Imaginea Romaniei, facuta tandari in Europa

de I.B.     HotNews.ro
Vineri, 6 iunie 2008, 2:39 Actualitate | Esenţial

  Romania a fost din nou luata in balon zilele acestea de presa europeana.Tiganii si cersetorii i-au adus la disperare pe europeni care ii considera din rabunare, nestiinta sau prostie, adevarate simboluri ale Romaniei.

Ziarul elvetian Le Temps a publicat in 29 mai o caricatura despre modul in care folosesc romanii dreptul la libera circulatie. In desen apare o cersetoare in fata unei banci, careia un politist ii spune: "Circulati".

Caricatura a aparut in contextul in care, cu doua zile inainte, Elvetia semnase cu UE un protocol referitor la extinderea acordului privind libera circulatie a cetatenilor UE pentru Romania si Bulgaria. Ambasadorul roman la Berna, Ionel Nicu Sava, si cel la Natiunile Unite din Geneva, Doru Costea, au trimis ziarului un drept la replica - publicat joi - in care arata ca desenul este ofensator la adresa romanilor care locuiesc si muncesc onest in Elvetia.

In Anglia, compania Virgin Media, ce a realizat o serie de spoturi de prezentare pentru toate participantele la Euro, a prezentat drept simboluri pentru Romania niste tigani cu burta si cu lanturi groase de aur la gat!

La interventia ambasadei romane, Virgin Media a retras clipul si a anuntat ca il va reface. Spotul exista insa in continuare pe Youtube, fiind postat de utilizatori privati.

Tara noastra a fost ironizata (fin,ce-i drept) si in ultimul spot Toyota difuzat in Franta, spot care sugereaza ca jucatorii romani sunt trisori si simuleaza des in careul advers.

Un francez, care poarta tricoul nationalei "cocosului galic" incearca sa parcheze o Toyota langa o masina galbena, cam uzata, dar care are pe ea imprimat steagul Romaniei.Da cu spatele cu mare grija, si cand vrea sa coboare, atinge masina galbena care in acel moment plonjeaza doua locuri mai incolo.

Francezul se uita stupefiat si, langa el, era un politist care raporta accidentul. "Nu ai vazut ca s-a aruncat? A plonjat!", a strigat de cateva ori, revoltat, francezul, imitand jucatorii care protesteaza la deciziile arbitrului atunci cand dicteaza un penalty.

Deasemenea, furtul din buzunare, taximetristii care nu folosesc aparatul de taxat, cainii vagabonzi, surprizele neplacute la primirea notei de plata la restaurant si stilul imprudent in care soferii conduc prin oras sunt repere prin care turistilor straini le este descrisa Romania in ghidul Lonely Planet.


Cazul "Mailat", crimele, furturile si cersetoria practicata de tiganii romani, dar si de romani in Occident au dus in ultima perioada la campanii de presa tot mai defaimatoare la adresa tarii noastre.





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

7649 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    Dar nu e departe de adevar (Vineri, 6 iunie 2008, 2:57)

    666 [utilizator]

    Aud la radio ca o comunitate din Spania a cerut autoritatilor, fara "politically correctness", la modul cel mai direct, alungarea tiganilor (romani) din peisaj.

    Toate fazele astea sunt reale, degeaba ne ofuscam.
    Eu ma bucur doar (stupid si egoist) ca acum e [si] problema altora.
    Sa-i pastreze ei, sa-i "educe"/"integreze"/"adopte" si sa facem noi misto de ei la europenele din 2020.
    • +3 (3 voturi)    
      in care... (Vineri, 6 iunie 2008, 6:08)

      takamescu [anonim] i-a raspuns lui 666

      tiganii "spanioli"(mai nou!) vor aparea in videoclipuri care sa-i caracterizeze.
    • +4 (4 voturi)    
      probleme reale care trebuie discutate, nu ascunse (Vineri, 6 iunie 2008, 11:04)

      c [anonim] i-a raspuns lui 666

      I-a sa nu le mai dea cersetorilor bani sa vezi cum tre sa munceasca. Occidentalii au atras cersetorii fiind darnici cu ei, acum sa-i suporte nu sa se planga. Asa si noi, daca dai bani unui copil care cerseste la metrou, defapt ii dai unui tigan care o sa mai aduca cativa zeci de copii la cersit ca sa-si construiasca palatul. Cel mai corect ar fi sa existe o autoritate sa identifice si sa se ocupe de acele cazuri si sa aiba si numar de telefon sa poata lumea sa raporteze.
      Legat de hoti, politia din acele tari n-are decat sa-si faca datoria. Si atunci hotii n-o sa mai prefere acele tari.
      • +1 (1 vot)    
        incredibil (Vineri, 6 iunie 2008, 17:17)

        corina [anonim] i-a raspuns lui c

        Nu imi vine sa cred cata rea vointa, lipsa a simtului umorului si ingustime de minte poate sa existe la romani!
        Cand ni se spune adevarul si nu ne convine, nu suntem noi vinovati! Ne-a furat arbitrul, a plouat mai tare peste noi, noi suntem mereu imaculati doar ceilalti ne asupresc pentru ca sunt invidiosi pe frumusetea noastra sufleteasca si inteligenta deosebita. Cand facem si noi ceva de doamne-ajuta, in mod sigur o sa exista multi de-ai nostri care sa distruga sau sa terfeleasca in noroi succesul conationalilor.
        Ce e mai trist este ca pana si hotnews a ajuns sluga la stapan si incurajeaza atitudinea asta total daunatoare, inflameaza aiurea un orgoliu si o mandrie nationala prost inteleasa, scot lucruri din context doar pentru a scrie articole tendentioase si rauvoitoare.

        Ironia si mai ales auto-ironia ajuta la pastrarea demnitatii. Insa oamenii marunti isi acorda singuri importanta, exagerand si abuzand de ea. Acest articol ilustreaza perfect aceasta situatie regretabila.

        Cu acestea va multumesc dvs. celor de la hotnews pentru serviciile de care am beneficiat pana acum. Va spun la revedere si va asigur ca ati pierdut un cititor fidel.
        • 0 (0 voturi)    
          touchy and stupid (Vineri, 6 iunie 2008, 21:34)

          Melania [anonim] i-a raspuns lui corina

          ACESTA ESTE UN RASPUNS INTELIGENT. Imi vine in minte reactia musulmanilor la caricaturile aparute in presa daneza, care il ofensau pe Mohamed. Am reactionat cam ca arabii doar ca nu am iesit sa incediem sticle si steaguri scandinave.
  • -2 (8 voturi)    
    trist (Vineri, 6 iunie 2008, 3:53)

    I. [anonim]

    E foarte trist ca hotnews.ro a ajuns sa trateze 'subiectul' acesta in asemenea hal. Superficial, nationalist si profund discriminatoriu.

    Foarte foarte trist. Nu asa schimbam ceva! De azi nu voi ma folosi serviciile hotnews!
    • +6 (10 voturi)    
      Nu ai inteles nimic! (Vineri, 6 iunie 2008, 7:58)

      Vali Cel Batran [anonim] i-a raspuns lui I.

      Libertatea presei nu inseamna ca ea se ocupa numai de realizarile bune ale unei societati. Rolul ei nu este de a cosmetiza stirile si ale prezenta in mod placut ochilor celor ca tine. Presa trecue sa reflecte toate aspectele vietii cotidiene cu bune si cu rele. La urma urmei asta este fata tarii noastre in occident. Tiganii nostri au plecat acolo pentru ca profitatnd de naivitatea si uneori de prostia localnicilor sa faca avere. Lanturile alea de aur nu sunt altceva decat fructul hotiilor comise acolo sau aici pentru ca eu nu am auzit de tigan muncind. Asta e, ne ducem crucea. Eu de exemplu de rusine nu am mai iesit din tara din 1994 si nici nu cred ca ma voi mai duce curand. Si crede-ma am posibilitatile materiale de a ma plimba prin Europa.
      • -3 (3 voturi)    
        cred ca spuneti amandoi acelasi lucru (Vineri, 6 iunie 2008, 8:55)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

        dar nu va dati seama. GP-ul cred ca se referea la felul superficial in care este tratat subiectul -- la faptul ca se arunca toata vina pe tigani (de unde discriminarea) in loc sa se recunoasca de la bun inceput ca atat indivizii nostri, din etnia "noastra", care se comporta "tiganeste" (cum se zice in popor) cat si indivizii, tot ai nostri, din etnia roma, care se comporta tot "tiganeste", sunt 100% probelma si creatia societatii romanesti.

        Asa cum am mai spus, sa nu credeti ca numai Romania are romi. In schimb romi din Romania si din inca cateva tari balcanice sau est europene reprezinta o problema, pe cand comunitatile de romi din vest, stabilite acolo de sute de ani, se pare ca nu mai reprezinta de foarte mult timp o problema sociala.

        Cei care zic "ce bine imi pare, au tot urlat la noi sa ii integram, acu' sa vada si ei ce greu e" gresec tocmai din cauza ca uita acest aspect. Tiganii nostri, atat romani cat si romi, _sunt_ problema noastra, _sunt_ creatia noastra.

        Articolul de fata este superficial, senzationalist, nationalist. Hotnews, gresesti.
        • +5 (5 voturi)    
          ... (Vineri, 6 iunie 2008, 10:33)

          festinalente [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

          Tiganii nu pot fii integrati. Astia sunt nomazii: nu au un loc al lor, nu produc pe cat de mult consuma, nu stiu ce este aia curatenie, cultura etc. Exemple sunt peste tot. Tot un exemplu sunt si cei care incearca sa ii copieze in comportament. Aici fac referire la copii preveniti din familii dezbinate, cu un nivel de trai scazut,de care nu se mai ocupa parintii si care se pot asimila perfect cu tiganii din toate punctele de vedre mai putin al tenului. Cu siguranta nu numai Romania are rromi, caci au emigrat peste tot, dar ai nostrii sunt cei mai tzigani.
        • +3 (3 voturi)    
          Adica eu sunt de vina cand ma fura tiganii?!?! (Vineri, 6 iunie 2008, 11:02)

          Lola [anonim] i-a raspuns lui georgeb

          Adica eu sunt de vina ca tiganii romani fura, sunt nespalati si ingalati si scursuri?!? Asta e cea mai mare idiotenie! Nu-i de ajuns ca se dau de la UE tone de bani pt "reintegrarea tiganilor" cand in tara asta avem miliarde de alte probleme pe care am putea folosi acei bani? Eu sunt de acord ca printre ei exista si oameni buni, de calitate si potential, care se pierd din cauza etichetelor etniei lor, dar e problema lor!! daca sunt atat de destepti sa-si schimbe mentalitatea etniei. Sub nici o forma nu sunt de acord sa fiu acuzata ca eu sunt de vina pt ca tiganul imi baga mana in buzunar si ma fura sau, mai rau, ma si violeaza si omoara. E strict problema etniei lor, daca nu stiu sa si-o rezolve sa sufere. Dar nu accept sa sufar eu din cauza lor.
          • +1 (1 vot)    
            Nu esti tu de vina (Vineri, 6 iunie 2008, 12:51)

            TB [utilizator] i-a raspuns lui Lola

            Este de vina tara in care traiesti si te-ai nascut. Asta vrea georgeb sa spuna. Nu esti tu vinovat(a) personal, sunt vinovate regimurile prin care tara asta a trecut de-a lungul timpului si care nu au reusit sa rezolve o problema sociala acuta. Sigur, nu e usor de rezolvat, dar de-aia sunt ei pusi acolo sus, sa rezolve problemele grele ale tarii.

            Asa cum zicea si georgeb, exista tigani si in alte tari, dar acolo nu mai sunt de multa vreme o problema majora. Politia isi face treaba, serviciile sociale isi fac treaba, statul in general functioneaza. Mai mult decat atat, majoritatea sunt educati si au un nivel de trai decent, in nota generala.

            Si te inseli profund atunci cand spui ca este strict problema etniei lor. Te afecteaza si pe tine? Atunci este si problema ta. Asta e un aspect. Al doilea este ca in majoritatea cazurilor cei care te fura, te violeaza si te omoara nu sunt de fapt tigani. Este o problema care tine de educatie si de nivelul de trai si nu de etnie. Sigur, per total, datorita unor circumstante ce tin de deja de istorie (au fost multe secole sclavi iar apoi au fost marginalizati, la fel ca si negrii in america) tiganii au o educatie ce lipseste cu desavarsire in cele mai multe cazuri si un nivel de trai extrem de scazut, aproape de salbaticie.

            Dar te asigur ca trebuie sa te temi la fel de mult si de un tigan, si de un ungur, si de un roman sarac pana la disperare si fara nici un pic de educatie. De-aia fura, violeaza si omoara omul, nu pentru ca pe ma-sa o cheama piranda sau ildiko.
            • +1 (1 vot)    
              partial de acord (Vineri, 6 iunie 2008, 13:57)

              Lola [anonim] i-a raspuns lui TB

              Problemele etniei s-ar rezolva daca si ei si-ar dori ajutorul. Insa au prea bine intiparita in gene viata usoara prin furat. E greu sa muncesti.. ehh.. Si gasesti mai usor asta la tigani decat la romani sau unguri.
              Desigur nu am statistici (chiar ar fi interesant) dar cred ca majoritatea infractiunilor din tara asta sunt facute de tigani. Si refuz sa-mi fie frica de ei. Ar trebui sa le fie lor frica de justitie.
              Dar vorba ta, si aici sunt de acord, halal tara si justitie.
              Stii de ce unii politisti nu vor sa-i aresteze pe tiganii care comit infractiuni? De teama pirandelor care ar sta zi si noapte in curtea sectiei urland. Asta am trait-o eu, nu e poveste. Mi s-a explicat la politie ca o sa-i aplice o corectie tiganului, dar nu-i pot face dosar si sa-l aresteze.. s-ar supara comandantul sef daca le-ar auzi pe pirande urland in curtea sectiei.
              • 0 (0 voturi)    
                Statistici (Vineri, 6 iunie 2008, 14:02)

                TB [utilizator] i-a raspuns lui Lola

                Sigur, fara statistici discutam degeaba. Chiar daca tiganii ar fi majoritari in statisticile privind infractiunile trebuie sa ne uitam si la statisticile privind saracia si educatia. Adica eu cred ca astea sunt motivele si nu partea genetica.

                Partea cu adevarat trista este insa cea pe care ai mentionat-o tu. Statul nu isi face datoria si nu ne apara impotriva infractorilor, indiferent de etnia lor.
    • +3 (3 voturi)    
      .... (Vineri, 6 iunie 2008, 10:19)

      festinalente [utilizator] i-a raspuns lui I.

      E foarte trist ca aceasta hoarda nomada, acesti tigani, nu pot fi schimbati sau integrati si totusi mai sunt autoritati care mai cred in mos craciun. In sfarsit au inteles si cei de afara ce sunt tiganii astia pe care ii tot ocroteau si in care bagau fonduri de integrare mai multe decat in olimpici sau in cei care fac cu adevarat ceva pentru tara noastra.
      Deci domnule anonim nu stiu pe unde traiesti tu dar eu le multumesc celor de la Hotnews pentru ca mediatizeaza acest subiect.
    • +2 (2 voturi)    
      trist??? (Vineri, 6 iunie 2008, 11:41)

      anti-tigani [anonim] i-a raspuns lui I.

      Trist? Este trist ca ne tot imbatam singuri cu antidiscriminare si pro-tiganism. Discriminarea exista si este pe buna dreptate: tiganii nu sunt romani, sunt o natie de puturosi, cersetori, hoti si criminali. Nu are ce cauta cuvantul TIGAN langa cel de ROMAN. Toata lumea vede asta nimeni nu recunoaste!
      Nu este nimic nationalist in textul hotnews... este vorba de imaginea ce o aduc tiganii ////i cetatenilor romani (nu rromani), care de altfel sunt specialisti de rang inalt in multe institutii din lume (Cambridge, NASA, Microsoft etc.). Este injositor ca un amarat de redactor de la un ziar european, care nu are habar de diferenta intre romani si tigani (si nu stie nici o alta limba decat cea natala), sa publice caricaturi stupide si de prost gust despre romani. Consider mesajul ambasadei Romaniei drept pupincurist si nepasator. Daca nu stim sa ne pastrezam valorile si sa ne impunem repsectul si totodata mandria, atunci vom fi confudanti in permanenta cu acele creaturi inferioare.
  • +7 (11 voturi)    
    politicienii nostrii (Vineri, 6 iunie 2008, 4:02)

    aceeasi 322 [anonim]

    ne-au tras-o. Le-au dat voie sa se numeasca RROM, straini nu pot face diferenta intre RROM si RROMAN sau ROMAN.

    Trebuiesc sa repare aceasta imensa erroare si sa-i numeasca din nou TZIGANI.
    • +2 (6 voturi)    
      asta este realitatea (Vineri, 6 iunie 2008, 7:56)

      treburi [anonim] i-a raspuns lui aceeasi 322

      Imaginea Romaniei nu este facuta tandari, ci asta este realitatea. Asta exportam, tigani, cersetori, baieti destepti. Trebuie mai intai sa vedem ce e in ograda noastra, sa ne educam, sa crestem pana civilizatia europeana.
      • +1 (3 voturi)    
        ... (Vineri, 6 iunie 2008, 10:33)

        festinalente [utilizator] i-a raspuns lui treburi

        Nu cu tiganii
      • +3 (3 voturi)    
        categoriile amintite si autoritatile (Vineri, 6 iunie 2008, 11:18)

        deus [anonim] i-a raspuns lui treburi

        Ai dreptate cand spui ca trebuie sa vedem ce e in ograda noastra, dar eu ma intreb ce fac autoritatile locale din zonele locuite de persoane din categoriile amintite de tine, si cand spun asta, nu ma refer la protectie sociala, ci la infractionalitate de orice tip. Vedem personaje de genul celor din fotografie, dar nimeni nu se intreaba si nu cerceteaza, cum au ajuns sa aibe averi fara a lucra nimic? cum si le justifica? daca platesc cumva impozite, etc, iar daca nu, sa fie trase la raspundere. De fapt , exista o toleranta, ca sa folosesc un eufemism, fata de astfel de peronaje, din partea politiei, procuraturii, politicienilor, jurnalistilor,etc. Vedeti , spre exemplu, cazul Argint!
    • +5 (7 voturi)    
      Mai multi tigani decat romani in Europa (Vineri, 6 iunie 2008, 8:00)

      Observator [anonim] i-a raspuns lui aceeasi 322

      Din pacate nu este o eroare. Este o decizie politica de folosire oficiala a unui cuvant utilizat de peste 30 de milioane de tigani pentru a se numi pe ei insisi: "rrom/rom". S-a renuntat astfel la un cuvant care este sinonim cu istoria nenorocita de "tigani". Din pacate nu s-a luat inca si o decizie politica de rezolvare a problemei tiganesti la nivel european.

      O coincidenta nefasta pentru noi, dar legitima pentru acei tigani cu bun simt care tin la identitatea lor (da, in numar minoritar).

      Confuzia tine de incultura occidentalului si de lipsa de experienta a acestuia atat cu romanii cat si cu romii.

      Un prim pas pentru repararea erorii ar fi cresterea bunului simt al romanilor la ei acasa, cat si peste hotare. Romilor le va lua mult mai mult decat noua, asa ca tot noi trebuie sa ne civilizam primii pentru a face diferenta.

      Asta e, ne purtam crucea: trebuie sa ne civilizam inaintea tiganilor, daca vrem sa fim respectati ca romani!
      • +4 (4 voturi)    
        ... (Vineri, 6 iunie 2008, 10:37)

        festinalente [utilizator] i-a raspuns lui Observator

        Vorbesti de teorie aici in timp ce practic rromii, cum le zici tu -tiganii, cum le zic eu, ne trag tot mai in jos. De atatia zeci de ani ei involueaza si ne pateaza imaginea tot mai mult, sunt tot mai violenti, ne este tot mai frica de ei pe strazi, ne murdaresc arta, cultura, convingerile. Hai sa fim realisti: tiganii sunt tot tigani
    • +5 (5 voturi)    
      suparatii (Vineri, 6 iunie 2008, 8:31)

      rg [anonim] i-a raspuns lui aceeasi 322

      referitor la spotul cu toyota ....degeaba se scrie despre el .... si pentru italia si olanda s-au facut astfel de spoturi iar ei nu s-au mai simtit jigniti.
    • +5 (5 voturi)    
      corect (Vineri, 6 iunie 2008, 8:35)

      alpha [utilizator] i-a raspuns lui aceeasi 322

      absolut corect!De altfel si reactiile tarilor civilizate din EU sunt normale,chiar subdimensionate.europenii nu au muncit timp de cateva generatii ca sa vina balaoachesii din romania sa la manance lebedele ,as fure si sa omoare.cat priveste numele de rrom foarte usor asimilabil celui de roman e un mumu care nil-am dat singuri de inteligenti ce suntem.In toate tarile sunt numiti:Tzigeuner,gitanos ,gitanes,gipsy,czigany-adica...rrom.........
      • +4 (4 voturi)    
        .... (Vineri, 6 iunie 2008, 10:38)

        festinalente [utilizator] i-a raspuns lui alpha

        ai dreptate, 'tu-le...
  • +1 (5 voturi)    
    TZIGANI, ROMI SAU RROMI - TOT AIA E (Vineri, 6 iunie 2008, 5:51)

    Otto Vintila [anonim]

    Multumim ca existati si ca ne murdarim zilnic de mizeriile voastre tiganilor, meritati trasi in teapa pentru felul in care infectati societatea asta si se pare ca o lume intreaga urmeaza.
    Greseala e tot a noastra ca le permitem si ca legea e facuta si pentru oameni si pentru toti ce se deplaseaza biped sau au deget opozabil.
    Romani, luati atitudine ca va mananca de vii "valoarea mea".
    • +1 (3 voturi)    
      .... (Vineri, 6 iunie 2008, 10:39)

      festinalente [utilizator] i-a raspuns lui Otto Vintila

      Sa luam cu totii atitudine si sa ii excludem din societate pe toti cei care nu vor sa se integreze. Tiganilor nu va mai suportam!!!!
  • -1 (3 voturi)    
    nesimtirea nationala a inceput sa aiba efecte (Vineri, 6 iunie 2008, 6:56)

    judex [anonim]

    canf spuneam adevarul vis-a-vis de atitudinea elvetienilor, primeam minusuri. Chiar nu-i pasa nimanui? Chiar toti sunt nebuni si numai noi frumosi, destepti, civilizati? Chiar nu vrem sa intelegem adevarul si sa luam masuri pana nu ne vor izola cei civilizati? Nu vrea nimeni sa priceapa ca exportam mizerie, primitivism, nesimtire si tot rau pe care il traim in Romania zi de zi, din cauza concetatenilor nostri needucati, necivilizati, marlani si nesimtiti? Asta este Romania lui Iliescu si a celor care ne guverneaza, nepasatori si total dezinteresati. Este Romania lui Iliescu, a acolitilor si sprijinitorilor acestuia, inclusiv din presa, care ne conduc de 18 ani (11 ani direct si 7 , prin guverne imbecile, ticaloase si nesimtite).
  • +7 (7 voturi)    
    Imaginea (Vineri, 6 iunie 2008, 7:03)

    Stoewer [anonim]

    Imaginea Romaniei nu este terfelita numai in spoturile din Vest, ci si la noi. Ce poate sa spuna un strain cand vede limbajul suburban din campania electorala bucuresteana, imaginile cu blonzii din Stefanesti si Sinesti, da un zapping pe "Taraf" si OTV? Cand ajung prin Bucuresti (noroc ca nu prea des, evit pe cat pot...) sunt in primul rand socat de densitatea de bruneti pe metru patrat.

    Articolul lui I.B. este bineinteles absolut cretin. Caricaturi exista si despre alte natiuni (daca s-ar face despre noi bancuri cum sunt despre polonezi si belgieni....), spoturi exista si despre altii (vezi campania din presa poloneza despre echipa de fotbal germana), chestia cu ghidul Lonely Planet e valabila pentru TOATE ghidurile Lonely Planet (s-a mdiscutat destul si speram ca Hotnews sa fi priceput ceva) s.a.m.d. Autorul I.B. (s-a ascuns sub mantia anonimatului) a luat diverse chestii fara sa vada contextul si hopa, marea conspiratie.

    Iar daca vreti sa va ingroziti si mai tare, faceti o vizita la o maternitate si o sa vedeti ca jumate din paciente sunt tiganci. Si cand te gandesti cate mai nasc si pe acasa...
  • +2 (4 voturi)    
    "Imaginea Romaniei, facuta tandari in Europa" (Vineri, 6 iunie 2008, 7:11)

    eeeuuuu [anonim]

    de parca am mai avea vre-o imagine!!! ce dracu'! suntem aurolacii continentului, cu mai vreti sa fim vazuti? sa terminam odata cu scortosenia asta paguboasa, cu iluzia ca am fi buricul pamantului! poate de-abia atunci am avea ceva sanse sa ne vina si mintea la cap.
  • -2 (6 voturi)    
    traim in rromania (Vineri, 6 iunie 2008, 7:37)

    GUSA [anonim]

    e o imagine reala a RRomaniei dar incompleta - lipseste "Clovnu national" de la Cotroceni si amanta lui blonda, lipsesc Cocosii, Elenele, golden blitzurile, Vamesu Bleaga, spagaru cinstit cu averi colosale .... etc. asta e tara ce ne-o meritam
    • -1 (1 vot)    
      Avea Doc o vorba buna (Vineri, 6 iunie 2008, 9:52)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui GUSA

      "eh, obsesia..."
  • +6 (6 voturi)    
    asa e (Vineri, 6 iunie 2008, 7:41)

    vrej [anonim]

    in primul rind exagerati
    in al doilea rind au dreptate, toate europa e exasperata de tigani inclusiv toti romanii
  • +6 (6 voturi)    
    nu mai bagati de la voi (Vineri, 6 iunie 2008, 8:02)

    lexites [utilizator]

    Spotul de la toyota nu se refera la romani in mod particular. Acolo e cate un spot facut pentru fiecare adversar al Frantei din grupa si e pe exact acelasi principiu.

    Si nu prea inteleg dorinta asta de a ne victimiza cand nu e cazul. Da, avem o caricatura in Le Temps politica incorect si o fotografie cat se poate de reala la o emisiune despre fotbal. Si noi trebuie sa ne dam loviti de fiecare data. Mai lasati-o si voi jos, ca macane!
    • +1 (1 vot)    
      .... (Vineri, 6 iunie 2008, 10:48)

      festinalente [utilizator] i-a raspuns lui lexites

      Pai pe aici lumea vorbeste despre tigani si nu despre toyota... nu stiu daca ai observat. Toti suntem nemultumiti de tigani.... de atatia ani.
  • +5 (5 voturi)    
    spotul Toyota (Vineri, 6 iunie 2008, 8:06)

    co [anonim]

    E trist daca nici macar Hotnews nu stie de gluma!
    Foarte trist!!!!
  • +2 (4 voturi)    
    Bravo mai... (Vineri, 6 iunie 2008, 8:15)

    ccr [utilizator]

    Ne luam de musulmani ca nu accepta caricaturile cu Mohamed, radem de ne prapadim cand altii sunt luati in colimator, iar cand se face putina bashcalie si de noi - sariti ca arsi. Ipocriti... Si sa adaugi si spot-ul Toyota in lista - asta e chiar prostie si o lipsa clara a simtului umorului. Imaginea ne-o stricam singuri - nu avem nevoie de borfasi in Europa pentru asta (tigani sau romani deopotriva). Aveam impresia ca suntem un popor care stie sa rada la un banc bun iar in vremuri grele se refugiaza in gluma si auto-ironie. S-au dus vremurile alea... E Vineri, asa ca mai relaxati-va putin.
  • +3 (3 voturi)    
    Tziganii terorizeaza Finlanda! (Vineri, 6 iunie 2008, 8:24)

    Nordicul [anonim]

    De ceva vreme tziganii terorizeaza Finlanda! Aproape ca nu e zi in care ziarul principal, Helsingin sanomat, sa nu publice ceva despre Romanii care cersesc si fura in Fin. Intr-adear, cel putin in nord, imaginea e tzandari...

    http://www.hs.fi/english/article/Young+Romanian+mother+sent+home+by+social+services+is+back+in+Helsinki/1135236932632
  • +4 (4 voturi)    
    Solutie (Vineri, 6 iunie 2008, 8:28)

    jixi [anonim]

    In "desertul egiptean" nu s-ar fi intamplat asa ceva. - Nu prea sunt ziare pe acolo !
  • +2 (2 voturi)    
    Vai! Ce rasisti sunteti! (Vineri, 6 iunie 2008, 8:33)

    Catelu [anonim]

    As fi inteles sa ne ofuscam daca imaginile erau false, filmate in Togo si prezentate ca fiind rromania, dar de fapt sunt imagini cotidiene pe care le vezi la orice colt de strada. Mai putin masina care se arunca, ce-i drept.
  • +1 (3 voturi)    
    din pacate (Vineri, 6 iunie 2008, 8:36)

    behemot [utilizator]

    romania ESTE tara hotiei, abuzurilor si a violentei. si le exporta din plin, asa ca nemultumirea occidentului e justificata. numai "din rabunare, nestiinta sau prostie" ar putea cineva sustine contrariul...
  • +1 (5 voturi)    
    Poate (Vineri, 6 iunie 2008, 8:37)

    adik [anonim]

    Poate au dreptate si europenii.
    Poate suntem tigani, simulatori, cersetori.
    Dar eu sigur nu o sa cumpar toyota in viata mea.
    Nu stiu de ce, dar chiar daca au dreptate, ma simt jignit.
    Sunt sigur ca nu o sa produc pagube firmei toyota si ca nu o sa le scada vanzarile din cauza ca m-au pierdut de client.
    Sunt convins ca atitudinea mea nu va avea nici un efect, asa cum nu se cunoaste o picatura de apa in ocean, dar nu o sa le cumpar masina.
  • 0 (2 voturi)    
    mai e loc (Vineri, 6 iunie 2008, 8:37)

    paul [anonim]

    adevarat dar incomplet, de exemplu au uitat sa mentioneze manelele
  • +4 (6 voturi)    
    degeaba ne suparam (Vineri, 6 iunie 2008, 8:44)

    Geo [anonim]

    pentru ca imaginea Romaniei a fost facuta tandari de romani. Va tot plangeti ca ne confunda europenii cu tiganii nostri. Nu stati sa va ganditi de ce nu ne confunda cu tiganii lor? Exista comunitati de romi (non-romani, dintre cei "nativi") si in Italia, si in Spania, si Anglia, peste tot. De ce doar cand ne-am trimis noi produsele s-au facut remarcati.

    Europenii nu "confunda" romii nostri cu romanii, Ei au dreptate: romii aceia _sunt_ romani. Sunt cetateni romani, si sunt creatia Romaniei.
  • +3 (3 voturi)    
    Caricatura (Vineri, 6 iunie 2008, 8:50)

    Genevez [anonim]

    Nu este nimic de mirare. Cersetoarea este acolo si pe ea sau pe alta o vad in fiecare zi. A ajuns sa-mi fie frica sa vorbesc romaneste pe strada! Eu spun tuturor ca la Geneva se cerseste si la Bucuresti se fura. Poate doar Matusa Tamara mai intelege ceva. O zi buna.
  • +1 (1 vot)    
    Ce prostie de articol (Vineri, 6 iunie 2008, 9:15)

    Annonimus [anonim]

    Imaginea romaniei facuta tandari?? sunt doar niste glumite bazate pe fapte reale ... chiar nu puteti sa intelegeti ca asta e imaginea romanilor in multe tari... si asta e acum nu trebuie sa ne supere adevarul ... daca era bazata pe imagini sau intamplari cu chinezi intelegeam sa ne suparam dar asa .. sunt doar niste glume bazate pe lucruri reale

    De exemplu in mediul academic din SUA numele romanilor este asociat de multi cu matematicieni (asta de asemenea nu inseamna ca suntem mai destepti)

    Aceste glume nu vor schimba opinia cititorilor lor cum nici replicile ambasadelor noastre nu vor schimba ceva ... impresia despre romani in tarile unde puradeii au migrat poate fi schimbata doar daca apar alti romani foarte talentati si vizibili (sportivi, oameni de stiinta, cantareti), ori daca pleaca puradeii :)) ori prin ceilalti multi romani muncitori din zona ... oricum articolul si grijile pentru prostiile astea sunt fara noima
  • 0 (2 voturi)    
    Reclama Toyota (Vineri, 6 iunie 2008, 9:26)

    tzuptzup [anonim]

    Reclama Toyota ar fi fost intr-adevar jignitoare daca acea masina galbena avea burta si purta lanturi si cruci mari de aur, in rest este chiar de bun-simt si cu umor.
    Si reiau o idee de mai sus, Romania nu are imagine, deci nu poate fi facuta tandari, cel mult creionata in mintea unora ca fiind reala.
  • +2 (2 voturi)    
    adevărat (Vineri, 6 iunie 2008, 9:35)

    alex [anonim]

    ok... aia cu simulatul e cam trasă de păr... nu stiu dacă ținteau la RO sau a fost absolut întâmlător k era steagu akolo.... cu Virgin Media ce, țiganii noștrii nu sunt români?????

    chestia cu taximetriștii: e adevărat!!! na, merge un neamț la RO (sau italia)... nu vi se pare normal să fie atenționat k șoferii sunt cam nebuni???
  • +1 (3 voturi)    
    mancati cct cu lingura ... (Vineri, 6 iunie 2008, 9:40)

    alex [anonim]

    "Tara noastra a fost ironizata si in ultimul spot Toyota difuzat in Franta, spot care sugereaza ca jucatorii romani sunt trisori si simuleaza des in careul advers." - nu are nici o legatura cu Romania ... spoturi sunt mai multe la numar si implica si alte tari ... nu cred k sunteti atat de prosti incat sa spuneti k e facuta impotriva romania ... dar hey ... tocmai ati facut0o ...
  • 0 (2 voturi)    
    facem din tzantzar armasar (Vineri, 6 iunie 2008, 9:55)

    Anda [anonim]

    Problema noastra, a romanilor, este frustrarea de variate feluri fata de cetatenii vestici si din acest motiv nu putem accepta glumele care sa fac pe seama noastra. Videoclipul de la Toyota in care plonjeaza "reprezentantul echipei Romaniei" sub forma de masina, are corespondent si pentru olandezi si italieni...astfel, impreuna cu francezul de la volan, sunt reprezentate toate echipele grupei din care face parte echipa noastra nationala... cu putin simt al umorului am fi reusit sa vedem padurea de copaci si chiar sa ne amuzam. In fapt sunt ironizati fotbalistii si nu nationalitatile.
    Tiganii si cersetoria sunt o realitate pe care noi am exportat-o si daca unii reusesc sa faca haz din asta nu inseamna ca ni s-au scos ochii cu aceste fapte. Relaxati-va si priviti imaginea in ansamblu si mai ales, detasati-va de ideile preconcepute ca strainii ne-ar vedea ologi, paraziti si nespalati! E problema unor daca imaginea lor despre sine se reduce la "ce spune lumea" (desi nici acesta aspect nu e de neglijat de multe ori).
    Cred ca e timpul ca societatea europeana sa internalizeze ideea de piata unica si libera circulatie si, in mod responsabil, sa administreze chestiunile care o preocupa. Pentru eficacitate e nevoie de o abordare globala de catre toti actorii si aratatul cu degetul nu reprezinta decat o divergenta si o fuga de responsabilitatate.
    Iar daca noi, romanii, ne lasam afectati de aspectele astea, chiar avem o problema de identitate.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu cred (Vineri, 6 iunie 2008, 11:20)

      siska [anonim] i-a raspuns lui Anda

      ca avem o problema de identitate,atita timp cit aceasta identitate nu e multipla... Societatea europeana SE PREOCUPA de problemele ei si inainte de toate de identitatea si patrimoniul ei cultural! Zau ca nu am auzit neamt cintind manele si nici moda tiganeasca la Paris! Fiecare tara are jegosii ei dar sint ai ei si ii gestioneaza! Nimeni nu e obligat sa oploseasca ciorile altora! Noi ne bucuram ca am mai scapat de tiganii de la noi? Ti se pare o atitudine de responsabil? Si inca o data "zau",mie personal nu-mi vine bine cind vad zgiriat in Cupola de la San Pietro "pe aici a trecut Tanta si Oache 2001" ! Tu ce zici, unde e problema de identitate? Tu ce identitate ai, vis-a-vis de chestia asta, care este,in fond,banala, da' spune destule?
      • +1 (1 vot)    
        indiviul si restul (Vineri, 6 iunie 2008, 11:57)

        Anda [anonim] i-a raspuns lui siska

        Daca analizezi putin textul melodiilor de hip hop din SUA si te uiti la cum sunt imbracati cantaretii poate ca un iz de manele si tzigani iti bate pe la nas. Si in acest caz vorbim despre vest.
        Nu ma bucur "ca am scapat de tigani" insa existenta lor trebuie tolerata oriunde le poarta voia pasul. Sunt de acord cu luarea de masuri individuale insa nu as generaliza si nu as discrimina nici pe motiv de rasa si etnie si nici pe cel de gusturi muzicale sau estetice. In plus mi s-ar parea chiar culmea si al naibii de plictisitor sa fim cu totii la fel. Sloganul UE este "uniti in diversitate". Asta iti spune ceva? Mie cel putin doua lucruri raportate la situatia in discutie: solidaritate in administrarea problemelor si respect pentru identitati. Nu sunt de acord cu infractionalitatea dar preventia ei in randul unei anumite paturi sociale (unde sunt cuprinsi si destui romani) trebuie abordata unitar si global.
        Eu una nu ma ofuschez cand unii fac glume pe seama natiei mele pentru ca si noi facem glume nenumarate pe naivitatea americanilor, pe zgarcenia scotienilor si timiditatea nordicilor desi nu cu totii pot fi pusi in aceeasi oala.
        Personal, ca romanca si ca individ beneficiez de un set de valori si de o suficienta incredere de sine care nu ma lasa sa ma indurerez atunci cand unii fac glume. Stiu sa rad si pot sa le raspund cu aceeasi moneda...insa nu intotdeauna e cazul sa cobor stacheta.
        • 0 (0 voturi)    
          poate m-am exprimat gresit (Miercuri, 11 iunie 2008, 14:39)

          siska [anonim] i-a raspuns lui Anda

          Nu am nimc impotriva etniilor,raselor, claselor,etc. Si,crede-ma, fac parte dintre aceia care fac "haz de necaz" la greu. Dar stau la Roma de 5 ani,lucrez ca asistent medical intr-o clinica, am toate documentele in regula si pot sa-ti spun ca deja cind ma intreaba de unde sint si spun ca sint din Romania, italianul se schimba la fata! Dupa care multi imi spun ca si ei au acasa o ingrijitoare romanca si ca e buna dar dupa aia imediat intreaba de problema tiganilor. Si ai sa rizi se refera doar la cei din Romania. Mai sint si alti tigani dar crede-ma 99% din delicte le fac cei din Romania ! Si nu cred ca are sens comparatia cu americanii,iar despre "uniti in diversitate" nu cred ca se poate intelege acceptarea hotiei,omorurilor,etc. doar in numele sloganului.Daca iti da in cap un tigan nu acuzi tara de unde au plecat mii de ani in urma,acuzi pe aia care l-a lasat,cetateanul sau fiind,sa treaca granita! Cu atit mai mult daca e cunoscut ca delicvent. Aici,cinstit sa fiu, ma deranjeaza foarte mult apatia autoritatilor romane, atit pentru ceea ce se intimpla in strainatate(se limiteaza doar la declaratii diplomatice dar fara actiuni concrete)cit si pe plan local unde sint zone unde ti-e frica sa calci dupa ora 9 seara cind vii de la serviciu. Toate tarile au hoti,criminali,etc. dar buni,rai sint ai lor ! Nu au nevoie de ai altora! Ce-ai zice daca miine tigani din lumea intreaga ar veni cu sutele de mii in Romania si ar incepe sa faca ceea ce fac ai nostrii afara? Ai mai fi la fel de ingaduitoare,i-ai ospita, i-ai educa,hrani, etc.,ei continuind sa-ti dea in cap? N-as crede, sigur le-ai face ca in Napoli! Si crede-ma, astora deja nu le mai arde de glume! Le citesti in ochi ca, vrei sau nu esti pusa in aceeasi oala cu prostituata, hotul,criminalul pe pasaportul caruia scrie"roman",atita timp cit statisticile vor arata ca ai ce ma mare rata de delicventa si nu de inventatori pe teritoriul tarii respective! Si zau ca de fapt asta ma doare cel mai tare si nu etnia!
    • 0 (0 voturi)    
      tzantzarul mutant (Vineri, 6 iunie 2008, 15:12)

      behemot [utilizator] i-a raspuns lui Anda

      e foarte logic tot ce spui, Anda, si zic "bravo tie" daca reusesti sa te detasezi, si sa nu crezi ca simbolul romaniei in europa devine (sau a devenit deja) infractorul soios care fura, sau in cel mai bun caz cerseste. in teorie, atitudinea ta e minunata si asa ar trebui sa fim toti.
      cred insa ca gresesti intr-un singur loc, si plecand de aici, toata logica ta se duce de rapa: "nu inseamna ca ni s-au scos ochii cu aceste fapte". ba tocmai ca ni s-au scos. italia a luat masuri fara precedent in UE, determinata de comportamentul conationalilor nostri, si italianul de rand ne-ar starpi bucuros natia. peisajul din alte frumoase tari ale europei -elvetia, finlanda, franta...- ca sa nu mai zic si de boschetii celebrelor parcuri din anglia, au fost invadate de romani. pacat insa ca nu infractorii vizati sunt raniti de aceste mistouri, ci conationalii lor, care se vad peste noapte, in urma
      • -1 (1 vot)    
        ... (Vineri, 6 iunie 2008, 15:29)

        behemot [utilizator] i-a raspuns lui behemot

        vroiam sa zic ca se trezesc cu stampila de hoti, in urma aparitiei vreunui articol in ziarele tarii "asediate".

        SUGESTIE pentru hotnews: poate ar fi bine ca butonul "TRIMITE" se nu poata fi activat cu "Enter", ci numai cu mouse-ul. Cine tasteaza repede stie de ce :) degetele aluneca foarte usor pe tastele "tab" si "enter", si te trezesti cu comentariul trimis inainte sa-l fi terminat. Soiul asta de accident nu se poate intampla cu mouse-ul (ca nu-l tii in mana in timp ce tastezi...)
  • +2 (2 voturi)    
    Ei si ce??! (Vineri, 6 iunie 2008, 9:56)

    MaryPoppins [anonim]

    Foarte bine ca au plecat din tara, si stam noi linistiti. Si daca se cred asa destepti europenii din Vest, sa ii educa ei pe tigani.

    Au venit tiganii peste ei. Cum au colonizat ei alte tari sarace, sa fie si ei colonizati acuma!

    Mare branza : ) !
  • +2 (2 voturi)    
    E si vina noastra (Vineri, 6 iunie 2008, 10:04)

    un roman [anonim]

    Tiganii sunt peste tot si la noi. De cativa ani buni tiganii si "talentele" lor sunt mediatizati mai ceva decat un Costel Busuioc al Romaniei. In ziare, la tv numai manelisti care vorbesc si canta de "sa moara dusmanii", "mamele si tatele" si "pumnii mei nu are minte". Si cu regret o spun dar marea majoritate a romanilor ii asculta..le fac audienta..si cum sa nu fie si un simbol al romanilor ??
    Asta e cultura in care traim. Manele, mici si bere.
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Vineri, 6 iunie 2008, 10:07)

    make21 [anonim]

    Numai bine vad si europeni ce inseamna tiganul ca pana acum tot strigau ca nu le sunt respectate drepturile, sa vina in romania sa vada ce palate si masini isi permit din banii care tot prosti de europeni le dau cersetorilor.Asa ca europeni spalativa pe cap cu toti tiganii ii meritati si ei va merita pe voi
  • +2 (2 voturi)    
    Concluzie (Vineri, 6 iunie 2008, 10:11)

    concluzel confuzel [anonim]

    Un lucru bun pentru noi !
    Mai bine cititi "stiri" despre ce fac ei acolo decat sa i vedeti zilnic "la treaba" in Romania !
  • -1 (3 voturi)    
    Cetateni de zona a II-a ??? (Vineri, 6 iunie 2008, 10:21)

    S [anonim]

    In poza cu pricina nu cred ca-i un englez deghizat ! Ca ne place sa trisam o stim si noi, ca in capitalele europene 8 cersetori din 10 au pasaport romanesc si ca 4 sunt tigani, iarasi o stim.
    Si atunci de ce ne "emotionam" atata cand unul sau altul ne arata cu degetul ? De ce presa romaneasca reactioneaza ca cea iraniana in cazul caricaturilor cu Mahomed ? Astea sunt clisee, si s-a mai adaugat unul... lipsa de umor.
    Va aduceti aminte de campania anti-frantuzeasca din presa americana sau engleza in perioada diferendului razboiului din Irak ? Credeti ca n-au dormit francezii noaptea de grija "imaginii" ?
    Noua ne-a placut tot timpul sa ne ascundem mizeria maturand-o sub pres. Putem sa aruncam noi toate fondurile europene pe care le avem in crearea de branduri de tara si alte debilitati, atata timp cat nu distrugem cliseele prin propriul nostru comportament, prin renuntarea la aceasta susceptibilitate deplasata, tot cetateni de zona a II-a vom fi.
    Iar cu tiganii, va propun un experiment : mergeti la un spectacol la Londra, Paris, Amsterdam, Bruxelles, pe afisul caruia scrie "muzica tiganeasca" si la un altul pe care scrie "muzica romaneasca" si-o sa vedeti diferenta numarului de spectatori. Carui roman ii e rusine cu Celibidache ?
  • +2 (2 voturi)    
    Adevarul (Vineri, 6 iunie 2008, 10:22)

    b09d4n [utilizator]

    Din pacate Romania este o tara in care se apeleaza foarte mult la constiinta fiecarui cetatean. Nu putem incadra toata populatia in acest peisaj. Insa exceptiile sunt cele care sar in ochi imediat. Iar aceste exceptii sunt prezente in toata presa internationala, "socata" de ispravile nemaivazute ale unor conationali din acelasi motiv pentru care presa romana prefera stirile de la ora cinci.

    Ce ne putem reprosa noua, ca si popor, este permisivitatea de care dam dovada in aplicarea legilor. Preferam si noi, la randul nostru, sa nu punem presiune pe autoritati, pentru ca o perioada a fost mai simplu sa rezolvi problemele pe usa din dos. Acum s-au normalizat relatiile dintre cetateni si autoritati, care nu mai sunt percepute ca un organ represiv ci mai degraba ca un administrator aflat in slujba cetateanului.

    Acum incepem sa ne dam seama ca nu putem vorbi despre birocratie si sa facem abstractie de faptul ca acei angajati fac parte din randurile noastre. De fapt aceste sisteme sunt gestionate de oameni. Am vazut cazuri in care asistenta cutare nu a miscat un deget sa ajute un bolnav. Nu putem acuza intreg sistemul de sanatate care zilnic salveaza mii de vieti. Putem insa sa o aratam cu degetul pe acea asistenta si sa aplicam legea.

    Autocritica si cenzura vine din interior, ca un mecanism de autoreglaj. Va veni si vremea in care ne vom da seama ca totusi au trecut ceva ani de cand am scapat de comunism si ca nu e permis sa facem orice. Va veni si vremea cand se va reinstitui constiinta civica, cand oamenii isi vor da seama ca e de datoria lor sa se asigure ca traiesc intr-o comunitate frumoasa.

    Acum ne comportam ca si catelul fericit ca a scapat din lantul prea strans de langa casa. Intre timp casa s-a schimbat. Nu mai este vorba de comunism, acum casa noastra este Europa. Riscam sa ajungem sa ne zbenguim in strada si sa fim calcati de o masina.
  • +1 (3 voturi)    
    ...au dreptate (Vineri, 6 iunie 2008, 10:24)

    Marcus [anonim]

    Tot ce se scrie in ziarele din vest este adevarat ...si culmea ca uni din cei ce scriu COMENTARII la acest articol ..nu fac decat sa le confirme spusele !

    " Citez din Aurelius .... "

    "Daca o natiune nu genereaza respect trebuie sa dispara. Respectul nu poate fi impus sau cumparat ...el se castiga cu efort si onoare ! "
  • -2 (4 voturi)    
    realitatea doare (Vineri, 6 iunie 2008, 10:24)

    zed [anonim]

    Degeaba va suparati, 95% suntem o tara de mitici, tzigani, parveniti, mitocani si alte "animale". Si ma refer la Moldova, Transylvania, Muntenia si ce o mai fi :D
    • -1 (1 vot)    
      ... (Vineri, 6 iunie 2008, 11:48)

      MMM's [utilizator] i-a raspuns lui zed

      poate voi acolo in sud suteti numai mitici, tigani si parveniti. Nu generaliza in Transilvania si Banat de ex lumea e mai civilizata -si reusim sa ne intelegem si sa traim si romani si nemti si unguri si tigani
  • +4 (4 voturi)    
    EU (Vineri, 6 iunie 2008, 10:26)

    mihai [anonim]

    Fiti linistiti ca daca cetatenii din UE nu le dadeau bani cersetorilor romani, acesti veneau acasa imediat. Dar ei, fiind mai catolici decat papa au zis ca sunt cetateni UE si au drepturi depline.
    Pe aceasta cale ii invit pe cetatenii UE sa isi rezolve singuri problema cersetorilor. Sa ii educe, sa le dea casa, sa le dea de lucru si asa mai departe.
  • +2 (2 voturi)    
    articol prost (Vineri, 6 iunie 2008, 10:56)

    asa [anonim]

    sugereaza ca jucatorii romani sunt trisori si simuleaza des in careul advers.... daca autorul articolului ar fi fost mai atent, pe unde a vazut spotul la Toyota, ar fi vazut ca exista spoturi asemenatoare si pentru Italia si Olanda... stii tu ... Grupa Mortii, Euro2008 , Toyota Sponosor al echipei nationale a Frantei ... insa in goana nebuna dupa : Oh My God , ce loviti suntem din toate partile... 
  • +4 (4 voturi)    
    ciudat ca (Vineri, 6 iunie 2008, 11:02)

    siska [anonim]

    Nu stiu daca celelalte tari au sau nu dreptate in ceea ce spun despre Romania,dar mi se pare totusi ciudata lipsa de reactie a romanilor atit in Romania,unde urla manelele si e plin de tuciurii care-si etaleaza limbajul si "bunele maniere" tiganesti,cit si in strainatate,unde aceleasi manele au ajuns sa fie vindute ca "muzica originala romaneasca". Mi se pare ciudat ca autoritatile romanesti sint inerte si nu au inteles ca rezolvarea nu sta in citeva declaratii date pe posturi straine de mica audienta si ca trebuie sa intre mai "cu bita" in problema. Si mai ciudat este ca,inclusiv pe acest site, mai sint persoane care inca nu realizeaza ca aceasta este una dintre problemele mari ale noastre: intotdeauna e de vina altul,altul trebuie sa rezolve,ca tiganu' e tigan si ce sa-i faci,bine ca a plecat de la noi,sa vada si altii... Dar nimeni nu zice:" bai nene m-am plictisit de politisti platiti de mine ca sa faca ordine si curatenie pe strazile Romaniei in primul rind, m-am plictisit de bisnitari si de gainari,m-am plictisit de hoti,jeguri si tirituri care ma fac de c...t ! Ies in strada si fac asa cum au facut italienii la Napoli sau ii fortez pe preafericitii alesi de la putere sa-si miste c...l din fotoliu si sa ia masuri". Nu cred ca se intelege prea bine: CA VREM SAU NU,DEOCAMDATA SINTEM BAGATI TOTI IN ACEEASI COFA CU TIGANII, CURVELE, HOTII SI TOTI CEI CARE AU SCRIS PE PASAPORT "NATIONALITATEA:ROMAN".Strainul, la granita,nu stie daca esti cinstit sau hot.El vede pe strazile din tara lui cersetorul,tiganca cu fuste largi(scuzati cacofonia) nespalata, care pute, betivul de la ora 7 dimineata, etc. Si zau ca-ti vine sa iei Kalajnicovu' cind vezi tigancile cu puradeii jegosi in fata Eiffel-ului, Catedralei San Pietro,Domului din Venetia,etc. si pe straina cum incep sa-si fereasca gentile si aparatele de fotografiat. Vi se pare ca se exagereaza? Din pacate cei ccare lucreaza si sint cinstiti nu se vad... Dar imaginea de mai sus e reala,e si la noi! Pacat!
  • 0 (2 voturi)    
    de ce oare? (Vineri, 6 iunie 2008, 11:07)

    spectator [anonim]

    de ce oare se vaita romanii de "faima" pe care o au in strainatate? oare nu au contribuit intr-un fel sau altul la atitudinea actuala a restului Europei fata de Romania? In ziare ii gasesti in fiecare zi pe "cei mai" buni dintre romani... criminali, cersetori, tzigani, politicieni corupti, spargatori de bancomate, hackeri, spalatori de parbrize, criminali, hoti etc. Daca n-ar exista acestia, poate ziarele ar scrie mai mult despre romanii "normali", atat in strainatate cat si in presa romana. Pe de alta parte, bunul de export "cel mai" romanesc nu este tehnologie, specialisti etc, ci numai adunatura mentionata mai sus. Ne mai miram....?
  • +2 (2 voturi)    
    intrebare... (Vineri, 6 iunie 2008, 11:14)

    anonim [anonim]

    ma tot intreb ce fac cei platiti fantastic de bine si care oficial raspund de promovarea imaginii tarii noastre....
    • +1 (1 vot)    
      ... si raspuns (Vineri, 6 iunie 2008, 11:23)

      andi [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Pai e simplu: fac la fel de fantastic de bine cum sunt platiti.
  • +3 (3 voturi)    
    ma bucur... (Vineri, 6 iunie 2008, 11:18)

    LP [anonim]

    E ma bucur pentru faptul ca acuma suntem confundati cu natia tiganeasca! Peste 20-30 de ani noi ii vom numi de italieni tigani! Roata se invarte si sper sa iesim bine din toata povestea asta!
  • 0 (0 voturi)    
    cred ca a venit timpul... (Vineri, 6 iunie 2008, 11:56)

    romanul [anonim]

    cred ca a venit timpul sa renuntam la complacere si sa luam atitudine coerent si ferm si sa gasim si noi o solutie unde sa ii trimitem pe tigani... daca comunitatea europeana isi permite sa expulzeze si sa practice rasismul doar pt faptul ca f multi tigani stiu limba romana... si noi ar trebui sa trimitem tiganii in tara in care se vorbeste limba lor, iar daca nu exista sa se inventeze una si sa li se deie in gestiune; iar restul romanilor care nu respecta legea sa fie sactionati conform legii fara nici o prezumtie... poate asa nu vor mai confunda bunul simt cu prostia.
  • 0 (0 voturi)    
    TOTUL ESTE ADEVARAT (Vineri, 6 iunie 2008, 12:00)

    gabifm [utilizator]

    Nu inteleg de ce este lumea deranjata: unele sunt glume altele realitate. Astia suntem. Uitati-va in oglinda, uitati-va pe langa voi.
  • 0 (0 voturi)    
    Imaginea noastra in lume (Vineri, 6 iunie 2008, 12:48)

    chiaburu [utilizator]

    Ce imagine ofera lumii "leptopistul"de la emisiunea pastorului de p e A3 cand spune: "ba Basescule eu nu te respect '". Domnul Traian Basescu fiind Presedintele Romaniei!
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Vineri, 6 iunie 2008, 12:59)

    adela UK [anonim]

    Autoritatile romane nu au reactionat niciodata la nimic ce se spune despre tara noastra in afara. toti consulii sunt niste nesimtiti care nu fac altceva decat sa cheltuie banii statului. nu-i trage nimeni la raspundere. activitatea lor este bazata pe aceleasi calapoduri ca pe vremea lui ceasca. rapoarte peste rapoarte si nimic concret.

    avem nevoie de oameni de calitate care sa ne reprezinte tara in strainatate, nu tot felul de indivizi care au ajuns in aceste functii prin alte metode decat pregatirea lor profesionala.
  • 0 (0 voturi)    
    nu aveti dreptate (Vineri, 6 iunie 2008, 13:08)

    goe [anonim]

    decat sa bateti apa in piua si sa va certati,mai bine ati face front comun si ati cere parlamentului prin initierea de semnaturi revenirea la vechea denumire,aceea de tigani,pt a nu se mai pune semnul egalitatii intre romani si tigani.tiganii apartin unei etnii prezenta peste tot in europa dar ei ,europenii,au fost mai destepti si sau delimitat clar de ei fara a face vreo discriminare.si nu va mai vaitati pentru ca romanii sunt cu totul altfel decat ii vede europa.
  • +3 (3 voturi)    
    oare degeaba...? (Vineri, 6 iunie 2008, 13:28)

    Dr Marutza [anonim]

    Oare Romania nu-si face singura o asemenea imagine? Filmele cu tigani sunt la moda si fac ratiguri , certurile, scandalurile, violentele (chiar intre cei sus-pusi) domina viata romanilor nu doar pe ecranele tv. Se fura: voturi (in tara) si tot ce nu-i batut in cuie (in strainatate). Murdarie, lipsa de respect, nerespectarea celor mai elementare norme de coexistenta civilizata, promisiunI electorale calcate-n picioare etc., etc!
    Unde-s valorile adevarate? Au fost napadite de buruieni la propriu si la figurat! Si ne mai plangem de imaginea noastra in lume?? Nu suntem singurii victimizati, dar cu siguranta printre cei mai reprobabili. Cat timp se cauta vinovatii doar in alta parte...adio sanse de vindecare!
  • +2 (2 voturi)    
    Imagine? care imagina? (Vineri, 6 iunie 2008, 14:02)

    adi [anonim]

    Mah, mie mi se pare sau voi abia acum ati aflat care e imaginea Romaniei in galaxie?
    Ceea ce mi se pare tragic, este ca e si adevarat.
    In legatura cu animalele cu chip de om( tiganii), no comment.
    Cine e tigan de mic, ala om nu se mai face
  • 0 (0 voturi)    
    .... (Vineri, 6 iunie 2008, 14:08)

    x-ulescu [anonim]

    citind o mare parte din comentariile de pe aci..am ajuns la o mica intrebare: cam cati "etnici" din astia citesc site-ul asta???(ma rog din aia care stiu sa citeasca)
  • 0 (0 voturi)    
    Au dreptate! (Vineri, 6 iunie 2008, 19:40)

    tataye [anonim]

    Au dreptate,nu va mai atacati atata ca nu va place adevarul! Lasati ipocrizia tipica! Uitati-va la mizeria din jur sau poate ca nu va deranjeaza putoarea unora din transportul in comun care in 2008 au uitat ca mai exista sapun! Si la toate celelalte! In schimb,din propaganda TV publice ar trebuie sa inteleg ca traim intr-un paradis: avem regi, regine, principese si castele plus un presedinte! Ce mai panarama!
  • 0 (0 voturi)    
    mi se rupe (Duminică, 8 iunie 2008, 14:14)

    miserupistul [anonim]

    Daca eram circotas, va spuneam : I told you so!
    Dar mi se rupe......
    ....ca toate gunoaiele umbla cu un pasaport pe care scrie "romana", cind ei put a urs de la o posta...(apropo's, de ce mama lor de zlatari nu isi pun pe pasaport "tigan", ca tot se dau loviti ca nu le "respectam" etnia)...
    ....ca singurul ministru de externe care avut putin curaj de a spune lucrurilor pe nume a fost dezavuat..
    ...ca sintem atit de timpiti sa-i lasam sa-si faca sate grotesti cu bani din tilharie, furt si cersit....
    ...ca nu-i bagam in dube de cum coboara din avion, trimisi de tarile care s-au saturat de ei....

    Ce vreti, mai? Sa ajungem scuipati peste tot? De ce dracu' nu pricepeti ca Europa si restul lumii nu-i condamna pe ei, ci pe noi ca am ii toleram si ii cultivam si ca nu intelegem ca sint o rasa inferioara (da, chiar asa cum auziti...daca nu are nimeni curajul, am s-o spun eu) din toate punctele de vedere - intelectual, cultural, comportamental....si ca daca nu reusim sa-i aducem la un stadiu acceptabil, trebuie izolati definitiv de societate....asa ajungem sa fim asimilati cu ei si ....de ei, de crapa pielea pe noi de cita pudiponderie avem...

    Si mai lasati-ma cum ca sint si romani care fac potlogarii...daca ar fi numai ei, s-ar accepta, dar cind ai sute de mii de nenorociti pe cap, cine dracu' mai sta sa faca statistica....

    Personal, chiar in zilele astea am avut un soc cind am fost injurat si facut de rahat doar pentru ca sint cetatean roman...si nu o data...si de cine?...de romani stabiliti dincolo, care sint exasperati, la rindul lor....

    Aste e! sintem o tara de fraieri, lasi si duplicitari...Si sa-i pupam in cur pe tigani, ca sa parem europeni umanisti....

    Dar, stiti ce?....mi se rupe!
  • 0 (0 voturi)    
    Romanians (Vineri, 13 martie 2009, 19:34)

    Mike G [anonim]

    Nu sunt Ungur,Tigan, German.....sunt Roman.
    Impresia mea personala este ca ...cei de la Guvern trebuie sa inteleaga ideea de a fi cinstit.
    Prin asta se implica o politica diferita....unde Guvernul nu profita prin cei trimisi afara....
    Romanii si Rusi sunt cei care sunt cei mai agresivi...va urez suces....dar nu va fura palaria voastra....
  • 0 (0 voturi)    
    Tara noastra (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 22:29)

    alina [anonim]

    Nu mai trageti si voi tara in jos.E destul ca ne-am facut de rusine cu Guvernul.De ce toate cucoanele care merg dincolo se plang la cat de rau le e in tara noastra?Nu e adevarat nimic din ce se zice.Partea cu tiganii,da sunt de acord.Dra nu mai fiti atat de rai si sa incercam sa luam exemplul nemtilor.Sa stam in tara noastra,sa mancam coji de cartofi si sa ne ridicam prin forte proprii.Nu ne da statul,cerem ce ni se cuvine.Nu mai aplaudati ironia altora.
  • 0 (0 voturi)    
    mandrie (Joi, 5 iulie 2012, 20:48)

    Florentina A [anonim]

    Calatorind prin lume am cunoscut persoane de toate categoriile si natiile..deci se poate, peste tot exista persoane bune si mai putin bune..Am cunoscut multi Romani demni de tot respectul...nu anteleg de ce oameni de tot respectul se feresc sa spuna ca sunt Romani...nu e drept!!!! Oameni buni,sa ancercam ca prin exemplul nostru sa demonstram ca exista si altfel de Romani,oameni ca noi, care se sacrifica pentru ca copiii lor sa mearga cu fruntea sus an Europa...O ambratisare tuturor ROMANILOR!!!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri