"Eu nu blochez intersectia!" - initiativa unui bucurestean exasperat de trafic

de Andreea Flintoaca     HotNews.ro
Vineri, 11 aprilie 2008, 11:50 Actualitate | Esenţial

Sticker pentru campanie
Foto: Hotnews
Satul de intersectiile blocate zilnic, un sofer bucurestean a lansat o campanie on-line, sub sloganul "Eu nu blochez intersectia!". Campania a inceput pe 1 aprilie si s-a extins deja la nivel national. Dan Patzelt este un bucurestean care vrea sa ajunga mai repede si mai bine dispus acasa.

Cand si-a dat seama cat timp pierde in intersectiile blocate si ca nu va reusi niciodata sa ii explice soferului din spate de ce refuza sa inainteze in blocaj, si-a lipit pe spatele masinii un sticker: “Eu nu blochez intersectia!” .
 
 “Campania a pornit dintr-o frustrare personala. Eu nu intru intr-o intersectie daca e supraaglomerata si nu reuseam niciodata sa ii explic soferului din spate ca mai bine astepti 5 minute sa se faca verde, decat sa stai 20 de minute blocat in centrul intersectiei.. Vreau sa transmit un mesaj de bun-simt soferilor pentru ca ei sunt singurii care pot schimba ceva. Daca mesajul ajunge la 200.000 de oameni, rezultatele se pot vedea in tarfic, pentru ca implicarea sociala se transmite”, a declarat Dan Patzelt pentru HotNews.ro.
 
Toti cei care sunt interesati sa participe la campanie primesc gratuit un sticker pentru masina lor. Dan a primit cereri atat din Bucuresti, cat si din tara, si organizeaza o sesiune de lipit stickere duminica, incepand cu ora 12:00. 























VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

13630 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Nice (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:03)

    Daniel [anonim]

    nice...tot asa
    • +4 (4 voturi)    
      nu EU blochez intersectia (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:41)

      migris [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      super initiativa! sper sa raspundem cyt mai multi!
      • +4 (6 voturi)    
        DE ACORD,...DAR (Vineri, 11 aprilie 2008, 14:05)

        FLORIN [anonim] i-a raspuns lui migris

        Ce faci cu toate ciorile borate care nu stiu sa scrie si sa citeasca si care au platit 150 de Eur pentru carnetul de conducere! Ca ei e dastepti si se grabeste!
        • 0 (0 voturi)    
          cit "e" carnetu' actualizat (Duminică, 13 aprilie 2008, 2:22)

          ppusa [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

          pardon, s-a facut 200 euro..si de regula dau "blondele"..si boratii
    • 0 (2 voturi)    
      nais ausvais maclavais (Vineri, 11 aprilie 2008, 20:32)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Pe româneste se spune "Nisa", unde hotelul Negresco e cel mai misto – "Nice" e în franceză ;)
  • +5 (5 voturi)    
    macar de s-ar respecta acest indemn (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:08)

    Manivela [anonim]

    Super!
    Daca "marii soferi" vor intelege............ Politia a inceput in urma cu 1 an, prin a hasura intersectiile si a pune panouri. Pentru ca nu au fost arsi la buzunare, acum ocupa intersectiile cu puterea cailor pe care ii stapanesc. Incercand si eu sa respect acest indemn de a nu ocupa intersectiile, am fost injurat ca nu inaintez.
    Ne vedem duminica, incepand cu ora 12:00
    • +1 (1 vot)    
      regula noua: OBLIGATORIU respecta regula veche! (Vineri, 11 aprilie 2008, 22:26)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Manivela

      Chestia asta cu hasurarea zonei din intersectie care cf. regulamentului dintotdeauna al circulatiei nu trebuie blocata e pentru handicapati la cap, dar soferul tipic de la românica se comporta ca si cum asa ar fi! Daca s-ar respecta ad literam "noua" regula, ar trebui ca soferii care, în intersectie, schimba artera pe care circula (fac stânga sau dreapta) sa-i calce pe pietonii care au si ei verde în acelasi timp :(
  • +1 (1 vot)    
    Dane... (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:09)

    cri [anonim]

    te votez primar.
  • +3 (3 voturi)    
    vreau si eu un sticker (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:14)

    dada [anonim]

    cum fac sa primesc un sticker
    • +3 (3 voturi)    
      Uite asa: (Vineri, 11 aprilie 2008, 14:18)

      Andreea [anonim] i-a raspuns lui dada

      Trimiti un e-mail la sieunu[at]gmail.com si ii spui ca vrei si tu un sticker...apoi stabiliti o inatlnire sau te duci duminica de la 12 in fata la ProTv, acolo are loc intalnirea...
      • +1 (1 vot)    
        am schimbat-o! (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 6:09)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui Andreea

        nicieunu@gmail.com, e corect gramatical, nu am sesizat de prima oara
  • +6 (6 voturi)    
    de acord (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:16)

    don sofer [anonim]

    E plin de idioti care preseaza pe cei din fata sa inainteze in intersectie desi blocajul e evident. M-am saturat de tampiti.
  • +3 (3 voturi)    
    super (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:18)

    DanX [utilizator]

    destept tipul, si de unde facem rost de stickere?
  • +4 (4 voturi)    
    The power of one! (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:20)

    r [anonim]

    Caut cuvinte de lauda pentru Dan si nu gasesc! Ar trebui decorat de Basescu. Asa incepe sa adie vantul schimbarii!
  • +4 (4 voturi)    
    e un lucru bun dar... (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:23)

    liviu [anonim]

    e o intiativa laudabila... si chiar sper sa dea rezultate

    dar atata timp cat politaii se intorc cand vad o ambulanta care incearca sa treaca
    cand soferii nu-ti fac loc nici morti, pietonii traverseaza pe unde vor
    cand se fura GPSurile si defibrilatoarele de pe ambulante
    eu ma indoiesc ca oamenii astia vor avea suficient creier pentru o asemenea campanie...

    PS: sunt bucurestean si traiesc aici de cand ma stiu
    • +1 (1 vot)    
      o sa dea rezultate (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 6:16)

      dan [anonim] i-a raspuns lui liviu

      pt "suficient creier" sunt 4 metode
      1.educatia-parinti
      2.autoeducarea-adica prin vointa
      3.punitiva-amenzi
      4.puterea exemplului

      eu cred ca
      -prima :
      unii nu au de unde
      -a doua:
      o incerc eu
      -a treia
      exsita, dar nu se aplica
      -a patra
      o fac eu
  • +1 (1 vot)    
    unde? (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:25)

    Vali [anonim]

    era dragutz daca dadeatzi toate informatiile si spuneatzi unde se desfasoara sesiunea de lipit stikere
    • +4 (4 voturi)    
      Aici.. (Vineri, 11 aprilie 2008, 14:19)

      Andreea [anonim] i-a raspuns lui Vali

      Intalnirea are loc in fata la ProTv...cam de aia nu se putea da locul exact in articol!
  • +5 (5 voturi)    
    Excelenta intiativa ... (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:25)

    MAN [anonim]

    ...cu toate ca in codul rutier scrie clar ca una dintre indatoririle soferilor este aceea de a nu intra intr-o intersectie daca exista pericolul de a ramane blocat acolo.

    Then again...oare cand vor fi respectate regulile / legile pe taramul mioritic ?!?
    • +2 (2 voturi)    
      reguli… (Vineri, 11 aprilie 2008, 21:29)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui MAN

      Exact!
      Oare când vom învata sa facem gesturile normale fara sa ne credem superiori? Nu ma refer la dl Patzelt – d-sa asteapta acelasi lucru, de buna seama, si a altcuiva a fost ideea sa fie decorat de Base – ci la faptul ca mai toti soferii români cu care am avut de-a face considera ca dau dovada de imensa marinimie, pentru care asteapta recunostinta "beneficiarului", daca fac orice gest de bun simt prevazut de regulamentul de circulatie. Am fost în California si nu am vazut asa ceva, dar nici sa nu se acorde vreodata prioritate la schimbarea semnalizata a benzii de circulatie, de pilda! Va aduceti aminte vreodata, stimati soferi, ca aveti obligatia regulamentara, celui care semnalizeaza ca vrea sa intre pe banda dvs. de ciculatie de pe una adiacenta, sa-i faceti loc sa execute manevra?!
      Regula de prioritate în intersectiile nesemaforizate în California, întotdeauna respectata, este asa: se opreste ("full stop", viteza =zero) la limita intersectiei, dupa care primul sosit porneste primul, dupa el al doilea sosit s.a.m.d. La noi, legea junglei. Normal ca ei se uita la noi ca la gradina zoologica!
      Eu circul în Bucuresti foarte rar cu masina. Consider ca sunt pur si simplu idioti cei care, fara sa fie handicapati locomotor si fara sa aiba altceva de carat decât propria persoana, aleg sa stea pe strazi bara la bara arzând aerul pe care si ei, cu familiile si copiii lor, îl respira. Asa încât circul zilnic cu bicicleta, cu o singura regula care ma tine în viata: nu am niciodata prioritate!
      • +2 (2 voturi)    
        exista un "Trend" si in europa (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 6:25)

        dan [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Se numeste "Shared Space". A fost exeprimentat in orasele mai mici si se bazeaza pe Bunul Simt al soferilor. Vor sa scoata semafoarele si sa reduca legislatia. "Metoda europeană se predă acum la Harvard, în cadrul unui curs special de sociologie. Cazul analizat: intersecţia din piaţa Laweiplein, din Drachten. Pe aici trec zilnic peste 22.000 de maşini, între care câteva zeci sunt autobuze. Fiecare are nevoie, în medie, de 24 de secunde pentru a traversa. Pe vremea semafoarelor, timpul mediu era de 53 de secunde! Americanii, impresionaţi, sunt gata să testeze şi ei noul sistem."-adevarul
        • +1 (1 vot)    
          Exista la noi atata Bun Simt ? (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 10:23)

          kinn [anonim] i-a raspuns lui dan

          Nu stiu daca merge si la noi. In Vest astia stau mai bine la capitolul Bun Simt la volan. Un exemplu, patit de mine de mai multe ori: cand intri de pe o strada laterala pe una principala in care e un ambuteiaj, cei de pe principala iti fac loc; regula e: trece o masina pe principala, lasa loc pentru una de pe laterala, una de pe principala ... si tot asa.
          • 0 (0 voturi)    
            Uneori (Luni, 21 aprilie 2008, 12:41)

            nimeni [anonim] i-a raspuns lui kinn

            Regula asta nescrisă se mai aplică prin Timişoara. Ce-i drept, nu de toţi, mai sunt fie din cei care forţează intrarea dacă ai lăsat o maşină, fie cei care blochează intenţionat, dar în cam 50% din cazuri e aşa.
      • +4 (4 voturi)    
        RE: reguli... (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 11:25)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        "Va aduceti aminte vreodata, stimati soferi, ca aveti obligatia regulamentara, celui care semnalizeaza ca vrea sa intre pe banda dvs. de ciculatie de pe una adiacenta, sa-i faceti loc sa execute manevra?!"

        Mihai, mai bine nu vorbesti decat sa vorbesti aiurea. Nu exista asemenea regula in codul rutier din Romania. Pentru a ma contrazice, te rog sa-mi dai numarul articolului, nu doar parerea ta.

        Din nefericire, multi spun ca anumite prevederi exista in legislatie fara sa lectureze cat de cat. Si asta e o cauza a numeroaselor incidente din trafic.
        • 0 (0 voturi)    
          Prioritatea si Semnalizarea (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 18:09)

          Just me [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

          Intradevar, nu exista asa ceva. Cel care schimba directia de mers trebuie sa se asigure, sa semnalizeze si daca are loc sa schimbe directia. Traficul ar fi mult mai fluid daca s-ar implementa ceea ce zice Mihai - dar numai pe drumuri cu mai multe benzi (ceea ce in RO nu prea se aplica).
          • +1 (1 vot)    
            Mie mi se pare o tampenie (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 23:10)

            Aph [anonim] i-a raspuns lui Just me

            Crede-ma ca am foarte mult bun simt la volan. Dar asta ar da apa la moara nesimtitilor. Adica, sa fiu eu obligat sa incetinesc, fiindca are el un obstacol in fata si nu are chef sa franeze?!? Sau nu s-a incadrat din timp?!? E cam absurd, poate ar functiona in Suedia dar la noi s-ar face clar abuz...
          • 0 (0 voturi)    
            Mie mi se pare o tampenie (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 23:10)

            Aph [anonim] i-a raspuns lui Just me

            Crede-ma ca am foarte mult bun simt la volan. Dar asta ar da apa la moara nesimtitilor. Adica, sa fiu eu obligat sa incetinesc, fiindca are el un obstacol in fata si nu are chef sa franeze?!? Sau nu s-a incadrat din timp?!? E cam absurd, poate ar functiona in Suedia dar la noi s-ar face clar abuz...
      • 0 (0 voturi)    
        eroare (Duminică, 13 aprilie 2008, 23:27)

        vali [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Amice,
        Esti complet in eroare cand e vorba de acordarea prioritatii la schimbarea "semnalizata" a benzii de circulatie.
        Conform legislatiei in vigoare, semnalizarea schimbarii incadrarii pe o banda de circulatie sau a schimbarii directiei de mers se face cu minim 50m in interiorul localitatilor sau cu minim 100m in afara localitatilor.
        Asadar, daca tu semnalizezi intentia de schimbare a directiei de mers (sau a benzii pe care vrei sa te incadrezi) in momentul in care si executi aceasta manevra, esti eronat.
  • +5 (5 voturi)    
    FELICITARI pt Dan Patzelt - RUSINE pt autoritati (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:26)

    Marian [anonim]

    Initiativa laudabila - sa speram ca va fi sprijinita de populatie/societatea civila si va avea parte de un ecou/dezbatere cel putin cat initiativa legata de taxa poluare.

    RUSINE autoritatilor (Politia Rutiera, Ministerul Transporturi, Primaria Capitalei) care nu fac ABSOLUT NIMIC vizibil pentru a diminua/controla HAOSUL rutier din Bucuresti!!!
  • +4 (4 voturi)    
    Bravo (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:35)

    Diana [anonim]

    In sfarsit un semn de responsabilitate civica. Asta este o initiativa laudabila. Sper ca autoritatile sa o sustina ca atare! Felicitari Domnule Dan Patzelt!
  • +1 (1 vot)    
    Bravo ! (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:38)

    geo [anonim]

    Ceva inteligent !
  • +4 (4 voturi)    
    E un inceput (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:39)

    ranton [anonim]

    Mult respect pentru iniţiator, acum să vedem şi dacă va avea vre-un efect cât de mic.
    Dacă reuşim să îi convingem şi pe ţărani să nu mai parcheze pe unde "vrea muşchii lor", se va circula mult mai bine prin Bucureştiul ăsta.
  • +2 (2 voturi)    
    felicitari (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:39)

    Ionut [anonim]

    F tare ideea. Bravo.
  • +3 (3 voturi)    
    INTELIGENT (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:40)

    sima [utilizator]

    In sfarsit, o initiativa de bun simt, care s-ar putea sa dea si rezultate.

    Bravos, domnule Dan Patzelt!
  • +2 (2 voturi)    
    Asa da.. (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:41)

    Constantin [anonim]

    Bravo!!
  • +3 (3 voturi)    
    Nevoia te invata (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:41)

    Carcotasu [anonim]

    Daca tot nu avem solutii oficiale, e de preferat asa, sa ne cautam singuri calea cea mai simpla catre un trafic aglomerat (dar civilizat) prin Bucuresti...
    Unde se organizeaza campania de lipit stickere, ca sa vin si eu ?
  • +5 (5 voturi)    
    Cea mai buna idee a anului (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:43)

    Simion [anonim]

    Cred ca e cea mai buna idee a anului de pana acum. Si eu m-am saturat sa tot aud claxoane din spate cand nu intru in intersectie pentru ca oricum... degeaba intru.
  • -3 (7 voturi)    
    o idee (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:45)

    pretios [anonim]

    Sa incepem o campanie ANTI-VIDEANU mai bine. Mai practic, gen "Eu nu il suport pe primarul Videanu" sau "Primarul VIdeanu tre` sa plece"
    • +5 (7 voturi)    
      Esti un prost (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:00)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui pretios

      transformi o idee foarte buna intr-o jalnica campanie electorala. Si pariez ca esti unul din cei ce blocheaza intersectia. Fi tu cel civilizat mai intii si dupa aia da vina pe altii.
  • +4 (4 voturi)    
    tare (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:46)

    cheferistu [anonim]

    O idee foarte buna. Si eu in Arad m-am lovit de soferi nervosi pentru ca nu vroiam sa intru in intersectie cand ea era supraaglomerata.
  • +3 (3 voturi)    
    aici (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:53)

    dudu [anonim]

    daca erati mai atenti dadeati un click si se deschidea site-ul care este foarte tare..Asadar, puteti sa scrieti aici ; nicieunu[at]gmail.com
  • -9 (9 voturi)    
    http://allamado.wordpress.com/ (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:55)

    mado [anonim]

    eu am s-o blochez in continuare cu oameni ca voi care pricep greu ca in primul rand tb sa ai o intersectie si apoi sa n-o blochezi.
    "minimum de nevoi" - liber dreapta la semafor (in locurile posibile), fara statii de tramvai inaintea intersectiei (mai ales unde se "face stanga"!). fara statii de autobuz inaintea intersectiei (blocand o banda!) zugravirea asfaltulu in dungi releiefate in galben si inscrisuri pe masina din fata (care distrag atentia) nu rezolva situatia. ne vedem in trafic; o zi buna!
    • +4 (6 voturi)    
      Atunci asteapta sa ti-o iei (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:05)

      alk [anonim] i-a raspuns lui mado

      de la mine. Ce se intimpla, surpriza! Blocheaza intersectia si vei vedea. Nici nu stii ce pierzi!
  • +3 (3 voturi)    
    adresa web (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:55)

    8avian [anonim]

    http://www.eunublochezintersectia.ro/
  • +2 (2 voturi)    
    o bricheta (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:55)

    draman [anonim]

    Aruncati-i unul cu o bricheta in cap poate il decoreaza Base si pe initiator. Glumesc!
    Omul asta chiar merita o decoratie.
    Tot respectul pt cei ce nu blocheaza intersectia si nu meg pe linia de tranmvai pana la refugiul de tramvai ca apoi sa se bage obraznic in fata "fraierilor" care asteapta in coloana.
    Propun sa nu mai dam prioritate celor care vor sa intre in coloana de pe linia de tramvai.
  • +2 (2 voturi)    
    Bravo (Vineri, 11 aprilie 2008, 12:59)

    alk [anonim]

    Toata stima pentru initiativa. Acu' sa vezi cerere de stickere. Vreau si eu unul!
  • +5 (5 voturi)    
    E mai mult decat nimic... (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:00)

    costica [anonim]

    ...dar cred totusi ca daca 90% dintre soferi (care au bun simt) vor lipí stick-ul asta, tot nu e suficient, restul de 10% (nesimtitii) tot vor bloca intersectiile.

    Sa va zic ce am pati eu intr-o dimineata cand primul fiind in intersectie m-am oprit frumos (desi era verde) pentru ca dincolo nu se misca nimic: o vita de pe banda cealalta s-a bagat in fata mea, in locul lasat liber si a blocat ea intersectia ! Si atunci sa vezi ce injuraturi si claxoane mi-am luat de la aia din spate !

    Deci am mari dubii despre reusita acestei initiative. Mai bine ar face niste stick-uri cu "Eu merg cu metroul" sau "Bicicleta e frate cu bucuresteanul".

    Succese si drum liber !
    • +3 (3 voturi)    
      Putina vointa si... optimism (Vineri, 11 aprilie 2008, 18:48)

      realwahl [anonim] i-a raspuns lui costica

      Costica, cu tot respectul pentru experientele tale... hai sa incercam sa FACEM ceva, nu doar sa ne plangem. Iar daca noi nu avem initiativa, hai macar sa ii sprijinim pe cei care au (si sunt bune)!

      Felicitari Dan!
    • +2 (2 voturi)    
      Hai sa facem un calcul (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 13:29)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui costica

      Daca 90% au bun simt iar restul sunt indecisi, intr-o coloana cu 10 masini, doua benzi pe sens, ce sanse sunt ca nesimtitul sa fie primul la semafor? Cam 20%. Raman 80% ocaziile in care intersectia nu va fi blocata de un idiot. Nu e rau. Daca intr-o intersectie ajung din toate cele 4 sensurile 90% cetateni model si restul infideli, cat va dura pana intersectia se va bloca? Asa, la o prima estimare, sansele sunt infime. O multitudine de probleme interesante se pot dezvolta pe aceasta tema. Interesant..

      Oricum, sa nu mai visez, problema in Bucuresti nu tine numai de blocatul intersectiilor. Din pacate, asta este un efect al altor probleme cu mult mai mari. Semaforizarea de exemplu. Din cate stiu eu, semafoarele sunt programate static dupa observatii in anumite conditii de trafic. Ar trebui sa existe senzori in asfalt care sa schimbe comportamentul in functie de starea curenta. Solutiile nu sunt foarte complicate, din pacate primarii nostrii viseaza la cai verzi pe pereti cu camere de supraveghere si sisteme ultra-moderne. Avem atatea universitati de profil. Ar fi un subiect interesant de cercetare in parteneriat cu Primaria Capitalei.

      Ar mai fi schimbarea regulilor de circulatie astfel incat sa se accepte virajul la dreapta pe rosu (dupa stop si cu acordare de prioritate). Tare mi-e teama insa ca s-ar abuza teribil de acest drept... :(

      Iar ca o ultima solutie, unde este posibil, folosirea benzilor obligatorii pentru stanga. In general, pentru strazile noi construite, in loc de 4 bezi, doua pe fiecare sens, sa fie 5 benzi, cu banda de mijloc speciala pt virajul la stanga.

      In sfarsit, solutii ar fi. Bani si vointa, mai greu. Numai bine.
  • +3 (3 voturi)    
    Sticker (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:02)

    ionut [anonim]

    O dovada de responsabilitate !!!!
    Sticker - e pt. IASI ?
    • +2 (2 voturi)    
      e pt cine crede (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 6:42)

      dan [anonim] i-a raspuns lui ionut

      am vorbit cu diferite cluburi auto si o sa ajunga stickere in toate judetele. Din pacate, numai depinde de mine, dar cred ca problema logostica se va rezolva.
      Am primit mail-uri din 12 judete.
      Sper ca oamenii sunt preventivi, si nu a ajuns "plaga" si la ei. Mult mai simplu ar fi, sa gasesc un sponsor local.
      In Bucuresti am cerut ajutorul la 2, pt ca e foarte mare si cu bucurie am descoperit , foarte multi oameni de bun simt.
  • +1 (1 vot)    
    Genial (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:05)

    Bogdan [anonim]

    GENIAL! (cu riscul de a ma repeta :) )
  • +2 (2 voturi)    
    nu gunoi (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:07)

    laura [anonim]

    eu vreau sa lipim pe langa ala si unul cu eu nu arunc gunoi pe strada :D s-o putea?
    • +2 (4 voturi)    
      exact (Vineri, 11 aprilie 2008, 16:09)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui laura

      Pe langa nesimtitii care blocheaza intersectia mai sunt si animalele care arunca orice pe geam, de la mucuri de tigara la pet-uri de doi litri. Un sticker cu EuNuAruncGunoPeGeam mi-as pune si eu!!
      • +4 (4 voturi)    
        eu sunt din ala (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 6:47)

        dan [anonim] i-a raspuns lui Ionut

        care claxonez indelung, cand vad pe cineva din x5 ca arunca o cutie de cola pe geam.
        Asa m-am gandit eu ca poate se simte.
        Nu e frumos sa claxonezi !stiu
  • +2 (2 voturi)    
    Initiativa laudabila dar care va ramane fara efect (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:10)

    Alin [anonim]

    Initiativa aceasta care pledeaza pentru civilizatie e laudabila.

    Dar nu va rezolva problema numarului mult prea mare de masini pe o infrastructura precum cea actuala.

    Problema s-ar rezolva prin taxa de circulatie in Bucuresti.
    • +4 (4 voturi)    
      numarul de masini (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 7:01)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Numarul de masini, nu este o problema, e un factor.
      Sunt orase mai aglomerate decat Bucurestiul.
      Si in alte orase se lucreaza.
      Problema este lipsa de cultura a traficului intalnita la soferii . Noi nu avem cultura a traficului pt masni, biciclete, motociclete, scutere.
      Asta si pentru ca, noi nu a avut: fiizc: masini, scutere,biciclete, motociclete, pana acum.
      Dar trebuie facut ceva, ca si copiii nostri ,sa poate beneficia de alte conditii mai sigure de trafic.
  • +5 (5 voturi)    
    ok (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:10)

    eugen.s [utilizator]

    Bre, te-am pus si pe Softpedia. Creste cererea de stickere vad... Partid pe cand iti faci ? :) PCCNBI.
  • +1 (3 voturi)    
    Eu nu blochez intersectia (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:12)

    alexandra [anonim]

    Din articol nu reiese de unde se primesc abtibildurile si nici unde se va tine sesiunea de lipit aceste abtibilduri.
  • +1 (1 vot)    
    plus (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:17)

    Bogdan [anonim]

    Dupa gluma din pagina (din pacate numai in engleza):

    http://www.secularhumanism.org/library/shb/honk_13_4.html

    si cu ideea de a pune un sticker pe masina cu un mesaj pentru cel din spate, as adauga un "clanxonatul ma face sa merg MULT mai incet" (sau ceva asemanator), pentru toti grabitii de la semafor ...
    • +1 (1 vot)    
      sticker cu claxoane (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:36)

      Claudiu [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      eu mi-am pus unul cu "keep honking....i'm reloading"
    • -3 (3 voturi)    
      mda... (Vineri, 11 aprilie 2008, 22:13)

      nashu_mare [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Da, uitasem de astia. Pe locul doi dupa cei care blocheaza intersectiile sunt cei care blocheaza verdele, care verifica de doua ori ca e verde inainte sa formeze cifrul magic cu schimbatorul de viteze astfel incat de obicei trec doar o mana de masini pe un "verde".
  • +4 (6 voturi)    
    100% ? (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:17)

    Nedumeritu [anonim]

    Inteleg ca absolut toti sintem soferi civilizati.....cum dracu atunci s-or bloca intersectiile? sau aia raii nu citesc Hot news?
  • +1 (1 vot)    
    Folositi bicicleta (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:22)

    Dan [anonim]

    Cu risul de a ma repeta...
    Folositi cu incredere bicicletele !!!
    In toate tarile civilizate, intre 1 si 5% din deplasarile zilnice sunt pe bicicleta.
    In Bucuresti poti merge linistit toata ziua si sa intalnesti unul, maxim doi biciclisti...
    Calculati voi cat inseamna asta, la o populatie activa de... sa zicem 600.000 locuitori.

    Initiativa "Eu nu blochez intersesctia" e laudabila si de mult bun simt, insa nu va rezolva mare lucru...
    Solutiile sunt altele si multe din ele depind de administratie.

    Cumparati-va o bicicleta si mergeti zilnic cu ea (daca nu ploua).
    • +2 (2 voturi)    
      praf (Vineri, 11 aprilie 2008, 14:16)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Dan

      da cu praful ce faci .. ca eu merg cativa km pe jos si am devenit alergic la praf ...
  • +5 (5 voturi)    
    O persona de bun simt (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:28)

    Un roman anonim [anonim]

    Deci mai exista si persoane de bun simt care au initiative. Imi inchipui cate injuraturi a luat si va mai lua de la "zmeii soselelor". Felicitari pentru un curajos si un responsabil. Si la mai multe initiative ale soferilor normali care sa-si impuna drepturile in fata derbedeilor. Si ar trebui mai multa implicare si din partea politie rutiere care sa aplice legea indiferent de spatele contravenientului si eventual sa faca propuneri pentru inasprirea ei. Sa se termine ci smecherii care te depasesc prin stanga la semafor dupa ce au mers pe sinele de tramvai, care te claxoneaza pentru ca respecti regulile si claxoneaza pentru orice prostie de transforma strada intr-un iad, de cei ce parcheaza unde vor muschii lor, cum a spus cineva mai devreme, de trebuie sa iesi la mijlocul strazii pentru a te asigura la un viraj sau sa trvesezi prin lacul de acumulare de langa trecerea de pietoni, ca sa nu mai vorbesc de blocarea portilor de iesire din curte. Si mai sunt si multe altele.
  • +5 (5 voturi)    
    felicitari (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:36)

    meeshu [anonim]

    Un om curajos si cu mult bun simt!
    Recomand Hotnews sa initieze o sectiune speciala dedicata comportamentului rutier civilizat, unde pe langa articole ca cel de fata, soferii care au calatorit in Occident sa poata sa impartaseasca din experienta lor.
    Spre exemplu, eu am avut privilegiul sa conduc in afara si nici macar o singura data nu mi s-a intamplat sa mi se faca semn cu farurile pe autostrada. Ba mai mult, in momentul in care dadeam semnal pentru depasire, cel care venea pe banda pe care urma sa ma incadrez fie se incadra pe banda urmatoare pentru a-mi face loc, fie incetinea pentru a-mi permite sa fac depasirea. Un comportament normal acolo, dar inexistent la noi.
    • +1 (3 voturi)    
      DA! afara se conduce civilizat (Vineri, 11 aprilie 2008, 14:33)

      io [anonim] i-a raspuns lui meeshu

      in Europa soferii sunt civilizati. regula cu facilitarea depasirii autov care merg mai incet e sfanta. Dar, zilele trecute, in Germania, am fost efectiv bagat sub un tir cand am semnalizat si am incercat sa il depasesc. Stupefiat am ramas cand cel care ma "inghesuise" m-a depasit. ERA O OCTAVIA CU NR. DE RO (B).
      In ceea ce priveste initiativa este mai mult decat laudabila si cred ca ar trebui sa nu mai fim atat de sceptici.
      Felicitari initiatorului
    • +3 (3 voturi)    
      afara (Vineri, 11 aprilie 2008, 16:47)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui meeshu

      Afara e boierie :))
      1. Flashurile pe autostrada in Germania stiu sigur - sunt interzise.
      2. Tot pe autostrada, banda de viteza este folosita doar daca mergi cu viteza mai mare decat cel din fata ta, dar trebuie sa o si eliberezi dupa aceea - nu ca in Romania cu cei pe care ii uita Dumnezeu pe banda aia parca e a lor.
      3. Tot pe autostrada, daca vrei sa intri, si pui semnal, cei care se apropie, daca pot, si de regula o fac, schimba banda ca sa poti intra. (Cehia sigur).
      4. In Cehia/Austria cel putin nu prea se fac depasiri. Ori e autostrada si acolo ii dai, ori daca nu, si ai 110 sau 90 limita, toata lumea merge cu viteza respectiva.
      P.S. Conduc de 2 ani in Cehia/Austria/Slovacia/Ungaria si ocazional in Romania.
      P.P.S. Toti curajosii de Romania, conduc in draci pana la Nadlac cu depasiri pe curbe continue, fara sa le pese de limita de viteza, si dupa aceea, in Ungaria merg cu 40kmh unde e limita de 50.
  • +2 (2 voturi)    
    Bicicleta este solutia in jungla traficului din B (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:38)

    geo [anonim]

    alta solutie de deplasare mai rapida nu vad decat bicicleta in Bucuresti iar cei care zic a e periculos sa mergi cu bicicleta ori n-ai pe unde, eu i-as intreba dar cu masina ai pe unde ?
  • +5 (5 voturi)    
    frustratii din spate (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:42)

    Mircea [anonim]

    Am observat ca in general oamenii au inceput sa inteleaga necesitatea cooperarii in intersectii. Mai sunt insa frustrati care au impresia ca ceilalti participanti la trafic se afla acolo doar pentru a-i bloca pe ei.
    Ce mi s-a intamplat mie:
    In intersectia Batistei cu JL Calderon am oprit la stopul verde pentru ca masinile nu mai inaintau pe partea cealalalta (spre consulatul american). In secunda urmatoare, audi-ul din spate tasneste pe langa mine cu scartait de roti, sunand din claxon si se aseaza fix in mijlocul intersectiei. Alte 2 secunde mai tarziu culoarea semaforului se schimba: intersectia e blocata
  • -6 (6 voturi)    
    Mare prostie.... (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:46)

    ono [anonim]

    Mare prostie....!
    Sau poate e o afacere de vandut stickere... asa da, mai merge.
    Ce sa spuuuuun...? Da' cum faci tu ca sa nu blochezi intersectia?
    Parca intersectia se blocheza pt ca vrea unu' sau altu'.....
    Atata timp cat pentru unii cetateni, majoritatea oameni de bun simt care voteaza (si sunt considerati fraieri), exista lege si pentru altii destepti care sunt votati si ajung chiar presedinti, legea exista dar nu se aplica, nu se va rezolva nimic ! Spuneti-mi si mie la cati din Guvern sau Parlament sau alte institutii cum ar fi Parchet, Tribunal, Politie etc se dau amenzi de circulatie?
  • +3 (3 voturi)    
    eu nu inteleg (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:46)

    leo [anonim]

    cum de nu e lege care sa dea amenda pentru cei care blocheaza intersectia? Sau este lege, dar nu stiu eu?
    In New York nu numai ca iti da amenda iti ia si puncte.
  • +3 (3 voturi)    
    felicitari dl. Dan! (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:48)

    Cristi [anonim]

    As vrea si eu doua stickere pentru mine si sotia mea, dl. Dan, faceti un contract cu un supermarket sa le vanda la raionul auto alaturi de "parcarea interzisa" si alte semne. Ar avea sigur succes!
    Iar Politia sa o lase moale cu radarele in zonele din localitati unde se poate mergee cu 70 in loc de 50 pe ora si sa treaca la amenzi in Bucuresti pentru blocarea intersectiilor!
  • +2 (2 voturi)    
    raza tractoare (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:51)

    Mircea [anonim]

    A mai observat cineva cum multi soferi trec pe rosu exact atunci cand este mai aglomerat? Au impresia ca daca fac corp comun cu masina din fata, se transfera si asupra lor prioritatea antemergatorului
  • +3 (3 voturi)    
    si ce e prin legislatia rutiera (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:52)

    bedeu [anonim]

    Ce spune legislatia rutiera:
    a) reglementari
    C: art 57 alin (3)
    R: art 105
    R: art 114 alin (5) si (6)

    b)sanctiuni
    C: art 92 alin (3) si (4)
    C: art 95 alin (1)
    C: art 98
    C: art 100 alin (1) pct 2. si pct 9.
    C: art 101 alin (1) pct 7.
    C: art 102 alin (1) pct 22.
    C: art 108 lit b) pct 6.
    C: art 108 lit d) pct 10.

    si poate si altele, dar cred ca sunt suficiente acestea.

    c) referinte:
    http://bpr.b.politiaromana.ro

    C: codul rutier (OUG): http://bpr.b.politiaromana.ro/Legislatie/Codul%20Rutier-2007.htm

    R: Regulamentul de aplicare http://bpr.b.politiaromana.ro/Legislatie/Codul%20Rutier-Regulament%20de%20aplicare-2006.htm


    C: art 57 alin (3)
    (3) Pătrunderea unui vehicul într-o intersecţie este interzisă dacă prin aceasta se produce blocarea intersecţiei.

    C: art 92 alin (3) si (4)
    (3) Organizarea sau participarea, în calitate de conducător de vehicul sau de animale, la întreceri neautorizate pe drumurile publice, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.
    (4) Cu pedeapsa prevăzută la alin.(3) se sancţionează blocarea cu intenţie a drumului public, dacă se pune în pericol siguranţa circulaţiei ori se aduce atingere dreptului la libera circulaţie a celorlalţi participanţi la trafic.

    C: art 101 alin (1): Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
    pct 7. nerespectarea obligaţiei de a permite părăsirea intersecţiei conducătorului vehiculului rămas în interiorul acesteia;
    • 0 (0 voturi)    
      si ce e prin legislatia rutiera (Vineri, 11 aprilie 2008, 22:24)

      sabinel65 [anonim] i-a raspuns lui bedeu

      Ca bine,, le zici tu bibicule" vorba lui nenea iancu da cin le aplica frate sa nu mai vorbim de moftangii cu pile si smecheri de care n-ai loc sa tragi o aghioasa fara ca ei sa ti-o numere.De acord cu dumneavoastra dar daca nu se aplica legislatia de catre cine trebuie si fara sa mai scoateti pistoale nene n-ar fi mai bine
  • +2 (2 voturi)    
    Bravo (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:55)

    Mihai Dimitriu [anonim]

    Laudabila initiativa.
    Sa speram ca va produce efecte si printre marlanii care sfideaza zilnic soferii "cuminti".
    Pe cand si o campanie "Eu nu depasesc coloana de fraieri care stau rabdatori si isi asteapta randul la semafor sau la urcarea pe Grant"?
  • +2 (2 voturi)    
    Jos palaria! (Vineri, 11 aprilie 2008, 13:55)

    mir [utilizator]

    e un gest elegant.. adresantul fiind dobitocul din spate, nu stiu cum ar putea sa rumege un mesaj atat de simplu, in timp util... pana la urma, e vorba de cei 7 ani...
    oricum, felicitari domnule... jos palaria!
  • +2 (2 voturi)    
    Campanie pt un trafic civilizat (Vineri, 11 aprilie 2008, 14:07)

    Gabi [anonim]

    Minunat. Intru si eu. Si pentru ca tot a aparut un precedent, poate gasim un mesaj prin care sa-i convingem pe cei care depasesc colana de masini la semafor, pe linia de tramvai.
    • +2 (2 voturi)    
      Mai mult de atat (Vineri, 11 aprilie 2008, 14:30)

      Tramvaiul [anonim] i-a raspuns lui Gabi

      Ar fi bun si un sticker pe care sa scrie: "Eu fac tot posibilul pentru a va impiedica sa reintrati in coloana daca ati depasit-o pe linia de tramvai"... Nu e dovada de civilizatie, dar poate ii mai sperie pe smecherasi.
  • -3 (7 voturi)    
    lepadati-va de masini... (Vineri, 11 aprilie 2008, 14:13)

    monica L [anonim]

    Da, pare o solutie de bun simt, dar un paliativ...finalmente tot acolo o sa ajungeti, fratilor, renuntati la masini si mergeti pe jos sau cu transportul public... parintii vostri, bunicii nu stateau cu fundul in masina si n-au crapat... eu oricum am cerut oficial triplarea taxei de prima inmatriculare...
    • -3 (5 voturi)    
      LASA'NE (Vineri, 11 aprilie 2008, 15:29)

      sima [utilizator] i-a raspuns lui monica L

      monica, probabil tu circuli zilnic cu transportul in comun sau pe jos. Ultima varianta e salutara, dar pe distante mici. Poate-mi povestesti tu din propria-ti experienta, cam cat faci pe jos din Bd-ul Metalurgiei pana la Casa Presei Libere. Cat despre transportul in comun, haida de! E adevarat ca e mai rapid uneori (vezi metroul), dar pe distante atat de mari face rau la ficati si sinpase. Cat despre parintii si bunicii care n-au crapat ca n-au stat cu fundul in masina... Hm! Da, n-au crapat, la propriu, da' cand ajungeau acasa de la serviciu (acelasi traseu), pe vremea cand nu exista nici macar metrou, iar ITB-ul venea din an in Paste (era un banc care spunea ca masinile erau vospsite in rosu si galben, ca le iei ca ampicilina din 6 in 6 ore) aveau nervii atat de "crapati" ca se luau la harta din te miri ce, si le "crapa" inima. Concluzia, lasa'ne! Esti oricum naiva daca-ti imaginezi ca acea taxa, fie ea si tripa, va rezolva ceva.
  • +1 (1 vot)    
    excelenta initiativa (Vineri, 11 aprilie 2008, 14:31)

    ioana [anonim]

    Dar unde se organizeaza aceasta sesiune de lipit stickere duminica, incepand cu ora 12:00?
  • +1 (1 vot)    
    Venim cu o idee de largire a campaniei (Vineri, 11 aprilie 2008, 14:38)

    Razvan [anonim]

    Sictir.org saluta ideea initiativa lui Dan si propune transformarea ei intr-o campanie nationala cu titlul "Si eu sint om!" Ideile de baza ale acestei propuneri sint descrise aic<br>http://www.sictir.org/node/605
  • +2 (4 voturi)    
    TOTI BLOCATI INTERESECTIILE... (Vineri, 11 aprilie 2008, 14:39)

    Johny Viking [anonim]

    eu sant sofer profesionist si am condus si inca conduc pe mai multe continente.
    in romania este singura tara din lume unde la intersectii va blocati unii pe altii dintr-o simpla prostie...ca nu stiti pe ce parte sa cotiti in intersectie.
    soferii care vor sa coteasca in stanga intr-o intersectie nu trebuie sa vina in fata soferilor care vin din partea opusa si vor la randul lor sa coteasca tot la stanga.
    in tote tarile soferii vin in intersectii fara sa se opreaca bara la bara cu masca masinii cum fac romanii.
    pacat ca nu pot face aici un desen ca sa va explic cat de simpla este aceasta manevra si in cateva momente nu ramane o masina blocata in intersectie.
    romanii sant oameni destepti...dar idiotenia pe care o fac toti in interesectiile bucurestiului este incredibila.multi dintre voi ati condus in europa...oare nu ati avut ochi sa vedeti cum fac soferii in alte tari???
    nici politistii vad ca nu dirijeaza masinile in interesectii sub aceasta forma...ca doua paranteze opuse...in niciun caz ca acel "x" pe care-l faceti astazi.
    oare ma intelege careva din voi cum functioneaza acest procedeu elementar?
    as vrea sa vin la bucuresti sa va arat cat de simplu e.
    eu procedez asa cand vin si conduc in tara dar soferii ma semnaleaza si ma injura iar ei raman blocati in urma mea in intersectii intrand in acel "x" cu masina din spatele meu...pana se schimba stopul...si iese balamuc mereu.
    am vrut doar sa va dau un sfat prietenesc...ca sa scapati si de nervi si de accidente si de injuraturi...daca nu ma credeti,incercati singuri...curaj.
    johny.
    • +2 (2 voturi)    
      este vorba de noi (Vineri, 11 aprilie 2008, 15:48)

      b09d4n [utilizator] i-a raspuns lui Johny Viking

      Cand ai sa vorbesti la persoana intai ai sa-ti dai seama de ce se blocheaza intersectia.

      Raspunsul este pentru ca toti dam vina pe ceilalti. La fel cum faci si tu. Deci schimba titlul in TOTI BLOCAM INTERSECTIILE.
    • 0 (2 voturi)    
      In Ro nu-i cel mai rau din lume! (Vineri, 11 aprilie 2008, 21:16)

      nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui Johny Viking

      In America Latina se circula mai necivilizat decat in Romania, dar ei nu se enerveaza si nu injura ca noi...
    • -1 (1 vot)    
      re: Viking (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 0:58)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui Johny Viking

      ...pai daca esti sofer profesionist cum zici si ai si permis de conducere romanesc, ar fi trebuit sa cunosti legea in vigoare, nu Decretu' 328/66 din care ai dat tu examen acu' 1450 de ani!

      Avem art. 110 (2) din Regulament: "Schimbarea direcţiei de mers spre stânga, în cazul vehiculelor care intră într-o intersecţie circulând pe acelaşi drum în aliniament, dar din sensuri opuse, se efectuează prin stânga centrului intersecţiei, fără intersectarea traiectoriei acestora."

      Eco! Daca ai permis romanesc, mai aveai putin si erai profesionist. Daca nu, .... nu. Altfel da. :o)
      • +2 (2 voturi)    
        Nu blocati intersectiile... (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 11:50)

        Johny Viking [anonim] i-a raspuns lui MLZ

        Multumesc de raspunsul atat de inteligent formulat.
        Din pacate acum 1450 de ani cand mi-am luat eu carnetul romanesc,nu-mi amintesc (cu parere de rau...) de acest Decret 328/66.
        Dar fiindca Domnia voastra este atat de bine informata de art.110(2) din Regulament unde scrie clar cum trebuie intrat intr-o intersectie fara sa intersectati traiectoria altor autovehicole...DE CE NU TE IEI DE CONSATENII CARE ITI BLOCHEAZA MASINA IN INTERSECTII CA SA LE EXPLICI PRIN VIU GRAI ACEST art.110(2) decat sa te iei de mine care nu mai vin cu masina in "frumosul" Bucuresti ca sa nu raman blocat in intersectii si sa va las pe voi sa va inervati si scuipati.
        Esti multumit de raspunsul meu de sofer profesionist (din 1971...cu respect profesesz in Europa...) Cu mult respect va multumesc de informatie.
  • +1 (7 voturi)    
    foarte tare (Vineri, 11 aprilie 2008, 14:47)

    io [anonim]

    dupa 4 ani de borduriada videanu ar trebui sa se simta si sa plateasca el sticker-ele.
  • +1 (1 vot)    
    foarte frumos (Vineri, 11 aprilie 2008, 14:59)

    lucian11 [anonim]

    foarte buna initiativa

    imi pare bine ca mai sunt oameni cu bun simt in tara asta. aveam impresia ca au plecat cu totii din tara

    eu ca pieton nu imi vine sa cred cand vad a 20-a masina de la semafor claxonand in continuu imediat ce apare culoarea verde la semafor

    astia sunt oamenii fara obraz care blocheaza intersectiile.. si se mai plang ca se circula greu

    in londra sau alte orase sunt si mai multe masini in trafic.. pe strazi la fel de late.. dar se circula nene.. nu stai blocat cum se sta in romania

    asta e diferenta intre un om civilizat, cu bun simt si intre un nesimtit .. care are si tupeul sa coboare din masina sa faca scandal daca nu faci cum vrea el.

    si politia ar trebui sa ia atitudine sa amendeze pe toti care blocheaza intersectia

    mai nou e nevoie de cate un politist in fiecare intersectie ca sa tina libera intersectia

    pai fara politisti nu se poate? unii chiar au tupeu sa spuna ca nu sunt destui politisti in trafic

    pai singuri nu stiu sa treaca printr-o intersectie?
    au nevoie de dadaca? de politist ca sa-i civilizeze

    macar daca ii civiliza cu amenzi... dar ei prefera sa treaca cu vederea imbecilii din trafic

    cea mai simpla solutie pentru traficul din bucuresti si nu numai...

    CIVILIZAREA de buna voie sau prin amenzi
  • +1 (3 voturi)    
    Unde sunteti ? (Vineri, 11 aprilie 2008, 15:07)

    MB [anonim]

    Observ ca toti care ati comentat aici sunteti pentru. Dar sincer nu stiu unde sunteti in trafic, pt ca nu am intalnit niciodata unul sa nu claxoneze si sa strige : treci la cratita, misca-te, cine ti-a dat carnet, etc, cand intersectia e deja blocata pt urmatoarele 2 semafoare "verde"
  • -1 (5 voturi)    
    Pt monica l (Vineri, 11 aprilie 2008, 15:13)

    MB [anonim]

    Asa cum cel care circula cu masina nu-ti recomanda tie - si pe acest ton belicos - sa lasi autobuzul si metroul si sa-ti iei si tu o masina, asa nici tu nu ar trebui sa-ti permiti sa impui cuiva cu ce sa se deplaseze....Este liber sa aleaga fiecare. Nu-i asa??
    Si data viitoare controleaza-ti iesirile publice.
  • +4 (4 voturi)    
    Claxonul!!!! (Vineri, 11 aprilie 2008, 15:40)

    rodica_popeci1211377215 [utilizator]

    Sunt de acord! In semn de participare activa la initiativa ta, eu mi-am anulat claxonul !
    Felicitari pentru ingenioasa idee.
  • +1 (3 voturi)    
    permis suspendat (Vineri, 11 aprilie 2008, 15:41)

    d [anonim]

    Ma bucur ca mai sunt oameni care se gandesc la siguranta lor in primul rand.
    Eu sunt o proaspata soferitza care nu blocheaza intersectia, care nu claxoneaza la semafor daca e verde si cel din fata nu s-a miscat in secunda unu, nu parcheaza aiurea ...si totusi, din cauza idiotilor si nesimtitilor care parcheaza unde "vrea muschii lor" am ramas fara carnet 2 luni. Ca am fost nevoita sa intru in intersectie prea mult ca sa ma asigur si a venit un dobitoc prea preocupat sa ajunga repede in intersectia blocata - unde ar fi stat 20 min - nu a fost atent, nu m-a vazuit, desi iesisem incet, a intrat in roata mea. Evident, politistul i-a dat lui dreptate ca, deh, aveam cedeaza si n-am cedat....

    Asa ca, oameni buni, fiti mai relaxati si vom circula mai relaxat!!!1

    p.s. eu peste 2 luni. Vin si eu la lipit de sticker, dar in iunie.
    • -1 (5 voturi)    
      A cui e vina ?! (Vineri, 11 aprilie 2008, 16:01)

      b09d4n [utilizator] i-a raspuns lui d

      ...normal ca era vina lui. Niciodata nu e vina mea. Cum altfel? Mereu e vina altcuiva. Chiar daca ceilalti spun altfel. Cred cu tarie ca nu a fost vina mea. Ci a celuilalt.
      • +1 (1 vot)    
        e a amandurora (Vineri, 11 aprilie 2008, 16:40)

        d [anonim] i-a raspuns lui b09d4n

        nu zic ca a fost doar vina lui. A fost a amandurora, dar si a celor care parcheaza aiurea si a autoritatilor care nu asigura locuri de parcare. Faza e ca numai eu am avut de suferit, in conditiile in care chiar ma asiguram!!!!!!!!!
        N-am intrat ca berbecu' in intersectie.....cum fie vorba intre noi multi o fac. Stii ce a zis tipu' ala la politie? "Eu aveam prioritate, puteam s aintru ca-n branza in intersectie!!" Esti de acord cu asta? Eu una, chiar daca sunt pe drum cu prioritate, incetinesc in apropierea unor intersectii nesemaforizate.
        • -1 (3 voturi)    
          Dupa ani si ani (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 9:45)

          b09d4n [utilizator] i-a raspuns lui d

          O data cu timpul se intampla ca oamenii se maturizeaza. Pana atunci va doresc cat mai putine accidente din "vina altora".
  • +1 (1 vot)    
    FELICITARI (Vineri, 11 aprilie 2008, 16:44)

    Robert Popescu [anonim]

    BRAVO domnule DAN!!!
    ,Laudabila initiativa,
    Suntem alaturi de dumneavoastra si ne alaturam initiativei!
    SA ELIMINAM TARANII CU MASINI SCUMPE SI NESIMTITII CARE SFIDEAZA REGULILE DE BUN SIMT!
    De unde putem achizitiona stikere ?
    Multumim!
    • +1 (1 vot)    
      Informatii utile de contact. (Vineri, 11 aprilie 2008, 17:40)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Robert Popescu

      Pentru cei interesati uitati extras din raspunsul pe care l-am primit eu de la Domnul Dan:<br><br>"Asa ca am luat decizia de a organiza un Summit, duminica 13 aprilie, in fata la protv, pe pache , de la orele 12 la 16.<br>Puteti veni cu bicicleta, metroul, motocicleta, scuter oricum. Vreau sa va dau aceste stickere. O sa va dau instructiuni de lipire, daca e cazul.<br>Sunt 3 culori si 2 dimensiuni: litera de 1 cm galben/ orange si litera de 1,5 cm alb.<br>Daca vreti pentru un prieten, nici o problema, dar aveti "obligatia" de a face acea Poza pentru slideshow.......<br>Astept un beep, si o sa cobor in fata Pro-ului , sunt cu barba si ochelari ( nu stiu cati vor fi duminca acolo la fel ca mine. ) :)<br>.....<br>Dan Patzelt<br>"<br><br>Acum sper sa nu se trezeasca unii si altii sa il sune aiurea pe saracul om.
      • +1 (1 vot)    
        Se pare ca (Vineri, 11 aprilie 2008, 17:51)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui Florin

        Mi-a fost cenzurat numarul de telefon.
        Cel mai bine intrati pe site si o sa vedeti cum sa il contactati pe Domnul Dan.
  • -2 (2 voturi)    
    viatza de capitala (Vineri, 11 aprilie 2008, 16:57)

    tamasz [anonim]

    Q: Stitzi cum se razbuna provincialii pe bucuresteni?
    A: Ii lasa sa traiasca acolo.
    • +1 (3 voturi)    
      Pe bune? (Vineri, 11 aprilie 2008, 23:28)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui tamasz

      Si eu care credeam ca se razbuna pe noi invadindu-ne orasul si porstituindu-se pe salarii de doi lei (ocazie cu care strica si piata), ca sa se dea mari inapoi la ei in provincie ca "merg la mall, tu, in fiecare zi".

      Ar trebui ca noi, bucurestenii (aia adevarati, nu toapele importate din provincie) sa ne razbunam pe provincialii care vin in orasul nostru cu traditii de rahat gen nunti intre blocuri, caini crescuti in casa scarilor, parcari cu avariile aprinse, ca la ei pe camp, etc

      Scutir.
      • -1 (1 vot)    
        Pe bune! (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 13:46)

        Cristian [anonim] i-a raspuns lui Razvan

        Hai sictir Razvane! Te-oi fi nascut tu mama in Bucuresti, dar undeva in trecutul tau tot ai pe cineva care a ajuns acolo din provincie. Cu ce esti tu mai bun decat ei?

        Acum, ai si tu dreptate, bancurile cu moldoveni, olteni, ardeleni au sare si piper. Cele cu bucuresteni - cam fade.
  • +1 (1 vot)    
    idee buna (Vineri, 11 aprilie 2008, 17:20)

    gelu [anonim]

    E un inceput bun. Ar trebui urmat de : "eu opresc la trecerea de pietoni", "eu nu accelerez cand de face galben", "eu nu claxonez ca tampitul" s.a.m.d.
  • -1 (1 vot)    
    Circulatie (Vineri, 11 aprilie 2008, 17:24)

    SAM [anonim]

    E o initiativa f buna ca prim pas. Ce facem cu masinile parcate la 5-8m de bordura? Cred ca de fapt acsti nesimtiti stranguleaza unul sau chiar doua fire de circulatie. Pe Doamna Ghica am vazut ca soferii exasperati le mai rup cate o oglinda dar asta nu-i solutie.
  • -1 (1 vot)    
    Initiativa (Vineri, 11 aprilie 2008, 17:27)

    Mircea SCALAT [anonim]

    1-Initiativa ca sa fie initiativa TREBUIE URMATA nu resectata. Pot sa o respect ca IDEE, dar sa nu o urmez.<br>2-Initiavtiva nu trebuia sa existe in conditiile in care Politia rutiera in loc sa stea la pinda sa prinda depasirile de viteza , ar fi aplicat legea cu cei ce blocheaza intrsectia indiferent cine ar fi fost si ce rang social ar avea, chiar si puscasi-marini americani nu numai olteni sau ce alta natie vreti.<br>3-Intr-un Bucuresti IMPERTINENT de mai multa vreme decit numai de dupa ’89 era de asteptat sa apara poanta <br>- viatza de capitala (Vineri, 11 aprilie 2008, 16:57)-
  • +1 (1 vot)    
    eu nu fac nimic aiurea (Vineri, 11 aprilie 2008, 18:10)

    virgil [anonim]

    vreau si eu un sticker. ba chiar mai multe; cu tot ce facem zilnic si nu ne poate vedea politzia pe totzi.
    mai fac chesti aiurea dar nu mitocanii. poate asa o sa ma abtin sa fac.
  • +4 (4 voturi)    
    circulatie (Vineri, 11 aprilie 2008, 18:35)

    SAM [anonim]

    Mi-a povestit un prieten american, urbanist de meserie: treaba cu blocarea intersectiei a inceput acum 5 ani la Los Angeles. Si la ei circulatia era un iad. Atunci Consiliul primariei a votat o hotarare prin care oricine era surprins stand in intersectie a fost amendat cu 500$, nu conta cine era de vina, nu contau contestatiile la judecator, masura a fost dura. Rezultatul a fost ca in decurs de 2 luni circulatia a devenit fluida, iar in urmatoarele 3 luni masura a fost adoptata de mai toate orasele din SUA, anul urmator au aparut acele zebre in intersectii si in Anglia iar acum in mai toate orasele europene cu probleme de circulatie.
  • 0 (2 voturi)    
    masini parcate aiurea (Vineri, 11 aprilie 2008, 18:37)

    revoltat [anonim]

    ce facem cu cei care nu stiu sa parcheze si blocheaza 2 sau chiar mai multe locuri de parcare sau cai de acces ? niste stickere cu mesaje prestabilite ar fi excelente.
    Cateva modele: PARCHEZ PROST, NU MERIT PERMIS, SUNT PROST SI VA SFIDEZ
    Mie mi se intampla in fiecare seara sa ma enervez cand vreau sa parchez masina acasa. Stergatorul ridicat nu mai functioneaza. Biletelele cu ...respecta-i pe ceilalti...nu mai functioneaza nici ele. Eu personal voi incepe sa lipesc astfel de mesaje pe geamurile masinilor prost parcate din jurul blocului meu.

    Un vecin politist care face exact chestia asta mi-a replicat ca el sta de 10 ani in bloc si are dreptul sa isi ocupe 3 locuri de parcare la scara. Pentru asta tine o cazatura de masina pe care o muta in fiecare dimineata si seara ca sa blocheze spatiul respectiv.

    Un model extraordinar venit de la un organ de politie ...mai mult sau mai putin competent !!!
  • 0 (0 voturi)    
    stickere haioase (Vineri, 11 aprilie 2008, 20:29)

    elena [anonim]

    Altcineva a facut o serie de stickere pe aceeasi idee, dar mult mai haioase: http://www.parchez.ca
  • +1 (1 vot)    
    Buna idee (Vineri, 11 aprilie 2008, 20:35)

    Cony [anonim]

    Bravo! Buna idee! Facem pariu ca aceasta initiativa o sa fie preluata si de politicieni?
  • +2 (4 voturi)    
    asa este plus RATB (Vineri, 11 aprilie 2008, 22:03)

    florian [anonim]

    vIDEanuleee ai promis in toamna trecuta ca in "martie 2008" vom avea banda RATB cu prioritate ... shi ??? mincionosulee...
    • +1 (1 vot)    
      SSSSST (Duminică, 13 aprilie 2008, 0:57)

      BlackHack [utilizator] i-a raspuns lui florian

      Nu te lua de Nea Bordură că îți sar toți în cap. După ce că acum ai borduri mai ai și tupeu să vrei să circului cu Ratb-ul. Mai bine lasă-i pe băieții de băieți să se bage pe linia de tramvai cu bmw-ul sau merțanul să nu se mai poată circula nici cu tramvaiul.
  • 0 (0 voturi)    
    mai bine sa stai în 'trafic" decât sa te misti :)) (Vineri, 11 aprilie 2008, 22:53)

    Mihai [anonim]

    http://wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=65198048-7d15-4393-b708-c5ac8237251a
  • 0 (0 voturi)    
    stickere (Vineri, 11 aprilie 2008, 23:36)

    mitica [anonim]

    Ei, dupa cate comentarii pozitive sunt, sa vedem si cate stickere or sa apara de maine in trafic. :)
  • 0 (0 voturi)    
    Dar militienii?? (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 2:38)

    Fratele alb [anonim]

    Unde sunt militienii? Pana la inceperea "Marii prafuiri " a Bucurestiului , ii mai vedeai pe ici colo. Amenzi nu se dau , boratii care "se grabeste si depaseste" pe contrasens sunt peste tot. Succes, eu n-am nevoie de autocolant pe masina ca sa nu blochez intersectia. Oricum succes.
  • +1 (1 vot)    
    intersectia (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 10:11)

    VULPY [utilizator]

    BRAVO!
    Este o initiativa demna de urmat!
    Asa se formeaza societatea civila.
    Poate reusiti sa civilizati soferii irascibili si nevropati .
    Eu sunt in varsta si nu am carnet de conducere ,dar percep blocajele circuland cu mijloacele de transport in comun.
    Va doresc mult succes ,si cat mai multe "masini" inscriptionate cu sloganul lansat de Dvs.
    BRAVO!
    VULPY
  • +1 (1 vot)    
    Banner eficient (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 10:22)

    maxim [anonim]

    Propun urmatoarea fraza: De maine imi cumpar bicicleta !
  • -1 (1 vot)    
    il blocati si pe acesta; este al 3-lea! (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 12:21)

    mado [anonim]

    nu sunteti mai prosti decat suntem
    nu mai puneti botul la mascari de genul asta
    prin care vi se induc sentimente de inferioritate fata de "alti soferi".
    nu aveti nevoie de ochelarii de cal
    desi biciul nu trebuie sa lipseasca din prejama voastra
    cate inscrisuri trebuie sa aiba o masina
    ca cel din spate sa fie mai bun decat ieri
    pe care sa-l citeasca primul
    poate ii punem si o reclama
    poate un vers
    sau o lozina (tot incepe campania electorala)
    o amenintare, mai bine
    sau (de ce nu) o arma, un Magnum 44 (sa nu spun mai mult)
    daca eu sunt prost ca nu reusesc sa explic mai bine taci
    nu-mi dovedi ca existi doar pentru ca nu reusesti sa pricepi:
    creaza-i omului mediul in care sa se desfasoare
    amintindu-i (uneori) de'un bici frumos
    vei scoate ce-i mai bun din el; din bici... normal.
  • 0 (0 voturi)    
    EXCELENT (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 15:30)

    Vasquez [anonim]

    FOARTE BINE Dan Patzelt!
    In sfarsit un om cu cap din Romania.
    Apreciez mult aceasta initiativa.
    • -1 (1 vot)    
      si daca nu se deblocheaza? (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 17:32)

      laur [anonim] i-a raspuns lui Vasquez

      ce faci daca o intersesctie nu se deblocheaza? adica atat timp cat ai verde nu treci sa nu se deblocheze, apoi se face rosu, timp in care ceilalti din celelalte sensuri iar o blocheaza si tot asa?
      solutii? exista dar ... la noi e romania :D
      1. daca n-ar exista masini parcate pe prima banda
      2. daca n-ar exista tramvaie (doua benzi blocate + pista pentru smecheri)
      3. daca n-ar exista tramvaie si masini pe prima banda astfel incat sa circule cat mai multe troleibuze
      4. daca ar fi cate un politist in fiecare intersesctie care sa nu clipeasca foaaarte des
      5. daca n-am fi in romania ... :(
  • 0 (0 voturi)    
    www.parchez.ca (Sâmbătă, 12 aprilie 2008, 18:44)

    Yo nuts [anonim]

    Hello,

    Foarte buna si ideea asta si aia cu stickerele haioase. Imi iau ambele variante!
  • 0 (0 voturi)    
    Well Done! (Duminică, 13 aprilie 2008, 15:15)

    Alin Nicolescu [anonim]

    Fhiuuut! Patzelt Fiiiut! Patzelt!
    He he he, salutare domnule si felicitari pentru initiativa! Chiar nu ma asteptam sa aflu vesti despre tine chiar dintr-o stire! Spun asta pentru ca nu am mai apucat sa ne vedem (auzim) de cand am terminat filmul.
    Felicitari pentru initiaiva si "Succese nebanuite pe viitor"!
    Numai bine!

    Cu stima Alin Nicolescu - 1st AD He he he
    (just for a while...)
    Prietenii stiu de ce!
  • 0 (0 voturi)    
    Asa (Luni, 14 aprilie 2008, 14:54)

    Nicu [anonim]

    Sunt de acord cu campania, subscriu.
  • 0 (0 voturi)    
    sticker (Miercuri, 16 aprilie 2008, 22:27)

    FloriN [anonim]

    Misto !......Vreau si eu un sticker ;)
  • 0 (0 voturi)    
    doresc un sticker (Sâmbătă, 20 septembrie 2008, 21:40)

    mitrea valentin [anonim]

    salut sunt sofer de tir si prImesc o gramada de injuraturi ,ca dece tin distanta si explic prostului ca daca intru in intersectie cu cei 22 de metri ai mei am blocat cel putin 15 minute intersectia si as dori si eu daca se poate 3 sau 4 sticker pt 2 camioane si 2 turisme astept un raspuns
    VA MULTUMESC
    Valentin


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri