Ministrul de Externe, Adrian Cioroianu, a anuntat inceperea evaluarii profesionale, financiare si de personal in cele 119 misiuni diplomatice si oficii consulare ale Romaniei de peste granita. Masura vine la doar cateva ore dupa ce premierul Calin Popescu Tariceanu s-a declarat nemultumit de concluziile raportului preliminar in cazul mortii lui Claudiu Crulic, romanul mort intr-o inchisoare poloneza dupa ce a stat cateva luni in greva foamei.

Potrivit unui comunicat al ministerului de Externe, remis HotNews.ro, evaluarea se va face pe doua planuri: va exista o evaluare profesionala a angajatilor, dar si o evaluare financiara a misiunilor diplomatice si a oficiilor consulare.

Evaluarea profesionala va viza urmatoarele puncte:

  • vechimea personalului in functie la post si experienta in activitatea consulara;
  • pregatirea profesionala a personalului consular;
  • tipologia cazurilor principale cu care se confrunta in activitatea consulara;
  • numarul de petitii solutionate;
  • numarul de servicii consulare prestate (acte notariale, acte de stare civila, pasapoarte si titluri de calatorie, acte extrajudiciare, vize, etc);
  • modul in care se asigura asistenta cetatenilor romani aflati in situatii deosebite (vizite la penitenciare, corespondenta cu persoanele retinute, corespondenta cu autoritatile judiciare locale);
  • volumul de munca prestat (numarul de servicii consulare prestate) de fiecare angajat in parte.

Aceste masuri ar urma sa fie insotite de o evaluare realizata de catre seful de misiune pentru fiecare dintre membrii personalului cu atributii consulare, iar Centrala MAE va verifica in permanenta modul in care sefii de misiune coordoneaza activitatea sectiilor si oficiilor consulare, se arata in comunicatul Ministerului de Externe.

Evaluarea financiara a misiunilor diplomatice si a oficiilor consulare va viza:

  • incasarile consulare pe anul 2007 si pe primul trimestru din 2008;
  • cheltuielile efectuate pentru asigurarea functionarii misiunilor diplomatice si a oficiilor consulare, precum si justificarea lor;
  • verificarea conformitatii tarifelor si taxelor incasate cu prevederile legale in vigoare;
  • modul de incasare a taxelor consulare (eliberarea chitantei pentru fiecare plata efectuata, inscrierea in chitanta a sumelor incasate si a serviciului consular prestat).
  • verificarea termenelor de predare a incasarilor consulare.