Vezi cum vor arata pachetele de tigari:

FOTOGALERIE De la 1 iulie, avertismente vizuale pe pachetele de tigari

de M.B.     HotNews.ro
Joi, 26 iunie 2008, 15:48 Actualitate | Esenţial

Galerie foto: Pictogramele de pe pachetele de tutun
Romania va introduce la inceputul lunii iulie avertismente vizuale pe pachetele de tigari, fiind al doilea Stat Membru al UE care introduce aceste pictograme. Reglementarea intra in vigoare de la 1 iulie si are o perioada de tranzitie de 12 luni, perioada in care vor fi comercializate alaturi de pachetele de tigari cu pictograme si pachetele fara avertismente care au fost produse pana la aceasta data. Imaginile trebuie sa acopere 40% din fata pricipala a pachetului de tigari.

Un seminar cu tema "Puterea comunicarii in campania antifumat" a fost organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent joi, la Bucuresti, pentru a sublinia efectele nocive ale fumatului. Jurnalistul Val Valcu a anuntat in cadrul acestui seminar ca a fost lansat un concurs antifumat adresat jurnalistilor si spera ca vor fi implicati cat mai multi jurnalisti din tara si din capitala.

Profesorul Mircea Cinteza a facut o comparatie intre situatia existenta in acest moment in Romania si cea din UE: "In tarile Europei, fumatul este interzis in locurile publice. Suntem cu un pas in urma".

Potrivit statisticilor citate de participantii la seminar, anual se inregistreaza la nivel global 5,4 milioane de decese din cauza fumatului si se preconizeaza ca pana in 2030 aceasta cifra va creste la 8 milioane. Peste 80% din persoanele decedate sunt din tarile in curs de dezvoltare.























4835 vizualizari

  • -6 (6 voturi)    
    Parere (Joi, 26 iunie 2008, 16:01)

    m [anonim]

    N-ar fi mai interesant sa fim a doua tara din europa in alt domeniu? Ma lasa rece pozele lor de pe pachetele de tigari. Alti bani, alta distractie.
    • +4 (4 voturi)    
      pentru o natiune de fumatori (Joi, 26 iunie 2008, 16:26)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui m

      Suntem deja printre primele tari la numarul de fumatori iar la procentul de medici care fumeaza sfidam orice concurenta (mai mare decat procentul de fumatori dintre poporenii obisnuiti). La asa apetit, asa metode. Iata ca se poate sa fim si printre primii in prevenire dupa ce multe dintre masuri le-am luat doar pentru ca am fost obligati de UE.
  • +1 (7 voturi)    
    asa da (Joi, 26 iunie 2008, 16:05)

    kin3zu78 [utilizator]

    In sfarsit o idee buna , poate ne v-om cizela si noi in urmatorii ani si nu se va mai fuma in locurile publice
    • -4 (10 voturi)    
      :))) (Joi, 26 iunie 2008, 16:51)

      schullika [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      dute tu kin3zu78 ce te deranjeaza pe tine daca lumea fumeaza in locuri publice,nu ai loc sau destul aer,mai bine fa-ti griji pentu lucruri mai importante
      • 0 (0 voturi)    
        filosofie de viata ;) (Luni, 30 iunie 2008, 12:18)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui schullika

        Sanatatea e neimportanta, oricum vei muri! Laifu-i hard si de kkt... si dup-aia mori :D Mai bine mai devreme si bolnav, scapi mai repede de griji :))

        Asa e, mai schullika? Asta doreai sa ne transmiti, nu? :))
    • -1 (3 voturi)    
      aaa (Joi, 26 iunie 2008, 17:06)

      a [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      poate vei invata si matale cum se scrie in limba materna, chiar daca'ti zici chinez
    • 0 (8 voturi)    
      Ha ha ha (Joi, 26 iunie 2008, 17:43)

      razvanb [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      de ce nu spuneti in campaniile anti fumat ca canceru nu este provocat de tutunul propriuzis, ci de chimicalele cu care este tratat de producator?? semidoctiilor!!!!

      inca o campanie bifata de....cine e responsabil de ea! nu asa se determina oamenii sa renunte a fumat. astea sunt porcarii, se trateaza simtomul si nu cauza. interzic fumatul mai peste tot, fumatorii sunt discriminati (da, e discriminare), dar producerea de tigarete este legala!!! insa nici un stat nu vrea sa scoata fumatul in afara legii pentru ca industria aduce fonduri enorme la buget, la fel ca si alcoolul.

      si apropo de nefumatori, da, inteleg ca va deranjeaza fumul, dar atunci mergeti in locuri in care nu se fumeaza, valabil si in cazul invers pentru fumatori.

      mi se pare total aiurea sa ti se interzica sa fumezi, atat timp cat productia e legala. bun, sunt de acord sa se interzica fumatul spitale, scoli, etc, dar nu chiar peste tot domeniul public. la fel cum sunt baruri si restaurante in care nu se fumeaza, sa fie permise si baruri si restaurante numai pentru fumatori.

      astia care ziceti ca fumatori trebuie sa marginalizati, sunteti ipocriti. sunt probleme mai importante in societate decat fumatul: bautura ( n-am vazut pe nimeni sa devina violent dupa o tigara ), coruptia, lenea, prostia, etc.

      plus: de ce nu spuneti in campaniile anti fumat ca canceru nu este provocat de tutunul propriuzis, ci de chimicalele cu care este tratat de producator?? semidoctiilor!!!!
      • +2 (8 voturi)    
        anti-fumat (Joi, 26 iunie 2008, 18:31)

        Mihaela [anonim] i-a raspuns lui razvanb

        Daca trec pe langa tine cu un sconcs in brate mirosul lui te deranjeaza nu-i asa?
        Cam asa ma simt eu cand trec fumatori pe langa mine, ma sufoc , ma inec ! Fumeaza la tine grajd da nu pe strada.. ca ma deranjezi !
        La asta se rezuma, la a deranja sau nu pe altcineva... si nu e doar a deranja... da ma intoxici .. nu e sanatos omule !! renunta !
        • 0 (4 voturi)    
          ... (Vineri, 27 iunie 2008, 9:40)

          razvanb [anonim] i-a raspuns lui Mihaela

          Ai dreptate, nici mie, ca fumator nu imi place cand cineva fumeaza pe strada. E vorba de un bun simt care multi fumatori nu il au. Unde nu mai e bun simt, apar legile, care intr-un fel rezolva problema.
        • 0 (0 voturi)    
          urat (Luni, 30 iunie 2008, 16:59)

          aiurea [anonim] i-a raspuns lui Mihaela

          vb cam aiurea si cam impertinent la adresa tuturor fumatorilor...nu poti sa jignesti un om pt simplu fapt ca are un viciu...+ ca nu cred ca esti in masura sa dai sfaturi despre cum trebuie sau nu trebuie sa iti traiasca viata un om...pana cand vei reusi sa te joci de-a dumnezeu...nu mai iesi pe strada sau poarta o masca de oxigen..de fumatori nu scapi..btw surprinzator sau nu..sunt nefumator ..srry daca am parut "rautacios" dar e realitatea
      • 0 (2 voturi)    
        BIO (Joi, 26 iunie 2008, 19:27)

        tudor [anonim] i-a raspuns lui razvanb

        Si daca tutunul ar fi 100% nociv din vina producatorilor, atunci niste tigari BIO s-ar vinde mai bine..
  • -4 (4 voturi)    
    cizelatul (Joi, 26 iunie 2008, 16:21)

    cizelatul [anonim]

    kin3zule mai bine te cizelezi tu un pic si inveti intai limba romana, dupa aia te dai cu parerea
  • -1 (3 voturi)    
    fruntasi (Joi, 26 iunie 2008, 16:40)

    gepeto [anonim]

    Suntem fruntasi numai la rahaturi. Mai bine eram fruntasi la lupta anticoruptie.
  • +4 (6 voturi)    
    Bine ar fi.. (Joi, 26 iunie 2008, 17:07)

    danutz nastase [anonim]

    sa fim fruntasi si la renuntarea la tutun, nu numai la chestii negative.
    Eu sunt nefumator si ma deranjeaza ca unii fumeaza langa mine in spatii publice, n-au bunul-simt sa-l protejeze pe cei de langa ei. Daca vor sa se imbolnaveasca de cancer sau de alte boli, n-au decat s-o faca singuri, nu sa-i expuna si pe altii! M-am enervat si am spus asta unora care fumau la mall, intr-un spatiu deschis, sau unui sofer de autobuz care-si afuma pasagerii, dar parca ai cu cine discuta?
    Si la final o mica observatie: "provoaca cancer" e o cacofonie, asa ca Ministerul Sanatatii ar face bine sa schimbe formularea, daca nu vrea sa contribuie pe bani publici la degradarea limbii romane.
    • +1 (5 voturi)    
      Mda.... (Joi, 26 iunie 2008, 17:58)

      razvanb [anonim] i-a raspuns lui danutz nastase

      Exista multi fumatori nesimtiti, cum exista si fumatori simtiti, care inainte sa isi aprinda o tigara intreaba pe cei din jur daca deranjeaza. Nu sunt de acord ca toti fumatorii sa fie bagati in aceasi oala.

      Daca suntem in democratie si dictam oamenilor ce sa faca si ce sa nu faca, haideti sa facem inca cateva legi:

      1. Inerzicerea putzitului in spatiul public ( baie obligatorie o data la 2 zile, pe verificate, contravenientii vor avea tatuat pe frunte un kkt timp de o luna );
      2. Interzicerea bauturilor alcoolice in public ( contravenientii prinsi vor avea tatuat pe frunte un ficat marit timp de o luna );
      3. Interzicerea injuratului in public (contravenientii vor avea tatuat pe frunte o gaura de fund timp de o luna)
      4. Interzicerea ascultarii de manele in public, SI numai la casti in alte locruri ( contravenientii vor avea tatuat pe frunte fraza "Gutza, p*tza de maimuta " timp de o luna );
      5. Interzicerea sexului ininte de varsta de 35 de ani ( contravenientii vor avea tatuata pe frunte o p**a, respectiv o p***a timp de o luna )
      etc....

      Si asa vom avea o societate perfecta, cu peste 7 miliarde de oameni sanatosi tun si veseli in societate, ca in particular......!!!
      1984 va spune ceva? :)
  • -1 (5 voturi)    
    Amintiri... (Joi, 26 iunie 2008, 17:12)

    Weather [anonim]

    Inutil,atita timp cit fiecare fumator are cel putin un cunoscut care a trait 100 de ani desi a fumat cite 2 pachete de tigari pe zi...Si pina la urma medicii nu sint si ei oameni?daca toti s-ar conforma amenintarilor mediatice anti-orice ei din ce ar mai trai?Plus ca s-ar sufoca Terra de oameni care refuza sa se duca putin.
  • -1 (3 voturi)    
    hmmmm (Joi, 26 iunie 2008, 17:14)

    liviu [anonim]

    o idee buna... zic eu
    o sa fie interesant sa vad la nevastamea si la colegi nu mai poze cu plamani negrii si alte dastea
  • -2 (6 voturi)    
    Si mai departe? (Joi, 26 iunie 2008, 18:01)

    Krepskaia [anonim]

    E doar o jumatate de masura.

    Pasul 2: fumatorii vor fi impuscati prin sufocare (cred ca se poate, merita incercat)
    Pasul 3: pe toate automobilele din tara se vor pune obligatoriu poze din spitalele romanesti
    Pasul 4: posesorii de automobile vor fi internati in spitale (vor, nu vor, nu conteaza)
    Pasul 5: mai incolo, dupa ce se realizeaza primele 4
    Alooo, domnu' doctor Cinteza, m-auziti?
    • -2 (4 voturi)    
      :)) (Joi, 26 iunie 2008, 18:16)

      rbalan [anonim] i-a raspuns lui Krepskaia

      ha ha, misto comentariu! :))))))
  • +2 (4 voturi)    
    ajutoare pt renuntarea la fumat (Joi, 26 iunie 2008, 18:36)

    gabbone [anonim]

    campaniile astea anti fumat sunt facute de (o sa ziceti ca sunt nebun) companiile producatoare de tutun. :))))) De ce? pentru ca tot ei vand shi imbecilitatile alea de produse cu nicotina (gume, plasturi, bomboane, ventuze) care cica te ajuta sa renuntzi la tzigara. Sa nu mai zicem ca alea sunt chiar mai scumpe decat tzigarile luate fiecare in parte si cantarit cata nicotina este in ele.

    deci dragi fumatori sunteti nishte sclavi ai companiilor americane producatoare de tutun. terbuie doar sa realizati chestia asta cu adevarat si dup-aia o sa vreti sa va lasati de fumuri.

    Daca vreti sa fumati fumati sanatos si natural made in arabia (hookah, pipa, bong) nu chimicalele mizerabile ale americanilor.
  • +2 (4 voturi)    
    libertatea de a suferi (Joi, 26 iunie 2008, 19:07)

    Nicotinul [anonim]

    Nu inteleg de ce se indigneaza asa lumea si vorbeste de restringerea libertatii. Ca nu e vorba de a interzice fumatul in toate locurile publice (inclusiv circiumi si restaurante), asa cum fac alte tari europene mai civilizate, gen Franta, pentru a-i proteja pe nefumatori.
    Acum e vorba doar de o incercare de a mai trezi putin la realitate oamenii ABSOLUT INCONSTIENTI care nu vor de fapt sa creada ca isi baga cu mina lor in corp o otrava ingrozitoare, din cauza careia multi dintre ei vor suferi foarte rau mai tirziu, si mai dau si o gramada de bani pentru asta, spre bucuria producatorilor de suferinta si moarte.
    De data asta Guvernul chiar vrea sa faca ceva pentru binele vostru. Acum vorbim de libertate, dar ar trebui sa ii ascultam si pe cei care pling astazi prin spitale ca nu s-au lasat la timp de fumat. Si asta chiar nu e gluma.
    • +1 (1 vot)    
      aha (Vineri, 27 iunie 2008, 9:44)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Nicotinul

      eu zic sa facem o campanie sa punem poze pe masini cu accidentele provocate de ele, sau pe motociclete, pe sticlele de alcool etc. asa nu va mai convine, nu? daca omul vrea sa moara incet, lasa-ti-l, macar mai eliberam pamantul de greutate si consumatori de oxigen. credeti ca nu stie ca fumatul dauneaza??? bravo!...
  • +2 (2 voturi)    
    O tampenie (Joi, 26 iunie 2008, 19:50)

    FlorinM212 [anonim]

    Sunt bani aruncati aiurea pe campanii fara rost. Nu, nu or sa se 'trezeasca fumatorii la realitate' prin asemenea metode. Numai de al naibii or sa fumeze in continuare pentru ca nimanui nu ii place sa ii se spuna ce sa faca.
    Ca fumator stiu mai bine decat majoritatea posterilor care sar in sus de bucurie ca s-au bagat tampeniile astea pe pachete.

    Vreti sa stiti de ce nu functioneaza astfel de campanii si de ce sunt cheltuiti in continuare banii vostri pe astfel de campanii fara rost?
    Cititi aici:
    http://www.scribd.com/doc/49762/Allen-Carr-carte-antifumat

    Vreti sa ajutati o persoana sa se lase de fumat? Urmati link-ul de mai sus.
    • +1 (1 vot)    
      Propunere (Vineri, 27 iunie 2008, 8:49)

      ApH [utilizator] i-a raspuns lui FlorinM212

      Gresit: aceste campanii sunt pentru prevenire si sunt destinate nefumatorilor. Unui fumator poti sa-i pui pe pachet si blesteme ca nu asta o sa-l faca sa renunte...
      Eu unul as fi pus poze cu diversi politicieni: Iliescu, Ghise, Voiculescu, sa vezi atunci rezultate!
  • +1 (1 vot)    
    pana acum, rupeam numai timbrul (Vineri, 27 iunie 2008, 7:43)

    eeeuuuu [anonim]

    de-acu' inainte o sa razuiesc si spanacul ala de poza de pe pachete. ostentativ, sa se vada ce fac cu agresiunea lor vizuala: o arunc, civilizat, la cosul de gunoi, acolo unde ii si este locul! nimeni nu are dreptul de a-ti spune ce sa faci cu viata si cu sanatatea proprie, daca iti asumi riscul unor imbolnaviri, este treaba ta, amestecu altora este discriminatoriu, abuziv, agresiv si, nu in ultimul rand, nesimtit! se aude, dom' ministru nicolaescu? in vreme ce medicii dumneavoastra iresponsabili refuza sa intrerupa o sarcina rezultata in urma unui viol asupra unei fetite de 11 ani, dumneavoastra va tineti de tampenii!!!
  • +2 (2 voturi)    
    fiecare alege pentru el (Vineri, 27 iunie 2008, 8:20)

    brambura [anonim]

    Am auzit ca un mort nefumator este mult mai sanatos decat un mort fumator ceea ce este perfect adevarat. Fiecare e liber sa aleaga daca fumeaza sau nu. Mie personal mult mai mult imi dauneaza stresul in exces decat placerea pe care o simt in timp ce-mi sorb cafeluta la o tigara. Toti murim mai repede sau mai tarziu, asa ca lasati-ma in pace cu toate amenintarile astea.
  • 0 (0 voturi)    
    incalzirea globala (Vineri, 27 iunie 2008, 8:25)

    explicatie [anonim]

    din cauza fumatorilor.
  • +1 (1 vot)    
    Curat murdar... (Vineri, 27 iunie 2008, 10:43)

    albert [anonim]

    Am vazut pictogramele alea idioate pe care vor sa le puna pe pachetele de tigari... In viata mea nu cred ca am vazut o initiativa mai stupida si mai idioata. Este o agresiune vizuala pe care ne va fi dat sa o induram la fiecare colt de strada, la fiecare oneta si la fiecare magazin in care vom intra fie ca suntem fumatori fie ca nu. Credeti ca daca va veti scoate copilul la primbare o sa il puteti feri de mizeriile astea...eu nu cred. Fumatul este unul dintre cele mai nocive obieiuri ale zilelor noastre si din pacate porneste din scoala. Acolo ar trebui facut ceva. Ar trebui facute campanii, discutat cu copii nu oripilata o tara intreaga cu tumori canceroase in vitrine si alte chestii din astea. Parerea mea este ca aceasta campanie nu va schimba absolut nimic si imi pare rau ca o comitem din nou in aceeasi formula. Scopul nu scuza mijloacele. Este clar ca trebuie facut ceva dar nu in acest fel.
  • 0 (0 voturi)    
    Interesanta prostie (Vineri, 27 iunie 2008, 12:12)

    micra [anonim]

    Eu am fost in tara unde se pun deja pictogramele cu plamani, dinti negrii etc. pe pachetele de tigari. Arata tare naspa un pachet, dar oricum nimeni nu s-a uitat la pachet in afara de mine :-)
    Tara respectiva este una din Asia si capitala e Bangkok... Si m-am gandit atunci ce magarie mai e si asta, dar e posibil ca doar suntem in Asia... In UE inca n-am vazut asa ceva, dar iaca ideile <<bune>> pentru Romania vin din Asia...
    Apropo: Sunt nefumator... Am fost in clasa 9-a, dar m-am lasat. Si asta era acum 16 ani.
  • 0 (0 voturi)    
    Interesanta prostie (Vineri, 27 iunie 2008, 12:12)

    micra [anonim]

    Eu am fost in tara unde se pun deja pictogramele cu plamani, dinti negrii etc. pe pachetele de tigari. Arata tare naspa un pachet, dar oricum nimeni nu s-a uitat la pachet in afara de mine :-)
    Tara respectiva este una din Asia si capitala e Bangkok... Si m-am gandit atunci ce magarie mai e si asta, dar e posibil ca doar suntem in Asia... In UE inca n-am vazut asa ceva, dar iaca ideile <<bune>> pentru Romania vin din Asia...
    Apropo: Sunt nefumator... Am fost in clasa 9-a, dar m-am lasat. Si asta era acum 16 ani.
  • +1 (1 vot)    
    In tarile din vest se fumeaza in locurile publice (Vineri, 27 iunie 2008, 13:32)

    ana [anonim]

    Pt ca altundeva nu ai unde sa fumezi!

    Am calatorit in tot vestul europei si peste tot se fumeaza in public!
    iesi cu prietenii in oras in club, la bar , la pub; vrei sa bei o bere si sa fumezi o tigara! ce fac etoata lumea???ies pe trotuar si stau cu berea, cafeaua in mana converseaza se simt bine si fumeaza!

    Si asta nu deranjeaza pe nimeni!
    si e ceva normal

    Aberatii horror si de suferinzi de paranoia: "MA AFUMA IN LOCURILE PUBLICE!!!!"

    Toate padurile au uscaturile lor!
  • 0 (0 voturi)    
    Terorism (Vineri, 27 iunie 2008, 14:11)

    cybergeist [anonim]

    Imaginile astea ar trebui sa aduca Romaniei acuzatia de stat terorist... isi terorizeaza propria populatie cu amenintari de chinuri graznice. Si ne plangem de ce avem Stirile de la ora 5 cand prin decizie de guvern se publica tampeniile astea. Ganditi-va ca in toate magazinele si chioscurile de pe strazi vor putea fi admirate aceste imagini horror.
  • 0 (0 voturi)    
    Surprize turbo (Luni, 30 iunie 2008, 14:37)

    Mihai V [anonim]

    Va mai amintiti guma Turbo? Va mai amintiti surprizele cu masini? Cam acelasi efect il vor avea si aceste pachete. Romanii vor face colectie de pachete... LOL
    Sunt fumator de multi ani si aceste poze nu ma vor convinge sa ma las. Fumez de placere, stiu riscurile la care sunt expus si mi le asum. NU imi trebuie poze pe pachete. Daca vrei sa te lasi de fumat o faci si fara astfel de poze.
    AM ZIS!
  • 0 (0 voturi)    
    propaganda idioata (Marţi, 1 iulie 2008, 23:44)

    Fumix [anonim]

    In loc sa ne comparam atata cu Marea Britanie la capitolul anti-fumat,mai bine ar face pictograme cu mizeria de pe strazile oraselor, din jurul blocurilor etc sau putoarea emanata de multi nespalati in transportul in comun intr-o tara care cica ar fi in UE in 2008 si nu in Africa centrala sau Evul Mediu! Tara arde si baba se piaptana, oare ce bani si de unde s-au mai pus la bataie si pt. propaganda asta?!?
  • 0 (0 voturi)    
    Anunturi fara comentarii (Duminică, 1 iulie 2012, 14:23)

    Cucu [anonim]

    Idioti, ma consider discriminat, in loc de alte timpenii ar trebui sa scrie pe pachetele de tigari: Atentie Nefumatorii mor sanatosi


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version