valorifica potentialu din tine ca si medic
    deci go go go
  • 0 (2 voturi)    
    Senzatii tari din 1975 (Duminică, 13 iulie 2008, 9:23)

    teose [utilizator]

    Articol anonim submediocru, continuat propagandistic in comentarii(?). Cenzura comentariilor din afara, incapabile de "bravo!", "ce bine zici!" sau "excelent comentariu!" confirma slabiciunea, labilitatea autorului-comentator si - nu in ultimul rand - lipsa de profesionalism a administratorului unui portal de stiri si evenimente.
  • +1 (1 vot)    
    independenta medicilor (Duminică, 13 iulie 2008, 10:56)

    eu [anonim]

    Medicii care vor salarii occidentale ar trebui mai inatai sa studieze acolo si mai apoi sa practice medicina ca acolo.Pe de alta parte e nedrept ca o societate care investeste in formarea medicilor sa nu poata beneficia de investia facuta asa ca daca medicii care nu sant multumiti cu cat le ofera societatea care le-a finantat formarea si vor sa plece, sa-si plateasca studiile singuri sau sa returneze societatii ce au primit.Pentru un rahat de fotbalist se plateste suma de transfer ca vezi Doamne s-a format la un club,dar ca sa formezi un doctor cat plateste societatea ?
  • 0 (0 voturi)    
    independenta medicilor (Duminică, 13 iulie 2008, 10:56)

    eu [anonim]

    Medicii care vor salarii occidentale ar trebui mai inatai sa studieze acolo si mai apoi sa practice medicina ca acolo.Pe de alta parte e nedrept ca o societate care investeste in formarea medicilor sa nu poata beneficia de investia facuta asa ca daca medicii care nu sant multumiti cu cat le ofera societatea care le-a finantat formarea si vor sa plece, sa-si plateasca studiile singuri sau sa returneze societatii ce au primit.Pentru un rahat de fotbalist se plateste suma de transfer ca vezi Doamne s-a format la un club,dar ca sa formezi un doctor cat plateste societatea ?
    • 0 (0 voturi)    
      proportional (Duminică, 13 iulie 2008, 17:09)

      liana [anonim] i-a raspuns lui eu

      Pai exact asta si facem. La asa (rahat, cum va exprimati dv) "investitie" asa (rahat) prestatie.
      medicii romani returneaza societatii romane (de rahat) ceea ce le-a fost oferit, beneficiara de drept a investitiei. Eh, o sa vina si o vreme mai buna...
  • 0 (0 voturi)    
    cit plateste societatea? (Duminică, 13 iulie 2008, 16:41)

    yoda [anonim]

    Un medic care practica medicina 5 ani plateste
    societatii tot ce a investit pt.formarea lui.
    Dar societatea cind plateste banii pe care ii cheltuie
    un medic pt.a deveni medic ? Niciodata.
    Cind plateste societatea munca de zi si noapte a unui medic? Cei care nu sunt multumiti de medicii
    romani de ce nu se duc sa se trateze in strainatate?
    Cit priveste modul animalic in care sunt tratati medicii de majoritatea populatiei stiu si strainii deja.
    Daca esti femeie ,orice mahalagioica din oras
    sau de la tara te face albie de porci si te ameninta
    cu presa si televiziunea daca ai indraznit sa o superi
    cu o intrebare sau cu o remarca mai critica.
    Unele mirlance iti si dau indicatii -tipind la tine- ce ai
    de facut ca medic. Intra in saloane la orice ora din zi si din noapte si se pun pe urlat si amenintat ca
    la usa cortului.Si daca ai fi platit cu mii de euro,
    asemenea teroare e greu de indurat.
    In unele cazuri vin 7-8 apartinatori cu u bolnav si
    toti stau ca niste ciini sa se repeada asupra ta
    la orice lucru cit de neinsemnat care nu le convine.
    Credeti-ma ca in acest climat bietul doctor
    roman nu are zile multe.
    Sa fii tratat ca un vinovat si ca un individ bun de
    incasat dispret,injuraturi,palme,pumni,scuipaturi
    reclamatii neintemeiate si hartuiala din partea
    mass-mediei criminale din Romanica ,acesta
    nu este un loc unde sa vrei sa profesezi.
    In majoritatea spitalelor si policlinicilor nu ai aparatura ,faci multe garzi prost platite,
    muncesti pe brinci pentru un salariu de nimic.
    Si asta dupa 12 ani de invatatura numai la
    medicina,nenumarate examene si cursuri
    postuniversitare,unde nimeni nu-ti deconteaza
    nici cazarea,nici costul cursului nici transportul,
    ca de masa ce sa mai vorbim.
    Doctorul roman traieste intr-o societate paranoica,
    plina de ura si agresivitate la adresa sa.
    Cit despre doctori saraci,sunt cu duiumul.
    Plecati doctori tineri din Romania!Cit de repede.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu sunt deacord cu sistemul la HotNews (Duminică, 13 iulie 2008, 17:05)

    Alex [anonim]

    Nu sunt deacord cu sistemul asta de voturi la HotNews.

    Ce daca nu le plac unora postul meu inseamna ca nu trebuie sa se vada????
  • 0 (0 voturi)    
    jalnic (Duminică, 13 iulie 2008, 18:10)

    gigi de la scularie [anonim]

    avem un sistem sanitar jalnic.putem veni cu o mie de solutii care mai de care mai realista si mai buna.dar nu se aplic.
    vreti sa stiti raspunsul lu sinistru nicolaescu la intrebarea de ce nu face salariile medicilor si restului de personal sanitar?a zis ca oricum se descurca cu pacientii asa ca nu are rost sa le mareasca salariile.

    si astfel baza e distrusa.nu o sa avem ingrijiri medicale nici in o suta de ani.e elementar,nu dai mancare la magar ,nu trage caruta.
    sindicat al medicilor nu se poate face pentru ca sunt enorm de multe parghii de constrangere asupra medicilor.
    frustrari ,sunt destule.
    e corect ca hartzogarii de prin birouri sa beneficieze de aceleasi sporuri ca si cei care intra in contact cu produsele patologice,vi se pare corect ca medicul sa aiba salariu mai mic decat asistentul, vi se pare corect sa faci cerere de materiale si medicamente pe cai diverse ca sa poti sa iti faci treaba si sa ti se raspunda ca nu sunt,dar sa apara la cine sare cu lozu sau cu telefonu?si ar mai fi enorm de multe.
    de pacienti nu mai zic .stiu ca au drepturi dar nu si le cunosc.de obligatii nici nu mai vorbesc

    asa ca nu mai aruncati cu pietre ca nu sunteti mai breji.
  • 0 (0 voturi)    
    Prosti si fricosi (Duminică, 13 iulie 2008, 19:19)

    worker [anonim]

    Medicii ramasi si prosti si fricosi. Ei asteapta sa le rezolve altcineva problemele, inghit mizeriile "managementului" sanitar si comentariile belicoase ale celor ce se asteapta ca pentru o cotizatie lunara de 10-20 USD sa primeasca servicii "la standarde" - adica ca pentru una de 200-300 USD. Medicii romani sunt prosti si fricosi: ei nu au curajul sa puna piciorul in prag si sa spuna ca asa nu se mai poate, ca nu poti face performanta fara medicamente, avind la dispozitie numai 1/3 din asistentele necesare sau avind interdictie de a face atitea analize cite cred ei necesare pentru elucidarea diagnosticelor. Si sa nu generalizam: se plinge cinve de medicii stomatologi? Nu - pentru ca la ei platesti tot: platesti ca in vest si esti tratat ca acolo. In rest, multe salutari celor ce prefera sa plateasca rate de 150 euro la masina dar sa se plinga ca pentru fantastica suma de 15 euro cit dau la asigurari sunt tratati ca pentru... 15 euro!
  • 0 (0 voturi)    
    De ce pleaca medicii 1? (Duminică, 13 iulie 2008, 22:38)

    Reopro [anonim]

    Sunt medic roman plecat din tara. Am facut o specializare de 4 ani in Occident si ulterior m-am intors sa lucrez in Romania. Dupa 4 ani de lucrat in tara am renuntat cu parere de rau la aceasta si m-am reintors in Franta unde lucrez acum. Nu cred ca ma voi mai intoarce in Romania.
    De ce am plecat din Romania ?
    A. In primul rand din cauza nepotismului si a coruptiei. Nu exista loc pentru cei cu studii in strainatate. Toti copii cadrelor didactice din Universitatile de medicina lucreaza la accesi universitate ca si parintii si de multe ori in aceeasi specialitate. Am fost impiedicat si marginalizat de fiecare data cand am vrut sa fac ceva. Mi s-a spus chiar ca acum ca m-am intors trebuie sa uit tot ce am invetat dincolo si sa lucrez ca si ei. Ori eu nu stiam cum sa fac sa raman la nivelul Occidentului pentru beneficiul pacientilor din tara.
    B. In al doilea rand pentru a progresa si a urca scara profesionala in tara trebuie platite toate posturile. Aceste posturi nu se dau pe merit ci pe pile si pe bani.
    C. Salariul este o bataie de joc. Nu se poate trai cu slariul de medic in Romania. Cand socotesti chiriile, costul vietii si banii necesari formarii profesionale (carti adevarate de medicina, abonamente la reviste, participari la congrese etc) salariul este, de departe, minuscul. Spaga obliga medicii sa fie tot timpul descoperiti si li se inchide gura. Nefiind corect nu poti critica si nu te poti pune impotriva nimanui fiind vulnerabil.
    D. Nu imi aduc aminte ca in timpul cat am lucrat in Romania (5-6 ani) sa fi avut tot ce era nevoie pentru diagnosticul si tratamentul corect al unui bolnav. Se reutiliza totul. Mereu lipsea un produs sau un medicament si lucrul de zi cu zi devenea foarte frustrant pentru ca stiai ce trebuie facut, stiai sa faci dar nu aveai cu ce.
    • 0 (0 voturi)    
      pleaca medicii (Duminică, 12 octombrie 2008, 19:34)

      chiciudean narcisa [anonim] i-a raspuns lui Reopro

      in legatura cu plecarea medicilor ,este foarte adevarat ca totul e pe bani in Romania .am terminat in septembrie Facultatea de Medicina si am constatat cu parere de rau ca nu am prea multe optiuni.suntem cateva mii de candidati pe cateva sute de locuri la rezidentiat.ce v a fii?ce optiuni ai sa faci medicina ,putine.as dori sa plec din tara dar nu stiu cum.daca cineva imi poate da m ai multe detalii este rugat sa imi trimita un e mail .multumesc mult si multa bafta tuturor .cu respect.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce pleaca medicii 2 ? (Duminică, 13 iulie 2008, 22:46)

    ReoPro [anonim]

    Imi pare rau de tara si de bolnavii de acolo care ar avea nevoie de conditii decente si de medici competenti pentru a fi tratati.
    Dupa parerea mea Romania este tara unde se moare de boli curabile si tara cu cel mai slab sistem sanitar din Europa. Totul este subordonat intereselor financiare si de promovare profesionala ale dinozaurilor care conduc medicina romaneasca. Organizarea este catastrofica. Sanatatea romaneasca nu are bani multi dar si cei pe acre ii are sunt aruncati pe geam din pacate pentru bolnavi.
    Medicii romani buni lucreaza in strainatate.
    Nu trebuie sa ne facem iluzii si sa credem ca in Occident totul este perfect. Exista si aici coruptie, deturnare de bani, medici care urmaresc doar interesele lor materiale dar nu se poate face o comparatie cu Romania. In Occident aceste aspecte sunt exceptia iar in Romania regula.
    Sa auzim numai de bine !
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Luni, 14 iulie 2008, 11:28)

    LOL [anonim]

    si postarita vrea salariu ca in occident si nu cred ca are educatia unei postarite din occident...
    si instalatorul care iti schimba caloriferul vrea salariu ca in UE si de cele mai multe ori nu are niciun fel de scoala, a invatat si el ceva meserie stand in coasta unui vecin mai in varsta..
    hopa, taman un doctor roman, care detine totusi o facultate la activ, nu are dreptul sa ceara un salariu ca in UE pentru ca deh..nu s-a pregatit in UE.deci la gunoi cu el.

    asta ca raspuns pentru un individ de mai sus..fi dom'le serios, nu s-au pregatit multi in UE si toti vor si cei mai multi si au, salarii de UE...si nu cred ca mai apare la televizor, ca "stilista x" cele de o coafara 100 ron cand eu m-am tuns in franta cu echivalentul a vreo 50 ron...
  • 0 (0 voturi)    
    despre emigrarea unui absolvent de medicina (Duminică, 12 octombrie 2008, 19:40)

    narcisa.chiciudean [anonim]

    imi doresc mult sa plec din tara in stainatate unde cred ca am o sansa sa imi practic meseria fara sa dau spaga ,dar nu stiu cum .Desi abia am terminat Fac. de Medicina ,nu am prea multe sanse aici.daca este cineva care poate sa imi de a un sfat sau are informatii care ma r putea ajuta este rugat sa imi trimita un email .multumesc mult si mult noroc.
  • 0 (0 voturi)    
    de ce pleaca medicii din tara (Luni, 27 septembrie 2010, 12:54)

    doina [anonim]

    daca nu as avea virsta de peste 50 de ani as pleca si eu de miine deoarece nu se mai poate supravietui intr-o tara de mizerie. cu toate ca nu sunt medic , consider ca aceasta meserie este poate cea mai nobila si cu cea mai mare responsabilitate si ca atare ar trebui platita cum se cuvine.dupa atitia ani de studii sa nu ai cu ce trai este revoltator.
    doina


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version