Intalnire la Palatul Cotroceni

Traian Basescu catre Boris Tadici: Belgradul trebuie sa stea de vorba cu Pristina

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 21 februarie 2008, 11:57 Actualitate | Esenţial


Basescu si Tadic
Foto: Presidency.ro
Presedintele sarb Boris Tadici a multumit autoritatilor de la Bucuresti pentru faptul ca nu au recunscut independenta Kosovo, afirmand ca "Romania a fost si va ramane prietenul traditional al Serbiei". El a insistat ca Serbia nu va merge pe calea izolarii si nu va recurge la forta militara pentru a impedica independenta Kosovo, mai ales ca Belgradul nu doreste sa renunte la viitorul sau de stat membru al Uniunii Europene.  La randul sau, Traian Basescu a cerut Belgradului sa evite auto-izolarea si sa "stea de vorba cu Pristina".

  • Romania, prietenul traditional al Serbiei

"Nu este intamplator ca ma aflu acum la Bucuresti, intr-un moment in care Serbia se confrunta cu una dintre cele mai mari provocari din istorie - problema Kosovo. Romania este un prieten traditional al Serbiei, a fost in trecut si este si in prezent.", si-a inceput discursul liderul de la Belgrad.

"Sunt recunoscator Romaniei pentru atitudinea sa principiala in problema recunoasterii independentei Kosovo, pentru faptul ca nu va recunoaste statul nou creat ilegal, cu atat mai mult cu cat Romania este stat membru al Uniunii Europene, iar majoritatea tarilor Uniunii au recunoscut independenta acestui stat", a afirmat Boris Tadici.

Presedintele sarb a subliniat ca, din atitudinea Romaniei, rezulta ca, la nivelul Uniunii, nu exista "o atitudine ncomuna in problema recunoasterii unui stat ilegal".

  • Serbia nu va recunoaste independenta Kosovo, dar nici nu se va auto-izola

Boris Tadici a afirmat ca tara sa nu va recunoste niciodata independenta Kosovo si va reduce colaborarea diplomatica cu acele state care au recunoscut-o, insa Belgradul nu va merge, in niciun caz, pe calea autoizolarii, mai ales ca, spune Boris Tadici, Serbia nu va renunta nici la viitorul sau ca stat al Uniunii Europene. Liderul de la Belgrad a subliniat faptul ca Serbia este perte componenta a Europei si este un factor important pentru stabilitatea in Balcani.

Boris Tadici a tinut sa sublinieze si ca, in problema Kosovo, tara sa nu va apela, in niciun caz, la un razboi: "Serbia nu va purta niciodata razboaie. Vom continua lupta pe cale pasnica, folosind un plan strategic bine definit."

Boris Tadici considera, insa, ca "nicio institutie nu are dreptul sa recunoasca un stat ilegal", motiv pentru care, spune el, Serbia nu va recunoaste misiunea civila a Uniunii Europene in Kosovo.

Oficialul de la Belgrad a afirmat ca relatiile bilaterale dintre cele doua tari sunt "foarte bune", el insitand asupra colaborarii dunarene si in cadrul coridorului IV pan-european in care Serbia "are un interes major". Tadici a afirmat ca a discutat cu Traian Basescu despre oleoductul Constanta - Pancevo - Trieste si a subliniat ca relatiile bilaterale din viitor vor fi intarite de porturile pe care Serbia urmeaza sa le construiasca pe Dunare.

  • Basescu: Belgradul trebuie sa stea de vorba cu Pristina

La randul sau, Traian Basescu a afirmat ca "e esential ca Serbia sa nu se auto-izoleze", precizand ca "izolarea este paguboasa". Seful statului roman a declarat ca "fiecare stat din UE e pregatit sa discute cu Belgradul".

"UE este interesata ca Serbia sa avanseze in procesul de integrare", a spus Basescu, adaugand ca votul sarbilor pentru Tadici a demonstrat acest lucru. "Serbia va primi din partea Romaniei tot sprijinul pentru aderarea la UE", a afirmat Traian Basescu, insistand insa ca "Romania nu-si va abandona niciodata aliantele din care face parte".

Traian Basescu a tinut sa clarifice anumite lucruri pe care spune ca le-a citit in presa: "Presa a scris ca Uniunea Europeana ar fi hotarat recunoasterea Kosovo. UE este o structura politica si economica democratica, iar Consiliul European a lasat libertate fiecarui stat membru sa actioneze in functie de interesul national si in functie de cum citeste regulamentul de drept international. Acest lucru a facut ca parte din tari sa recunoasca auto-proclamata independenta, iar alte tari sa nu o recunoasca", a tinut sa precizeze seful statului roman.

"UE este interesata ca Serbia sa avanseze in procesul de integrare in Uniunea Europeana si nu v-o spun ca o declaratie de om politic ce vrea sa faca o placere cuiva. Va transmit o realitate de la un sef de stat membru al Uniunii Europene. UE doreste ca Serbia sa devina membru, in momentul in care va indeplini toate conditiile", a adaugat Traian Basescu.

"Ca prieten al sarbilor, mi-as permite sa ii rog pe oamenii politici sarbi sa stea in legatura cu statele membre ale Uniunii Europene. Este lucrul de care Serbia are cea mai mare nevoie acum, sa comunice", a afirmat Traian Basescu.

Traian Basescu a tinut sa spuna si "Un lucru care nu va fi bine primit, dar oamenii politici au obligatia sa spuna lucruri care nu vor fi bine primite: Belgradul trebuie sa vorbeasca cu Pristina. Fie si pentru faptul ca trebuie sa ii protejeze pe sarbii care traiesc in Kosovo. "

"Doresc sarbilor sa treaca peste acest moment", a tinut sa precizeze Basescu, adaugand ca spera ca sarbii "sa se manifeste intelept":  "Orice moment de autoizolare a Serbiei inseamna intarzierea unui obiectiv, acela ca ea sa devina stat membru. Din partea Romaniei, Serbia va primi tot sprijinul de care are nevoie pentru indeplinirea acestui obiectiv."

  • Tadici: Va puteti baza intotdeauna pe prietenia Serbiei, mai putin in sport

Dupa intrevederea cu Traian Basescu, presedintele sarb Boris Tadici a fost primit, la Senatul Romaniei, de presedintele acestei camere parlamentare, Nicolae Vacaroiu. "Este o satisfactie deosebita sa-l avem ca oaspete pe Boris Tadici. Ne-am fi dorit, insa, ca aceast vizita sa aiba loc in alte conditii decat situatia grea in care se afla acum poporul sarb", a declarat presedintele Senatului, in urma intrevederii.

"Am stabilit intensificarea contactelor bilaterale in perioada imediat urmatoare. L-am  invitat pe presedintele Parlamentului sarb sa viziteze Romania in fruntea unei delegatii. Totodata, l-am asigurat pe domnul Tadici de sprijinul nostru in demersul de aderare a Serbiei la Uniunea Europeana si am discutat o serie de probleme legate de intensificarea cooperarii economice intre cele doua tari", a adaugat Nicolae Vacaroiu.

La randul sau, Boris Tadici a confirmat ca a discutat cu presedintele Senatului Romaniei despre mai multe proiecte comune, cum ar fi oleoductul Constanta - Pancevo - Trieste, dar si lupta comuna impotriva inundatiilor.

Dupa intalnirea cu Nicolae Vacaroiu, Boris Tadici a multumit, inca o data, Romaniei, pentru faptul ca nu a recunoscut independenta Kosovo, si a subliniat ca nici tara sa nu o va recunoaste niciodata: "Sebia va continua lupta pentru integritatea tarii noastre, fara a apela la forta. Forta noastra va fi lupta diplomatica, lupta care va utiliza toate mijloacele legale. Pentru noi, atitudinea Romaniei in calitate de stat membru e de o reala semnificatie, cu atat mai mult cu cat sunt unele tari europene care recunosc independenta Kosovo, iar in absenta Serbiei nu putem vorbi despre un continent european unit si nici de stabilitate in sud-estul Europei."

La final, Boris Tadici a glumit, transmitand Romaniei ca se va putea baza intotdeauna pe prietenia Serbiei, mai putin in sport.

  • Autostrada intre Belgrad, Novi Sad si Timisoara

La scurt timp dupa intalnirea cu Nicolae Vacaroiu, Boris Tadici a fost primit si de presedintele Camerei Deputatilor, Bogdan Olteanu. "Vizita nu vine in circumstante fericite, dar prietenia si sinceritatea se arata tocmai in vremurile grele", a subliniat Bogdan Olteanu, care a continuat: "Am discutat despre capacitatea Romaniei de a sprijini Serbia in eforturile sale de integrare in Uniunea Europeana. Am discutat si despre dorinta dezvoltarii unei infrastructuri comune si de a trece peste proastele experiente ale ultimilor 17 ani in Romania, cand s-a vorbit mult si s-a facut putin, astfel incat nu suntem departe de situatia de acum 10 ani".

Presedintele sarb a aratat, la randul sau, ca Romania si Serbia au numeroase trasaturi comune: "aceeasi religie ortodoxa, fluviul Dunarea, avem minoritati in Romania, Romania are minoritati in Serbia, traim in sud-estul Europei, in Balcani, si avem interese economice comune", a subliniat liderul de la Belgrad.

"Eu voi analiza cu atentie tot ce mi s-a spus astazi la Bucuresti, cu atat mai mult cu cat avem ideea de a construi o autostrada in Banat, care va lega, Belgrad, Novi Sad si Timisoara", a mai aratat Boris Tadici.

  • Romania, prima tara pe care Tadici o viziteaza dupa proclamarea independentei Kosovo

Romania este prima tara pe care Boris Tadici o viziteaza dupa proclamarea independentei Kosovo si singurul stat, dintre vecinii Serbiei, care nu a recunoscut independenta provinciei.

Boris Tadici a fost reales presedinte al Serbiei la inceputul acestei luni, iar Traian Basescu este ultimul sef de stat care a vizitat Belgradul, la sfarsitul lunii ianuarie.

Boris Tadici s-a intalnit, astazi, si cu premierul Calin Popescu Tariceanu, insa cei doi oficiali nu au facut declaratii de presa in urma intrevederii. 








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5753 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    bine ati venit, domnule Tadici (Joi, 21 februarie 2008, 12:32)

    adrian [anonim]

    Va urez bun venit in Romania.
  • +1 (3 voturi)    
    Este posibila o apropiere de Serbia (Joi, 21 februarie 2008, 12:53)

    Razvan007 [utilizator]

    In actualul context este posibila o apropiere de Serbia. Totusi, trebuie jucat cu foarte mare atentie deoarece nu trebuie sa ne suparam prea tare SUA sau UK.
    • +1 (3 voturi)    
      gresit (Joi, 21 februarie 2008, 13:03)

      teo [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

      Serbia trebuie,daca doreste,sa se apropie de Romania.Romania este de trei ori mai mare ca Serbia,si la suprafata si la populatie,si face parte din NATO si UE.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu te-am contrazis (Joi, 21 februarie 2008, 14:12)

        Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui teo

        Mesajul meu initial nu te-a contrazis cu nimic. Nu am spus ca "TREBUIE" sa ne apropiem de Serbia, am spus ca este "posibil", in conditiile in care acest lucru nu ne aduce dezavantaje prea mari in politica internationala.

        Ca idee de principiu, este bine sa ai relatii bune cu vecinii, dar in acest moment relatia cu Serbia este complexa. Trebuie sa ne gandim bine la fiecare pas. Sarbii vin la noi nu pentru ca au o afinitate pentru Romania ci pentru ca au o nevoie disperata de aliati.

        Daca am putea sa ne apropiem de sarbi cat sa facem uitate bombardamentele NATO de pe teritoriul nostru, fara ca sa suparam pe cine nu trebuie, atunci Romania ar putea sa iasa castigata din toata magaria asta. Jocul este riscant, iar baietii care il joaca trebuie neaparat sa aiba creier.
    • +2 (2 voturi)    
      Si Coreea de Nord (Joi, 21 februarie 2008, 13:24)

      Stoewer [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

      Si Venezuela ii da cu tifla lui Bush si i se intampla ceva? Nu mai vorbim de Coreea de Nord.

      Sau China.
      • -3 (3 voturi)    
        aiureli (Joi, 21 februarie 2008, 13:44)

        PaulR [utilizator] i-a raspuns lui Stoewer

        E clar ca traiesti pe alta lume. In caz ca nu ai auzit inca Romania e membru NATO si aliat al SUA.
        • 0 (0 voturi)    
          Iar Venezuela are petrol (Joi, 21 februarie 2008, 18:52)

          Adrian [anonim] i-a raspuns lui PaulR

          Isi permite chiar sa dea benzina pe gratis in SUA, cu cisterna.

          Pana una-alta, au cu ce negocia...
          Nu e cazul Serbiei
      • 0 (0 voturi)    
        balarii (Joi, 21 februarie 2008, 21:31)

        puiu [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

        bati campii bibicule!
    • +1 (3 voturi)    
      dcasdcds (Joi, 21 februarie 2008, 17:21)

      jbl [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

      mai sari din schema asta a pupicurismului ca mi-e greata.

      crede-ma ca si eu sunt pro-occidental prin educatie si cred in continuare in destinul comun al europei; recunosc valorile democratice, culturale si de securitate ale lumii occidentale, care este si lumea mea.

      dar nu am de gand sa pup in fund la nesfarsit pe cineva doar pentru ca il cheama bush. george bush.
      • +1 (3 voturi)    
        sdcdsacd (Joi, 21 februarie 2008, 19:34)

        Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui jbl

        "Mai sari din schema asta a pupicurismului ca mi-e greata."

        Nu este schema pupincuristului ci schema interesului national.

        In momentul in care faci politica la nivel de tara, daca interesul o cere, atunci nu numai ca trebuie sa fii pupincurist, dar trebuie sa fii si expert.

        Daca esti un paduche obisnuit de pe strada, atunci poti sa fii altruist, sa tii la adevar, sa te dezguste minciuna, sa iti doresti sa faci dreptate in toate (sau poate pe dos, dupa cum iti este caracterul). In momentul in care faci politica unei tari, toate conceptele de mai sus se destrama pana la disparitie: tot ce conteaza este interesul national.

        "dar nu am de gand sa pup in fund la nesfarsit pe cineva doar pentru ca il cheama bush. george bush."

        Binenteles ca ai acest drept. Insa, la nivel de politica oficiala a unei tari, nu se poate avea aceeasi libertate de exprimare. In momentul in care ai sa intelegi acest lucru vei face primul pas spre acceptarea politicii, asa cum este ea (si nu asa cum ti-o imaginezi tu)
        • 0 (0 voturi)    
          Demnitate (Vineri, 22 februarie 2008, 9:50)

          acornion [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

          Domnilor si in relatiile internationale se pune pret pe demnitate (poate mai ales acolo). Poate va aduceti aminte o istorisire despre vizita Domnitorului Cuza la sultan pentru recunoasterea unirii. Cand a refuzat sa mearga in genunchi in fata sa, cum era obiceiul sefilor "tarilor aliate si prietene" Imperiului Otoman. Poate va mai amintiti si motivatia .... recititzi. Si sua au demnitatea lor si valorile lor cum le avem si noi. iar oamenii de valoare dispretuiesc carpele umane ..... iar cand acestea reprezina o tzara aceasta trage ponoase. Romanii nu vor mandata niciodata un presedinte in genunchi. Exemple recente, manifestaril de simpatie fatza de deciziile politice din 1968 (cehoslovacia) si 2008 (serbia). Meritam un presedinte care sa simta, sa uneasca, sa mobilizeze, sa reprezinte.
  • -3 (3 voturi)    
    Nici Bulgaria nu a recunoscut Kosovo (Joi, 21 februarie 2008, 13:03)

    EU [anonim]

    si Bulgaria e vecina Serbiei
    • +2 (2 voturi)    
      x (Joi, 21 februarie 2008, 13:50)

      x [anonim] i-a raspuns lui EU

      Bulgaria a anuntat ca intentioneaza sa recunoasca
      kosovo.
  • +1 (1 vot)    
    Kosovo (Joi, 21 februarie 2008, 14:00)

    Dan [anonim]

    @Eu - Bulgaria este pregarita sa recunoasca independenta Kosovo.

    @Razvan - stai linistit... Spania, Cipru, Grecia, Slovacia, Romania nu au actionat de capul lor sub impulsul momentului. Noi vedem ceea ce vor ei sa vedem. Mai mult ca sigur ca au fost discutii "secrete" intre tarile amintite mai sus si marile puteri vestice.
    Nu cred ca SUA & comp. dramatizeaza prea tare nerecunoasterea Kosovo de cateva tari din NATO si UE.

    Kosovo je Serbia !
  • -2 (2 voturi)    
    Analizati fotografia! (Joi, 21 februarie 2008, 14:16)

    Gicu Maracine [anonim]

    Exista un limbaj al corpurilor care spune multe!
    Nu cred ca Tadici a obtinut ceea ce isi dorea!
    • +1 (1 vot)    
      nu-mi spune nimic nou poza (Joi, 21 februarie 2008, 14:48)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Gicu Maracine

      poti sa explici ce reiese analizand fotografia din punct de vedere al limbajului corpurilor?
      sau e doar asa ... stiu ceva dar nu pot sa va explic?
      • -1 (1 vot)    
        Pai uite ce vad io (Joi, 21 februarie 2008, 15:37)

        Gicu Maracine [anonim] i-a raspuns lui adrian

        Tadici:
        e extrem de rigid:
        Ca intinde si strange mana lui Basescu dar corpul nu participa la miscare;
        Ca intreg trunchiul este orientat away from Basescu:
        Ca are un zambet crispat (doar gura zambeste, liniile fetei sunt crispate).

        Basescu:
        este orientat cu corpul catre interlocutor:
        strangerea de mana este asociata cu o usoara aplecare a trunchiului (participare a corpului la salut);
        zambetul implica toti muschii fetei.

        Ma tem ca Basescu i-a spus ca mai devreme sau mai tarziu va trebui sa se ralieze pozitiei aliatilor.
      • -1 (1 vot)    
        Ce inteleg io (Joi, 21 februarie 2008, 15:48)

        Horia [anonim] i-a raspuns lui adrian

        Nenea Basescu are in poza (sper ca nu e o iluzie optica) o pozitie a manutzelor lui mai ceva ca Dan Amedeo Lazarescu la intalnirile de la gradinita francmasonilor.

        Iar in viata de zi cu zi, daca stai cu mainile asa, inseamna ori ca te-a prins cineva pe cand erai in pielea goala si ti-ai ascuns cu mainile ce ii de ascuns, ori ii trimiti interlocutorului in "Hai, pa!" din subconstient.
  • +2 (2 voturi)    
    Poate asa ne spalam pacatele din 1999 (Joi, 21 februarie 2008, 14:20)

    Observator [anonim]

    In 1999, am permis americanilor sa bombardeze Serbia de pe teritoriul nostru, desi sarbii au fost singurii cu care nu am avut niciodata nimik de impartit.
    Acum sunt prietenii nostrii ...
    Mi-e rusine ca sunt roman. Oare chiar nu putem avea si noi coloana verticala ? Romania ar tb sa ceara scuze Serbiei pentru ce s-a intamplat atunci...
    • -1 (1 vot)    
      Am avut de impartit Banatul (Joi, 21 februarie 2008, 14:52)

      kinn [anonim] i-a raspuns lui Observator

      Nu-s istoric, dar din cate stiu am avut oarecum ceva de impartit cu ei, si anume Banatul, la destramarea Austro-Ungariei. Ce-i drept, pana la urma nu s-a lasat cu un conflict.
    • +1 (1 vot)    
      haha (Vineri, 22 februarie 2008, 10:29)

      domi [anonim] i-a raspuns lui Observator

      Romanii au experienta mare in "intoarcerea armelor", nu-i asa?
      Numai asa pot iesi castigatori din anumite situatii, unde coloana vertebrala aduce numai complicatii.
      Politica romana a dat dovada ca ca nu e nevoie de coloana, numai de prostie, lasitate si minciuna... Bravo.
  • 0 (0 voturi)    
    Gata, s-a intimplat. de acum e istorie (Joi, 21 februarie 2008, 14:24)

    nabuco [anonim]

    Istoria, viata, curg inainte. Kosovo si-a declarat independenta si deja tari mari i-au recunoscut-o. Nu e un proces reversibil ( cel putin nu pe cale pasnica ) E chestiune de timp pina cind si noi o vom face. Nu stiu de ce am fi apropiati mai mult de sirbi si de ce i-am uri pe albanezi ( kosovari). Sau invers. Cred ca viata le va arata daca au facut bine ca s-au rupt de sirbi. Sa ii uram binete lui Tadici. Si sa ii adresam o invitatie si lui Sejdiu.
  • +1 (1 vot)    
    Serbia (Joi, 21 februarie 2008, 14:38)

    Dapyx [anonim]

    Serbia este singurul vecin care merita respectul nostru!

    Ma bucura ca in sfirsit politicienii nostrii sint pe aceiasi lungime de unda cu simpatiile poporului si nu mai repeta greseala din '99.

    Kosovo pamint sirbesc!
  • 0 (2 voturi)    
    Las-o mai moale cu rusinea (Joi, 21 februarie 2008, 14:43)

    The Thinker [anonim]

    Salutare,

    Imi pare rau de sarbi, dar Kosovo era o regiune cu probleme de mult, de la Trianon din 1918 erau albanezii majoritari (e drept ca nu cu 90%).
    Dar nu uitati de ROMANII din Serbia si de lipsa lor de drepturi. Abia recent au primit vlahii de acolo recunoasterea ca sunt romani si nu intamplator.
    Sarbii s-au purtat josnic cu ei, le-au ars cartile romanesti in mijlocul strazii, le-au pistolul la tampla si i-au intrebat ce sunt? etc
    Cititi si informativa! singurul preot care tine slujbe in romaneste este sicanat de autoritatile sarbe si biserica sarba, si-a construit biserica in propria curte, etc.
    Nu le plangeti chiar asa de mila!
  • -1 (1 vot)    
    lui Observator (Joi, 21 februarie 2008, 14:55)

    Ionide Gh. [anonim]

    In anii `50 era in Piata Romana o pancarda uriasa cu calaul Tito cu barda in mina din care curgeau picaturi de singe. Granicerii sirbi ii impuscau pe romani. Romania a fost aceia care a propus excluderea Jugoslaviei din Comintern. Sirbii sint slavi isi urmeaza calea panslavismului condus de Rusia iar romanii sint de origine latina si tara ns. este o tara francofona si am intrat in NATO si UE. Evident ca vrem relatii bune cu toti vecinii dar ,,prieteni traditionali" ai sirbilor.......in limite scrise de mine mai sus
    • 0 (4 voturi)    
      las-o moarta (Joi, 21 februarie 2008, 16:40)

      "barna si paiul" [anonim] i-a raspuns lui Ionide Gh.

      Gresit ! granicerii romani ii impuscau pe romani.Daca suntem de origine latina , atunci de ce suntem de religie Ortodoxa?. Tarile de origine latina sunt catolice. Sa nu mai vorbim noi..........totdeuna am tradat - in functie de interese.
      • +2 (2 voturi)    
        Prostie romaneasca la patrat (Joi, 21 februarie 2008, 19:50)

        Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui "barna si paiul"

        Da, am tradat, dar astazi Romania este o tara mare comparativ cu vecinii ei, si cu sanse foarte reale de a deveni si mai mare si mai puternica prin unirea cu Moldova.

        Ce inseamna asta ? Inseamna ca tradarea a fost decizia corecta.

        Notiunea de tradare exista la nivel de vecini, amante, sotii .... dar nu exista la nivel de tara. La nivel de tara nu exista decat un singur concept: interes national, invins sau invingator.

        Daca aveam coloana vertebrala si acum 2 treimi din romani ar fi trait in alte tari (asa cum s-a intamplat cu ungurii) era mai bine ? La ce ti-ar fi ajutat rahatul de “coloana vertebrala” intr-o asemenea situatie ?

        Mergi mai departe si leapada rusinea acestor “tradari”. Sa fii roman nu inseamna sa fii perfect, dupa cum nici sa fii american, ungur sau rus nu inseamna sa fii perfect. Lasa aberatiile astea cu “vine colective” in spate si fii mandru ca esti roman.

        Sa inteleg ca daca erai rus, pana acum iti taiai deja venele ? Nu exista vecin al Rusiei la care rusii sa nu le fi infipt cutitul in spate la prima ocazie favorabila. Si inca nu am auzit de nici un rus care sa moara de grija natiilor pe care le-au mintit, atacat, tradat sau furat.
        • 0 (0 voturi)    
          interesant (Vineri, 22 februarie 2008, 10:39)

          domi [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

          Interesant este cum la romani de a trada este o activitate obisnuita! Foarte, foarte laudabil!
          Intr-adevar acest popor a ajuns unde a ajuns cu tradare, noroc si spor la inmultire. Bravo!
      • 0 (0 voturi)    
        Tradare? (Joi, 21 februarie 2008, 21:25)

        bla bla bla [utilizator] i-a raspuns lui "barna si paiul"

        Cati ani ai? Inca mai crezi in Mos Craciun? Tu ai impresia ca aliantele se formeaza ca sa poata iesi reprezentantii tarilor/organizatiilor la un gratar?
        Normal ca sunt interese si normal ca fiecare si le urmeaza. Tu ai impresia ca americanii si-au pus baze in Romania ca sa ne apere pe noi de rusii cei rai?

        Tradare? Nu, domnule. Interes!
  • 0 (0 voturi)    
    Interesant! (Joi, 21 februarie 2008, 14:58)

    Cris [anonim]

    Foarte interesante cele 2 discursuri.
    Tadici a precizat clar ca nu vor recunoaste Kosovo, dar ca nu vor recurge sub nici o forma la forta, ceea ce e bine pt Serbia si ii da o sansa de aderare la UE. In plus, Tadici poate merge la mitingul de azi de la Belgrad cu un mesaj foarte clar din partea UE.
    Faptul ca domnul Basescu a spus ca Belgradul trebuie sa discute cu Pristina mi se pare corect. Sarbii nu trebuie sa recunoasca Kosovo dar e necesar un oarecare dialog pt ca e in joc soarta sarbilor de acolo.
    Se pare ca pozitia Romaniei de nerecunoastere a Kosovo ne va aduce in viitorul mai mult sau mai putin indepartat si unele avantaje economice.
    Sigur, probabil ca va trebui sa recunoastem kosovo cand se va pune problema aderarii acestui stat fantoma la UE, dar asta mi se pare ca nu se va intampla in urmatorii 15-20 de ani, avand in vedere ce se intampla acolo (condusi de teroristi cu acte in regula). Si dupa declaratiile de ieri ale comisarului Rehn, se pare ca UE nu e dispusa sa cheltuie aiurea banii contribuabililor europeni in kosovo.
    • +1 (1 vot)    
      sirbilor, sunt alaturi de voi (Joi, 21 februarie 2008, 23:22)

      kossovopolje [anonim] i-a raspuns lui Cris

      Base a gafata again. Crede oare ca sirbii pot fi pacaliti asa usor precum supusii sai cind ii trimite sa discute cu Pristina? Daca discuti, insemana ca implicit ii recunosti!
      Iar cu UE, iarasi, ce sa discute? Sa-i roage frumos sa se razgindeasca?
      E elementar, se invata si din filme...

      In clipa de fata Serbia nu mai are ce astepta de la UE, nu mai are deloc nevoie de UE. Pentru ei, mai rau nu se poate si singurul lor aliat constat a fost Rusia. Cretinii din UE i-au impins in situatia asta de no choice iar desteptii de la Bucuresti nu vad ca licuriciul caruia ii s...m p...a tocamai ne-a facut cadou doua granite cu Rusia.
      Nenorocirea e ca intodeauna cind Romania a fost prinsa intre Rusia si Serbia a pierdut - cititi istoria!

      Apoi, cam ce sa discute ci triburile alea de ev mediu care sunt albanezii? Cam in ce termeni? cam despre ce?
      Cu violatorul copilului tau sau la mamei tale "stabilesti un canal de comunicare" sau ii dai cu sapa in cap instant?

      Iar in privinta interesului national vs pupicurism, va aduc aminte ca suntem in plina epoca fanariota, in care numerosii Voda (ca, din pacate, sunt multi) de azi dau tribut Portilor (ca, dn pacate, sunt mai multe) cu singurul scop de a-si rotunji averea personala.
      Restul e serial tv.
    • 0 (0 voturi)    
      Corect ! 100% de acord cu Cris (Vineri, 22 februarie 2008, 8:22)

      Martin [anonim] i-a raspuns lui Cris

      as mai adauga ca pozitia noastra ne poate aduce nu numai ceva avantaje economice, dar si un rol diplomatic important intre SErbia si UE. Nu e putin lucru, pentru pozitia Romaniei in zona si in UE.
      In plus atitudinea si pozitia Presedintelui Basescu are adeziunea masiva a romanilor.
  • -1 (3 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 21 februarie 2008, 16:37)

    [anonim]

  • +1 (1 vot)    
    Domnule Tadici, (Joi, 21 februarie 2008, 18:46)

    Imperialistu' [anonim]

    SUntem alaturi de voi, dar aduceti-va aminte ca in Serbia traiesc romani ale caror drepturi nu sunt recunoscute. Daca suntem - si adevarul este ca am fost - prietenii Serbiei, comporati-va si voi ca fata de niste prieteni.

    Kosovo este Serbia.
  • +1 (1 vot)    
    Da, ar cam fi vremea (Joi, 21 februarie 2008, 21:29)

    Rollo Tomasi [anonim]

    Da, ar cam fi vremea sa stea de vorba despre chestii serioase. Ar fi trebuit sa procedeze in acelasi mod in care a procedat in cazul Muntenegru. In loc sa lase sa se puna problema aderarii la UE in schimbul recunoasterii independentei, ar fi trebui sa puna problema independentei Republicii Sarbska din Bosnia. In acest fel, probabil ar fi iesit mai putin sifonata din aceasta poveste.
  • 0 (0 voturi)    
    Minunea care a tinut trei zile (Vineri, 22 februarie 2008, 12:15)

    Fara diplomatie [anonim]

    Nu vad ce subiect de discutie s-ar putea infiripa intre Boris Tadici, presendintele legitim al sarbilor si traficantii de droguri si carne vie din Kosovo.

    Deci pozitia lui Base' este din nou duplicitara... bazata pe mesaje transmise de UE catre sarbi prin intermediul lui.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by