Mitropolia Moldovei vrea sa sprijine cresterea copilului fetitei violate

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 26 iunie 2008, 14:07 Actualitate | Esenţial

Mitropolia Moldovei si Bucovinei se ofera sa acorde tot sprijinul spiritual si material in cazul fetitei de 11 ani care a ramas insarcinata dupa ce a fost violata, daca nu se va decide intreruperea sarcinii.

Mitropolia afirma ca va asigura toate cheltuielile legate de nasterea copilului si va continua sa acorde sprijin financiar si spiritual dupa nasterea acestuia.

In cazul in care fetita nu va dori sa pastreze copilul, Mitropolia va asigura preluarea acestuia de catre o institutie abilitata. De asemenea, Biserica se va asigura de primirea unei educatii corespunzatoare.

In cursul acestei zile, comisia speciala formata in acest caz se va reuni pentru a decide daca sarcina poate fi intrerupta sau nu, dar primele informatii arata ca decizia va fi amanata pe maine.

Deocamdata, parintii fetei vor sa o duca in Anglia pentru intreruperea sarcinii, dupa ce medicii din Iasi s-au opus unui avort, considerand ca intreruperea unei sarcini de 20 de saptamani ar pune in pericol viata fetei.

Comisia poate decide fie recurgerea la avort, caz in care trebuie modificata legislatia interna, fie continuarea sarcinii, caz in care parintii fetitei se pot deplasa intr-o tara in care legea permite oprirea sarcinii la o varsta de peste 20 de saptamani.

Fetita a fost adusa la spital, de familie, in urma cu doua saptamani, dupa ce s-a plans ca are dureri abdominale, iar medicii au constatat ca este insarcinata. Investigatiile efectuate pana in prezent arata ca pruncul, de sex feminin, este perfect sanatos.

Potrivit Realitatea TV, fetita nu ar fi spus nimic parintilor despre acest viol deoarece a fost amenintata de unchiul sau.

Politistii nu au reusit inca sa-l prinda pe unchiul minorei, iar procurorii au propus marti Tribunalului din Piatra Neamt ca tanarul de 19 ani sa primeasca mandat de arestare in lipsa.

In Romania, Codul penal prevede ca o sarcina poate fi intrerupta pana la 14 saptamani. Dupa aceasta perioada, sarcina poate fi intrerupta doar daca fatul prezinta malformatii sau viata mamei este in pericol iminent.

In Marea Britanie, legislatia permite intreruperea unei sarcini pana la 24 de saptamani.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

899 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Preoti? (Joi, 26 iunie 2008, 14:40)

    Doru [anonim]

    Cei care fac asemenea afirmatii or avea vre-un pic de creier?!?!?!?!
    • 0 (0 voturi)    
      ce nu-ntelegi Dorulet? (Joi, 26 iunie 2008, 16:06)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Doru

      cum cineva s-a oferit sa dea bani ca sa se duca in Anglia s-a gasit altcineva sa dea bani pt ca se creasca copilul intr-o "institutie abilitata".

      conteaza de unde vin banii? cred ca mai important este ceea ce se face cu ei.

      fiecare isi sustine cum poate punctul de vedere. in acest caz este vorba ca nu poti indrepta un viol cu o crima. asta este situatia.

      pana la urma tu ce-ai face daca ai afla ca tatal tau este de fapt o ruda apropiata mai varstinica? esti 100% sigur ca nu este asa. consideri ca mai bine nu te-ai fi nascut?
      • 0 (0 voturi)    
        Ma ,Victore... (Joi, 26 iunie 2008, 17:34)

        coco [anonim] i-a raspuns lui Victor

        eu sunt un om tolerant cu frica de Dumnezeu,dar ceea ce debitezi tu mi se pare o tampenie fara margini!
        Pai cum ma,intelugentule sa lasi o sarcaina in spinarea unui COPIL de 11 ani? Mai ales ca a fost violata de FRATELE MAMEI!!! Uneori cred ca pozitia unor "credinciosi"si a BOR este venita din alta lume. Oare va ganditi la sansele copilei si ale noului nascut? Intr-o familie cu parinti fara ocupatie? Cu saracie? Cu lipsa de educatie de orice natura?
        Biserica vrea sa dea bani si sa creasca copilul pana cand va reveni in sanul familiei...Biserica poate da bani si asistenta sociala pentru a evita pe viitor nenorocir de genul asta. Fiecare preot se poate ocupa de credinciosii lui,de elevii sarmani,de romi sau de copii ai caror parinti sunt plecati la munca in strainatate. BOR ar trebui sa intensifice activitatile sociale,implicarea in rezolvarea problemelor familiale.
        Poate vreti sa-i dati un ajutor si violatorului...
        Penibila si atitudinea oficialitatilor din Moldova dar si de la Bucuresti. Cu asa oficiali alesi,puteti sa va luati gandul de la ajutor sau rezolvari de cazuri extreme. Ei fac comisii...
    • 0 (0 voturi)    
      fi sigur ca nu!!! (Joi, 26 iunie 2008, 21:11)

      eeeuuuu [anonim] i-a raspuns lui Doru

      "fericiti, cei saracu cu duhul, c-a lor va fi imparatia cerului!" spune eclaziastul! si, uite, cred verserul asta cinic din evanghelie. ce pretentii sa mai ai la o religie care face din prostie o conditie esentiala a... hai sa folosim un termen tot de-al lor, "desavarsirii"! in rest, toate bune si frumoase, muuuuuulte rugaciuni si un loc cu muuuuulta verdeata pentru "turma domnului"!
  • 0 (0 voturi)    
    gigi (Joi, 26 iunie 2008, 14:54)

    Demagogie 100% [anonim]

    Pana una alta sa ne spuna Mitropolia Moldovei cate case de copii a facut sau macar cate are in intretinere. Toata ziua stau la milogeala sa li se dea bani pentru constructia de noi biserici unde sa se mai poata capatui inca un "preot" care evident n-o sa ia parohia fara "spaga regulamentara".
    Imi e o sila imensa de toti hotii ascunsi dupa sutana de preot. Sunt prea putini care intradevar fac aceasta meserie din credinta... Majoritatea nu sunt decat niste hulpavi...
    • 0 (0 voturi)    
      RE: gigi (Joi, 26 iunie 2008, 15:54)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui Demagogie 100%

      Ai rabdare. Intai sa termine de construit bisericile dintre blocuri, apoi sa obtina padurile inapoi. Abia dupa asta e timp si de altceva.
  • -1 (1 vot)    
    Nu cred ca este demagogie (Joi, 26 iunie 2008, 15:28)

    adik [anonim]

    Nu am incredere in popi (aici o sa ma combata "ortodox"),
    dar acum as da un 10 celui care conduce Mitropolia Moldovei.

    De mult asteptam o stire de acest gen.
    Biserica poate sa faca mult bine. Totul este sa vrea.

    Nu stiu daca o vor putea ajuta pe biata fetita, dar macar a aratat ca vrea.

    Cred ca l-au schimbat pe cel care se ocupa cu PR la ei.
  • 0 (0 voturi)    
    demagogie (Joi, 26 iunie 2008, 15:44)

    viorica [anonim]

    gigi are dreptate, deocamdata Mitropolia Moldovei este cea mai bogata din tara cu venituri de milioane de euro pe an dar n-am auzit sa aiba orfelinate sau azile de batrani sau cantine sociale. Credeti ca biata fata insarcinata are nevoie de ajutor spiritual? Din cauza unor parinti idioti care nu au vazut ca fata este gravida, din cauza unor doctori iresponsabili care au tot plimbat fata de colo colo si din cauza ipocriziei celor din jur s-a ajuns la situatia asta. Cei care au decizia sa lase tergiversarile si sa-i faca odata avort fetei (oricum la 20 saptamani tot operatie trebuie facuta) si poate in cativa ani o sa mai uite drama prin care a trecut si poate va avea o viata cat de cat normala.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu ai dreptate (Joi, 26 iunie 2008, 16:16)

      adik [anonim] i-a raspuns lui viorica

      Si pe mine ma revolta situatia bietei micute,
      dar nu vad de ce are dreptate gigi.

      " deocamdata Mitropolia Moldovei este cea mai bogata din tara cu venituri de milioane de euro pe an dar n-am auzit sa aiba orfelinate sau azile de batrani sau cantine sociale"
      Care-i treaba? Daca nu are orfelinate nu o poate ajuta ACUM pe micuta? Nu are logica ce spui.
      (Inteleg ca vrei sa critici lipsa de implicare de pana acum a bisericii, dar poate face ceva ACUM)

      "Credeti ca biata fata insarcinata are nevoie de ajutor spiritual? "
      DA. Cred ca biata fata are nevoie de tot ajutorul din lume.
      Si mai cred ca o sa aiba foarte mult ajutor psihologic.

      In rest, sunt de acord cu tine, parintii idioti si medicii i-au cam stricat viata fetitei.
      • 0 (0 voturi)    
        explicatie (Joi, 26 iunie 2008, 16:26)

        viorica [anonim] i-a raspuns lui adik

        sa ma explic: am spus ca Mitropolia nu a facut acte de caritate si asta inseamna ca nu are nici un plan de genul asta si nu cred sa inceapa tocmai acum cu acest copil; ajutor psihologic da o sa aiba nevoie si probabil mult timp de acum inainte dar spiritual cum crezi ca se va intampla: va veni vreun preot si va spune ca a pacatuit fiindca a facut avort sau daca tine sarcina o sa-i spuna ca a pacatuit ca a facut un copil din flori? sa fim seriosi m-am cam lamurit cum ajuta biserica
        • 0 (0 voturi)    
          Multi de "poate". (Joi, 26 iunie 2008, 17:06)

          adik [anonim] i-a raspuns lui viorica

          Tre' sa ma crezi ca poate am mai putina incredere in ei decat ai tu.
          Dar poate ca mi-ar placea sa se implice mai mult pentru rezolvarea problemelor nevoiasilor. (Sau sa se vada mai mult aceasta implicare).
          Stiind ca au puterea sa ajute, poate ca sper sa inceapa de acum. Ar cam fi momentul.

          Cu ajutorul spiritual, poate ai dreptate.
          Nu stiu sa definesc foarte bine acesta notiune, nu stiu cine l-ar putea oferi, asa ca nu te mai contrazic.

          In rest, iti respect punctul de vedere.
  • 0 (0 voturi)    
    :D (Joi, 26 iunie 2008, 16:24)

    Nautilus [anonim]

    Purtatorii de sutana au dovedit ca sunt departe de imaginea idilica pe care o aveau in mentalul colectiv al populatiei - sunt cel putin la fel de ambitiosi ca si colegii lor catolici, dar intr-un mod mai subtil. Au avut tot timpul, in Regat, in comunism si acum, un scop, si il urmeaza cu tenacitatea unei cartite :D

    ~Nautilus
  • 0 (0 voturi)    
    Biserica sau Dumnezeu? (Joi, 26 iunie 2008, 17:26)

    raluca [anonim]

    Este interesant ca aproape toata lumea discuta despre autoritatea Bisericii (in special ortodoxe) în a spune ceva cu privire la aceasta problema.
    Cred ca singura autoritate pe care o are Biserica si care trebuie luata in considerare este aceea de a comunica ce are Dumnezeu de spus în privinta avortului.
    Si Dumnezeu spune:„ sa nu ucizi”. Cine nu-L asculta nu va avea de a face cu Biserica, ci cu singurul Dumnezeu Creator care nu ne-a cerut parerea cand a dat viata acelui copil şi care nu ne-a intrebat nici macar pe noi ce părere avem cand a hotarat sa ne dea noua viata....
    • 0 (0 voturi)    
      ESTI TARE DUSA FATA MEA (Joi, 26 iunie 2008, 18:44)

      printz alberth [anonim] i-a raspuns lui raluca

      Biserica ne-a napadit viata ca o plaga si vrea sa ia decizii in numele nostru.
      Sunt convins ca tu, care vorbesti de poruncile lui dumnezeu nu ai citit niciodata biblia adevarata, biblia lui dumnezeu adica vechiul testament.
      Sa lasam parintii fetei sa decida si sa mergem la biserica sa ne rugam pentru disparitia tagmei preotesti care vrea sa ne fure independenta si viata privata.
      Biserica va redevenii casa lui dumnezeu doar atunci cand nu va mai fi ocupata cu forta de tagma preotilor.
    • 0 (0 voturi)    
      uite si motivul pentru care infloresc preotii (Joi, 26 iunie 2008, 23:14)

      santiago [anonim] i-a raspuns lui raluca

      Cu imbroboditi din astia ca tine care se uita in gura popilor si le dau spaga pentru a-l "sluji" pe dumnezeu, nu-i de mirare ca isi permit sa spuna toate ineptiile si inca pe un ton autoritar ca deh, ei sunt "vocea lui dumnezeu pe pamant" Ma bufneste rasu... Oricum sunt si preoti care iti fac cinste doar daca vorbesc cu tine da astia sunt muuult prea rari. Oricum iti urez succes in viata cu mintea intunecata de dogmele bisericii... Da macar nu va mai dati cu parerea despre vietile altora...
  • 0 (0 voturi)    
    ptiu....cum toti romanii sunt destepti (Vineri, 27 iunie 2008, 18:00)

    io [anonim]

    In loc sa se aprecieze faptul ca biserica se ofera sa ajute....romanii sar de popou in sus ca "desi suntem oameni cu frica Lui Dumnezeu nu putem lasa o copila violata de unchi sa aiba un copil"

    si la oamenii aia cu "frica de Dumnezeu" le spun ca habar au religie, ca cineva care crede in Dumnezeu stie si ca inceputurile umanitatii se bazeaza pe incest, mai stie si ca in timpuri primordiale femeia facea copii la momentul aparitiei menstruatiei. Asa ca nu mai veniti cu fitze de astea ca sa justificati o crima. Macar spuneti...da sunt de acord cu crima, nu va ascundeti dupa deget ca "stiti voi".

    Copila aia ar trebui sa aiba copilul ca asa a fost sa fie, pruncul ala nu are nici o vina si nu e dreptul ei, sau al nebunilor de ii are de parinti sa ia o viata nici macar intr-o situatie de asta de viol. Poate sa-l dea spre infiere, ca nu se asteapta nimeni sa-l creasca. SI ce impact psihologic? Ca se vede ca violul nu a afectat-o, asa ca daca nu a afectat-o un viol, nu vad de ce ar afecta-o o nastere pentru care este responsabila.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi