Analiza HotNews.ro

Mascarada bacalaureatului: trebuie reintroduse examenele de admitere la facultate?

de Andreea Pora     HotNews.ro
Luni, 7 iulie 2008, 18:04 Actualitate | Esenţial

Bac 2009: proba de profil, la alegere
Foto: Rompres
Incununat de scandaluri, care incep cu mita si copiatul si se termina cu proasta organizare si hibele de conceptie si viziune, Bacalaureatul se transforma de la an la an intr-o parodie. In premiera, profesorii incap pe mina DNA, iar elevii se pot lauda cu metode de copiat de ultima generatie. Promovabilitatea, chiar daca in scadere, e bunicica - 77,49% - unele judete apropiindu-se de un frumos 100%. Daca la scris se copiaza, la oral notele sint umflate artificial - diferenta dintre notele de la oral si cele de la scris depaseste in multe cazuri 2-3 puncte. In timp ce profesorii cer reintroducerea examenului la liceu si universitati, invocind nivelul tot mai scazut de pregatire, Ministerul propune eliminarea probelor de oral. Facute dupa ureche, succesivele reforme au adus invatamintul in colaps.

Este reintroducerea examenelor de admitere o solutie? Ce ar trebui modificat in formula de bacalaureat? Cititorii HotNews.ro sint rugati sa raspunda la aceste intrebari si sa-si spuna opinia.

Subiectele "europene" de la oralul de limba si literatura romana au fost mana cereasca. Motivul e simplu: profesorii habar n-aveau. Comentarea "directivelor" Comisiei Europene uimea in aceeasi masura profesori si elevi. "Am spus atitea prostii, incit ma pufnea si pe mine risul. Profesoara se uita crucis, dadea din cap si spunea: bravo, bravo", marturiseste un absolvent de BAC.

La scris s-a copiat pe rupte, profesorul tinea de sase la usa, iar cartile de rezolvari treceau din mina in mina. Asta pentru cei care nu aveau "magneti pentru urechi". La sport s-au strins bani ad-hoc si plicul a fost dus de diriginta, la "tehnice", chiar profesorii dictau rezolvarile. Profesorul Gheorghe Radulescu povesteste despre zeci de teze identice.

Multi si prosti?

Discrepantele bat la ochi si despre ele vorbesc cifrele statistice. In Suceava promovabilitatea e de 98,38% si de 97,24% in Constanta, in timp ce Ilfovul cu doar 38,5%, pare o culme fie a exigentei, fie a prostiei. La nivelul tarii, unul din cinci elevi a obtinut note peste 9. Un liceu din Mehedinti se poate lauda cu cinci medii de 10, performanta neatinsa nici macar de faimosul Sf. Sava din Bucuresti. Daca in Sibiu si Buzau exista trei licee cu promovabilitatea de 100%, la altele aceasta se situeaza sub 10%.

Diferentele dintre notele la probele orale si cele scrise incep de la 4-5 puncte si ajung la 2. Elevi de 10 la romana oral de abia au scos cite un 6 la scris. Cei mai nemultumiti sint insa tot elevii, ca dovada ca s-au depus 27.000 de  contestatii, dintre care 5.000 doar in Capitala.

Solutii urechiste

Confruntat cu scandaluri de amploare, pus in fata dovezilor, reactionind la protestele diferitelor ONG-uri si solicitarile profesorilor de a fi reintrodus examenul la liceu si universitati, Ministerul avanseaza o solutie pe picior: eliminarea probelor orale la BAC. Dezbaterea se poarta pe site-ul www.edu.ro si cite capete, tot atitea pareri. Normal, din moment ce, ca si in cazul faimoaselor teze unice, propunerea nu are la baza niciun fel de studiu, analiza sau argumentatie.

37% dintre elevi si profesori considera ideea buna, spunind ca notele de la oral nu reflecta realitatea. Altii se intreaba, pe buna dreptate, daca solutia nu ar fi aceea a eliminarii spagii si a unor comisii exigente. Masurile punitive drastice, care tin insa de Minister, sint cele care ar rezolva problema, considera parintii.

Vrem examene, dar si studenti!

Urmeaza inscrirea la facultate. Locuri si facilitati pentru tot poporul, doar cine nu vrea sau e handicapat nu urmeaza o univesitate si nu-si ia, cel putin, licenta. Explicatia e simpla: majoritatea facultatilor de stat, nu mai discutam de cele particulare, organizeaza asa-numitul "concurs de dosare".

Aici variantele sint pentru toate posibilitatile. De la universitati unde este suficient sa depui dosarul complet si sa ajungi student, la altele unde ponderea notei de la bacalaureat incepe de la 25% si merge pina la 50%, pina la cele in care admiterea se face pe baza unei combinatii intre nota de la bacalaureat, media generala din liceu sau de la diferite materii si un test grila.

Rezultatul, dupa cum sustin profesorii universitari, este tot mai prost de la an la an, studentii fiind in mod evident mai slab pregatiti. Solutia, spun ei, este reintroducerea examenului de admitere.

Ipocrizia, interesul si banul

Intrebarea fireasca, in conditiile autonomiei universitare, este ce le impiedica sa reintroduca examenul de admitere. Raspunsul este unul singur: sint preocupati doar de propriul interes. Adica, le sint mult mai aproape slujba, salariul si statutul social decit "grija pentru sistemul de invatamint", "ingrijoarea pentru generatiile viitoare", "tarisoara si interesul national".

Profesorii sint platiti in functie de numarul de studenti, iar pe cale de consecinta, nu ai studenti, nu mai esti profesor. Acesta este motivul pentru care locurile in univesitati cresc constant, pentru care in loc de teste se cere nota de la bacalaureat sau cea din liceu. Din cauza aceasta examenele se trec cu spaga sau doar pe ochi frumosi, iar licentiatii, masteranzii si doctoranzii se inmultesc ca ciupercile dupa ploaie.

Ministerul tace si nu face

Scaderea nivelului de pregatire in intreg sistemul educational nu este o noutate pentru Minister. Exista studii, analize, date si statistici si toate arata necesitatea unor masuri radicale, o regindire din temelii a sistemului. Un inceput se parea a fi Pactul pentru educatie, din pacate insa sabotat politic.

Intre timp, fiecare ministru, vine cu propriile idei. Cristian Adomnitei, dezavuat de mai tot corpul profesoral, a batut recordul in schimbari fara de logica si fundamentare. Exemplul recent este cel al introducerii tezelor unice, lipsite de obiectivitate, generatoare de discrepante si incurajatoare ale hotiei ca sistem de promovare in viata.

Si profesorii din preuniversitar cer la unison reintroducerea examenului de admitere in liceu, degeaba insa. Ministerul nu doar ca tace, dar nici nu face nimic in a demonstra ca este constient de dezastrul pe care il patroneaza.

























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

5880 vizualizari

  • -9 (9 voturi)    
    Invitatie (Luni, 7 iulie 2008, 18:29)

    666 [utilizator]

    "Cititorii HotNews.ro sint rugati sa raspunda la aceste intrebari si sa-si spuna opinia."

    De-aia ma mai deranjez, doamna "obiectiva/deontoloaga" Pora. Nu de alta. Si, ca de obicei, nu am rabdare cu tot textul.

    Ma surprind insa intertitlurile:
    "Multi si prosti?" - Nu. "Multi si viitori gazetari joldunari".

    "Solutii urechiste"
    "Ipocrizia, interesul si banul".
    Hmmm... astea sunt din CV-ul dvs.?

    Lasati-ma sa ghicesc: il doriti pe ex-ul Hardau, cea mai mare catastrofa din Educatia postdecembrista. Ooops! Ala e pedelist...
    Sau insusi pe EL, doar pe EL, marele carmaci, atoatestiitorul, omnipotentul/prezentul... cel al carui chip va zambeste chioras din icoana de pe masa, dl. Basescu? EL sa traseze genialele directive de redresare a invatamantului mioritic, nu? Ca doar am vazut: se pricepe la justitie, e doctor in doctori, la transporturi, la politici energetice, externe si interne... la toate.
    Asta banuiesc ca insinuati. Nu?
    • +9 (9 voturi)    
      politica de partid (Luni, 7 iulie 2008, 18:54)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui 666

      - Stimat citiror, e de apreciat modul in care va sustineti politica de partid anti-Basescu, probabil colegii ca stimeaza foarte mult pentru lupta "doctrinara" pe care o duceti, problema insa era alta: "E bine sau nu sa se reintroduca examenele de admitere in facultate" ATAT!
      - Lucru care evident e necesar dupa atatia ani de reforma in care mai toate partidele au condus ministerul invatamantului si absolut toate au tinut sa-si lase amprenta "negativa" din pacate asupra lui.
      Mizeriile astea cu notele de la bac sau tezele nationale pentru admiterea in facultate sau liceu art trebui eliminate.
      Daca vrei sa faci o departajare intre 2 elevi ii pui sa dea examen impreuna si lucrarile sa fie corectate de aceeasi comisie... altfel coruptia care in Romania e generalizata va altera in mult mai mare proportie rezultatele.
      • +2 (12 voturi)    
        Evident nu e (Luni, 7 iulie 2008, 19:20)

        666 [utilizator] i-a raspuns lui gigi

        - ar trebui revazute toate discutiile care au provocat disparitia sau scaderea ponderii examenului de admitere. Examenul de admitere a fost eliminat pt. ca avea dezavantajele lui: "o zi proasta care ruineaza viitorul" (scuza tuturor loser-ilor care picau dramatic la admiterea la facultate), "la ce sa mai invat 4-5 ani in liceu cand eu STIU ca merg la o facultate care nu pretinde cunostinte generale ci specifice/tehnice" (ceea ce a dus la formarea de idioti multilaterali cu pretentii ca s-ar pricepe la ceva anume) etc.
        Se poate face o comparatie cu selectia de admitere la liceu; pana anul acesta au existat "examene de capacitate" carora li s-au gasit mai multe carente decat avantaje.
        E clar ca la noi inca se experimenteaza. Din greseala in greseala, poate-poate nepotii nostri vor gasi solutii.
        Sa nu uitam insa ca diplomele de facultate sunt o afacere dintre cele mai avantajoase (anul acesta numai, doi cunoscuti de-ai mei au devenit profesori de l. engleza, gratie "Spiru Haret"-ului, desi unul nu cunoaste decat chestiuni elementare iar celalalt, efectiv nu poate raspunde la un salut uzual in engleza), iar lobby-ul celor care au enorm de castigat din afacerea asta e cel care conteaza. Nu parerile noastre.

        - corect; imi cer scuze. Semnatura autoarei imi provoaca reactii anti-sociale.
        • +6 (6 voturi)    
          Foarte Corect acum! (Luni, 7 iulie 2008, 20:03)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui 666

          Ai dreptate ficare metoda are ajunsurile si neajunsurile ei, insa parerea mea e ca s-a inlocuit o metoda mai buna cu una mult mai proasta: cea cu media anilor de studiu + nota de la bac respectiv metoda omoloaga de la gimnaziu.
          Argumentatia lor cu "ziua proasta" nu tine, zi proasta poti sa ai si la bac....
          Ba chiar si mai rau daca la liceul tau nu s-a facut "o organizare si o cheta corespunzatoare" poti avea chiar o zi foarte proasta, in schimb ce alti colegi mai slabi dar care "s-au prezentat mai bine" din punctul asta de verede pot sa ia note mai bune ca tine.
          Din pacate invatamantul romanesc s-a umplut de mizerii de la aceste admiteri cu cantec, manuale aparute pe considerente clientelare si pana la diplome obtinute peste noapte contra cost fara macar sa fi fost vreodata inscris la vreo facultate...
          Insa nu ma astept ca acest domeniu sa faca nota discordanta fata de restul domeniilor de activitate din Romania care dupa cum stiti sunt la pamant....
          • +4 (6 voturi)    
            zi proasta? (Luni, 7 iulie 2008, 20:22)

            atreus [anonim] i-a raspuns lui gigi

            dar daca ai o zi proasta si chiar vrei la facultatea aia, stai un an, inveti si lucrezi in paralel si mai dai o data anul urmator! Nu-i o problema prea mare, nu?
            • +1 (1 vot)    
              Asa ca dai spaga la bac si trece! (Marţi, 8 iulie 2008, 14:50)

              gigi [anonim] i-a raspuns lui atreus

              - Asadar pentru a evita "aceasta zi proasta" dam spaga la Bac unde e mult mai simplu si in felul asta nici cu invatatu nu trebuie sa ne omoram prea tare. Corect?
              - Repet ce am scris si mai sus? La bac nu exista aceasta posibilitate "sa ai o zi proasta"? (Sau tocmai pentru asta se dau spagi si se fac aranjamente nu? )

              Bafta!
    • +1 (1 vot)    
      macar o urma de coerenta de-ai avea (Marţi, 8 iulie 2008, 17:10)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui 666

      ...mah...ce legatura are ce spui tu cu subiectul dezbatut?
      daca nu ai rabdare cu tot textul, despre ce comentezi de fapt?ce legatura are basescu, iara, pentru a trilioana oara, cu rezultatele la bac? :)) ce legatura ai tu cu lumea inconjuratoare, de fapt? :)
  • +7 (7 voturi)    
    O analiza corecta (Luni, 7 iulie 2008, 18:29)

    Liviu [anonim]

    Ati facut o analiza foarte exacta. Este simplu de demonstrat fraudarea bacului. Chiar plecand de la notele la sport. Daca ne-am uita dupa rezultate avem o tara pregatita de olimpiada de la Beijing.
    Problema este ca toata lumea se ascunde dupa cifre asa cum ati spus si dvs in articol. Insa pentru a se rezolva este foarte greu sa iei o decizie. Bacul a devenit generator de coruptie continua (ca sa folosim termeni europeni). Solutia ar fi sa nu se mai ia in calcul si sa fie doar o acceptanta a trecerii prin liceu cu trecut/picat ca variante de rezultat. Universitatile ar trebui sa organizeze examinari serioase sau sa impuna taxe. Poate asa s-ar mai diminua coruptia. Si sa nu uitam de admiterea in liceu si testele nationale . De acolo incepe putregaiul
  • 0 (8 voturi)    
    trei greşeli pe rând... (Luni, 7 iulie 2008, 18:31)

    Catalin [anonim]

    Aveţi nevoie de un corector, sau cum se numeşte persoana care revizuieşte ştirile înainte de a fi publicate. Aveţi un morman de greşeli în articol şi e păcat. Am tot observat că Hotnews.ro are articole de calitate, dar cu o prezentare foarte neserioasă.
    • -4 (6 voturi)    
      Cum tu crezi ca sunt greseli? (Luni, 7 iulie 2008, 18:55)

      Shadow [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Mai ales:
      "dezavuat de mai tot corupul profesoral"? Inteleg ca dna Pora a descoperit "coruptul".
      Eu il stiam mai de mult.
      Asa profesori asa jurnalism.
  • +6 (6 voturi)    
    Reintroducere? (Luni, 7 iulie 2008, 18:42)

    Anonim [anonim]

    La facultatile serioase nu se (prea) tine cont de bac.
    Sigur ca daca vrei sa le iei banii la fudulii de r(r)omani (sa aiba si ala mic o diploma, ce el e mai prost?) ii primesti fara admitere (nu de alta, dar unii cand aud de admitere nici nu se mai inscriu, chiar daca le dai subiectele gata rezolvate).
  • +7 (7 voturi)    
    E nevoie de examene (Luni, 7 iulie 2008, 18:47)

    gheorghe [anonim]

    S-au introdus unele reforme de invatamant - inspirate pare-se de marele prieten american, care par sa urmeze o agenda de cretinizare a generatiilor viitoare.
    Lasa-ti domnilor examenele la locul lor, sa puna copii mana pe carte.
    Nu suntem egali, unii invata mai bine altii mai prost. Sa tai elanul, cu ajutorul sistemului de invatamant, a celor ce au capacitati intelectuale mai bune, e o lipsa de respect fata de ei - si ei simt asta - si fata de viitorul neamului.
    Daca americanii sau altii vor sa-si faca copiii prosti, treaba lor, dar daca vor sa-i faca si pe ai nostri, s-avem pardon, nu ne trebuie.
    • +3 (3 voturi)    
      de acord : e nevoie de examene (Marţi, 8 iulie 2008, 7:53)

      cami [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      sunt perfect e acord cu tot ceea ce a scris gheorghe
    • +1 (1 vot)    
      un exemplu din America (Marţi, 8 iulie 2008, 11:56)

      deus [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      ar fi cel de la Medicina. Absolventul de liceu isi depune dosarul la cate facultati de Medicina vrea el, iar in caz ca este primit (fara examen de admitere! - deci trebuie sa invete in scoala tot timpul, ca sa aibe calificative cat mai bune!) are posibilitatea sa-si vada de carte sau de distractie. Dupa patru ani se face bilantul - cei care au fost cu adevarat interesati sa invete din greu, merg mai departe inca doi ani. Si uite asa sunt admisi initial sute de studenti, si termina medicina doar vreo 70-80, dar aia sunt buni. Ceilalti sunt absolventi de facultate de 4 ani, gen Biologie, Biochimie, iar cei care nu si-au vazut de carte si nu si-au dat, sau luat examenele, se reprofileaza ca au multiple posibilitati de alegere. Cred ca totusi am avea de invatat de la americani unele lucruri bune.
      La noi termina Medicina cateva sute, la o singura facultate si vai de pregatirea lor! Si tot noi ne plangem de calitatea slaba a ingrijirii medicale!
    • 0 (2 voturi)    
      mi-e teama ca nu ai dreptate (Marţi, 8 iulie 2008, 13:19)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      Tu vorbesti serios despre cretinizarea generatiilor viitoare de catre americani?

      Cred ca glumesti, sau te referi poate la faptul ca americanii nu prea au chef sa invete lucruri inutile , cum ar fi calculul diferential si intergal in clasa a XII-a sau altele de acest fel.

      Intimplator cunosc sistemul din SUA si te asigur ca 90% dintre absolventii lor sunt cu 1000% mai bine pregatiti decat 99% dintre studentii nostri.

      Cei de la noi care sunt bine pregatiti (1%) ar merita un premiu de stat, pentru ca faca asta IN AFARA sistemului oficial, pregatindu-se de fapt singuri.

      Sa nu confundam cunaosterea unei gramezi de lucruri inutile cu instruirea. De educatie nici nu are sens sa vorbesc- din ce in ce mai multi absolventi de la noi nu mai au nici un fel de abilitati sociale- nu stiu sa vorbeasca, nu stiu sa colboreze cu altii samd.
    • +1 (1 vot)    
      gramatica asta (Marţi, 8 iulie 2008, 13:59)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      gheorghe:

      Lasa-ti domnilor se scrie Lasati domnilor
  • +8 (8 voturi)    
    avem universitati serioase (Luni, 7 iulie 2008, 18:48)

    c [anonim]

    Dupa parerea mea o universitate care se respecta isi selecteaza singura candidatii nu se lasa pe mana nu stiu cui supraveghetor de bacalaureat din nu stiu ce sat. Normal ca multe universitati particulare sunt interesate doar de profit..si daca ar da un examen cat de cat probabil ca nici 1% din candidati n-ar lua 5-ul si atunci un examen nu e viabil pentru 'afacere'. Deci cei care se bazeaza doar pe bacalaureat sau intr-un procent mare pe bacalaureat nu sunt suficient de seriosi.
    • +2 (4 voturi)    
      statul ce vrea defapt ? (Marţi, 8 iulie 2008, 9:28)

      je [anonim] i-a raspuns lui c

      La facultatile particulare mai e de inteles de ce intra doar cu diploma de bacalaureat. Dar la stat care e castigul real daca se intra doar cu bacalaureatul si la finalul facultatii sa constati ca valoarea absolventilor e foarte mica ? Macar statul ar trebui sa fie interesat sa obtina specialisti si nu detinatori de diplome.
  • +8 (8 voturi)    
    f simplu (Luni, 7 iulie 2008, 18:54)

    The Great Cornholio [anonim]

    Examenul de admitere va dezvalui un adevar crud, ca invatamantul romanesc este la pamant. Chiar daca pare singura solutie, are si partile ei negative.
    Momentan, in facultati exista o multime de profesori dinozauri care nu vor sa renunte la catedra si singura modalitate de a ramane acolo este mentinerea numarului de studenti. de aceea si examenele de admitere se vor da pe subiecte extrem de usoare dar macar asa vor fi totusi aceleasi pentru toti studentii, iar cei care sunt cu adevarat buni nu isi vor mai pune in veci problema admiterii. ei vor fi mereu primii.
  • +6 (6 voturi)    
    nu se poate (Luni, 7 iulie 2008, 19:04)

    Anna [anonim]

    E inadmisibil ca intrarea la facultate sa se faca pe baza mediei la bac in conditiile in care la bac se copiaza pe rupte, se iau note mari la licee slabe si note mici la licee bune, cu pretentii!

    Oricum, facand abstractie de copiat, nu cred ca e bine sa conteze pt admiterea la facultate de matematica nota luata la bac la proba de sport.

    In plus, ministerul ar trebui sa puna o limita pt numarul de locuri disponibile pe specializari la facultate. Cum e posibil sa ai 400 de locuri la Universitate la facultatea de filozofie? Plus toata inflatia asta de economisti si avocati, s-au facut facultati particulare la Cocarlatii din Deal fara sa se verifice calitatea lor (probabil sunt acreditate pe principiul ca rectorul e nas, fin sau fost coleg de carciuma cu ministrul)

    Toate reformele astea facute de 18 ani incoace sunt pur si simplu o aberatie. In loc sa se introduca noi masuri la stil heirupist ar trebui facuta o strategie coerenta cu oameni de calitate, preferabil aducand din afara niste nume cunoscute din lumea academica internationala, nu fripturisti de-ai nostri care si-au luat titlurile de doctor si profesor universitar precum Oprescu.
  • +2 (4 voturi)    
    examene (Luni, 7 iulie 2008, 19:30)

    PaulR [utilizator]

    Binenteles ca trebuie reintroduse examenele de admitere. Nici nu trebuiau scoase in prima faza. Admiterea pe baza de dosar nu se intampla doar la universitatile particulare ci si la cele mai multe dintre cele de stat. Ajung sa faca studii tineri care nu au nici un interes pentru un domeniu sau nu si-au dat deloc silinta pentru a studia ceva in acel domeniu inainte de a-si incepe studiile universitare. La BAC se copiaza pe rupte iar invatamantul universitar e pe nicaieri.
  • +2 (4 voturi)    
    DA!!! ADMITERE CLARA (Luni, 7 iulie 2008, 19:44)

    atreus [anonim]

    da! vrem examene
    eu am dat admitere si nu am murit.
    • +3 (5 voturi)    
      DA ! CU ADMITERE PESTE TOT (Marţi, 8 iulie 2008, 7:57)

      cami [anonim] i-a raspuns lui atreus

      Eu am dat examen in clasa a VIII -admitere in liceu , am dat in clasa a X -treapta a II-a , in clasa XII-a -BAC-ul si apoi admitere la facultate si nu am murit , le-am luat pe toate .
      Sunt pentru examene .
      • 0 (2 voturi)    
        mim (Marţi, 8 iulie 2008, 11:21)

        mim [anonim] i-a raspuns lui cami

        sistemul cu treapta 1, 2 si admitere facultate era cel mai bun. de bac nu zic nimic pentru ca este simbolic si oricum ar trebui eliminat. practic este o ramasita din perioada interbelica, atunci cand absolventul de liceu era un om important si trebuia "incununat " cu o diploma. acum liceul nu mai are prea mare importanta.
  • +5 (5 voturi)    
    Ce ar trebui facut ? (Luni, 7 iulie 2008, 19:48)

    Florin [anonim]

    Atata timp cat exista si universitati particulare alaturi de cele de stat nu se poate impune un sistem de admitere universal valabil. Aceasta masura ar intra in contradictie cu independenta universitara.

    Exista o comisie de acreditare care poate stabili exact numarul de locuri pe fiecare specializare pe care-l poate pregati o facultate in functie de dotarile tehnice si de personal. De asemenea se poate cere o programa minimala pentru fiecare disciplina.
    Evident ca inflatia de absolventi nu se va opri astfel.

    Statul poate insa limita numarul de locuri cu taxe platite de la buget in functie de necesarul estimat de cadre la nivel national. Aceste locuri ar trebui impartite intre institute in functie de performantele studentilor si absolventilor. Astfel admiterile la facultate s-ar transforma in concursuri pentru "taxfree" . Sistemul poate fi si un stimulent pentru studenti pe parcursul anilor. Cei care nu se tin de scoala putand pierde "taxfree" de la un an la altul. Cei care platesc vor putea fi admisi pe criteriile stabilite de institutie, dar daca vor trece prin facultate ca gasca prin apa vor afecta indicatorul de calitate al institutului care va pierde locurile "taxfree" si eventual prestigiul.
    Nu este sistemul ideal dar intr-un sistem deschis si liberalizat nu se poate face mai mult.
  • +4 (4 voturi)    
    cccccc (Luni, 7 iulie 2008, 19:55)

    Catalin [anonim]

    universitatile serioase nu ajung sa acorde o licenta oricarui norocos cu un 9,50 la bac din copiat chiar daca intrarea se face pe baza de concurs de dosare.
    • -1 (3 voturi)    
      atreus=pro admitere (Luni, 7 iulie 2008, 20:13)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      DA, asa e, dar stii cati bani se investesc in pregatirea acelui tolomac cu pile? Cate ore de laborator, cata predare inutila pentru cineva care oricum nu va face nimic in acel domeniu? Nu ar fi mai bine sa se orienteze de la inceput spre altceva? Si nu ar fi mai bine sa pice la admitere decat sa faca 4 (mai nou 3) ani ceva ce nici nu il pasioneaza si nici nu va folosi vreodata? Si asta pe bani buni...
  • +2 (4 voturi)    
    si facultatea cum e? (Luni, 7 iulie 2008, 19:55)

    un student [anonim]

    degeaba introduceti examen de admitere doar ca sa le umpleti buzunarele profilor din facultati.asta se intampla,va zic eu.se fac meditatii pe sume exorbitante cu ei in schimbul asigurarii notelor mari la admitere.plus ca facultatea nu mai e chiar asa cum ar trebui si isi bate joc de studentii care invata,preferand alte criterii de evaluare,extra didactice.pot sa va dau mai multe informatii daca va intereseaza.
    • +1 (3 voturi)    
      ok (Luni, 7 iulie 2008, 20:16)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui un student

      ok, m-am prins, nu ma refeream la cei care platesc pentru facultate ci la cei care nu platesc nimic, sunt pe "bugetare" si doar "absorb" eforturile profesorilor (nu si obiectul studiului) fara a da nimic in loc. Aceia ar trebui filtrati prin admiteri...
  • +1 (3 voturi)    
    DA EXAMEN (Luni, 7 iulie 2008, 20:10)

    atreus [anonim]

    Ziceti ca se fraudeaza evaluarile? Pai infiintati un organism privat de evaluare si inlocuiti toate testarile de acum cu testari prin acel organism. Unde se poate sa se realizeze evaluari electronice si teste grila corectate automat. Unde trebuie evaluat un raspuns oral sa avem centre de evaluare iar raspunsul sa fie FILMAT sau INREGISTRAT si trimis online catre alt evaluator in alt capat al tarii. In felul asta nu vor mai fi "pile". In cazul in care o facultate se trezeste cu studenti care nu corespund dosarului obtinut in urma evaluarii vom sti exact pe cine sa dam vina.
    Cat despre examene de admitere la universitati, acestea au acea "independenta" mult trambitata. E drept ca daca nu au studenti nu au cui sa predea, dar asta e bine. Profesorii sa invete sa isi faca disciplinele atractive. Am vazut ca in Cluj facultatea de fizica a Univ Babes Bolyai organiza mici "experimente" publice prin care sa atraga atentia asupra ei (BRAVO UBB CLUJ! la mai bine si mai interesant) Oare ce facultate face o corelatie intre cererea de forta de munca, interesul cercetarii din cadrul facultatii si INTERESUL STUDENTULUI? Stiti cate discipline noi si subiecte de cercetare se pot adauga pe liste in facultati? Vorbesc de subiecte cautate la nivel international si care ar cere un MINIM de lectura si interes din partea profesorilor? Stiti cati studenti sunt nevoiti sa plece pentru ca pur si simplu in Romania "nu exista interes" pentru anumite domenii, nu neaparat foarte exotice?
  • +3 (5 voturi)    
    Evident (Luni, 7 iulie 2008, 20:11)

    Bogdan [anonim]

    Trebuie reintroduse examenele de admitere in facultati. Totul e mult prea simplu pentru elevi, se trece prin scoala ca prin branza si nu raman cu nimic. Curricula admiterii ar trebui sa corespunda cu cea a bac-ului in anumite situatii, dar sa evidentieze domeniul de studiu.
  • +1 (3 voturi)    
    oferte? (Luni, 7 iulie 2008, 20:25)

    atreus [anonim]

    sa vad universitatile reprezentate "in strada" (adica in afara universitatilor, nu neaparat la colt de strada) prezentandu-si ofertele!
  • -1 (7 voturi)    
    FARA BAC (Luni, 7 iulie 2008, 20:33)

    naufragiatul [anonim]

    Am mai spus-o, bac-ul, ca si licenta, sunt examene inutile.
    BAC-ul de fapt era un examen fara rost pana cand a inceput sa fie luat in calcul la admiterea la facultati.
    Nu cred ca ma poate convinge cineva ca acest examen are vreun rost.
    Licenta este si mai inutila, pentru ca dai inca un examen la niste materii( sau din niste materii), la care ai dat odata examen in timpul facultatii, si le-ai mai si luat, existand pericolul ca la examenul de licenta sa nu le mai iei.
    Sa revin la BAC, inutilitatea lui este la fel de mare ca si inutilitatea a cel putin jumatate din materiile predate in licee, din pacate trebuie tinuti foarte multi profesori pe salarii (si implicit pe spafi).
    Pana cand Ministerul va reglementa situatia va mai curge mult sange.
    • +3 (7 voturi)    
      bac (Luni, 7 iulie 2008, 21:18)

      dumi [anonim] i-a raspuns lui naufragiatul

      Bacalaureatul e un examen introdus dupa modelul francez, copiat de romani (a cata oara?). Se pare ca o vreme a functionat (pana prin 45). Dupa ce au venit comunistii, acest examen s-a demonetizat, ajungand o parodie, pentru ca toata lumea il lua ca pe-o formalitate. Eu insumi am dat bacul in 85 si am copiat la greu la mate! Totusi, am devenit inginer pe baza unui examen de admitere la care copierea era exclusa. Ce putem cere decat reintroducerea examenului de admitere (foarte stresant, ce-i drept) ca unic criteriu pentru admiterea la facultate?
    • +3 (5 voturi)    
      dor de munca... (Luni, 7 iulie 2008, 22:34)

      nero [anonim] i-a raspuns lui naufragiatul

      e asa si nu prea... nu pot crede ca licenta e inutila: revezi ceea ce ai facut si probabil ai uitat in proportie de 70-80%
      Apoi, odata cu experienta anilor de studiu vezi altfel problemele decat le vedeai cand dadeai prima data examenul. Castigi o viziune de ansamblu. Pe mine m-a ajutat examenul de licenta si toate celelalte examene care m-au dus unde sunt acum. Dar sa revenim la bac: e clar ca daca exista oferta de cursuri de "hieroglife" si unii merg la "hieroglife si egiptologie" nu inseamna ca isi vor alege "hieroglife" si ca materie de bac. Isi vor alege eventual acele materii care vor fi de folos la admiterea la facultatea la care vor sa mearga. Nici mie nu imi place ideea de bac. Ar trebui introduse niste teste de limba si literatura romana (obligatoriu, doar suntem in Romania) si apoi alte subiecte absolut la alegere. (Vrea omu' sa fie evaluat din hieroglife: da-i hieroglife, vrea sport, da-i sport etc)
  • +4 (4 voturi)    
    examene anuale (Luni, 7 iulie 2008, 21:35)

    andrei [anonim]

    cred ca cea mai obiectiva modalitate de evaluare si admitere la liceu si facultate ar fi niste examene nationale anuale la toate materiile. in felul asta s-ar asigura maximum de obiectivitate deoarece toti ar da' acelasi examen si ar avea aceleasi sanse iar scuzele, de multe ori reale, de tipul "am avut o zi" proasta nu isi vor mai avea locul deoarece ar fi cam multe zile proaste. iar meditatiile cu profesorii ce fac subiectele pentru admitere nu isi vor mai avea nici ele rostul. si nimeni nu ar impiedica facultatile sa isi selecteze studentii in functie de mediile obtinute la aceste examene la anumite materii.
    iar, deocamdata, examenele de admitere nu sunt solutia deoarece nu sunt absolut deloc mai selective dupa criterii de performanta ci, de multe ori, dupa profesorul cu care fac pregatire inainte.
    • +1 (3 voturi)    
      mim (Marţi, 8 iulie 2008, 8:37)

      mim [anonim] i-a raspuns lui andrei

      propui ceva care deja se face la gimnaziu, iar eficienta examenului este mai mult decat scazuta. adica se copiaza la greu.
      • +3 (3 voturi)    
        nu (Marţi, 8 iulie 2008, 10:41)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui mim

        nu se face asta in gimnaziu pentru ca tezele unice nu sunt pentru toate materiile iar faptul ca se copiaza nu tine de oportunitatea sau eficienta examenelor ci de modul in care isi fac treaba unii profesori. iar un pic de control asupra profesorilor ar rezolva problema asta.
        • +2 (2 voturi)    
          mim (Marţi, 8 iulie 2008, 11:32)

          mim [anonim] i-a raspuns lui andrei

          profesorii si-au dezvoltat o industrie pe care guvernantii nu sunt interesati sa o desfiinteze. daca impui teze nationale la toate materiile este ca si cum ai incuraja acest hatis al pilelor/pregatirilor. in cazul unui examen de admitere 99% (pentru ca pilele nu vor fi niciodata eliminate) din candidati sunt egali. scuza cu zi buna sau rea nu este valabila. doar pregatim oameni care sa stie sa faca fata stesului cotidian.
          si de ce vrei ca un candidat la drept sau istorie sa fie evaluat la matematica?
  • +4 (4 voturi)    
    DA pentru examene de admitere in facultati (Luni, 7 iulie 2008, 22:16)

    mariap [anonim]

    si pentru scoaterea in afara sistemului de invatamanat a cadrelor didactice care permit copierea la examene.

    Este inadmisibil pentru un dascal, un formator de oameni! Nu mai au nicio demnitate! Iar cei care iau deciziile in aceasta tara, probabil ca nu au fost promovati pe criterii de competenta, pentru ca altfel ar intelege si ar lua masuri fara sa se discute in presa la nivel national.

    Rusine sa le fie cadrelor care permit copiatul! Sa stati in cele 3 luni de vacanta si sa va ganditi la urmarile faptelor dvs.
  • +3 (3 voturi)    
    De ce ar fi BAC-ul mai putin corupt? (Luni, 7 iulie 2008, 22:34)

    ceiatina [anonim]

    De ce ar fi BAC-ul mai putin corupt decat cei toti anii de liceu laolalta? BAC-ul in sine nu reflecta decat situatia invatamuntului gimnazial in general, nu doar coruptia si mascarada de la probe. A reintroduce examene de admitere la facultate este o idee buna dar nu ataca miezul problemei. A nu da note "din burta" elevilor in timpul liceului, a nu cumpara notele la teza, a implica atat elevii cat si parintii in procesul de predare si invatare in mod activ, a aplica regulamentele care deja sunt in vigoare ar fi de mare ajutor. Dar acest lucru nu se poate face de cate un cadru didactic ici si colo.... Acei profesori responsabili sunt de cele mai multe ori nerespectati, uneori amenintati atat de elevi cat si de parinti. Atata vreme cat profesorii dau note de trecere pentru a scapa de elevii problema si ii neglijeaza pe cei cu potential, cand parintii nu vor sa recunoasca ca a repeta anul poate ajuta "plodului" insutit in comparatie cu o nota de 6 si un sut mai departe in sistem, nu se poate face nimic. Si cum alti comentatori au mentionat, faptul ca sistemul de invatamant e reformat de cate ori se schimba regimul politic doar de dragul "amprentarii" locului, nu poate face decat rau. Din rezervele si asa precare acordate sistemului de invatamant, o mare majoritate sunt folosite pentru a reforma sistemul, fara a se acorda vreo sansa de succes pentru ca o noua schimbare intoarce totul pe dos dupa 4 ani. Atata confuzie si lipsa de caracter mai ales la nivel politic nu poate decat sa aiba consecinte negative.
  • 0 (4 voturi)    
    A sti sau a trece... (Luni, 7 iulie 2008, 22:37)

    NeDeRo [anonim]

    De o vreme incoace urmaresc mascarada bacalaureatelor unde domina haosul. Cred ca Ministerul Invatamantului este cea mai prost gestionata din 90 incolo. In fiecare an persoanele in cauza inveteaza fel si fel de teorii, care pana la urma este un cosmar pentru elevi. Am vrut sa fim europeni si bacul respectiv media a nustiu cate clase/ore conteaza pentru admitere la facultate! Pana la urma prin acest sistem s-a reusit sa avantajeze selectia negativa. Cine este "dotat" cu calitati umane pozitive nu pre a re sanse sa reuseasca, insa cine "vine bine de-acasa" .... portile sunt deschise.
    Dupa parerea personala la admitere ar trebui sa fie admitere din materie specifica facultati care este studiat si in liceu, si asa cat de cat sansele ar fi egale, respectiv calitatea invatamantului superior ar redresa cat de cat..
    Problema este ca domnii ministri si secretarii de stat sunt cam rupti de realitate .... dar este simplu de calculat intr-un oras de 30.000 de locuitori este mai usor sa termini cu 10 si scoala si bacul dacat intr-una cu 300.0000 de locuitori. Selectia domnilor, se pare ca biologia at-i invatat de mult, dar nici la calculul probabilitatii nu pre pricepeti!

    Dar cel mai grav nu aceasta este ci IDEILLE POLITICE pe care le inventati la fiecare nou moment de victorie parlamentara! Si mai plangeti de sistemul care nu functioneaza... dar cum naib... sa functioneze cand nu poate exista continuitate. Macar proasta dar sa fie.
    Chiar asa de greu este sta stati la masa (PSD, P-DL, PNL,.... si cina o mai fi) si daca nu sunteti capabili sa invetati o sulutia unanima sa luati un model care funtioneaza perfect si sa implementati de exeplu cel din FINLANDA!

    MULT SUCCES!
  • +1 (7 voturi)    
    ROMANIA LA PAMANT (Luni, 7 iulie 2008, 23:09)

    Alex P. [anonim]

    Eu am plecat la facultate in strainatate ca sa nu vad colegi de ai mei mai mult decat imbecili si superficiali, care cu medii de 6-7 in liceu au avut peste 9-9,50 la Bac si au si acuma la mare Facultate de Drept din Cluj a lui BOC, 10 de 10 si 3 de 9 la examene.

    Aia destepti sa plece. Eu sunt in Germania, fratele meu va pleca in Anglia si nu stim daca ne mai intoarcem. Cum era sa raman sa vad cu acesti indivizi iau 10 si eu invat de rup si iau un 7. Fratele meu a indurat multe batjocuri, ineptii si magarii la Medicina din Cluj, iar in Bucuresti cu 70.000 de euro iei toate exaemenele pe toata durata studiului ca sa devii medic. Traim intr-o mlastina din care nu se mai poate iesi.

    Suntem chiar asa un popor de tampiti si cretini sa nu vedem ce se face pe fata? Suntem chiar asa de imbecili?

    DA
    • +6 (6 voturi)    
      bacalaureat (Marţi, 8 iulie 2008, 0:22)

      gabriela avram [anonim] i-a raspuns lui Alex P.

      Bineinteles ca ar trebui reintrodus examenul la facultate. Cum sa intri la scoala fara sa dai concurs ? Avem liceeni inculti, studenti eufemistic spus mediocri, iar pe cei mai rasariti ii credem genii, si absolventi pe care nimeni nu da doua parale si care de cele mai multe ori dupa ce termina o facultate se angajeaza sub nivelul diplomei, dar de cele mai multe ori peste capacitatile lor. Pe scurt am impresia ca sint complet lipsiti de orice fel de cultura generala si asta e un sport national. Bacalaureatul asta ar trebui sa fie, nu, un test de cultura generala.
    • -1 (3 voturi)    
      pentru Alex (Marţi, 8 iulie 2008, 8:47)

      cts [utilizator] i-a raspuns lui Alex P.

      Din moment ce nu te mai intorci, ce te mai intereseaza?

      Oricum din ceea ce ai scris nu am vazut decat frustrarea in fata furtului (lucru cu care sunt de acord) dar nu pot fi de acord cu fatalismul si pasivitatea de care dai dovada.

      Punct.
    • +1 (3 voturi)    
      intrebare (Marţi, 8 iulie 2008, 10:39)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Alex P.

      si cum ati intrat voi doi la facultatatile din germania si anglia: cu examen sau fara? parca fara iar facultatile sunt mai bune decat au fist vrodata astea romanesti cu examen de admitere. deci se pare ca nu pricepi prea multe despre cum s-ar putea face un invatamant mai performant dar crezi ca restul sunt niste prosti. mai gandeste-te.
  • +1 (3 voturi)    
    Ce mai certifica Bac-ul astazi? (Marţi, 8 iulie 2008, 0:03)

    Ciucu [anonim]

    Revenind la întrebarea „Ce mai certifică examenul de bacalaureat în România anului 2008?“, răspunsurile pot varia între „capacitatea de a copia sau a fenta regulile în general, inclusiv prin participarea cadrelor didactice la fraudă“ şi „o memorie bună, fără garanţia unei gîndiri critice, creative sau sintetice“. Şi, cu siguranţă, certifică incapacitatea noastră de a organiza un sistem de educaţie care să folosească şi să creeze valori.

    Restul la http://ciucu.wordpress.com/
  • +4 (4 voturi)    
    Destul de simplu... (Marţi, 8 iulie 2008, 0:20)

    http://mascuzati.blogspot.com [utilizator]

    Facultate, anul I.

    N locuri fara taxa. Ocupate pe baza de examen de admitere.

    Locuri cu taxa - fara numar - sau cate suporta unitatea de invatamant. Taxa sa fie piperata, insa.

    La inceputul fiecarui an universitar, sortare. Primii N, fara taxa. Restul, taxa piperata de care spuneam.

    A, si examenele date cum trebuie, fraudele retezate de la radacina, atat la studentime cat si la cadrele didactice, ca pestele de la cap se impute.
    • +1 (1 vot)    
      .. cam utopic... (Marţi, 8 iulie 2008, 12:48)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui http://mascuzati.blogspot.com

      Cum crezi tu ca se paote stabili cate locuri cu taxa suporta unitatea de invatamant?

      Si de ce unii sa fie "fara taxa" DOAR la stat, in timp ce la pariculare sqa fie NUMAI locuir cu taxa?

      Prin ce se deosebeste o Universtitate de stat de una particulara de pe una o subventionam si pe alta nu?

      Si ce te faci daca "sortarea" consta in alegerea celui mai mic rau, adica dintr-o droaie de elevi total neintruiti sa-i alegei pe aia care sunt doar cu putin mai buni - adica nu sunt analfabeti?

      Vreau sa spun ca nu se poate sa ai in acelasi timp un invatamant liceal catastrofal si un unvatamant universitar bun!
      • 0 (0 voturi)    
        private? (Marţi, 8 iulie 2008, 15:40)

        io [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

        ia stai un pic? Dar la private nu sunt si locuri fara taxa? Pai e in interesul lor sa isi ia studentii cei mai buni. Ar trebui sa fie vreo cateva locuri fara taxa si la private, finantate din greu de cei care platesc taxe. Ar putea fi inclusiv o bursa la (pentru 1 persoana) si la universitatile private. In felul asta ar exista o oarecare motivare in plus.
      • 0 (0 voturi)    
        iarasi simplu (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 23:01)

        http://mascuzati.blogspot.com [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Numarul total de locuri e usor de stabilit; se raspunde la intrebarea: cati studenti putem pregati intr-un an.

        Locurile fara taxa, stabilite de minister. Restul, la alegerea universitatii, sa zicem.

        Statului ii platesti impozite; statul roman sustine ca ofera educatie gratuita. Asta sunt locurile fara taxa. Particularul nu e sustinut din taxe; deci nu e obligat sa ofere locuri gratuite. Sigur, ar putea fi burse de excelenta.

        Universitatea de la stat e subventionata cu banii nostri.

        Sortarea e intotdeauna alegerea celui mai mic rau. Desigur, ai dreptate, nu e posibil sa ai performanta universitara daca primele 12 clase sunt la pamant.

        Cred c-am acoperit toate intrebarile :)
  • +2 (4 voturi)    
    Corect (Marţi, 8 iulie 2008, 0:46)

    Razvanica [anonim]

    Ok comentariul, cu mentiunea ca "faimosul" Sf. Sava nu mai e de mult mai bun decat Traian din Severin, Buzesti din Craiova sau Golescu din Pitesti. Si nu e vorba de notele de la bac, uitati-va si la notele de la admitere, si la premiile de la olimpiade... Asa ca aici e normala chestia.
  • 0 (4 voturi)    
    Daca nu ar fi plicul,atunci fara examene (Marţi, 8 iulie 2008, 1:01)

    Walter [anonim]

    Este o tema prea ampla ca sa o putem rezolva aici pe forum.
    In unele tari din UE numai exista examene de admiteri
    Dar(cum mereu exista un dar)in aceste tari invatamantul este luat in seriozitate.
    Ex.Germania:dupa 4 clase fiecare este recomadat de invatatorul sau la liceu sau scoli de 10 clase.Unii parinti sunt mai ambitiosi decat inteligenta copiilor si-i trimit totusi la liceu.
    Pana-n cls.a 6 a se face purificare.
    Dupa cls.a 7-a se merge pana-n cls.a 13(mai nou 12)tot cu sortari.Pe baza notelor se intra la fac.,dar primul an este complicat(medicina,politehnica,
    economia)de se ajunge la sortarea pleava de grau. Deci mereu este o sortare de cei apti si contrariu.
    Poate asa ar functiona si-n Ro.
    Examenele(sunt prima generatie care a trebuit sa faca 8 clase si toate examenele de admitere si terminare)de admitere nu ar rezolva problema invatamantului roman.Asa cum bacul a mers cu legea protocolului la nivel mai mic,la fac.sumele vor fi un horor ptr.parintii platitori.
    Vor studia tinerii de bani gata,iar intelegentii si saracii vor accepta joburi sub nivelel capacitatii lor.
    Fara examen da,dar si fara plicurile dolofane!
  • +2 (4 voturi)    
    ce intrebare (Marţi, 8 iulie 2008, 6:02)

    zvezda [anonim]

    Normal ca trebuie reintrodusa admiterea la facultate! Sistemul actual e o gluma proasta. Partea cea mai rea e ca si facultatile au devenit niste bacanii...
  • +3 (3 voturi)    
    ne invartim in jurul cozii..... (Marţi, 8 iulie 2008, 6:46)

    judex [anonim]

    pana nu reformam invatamantul romanesc, vom gasi mereu subterfugii si vom vorbi vorbe. Sa incepem prin a analiza fenomenul ingrijorator si generalizat - copiatul. Cine este de vina? Raspuns: scoala. De ce? Pentru ca programa este aceeasi, prafuita si supraincarcata, cu multe discipline si cunostinte absolut inutile. Copii sunt inteligenti si au un deosebit simt practic. Ei evolueaza mai repede decat scoala. Ei isi dau seama de inutilitatea multor asa-zise cunostinte cu care sunt "indopati" si atunci prefera sa copieze decat sa-si incarca mintea cu lucruri inutile. Programa trebuie regandita, introduse discipline obligatorii si necesare si discipline optionale. Dar...apropo, ati vazut vreo greva a dascalilor pentru reformarea prompta si corecta a invatamantului romanesc? Normal ar fi ca ei sa fie primii care sa ceara asta, nu credeti?
    • 0 (0 voturi)    
      mim (Marţi, 8 iulie 2008, 14:50)

      mim [anonim] i-a raspuns lui judex

      corect. ei inteleg prin reforma numai simplificarea materiei. dpdv al matematicii si fizicii pot spune ca este catastrofal. au scos tocmai partile care iti puneau creativitatea la munca. iar propunerea cu materii facultative este cea mai buna, cu conditia ca profesorii, in goana dupa elevi, sa nu faca niste ore anoste si sa puna note mari...
  • +1 (3 voturi)    
    Bacalaureat (Marţi, 8 iulie 2008, 7:53)

    Criss [anonim]

    Orice examen s-ar da nu - și are rostul și, ca atare, va fi în continuare viciat atâta vreme cât nu există o strategie în domeniul învățământului, al educației, pe timp mediu și lung. Cu alte cuvinte: ce fel de cetățeni dorim să aibă România de „mâine”? Dacă răspunsul este: Dorim ca România să prospere, să se democratizeze cu adevărat, să nu mai „exporte” inteligențe, să aibă oameni calificați pentru orice meserii sau profesii, să aibă cetățeni care să se mândrească cu faptul că sunt români și trăiesc în România, atunci există o singură cale: reformarea și reorganizarea întregului sistem educațional și de învățământ. Nu declarativ ci concret. De la grădiniță până la finalul facultății.
    Pentru asta ar trebui:câte ceva: voința politică pe care nici un partid nu a avut-o până acum; urmărirea realizării reformei pe toată perioada propusă, indiferent de partidele care se succed la putere; „eliberarea ” învățământului de orice idei politice indiferent că sunt la nivel de minister, inspectorate sau școli; dirijarea unor importante fonduri bănești, nu pentru perfecționarea cadrelor didactice pe ici pe colo ci , pentru programe ample care să înceapă cu studierea psihologiei și pedagogiei în oricare facultate ( pe toată durata acesteia) ai cărei absolvenți vor profesa în învățământ; stimularea cadrelor didactice de a se perfecționa permanent, nu neapărat prin recompense bănești (salarii, prime etc.) ci prin stagii în alte țări cu sisteme de învățământ diferite, moderne; micșorarea numărului de elevi la clasă: maxim 20 pentru ca învățătorul, profesorul, dirigintele să ajungă să-i cunoască; inițierea de programe (minister, inspectorate școlare, comunitate) pentru educația adulților fiindcă părinții nu mai au timp sau nu mai știu să fie părinți; implicarea autorităților locale, mai ales în ceea ce privește relația cu școala, părinții, cadrele didactice etc.; responsabilizarea oricărui angajat din sistemul educațional și de învățământ prin legi clare.
  • +4 (4 voturi)    
    EXAMENE (Marţi, 8 iulie 2008, 8:08)

    GOGU [anonim]

    Propun reintroducerea admiterii prin examen direct la liceu. Treapta a2-a dadea posibilitatea de a alege un nou drum si verificarea cunostiintelor acumulate in 2 ani de liceu.
    Obligatoriu la facultate trebuie sa dai examen de sine statator.
    Un 10 la BAC in satul Cocosati inseamna probabil 5 in orice oras resedinta de judet. Atele sunt standardele.
  • -3 (3 voturi)    
    ILFOV - parca ar fi forumul Hot News (Marţi, 8 iulie 2008, 8:33)

    MIHAI 2 [anonim]

    ...cei mai slabuti la invatatura ....picati pe capete la BAC ...sunt din ILFOV....j care altfel este udetul cel mai impatimit de politica ....record de participare la alegerile europarlamentare si locale
  • +2 (4 voturi)    
    Ia, neamule, diplomaaa... (Marţi, 8 iulie 2008, 9:06)

    dani [anonim]

    Examenul e o dovada de cunostinte insusite si proba de functionare a "bibilicii" si pe alte coordonate decat smecheria si copiatul. Prin ce se mai diferentiaza un elev/student bine pregatit, care investeste creier, munca si timp, in mod consecvent, de un smecher care trece peste tot cu fente si bani? Daca criteriul corectitudinii este complet eliminat din sistemul de invatamant romanesc, cum a fost si in multe alte domenii, atunci mai bine diplomele si certificatele de studii sa se puna pe taraba la piata, eventual cu o rama neagra cadou.
    • +2 (4 voturi)    
      o noua alfabetizare (Marţi, 8 iulie 2008, 10:51)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui dani

      Ai dreptate!

      In realitate, in acest moment, TOATE diplomele se vand.

      Motiv pentru care in Romania invatamantul se opreste in realitate la 8 clase.

      Restul e minciuna.
  • +4 (4 voturi)    
    Bineinteles (Marţi, 8 iulie 2008, 9:12)

    sandu [anonim]

    ca trebuie reintroduse examenele !
    Nici nu trebuiau scoase !!
  • +1 (3 voturi)    
    Examen de admitere (Marţi, 8 iulie 2008, 9:32)

    Flavio [anonim]

    Cu siguranta e nevoie de examen de admitere! Unul serios, evident. Astfel, toti participantii pleaca de la 0, au sanse egale. BAC-ul a devenit o mizerie, notele nu reflecta realitatea (la cat se copiaza) si atunci modalitatea de triere o reprezinta examenul de admitere. Iar examenul de admitere are doua sau mai multe probe.
    Cat despre sintagma "depinde ce zi prinzi" este o mare aberatie. Chiar daca prinzi o zi mai proasta la prima proba, poti recupera la a doua. Plus ca exista posibilitatea sa iti depui dosarul la mai multe facultati.
  • +3 (3 voturi)    
    da (Marţi, 8 iulie 2008, 9:33)

    liviu [anonim]

    examenele de atmitere sunt bune...
    ca altfel vin oameni de prin nustiu ce liceu obscur cu media 15 la bac dar care nu stiu nimic...
    am vb. cu profi de la ase etc si si ei ziceau ca astia de prin zone uitate de lume vin cu niste medii aberant de mari fata de cunostintele lor
  • +2 (2 voturi)    
    trebuie reintrodusa admiterea (Marţi, 8 iulie 2008, 9:41)

    alin [anonim]

    Minunea domnului prof. univ . dr. Marga a reprezentat inceputul decaderii scolii Romanesti de altfel foarte bine cotata in strainatate. Dupa ideile super reformatoare a inceput avalansa de diplome pentru someri sau amagirile pentru tineri care cumpara la greu din banii munciti sau nu ai parintilor cartoane cu insemne pompoase denumit diplome avand ca rezultat multi taximetristi ingineri profesori sau economisti. Tot aici avem cauza incopetentelor la diferite nivele in institutiile statului. Ce am castigat de pe urma super reformelor, multe tensiuni, veniturii astronomice pentru unii, incompetnta pentru produsul finit etc.
    este cea mai aberanta idee intrarea la facultate pe baza de dosare. Eu personal acum am 35 de ani si am dat toate treptele si bacul in sisitmeul vechi am termitat faculttea aleasa care nu a avut nimic in comun cu liceul teoretic absolvit si am ajuns doctor in stiinte tot dand examene admiteri teste etc. Militez pentru libertatea tinerilor de a alege in orice moment al vietii si nu blocarea lor pe un fagas ales de parinti care poate fi corect sau gresit sau mai rau de calculator pe la nivelul clasei a VIII-a. Trebuie facut front comun impotriva aberatiilor actuale din sistemele universitare paralele cu cererile piatei de munca, care servesc in cea mai mare masura nivelul veniturilor cadrelor didactice.
  • 0 (2 voturi)    
    sa nu lipim coada la ibric... (Marţi, 8 iulie 2008, 10:01)

    Dedalus [anonim]

    1) Inlocuirea sistemului actual de acreditare cu un sistem mult mai simplu si mai eficient de asigurare a minimei infrastructuri la facultati si licee

    2) Desfiintarea ARACIS + ARACIP, monstri pseudoverificatori, in realitate doar incasatori de taxe ascunse la buget si generatori de birocratie imbeciloida si coruptie

    3) Evaluarea dupa sistemul minimei infrastructuri a TUTUROR unittatilor de invatamant (publice sau private)

    4) Desfiintarea subventiei universitatilor de stat si inlocuirea acestei cu bursele pentru studenti (fie la stat fie la privat)

    5) Reducerea drastica a Curriculum obligatoriu la maximn 10% din totalul orelor la universitate si permiterea a 90% discipline liber-alese de universitati

    6) Controlul financiar al utilizarii fondurilor si prevederea preluarii in patrimoniul public a tututror activelor tuturor unitatilor de invatamant superior care se desfiinteaza

    7) Infiintarea unui sistem de monitorizare si raportare PUBLIC si GRATUIT al REZULTATELOR ABSOLVENTILOR de facultate DUPA absolvire

    .......

    Cam asa ceva inseamna o reforma, nu praful in ochi: cu-fara oral, cu-fara teze unice samd.

    Ideea este de a avea o viziune, nu de a a organiza mai bine ceva ce este oricum croit prost.
    • +1 (1 vot)    
      ..hopa! (Marţi, 8 iulie 2008, 12:50)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      Observ ca pe forum exista un angajat al ARACIS (dupa votul negativ)...
  • +1 (3 voturi)    
    examen (Marţi, 8 iulie 2008, 10:16)

    mda [anonim]

    nu vad comentariilor politice aici, dar, in sfarsit, poate nu inteleg eu. am fost profesor multi ani, iar spaga (sau atentiile )de bac e un lucru firesc in toate cancelariile, dar despre care nu se vorbeste deloc in afara. imi aduc aminte de prima (si ultima) oarain care m-am dus examinator la bac, la celebtrul liceu mihai viteazul din buc, cum au venit oamenii ci tigari, cafea, doedorante(era acum vreo 8-9 ani , la sport) si ....banii. sefa comisiei a refuzat, chair nervoasa banii, dar restul s-au primit. eu, pustan, nefumator si nebautor de cafea, am refuzat si le-am dat colegilor(ce cearta am luat de la maica-mea ca am dat cafeaua). Nu au prea fost de acord, dar pina la sfarsit am cazut la pace, am luat si eu deodorantul, nu se cadea sa fie cel mai mic incoruptibilul, si restul s-a impartit. notele 9 si 10, si nu va spun cum erau fetele. existau liste date de conducerea liceului, la care trebuia sa dam 10. cearta era ca daca dadeam 10 la tute(scuzati expresia), noi astia mai mici(eram 4 in comisie), tineam moortisi sa dam 10 si la aia de 8-9 care nu aveau pile. si reuseam, in mare parte. asa toate lumea a fost fericita.
    lucrurile nu s-au schimbat de atunci. si la celalalte materii tot cam asa se proceda, se procedeaza, de fapt.
    de aceea solutia examenului la facultate eu o vad doar un prim pas de bun simt. bacul nu se poate schimba peste noapte, la conducere tot timpul vor fi cei care au facut ani la rand chestiile de care v-am povestit eu, si care, din instict, se vor proteja.
    asa ca ar trebui despartite apele. dupa liceu sa punem punct, iar facultatea o incepem cu un examen cat mai serios.
    cat priveste bacu' nu vad solutii pe termen scurt. ar trebui sa se stabileasca un standart minim de cunostiinte pt 12 clase, si indiferent de cati pica la bac, ala sa ramina. nu sa-l schimbam in functie de cat de slabi sunt elevii acum. si sunt
    • 0 (2 voturi)    
      ..eu nu inteleg ceva... (Marţi, 8 iulie 2008, 10:54)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui mda

      Eu am o singura nelamurire:

      De ce a refuzat sefa comisiei banii dar a luat celelalte cadouri?

      Care e diferenta intre a lua spaga lei, dolari, euro sau tigari, cafea, deodorante?
  • +2 (2 voturi)    
    Problema este la profesori (Marţi, 8 iulie 2008, 10:19)

    Bogdan [anonim]

    Dintotdeauna s-a copiat si se va copia, si la Bac si la admitere. Diferenta sta in "cantitatea" copiata, care depinde de profesori. Am tot citit si ascultat zilele astea pareri si critici dure la adresa copiilor si a parintilor: "generatia messenger", "hoti de mici" etc. (de parca exista vreo generatie care sa fi facut ceva mai bun pentru tara asta). Copiii si parintii este normal sa incerce sa faca tot ce pot ca sa le fie mai bine (in cazul de fata = o diploma). Daca nu ar avea pe cine sa "corupa" s-ar rezolva problema. Cu totii stim ca se poat copia doar la profesorii care te lasa sa copiezi. Maxim 5% pot copia si daca sunt supravegheati.
    In concluzie, si cu admitere la facultate va fi aceeasi situatie, doar sumele vor diferi. In plus, fiecare facultate isi cunoaste propriul interes si vad ca nimeni nu intreaba facultatile daca vor sau nu examene de admitere.
    Nu mai dati vina pe copii si pe parinti, toata vina este a profesorilor!!! (se poate discuta despre "sistem" si salarii, dar ne lungim prea mult)
  • +1 (1 vot)    
    pentru admitere (Marţi, 8 iulie 2008, 10:42)

    corina [anonim]

    Selectia naturala se va dovedi eficienta si in cazul admiterii in facultati pe baza unui examen.
    generatia mea a dat un BAC cat de cat mai serios acum 2 ani si nu am muirt/lesinat/platit pe la examene.

    Am dat apoi admitere la SNSP Aunde media de la BAC si cei 4 ani de liceu a fost luata in calcul doar pt departajarea celor cu ultimele note aflate la egalitate.

    Zic ca este o varianta foarte buna de selectie... Dar de, mai tine si de cat de interesata e facultatea de viitorii profesionisti pe care isi propune sa formeze...
  • 0 (2 voturi)    
    REVOLTATOR (Marţi, 8 iulie 2008, 10:49)

    cezar [anonim]

    Eu nu pot accepta ideea ca unul invata si in final, capata o nota mai putin buna decat unul care a copiat sau a trisat in vreun fel. La examene simple consecintele sunt minore, dar in rest, este vorba despre responsabilitatea unui viitor sau altul. Propun sa se dea examen si la intrarea in liceu si la intrarea in facultate. Disciplinele sa fie relevante si obligatorii, nu examen la "fuga si tumbe" la bacalaureat. Este o tampenie !
    De fapt, actualul ministru este total incompetent. Din nefericire constat ca cei care ar trebui sa ne invete sunt cam "batuti in cap" si nu pot implementa un sistem nou coerent, fie si imprumutat.
    Imi este absolut groaza de adunatura de incompetenti si coruptibili din ministere. Ne meritam cu totii soarta, dar sunt absolut convins ca si-o vor merita si ei pe a lor !
  • +3 (3 voturi)    
    examen obligatoriu de intrare la facultate (Marţi, 8 iulie 2008, 10:51)

    ali-baba [anonim]

    Da, consider o mare tampenie intratul la facultate pe baza mediei de la BAC.ar fi viabila solutia asta doar in cadrul nivelul unui liceu din Urlati ar fi acelasi cu al colegiului National Mihai Viteazu, al lui Sava,etc..Nu este cazul.
    • +1 (1 vot)    
      Nici Univ.nu sunt ce au fost! (Marţi, 8 iulie 2008, 11:42)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui ali-baba

      Si crezi ca la fac.se va intra pe baza intelegentii?
      Sunt sceptic!Acolo sumele sunt mai mari si cum noi romanii suntem descurcareti,vom gasi un asistent care sta in comisiile de examinare si cumparam intreaga comisie!
      Vorbiti de examene de admitere,ca si cum universitatiile sunt imune la fraude!
      Cineva povestea acum cateva zile:incepi sa bagi bani de la femeia de servici pana la rector!
      Ceeace trebuie schimbata este acea mentalitate de-a da mereu si oriunde!
      Sistemul trebuie curatat,reformat,trebuiesc facute legi f.aspre ca sa se opreasca acest cancer,
      care duce la idiotenia societatii.
  • +2 (2 voturi)    
    sa incercam si alt mod de invatare si evaluare (Marţi, 8 iulie 2008, 11:11)

    traian [anonim]

    - sistemul de invatamant ar trebui sa fie orientat pe lucruri fundamentale - copiii trebuies invatati cum sa invete nu ce sa invete.
    - in plus postarea pe internet a intrebarilor si raspunsurilor este cea mai mare eroare aparuta in ultimii ani.
    - sistemul de evaluare trebuie sa determine atat cunostiinte cat si inventivitate, personalitate, alte calitati individuale etc.
    in acest fel veti vedea si oameni nu numai robotei care invata sau copiaza, sau parinti nemultumiti.
    - copii trebuiesc lasati in sala de examen cu carti, caiete, laptopuri, orice alt material pe care-l considera necesar; examenul trebuie sa fie de 4-6 ore cu subiecte la alegere, cu posibilitatea de a combina subiectele pentu ca elevul sa obtina nota dorita, sau cea care-l reprezinta.
  • +2 (2 voturi)    
    solutii (Marţi, 8 iulie 2008, 11:19)

    dima [anonim]

    1. bacalaureatul se sustine la fiecare liceu in parte , cu subiecte pregatite si date de Colegiul profesoral . Se respecta autonomia unitatii scolare , se respecta munca profesorilor ce au ales " o varianta " de predare ( manual alternativ ) , se evidentiaza calitatea si performantele liceului la
    testarile ulterioare .[ ca unul care am invatat dupa
    manuale unice dar - atentie - nefolosite de profesorii
    inca < vechi > , tata a trei scolari timp de 30 de ani
    - ' 66 - "96 , stiu ce spun ] .
    2 . In mod categoric < examen de admitere > din
    absolut aceleasi motive , mai ales la nivelul universitatilor .Nu cred ca-si va permite vreodata
    I. Massachusetts T. sa accepte intrarea cu " subi-
    ecte unice " gandite de o comisie de " specialisti "
    din minister ( ! ? ) . [ o experienta > socialista > la noi
    in tara prin admiterea fara examen a celor care au
    obtinut 10 la bacalaureat , i-a regasit dupa chiar anul I , " r e p e t e n t i " ]
  • +1 (3 voturi)    
    Pro examen admitere (Marţi, 8 iulie 2008, 11:24)

    Hermano [anonim]

    Mdea... vai ce grele sunt subiectele! Vai ce multe sunt! vai de mine nu o sa am timp sa le invat in 3 luni sau 4 cate trec de la afisarea lor pana la BAC. Vai de mine si de mine amaratul de licean!!!
    Pai... in primul rand, volumul de materie care o ai de invatat pt. BAC este echivalent cu o sesiune de examene la o fac. serioasa pe care o sa ai peste doar 6 luni fata de cand ai BAC-ul... stimate licean. Aceasta materie o sa o inveti in maxim o luna sau 2. Si crede-ma ca nu mai sunt chestii de cultura generala ca pt. BAC. Pentru care poti sa inveti lejer un an fara sa te strofoci. Care-i problema daca sunt subiecte grele la BAC??? E simplu. Media generala pe tara o sa fie mai mica. Cea mai mare nota oricum o sa fie 10. SAu poate ca nu... poate ca o sa fie 9,3 sau 9,4. Care-i treaba??? Eu am luat la BAC 8,97. Am intrat la ASE Bucuresti pe locurile de la stat. Intr-o sapt. am de dat licenta. N-am ce zice... am invatat la un liceu cu pretentii din Pitesti (dupa un examen de admitere cu 2 probe in aceeasi zi, romana si mate ), iar la BAC am putut sa misc dar in limita bunului simt. In nici un caz dictare de rezolvari sau copiere.

    La ASE am dat la 2 fac, examene in 2 zile consecutive si am intrat la amandoua. Pe langa asta am dat si concurs de dosare la ASE Pitesti in caz de siguranta.

    Nu mi se pare corect un singur lucru: Dom'le, cand intrii in liceu sa stii exact ce materii ai de aprofundat, exact la ce o sa dai examen, si programa exacta pt. BAC. Restul de materii poti sa le inveti doar pentru tine si o medie mare in liceu. Nu mi se pare corect sa se schimbe regulile jocului in timpul jocului.

    Sunt pro admitere la fac. pe baza unui examen si o pondere de maxim 30% a BAC-ului in media de intrare.
    Sper sa mai reflectati stimati liceeni cand o va mai plangeti pe la colturi si sa va gaditi ca peste 4-5 ani o sa luati viata in piept.
    Acum va las ca am treaba la serviciu si de invatat pt Licenta. Bafta la examenul de admitere !!!!!!
  • 0 (2 voturi)    
    nu sistemul este problema (Marţi, 8 iulie 2008, 11:30)

    levi [anonim]

    ci coruptia generalizata in toata societatea romaneasca,poti sa implementezi ce sistem vrei tot aica se ajunge!
    • +1 (1 vot)    
      impotriva admiterii... (Marţi, 8 iulie 2008, 13:07)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui levi

      dar pentru schimbarea sistemului in special cel universitar. Nicaieri in europa nu se da adimitere la facultate, tot pe baza de dosar; insa fiecare plateste 500 euro pe semetru iar examenele sunt examene. Am studiat atat in Italia cat si in Germania. Peste tot sistemul e acelasi, doar ca cerintele sunt altele. La noi primeaza cantitatea...adica si cu admitere si fara, daca sunt 500 de locuri pe ani fara taxa si numar nelimitat cu taxa iar profesorii sunt platiti pe numarul de studenti...tot degeaba.
      • +2 (2 voturi)    
        cercetare in europa=la pamant (Marţi, 8 iulie 2008, 13:39)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui marlene

        Da, dar in utlimii 30 de ani numarul de premii nobel si medalii europene a scazut impresionant de puternic. Practic la nivel de nobel europa nu scoate nici un procent din ce scoate SUA.
        Singurele medalii care se mai vad prin europa sunt date "in familie" si au zero recunoastere in exterior. Sa nu uitam ca ultimul nobel european in fizica se bazeaza pe o descoperire din 1980-1990 iar prezentul este destul de sumbru. Si eu am calatorit prin germania si franta si situatia este jalnica (mai putin in germania unde nu se trece cu atata entuziasm la sistemul bologna, si bine se si face). Pregatirea este submediocra si interesul pentru predare este minim.
        Sistemul european produce foarte putini absolventi cu pregatire adevarata motiv pentru care sunt adesea respinsi cand vor sa aplice din prima altundeva (UK, SUA, Japonia, Coreea de Sud). Europa cade la nivel intelectual si prostia e ca nu vrea sa recunoasca... Ori, o problema recunoscuta este jumatate rezolvata...
        • 0 (0 voturi)    
          @atreus (Marţi, 8 iulie 2008, 14:10)

          valer [anonim] i-a raspuns lui atreus

          Poţi să detaliezi despre sistemul Bologna? Tare mă tem că inovaţiile care au început cu Marga tindeau să ne apropie de sistemul european care acum se dovedeşte nu prea performant.
          • 0 (0 voturi)    
            despre viitor (Marţi, 8 iulie 2008, 16:02)

            atreus [anonim] i-a raspuns lui valer

            Pai tocmai, 3 ani in loc de 4, admitere fara admitere etc. Faza bizara este ca sistemul bologna a fost conceput ca sa apropie sistemul european de modelul american dar nu a facut decat sa il desparta si mai mult. Lasand la o parte cuvintele frumoase despre "compatibilizarea sistemelor europene" ( a se citi "uniformizarea") observam doar o scadere a finantarii invatamantului si o prabusire a calitatii lui. Daca in SUA lucrezi 4-5 ani pentru un B.S. in Europa s-au trezit ca pot face totul in 3 ani. Asta a dus la comasarea cursurilor si la eliminarea oricarei urme de logica si sens din ele. Materiile devin ori prea generale ori prea dense si in final "profesionistii" creati nu au nici o abilitate. Masterele nu au in esenta nici o valoare si asta e general valabil, nu doar in romania iar timpul de 3 ani pentru o cercetare de doctorat este absurd, luand in considerare ca in SUA se permite prelungirea contractului si a finantarii si pana la 8 ani. Nu stiu ce a facut si ce nu dl Marga si niciodata nu am pornit un atac impotriva cuiva. Nu o voi face nici acum. Fiecare tara are un "domeniu" in care poate sa se miste liber in sistemul "bologna" iar faptul ca studiile din Romania sunt recunoscute in UE este cu siguranta un avantaj. Din acest motiv nu critic ceea ce s-a facut dar ar fi interesanta o nota de originalitate pentru ceea ce se va mai face...
        • 0 (0 voturi)    
          da adevarat... (Marţi, 8 iulie 2008, 17:10)

          marlene [anonim] i-a raspuns lui atreus

          ca USA si Japonia sunt inainte dar nu din cauza sistemulul de admitere. Dupa cum stii, la facultatile din USA nici macar nu exista conceput de examen de admitere. Acolo pur si simplu platesti si platesti cu bani multi...faci credit in banca pentru ati plati facultatea...Daca nu esti capabil sa o termini renunti. Tin sa iti precizez ca eu nu sunt chiar atat de multumit de sistemul din Germania..iar sistemul bologna nu mi se pare o ideea rea. Am facut masterul in Pisa, Italia cu sistemul bologna si am invatat intr-un an ce nu am invatat 5 in Romania....Europa scade pt. ca nu investeste in aparatura..La ora actuala nu mai poti face invatamant universitar cu aparatura din anii ´80.
          • 0 (0 voturi)    
            da si nu (Marţi, 8 iulie 2008, 19:19)

            atreus [anonim] i-a raspuns lui marlene

            Sunt partial de acord: in SUA EXISTA teste standardizate pe care le dai (SAT GRE etc) si in functie de care se fac selectiile la universitati si scoli doctorale iar cei selectionati primesc burse, tuition waiver, etc. E adevarat ca nu universitatea organizeaza testul dar in procesul de admitere conteaza enorm si fac diferenta intre cei care au taxele de scolarizare platite de universitate si eventual si o bursa si cei care trebuie sa se imprumute sau sa lucreze part-time pentru a-si finanta studiile. Cert este ca daca esti bun intr-un domeniu dar provii dintr-o familie saraca in SUA ai toate sansele sa evoluezi mult mai bine decat in europa. Atat despre "europa sociala" si "america hrapareata"...
  • 0 (2 voturi)    
    fraude (Marţi, 8 iulie 2008, 11:56)

    politicatv [anonim]

    mai multe despre fraudele de la bac pe www.politicatv.ro
  • +1 (1 vot)    
    Intregul sistem de invatamant trebuie reformat (Marţi, 8 iulie 2008, 12:06)

    martin [anonim]

    Daca se doreste cu adevarat revenirea la un sistem de invatamant unitar si riguros, lucru de care ma indoiesc profund,fiindca exista foarte multe voci care cer sa aiba fiecare o paine de mancat, ar fi necesara intoarcerea nu in 1989, ci la sistemul de inainte de al doilea razboi mondial.
    Numai atunci rezultatele invatamantului erau performante, cand profesorii erau rigurosi, fara sa aiba venituri importante in societate, iar absolventii de bacalaureat aveau cunostiinte si statut aproape de intelectuali. De atunci a inceput decaderea, cu pauze, dar foarte accelerata dupa 1989.
    Principala masura ar fi verificarea extrem de drastica a tuturor formelor de invatamant private preuniversitare si universitare, precum si a universitatilor de stat aparute dupa 1989. Scopul verificarii ar trebui sa fie desfiintarea in majoritate a acestor institutii, deoarece sunt de fapt afaceri comerciale veroase, chiar si cele non-profit.
    La toate formele de invatamant ramase in functionare, atat intrarea cat si absolvirea trebuie sa se faca prin examenate de tip concurs, cu un mod drastic de supraveghere care ca excluda fraudele.
    Numai astfel s-ar putea obtine o imbunatatire reala si durabila.
    Societatea romaneasca nu este pregatita pentru o astfel de reforma si ca atare va persista coruptia !
    • +1 (1 vot)    
      "evaluare".... (Marţi, 8 iulie 2008, 12:42)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui martin

      Avem ARACIS is ARACIP- cf. statutului lor, ar trebui sa verifice calitata procesului de invatamant.

      In loc de asta, ele "elaboreaza" Ghiduri de evaluare aberante : cum poti verifica indicatorul 50% din absolventi s-au angajat in doemniul in care au absolvit in primii trei ani de la absolvire"????

      Si asa sunt mai toti "indicatorii" acelor inculti si specialisti in limba de lemn de la cele 2 institutii.

      Culmea! Evaluarile sunt platite de universitati!!!

      Adica, de fapt. de studenti...

      Aceste 2 institutii sunt tumori crescute pe sistemul de invatamant, trebuie extirpate si nu inlocuite.

      Verificarea calitatii o face chiar piata, adica sectprul privat - de fapt.

      Dar calitatea e legata de programa- degeaba ai o calitate excelenta, daca materiile sunt aberante, demodate, inutile.

      Din cauza asta, materiile trebuie sa fie la alegerea universitatilor si facultatilor, deoarece concurenta intre ele ar trebuie sa se manifeste inclusiv prin cat de potrivita e programa la ceritnele peitei.

      Daca programa e la fel peste tot, in ce cosnta comptitia? Si daca programa e fixata de minister, cum poate sa reactioneze universitatea la schimbarile de pe piata muncii? Ministerului ii ia ani de zile sa reactioneze (daca o face pana la urma...).

      Legat de asta ar trebui sa fie si scaderea drastica a numarului de functioanri la stat, in paralel cu o temperare a cresterii salariilor in acest sector, astfel incat sectorul privat sa devina principalul angajator si sa fie capabil sa-si faca auzite cerintle in materie de calificari.

      Ce universitate crezi tu ca va da "examene drastrice" - riscand adica sa aiba un numar mic de stundeti = venituri mici = salarii mici si, mai ales profituri uriase ale membrilor fondatori?

      Singura posibilitate de a face posibila preferinta pentru cresterea exigentelor este succesul absolventilor. Ce parinte isi va da copilul la o Universitate ai caror absolventi sunt recunoscuti ca nestiutori?

      Cam asa vad eu lucrurile...
    • +1 (1 vot)    
      @martin (Marţi, 8 iulie 2008, 13:26)

      valer [anonim] i-a raspuns lui martin

      da, dar câţi au măcar idee despre organizarea învăţământului din perioada interbelică?
  • +3 (3 voturi)    
    Coruptia,sistemul,autolimitarea profesorilor... (Marţi, 8 iulie 2008, 12:16)

    absolvent dezamagit [anonim]

    Admiterea in facultati ar trebui reintrodusa. Nu cred ca cineva contesta acest lucru. Din pacate insa nu cred ca ar rezolva decat in mica masura problema calitatii absolventilor. Eu cred ca orice rau trebuie taiat de la radacina. Elevii nu sunt in stare sa-si descopere vocatia. Acestia nu mai au hobby-uri, nu mai au materii preferate................nu mai au pasiuni (excluzand chat-ul pe mess sau impuscatul monstrilor). La intrebarea "ce facultate vrei sa urmezi?", raspunsul este : "una la moda" sau "una care aduce bani dupa absolvire" sau "la care intru". Daca nu faci ceva ce iti place nu cred ca ai cum sa excelezi in acel domeniu. Din sistemul american de invatamant ar trebui sa implementam sistemul de consiliere. Elevii ar trebui sa fie ajutati sa-si descopere vocatia. Scoala romaneasca a ajuns un fele de monstru din dulap, un lucru care sperie, un sistem complet neadaptat la vremurile noastre.
    Universitatile ar trebui sa isi adapteze programa scolara in functie de cerintele pietei fortei de munca. Profesorii trebuie sa invete si ei lucruri noi, sa se adapteze la aceste cerinte. Din pacate "dinozaurii" nu vor permite acest lucru. Profesorii tineri sunt luati in deradere chiar daca au idei bune.
    .....................................................
    Partea proasta este ca prea multe generatii au fost deja distruse. Statisticile ar trebui sa arate si cati absolventi de matematica, drept, istorie, etc. sunt soferi de rtaxi sa lucreaza munca necalificata sa nu moara de foame. Asta este partea trista.
    Sunt prea multe lucruri de spus. Nu se pot sumariza in cateva randuri. Viitorul este foarte sumbru si cred ca ministerul educatiei ar trebui sa se gandeasca la asta. Culoarea politica nu ar trebui sa contezi. Telul ar trebui sa fie comun tuturor partidelor.
    • +2 (2 voturi)    
      @absolvent dezamagit - ai dreptate (Marţi, 8 iulie 2008, 12:58)

      valer [anonim] i-a raspuns lui absolvent dezamagit

      Multe generatii au luat plasa facand facultati complet inutile.

      Totusi incepe sa se inchege un fel de ordine paralela cu sistemul comic si tembel in care s-a transformat invatamantul preuniversitar.

      Se tot striga sa se introduca admiterea la facultate. Dar am impresia ca facultatile serioase o folosesc bine-mersi. Exemplu: anul trecut, la Cluj, la o facultate a carei diploma e destul de utila ("noi producem pentru Canada") s-a dat admitere: teste-grila la mate. Si a fost concurenta mare. Avand in vedere cati se bateau pentru o diploma de programator, profii isi permiteau sa trieze sever "materia prima". Spun "paralela cu sistemul oficial" fiindca toti pe care-i stiu ca au intrat la facultatea respectiva erau indopati cu meditatii la mate inca dintr-a zecea.
      Bacul? O chestie de care cel mult sa ai grija sa nu te impiedici.

      Sa se introduca admiterea la facultate? Facultatile cat de cat utile deja o folosesc, cele care vor doar sa-si completeze numarul de studenti o vor refuza cu disperare.
      Realmente utila ar fi reintroducerea admiterii la liceu, altfel extrem de cretina inovatie a lui Adomnitei o sa-si arate roadele peste cativa ani - cei care si-au dat bacul in 2008 vor parea genii peste patru ani.

      Dar cel mai util ar fi un sistem de clasificare a facultatilor - pe de o parte cele care chiar ofera ceva, de cealalta parte cele care iti dau o diploma - chiar daca nu stii literele destul de bine ca sa citesti ce scrie pe ea. Sau functioneaza pentru cei care au serviciul deja asigurat si au nevoie de o diploma, ca asa-s cerintele postului, dar nu admit sa se surmeneze pentru ea.
  • -1 (3 voturi)    
    parere (Marţi, 8 iulie 2008, 12:32)

    Diana [anonim]

    dragi mei,
    nu inteleg de ce generalizati si sustineti sus si tare ca PESTE TOT in tara si capitala s'a copiat. au fost licee in care nu s'a miscat un deget si s'au eliminat elevi dupa ureche sau din exces de zel. spun din proprie experienta deoarece in liceul in care am dat eu a fost politie, in adevaratul sens al cuvantului. comisiile cele mai indulgente ne permiteau cel mult sa susotim, dar...sa fim seriosi, ce poti 'sufla' la matematica sau informatica? de dat bani nu s'a pus in niciun caz problema, ca riscam sa fim dati afara din examen doar pentru intentie !
    drept urmare, notele din liceul meu si din celalalt cu care am dat au fost relativ mici, desi sunt licee serioase si prestigioase.
    nu spun ca nu s'a dat spaga sau nu s'a copiat cu cartile de rezolvari pe masa in multe licee, doamne fereste, dar de aici si pana a generaliza si a sustine ca a fost o 'frauda nationala' e cale lunga. incetati sa mai comparati liceele industriale de duzina din mehedinti sau bihor sau de mai stiu eu unde cu liceele elitiste din capitala sau din orasele mari, unde a fost un bac PE BUNE.
    va salut
  • +1 (1 vot)    
    cu sau fara examen (Marţi, 8 iulie 2008, 13:26)

    un simplu cetatean [anonim]

    Cei care propun examen de admitere la liceu si/sau facultate pot sa garanteze ca aceastea vor fi corecte? Ce te faci daca muti spaga de la BAC la admitere in facultate? Simplu, O MARESTI! Problema nu este daca se da sau nu examen si unde, CAT TIMP EXISTA CORUPTIE IN TARA EXAMENELE NU VOR FI CORECTE! SPAGA O SA CREASCA FARA O IMPLICARE A ORGANELOR DE CONTROL FISCALE! Aici este problema in RO, nimeni nu te intreaba de unde ai bani cand tu nu mai muncesti din 1990 sau ai salariul minim pe economie declarat dar locuiesti in vila cu piscina si te deplasezi cu 3-4 masini noi noute, etc. Aici este hiba, cand vei fi nevoit sa justifici banii o sa dispara si spaga, ca degeaba ii ai daca nu poti face nimic cu ei.
    • 0 (0 voturi)    
      partial ai dreptate (Marţi, 8 iulie 2008, 16:15)

      valer [anonim] i-a raspuns lui un simplu cetatean

      Nici facultatile nu-s complet imaculate. Totusi situatia nu se poate compara cu dezastrul de la bac din doua motive: mai intai ca daca la admiterea la facultate un elev l-ar vedea pe altul copiind, foarte probabil ca ar chema imediat supraveghetorul, doar candideaza pe aceleasi locuri. Nu ca la bac unde prietenia si intr-ajutorarea sunt in floare.

      Apoi ca facultatile serioase - cele ale caror diplome chiar folosesc la ceva - dau examen de admitere si se straduiesc cat de cat sa-si controleze profii in asa fel incat sa nu-si strice reputatia.

      De exemplu, la cea pe care o stiu anul trecut examenul a fost test grila la mate: dintre exercitiile propuse de fiecare prof (si admise) s-a selectat cate unul prin tragere la sorti. Apoi dintre acestea s-au tras iarasi la sorti cele cateva pentru examen. Profii s-au intrunit din seara precedenta si n-au fost "eliberati" decat dupa terminarea examenului. Imediat dupa aceea s-a afisat si grila cu rezultatele, astfel incat oricine putea sa-si calculeze nota, iar corectarea se facea automat.

      Nu spun ca sistemul e infailibil, totusi e departe de distractia de la bac.

      Bineinteles, asta-i valabil pentru facultatile solicitate, cele care primesc orice student, fie el si analfabet pot sa-si faca selectia in continuare pe baza mediei de la bac.

      Ar fi o relatie direct proportionala: cu cat o facultate e mai solicitata cu atat se straduieste mai mult sa-si faca ordine in interior.
  • +1 (1 vot)    
    Examen la Bac sau la Fac.? (Marţi, 8 iulie 2008, 13:50)

    NiCu [anonim]

    In conditiile actuale admiterea la facultate pe baza notelor de la bac sau pe baza examenului de admitere nu va schimba cu nimic starea de fapt. Admiterea la facultate pe baza de examen va genera aceleasi fapte de fraude, numai ca se mut banii de la unii la alti. Si daca vorbim de autonomia facultatilor, cine sa ii mai prinda pe cei care incalca legea?
    Copiatul la bac este de trei ori imoral - o data pentru ca a copia este in sine imoral, a doua oara pentru ca cel care copiaza doreste note mari, deoarece nu se multumeste cu nota de trecere, ocupand locul elevului eminent la facultate si a treia oara pentru ca in cel mai bun caz termina facultatea dar de cele mai multe ori in anul 2-3 se retrage.
    Dar de ce se copiaza?
    1. Pentru ca in alte parti se obtin rezultate neverosimil de mari, in afara oricarei ratiuni. Asta se intampla de cativa ani buni si cei din minister nu au luat nici o masura. Un judet care are constant indicele de promovabilitate situat la 99% in timp ce celelate judete au 75% nu a ridicat nici o intrebare la nivelul ministrului educatiei si de aici generalizarea copiatului la nivelul tarii.
    2. Volumul urias de variante solicitate elevilor pentru Bac. Un elev eminent care a dorit sa intre in examen cu toate variantele rezolvate a avut rezolvat peste 8000 (opt mii de probleme de rezolvat), care a necesitat un volum de timp de peste 1500 de ore de lucru, adica 60 de zile neintrerupt, adica 2 luni. Si nu uitati ca variantele au fost disponibile in aprilie, cu erori mari care au dus la revizuirea lor in mai.
    3. Modul de elaborare a variantelor care au permis copierea directa din cartile cu rezolvari. In mod normal trebuia ca variantele din examen sa nu fie reproduse ad-literam cu variantele propuse.
    4. Se spune ca profesorii supraveghetori si cei din comisii au fost corupti cu cate o cafea sau mancare, pe banii copiilor. Oare guvernul de ce nu s-a gandit sa acorde fiecarei scoli un fond de protocol pentru profesorii participanti la examen. ETC.
  • +1 (1 vot)    
    Admiterea la facultate (Marţi, 8 iulie 2008, 16:26)

    Mihai [anonim]

    Un singur lucru pot sa zic despre... acela ca acesta nu reflecta adevarata valoare a elevului. Eu am dat bacalaureatul anul acesta si pot sa zic cu mana pe inima ca am luat nota pe merit, fara sa copiez, fara mita si altele, desi am auzit cazuri in care s-a copiat pe rupte si elevi slabi au luat note mult mai bune ca mine.
    Am fost la un liceu cu pretentii si mi-a placut dintotdeauna matematica insa la acest liceu am media pe cei 4 ani mica comparativ cu altii care nu stiu atat cat stiu eu insa la facultate pentru ca unde vreau sa ma duc este acel enervant "concurs de dosare" iar eu cu media mea nu sunt foarte sigur ca voi putea intra la buget desi daca ar fi un examen de admitere as putea spune ca stau linistit.
  • 0 (0 voturi)    
    vrem admitere (Miercuri, 9 iulie 2008, 10:13)

    Clujanca [anonim]

    Sunt clujanca, si detest faptul ca admiterea in facultate se face pe baza mediei de la BAC, intrucat elevii clujeni foarte bine pregatiti au medii de BAC ceva gen 8.75-9.50, in timp ce in zone mai sudice si orase mai mici (ex. Corabia, Zimnicea, Slobozia etc.) elevi nici pe departe la fel de pregatiti iau nota 10 curat la BAC. Astfel ca locurile bugetate sunt ocupate de semi-pregatiti, in timp ce aceia care chiar merita burse si locuri bugetate se zbat efectiv sa mai apuce si ei un loc.
    este crud sistemul cu oamenii care au ceva in cap, si asta incurajeaza hotia, lenea si incultura.
  • 0 (0 voturi)    
    admiterea (Miercuri, 9 iulie 2008, 13:14)

    nt [anonim]

    Toate bune si frumoase, numai ca apare o intrebare: daca nu am fost in stare sa fim corecti la bac cine garanteaza corectitudinea admiterii? Ce spuneti despre asta? Bine ca sunt si alte aspecte cum ar fi cel privind conditiile de admitere, pe care fiecare institutie de inv superior trebuie sa o faca publica cu cel putin sase luni inainte, etc.
  • 0 (0 voturi)    
    Reintroducerea examenelor de admitere... (Joi, 10 iulie 2008, 14:07)

    pedelist [anonim]

    ... nu rezolva nimic.

    Teoria zice ca notele date corect in clasele 5-12 au o predictibilitate mult mai buna decat examenul de admitere.

    Evident, acordarea de note corecte in timpul scolii nu este o problema simpla. Pe scurt, teza pe care vreau sa o sustin este urmatoarea: nu putem separa BAC-ul sau Admiterea, de restul sistemului. Toate sunt legate intre ele. Pana acum, numai Marga a abordat corect problematica sistemului nostru educational.

    In plus, nu ma pot abtine sa afirm ca Pactul pentru Educatie, chiar si fara greselile conceptuale prezente la tot pasul, este o aberatie.
  • 0 (0 voturi)    
    biologie (Joi, 8 octombrie 2009, 20:08)

    alyy [anonim]

    va rog bagati examene si la facultatea de biologie ca altfel vin altii elev mai slabvi si i-au lucul celor care s-au ocupat de materia biologie pt examene...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version