In Sectorul 3, biserica striveste copacii

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Duminică, 11 mai 2008, 21:43 Actualitate | Esenţial

Piatra de temelie, inainte de defrisarea copacilor
Foto: Hotnews
88 de bucuresteni din sectorul 3 lupta sa pastreze o suprafata de spatiu verde amenajata chiar de locatari, acum 40 de ani. In locul copacilor plantati de bucuresteni, Patriarhia vrea sa construiasca o biserica si o casa parohiala. Terenul a fost concesionat cu titlu gratuit bisericii, desi legea interzice instrainarea spatiilor verzi publice. O portita birocratica lasa insa loc de interpretari, iar spatiul verde dintre blocuri ar putea lasa loc unei biserici. Tot intre blocuri.

"In fata blocului nostru, pe Strada Fizicienilor, nr. 9, se afla un mic parculet cu copaci plantati acum 40 ani de catre locatari. Desi e singura oaza de verdeata din zona, Primaria a decis ca acest teren - situat la mai putin de 20 de metri de bloc - sa fie dat spre folosinta Patriarhiei, pentru construirea unei biserici si a unei case parohiale. Totul - fara instiintarea si acordul nostru", spune Sebastian Stejar, unul dintre locatarii zonei.

Terenul amenajat de bucurestenii de pe strada Fizicienilor apare in doua documente, cu doua regimuri diferite. Intr-unul figureaza ca “spatiu verde”, “pe domeniul public”, gestionat de Administratia Domeniului Public (ADP) din cadrul Sectorului 3. In Certificatul de Urbanism solicitat de preotul Grapa Ghelasie, terenul figureaza “in domeniul privat al Municipiului Bucuresti” si “liber de constructii”. In baza celui de-al doilea document, Primaria Sectorului 3 a concesionat bisericii terenul de 4000 de metri patrati, cu titlu gratuit (n.r. vezi documentele atasate).

Biserica cu gresie, termopan si tamplarie interioara din lemn de stejar

Pe suprafata de 4000 de metri patrati urmeaza sa fie construit un ansamblul bisericesc “Acoperamantul Prea Sfintei Nascatoare de Dumnezeu”, care va cuprinde pe langa biserica si casa parohiala clopotnita, platforme pietonale, locuri de parcare si anexe – fara sa fie specificat tipul anexelor.

Biserica va avea un acoperis de tabla de cupru, iar tamplaria interioara se va executa din lemn de stejar. Finisaje interioare: zugraveli lavabile la pereti si tavane, gresie portelanata in zonele umede, parchet in camere, tamplarie din PVC cu geamuri termopan. Pe exterior, tencuiala fatadelor va fi realizata cu praf de piatra.

Bucurestenii, despre parcul pe care l-au amenajat: “Primavara, chiar miroase a munte in fata blocului”

Bucurestenii care ingrijesc micul parc, cu ajutor din partea ADP, sunt revoltati ca cei cativa copaci - artari, tei si nuci - or sa dispara din fata blocului lor.

"Cand m-am mutat aici, cel mai tare m-am bucurat de verdeata. Primavara, chiar miroase a munte in fata blocului. Ne supara foarte tare ca vor fi taiati acesti copaci fara ca noi, locatarii, macar sa fi fost intrebati inainte”, ne-a declarat Sebastian Stejar. El spune ca zona avea nevoie de acel spatiu verde si ca „daca mergi 15 minute pe jos in jurul blocurilor din zona se gasesc cel putin patru biserici”.

Locatarii lupta mai departe pentru copaci

Asociatia de proprietari a inaintat prima adresa primariei la sfarsitul lui 2006. Prin respectivul document, ei semnalau faptul ca sunt impotriva construirii respectivei biserici pe terenul verde din fata blocului. Raspunsul Primariei la adresa formultata de 88 de locatari ai zonei, care cereau oprirea constructiei, a fost: „solicitarea dumneavoastra a fost discutata in sedinta Comisiei de Ecologie si Protectia Mediului, din data de 19.09. 2006 si a transmis ca ,<<nu exista adresa referitoare la aceasta problema>>”.

Saptamanile trecute, dupa ce parintele Grapa Ghelasie a pus piatra de temelie in fata copacilor, locatarii au inceput sa trimita adrese la toate institutiile implicate, in incercarea de a opri taierea arborilor plantati.

Apelurilor lor li s-a raspuns doar cu tacere. Si tot tacere de mormint a venit din partea autoritatilor solicitate de HotNews.ro sa explice situatia. Reprezentantii Primariei Sectorului 3 nu au fost de gasit. Din partea Patriarhiei ne-a vorbit purtatorul de cuvant, parintele Constantin Stoica, care a declarat ca nu stie nimic despre acesta constructie si ca cel mai potrivit sa vorbeasca despre acest lucru ar fi purtatorul de cuvant al Arhiepiscopiei Bucuresti. Nimeni nu a raspuns la numarul de telefon indicat de parintele Stoica.























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

5623 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    nu ma mira nimic (Duminică, 11 mai 2008, 22:18)

    muresa bogdan [anonim]

    credeam ca macar Biserica o sa fie mai orientata spre oameni dar se pare nici macar preotii nu sunt fara scrupule. daca ceea ce este prezentat in acest articol este adevarat atunci :
    - cei de la Arhiepiscopie nu stiu ce au in ograda
    - Grapa Ghelasie vrea cu orice mijloc sa isi construiasca un loc de munca "bunicel" cu tot cu casuca gratis langa, ca sa nu mearga mult de acasa la lucru (ca doar e pe banii statului si a "milei" enoriasilor)
    - Primaria nici nu stie ce are in documente
    - putem presupune cum se dau autorizatiile si cu ce preturi (parintele vine gratis la 2 botezuri, functinarul da cu stampila si semnatura)
    Din pacate spatiul verde se va pierde, biserica se va construi si peste 1 an nimeni nu o sa isi mai aminteasca despre acest caz.
    • +1 (5 voturi)    
      DE CE GRATUIT ?!?!?! (Luni, 12 mai 2008, 1:55)

      cthulhu [anonim] i-a raspuns lui muresa bogdan

      in afara de faptul ca taierea unora dintre putinii copaci ramasi prin bucuresti e o timpenie grava, DE CE GRATUIT ?

      parca BOR era autonoma ... cel putin asa zic popii de cite ori se pune problema ca statul sa ii verifice pe la finante sau pe la dosare. dar cind e de venit cu miloaga, "sa ne dea statu".

      4000mp in bucuresti cred ca fac spre 1 milion de euro. astia sunt 1 milion pierduti din bugetul primariei, care ar fi putut insemna strazi reparate, un parc aranjat sau ceva de genu asta....
      • -1 (3 voturi)    
        ai vazut tu undeva? (Luni, 12 mai 2008, 11:06)

        DRACUL [anonim] i-a raspuns lui cthulhu

        Daca ai tu cunostinta undeva in bucurestiul asta de teren de 4000 mp cu 1 milion spune-mi si mie ca sunt interesat. A doua zi il vand cu 4 milioane.
    • 0 (0 voturi)    
      Distrugere Parcurilor (Luni, 3 august 2009, 16:26)

      Zinati Tanta [anonim] i-a raspuns lui muresa bogdan

      Buna ziua! si in sectorul 3 in spatele casei de pensii se distruge un parc foarte frumos pt a construi o biserica . Haideti sa ne unim cu toti sa salvam aceste parcuri de rechini astia care ne mananca de vii .
  • -1 (3 voturi)    
    porci s-au mai facut popii astia (Duminică, 11 mai 2008, 22:20)

    viv [anonim]

    or sa duca biserica de ripa scursorile astea care s-au strecurat in sinul ei
  • +5 (7 voturi)    
    spatiu spiritual (Duminică, 11 mai 2008, 22:32)

    Unu [anonim]

    trebuie sa deveniti verzi pe dinauntru da? lasati ereziile si mergeti la biserica! puneti mana si construiti! ajutati biserica! si in schimb va promitem ca ai vostri copii vor respira mult mult praf si noxe sfintzite!
  • +6 (10 voturi)    
    Exact ce trebuie.... (Duminică, 11 mai 2008, 22:42)

    tar [anonim]

    Inca o biserica, ca nu sunt destule. Peste tot isi baga nasul biserica. Ce conteaza ca distruge o zona verde, trebuie credinta. E plin de credinta in politica si in scoli. De astea merg toate bine. Copii sunt indoctrinati din scoala cu tampenii. Daca nu mergi sa te rogi nu iei examenul.

    Elev de liceu: cum a aparut omul? dumnezeu l-a creat. Nu a evoluat? ....Privire tampita si dupa un timp intreaba: evoluat inseamna ca a fost creat?
  • +2 (6 voturi)    
    Unde imi bag eu coada (Duminică, 11 mai 2008, 22:49)

    DRACUL [anonim]

    Unde isi baga dracul coada ... se poate orice. BISERICA mai e cum mai e dar PREOTII sunt oameni ai dracului, fac tot ce stiu ei ca iese banu' mai bine. Banu', ochiul dracului adica, e cel care dicteaza. Ia faceti un calcul: 4000 mp de inmultit cu 1500 euro/mp. Sa vedem daca stiti aritmetica.
  • +4 (8 voturi)    
    in Oradea e la fel (Duminică, 11 mai 2008, 22:50)

    iul [anonim]

    au distrus doua parcuri pentru a face doua biserici in acelasi cartier. Nu sunt nici la jumate de kilometru distanta cele doua biserici
  • +3 (7 voturi)    
    Oameni buni, nu-i lasati pe nemernici sa va taie (Duminică, 11 mai 2008, 23:03)

    dstb [anonim]

    Oameni buni, nu-i lasati pe nemernici sa va taie copacii! Bateti-va pentru ei!
    • +2 (2 voturi)    
      Anonim (Luni, 9 iunie 2008, 20:57)

      Popescu Gabriel [anonim] i-a raspuns lui dstb

      Cum poti sa zici ma asa ceva ? Adica preotii sunt nemernici? Sectantiilor si sectantule ce esti cum poti sa crezi in stufaris mai mult decat in DUMNEZEU?
      Indracitule si sectantule care scrii!!! Lasa preotul in pace ca eu sunt cu el in altar Duminica si este foarte necajit. Nenorocitilor ce sunteti de oameni rai si sectanti.!
  • +3 (7 voturi)    
    clasic (Duminică, 11 mai 2008, 23:07)

    adrian [anonim]

    Negoita asta seama din ce in ce mai mult cu Ontanu (biserica din Doamna Ghica, 5 biserici pe o raza de sub 1km).
    Desi ar trebui sa aiba acelasi statut legal ca orisice alta constructie, de fiecare data cand se construieste o biserica, orice lege e moral a fi incalcata. De', trebuie si primaru sa ajunga in rai si BOR SRL sa mai scoata ceva malai.
    Asta inseamna pentru ei ortodoxia? Sunt zeci de biserici care aproape se prabusesc, insa pe alea nu le vede nimeni. De ce? Nu produc pe cat produc astea de sub balconul bucurestenilor.
    Oricum sunt o droaie de absolventi care au nevoie de loc de munca, iar fara locuri de munca disponibile, nici "atentia" la PS X nu mai iese.
  • +3 (7 voturi)    
    O BISERICA LA TREI ZILE (Duminică, 11 mai 2008, 23:09)

    O BISERICA LA TREI ZILE [anonim]

    Dupa 1989 in Romania s-a construit cite
    O BISERICA LA TREI ZILE...

    cred ca este mult prea mult!

    in loc sa se fi construit:

    azile pentru batrini bolnavi, singuri sau parasiti de rude;

    orfelinate pentru copiii azvirliti de parinti iresponsabili;

    piscine in capitala, in orasele si satele Romaniei.


    Banii puteau fi folositi mult mai bine,

    credinta o ai sau nu o ai, nu cu biserici o faci,

    este doar o cale de imbogatire a popilor!
    cite o biserica la trei zile!
  • +2 (6 voturi)    
    in strada (Duminică, 11 mai 2008, 23:15)

    andrei d. [anonim]

    singura solutie... iesiti in strada, faceti panarama, chemati presa, daca vor sa taie copacii nu-i lasati etc., pt ca altfel in romania nu se rezolva nimic. Biserica poa sa dea bani si sa-si cumpere un loc, sa ceara donatii, nu ma intereseaza cum. si eu cind e vorba de spatiul verde de linga bloc fac urat, nimeni nu taie nimic.
  • +3 (7 voturi)    
    Biserici (Duminică, 11 mai 2008, 23:37)

    Wasile [anonim]

    După ce sfântul aşezământ va fi ridicat, veţi putea beneficia de asemenea de difuzoare scoase în aer liber, orientate bineînţeles către blocurile din apropiere, prin care se vor auzi sfintele cuvinte, nazale şi neinteligibile, tărăgănato-cântato cu care bisericile ortodoxe delectează de obicei oamenii. Veţi auzi doamne în etate pline de pioşenie, rugându-se fervent pentru mântuire - asta ca să nu spun babe nebune care urlă.
    Şi mai apoi veţi beneficia de cristalinul sunet al clopotului şi bătaia repetată în toacă. Şi ele vă vor însoţi duminicile şi fiecare seară, dimineaţă sau miez de zi mai liniştit.
    În rest, nu se va schimba nimic. Decât câteva zeci de cerşetori se vor aciui în zonă, umplând-o de cartoane şi cine ştie ce alte mizerii.
    Dar prin suferinţă este calea cea mai directă către rai. Aşa că bucuraţi-vă, căci a celor torturaţi de biserici este împărăţia cerurilor!
  • +2 (6 voturi)    
    Unde am ajuns!? (Luni, 12 mai 2008, 0:30)

    numauita [utilizator]

    Un post de procuror costa 50.000 euro. Unul de popa 10.000. Fiind mai ieftin si bisericile sunt mai dese. Daca Biserica are bani sa mai faca un lacas de ce mai avem saracie si orfani? Este moral ca popii sa aiba masini straine si enoriasii care au contribuit la bunastarea lor sa nu beneficieze de sprijin? Cand va intra Garda Financiara in control la Biserici? Cand vor fi serviciile religioase gratuite daca trebuie sa platim contributie anuala, impozite pentru salariile clerului? De ce preotii nu sunt credinciosi si saraci asa cum era Domnul Iisus? de ce Biserica are proprietati? Si cine incaseaza spaga pentru ca un absolvent sa primeasca o parohie?
    Bine ati venit in politica (ca acum aveti voie si asta)dragi parinti carmuitori ai sufletelor.
    • 0 (4 voturi)    
      am ajuns...bine.... (Luni, 12 mai 2008, 9:58)

      prozelitul [anonim] i-a raspuns lui numauita

      Ce 10.000? 10.000 era acum 5-6 ani. Nu esti la curent. S-a incincit aproape.
      10.000 - preot pe post 4 in Bucuresti sau o parohie jalnica la tara.
  • 0 (4 voturi)    
    si UE? (Luni, 12 mai 2008, 7:12)

    Andrei [anonim]

    Potrivit unui acord cu Uniunea Europeana spatiul verde pe cap de locuitor trebuie sa creasca simtitor pana la sf. lui 2009 pe undeva pe la 15 mp pe cap de locuitor (e posibil sa ma insel legat de cifra) oricum din cate am inteles suntem departe de acest lucru. Cumau de gand sa faca asta? Bisericile vor fi considerate spatii verzi?
  • 0 (4 voturi)    
    completare (Luni, 12 mai 2008, 7:14)

    Andrei [anonim]

    20 mp pana in 2010 si 26 pana in 2013 acestea sunt valorile
    • 0 (4 voturi)    
      intrebare la completare (Luni, 12 mai 2008, 9:15)

      whitesnake_18 [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      se pun si plantele din casele oamenilor? pentru ca altfel nu stiu cum ajungem la valorile de mai sus....
      • 0 (4 voturi)    
        mda... (Luni, 12 mai 2008, 10:10)

        ura_si_la_gara [anonim] i-a raspuns lui whitesnake_18

        cica mai nou, si cimitirele cunt socotite drept spatii verzi, ca sa ne scoatem si noi cu calculele...
  • 0 (4 voturi)    
    biserica mai mare (Luni, 12 mai 2008, 8:34)

    x [anonim]

    Daca BOR ar construi lacasuri mai mari, ar fi nevoie de mai putine biserici.
  • 0 (4 voturi)    
    Luptati pentru spatiul verde (Luni, 12 mai 2008, 9:14)

    Marian [anonim]

    Rog locuitorii din zona respectiva sa lupte pentru acel spatiu verde.

    RUSINE primariei care nu lucreaza in interesul cetatenilor acelei zone, ci pentru propriile interese.

    Rog redactia Hotnews sa ii sprijine pe cetatenii aceli zone, pentru a reusi sa salveze acea zona verde.

    PS: - Biserici sunt si asa prea multe. Vorba cuiva, daca s-a construi biserici mai mari (vezi la catolici), nu ar mai aparea biserici ca ciupercile dupa ploaie...si inca ceva, catedrala neamului ar trebui sa fie facuta undeva prin ardeal, nu in bucuresti.

    LUPTATI PENTRU SPATIUL VERDE IN BUCURESTI!!!
    • 0 (2 voturi)    
      ups (Luni, 12 mai 2008, 16:26)

      tazvanb [anonim] i-a raspuns lui Marian

      De ce in Ardeal? (Fara suparare)

      P.S. Pai cred ca in bucuresti ar fi ai profitabil si mai vizibila o enormitate de genu. Nu sunt atatia oameni sa umple nici jumatate din magaoaie.
  • 0 (4 voturi)    
    Intre blocuri (Luni, 12 mai 2008, 9:34)

    b09d4n [utilizator]

    Un caz similar s-a intamplat anul trecut in parcul din zona Baba Novac, intre strazile Prieteniei si Cutezatorilor.

    Zona este celebra pentru nivelul de inaltime al cladirilor, de numai un etaj. Pana la construuirea bisericii lumea venea sa se plimbe ca in parc.

    Locuiam la etajul 1, cu vedere spre copacii din parc.

    Dupa constructie zona s-a populat cu zeci de cersetori si bocitoare care isi fac veacul pe bancile care au mai ramas.

    Daca pana atunci se auzeau doar parasile situatia s-a schimbat dramatic. Acum se aud slujbele, botezurile sau nuntile. Nu mai vorbim de mizeria pe care o lasa in urma.

    Disparand motivul pentru care am ales initial zona m-am mutat de acolo.

    Un detaliu important este ca nu a fost nimeni consultat despre acest aspect.
  • 0 (4 voturi)    
    All inclusive (Luni, 12 mai 2008, 9:47)

    hotnewsfil [utilizator]

    Politicienii sunt vinovati. Ca sa nu-si puna impotriva biserica, sa nu piarda voturi, fac tot ce le cer slujbasii biserici. Dau pamint(dar nu din averea lor personala), dau bani(din bani nostri, fara sa ne ceara acceptul), afiseaza excesiv o religiozitate ipocrita, sfintesc tot ce le apartina, sa vada alegatorii ce dreptcredinciosi sunt.
    Este de asteptat ca slujitorii bisericii, urmarind, dezvoltarea turismului printr-o retea de asezaminte ale sale, sa ofere, intre alte servicii, si sfintire de masini ale turistilor, iertarea de pacate, sanatate garantata, toate intr-un "all inclusive".
  • 0 (4 voturi)    
    Gata cu era medievala a bisericii !! (Luni, 12 mai 2008, 9:51)

    slopa [anonim]

    Din cauza bisericii crestine am renuntat la civilizatie (bai romane, universitati grecesti, stiinta) si am ajuns in Evul mediu. 1000 de ani de teroare in numele salvatorului nevazut. Acuma biserica e in spasme caci in ea cred doar niste fosile mentale. De cand e omul, religia a avut ca scop manipularea lui, e cazul sa evoluam si sa aruncam cu cacutza in bisericile ce se construiesc. Priviti ceva despre popii din ziua de azi http://www.youtube.com/watch?v=TuWHGxxx0Kk
  • 0 (4 voturi)    
    solutie (Luni, 12 mai 2008, 10:00)

    andrei [anonim]

    Locatarii blocurilor din jur sa faca o petitie la patriarhie in care sa spuna ca vor trece la catolici daca le construiesc biserica. Si asa poate o sa se mai gandeasa
  • 0 (4 voturi)    
    Biserica (Luni, 12 mai 2008, 10:14)

    RG [anonim]

    "Construiti biserici reci cand e lipsa de locuinte"
  • 0 (4 voturi)    
    Pai, oameni buni! (Luni, 12 mai 2008, 10:28)

    Florin C [anonim]

    Atunci cind va duceti la primarie, nu va mai duceti numai cu probleme personale. Adunati-va vecinii de bloc intr-o zi si mergeti in grup la primarie sau la parlamentarul locului. E an electoral, si asa veti avea mai multe sanse sa fiti ascultati. Nu va mai plingeti, ori puneti pe altii sa va poarte de grija!
  • 0 (4 voturi)    
    biserici (Luni, 12 mai 2008, 11:20)

    elena [anonim]

    sunt destule biserici intre blocuri, daca ai copil mic esti mancat, s-a terminat cu linistea si somnul copilului care trebuie sa doarma dupa programul clopotului. Biserica daca are bani sa ajute oamenii saraci, copiii si batranii. Ei stiu sa ceara donatii dar nu am vazut inca un preot sa organizeze in cartier un sistem de ajutorare a oamenilor din parohie.
  • 0 (4 voturi)    
    Nimic nou! (Luni, 12 mai 2008, 11:28)

    Stef [anonim]

    ..este a enspea oara cand acest lucru se intampla in Bucuresti. In Drumul Taberei este la fel, sunt doua biserici una langa alta, una mica si una mare, iar pe ceallta parte a parcului este alta, la doar 5 minute de mers.

    Ca BOR este o institutie mafiota stie toata lumea normala la cap. Administratiile i-au obisnuit pe preoti asa. Daca ar fi sa se verifice la sange, obiectiv, actele bisericilor construite dupa revolutie, majoritatea ar trebui demolate, deoarece fie nu aveau autorizatie la momentul demararii constructiei, fie nu au deloc, fie autorizatiile au fost acordate ilegal. Intr-un oras cum se vrea Bucurestiul, este nevoie de cu totul alt gen de constructii, cu tot respectul pentru cler si credinciosi.

    Gradinite, scoli, spatii verzi, parcari, sectii de politie, locuinte. Bisericile, mai spre periferie.
  • 0 (4 voturi)    
    nu stiu ce sa zic (Luni, 12 mai 2008, 11:36)

    beee [anonim]

    ...eu sunt oarecum de cealalta baricada, pentru mai multe biserici, locuiesc in sectorul 3 si biserica de langa mine (intersectia camil ressu cu mihai bravu) este full duminica, nu poti merge cu un copil. in sectorul 3 sunt aglomeratii de blocuri si s-ar cuveni mai multe biserici, mai multi preoti care sa iti raspunda la cerinte. nu aveti dreptate cand generalizati criticile legate de preoti si nici cand afirmati oarecum inutilitatea bisericilor. dar va inteleg revolta.
    problema spatiului verde este super importanta. sectorul 3 este o zona verde si cred ca este bine asa, fiecare centimetru de verdeata conteaza la cate suflete traiesc aici.
    in situatia data cred ca acesti oameni ar trebui sa mearga in audienta la patriarh, se pot inscrie in dealul mitropoliei pentru asta. si in colaborare cu patriarhia, gasita o alternativa, in zona fizicienilor sunt multe maidane. iar zona verde respectiva organizata ca parc public, ea probabil figureaza in cadastru la primarie ca teren viran, sunt multe astfel de parculete, unele chiar imprejmuite de locatari, care ar trebui date circuitului public.
    succes in demers, daca nu faceti nimic, lucrurile vor merge mai departe.
  • +1 (5 voturi)    
    Bisericile (Luni, 12 mai 2008, 11:50)

    Jesus Christ Superstar [anonim]

    "Gradul de inteligenta si educatie al unui popor este dat de numarul de biserici pe metru patrat". Cu cit acest numar este mai mare, cu atit creste influenta nefasta si fanatismul religios al bisericii asupra dezvoltarii sanatoase a poporului roman.
    NU mai promovati NON-valoarea. NU mai promovati nulitatea culturala si fundamentalismul religios. NU mai ascundeti scopuri mizerabile in spatele unor "spalaturi de creier" religioase. Vrem sa scapam de voi, ne luati aerul de la gura si libertatea de gindire si exprimare. Vrem libertate in gindire !!!
    Suntem in secolul 21, metodele voastre de manipulare sunt odioase si primitive, duceti-va in evul mediu de unde ati venit, si nu ne mai trageti in jos cu citeva sute de ani, nesimtitilor !
  • +1 (5 voturi)    
    NU SUNT DE ACORD CU TAIEREA COPACIILOR!!! (Luni, 12 mai 2008, 12:13)

    Daniela [anonim]

    Oameni BUNI - nu accepati sa vi se distruga spatiul verde...o sa ajungem la vara pe o caldura de 44 grade sa respiram ca aurolacii din pungi!

    Nu va lasati - faceti-o pentru viitorul copiilor vostri!

    Va doresc succes si INCEPETI sa strangeti semnaturi si daca vedeti ca se apuca de construit mergeti in Instanta si opriti Lucrarile.

    De ce nu-si DONEAZA unu vila, casa...cei care 4 sau 5 si nu se mai satura???

    De ce nu-si cumpara teren fara spatiu verde pe EL??

    De ce acceptati?

    Va doresc succes si incepeti stransul de semnaturi!
  • 0 (4 voturi)    
    Biserica: care este rolul sau? (Luni, 12 mai 2008, 12:16)

    Daniel [anonim]

    La inceput am crezut ca este bine sa crezi in Biserica.

    Apoi m-am maturizat si am fost mai atant la rolul pe care si-l asuma Biserica (rolul adevarat nu cel pretins).
    Concluzia: inutilitate.

    Acum cred Biserica in felul in care este astazi condusa face mult rau.
    Reprezinta inca un pol de interese ale unor indivizi strans legati de structurile de putere.

    Va amintiti in '90 cand Ilici (ateul) isi facea reclama electorala prin intermediul preotilor?
    Nu a fost doar un episod nefericit.! reprezinta chiar chintesenta BOR:
    - Tupeu,
    - nesimtire,
    - fatarnicie cat cuprinde.

    Cand vom scapa de parazitii astia va fi bine. Din pacate nu-i vad sa se schimbe.
    Si o tot dau cu ortodoxism = romanism.

    GREATA te apuca nu alta.
    • 0 (4 voturi)    
      gresit (Luni, 12 mai 2008, 16:34)

      razvanb [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Pai nu trebuie sa crezi in Biserica. Ii ca si cum ai crede ca in alt zeu, deci e pacat. Crede in Dumnezeu si lasa biserica. Multi preoti isi ingrijesc biserica si parohia ca pe un SRL, stau si ma gandesc cum de nu le e frica. pentru ca sunt tocmai reprezentantii Divinitatii, si un numele lui fac atatea lucruri rele.
  • 0 (2 voturi)    
    biserici maaari (Luni, 12 mai 2008, 12:16)

    kwan [anonim]

    Un aspect interesant in privinta bisericilor ortodoxe in special, e acela al dimensiunilor. Intr-o biserica in care se baga beton sau caramida cat intr-un bloc cu 10 etaje, au loc vreo 50 de oameni... prin urmare nu trebuie sa ne miram ca sunt necesare asa de multe biserici ! Ar trebui sa fie cateva mii intr-un oras ! Sau as propune altceva: proiectantii sa le gandeasca rasturnate - cu siguranta ar fi mult mai multe locuri pt.oamenii care de regula asculta slujbele pe scari sau pe stradutele din jur, si n-ar mai fi nevoie de semnale luminoase de avertizare pt.avioane, in varful turlelor.
  • 0 (4 voturi)    
    mda (Luni, 12 mai 2008, 12:55)

    liviu [anonim]

    deci si pe biserica o doaren dos de noi si de poluare etc etc etc

    ma rog nu ca ar fi ceva nou dar makar asa de bun simt sa se faca macar ca le pasa de noi

    rusine

    noroc ca-s ateu :D
  • 0 (4 voturi)    
    Nu va lasati oameni buni (Luni, 12 mai 2008, 12:56)

    um58 [utilizator]

    Acelasi lucru voiau sa faca si in Satu Mare pe locul parcului din centrul orasului. Cu ajutorul presei si presiunii satmarenilor s-a renuntat in final. Cereti ajutorul presei, iesiti in strada daca e cazul. Nu lasati sa va distruga linistea. Salvati parcul!
  • +2 (2 voturi)    
    ipocrizie (Luni, 12 mai 2008, 13:04)

    rihanna [anonim]

    e ipocrizie maxima. au mai zis si altii, dar de ce nu se cladesc case de copii, azile pt batrani, ceva util si cu care ajuti cei nevoiasi. biserica nu e pentru biserica, biserica e pentru oameni, adica ar trebui sa fie.
    • +1 (3 voturi)    
      Dap, eu vreau un bordel.... (Luni, 12 mai 2008, 15:10)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui rihanna

      .... sa mi-l constriasca Biserica, ca doar Biserica nu e pentru biserica ci pentru oameni....
      Fals amice, Biserica e pentru mantuirea oamenilor nu pentru alte nevoi ale oamneilor.
      • 0 (2 voturi)    
        ha ha (Luni, 12 mai 2008, 16:38)

        razvanb [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        si cum realizeaza biserica Mantuirea? luand bani obligatoriu la nunti, botezuri sau inmormantari si refuzand sa faca serviciile religioase daca nu sunt platiti preotii?

        Eu cred ca preotii considera Biserica propria lor vaca de muls. Pacat de preotii buni si cu har.
      • 0 (4 voturi)    
        mai tr. sa si meditam (Marţi, 20 mai 2008, 10:10)

        manucu [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

        hristos, si-a cautat in betleemul iudeii un loc sa se nasca, dar nu a gasit. s-a nascut smerit intr-o pestera. si acum cauta o ,,pastera" sa se nasca printre noi, dar il opresc cativa locatari fara dumnezeu. dau vina pe cativa copaci strambi - majoritatea lor ramn in picioare. ce va doare atat de tare? spatiul ramne tot verde! in loc sa ne uitam la suferinta chinei, ne luptam cu biserica prin tribunale! rugati-va fratilor la dumnezeu sa nu ne loveasca si pe noi asa ceva. va doresc pace in suflet. ne place sa inotam mereu prin mocirla pacatelor. e foarte usor sa fim carcotasi si sa-l suparam pe dumnezeu.
  • 0 (4 voturi)    
    Biserica din (fostul) parc al tineretului (Luni, 12 mai 2008, 13:34)

    ioana agachi [anonim]

    Locuiesc in Botosani in zona Donici. In parcul cunoscut sub numele de "parcul tineretului" este in constructie o biserca. Enorma constructie, strivitoare pentru blocurile din jur.Terenul a fost cedat in perioada cand primar al orasului era Egner Florin. Acum pentru ca biserica in constructie ocupa tot spatiul alocat va primi probabil cadou tot parcul. De ce oare nu ma mira? Legislatie care sa ocroteasca parcurile exista, dar vointa de a o aplica lipseste. E si campanie electorala, si, pe ultimii metri, mai merge o donatie (improprietarire ). Daca nu tine cu actualul primar va tine cu viitorul. Ironia sortii: la nici 50 de metri mai exista inca o biserica!
  • +1 (3 voturi)    
    Biserica e de vina :) (Luni, 12 mai 2008, 15:07)

    Anonim [anonim]

    ... ca nu sunt spatii verzi in Bucuresti
  • 0 (4 voturi)    
    ...totul se transforma (Luni, 12 mai 2008, 19:14)

    zexe [anonim]

    daca pe vremea lu ceasca erai indoctrinat cu lectii politice,acum esti indoctrinat cu religie.
    Si cum ce-i mult e prost,si asta o sa se termine cumva.
    Spatii verzi,pai au aparut deja spatii sintetice prin oras asa de proba si nici nu trebuie ingrijite,udate ,nu se usuca etc.
    Pe harta Bucurestiului am vazut ca apare linga mine ,in Pantelimon ,parcul Carol.Stau eu si ma gindesc cum draq a ajuns acest parc linga mine si eu nu stiu si pe urma m-am dumirit era cimitirul Armenesc,dar este notat Parcul Carol.
    Poate asa vom putea sa spunem ca uitate si pe harta cite parcuri avem.
    Daca mai punem la socoteala si lalelele de inox ale lu ontanu de la intersectia Iancului cu Pantelimon putem sa zicem ca avem si o gradina botanica ,dar eu ii zic poarta de cimitir pentru ca sint 8 ,pentru morti,nu 7 sau 9 pentru vii.
    Deci ,la fel ca pe vremuri,cit mai multe biserici la hectar,ca prosti sint destui.
    Inainte se spunea ca atitia militieni citi copaci,acum atitia popi si biserici citi stilpi.
    Sigur ca avind atitea biserici o sa ajungem cu totii in Rai.
  • -1 (3 voturi)    
    tampenie (Luni, 12 mai 2008, 20:33)

    mr. green [anonim]

    daca e cum scrie articolul, e totul o tampenie. daca e sa aleg intre copaci si biserica, as alunga teocratii iresponsabili, si nu numai din tara. probabil k biserica va ajuta cazurile de alergie, si k ea insasi va produce oxigen...

    dragi bucuresteni. daca voi nu opriti prostiile, eu dintr-un alt oras nu am ce face...

    mr. green
  • 0 (4 voturi)    
    prea multe biserici (Luni, 12 mai 2008, 21:23)

    la [anonim]

    sa ma ierte Dumnezeu dar sunt prea multe biserici
    cunosc bine locul , a fost zona de joaca a copilariei mele......nu aveam nimic amenajat dar locul in sine era grozav, puteam alerga in voie sa ne dam cu rotilele acelea vechi din anii 80, sa jucam toate jocurile posibile si imposibile de la frunza, sotron, fotbal, baschet etc si iarna ne dadeam cu saniuta,lasati copii sa profite de un loc mare de joaca cum am profitat si noi acum 15 - 20 de ani
    nu inteleg aveam o parere mai buna de primarul sectorului 3, cat de cat a mai amenajat locuri de joaca......credeam ca este mai normal decat ceilalti
    locul unde se doreste construirea bisericii este total nepotrivit, nu ma gandesc ca sunt destule biserici in zona ca sunt slava Domnului, ma gandesc la copii care nu au unde sa se joace in viitor; chiar nu suntem in stare sa privim si noi peste gard la tarile de pe langa Romania si altii sunt credinciosi dar noi facem prea mult caz, incercam sa demonstram prin ridicarea cat mai multor biserici credinta noastra.....este fals, nu asa arati credinta
    in majoritatea lacasurilor sfinte slujesc preoti interesati de bani ( nu generalizez mai sunt si preoti normali , cativa) care in timpul slujbei de inmormantare se opresc ca sa raspunda la telefon, sau daca ai uitat sa pui in plasa cu pomana ceva se uita sa verifice si spune de la obraz ca ai uitat sa pui portocala, nu isi dau seama ca omul poate este indurerat si nici nu mai vede ce face sau ce pune, sunt cazuri vazute de ochii mei
    repet sunt credincioasa chiar am urmat un liceu de teologie dar slujitorii Domnului nu sunt toti asa cum ar trebui
    sper sa se mai poata face ceva ......dar sansele sunt foarte mici....imi pare tare rau de locul acela daca aveti nevoie de ajutor locuitori ai blocurilor D4 A si D4B sa stiti ca pot semna cu placere
    • +1 (3 voturi)    
      cumva razboi religios? (Marţi, 20 mai 2008, 10:16)

      manucu [utilizator] i-a raspuns lui la

      hristos, si-a cautat in betleemul iudeii un loc sa se nasca, dar nu a gasit. s-a nascut smerit intr-o pestera. si acum cauta o ,,pastera" sa se nasca printre noi, dar il opresc cativa locatari fara dumnezeu. dau vina pe cativa copaci strambi - majoritatea lor ramn in picioare. ce va doare atat de tare? spatiul ramne tot verde! in loc sa ne uitam la suferinta chinei, ne luptam cu biserica prin tribunale! rugati-va fratilor la dumnezeu sa nu ne loveasca si pe noi asa ceva. va doresc pace in suflet. ne place sa inotam mereu prin mocirla pacatelor. e foarte usor sa fim carcotasi si sa-l suparam pe dumnezeu.
  • 0 (4 voturi)    
    Doamne FERESTE!! (Luni, 12 mai 2008, 21:34)

    milka [anonim]

    Acum o ora am semnat ca NU sunt de acord cu demararea santierului din fata blocului D4A in care locuiesc si eu...ce mi-a mai ramas?... am ajuns sa ma rog la Dumnezeu sa nu inceapa astia sa taie copacii, ca am pus-o!! Nu are rost sa mai comentez si eu, pt. ca deja s-a spus tot. Sunt total de acord cu voi si total impotriva construirii acestei biserici. Mi-e scarba de cei care au aprobat acest proiect, calcand in picioare bunul simt si etica morala. Sa va fie rusine domnilor preoti si stimati functionari ai primariei, mediului si celorlalte institutii ale statului care ati aprobat o rusine de proiect doar ca sa va umpleti buzunarele!! Vai de tara asta si de cei care ne conduc!
  • 0 (4 voturi)    
    RUSINE! (Luni, 12 mai 2008, 22:08)

    milkoi [utilizator]

    Sa va fie rusine domnilor preoti, si tuturor celor care v-ati pus stampila pe acest proiect, calcand in picioare bunul simt si etica morala, doar ca sa va umpleti buzunarele cu bani murdari la fel ca si voi!!!!
    am ajuns sa ma rog la Dumnezeu sa nu taie copacii...vai noua celor care locuim in acest bloc!
  • 0 (4 voturi)    
    Popii lacomi nu mai au Dumnezeu (Luni, 12 mai 2008, 23:52)

    anonim [anonim]

    Popa smecheru' Grapa Gherlosu are nevoie de tot spatiul asta nu ca sa-si faca acolo casutza. Nu se mai poarta. Uitatzi-va la bisericile mai nou construite si care au avut spatiu suficient. AU FACUT CLADIRI DE BIROURI PE CARE LE INCHIRIAZA LA DIVERSE FIRME. Am fost la un interviu la o firma de recrutare care avea sediul intr-o astfel de cladire cu intrare pe poarta bisericii (str. Buzesti colt cu Ioan Cuza vis a vis de cladirea Pro Credit Bank).
    Loc e destul acolo pt biserica dar nu ar mai ramane pt bisnis. Asa ca la dracu cu poluarea si cu copacii. Bisericile cu cladiri de birouri sunt mantuirea... si ce frumos se mai jucau copii si se dateau cu sania iarna asta acolo in parculetul neamenajat...
    Prefer sa ma ingrop la tzara in fundul gradinii bunicilor si sa-mi cante greierii decat asfel de popi jegosi si orbiti de bani.
    Oricum trebuie sa intetim protestele in zona si trebuie facuta o mai mare publicitate cazului ca multzi vecini nu stiu problema.
  • +1 (3 voturi)    
    Numai satanisti au scris aici (Marţi, 13 mai 2008, 1:07)

    Sfantul Petru [anonim]

    Iarta-i Doamne cu nu stiu ce spun (scriu).
    Daca am ajuns sa pretuim mai mult copacii decat o biserica, inseamna ca sfarsitul acestei lumi nu este departe.
    Inainte de a scrie despre Biserica, rugati-va lui Dumnezeu sa va lumineze mintea, pacatosilor.
    • 0 (4 voturi)    
      da! (Marţi, 13 mai 2008, 8:42)

      fan [anonim] i-a raspuns lui Sfantul Petru

      pretuim mai mult copacii decat o constructie urata, sufocanta si inutila. si dupa cum vezi, cei mai multi care au comentat aici cred asa. deci sfarsitul lumii care are in centru batrani ritosi si avari este aproape.
    • 0 (4 voturi)    
      Dap, numai (Marţi, 13 mai 2008, 11:52)

      Ave [anonim] i-a raspuns lui Sfantul Petru

      Mare-i grădina, dar mulţi retardaţi (ca să nu zic reduşi mintal) săriţi gardu'...
    • 0 (4 voturi)    
      sfantu petru (Marţi, 13 mai 2008, 12:01)

      satanistu [anonim] i-a raspuns lui Sfantul Petru

      Domnule Sfantu Petru care ne vii din ceruri si ne chinui cu ineptiile tale:
      -de ce nu te duci inapoi la stinfii tai de unde ai venit si ne lasi pe noi cu copacii si parcurile in pace
      -ce ti-am facut ca sa iti bati joc de oameni
      -exista azile sau case de nebuni pentru oameni de seama ca tine, as put ea face o donatie cu pretul biletului pentru tine
      -inainte de a ma "ruga" lui Dumnezeu, ma rog la oamenii normali si integri sa nu mai dea ascultare speculantilor si excrocilor de teapa ta mai "sfantule"
    • +1 (3 voturi)    
      Preasfinte, (Marţi, 13 mai 2008, 19:59)

      O alta pacatoasa [anonim] i-a raspuns lui Sfantul Petru

      Si ma rog, daca toti cei care au scris aici ca vor un petec de iarba verde unde sa respire un aer cu (poate) 10% mai curat decat cel nevoit sa-l inhaleze mai tot timpul sunt satanisti (?), in opinia sfintiei tale cum sunt nesatanistii? Sunt cumva din aia care scuipa in san cand vad pagini de internet unde se vorbeste despre lucruri rusinoase, si se afiseaza imagini pe care ochii evlaviosi nu se cade sa le priveasca? Atunci, ce cauta sfintia ta pe internet, acest loc al pierzaniei? Du-te domnia ta si numara-ti mataniile, si roaga-te la Dumnezeu sa le luminze mintea si celor care se cred neprihaniti considerand o constructie - fie ea sfanta, or whatever - mai importanta atunci cand se afla in joc sanatatea oamenilor. Dar bineinteles, sfintia ta esti pe alta lume de atata timp, de unde sa fi aflat pana acum de lipsa de oxigen in orasele mari din cauza spatiilor verzi insuficiente, tulburari respiratorii si forme de cancer rezultate in urma acestor situatii, poluare fonica, etc, etc..
      A, si inca ceva: sa nu crezi domnia ta ca daca pe acel spatiu verde s-ar fi construit orice altceva locatarii din zona ar fi fost mai incantati. Si daca s-ar fi facut vreo reclamatie ca in locul bisericii se construieste Dumnezeu stie ce, un mall, poftim, sau orice altceva, motivele reclamatiei fiind - evident - aceleasi, atunci ai fi fost de acord ca oamenii sa-si exprime nemultumirea? Ce fel de echitate mai e si asta?..
  • 0 (4 voturi)    
    biserici fara frontiere (Marţi, 13 mai 2008, 14:13)

    mihai stamate [anonim]

    Nu este un fapt necunoscut ca in sec 3 au aparut biserici ca ciupercile ,dupa 89.Amplasate unde a vrut muschiul popi.
    Alt exemplu este biserica din str.stelian mihale.Cea noua are un ceas in frontispiciu care actioneaza clopotele din 15 in 15 min.,atat ziua cat si noaptea.Va dati seama ce suporta locatarii blocurilor din jur.Si bataile sunt dupa un ritual sofisticat ajungand la ora 23 sa bata de 19 ori!!
    Cand sa adormi si mai ales cum sa dormi.Primaria si Patriarhia nu vrea sa dea curs reclamatiilor.
    Acum nu se perturba linistea in zona?
    Veniti si auziti(vedeti) minunea!!
  • 0 (4 voturi)    
    N-ai cu cine mah , niste tzarani ... (Miercuri, 14 mai 2008, 1:50)

    Mr. Tree [anonim]

    Din punctul meu de vedere , Biserica este inutila ... Pentru ce ? Credinta o ai tu , nu ti-o da biserica , si mai ales nu o cumperi de la Biserica. (ex. Biserica din nush ce judetz elibera chitantze pentru spovedire).
    Stau in blocul de viz-avi si deja ma gandesc sa imi vand apartamentul pana nu se va construii faimoasa cladire, ca sa nu cumva sa scada pretul. Momentan este o zona foarte frumoasa, poate cea mai frumoasa.
    Nu vreau sa-mi imaginez cum va fi dupa.
    Eu unul nu prea sunt dus la Biserica si s-ar putea sa dau ochii cu nenea popa (daca intelegeti ce vreau sa zic), iar daca nu , ii sparg geamurile casei facute pe SPATIUL PUBLIC , sau rotile mashinii de n'spe mii de euro luate din banii milei.
    Daca isi mai face si piscina la casa chiar ca o sa-i dau foc cu tot cu el inauntru !
    Sa imi zica si mie careva unde trebuie sa semnez.

    ReSpEcT.
  • 0 (4 voturi)    
    phoaaaa (Miercuri, 14 mai 2008, 2:16)

    Mr. Tree [anonim]

    cum ba nene ? maine ma duc si le daram piatra aia. poate s-or potolii..... ce de copaci in spate , ce frumusete, si ei vor s-o taie. sper sa apuc sa am o confruntare directa cu preotul.
    Liviu Negoita este un dobitoc , marlan , un spagar nesimtit. NU AI BAAAA MAI MULTA CREDINTA DACA DAI BISERICII PARCUL. Mai bine te rogi ACASA, pentru tine, pentru binele tau si al familiei tale decat sa arati lumii ce bun esti tu. NU ESTI MAI DESTEPT DECAT BECALI.
    Doamne , astia ne-or crede asa prosti ? Lor chiar nu e frica de nimeni ? (ca de Tine nu le e ca dau spaga la Biserica).
    1. Taie frumusete de pomi (sursa de oxigen)
    2. Polueaza fonic. (clopote, babe, aurolaci, cersetori)
    3. Mizeria lasata in urma dupa nuntzi , botezuri etc.
    4. Lipsa parcarilor. Intrarea in curtea bisericii se va face prin strada principala , iar asta inseamna disparitia a vre-o 20 de locuri de parcare (unde oricum sunt mult prea putine). Intrarea spre casa popii inseamna disparitia altor 20 de locuri de parcare (omu vrea 3 benzi ca poate vine ametit de la vre-o nunta, botez, inmormantare ceva ....)
    La mine in fata blocului mai sunt vre-o 200 de mp de spatiu verde cu vre-o 4-5 pomi..... destul cat pentru un cort si o cruce ???
    De ce nu-si fac ei si o firma cu Home Delivery ... pentru persoane in varsta ... cu deficiente locomotorii ? ca tot sunt ei non-PROFIT :)




    N-ai cu cine...... niste tzarani...
  • 0 (4 voturi)    
    nu le mai ajunge!!! (Miercuri, 14 mai 2008, 12:55)

    marius [anonim]

    nu le mai ajunge acestor preoti banul din bisericile pe care deja le au?! mai vor bani?, GRATIS?!, dupa ce ca avem o mana de copaci , ii mai si taiem?, si pe gratis??? in loc sa ia pe gratis locul, mai bine mai faceau ei(popii) alt spatiu verde n zona, ca se duce doru`....
  • 0 (4 voturi)    
    Mi se face sila... (Miercuri, 14 mai 2008, 13:04)

    un crestin [anonim]

    Situatia din sect 3 cu Biserica asta este cu adevarat trista. Si cel mai frustrant este ca nici nu prea au ce face bietii oameni..se lupta si ei cu armele pe care le au..dar cum nici legile nu sunt facute pentru cetateni ci pentru mafiotii din tara asta (guvernanti, popi or whatever)..e greu de castigat.. MI SE FACE SCARBA!!!
    Sincer Negoita imi parea destul de cool ..bine ca m-am lamurit ce hram poarta.

    pt SF Petru - Pai mai sf. Petre..de ce ti-e frica tie de sf lumii? (cu 2 de i, da?) la cat esti de sf..ar trebui sa te bucuri...luminatule
  • +1 (1 vot)    
    Negoita - omul cu frica de Dumnezeu (Miercuri, 14 mai 2008, 13:44)

    Geanina Stejar [anonim]

    Sila de toate cele care ni se intampla si faptul ca ne-am neglijat copiii, serviciul si nevoile noastre personale pentru a ne lupta cu morile de vant nu imi permit sa scriu mai multe. Probabil ar iesi de un foileton, dar unul prea patetic si oricum neluat in seama de cine trebuie. Vroiam doar sa aduc pentru moment dovada ca Negoita e un bun crestin cu frica de dumnezeu si astfel legatura cu minunatia de biserica dintre blocurile din Fizicienilor. A se nota ca dincolo de biserica asta, in spatele ei, se vor construi 3 blocuri cu 15 etaje. Deci voila cati enoriasi piosi va avea preotul nostru.
    "Luni, 26 Noiembrie 2007
    Protoiereul Protopopiatului 3 Capitală, pr. DINU POMPILIU, a povestit pentru cititorii „Ziarului Lumina“ despre activităţile desfăşurate în ultimii ani şi despre proiectele viitoare [...]
    Sprijin în valoare de 100 de miliarde de lei
    În ce a constat sprijinul Primăriei Generale acordat Protoieriei?
    Am găsit multă înţelegere la primarul general al Capitalei, domnul Adriean Videanu. Vă pot mărturisi că îl cunoşteam înainte de a fi primar. L-am cunoscut cu ani în urmă, în biserica parohiei Şerban Vodă, unde slujesc eu. Era deputat. Am stat puţin de vorbă. Lucrurile s-au schimbat de atunci... El a ajuns primar, şi într-o dimineaţă, din dorinţa sinceră de a atrage fonduri, m-am dus la Primărie. Am fost primit cu mult respect. I-am lăsat în atenţia domniei sale un dosar cu 15 biserici monumente istorice din Centrul Civic. Dosarul a fost luat în discuţie la prima şedinţă de buget a Consiliului Primăriei Generale a Capitalei de la începutului anului şi ne-au acordat 70 de miliarde de lei. La rectificarea bugetară de luna trecută ni s-au mai dat încă 20 de miliarde, plus 10 miliarde pentru clădirea Protoieriei. Deci, în total, 100 de miliarde de lei vechi. [...]."
  • +1 (1 vot)    
    Continuare - Negoita om cu frica lui Dumnezeu (Miercuri, 14 mai 2008, 13:46)

    Geanina Stejar [anonim]

    Din acelasi ziar Lumina.

    "Ajutor din partea Primăriei Sectorului 3
    Protoieria 3 Capitală are parohii în sectoarele 2, 3, 4 şi 5. Cooperaţi şi cu primăriile de sector?
    Am o relaţie foarte bună cu primarul de la Sectorul 3 al Capitalei, domnul Liviu Negoiţă. Omul acesta este de bună credinţă, cu frică de Dumnezeu. Eu îi sunt duhovnic - şi lui, şi soţiei. I-am şi cununat, iar el a avut o atitudine frumoasă faţă de Biserică. A oferit vreo cinci locuri pentru construcţia unor noi biserici. Ba mai mult, s-a implicat în înfrumuseţarea şi iluminatul parcului public din jurul bisericii. Este cunoscut cazul bisericii „Sf. Gheorghe Nou“, de la km 0. Parcul de la km 0 este refăcut în întregime de Primăria Sectorului 3, bineînţeles în colaborare cu părintele paroh. De asemenea, parcul de la biserica „Sf. Ioan Iacob Hozevitul“. Apoi a fost dat în folosinţă terenul pentru biserica „Sf. Treime“ - Dudeşti, unde sperăm să primim un ajutor din partea Primăriei Capitalei şi din partea Primăriei Sectorului 3. A fost dat un nou loc, aproape de Mall, pentru construirea unei biserici pe strada Fizicienilor. A ajutat foarte mult biserica „Acoperământul Maicii Domnului“. Deci, un om care s-a implicat în viaţa Bisericii, iar cu ajutorul său, Protoieria a primit 10 miliarde de lei vechi de la Guvern şi alte două miliarde din fondurile Primăriei. A ajutat foarte mult la construcţia bisericii „Sf. Apostoli Petru şi Pavel“, pe strada Râmnicu Sărat. Acest lăcaş de cult a fost ridicat în mai puţin de un an de zile. A ajutat foarte mult la dobândirea titlurilor de proprietate. A oferit 500 de metri pătraţic pentru contrucţia unei case parohiale la biserica Scaune. Pot da mărturie că primarul sectorului 3 este un bun gospodar, care ascultă păsul fiecărui om. Ori de câte ori un preot s-a dus la Primărie a fost primit. Ba mai mult, ne-a primit pe toţi laolaltă, ca să-i spunem toate ofurile noastre.
  • 0 (2 voturi)    
    Continuare - Negoita cel cu frica de Dumnezeu (Miercuri, 14 mai 2008, 13:50)

    Geanina Stejar [anonim]

    "Acum are un proiect foarte frumos de reabilitare a imobilelor din Centrul Civic, în care bisericile nu sunt trecute cu vederea.
    Această deschidere din partea Primăriei Sectorului 3 se datorează relaţiei speciale, duhovniceşti, pe care o aveţi cu primarul Liviu Negoiţă?
    Primarul Liviu Negoiţă este un moldovean cu frică de Dumnezeu. Păstrează legătura cu satul de unde a plecat şi sprijină activitatea bisericească de acolo. Duminica merge la biserică. Îmi este fiu duhovnicesc. S-a spovedit la mine înainte de căsătorie şi i-am săvârşit Taina Cununiei la biserica „Sf. Spiridon Nou“. Însă nu am profitat niciodată de faptul că îmi este fiu duhovnicesc. El m-a ajutat în Protoierie. Eu am strigat, şi el m-a ajutat într-un mod frumos, generos, fără să socotească aceasta o virtute.
    „Trebuie să terminăm capitolul acesta mare, al construcţiei“
    Ce proiecte de viitor aveţi?
    Pentru anul viitor vreau să merg la Primăria Generală a Capitalei cu alte 15 monumente istorice sau biserici aflate în construcţie. Trebuie să terminăm capitolul acesta mare, al construcţiei, pentru a ne apuca de latura socială a Bisericii. "

    NU ARE SENS SA MAI EXPLIC SI EU CAT SUNT DE INDIGNATA DE ATITUDINEA ASTA DE SARU' MANA. PARINTELE DE VREA SA ISI FACA SERVICI SI CASA DIN AERUL SI LINISTEA MEA PROMITE TUTUROR CA VOR FI CTITORI AI MARELUI LACAS SI VOR FI TRECUTI PE PIATRA DE TEMELIE SI POMENITI CU TOATA FAMILIA LOR.

    EU... NU II POT PROMITE FETITEI MELE NIMIC IN MOMENTUL DE FATA. DECAT CA POATE , ODATA, O SA RESPIRE AER CURAT SI O SA SE JOACE IN LOCURI CIVILIZATE, PE ALTE CONTINENTE.
  • 0 (4 voturi)    
    Negoita om cu frica lui Dumnezeu (Miercuri, 14 mai 2008, 14:39)

    Stigmata [anonim]

    Pai bine domule, atunci daca dragii nostri popi sunt asa de buni si piosi, cuviosi, bla-bla, de ce nu se duc domule in Congo.
    Duceti-va dragilor in Africa, ca acolo mor oameni de foame, aveti grija de ei si de viata lor. Aratati-va rolul de a ajuta oameni, dati-le de mincare, ingrijitii, creati misiuni pentru salvarea lor.
    Faceti-va rolul pe care va declarati ca il aveti, in gura mare domnilor duhovnici, duceti-va si ajutati lumea saraca, duceti intelepciunea acolo si tot ce mai vreti. Faceti-va utili societatii, ca sa va priveasca lumea si cu alti ochi, nu doar de manipulatori, mincinosi, hotomani si nesimtiti asa cum sunteti de obicei ...
  • 0 (4 voturi)    
    Biserica este poarta catre cer (Miercuri, 14 mai 2008, 16:22)

    Maria [anonim]

    Eu consider ca un lacas sfant este o oaza de liniste unde te poti reculege si poti deveni un om mai bun.
    Lasati binele sa invinga si alungati raul din inimile voastre. Omul este trecator, dar biserica este vesnica si va dainui.
  • +2 (2 voturi)    
    Pentru Maria (Miercuri, 14 mai 2008, 17:28)

    consternatul [anonim]

    Draga Maria, bine zici. Biserica si prostia este vesnica si va dainui in veci atita timp cit vor fi destui creduli.
    De ce va mai plingeti, luati si taiati parcul, asa va trebuie ...
  • 0 (4 voturi)    
    Biserica poarta spre ce? (Miercuri, 14 mai 2008, 17:41)

    Cristian Turturica [anonim]

    Darga Maria, credinta este in sufletul omului nu intr-o cladire in care sa vii sa-ti iei ca de la piata si in care slujesc oameni vanitosi imbracati cu straie de aur.
    Noi nu ne opunem credintei, bisericii ca institutie si nici lui Dumnezeu. Noi nu vrem sa ni se distruga putinul spatiu verde din jurul nostru. Betoane avem slava Domnului destule. In zona aia sunt atatea spatii betonate in care se poate face acea oaza de liniste de care vorbesti, insa interese materiale, de care nici oamenii bisericii nu sunt straini, fac sa se taie un spatiu in care copiii nostri se pot juca fara sa existe pericolul sa fie accidentati de masinile care au umplut bucurestiul. Un spatiu verde care mai filtreaza aerul ce vine de la CET SUD care e la 2-300 de metri.
    Sa nu mai vorbim ca biserici mai avem acolo, doua dintre ele la nici 500 de metri. Avem unde merge sa ne rugam si sa ne reculegem.
    Dar cum am putea sa intram in acea biserica si sa alungam raul din noi cand tocmai acea cladire ni-l aduce. Nu doar ca nu voi intra in acea cladire, dar nu voi mai calca in viatza mea intr-o biserica ortodoxa.
    Iar daca o sa crezi ca sunt un ateu, eu zic sa te mai gandesti odata.
    Eu cred ca oamenii se nasc cu credinta in suflet si isi cultiva acea credintza in functie de puterea lor de intelegere.
    Daca tu zici ca a te ruga intr-o cladire in care slujesc oameni ce lupta cu indarjire pentru averi pamantesti, calcand in picioare invataminte si suflete, inseamna credinta si asta e calea catre cer, nu am sa ma supar pe tine. Atata ai putut tu sa intelegi.
    Din pacate a avea functia de popa nu insemna a avea calitati spirituale ci a avea bani sa cumperi acea functie.
    De ce crezi ca doar cei cu bani ajung popi si cei saraci calugari?
    Nu o cladire aduce credintza in sufletele oamenilor ci sufletele oamenilor aduc credinta intr-o cladire.
    Crezi ca preotii arestati de comunisti nu au mai ajuns in rai pt ca s-au rugat in puscarii inloc de biserici?
  • 0 (4 voturi)    
    Tot legat de poarta Mariei... (Miercuri, 14 mai 2008, 18:02)

    Cristian Turturica [anonim]

    Si mai spune-mi, Maria, de ce inainte de a-si implini destinul, Isus nu s-a rugat intr-o biserica, ci s-a recules intr-o gradina?
    S-o fi simtit mai aproape de Tatal nostru in acea gradina decat in biserica slujita de preoti cu aceeasi obiceiuri ca cei de acum?
    Si cum poti sa-mi spui tu ca omul e trecator si ca o cladire e vesnica, cand tocmai Domnul nostru ne-a promis viata vesnica si ne-a invatat sa ne detasam de bani si averi cu care, indiferent cine am fi, nu vom pasi in viata de apoi?
    Vezi Maria... e foarte usor sa stai pe mairgine si sa blamezi oameni pe care nu-i cunosti si nu-i intelegi.
    Mai usor decat sa-i ajuti... Ochii vad, gura vorbeste, timpul trece... obosesti si pleci. Fara prea mult efort fizic sau intelectual...
    Pe cand ei raman sa-si poarte crucea prin praful si betonul adus de niste fatzarnici.
    • 0 (4 voturi)    
      BRAVO Cristian!! (Joi, 15 mai 2008, 20:39)

      milka [anonim] i-a raspuns lui Cristian Turturica

      Mai frumos si mai elegant, nu cred ca se poate. Sincer, m-ai impresionat foarte tare.Bravo! Avem nevoie de oameni ca tine sa ne sustina in continuare.
  • 0 (4 voturi)    
    pentru cristian turturica (Miercuri, 14 mai 2008, 19:31)

    tristina [anonim]

    Frumos si cu bun simt. Felicitari!
    Sper sa reusiti sa va pastrati oaza de oxigen.
    Am fost pe acolo si chiar ar fi pacat sa va sufoce ultimul petic de verdeata inca o cladire..fie ea si biserica...
  • 0 (4 voturi)    
    pentru oameni fara frica de Dumnezeu (Vineri, 16 mai 2008, 20:39)

    anonim [anonim]

    traim vremuri apocalipiptice in care dragostea de Dumnezeu si de aproapele a disparut - nu mai avem frica de Dumnezeu,incercam sa IL departam din viata noastra si sa slujim din ce in ce mai mult diavolului,prin rautate si prin comportamentul necuviincios fata de Dumnezeu si de Casa Lui - Biserica.Daca vom continua asa pangarind numele Lui si batjocorind Biserica - vom ajunge sa fim lasati de Dumnezeu pe mana diavolului;nu vedeti cate necazuri sunt in lume,uragane,cutremure - parintii au ajuns sa-si vada copii murind inaintea lor - cat credeti ca va mai ingadui Dumnezeu rautatea noastra....cand ai un necaz..de unde nimeni nu te poate scoate - oare nu incepi sa strigi ajutorul lui Dumnezeu?..este tragic ce se intampla....Dumnezeu a dat,Dumnezeu a luat - fie numele Lui binecuvantat - nu trebuie sa ne gandim ca noi am ajutat la cresterea si ingrijirea acestor copaci....daka nu dadea El lumina....si fertiliza pamantul - se uscau si se ofileau...
    Dumnezeu a creat cerul si pamantul...cele vazute si cele nevazute - oare cand ne-am nascut ...am adus vreun copac cu noi? sau "mirosul muntelui"? ..eu cred ca NU ...am venit goi ...lafel cum vom parasi acest trup...acest pamanat...bogatia sau saracia - acolo sus cand vei fi in fata lui Dumnezeu..nu te va intreba cati copaci ai salvat de la defrisare ci ce ai facut pentru sufletu tau...cat de mult ai cinstit pe Dumnezeu si Legile Lui .Asadar iubiti "credinciosi" - decat cu numele....ganditiva bine ca fara Dumnezeu nu puteti face nimic , El v-a dat tot c aveti acum faptul ca unii dintre voi sunt sanatosi,.este un dar prea mare pentru necredinta voastra - ganditi-va voi cei fara vreun handicap serios - daca ati fi fost tintuiti la pat..cum v-ar mai decurge viata? neputand face una .....doua...treburi de'ale casei...?? sa ajungeti sa depindeti de ajutorul unei alte persoane?simtindu-va inutili ... Ca o concluzie generala : Ingrijiti-va de suflet si de pacatele voastre lasati copacii ca nu ei va aduc mantuirea sufletului
    • 0 (4 voturi)    
      CREDINTA FARA GANDIRE...!? (Sâmbătă, 17 mai 2008, 23:38)

      Cristian Turturica [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Pt oameni cu frica de Dumnezeu, dar fara putere de intelegere...
      Sa nu faci chip cioplit si sa nu mai alti zei in afara de mine... Inseamna oare aceasta porunca sa nu ne mai agatam de alte simboluri, fie ele si cruci sau biserici si sa ne curatam de obiceiul de "a avea" inlocuindul cu cel de "a darui"?
      Oare ar trebui, privind in lunga noastra istorie, sa intelegem odata ca reusim foarte repede sa aruncam cu piatra in "credinciosi cu numele" si sa distrugem pt a ne arata credinta nezdruncinata?
      Dumnezeu si-a sacrificat Fiul pt sufletele noastre...
      Am invatat oare ca putem atat de usor sa luam vieti dar nu suntem in stare sa dam viata inapoi aceluia caruia i-am luat-o indiferent ce am face si cat ne-am cai apoi? Dumnezeu a dat Dumnezeu a luat... EL are dreptul, dar noi ce am dat pt a lua?
      Culmea rusinii, pe care am mostenit-o, pe care trebuie sa o purtam cu noi si pe care o vom lasa generatiilor viitoare e ca am omorat atata in numele credintei...
      Crucea este simbolul care ar trebui sa ne aminteasca noua tuturor ca din vanitate si fatarnicie am omorat chiar Fiul Domnului IN NUMELE CREDINTEI!
      Imi vorbesti de sfanta biserica si de slujitorii ei?
      Care biserica: Ortodoxa, Romano-Catolica, Greco-Catolica, Baptista, Adventista, Protestanta...? Nu vezi ca acesti slujitori au uitat ca slujesc acelasi Dumnezeu si ca in numele Lui ar trebui sa conduca turma spre iubire nu spre ura si dezbinare?
      Deja ne-am ratacit in simboluri si am uitat ca Dumnezeu inseamna iubire, nu simboluri si intrigi.
      Am inceput sa ne batem pe apa sfintita incercand sa o ducem acasa in bidoane ca sa ne vada Dumnezeu cat de credinciosi suntem, luand modelul slujitorilor care cer cat mai multe bunuri lumesti in numele mantuirii sufletului...
      Ne-A izgonit din rai pt ca nu am avut rabdare sa-L ascultam, sa-L iubim si sa-L intelegem aratandu-i credinta nezdruncinata in schimbul vietii pe care ne-A dat-o. Si noi, in loc sa-L cautam prin iubire, ii inaltam simboluri... Incercam sa-l cumparam...
    • 0 (4 voturi)    
      Continuarea mantuirii (Duminică, 18 mai 2008, 0:40)

      Cristian Turturica [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Dumnezeu nu are nevoie de o casa atat de mica pt ca are un intreg univers a carui marime nici nu suntem inca in stare sa o intelegem.
      Iubirea lui este nesfarsita, nu vine in pachete si nu se da la bucata in biserici.
      Bisericile au fost inventate de oameni pt ca puterea lor de intelegere e scazuta si nu pot depasi limitele fizice ale materiei care ii inconjoara.
      Daca Dumnezeu ar fi avut nevoie de o casa nu ne-ar fi cerut noua sa o facem pt ca nu am fi fost in stare si El stie asta. De aceea ne-a cerut doar iubire si credinta. Dar noi am inteles ca putem sa distrugem si sa omoram in numele Lui si ne-am arogat dreptul de judecatori.
      Dumnezeu ne-A last pe pamant binele si raul, verdeta si smoala, copacii si focul, parte de rai si parte de iad, pt ca am ales sa ajungem la El prin cunoastere. Viata si mai ales moartea, pt ca ce e mai infricosator si mai zdruncinator pt credinta noastra decat trecerea la viata vejnica prin moarte?
      Poate de-asta ne pierdem mintile si facem atatea tampenii in numele Lui (ne batem pe aiazma si lumina de inviere, ne facem biserici diferite avand pretentii ca suntem mai credinciosi decat ceilalti, ridicam cladiri impodobite cu altare aurite incercand sa dovedim credinta prin cumpararea bunavointei divine, luam vieti si distrugem natura ceata de El, nu de noi, culmea, in numele iubirii).
      Asa de orbi si prosti suntem incat nu vedem si nu intelegem ca Domnul nostru nu ne cere sa avem frica ci dragoste fata de El si fata de noi?
      Poruncile ni le-a dat ca sa nu ne autodistrugem in incercarea noastra de a-L cunoaste nu ca sa aiba motive sa ne pedepseasca, pt ca nu e militianul suprem, ci iubirea suprema.
      Toc ce ne-a poruncit ar trebui sa respectam si sa intelegem din respect si din iubire nu de frica.
      Asta e calea pe care ne-a aratat-o prin insusi Mantuitorul nostru. Si noi ce am reusit sa intelegem din 10 porunci simple si un asemenea sacrificiu, chiar si dupa 2000 de ani?...
      Ca mantuirea o vom obtine ridicand cat mai multe biserici...
  • 0 (2 voturi)    
    nu inteleg (Vineri, 16 mai 2008, 22:44)

    mda [anonim]

    asta de deasupra, ori scrii la misto, desi nu e cazul, treaba-i grava, ori nu esti sanatos la cap.
  • 0 (2 voturi)    
    yehova!! (Duminică, 18 mai 2008, 20:24)

    APOCALIPSA! [anonim]

    pe slujitorul tau Isuse, care din lume a plecat, condu-l in vesnica lumina, sa te slaveasca NEINCETAT!!
  • 0 (4 voturi)    
    raspuns lui turturica (Miercuri, 21 mai 2008, 14:22)

    manucu [utilizator]

    hristos, si-a cautat in betleemul iudeii un loc sa se nasca, dar nu a gasit. s-a nascut smerit intr-o pestera. si acum cauta o ,,pastera" sa se nasca printre noi, dar il opresc cativa locatari fara dumnezeu. dau vina pe cativa copaci strambi - majoritatea lor ramn in picioare. ce va doare atat de tare? spatiul ramne tot verde! in loc sa ne uitam la suferinta chinei, ne luptam cu biserica prin tribunale! rugati-va fratilor la dumnezeu sa nu ne loveasca si pe noi asa ceva. va doresc pace in suflet. ne place sa inotam mereu prin mocirla pacatelor. e foarte usor sa fim carcotasi si sa-l suparam pe dumnezeu.
    • 0 (4 voturi)    
      doamne feretste!! (Miercuri, 21 mai 2008, 21:12)

      bah ma lesi? [anonim] i-a raspuns lui manucu

      ai vazut tu proiectul sau de unde stii ca majoritatea copacilor raman in picioare? sau te bagi si tu in seama aiurea? si chiar daca ar fi asa n-ar mai fi ai nostrii ce-i care i-am plantat si ingrijit timp de 40 de ani...vor fi in curtea popilor hamesiti de averi care n-au unde sa-si faca "virgula" casa parohiala plus anexe, decat sub balconul meu! chipurile pt. oameni....s-au gandit ei ca sunt prea putine biserici in zona (apropo sunt vreo 5)si hai sa faca una pt. noi chiar sub geam. a cerut cineva asa ceva? n-avem nevoie de nici un fel de constructie pe spatiul verde plantat si ingrijit de noi de atatia ani de zile!
      • 0 (4 voturi)    
        asa e (Joi, 22 mai 2008, 17:57)

        alex, vecin [anonim] i-a raspuns lui bah ma lesi?

        Vecine, te asigur ca asa va fi. Altmiteri, se fa isca o revolta sociala
    • 0 (4 voturi)    
      raspuns user "manucu" (Miercuri, 21 mai 2008, 23:00)

      eu [anonim] i-a raspuns lui manucu

      Stimate domn/ stimata Doamna.
      Sunt de acord cu ce spuneti referitor la inotul prin mocirla, dar nu cea a pacatelor ci a minciunilor pe care suntem obligati sa le inghitim. Consider ca inclestarea asta in a construi acolo unde evident nu e nevoie, o casa a domnului ajunsa acum ca "generatoare de venituri" il supara pe Dumnezeu mai mult decat incercarea de a apara ceea ce el a cladit deja. padurea aia de copaci, stramba asa cum e, tufisurile alea cum cu dispret le catalogati Dumneavoastra si alti slujitori ai bisericii, acest petec de verdeata e chiar cel ce atrage aici. Imi faceti impresia ca reprezentati institutia cu care noi ne luptam prin tribunale, daca nu, scuzele mele. Raspunsul scris al Arhiepiscopiei Bucurestilor intr-un caz similar, din cartierul Berceni a fost ca "noi construim biserici pentru cei care cred, nu pentru cei care nu cred si isi aduc aminte de cele sfinte doar la ocazii speciale...". Asa sa fie oare? Pareti sa cunoasteti cati copaci se vor da jos, si cati vor ramane in picioare. Poate nu intelegeti ca indignarea noastra are legatura cu atitudinea cu care intrati in casele noastre fara sa va stergeti pe pres, obtinand de la primarie terenuri peste terenuri, majoritatea in detrimentul nosrtu, al celor ce nu au drepturi, nici un fel de drepturi. Ar fi fost chiar pueril din partea mea sa cred ca veti taia toti copacii. N-ar fi pacat sa profitati pana la final de tot ce au investit locatarii astia fara Dumnezeu? E un teren frumusel, asa cum citam din Lumina, "aproape de mall", nimeni nu putea exprima mai bine goana avida dupa vad bun. La strada, langa mall, mai vin niste blocuri noi, aveti o gramada de copaci drepti, maturi de care va puteti bucura. de ce nu?
      Iar noi, astia fara Dumnezeu o sa ne uitam de la strada printre garduri si o sa vedem copacii ramasi de la etajul doi in sus, pe deasupra zidului de 2 metri din beton armat cu care va baricadati.
      E usor de acceptat.
    • 0 (4 voturi)    
      raspuns user "manucu" (Miercuri, 21 mai 2008, 23:16)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui manucu

      Pe scurt asta ne doare atat de tare.

      Ca parintele Grapa afirma ca nu stia ca sunt copaci pe terenul asta, desi in ultimii doi ani s-a tot plimbat pe aici si isi exprima visele de preamarire intr-o parohie a lui. Ca parintele Grapa nu a venit sa stea de vorba cu noi, nici inainte sa inceapa scandalul asta si nici dupa. Parintele vine doar insotit de Buldozele sau ziua dupa pranz, in haine civile, fuga fuga, cu palarie pe cap, cu domnul teolog imbracat in tricou si in blugi, poate poate nu ii vede nimeni. Ca arhiepiscopia ne eticheteaza drept atei si oameni de nimic, ne comunica faptul ca biserica nu ni se adreseaza, dar totusi insista in a continua acest proiect care nu mai poate aduce bucurie. Ca in zona asta va fi santier in urmatorii...nu stim cati ani. probabil blocurile cu 16 etaje se vor inalta rapid, dar biserica, din lipsa de fonduri, Dumnezeu stie cand va fi gata...(sunt biserici nefinalizate nici dupa 15 ani). Ca parintele Grapa poate promite autoritatilor calitatea de ctitori ai bisericii iar noi nu le putem promite nimic. Ca sediul social al acestei noi biserici e trecut intr-un apartament de bloc al carui locatar jura ca nu stie nimic nici de parinte, nici de biserica. ne doare, domnule manucu, ca suntem mintiti si taraganati intentionat de catre oameii in care parintii nostri ne-au invatat sa avem incredere. Ne doare cand biserica si autoritatile semneaza un certificat de deces pentru x copaci, si ca pe cei drepti, care raman in picioare ni-i fura prin acte administrative. Ne doare cand incercati sa ne jigniti inteligenta, Sfintiile Voastre, sperand ca ne vom rusina atat de tare sa ne luptam cu Dumneavoastra incat ne vom retrage tacit si ne vom cere scuze.
      Eu am curajul sa merg mai departe. Cu credinta puternica in cel de sus si profund dezamagita de incercarea asta rusinoasa de manipulare pe care o desfasoara oamenii bisericii ortodoxe romane.
  • 0 (4 voturi)    
    Nu imi este frica si rusine decat de PARINTI (Miercuri, 21 mai 2008, 21:40)

    Mircea Dumitrescu [anonim]

    Imi amintesc perioada in care mergeam la scoala...ma rog, ¬„catre” scoala si am gasit o biblioteca, o carte verde (scria pe ea VECHIUL TESTAMENT), Biblia, o carte sfanta, ... in cateva pagini, pardon sute ).
    Parintii, bunicii,imi povestisera despre ” CREATORUL”, ATOT PUTERNICUL, intr-adevar lucruri frumoase, despre EL, Dumnezeu. Fiind o familie numeroasa din cauza regimului comunist, si aici ma refer la decretele din 68,69 si ultimul din 74, mai exact eram 3 copii la casa parinteasca, eu si doua surori. Ca fiecare baiat, primul lucru frumos, placut la ochi erau sanii fetelor. Tata mi-a spus
    - Sa nu te „uiti”la surorile tale, asta inseamna INCEST, asa zis,inteles, asa facut.
    La cativa ani, dupa revolutia din 1999, am deschis biblioteca (cartea verde) si am inceput sa citesc. Din primele pagini am inteles TOT,
    Dumneazeu la creat pe Adam si Eva dupa chipul si asemanarea lui...etc, le-a spus inmultitiva... a aparut Kain si Able, dupa care? INCEST...? nu dupa multe alte pagini citite, scriitorul si-a adus aminte ca intre timp, Dumnezeu crease deja alt Adam si Eva dupa chipul si asemanarea lui, problema...este ca intre timp am vazut un film pe discovery si Adam, Eva din Europa si Adam, Eva din America s-au intalnit in urma unei epoci glaciare cand a inghetat oceanul atlantic in emisfera nordica pentru o perioada lunga de timp.
    Una peste alta, ca sa fiu mai scurt, comunistii AU DARAMAT BISERICI, DAR AU FOST IMPOTRIVA AVORTULUI( crima premeditata)
    Acum, preotii au salarii de...si conduc ultimile generatii de Mercedes, BMW..etc. doctorii au spitale private si fac avort...
    Ma intreb :
    Oare, Bisericile se construiesc pe banii mei, eu contribuabilUL?
    Nu avem gradinite, scoli, licee, spitale, strazi,sosele, autostrazi, vai de capul nostru, intr-adevar avem nevoie de BISERICI unde sa ne rugam, plangem... SAU SA DAM ACATISTE PENTRU JIGODII.
    DUMNEZEU ESTE IN SUFLETUL MEU, NU IN BISERICILE VOASTRE.
    • +2 (2 voturi)    
      o idee de afacere!! (Miercuri, 21 mai 2008, 22:27)

      milka [anonim] i-a raspuns lui Mircea Dumitrescu

      multzumesc Mircea Dumitrescu...am sa imi deschid o firma de constructzii, specializata in constructzii de biserici...(bani de la tine contribuabilul) de la ministerul Culturii...etc si am sa traiesc fericit pana la adanci batranetzi ... precum spunea Ion Creanga.
    • -1 (3 voturi)    
      revolutia din 1999???????? OARE???!!! (Joi, 22 mai 2008, 16:00)

      manucu [utilizator] i-a raspuns lui Mircea Dumitrescu

      vai de capul tau.....!!!!
      Cand a fost Revolutia aia? cand tinerii rosteau cu piepturile goale rugaciunea ,,Tatal Nostru"...?

      Nu prea sti pe ce lume traiesti......!!!

      Si in al doilea rand Biserica Ortodoxa Romana nu a editat vreoadata Biblia de culoare verde...

      Esti un protestant ipocrit care nu sti ce inseamna libertatea religioasa.

      Sunt constient ca nu termin niciodata cu tine; totdeauna ai ceva de adaugat.
      Nu-ti doresc decat pace in sufletul acela gaunos!
      • 0 (4 voturi)    
        vai de capul tau! (Joi, 22 mai 2008, 20:06)

        milka [anonim] i-a raspuns lui manucu

        bah baiatule! tu chiar te bagi in seama aiurea rau! e "vai de capul tau" nu de al lui! nu esti in stare sa intelegi nimik din ce vb noi aici! noi nu suntem nici protestanti nici martorii lui yehova sau ce crezi tu! noi suntem oameni la fel ca si tine care credem in Dumnezeu la fel ca si tine, care putem jignii la fel ca si tine bai "ipocritule" care esti tu ipocrit cu suflet gaunos dar care spre deosebire de tine ne putem misca 500 de metrii sa mergem la biserica atunci cand vrem( ca avem destule in cartier) si nu avem nevoie sa coboram din bloc direct in cutrea ei. apropo: unde stai tu bai manucu care rimeaza cu cucu si care esti tu ipocrit gaunos?
  • 0 (4 voturi)    
    nu imi este frica si/sau rusine decat de parinti (Miercuri, 21 mai 2008, 22:09)

    Mircea Dumitrescu [anonim]

    pentru cei care nu au inteles, poate ca este si vina mea deoarece nu am pus ghilimele la ...1999 (departe de mine gandul de 1989) 1999 insemna anul 2000 sfarsitul lumii...
  • 0 (4 voturi)    
    Despre (Miercuri, 21 mai 2008, 22:11)

    Bogdan Popescu [anonim]

    dumnezeu este in sufletul meu, nu in bisericile voastre.
    bine spus.
    referitor la ce a scris cineva mai sus, cel cu batjocura adusa domnului si bla bla bla... mai anonimule, cred ca ai fost lovit de trasnet, ce ar fi sa avem cate o biserica la fiecare 100m, ca sa ne putem ruga..
    si sa ne fure preotii banii , cand spun 5 cuvinte la cununie, sa ne fure banii cand spun alte 5 la botezul copiilor nostrii, sa ne fure banii cand ne ingroapa ...
    daca tot e teren construibil, de ce a fost imprejmuit cu gard de catre primarie ? ? ? sa arate frumos terenul construibil ? tare ...

    dumnezeu este si in sufletul meu , nu in biserica.
    biserica este locul care te ajuta sa ajungi mai aproape de dumnezeu.
  • 0 (4 voturi)    
    da (Joi, 22 mai 2008, 14:24)

    bla bla [anonim]

    lasa-ti mai copacii acolo
  • 0 (4 voturi)    
    Nu se va construi nimic aici (Joi, 22 mai 2008, 17:53)

    alex [anonim]

    Avand in veredea ca 90% din locatarii din zona cu pricina au votat impotriva folosirii aleilor de biserica respectiva ca, cale de acces, si avand in vedere temperamentul si atasamentul fata de spatiul verde a locatarilor de aici, va asigur eu ca nu se va construi nimic, altmiteri preotul ala o sa vie blestemat si nu o sa aiba viata usoara pe aici
  • +1 (1 vot)    
    reportajul de luni de pe Romantica!! (Joi, 22 mai 2008, 19:48)

    milka [anonim]

    este pe la jumatatea jurnalului, dupa publicitate!! dati clik aici: http://www.romantica.ro/videoplayer.php?id=7492
    • +1 (1 vot)    
      reportajul de leuni de pe Romantica! (Joi, 22 mai 2008, 20:11)

      tot eu [anonim] i-a raspuns lui milka

      sau mai bine copy paste ....:P
  • 0 (4 voturi)    
    Bataie de joc sa nate atatia pomi in sectorul nost (Joi, 22 mai 2008, 21:51)

    andrei [anonim]

    Domnilor nu pot sa cred ca primarul Negoita este atat de umil in fata unor popi care se aleg singuri si care sunt alesi pe viata si nu platesc TAXE SI IMPOZILE la stat ca si noi restul cetatenilor ajunge cu atatea biserici si ajunge cu taiatul pomilor
  • +2 (4 voturi)    
    pentru cei fara credinta (Joi, 22 mai 2008, 23:00)

    anonim [anonim]

    Biserica lui Hristos este piatra de temelie a crestinitatii - pentru ca Ea a fost intemeiata prin Sfintii Apostoli si cele 7 Soboare Ecumenice,de aceea mai este numita si Soborniceasca.Va comvine sau nu va comvine,ommul are o viata si o moarte;cel putin o data in viata...omu ajunge la biserica - fie la botez...fie la cununie ....fie la inmormantare.Slugile lui Dumnezeu sunt Preotii - care au puterea de la Dumnezeu de a lega si dezlega pacatele.Daca din viata aceasta nu te curatesti de pacat prin pocainta si spovedanie - calea omului este spre iad - iar daka nu se roaga cineva -ruda- care este inca in viata...v-a ramane vesnic in iad- spre pieire.Ziceti ca nu credeti in Icoane,Cruce si Apa Sfintita - dar macar aveti stiinta ce inseamna fiecare? de unde au aparut? - Ati face chip cioplit inseamna sa te inchini la creatura Lui...nu la Creator - dar cand acesti "chip cioplit" - care are legatura cu insusi Dumnezeu ,Sfintii si Maica Domnului - El este total deacord...o conditie este pusa ...sa nu se roage la materialul din care este facut ci la persoana simbolizata pe icoane.Sfinta Cruce simbolizeaza Semnul Biruintei asupra mortii si a diavolului.Apa Sfintita - ne-a dat-o Dumnezeu..pentru vindecarea sufletului si a trupului,pentru cei care cred cu adevarat..nu pentru necredinciosi.As pune o intrebare : Cum veti scapa de diavol daca nu aveti ajutorul lui Dumnezeu si nu va veti "imbraca"cu armele Lui? Sfanta Cruce,Apa Sfintita , Sfintele Icoane si Smerenia (multi fiind plini de mandrie,trufie si sunt iscoditori - in privinta Invataturii date de Insusi Mantuitorul.)
    Cuvantul lui Dumnezeu nu poate salaslui in inima unui om plin de Mandrie si Trufie - decat in cei care au Blandete,smerenie si bunatate in suflet.
    • 0 (4 voturi)    
      imi pare rau (Vineri, 23 mai 2008, 4:15)

      alex [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Tot ce ati scris = vorbe in vant, nimic legat de subiect
      • 0 (4 voturi)    
        raspuns lui alex (Vineri, 23 mai 2008, 10:19)

        manucu [utilizator] i-a raspuns lui alex

        de ce nu recunosti ca a scris la subiect?
        te-a inchis.......!!!
        concluzia e ca din tot ce s-a scris aici reiese mai mult un razboi religios.

        Felicitari pentru anonimul - ,,pentru cei fara credinta" . Dumnezeu sa iti ajute in viata aceasta scurta din care nu ne alegem cu nimic decat cu pacate si fapte rele.

        CONSTRUITI PARINTILOR BISERICA SI FACETI ACOLO UN COLT DE RAI CA SA URLE DRACII DE CIUDA.......... AMIN, AMIN, AMIN.

        Oamenii tot in Biserica ajung pe ultimul drum.....
        si tot protii trebuie sa le citeacca rugaciunile de dezlegare a pacatelor........
        • +1 (3 voturi)    
          raspuns lui manucu (Luni, 26 mai 2008, 11:58)

          maria [anonim] i-a raspuns lui manucu

          si eu am observat ca aici e un razboi religios...
          mai sus unii scriu iisus cu un singur ,,i" = protestantism clar + alte texte scripturistice cu acelasi iz ...

          apropos, pentu cei care nu vor sa se construiasca biserica si sunt impotriva preotilor: sa-si faca testament pentru ca atunci cand le va veni infricosatorul ceas al mortii, sa fie dusi la crematoriu iar cenusa sa fie aruncata in vantul pierzaniei.......

          biserica si credinta vor dainui pana in veci. nimeni nu poate sterge constiinta crestina din mintea si din sufletul unui crestin practicant.

          biserica trebuie sa se construiasca!
  • 0 (0 voturi)    
    Teroare (Marţi, 3 iunie 2008, 22:27)

    Ashteroff [anonim]

    Poporul roman isi construieste mausoleul, lasati-l bai in pace...odihneasca-l domnizo :-)))
  • -1 (1 vot)    
    celor necredinciosi - cu luare aminte (Joi, 17 iulie 2008, 16:44)

    anonim [anonim]

    ca sa intelegi cuv. lui Dumnezeu care se predica in Biserica Ortodoxa,trebuie sa fi luminat de Duhul Sfant al ui Dumnezeu altfel nu poti intelege Ortodoxia.
    Iar ca sa fii luminat de Dumnezeu,prin Duhul Sfant trebuie sa il cauti pe El.
    Pe Dumnezeu il puteti afla si cunoaste NUMAI IN BISERICA ORTODOXA,care este apostoleasca,soborniceasca si avand Sfanta Traditie la baza(practica Bisericii)si marturiile Sfintilor Parinti ce ne-au fost lasate noua pentru Mantuirea sufletului si a trupuluis
    Nu aici,in aceasta lume,este iadul sau raiul,asa cum spun toti sectantii,care si-au vandut sufletul diavolului pt un blid de mancare si pt bani,toti veti vedea cand veti fi in agonia mortii si vi se vor deschide ochii mintii si ai inimii,atunci veti vedea cui i-ati slujit si chui v-ati inchinat o viata intreaga;dar atunci v-a fi prea tarziu pt voi,care nu ati ascultat si nici nu v-ati smerit sa primiti Invatatura Bisericii.
    Biserica nu are cum sa minta pentru ca este PIATRA de TEMELIE a ADEVARULUI,iar cap Bisericii este HRISTOS.
    Cine se leapada de Biserica,se leapada de Hristos,iar Iisus Hristos este Mantuitorul lumii,care jertfindu-se pe Cruce,ne-a scos din robia pacatului si a satanei.
    Noi avem pe Dumnezeu Tatal,Fiul si Duhul Sfant (Sfanta Treime)Maica Domnului,Sfintii si Ingerii,toate Puterile Ceresti care ne ajuta si ne va scapa de iad si satana,dar pe voi cine va v-a scapa de diavol?eu nu am auzit ca diavolul sa iubeasca pe oameni,nici sa faca vreun bine cuiva - asa cum spun Sfintii Parinti ai Bisericii - el(diavolul)de-ar avea o putere si i-ar da voie Dumnezeu ar ucide pe toti oamenii intr-o clipa,atata ura are pe om - caci zice :
    tu omule cu trup sa te mantuiesti,iar eu care nu beau,nu mananc,nu dorm,sa ma duc in iadul vesnic?dar sa dati slava Domnului caci cu toata mandria,trufia,rautatea,neascultarea voastra ,care va opuneti voii lui Dumnezeu si Bisericii,inca,nu v-a lasat pe mana diavolului;dar nu se stie cat v-a mai rabda - s-ar putea ca rabdarea sa se preschimbe in manie
  • 0 (0 voturi)    
    Miting pentru salvarea parcului Emil Garleanu (Vineri, 14 august 2009, 18:49)

    Ioana [anonim]

    Comunitatea din cartierul Vitanul Nou organizeaza duminica, 16 August 2009, ora 18, reuniune publica pentru sustinerea aplicarii legii in cazul parcului Emil Garleanu, pentru stabilirea masurilor de urmat in vederea obtinerii anularii avizului de constructie a bisericii ortodoxe si a actului de concesiune semnat de Primaria Generala in favoarea Arhiepiscopiei Bucurestilor.

    http://salvamparculemilgarleanu.blogspot.com/


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version