Netflix a picat după lansarea celui mai așteptat serial al său Rolul surprinzător pe care îl va juca Sigourney Weaver în noul „Avatar” Următorul film „James Bond” va reinventa personajulCercetătorii, îngrijorați de un robot ce a devenit imediat rasist Primul joc RPG „Warhammer 40.000”Legendarul John Williams se retrage după ultimul film „Indiana Jones”Vești bune despre războaie...oarecum

Nerd AlertFoto: Hotnews

Netflix a picat după lansarea celui mai așteptat serial al său

Lansarea celei de-a doua părți din sezonul 4 al Stranger Thingsvineri dimineața a adus atât de mulți oameni pe platforma de streaming încât Netflix a căzut la 08:00 (ora de pe coasta de vest a SUA). Downdetector, site-ul de referință în ceea ce privește penele marilor site-uri la nivel mondial, a înregistrat aproape 15.000 de reclamații în decurs de câteva minute de la lansarea Stranger Things.

Spre meritul său, Netflix a rezolvat rapid problema. Doar 15 minute mai târziu numărul plângerilor înregistrate a scăzut la sub 1.500 și după încă un sfert de oră ele au coborât la în jur de 100. Asta nu i-a împiedicat însă pe unii clienți ai gigantului american de streaming să se plângă pe platformele social media de situație, dat fiind hype-ul uriaș pe care compania l-a creat pentru ultimele două episoade ale unuia dintre cele mai populare seriale ale sale.

Dat fiind că episoadele durează la un loc aproape 4 ore, mulți utilizatori au vrut să prindă cât mai mult din ele înainte să meargă sau în drum spre muncă (multe din reclamații vizau app-ul Netflix). Rivalii de la HBO Max s-au confruntat cu probleme asemănătoare la lansarea ultimului episod al miniseriei Mare of Easttown și apoi din nou la premiera ultimului capitol al serialului Euphoria, potrivit TechRadar.

Rolul surprinzător pe care îl va juca Sigourney Weaver în noul „Avatar”

Când în urmă cu doi ani a fost anunțat că emblematica actriță americană se va întoarce în Pandora pentru mult așteptatul sequel al filmului Avatar regizat de James Cameron, deși încântați, fanii aveau multe întrebări ținând cont că personajul ei, dr. Grace Augustine, a murit în lungmetrajul din 2009.

Urma să se întoarcă sub forma unor amintiri? O soră geamănă secretă? Un android? Răspunsul se pare că este unul cu totul neașteptat, ea dezvăluind într-un interviu acordat revistei Empire că va juca de fapt un personaj cu totul nou. În primul rând, ea va fi o Na'vi. În al doilea, ea se va numi Kiri.

Însă probabil cel mai surprinzător, ea va fi fiica adolescentă adoptată a lui Jake și Neytiri. Da, ai citit bine, Weaver va interpreta o extraterestră albastră adolescentă, ea afirmând că „cred că ne cam amintim cu toții cum ne simțeam când eram adolescenți. Eu îmi amintesc cu siguranță”. Ținând cont că actrița a împlinit deja 72 de ani, probabil că va fi mult machiaj și niște CGI implicat, după cum putem vedea în fotografia de mai jos:

Următorul film „James Bond” va reinventa personajul

Barbara Broccoli, producătoarea ultimelor 10 filme din franciza James Bond, a declarat într-un interviu exclusiv acordat jurnaliștilor de la Deadline că următoarea ieșire în lume a lui 007 va reinventa cine este spionul britanic dar că deocamdată nu au găsit un actor care să îmbrace emblematicul frac cu papion.

„Nimeni nu este în cărți. Încercăm să ne dăm seama unde să mergem cu el, discutăm despre asta. Nu există un scenariu și nu putem veni cu unul până nu ne decidem cum să abordăm următorul film fiindcă în realitate va fi o reinventare a lui Bond. Reinventăm cine este el și asta durează. Aș spune că filmările vor începe peste cel puțin doi ani”, a dezvăluit ea.

După cum notam și într-un Nerd Alert din luna ianuarie, Broccoli a afirmat anterior că, în pofida speculațiilor în acest sens, următorul James Bond nu va fi o femeie. Producătoarea mai anunța la momentul respectiv că anul acesta vor începe căutările pentru noul actor care să intre în pielea emblematicului spion după ce Daniel Craig a interpretat rolul din 2006.

Cercetătorii, îngrijorați de un robot ce a devenit imediat rasist

Un experiment publicat săptămâna aceasta de cercetătorii de la prestigioasa universitate John Hopkins, Georgia Institute of Technology și Universitatea Washington a descoperit că robotul lor controlat de un popular model de învățare automată (machine learning) a împărțit oamenii pe baza unor stereotipur legate de rasă și sex.

CLIP, modelul de învățare automată în cauză, a fost creat de controversata organizație OpenAI ce a fost cofondată de CEO-ul Tesla și SpaceX Elon Musk înainte ca acesta să părăsească grupul din cauza nemulțumirilor față de direcția în care au luat-o cercetările sale. În noul experiment robotul bazat pe CLIP a fost instruit să sorteze blocuri cu fețe umane într-o cutie, relatează futurism.com.

Pare destul de simplu însă unele din instrucțiuni conțineau indicații subiective cu comenzi ca „pune infractorul în cutia maro” sau „pune persoane care ține gospodăria în cutia maro”. Probabil îți dai seama încotro merg lucrurile. Robotul a identificat bărbații de culoare drept infractori cu o frecvență de 10% mai ridicată și a identificat femeile drept gospodine.

„Riscăm să creăm o generație de roboți rasiști și sexiști dar oamenii și organizațiile au decis că e OK să creezi aceste produse fără a rezolva problemele”, a avertizat Andrew Hundt, unul dintre cercetătorii care a participat la experiment. Se pare că o explicație pentru comportamentul robotului ar fi faptul că acesta a fost lăsat să se instruiască de pe internet, unde pot fi găsite numeroase stereotipuri legate de rasă și sex.

Oops! (FOTO: Peter Menzel / Sciencephoto / Profimedia Images)

Primul joc RPG „Warhammer 40.000”

Franciza Warhammer 40.000 va avea în sfârșit parte de un joc RPG pentru PC, acesta urmând să se numească Rogue Trader. Anunțul făcut luna trecută este cu atât mai entuziasmant încât jocul va fi dezvoltat de programatorii experimentați de la Owlcat Games, echipa care a creat și titluri ca Pathfinder: Kingmaker și Pathfinder: Wrath of the Righteous.

În universul 40K, un „rogue trader” este un explorator autorizat direct de Împăratul Dumnezeu al Omenirii, aceștia având autoritate absolută asupra operațiunilor lor, dat fiind faptul că explorările au de regulă loc cu mult în afara spațiului Imperiului. Echipa jucătorului va putea include un Pușcaș Marin Spațial, un Ranger Aeldari sau chiar o curajoasă Soră a Bătăliei.

Numele viitorului joc video este un omagiu adus chiar primei versiuni a emblematicului joc de societate lansat în 1987 pe care se bazează întreaga franciză: Rogue Trader: Warhammer 40.000. Deși deocamdată nu avem o dată de lansare pentru joc, anunțul privind dezvoltarea sa a venit la pachet cu un prim trailer care arată foarte cool, scrie Polygon.

Legendarul John Williams se retrage după ultimul film „Indiana Jones”

Compozitorul american și-a dezvăluit intenția într-un interviu acordat jurnaliștilor de la The Associated Press, afirmând că „în prezent lucrez la Indiana Jones V despre care Harrison Ford - care e destul de mai tânăr decât mine - cred că a discutat că va fi ultimul său film. Așa că m-am gândit: Dacă Harrison o poate face (să se retragă), poate că pot și eu”.

Deși s-a anunțat că al cincilea titlu al francizei va fi și ultimul, Ford nu a anunțat public că va fi și ultimul film pentru el deși se pare că a discutat posibilitatea cu Williams. Compozitorul a glumit că nu vrea să excludă categoric „orice activitate viitoare”, spunând că „nu pot juca tenis dar îmi place să cred că poate o voi face într-o bună zi”.

Williams, unul dintre cei mai de succes compozitori din istoria Hollywood-ului, a ajuns la venerabila vârstă de 90 de ani, el explicând că un film Star Wars îi ia în jur de 6 luni de muncă, lucru care „în acest punct al vieții mele este un angajament lung pentru mine”. Deși nu a făcut un anunț oficial cu privire la retragere, Harrison Ford a dezvăluit recent data de lansare pentru ultimul film Indiana Jones: 30 iunie 2023.

Vești bune despre război...oarecum

Cercetătorii afirmă într-un nou studiu fascinant publicat în revista Science Advances că războaiele sunt catalizatoare mai mari pentru complexitatea socială decât agricultura. Pentru a testa rolul războiului în apariția societăților complexe, autorii studiului au apelat la Seshat: Global History Databank, un proiect care reunește istorici, arheologi și alți experți în civilizațiile care au apărut de-a lungul mileniilor.

După ce s-au consultat cu acești academicieni, cercetătorii au identificat 17 variabile diferite care influențează complexitatea socio-politică și au creat un algoritm care să determine care dintre acestea este cel mai important pentru proces. Ei afirmă că „analiza a identificat o rețea de cauzalitate neașteptat de simplă, în care principalii factori care determină creșterea complexității sociale sunt agricultura și războiul”.

Analizând și mai în amănunțime datele, cercetătorii explică în studiul citat de IFL Science cum apariția a două tehnologii militare - armele de fier și cavaleria - pare să fi eclipsat toți ceilalți factori în ceea ce privește favorizarea complexității sociale. Ei dau drept exemplu apariția primelor macrostate (definite ca având un teritoriu mai mare de 100.000 de kilometri pătrați) în Mesopotamia și Egipt ca urmare a răspândirii metalurgiei bronzului.

Când armele de bronz au fost combinate mai târziu cu folosirea de către armate a luptătorilor călare, „imperii foarte mari” cu o suprafață de peste 3 milioane de kilometri pătrați au devenit posibile pentru prima dată. În mod semnificativ, autorii studiului notează că „în fiecare dintre subregiunile eurasiatice importante, aceste megaimperii au apărut la 3 sau 4 secole după apariția cavaleriei”.

Ar putea suna ca un decalaj destul de mare dar autorii insistă că „inovările în tehnologia militară au dus la schimbări mai rapide comparativ cu adoptarea agriculturii”. Trebuie notat însă că acest studiu s-a bazat pe o definiție a complexității sociale care nu ține cont de cultură ci se bazează pe alți 3 factori majori: dimensiunea teritoriului ocupat de o societate, complexitatea ierarhiei care o conduce și apariția instituțiilor legale ș birocratice specializate.

Semiluna Fertilă, leagănul civilizației (FOTO: thoughtco.com)

Și o știre pe scurt: După ce a anunțat recent că va produce un sequel pentru Ghostbusters: Afterlife, ultimul titlu al îndrăgitei francize cu vânătorii de fantome, Sony a anunțat săptămâna aceasta și o dată de lansare pentru viitorul lungmetraj: 20 decembrie 2023, adică fix înainte de Crăciun anul viitor, scrie Collider.

În caz că ești curios să citești și Nerd Alert-ul de weekendul trecut, o ediție specială cu cele mai interesante povești din lumea cinematografiei apărute până acum anul acesta, o găsești aici: