Analiza HotNews.ro:

Catedrala Mantuirii Neamului relanseaza discutia despre influenta Bisericii Orotodoxe asupra politicienilor

de Liana Anghelescu HotNews.ro
Vineri, 25 ianuarie 2008, 17:07 Actualitate | Esenţial

 documente
Catedrala Mantuirii Neamului, care se va inalta pe o colina in spatele Palatului Parlamentului, va costa in jur de 400 de milioane de euro, sustin reprezentantii Bisericii Ortodoxe Romane. Constructia a primit deja printr-o ordonanta de urgenta 11 hectare de teren, urmand ca jumatate din fonduri sa fie alocate de Guvern. O parte a societatii civile contesta constructia, caracterizand-o drept masura populista a partidelor aflate in criza de electorat. Mai mult, aceasta masura "e si inechitabila si la limita constitutionalitatii", spune fostul presedinte al ProDemocratia, Cristian Parvulescu, care acuza ca Biserica „face presiuni asupra factorilor politici”.

Construirea Catedralei Mantuirii Neamului este un vis secular al Bisericii Ortodoxe Romane (BOR). „Cladirea va fi intr-un stil bizantin romanesc, o catedrala care sa tina cont de arhitectura bizantina romaneasca cu o capacitate de 4-5000 de locuri. Important va fi pridvorul, unde vor fi ilustrate scene cu biserici reprezentative din toata tara”, descrie proiectul preotul Constantin Stoica, purtatorul de cuvant al BOR.

“Catedrala va include si o cladire anexa, pentru personalul auxiliar, cu sala de conferinte, cu toate cele necesare unui complex al catedralei moderne. O parte de parcare, dar in egala masura si spatii verzi. Acolo va fi un parc si o piata mare in fata care sa permita prezenta unui important numar de credinciosi, la marile evenimente din viata bisericii”, a mai spus Stoica.

Purtatorul de cuvant al BOR sustine ca pentru Catedrala Mantuirii Neamului se vor cheltui aproximativ 400 de milioane de euro. “Din experienta construirii de locasuri de cult si din ceea ce spun specialistii, jumatate din suma reprezinta  ridicarea structurii catedralei, sau la rosu cum se spune in limbaj tehnic, restul insemnand finisajele”, a declarat Stoica.

Ideea inaltarii Catedralei Mantuirii Neamului apartine primului patriarh al Romaniei, Miron Cristea, care a vrut sa se construiasca o Catedrala Patriarhala, pentru ca actuala catedrala apartine Mitropoliei Munteniei si Dobrogei, practic Arhiepiscopiei Bucurestiului.

CATEDRALA CU BANI DE LA GUVERN

In 2005, printr-o ordonanta de urgenta, Executivul transfera o parcela de 11 hectare de teren din proprietatea publica a statului in propretatea privata a statului, oferindu-o apoi BOR, cu titlu gratuit. Iar, in decembrie 2007, Parlamentul Romaniei adopta o lege cu un singur articol care prevede ca „fondurile destinate construirii Ansamblului Arhitectural Catedrala Mântuirii Neamului vor fi asigurate de către Patriarhia Bisericii Ortodoxe Române, de către Guvernul României, în limita sumelor alocate anual cu această destinaţie prin bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor, precum şi de către autorităţile administraţiei publice locale”.

Aceasta prevedere a fost contestata atat de o parte a societatii, dar si de Executiv, dupa cum sustine ministrul Culturii, Adrian Iorgulescu.

“Guvernul nu a fost de acord. A dat aviz negativ propunerii venite din Parlament, dar in Parlament s-a votat. Drept urmare, eu, ca ministru, am obligatia sa indeplinesc o hotarare luata in Parlamentul Romaniei. Deci eu nu pot sa spun ca nu sunt de acord, pentru ca sunt cel care trebuie sa duca la indeplinire legile promovate de Parlament”, a declarat Iorgulescu pentru HotNews.ro.

TEREN PENTRU CATEDRALA, DAR SI JUMATATE DIN COSTURILE CONTRUCTIEI

Potrivit ministrului Culturii, este posibil ca Guvernul sa ofere bani pentru jumatate din constructia  Complexului Arhitectural Catedrala Mantuirii Neamului. “Pana acum nu s-au aprobat sume, s-a aprobat un principiu. Exista un proiect de lege care spune ca Executivul poate sa contribuie cu 50% din valoare, dar asta esalonat. Pentru 2008, Ministerul Culturii, nu are niciun ban in buget pentru Catedrala, pentru ca nu stim cat va costa acest proiect. Probabil ca anul acesta vom avea doar o prima faza a proiectului si vom contribui cu o suma nesemnificativa”, a declarat pentru HotNews.ro Adrian Iorgulescu.

Pe de alta parte, presedintele ONG-ului Solidaritate pentru Libertatea de Constiinta, Remus Cernea, spune ca este posibil ca BOR si Guvernul sa aloce peste 400 de milioane de euro pentru constructia Catedralei.

"Patriarhia doreste sa realizeze un complex care nu poate fi deocamdata estimat. Sa va dau un exemplu: catedrala Ortodoxa din Moscova, din Piata Rosie, care a fost recladita acum cinci-sase ani. Aceasta a costat doua miliarde de euro. S-a spus ca va costa 400 de milioane de euro, desi nu s-a facut nici un proiect. Costurile vor fi date de acest proiect arhitectural, care va trebui sa tina seama de problemele tehnice, pentru ca sub acel teren sunt tuneluri, niste cabluri, puturi de apa", a spus pentru HotNews.ro, presedintele organizatiei.  

Remus Cernea a mai spus ca organizatia pe care o conduce are in vedere doua actiuni in justitie. “Una legata de ilegalitatea felului in care a fost acordat terenul de 11 hectare, in valoare de 200 de milioane de euro, si una legata de suma de 30 de milioane acordata ilegal de Guvern in toamna. Am depus deja, la Guvern, o plangere prealabila legata de cei 30 de milioane de lei. Asteptam raspuns si in functie de acesta vom demara actiunea in instanta in viitorul apropiat”, ne-a mai spus el.

PARVULESCU: TOTUL SE EXPLICA PRIN PRESIUNEA BOR ASUPRA FACTORILOR POLITICI

Cristian Parvulescu, analist politic si fost presedinte al ProDemocratia, contesta politica Parlamentului si Guvernului prin care se aloca bani construirii Catedralei Mantuirii Neamului.

“O astfel de politica  trebuie sa fie egala fata de toti participantii la o anumita practica, fata de toate cultele si fata de toate organizatiile neguvernamentale. Pentru ca, in ultima instanta Biserica Ortodoxa, chiar daca dispune de un regim juridic special se inscrie in categoria mai larga a organizatiilor neguvernamentale, pentru ca nu ne referim aici la un domeniu religios, ci unul legat de politica proprietatii. Este si inechitabil si la limita constitutionalitatii”, a declarat pentru HotNews.ro Cristian Parvulescu.

Analistul este de parere ca “totul se explica prin presiunea pe care Biserica Ortodoxa Romana o realizeaza in mod constant asupra factorilor politici care, aflati in criza de autoritate, incearca prin astfel de masuri sa castige popularitate”.

Ca exemple de “presiuni ale Bisericii”, Parvulescu aminteste de dezbaterea legata de predarea religiei in scoli, problema icoanelor in spatiul public, refuzul unor inalti prelati de a se prezenta in fata CNSAS-ului.  

“Din punctul meu de vedere, denumirea Catedrala Mantuirii Neamului este nefericita pentru ca Ortodoxia, asa cum o stiu, este o religie universalista, altfel spus este deschisa oricui, iar o Catedrala a Mantuirii Neamului trimite la o sigura dimensiune etica. Dincolo de simbolica religioasa a Catedralei Mantuirii Neamului, e vorba despre un autentic program politic, nu un program religios”

+ SHARE      
  
2176 vizualizari
  • +1 (3 voturi)    
    afacere necurata (Vineri, 25 ianuarie 2008, 17:41)

    catedrala neamului [anonim]

    Interesanta afacere!
    Statul da din banii nostri-ai tuturor indiferent de credinta-pentru ca "unii"sa-si faca palate la care apoi sa platesc taxe...pentru ca sa-si duca mai departe acesti indivizi/clan afacerile in numele si pentru Domnul...

    Domnul lor cel aducator de averi...
    • +1 (1 vot)    
      HahaHaHa... te oftici? te ia cu durere la ficat ? Bravo! Nu esti singurul care s-a opus, ia un numar si stai la coada :)))) (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 11:50)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui catedrala neamului

      HahaHaHa... te oftici? te ia cu durere la ficat ? Bravo! Nu esti singurul care s-a opus, ia un numar si stai la coada :))))
  • -4 (6 voturi)    
    libertatea de constiinta? (Vineri, 25 ianuarie 2008, 17:55)

    cici [anonim]

    astia cu "libertatea de constiinta" au distrus crestinismul in franta in ultimele sute de ani si dintr-o tara ghidata de morala crestina si de frica de Dumnezeu a ajuns o tara deplorabila, amorala si in descompunere, chiar daca nu toti vad asta cu limpezime. asta pentru ca degradarea morala nu este asa vizibila precum mocirla sau asfaltul.

    acum i-a venit randul Romaniei (dar si tarilor ortodoxe din zona) sa fie supusa presiunilor anti-crestine, sub diferite pretexte, cum ar fi modernitatea, toleranta, egalitatea, libertatea de constiinta. toate vorbe goale, daca te uiti mai bine.

    si ce ni se propune in numele libertatii de constiinta? desfranarea, descrestinarea, pornografia, homosexualitatea, violenta, drogurile... toate relele pamantului.

    lasati libertatea de constiinta a acestui neam in pace, sa-si vada linistit de trairea ortodoxa, sa-si faca biserici, sa se roage, sa-si intemeieze o familie sub Taina Cununiei, sa faca copii si sa si-i creasca in duhul binecuvantat al iubirii Sfintei Treimi: Tatal, Fiul si Sfantul Duh! Amin!
    • -3 (3 voturi)    
      bravo (Vineri, 25 ianuarie 2008, 18:40)

      ice [anonim] i-a raspuns lui cici

      bravo cici!Doamne ajuta tie si la toata familia.
    • +1 (5 voturi)    
      x (Vineri, 25 ianuarie 2008, 19:13)

      iul [anonim] i-a raspuns lui cici

      draga cici daca ai nevoie de biserici construieste-ti-le pe banii tai nu pe ai mei
      • -2 (2 voturi)    
        :) (Vineri, 25 ianuarie 2008, 23:25)

        ice [anonim] i-a raspuns lui iul

        si ce o sa faci x?cum protestezi?de acord cu tine nici eu nu vreau sa fiu fortat sa fac ceva ce nu imi place..insa..cam nu prea se poate face nimic nu?
        • +1 (1 vot)    
          poti sa faci daca vrei (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 9:22)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui ice

          - strangi semnaturi, initiezi un referendum..
          - te plangi la ue, haga, onu... samd ca esti ateu si-ti ia statul banii si face catedrala ortodoxa..
          - ceri sa faca o alta cladire direct proportionala cu nr de atei din romania.. evident tot cu scopuri culturale, dar mai practice decat vorbitul cu prieteni imaginari si datul de bani la preoti care cred (sau nu!) ca au acelasi prieten imaginar ca si tine.. :)
    • +2 (2 voturi)    
      Suedia (Vineri, 25 ianuarie 2008, 19:24)

      Andrusk [anonim] i-a raspuns lui cici

      Suedia este o tara cu o populatie 85% atee.Norvegia si Danemarca se invart in jurul la 70-80%.Ce ai de spus legat de asta?
    • 0 (4 voturi)    
      Sunteti dusi cu pluta... (Vineri, 25 ianuarie 2008, 19:25)

      flexy [anonim] i-a raspuns lui cici

      Nu lipsa religiei e problema frantei..
      Problema frantei coincide cu problema romaniei si a intregii umanitati... mai exact... inteligentza e constanta desi populatia lumii e tot in crestere.
      Oamenii destepti sunt tot mai putini si tot mai putin auziti din cauza ca natiunea e plecata la servici si copii stau mai mult pe MTV si se uita la Jackass. In numele libertatii de constiinta nu ti se propune nimic tembelutzule ... daca faci vro tampenie e alegerea ta... asa cum acuma e alegerea ta sa crezi in mituri religioase tot in numele libertatii de constiinta.
    • +1 (1 vot)    
      CRESTINISMUL IN FRANTZA (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 0:40)

      Conciliant [anonim] i-a raspuns lui cici

      Nu stiu de unde atzi scos declinul crestinismului in Fr? Fr e stat laic, biserica nu subventionata de stat.Preotzii sunt platitzi de comunitate. Pot sa va spun ca in Bretagne bisericile sunt pline Duminica.
  • +3 (5 voturi)    
    biserica mantuirii burtilor nesatule ale popilor (Vineri, 25 ianuarie 2008, 18:00)

    NS [anonim]

    in loc sa dea banii la niste oameni saraci (si sunt destui!!!) umfla burtile preasfintitilor, mincinosilor si fostilor securisti de preoti

    sa ne gandim care a fost misiunea lui isus pe acest pamant, in nici un caz constuctia a hurdugii de biserici si sa nu uitam ca i-a scos pe preoti cu biciul de prin lacasuirle sfinte pentru ca devenisera prea hapsani si betivani

    niste biciuri de astea pe spatle preotilor si putin trimisi sa munceasca, prea castiga numai din cantat, plus influenta cat carul intr-o tara laica

    cat mai multe babe, lumanari si colaci
  • +2 (4 voturi)    
    Sa le fie rusine (Vineri, 25 ianuarie 2008, 18:18)

    dff [anonim]

    Tara arde si baba se piaptana.
    Bine ca fac atata tevatura cu Catedrala si nu i-am auzit vreodata sa lupte pentru infiintarea vreunui camin de copii sau azil de batrani.
    Astia nu sunt preoti ci sacali dornici de inavutire.
    S-au obisnuit sa forteze constructia bisericilor si a caselor parohiale aferente la fiecare colt de cartier sau de sat. Ne este lehamite de acesti pretinsi slujitori ai Domnului ce se insinueaza cu de-a sila in vietile noastre.
  • -2 (4 voturi)    
    bull-s**t (Vineri, 25 ianuarie 2008, 18:23)

    alex [anonim]

    Numele de Catedrala a Mantuirii Neamului simbolizeaza nu ca neamul romanesc este mai presus decat celelalte (contrazicand astfel spiritul universalist al religiei ortodoxe) ci aceea de mantuire (iertare) a neamului romanesc (care a asistat pasiv la distrugerea a aproape 50 de biserici in zona unde urmeaza a fi construita catedrala, care si-a omorat conducatori etc.). Accentul sta pe mantuire, nu pe neam.

    Iar legat de finantarea partiala de catre bugetul de stat nu vad care e problema. La fel guvernul poate finanta un monument in Targu-Mures al reconcilierii romano-maghiare s.a.m.d. pentru a fi "politically correct".

    ONG-urile (ca reprezentanti ai societatii civile) ar trebui sa isi vada de treaba lor care este intarirea solidaritatii sociale si nu dezbinarea societatii.
    • +3 (5 voturi)    
      bati cimpii (Vineri, 25 ianuarie 2008, 20:16)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui alex

      Mai lasa-ma cu prostia ca poporul roman "si-a omorit conducatorii" de parca ar fi mare nenorocire. Cred ca nu exista popor sa nu o fi facut, iar unul ca Ceausescu o si merita... Daca vrei sa fii iertat, n-ai decit sa te flagelezi... PE BANII TAI
    • +2 (4 voturi)    
      mantuirea neamului (Vineri, 25 ianuarie 2008, 20:27)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui alex

      Daca e vorba de "mantuire, ca s-au distrus aproape 50 biserici", atunci sa-i spuna "Catedrala Mantuirea Mamii lor de securisti imputiti si ticalosi"!
      In ce ma priveste, eu nu cu ziduri de beton ma mantui, nu mai vb. ca n-am "asistat pasiv" (cum au facut de fapt turnatorii dintre popi).
  • -3 (5 voturi)    
    parvulescu (Vineri, 25 ianuarie 2008, 18:33)

    ice [anonim]

    eu unul nu inteleg kre e problema d-lui parvulescu.
    se spune k ar fi analist politic si fost presedinte al nush carei organizatii..analist politic cred k e tot romanul si uneori le gandeste mai bine dekt dumnealui.
    ori domnule parvulescu am si eu o intrebare pentru dumneavoastra..se pare ca o majoritate covarsitoare in Romania sunt crestini-ortodocsi si mai cred ca e indreptatit proiectul in stadiul in care este.nu stiu in ce masura credeti sau nu in Dumnezeu sau cat dati pe la biserica dar vorba dumneavoastra (in limita constitutionalitatii) as spune eu in limita religioasa.Numai bine va doresc si analize mai interesante pe subiecte strict politice, dar probabil k nu mai sunt subiecte foarte proaspete la ora actuala:cu norica nicolai a ramas ca in tren,cu elodia la fel trebuie sa se gaseaca ceva nu?
    • +3 (5 voturi)    
      esti tembel (Vineri, 25 ianuarie 2008, 20:18)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui ice

      Ia vezi citi dintre romanii "majoritar crestin-ortodocsi" (covirsitor, ca sa te citez) vor sa se construiasca biserici pe banii lor? N-ai decit sa donezi, daca ti se pare corect. Eu nu sint de acord
    • +4 (6 voturi)    
      majoritarii (Vineri, 25 ianuarie 2008, 20:32)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui ice

      Daca "majoritatea covarsitoare in Romania sunt crestini ortodocsi", inseamna ca nu e nici o problema sa adune personal banutii pt. catedrala, cotizand ei personal din banii lor... 30 euro de la fiecare (incet-incetinel, considerand ca 80% sunt ortodocsi) si gata! Dar din dar se face Rai!
      De ce sa ceara banii de la guvern? Guvernul are bani de bagat in cu totul alte lucruri, care tin de o adminsitrare buna a tarii, nu de cat de pacatoase sunt sufletele cetatenilor...!
  • +1 (3 voturi)    
    oare cati km de autostrada se faceau din banii aia (Vineri, 25 ianuarie 2008, 18:36)

    gigi [anonim]

    oare cati oameni n-ar mai fi murit daca s-a fi facut km respectivi...?
    • +1 (3 voturi)    
      pt gigi (Vineri, 25 ianuarie 2008, 19:09)

      ice [anonim] i-a raspuns lui gigi

      dar kti n-ar fi murit si nu ar mai muri in continuare dak s-ar respecta niste limite legale.nu zic,merg si eu tare,drumurile sunt cum sunt dar sunt cazuri de "kamikadze" veritabili pe drumurile nationale(nu putem vb de autostrazi hai sa fim seriosi).kti dintre voi nu ati vazut conducatori auto care se avanta cu viteze mari,cati nu merg sub stare de ebrietate cate si mai cate..vb unui mare clasic aflat in viata: traim in romania si asta ne ocupa tot timpul:)
  • 0 (2 voturi)    
    Tichie ! (Vineri, 25 ianuarie 2008, 20:21)

    Nicolae [anonim]

    Cate biserici ar putea fi construite cu acesti bani ?
  • +1 (3 voturi)    
    pt ice (Vineri, 25 ianuarie 2008, 20:52)

    cora [anonim]

    Sa-ti dea tie Dzeu sa faci accident vascular la Cucuietzii din deal, Salvarea sa vina la trei ore dupa, si apoi sa ramana cu o roata in groapa din sosea...
    Imi pare ca esti neam de popa (cu epoletzi) ca altfel n-ai avea idei asa anacronice si megalomane pe banii mei...
    • +1 (1 vot)    
      pt cora si restul (Vineri, 25 ianuarie 2008, 23:21)

      ice [anonim] i-a raspuns lui cora

      Sa ma fereasca Dumnezeu de ce imi doresti tu mie si sa te fereasca si pe tine si pe toti.Nu inteleg de ce esti asa revoltata pe mine??Multumesc ca nu mai stau in tara asta si nu trebuie sa suport toate astea iar ce am spus nu am spus-o asa cum crezi tu.si fii revoltata pe aia pe kre ii trimiteti toti acolo prin voturile voastre si nu am nici o idee pe banii nici megalomane nici anacronice.
      In plus cora se vede ca cineva a patit-o cu salvarea si cu drumurile nu?Zbiara si fii revoltata unde trebuie..dar nu la mine..aici pur si simplu ma exprim liber la fel si tu bineinteles insa pune problema altfel.
  • +2 (2 voturi)    
    Fariseism (Vineri, 25 ianuarie 2008, 21:08)

    Dan [anonim]

    Aduceti-va aminte simbolurile etalate de hahalerele de dinainte de 1989 : steagul pcr si poze cu tovarasul si tovarasa. Acum acelesi hahalere care ne stricau dosarul turnandu-ne la secu ca ne-am casatorit la biserica, ca ne-am botezat copii, ca mergem la biserica de sarbatori ca ne inchinam, ca purtam la piept lant cu cruce, ca ... acum se dau in vant de dragostea lui Dumnezeu. Acesti farisei din BOR si din afara BOR sunt cei care vor catedrale dar nu cu banii lor storsi de la noi ci din banii nostri.
    • 0 (0 voturi)    
      In prima jumatate ai dreptate, Dane... (Luni, 28 ianuarie 2008, 13:40)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Ma asteptam ca in concluzie sa-ti dai seama ca aceia, care s-au stropshit atunci impotriva bisericii, fac acelas lucru si acum. Da data aceasta facand insa pe "democratii", aparatorii "libertatii de constiinta", etc. adica niste farisei cum bine ziceai, ca lupul i-si schimba parul dar naravul ba! Pentru noi, astia care caraie si maraie impotriva bisericii, sunt tot aia de atunci sau urmasii lor, cel putin in felul de a gandi!
  • +1 (3 voturi)    
    Oribil proiect (Vineri, 25 ianuarie 2008, 22:28)

    marius [anonim]

    Oribil proiect din toate punctele de vedere: proportie, integrare (arhitecturala), finantare, scopul ei in timp. Aberant proiect.
    400 milioane de euro pot fi folositi pentru a ameliora viata romanilor din bucuresti.
    Intr-o romanie in care bisericile se construiesc de dragul de a fi construite, iar adevarata credinta a romanilor o vedem in imaginea romaniei si a romanilor in lume.
    Sunteti, (cei care infaptuiti proiectul), decalati de realitatile actuale.
    Din pct de vedere arhitectural construiti ca acum 200 de ani, nici macar in noile constructii nu incercati sa modernizati, biserica (institutia).
    Evoluati !!!
    • +1 (1 vot)    
      Pacat (Vineri, 25 ianuarie 2008, 23:47)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui marius

      Ortodoxia romaneasca a fost caracterizata prin constructii negrandioase, sobre, incarcate de continut dar nu tipatoare prin marime si opulenta. Noi nu am fost niciodata grandomani in rugaciunile noastre catre Dumnezeu. Pe noi ne-a caracterizat modestia si bunul simt. Proiectele de biserici romanesti au respectat pana acum acest canon arhitectural.
      Astazi insa trufia fara margini a clerului si a conducatorilor a generat un monstru arhitectonic. Ceva asemanator casei poporului realizata de Ceausescu
      Pacatul cel mare este ca si clerul ortodox romanesc si-a pierdut masura.
  • +1 (3 voturi)    
    De ce s-au grabit? (Vineri, 25 ianuarie 2008, 22:36)

    Florin [anonim]

    Preotii stiau ca peste cativa ani populatia se mai desteapta si nu mai pot construi cu 50% subventie. Sistemul de sanatate este la pamant si zilnic romanii mor cu zile fata de cetatenii altor tari cu spitale moderne, dar de fapt orice sector in Romania merge prost.
  • +1 (3 voturi)    
    arata oribil (Vineri, 25 ianuarie 2008, 22:50)

    vdfdf [anonim]

    ORIBIL!
  • +1 (3 voturi)    
    2 centi (Vineri, 25 ianuarie 2008, 23:19)

    nashu_mare [utilizator]

    Sunt cativa pe aici care nu au habar ce inseamna juma' de miliard de euro. E usor sa ii dai cand nu ii dai de la tine. Strangeti va rog, cate un milion de lei vechi de la fiecare dintre sustinatorii ideii si lasati bugetul in pace!

    Tip: Treceti si pe la Jiji ca e din acelasi material cu initiatorii acestei idei grandioase.

    Nu faceti biserici din banii mei ca nu de aia platesc impozite!
    • 0 (0 voturi)    
      Platesti bine (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 0:56)

      G [anonim] i-a raspuns lui nashu_mare

      Platesti ca sa se plimbe parlamentarii in strainatate.... Platesti licitatii trucate... Platesti justitia care inchide oameni (aproape) nevinovati si ii scapa pe cei vinovati... Platesti invatamantul ca sa scoata nestiutori pe banda rulanta... Plateste in continuare, ca platesti bine!
      Si astia care nu platim, sa strangem banii la ciorap, nu la banca (acolo poate-i ia vantu'), si sa-i tinem bine, ca pe lumea ailalta viata e grea, frate, tare grea....
      • 0 (0 voturi)    
        re (Duminică, 27 ianuarie 2008, 0:01)

        nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui G

        Intr-un mod ciudat si pervers prefer ca banii sa se duca spre aia decat spre un hocus pocus de controlat fraierii. Macar de la aia exista sansa teoretica de a ne recupera banii, din chestia asta slabe sanse. Platim si nu primim nimic, din licitatii trucate primim macar ceva inapoi.

        Si chiar si asa, adica e ok sa risipim banii pentru ca o fac si altii?
  • +2 (2 voturi)    
    Sa ma cac in catedrala voastra de jegosi (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 0:40)

    ion ion [anonim]

    sunteti niste lepre
    • -1 (1 vot)    
      ioane (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 12:26)

      ice [anonim] i-a raspuns lui ion ion

      nu consider ca este un comentariu de bun simt si aici se dovedeste nivelul de cultura al multora, dar ce sa ii ceri unui roman pur sange.aceeasi mentalitate o aveti multi:dati in stanga si in dreapta iar cand aveti voi probleme cereti ajutor si asa mai departe.si nu fac referire aici sub nici o forma la proiectul legat de catedrala ci pur si simplu pun problema legata de exprimare si mentalitate.pentru cei care vor sa ma comenteze nu au decat:nu sunt perfect ok?si kre e problema... ?
  • 0 (0 voturi)    
    sa ma ierte Dumnezeu... (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 8:02)

    Erdely Mihai [anonim]

    Ma intreb oare de unde se aloca cele 200 mil. de Euro de la stat, ups...mi-am dat seama... nu numai de la contribuabili ortodocsi ci si catolici,evrei, baptisti si oricare alt integrabil in ,,absolut,, care plateste impozite....fratilor...nu uitati ca statul nu-i ceva palpabil...statul e o idee...si precum orice idee poate fi gresita.....asta e eronata rau...
    Bine ca o sa avem unde sa ne rugam si sa ne spalam pacatele caci multe o sa mai avem cand o sa ne uitam la stirile de la ora cinci si o sa mai vedem copii ce nu au caldura in scoli..simai rau copii care nu au scoli....lasati fratilor ca o sa-i trimtem la manastiri ca le-a fi bine....si tot la cersit in strada o sa ajunga ...vezi Doamne sa stranga bani pt Sfanta Biserica...ca saraca de ea trebuie sa mai puna o piatra la Catredrala......

    Mai are rost sa spun ceva..ca deja aberez.... o sa-mi directionez 1 % din impozit pentru construirea primului lagar pentru prosti.....va felicit...numai bine.
  • +1 (1 vot)    
    Catedrala neamului? (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 9:53)

    IonFlorea [anonim]

    Constitutia prevede ca Romania este un stat laic, separat de biserica.
    Cei 400 de milioane de Euro sunt doar o cifra cu totul estimativa, de inceput, ca sa nu sperie. Costurile finale, la amploarea proiectului vor fi probabil intre doua si trei Miliarde de Euro!!
    Este nevoie de aceasta catedrala?Intradevar, este esentialmente un proiect politic, de castigare de electorat. Intotdeauna inainte de alegeri a fost resuscitat acest proiect, cu actiuni si ceremonii mai mult sau mai putin fastuoase.
    Biserica romana are deja in Bucuresti, capitala tarii, o biserica patriarhala istorica, inconjurata de toate facilitatile posibile, in special dupa ce Parlamentul s-a mutat in noul local si toate cladirile au fost restituite Patriarhiei.
    BOR are importante proprietati, evaluate la sute de milioane de Euro. Sa vanda din acestea si sa obtina banii necesari daca se vrea o noua catedrala.
    In toate orasele tarii sunt biserici in constructie si a caror finalizare nu se poate prevede, din lipsa de fonduri.Asa se va intampla si cu catedrala.
    In prezent, in Romania sunt prioritati sociale cu mult mai importante, care ar justifica utilizarea unor fonduri mai mari chiar de 400 milioane Euro: copii care cersesc pe strazi sau care traiesc in familii mizerabile, fara nici un viitor, batrani in situatii similare..Spre acestia ar trebui sa se aplece si BOR si sa-i ajute inclusiv material, construind locuri de ocrotire sociala a celor nevoiasi. Ar fi intradevar o actiune utila pentru neam, care ar ramane in istorie.
  • -3 (3 voturi)    
    Rusine (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 9:54)

    Kosmin [anonim]

    Imi e rusine cand citesc articolul asta, fatade lipsa de obiectivitate a Hotnews.ro. E clar. Fratilor schimbati agentia de stiri ca astia numai rahat mananca. Cu ce te deranjeza pe tine ca se dau 100 de milioane de la stat, cand din banii astia puteau parlamentarii sa isi cumpere masini noi, sa mai construiasca 2-3 vile, etc etc. Chiar aveti impresia ca se facea ceva cu ei!? NU SUNTETI CONSTIENTI CA TRAITI IN ROMANIA. BIne ca iau dat bisericii maca asa poate sa mai constuieste ceva...un monument in tara asta, nu de alta dar spre deosebire de TOATE tarile (si din africa) fiecare are cate o catedrala-monument istoric. Iar dvs celor care comentati in nestiinta de cauza, si crezand intro Romanie mai buna fondata pe ateism nu am ce sa mia spun. VARZA HOTNEWS.
    • +1 (1 vot)    
      Rusine (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 10:56)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Kosmin

      Rusine ca se cheltuiesc bani pentru monumente ciclopice, nu ca se cheltuiesc bani pentru biserici.
      "TOATE tarile (si din africa) fiecare are cate o catedrala-monument istoric" Caragiale sa traiasca care spunea "...toti au falitii lor pana cand sa nu avem si noi falitii nostri?"
      Avem nevoie de bani la sanatate ca mor oamenii cu zile. Avem nevoie de bani pentru pensionarii care au muncit o viata si acum nu au bani de paine. Avem nevoie de bani pentru invatamant care in marea majoritate a scolilor se desfasoara ca acum 150 de ani. Avem nevoie de bani... Avem nevoie mare de bani pentru a supravietui iar pe cler il intereseaza sa-si satisfaca vanitatea construind monumente ciclopice.
      Sa le fie rusine.
    • +1 (1 vot)    
      O Nuuuu (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 11:27)

      Andrusk [anonim] i-a raspuns lui Kosmin

      Doamne Fereste sa dea banii aia la saraci!!Mai bine facem un mastodon in mijlocul Bucurestiului sa vada europenii ca suntem shmecheri si de partea Taticului din cer.
      Cam asta zici tu nu?
    • +1 (1 vot)    
      pt kosmin (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 12:29)

      bi [anonim] i-a raspuns lui Kosmin

      draga kosmine, esti manipulator.

      1. nu-i vorba de 100mil ci 400
      2. induci fals ideea ca de acesti 400mil se cumpara masini si vile
      3. vorbesti despre catedrala minimizandu-i gigantescul atunci cand o numesti "se mai construiesrte ceva... un monument in tara asta"

      kosmine, esti plin de emotii si sper ca macar sa nu fii popa ca ar fi de rau pt cei credinciosi tie.
    • +1 (1 vot)    
      Sa va fie rusine (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 16:30)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Kosmin

      Saracia lui Isus si a sfintilor crestini mai este model astazi pentru cler? Ea simboliza lipsa de trufie intr-o lume plina de nevoi ale trupului. Mancarea care nu ajunge omului obisnuit sa-si hraneasca familia, lipsa de medicamente pentru cei batrani si bolnavi, lipsa mijloacelor necesare pentru educarea tinerei generatii, lipsa de locuinte decente, lipsa de dotare cu utilitati a milioane de gospodarii nu ii intereseaza pe acesti inalti ierarhi ai BOR. Pe ei ii intereseaza sa faca slujbe grandioase in interiorul unor monumente ciclopice chiar daca pentru asta pier de foame, saracie, frig, mizerie mii de romani.
      Sa va fie rusine si sa va pedepsesca Dumnezeu cum meritati.
  • 0 (0 voturi)    
    Stat. Fara biserica (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 11:42)

    Giordano Bruno [anonim]

    Acest articol mi s-a parut ridicol, dar -- din moment ce traim in aceasta sfanta tara a bisericii, sfinteasca-se numele sau -- totul este posibil. Deci guvernul nu are ce sa faca cu banii, sume oricat de neinsemnate, si le da bisericii. Astfel aceasta [sa nu fiu nepoliticos] ... catedrala, altundeva nu fiind nevoie de bani, va ajuta, prin rugaciuni, sau deus ex machina, nu stiu exact, dar va ajuta:
    -- sa nu mai prind gandaci in meniul servit la spital (...), si-mi va plati o parte din "onorariul" destinat medicilor, in jos pana la femeia de servici;
    -- sa nu mai stau la coada ore de ex. la posta, asteptand "hartia" (incompetenta personalului vs. era calculatoarelor)
    -- fiind (cel putin in constructie) in fiecare localitate cel putin cate o bisericuta ortodoxa: intre localitati masina imi va fi supravegheata de puterile ceresti, sau cel putin de catedrale, biserici si manastiri care o vor protejata de gropi, denivelari etc.

    (...)

    Suntem cumva intr-o tara islamista cu un regim radicalist care cunoaste mai bine vorbele bisericii decat cele ale matematicii? Sau doar se preface, rezultatul fiind insa acelasi? Suntem cumva intr-o tara, in 2008, in care nu s-a realizat ca irationala biserica nu mai are ce cauta in jurul puterii, si are dreptul de a exista numai ca o organizatie culturala, pe langa altele de acest gen? Unde nu s-a realizat ca inchinatul la icoane si moaste etc nu ajuta la nimic, ca avem nevoie de un sistem de spitale si invatamant, de infrastructura si locuri de munca, si nu de monumente istorice construite in 2008? Unde nu s-a realizat ca romana nu este singura etnie, ortodoxia nu este singura biserica in tara?
    Se pare ca da si da si da si da. Si ca cetatean pot sa aleg emigratia ca sa scap de biserica ortodoxa? Am dreptul sa aleg. Da, democratie.

    Giordano,
    ars pe rug
    • +1 (1 vot)    
      .... (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 15:52)

      Pomponette [anonim] i-a raspuns lui Giordano Bruno

      Mai intai invata cate ceva despre islam si nu te mai uita atata la Fox News unde dau numai aberatii.
      Intr-o tara araba n'ai sa vezi aparand moschee cum apar la noi biserici ca ciupercile dupa ploaie.
      La noi daca te ducipe o cladire de langa Casa Poporului si te uiti in jur, vezi 6-7 biserici una langa alta.
      Romanu e prost ca da bani la popa sau la biserica inainte sa iasa. Asa ca nu ma mir ca astia profita de prostia romanului.
      Oricum pe mine ce nu mai mai minuneaza insa ma amuza este faptul ca sunt cacalau de constructii sfiinte care au uite asa:
      - Ferestre sparte,
      - Biserica cu geam termopan
      - Tencuiala care iti cade in cap
      - Pereti blank sau cu sfiinti semi-inceputi
      - Boxe mari frumos puse la vedere sa vada taranu a el are pioneer nu orice
      - Mizerie peste tot
      - etc
      Colosul ala o sa fie contruit si o sa-l termine la pastele cailor. Atatia bani sa dai pt asa ceva. Da inteleg ca lumea se inghesuie de pasti sa ia lumina dar totusi...I am speechless!
      E intregul Bucuresti pe cale sa se darame, vechiile cladiri sunt infestate de tigani care fura curent. Uneori chiar imi vine sa plang cand merg pe la universitate si vad in ce hal arata cladirile alea.
      Ce mai traim intr-o tara de rahat unde kitsch-ul e la putere si prostia e mai puternica decat religia.
      • 0 (0 voturi)    
        Mai, Pomponette (Luni, 28 ianuarie 2008, 17:00)

        Paraschiv [anonim] i-a raspuns lui Pomponette

        vad ca esti foarte nefericit. I-mi dau seama ce mare nenorocire este pentru tine sa traiesti intr-o tara, cum spuneai, "de rahat unde kitsch-ul e la putere si prostia mai puternica decat religia" (remarc totusi ca chiar si dupa parerea ta prostia este opusul religiei). Te compatimesc. Dar dece mai stai in aceasta tara, dece nu te intorci de unde-ai venit, unde totul e asa de frumos si de bine? Sau nu e chiar asa de frumos si de bine?
    • 0 (0 voturi)    
      Te intreb (Luni, 28 ianuarie 2008, 15:06)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Giordano Bruno

      Gioardano, vad ca ai ceva impotriva bisericii si ceva mai multe impotriva bisericii ortodoxe romane. Dar te intreb: daca alegi asa cum ziceai calea emigratiei, crezi ca acolo n-ai sa intalnesti biserica. Oare nu stii ca vei intalni biserica peste tot in Europa si In America si in multe alte tari.Iar acolo unde nu vei intalni biserica vei intalni sinagoga, moschee sau templu budist. Lacasuri sfinte vei intalni peste tot. Ce o sa faci? Vei pleca pe alta planeta?
  • +1 (1 vot)    
    sunteti dementi (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 12:43)

    CrownOfNegativity [utilizator]

    cu 400 de milioane de euro se pot face alte lucruri mult mai importante decat satisfacerea viselor unor asa zisi oameni ai lui dumnezeu. carpiti macar bulevardele din bucuresti peste care iarna a trecut ca bombardamentul. moaaa. 400 DE MILIOANE? nici nu pot sa imi imaginez ce as mai putea face cu banii aia daca i'as avea la indemana [si nu zic pentru mine, ci in slujba societatii, daca as avea o functie publica]
  • -2 (2 voturi)    
    E bine sa se construiasca (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 13:22)

    Bogdan [anonim]

    Eu zic sa se construiasca... E o investitie... Costa mult, dar daca e facuta cum trebuie isi va scoate banii de multe ori... Spre exemplu Castelul Neuschwanstein din Bavaria a dus la faliment Bavaria din aceea vreme si regele Ludovic a fost suspendat din cauza lui. Dar si-a scos pana acum investitia de cateva ori bune (in aproape 130 de ani), si asta fara a calcula beneficiile aduse indirect... Din punctul meu de vedere Bucurestiul sta prost la capitolul obiective turistice, si ar avea nevoie de cateva noi...
    Investitia totusi nu ar trebui suportata de guvern, ci de biserica (donatii). Terenul cred ca e ok ca a fost dat pe degeaba, dar mai departe efortul ar trebui sa fie al bisericii...
    Cat despre design, cred ca se mai poate lucra la el... E o chestie de gust, care depinde de la om la om. Mie imi aseamana cu prea mult cu catedrala din Timisoara spre exemplu (parca asta un pic mai rotunjita) si cu alte catedrale din tara care au fost concepute sau realizate in perioada comunista. Ar trebui un design mai nou, care sa reflecte schimbarea...
  • +2 (2 voturi)    
    taxati! (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 14:05)

    Dragomiri [anonim]

    Taxati bisericile si cultele! Daca vor bani de la buget sa contribuie!
  • -2 (2 voturi)    
    tovarasi (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 14:23)

    bec [utilizator]

    dar daca terenul si fondurile (fundurile?) ar fi fost date unui centru pt minoritatile persecutate adinc si pro-fund de homosexuali si lesbiene, sa vedeti ce incintati ar fi fost tovarasii cernea si parvulescu. Sa vedeti atunci ce masura echitabila si care de mult se cerea, cum ar fi avansat Romania pe noi culmi de progres si civilizatie....,bla, bla, bla,......
    • +1 (1 vot)    
      Cetatene (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 15:26)

      ANDRUSK [anonim] i-a raspuns lui bec

      Te-ar deranja daca s-ar construi o moschee langa catedrala, din banii musulmanilor (donatii) ? Ar fi haios rauuuuu. Ar avea dreptul si nu ar incalca separatia biserica-stat.
      Nu stiu ce legatura au homosexualii si lesbienele cu articolul asta, postarea ta denota faptul ca esti cam obsedat de ei.
  • -2 (2 voturi)    
    sa plateasca hotii (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 16:50)

    crestin ortodox [anonim]

    ce mare lucru 400 mil. EURO. Daca s-ar recupera numai banii furati de Vantu si s-ar construi 2 catedrale
    • +1 (1 vot)    
      Ce mare lucru? (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 17:28)

      dedeiu [anonim] i-a raspuns lui crestin ortodox

      Pai e mare fiindca la BOR e pe fata.
  • +1 (1 vot)    
    Economia mantuirii neamului (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 16:54)

    X [anonim]

    Bill Gates da 245 milioane EUR pentru construirea de ferme in tari sarace, iar in Romania BOR si Guvernul vor sa scoata 400 mil.EUR pentru construirea catedralei mantuirii neamului. E evident ca se doreste ca neamul romanesc sa se mantuiasca inaintea lui Gates. Macar de-ar fi asa...
    • 0 (0 voturi)    
      erata (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 17:17)

      X [anonim] i-a raspuns lui X

      corect este: Bill Gates da 208 milioane ...
  • -2 (2 voturi)    
    in concluzie (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 19:19)

    ice [anonim]

    toata lumea se cearta..toata lumea "da din taste" si finalul care este?fiecare e cu parerea lui si cred ca aceste comentarii referitoare la subiect sunt o forma a tuturor de a se exterioriza,de a-si spune of-ul si supararea atat de pro cat si contra..
    doar de curiozitate va las link-ul acesta:
    http://www.catedrala.ro/

    P.S:nu sunt perfect,dar cel putin servesc de exemplu negativ pentru atei si alte culte..am o gramada de minusuri observ si ma astept si la mai multe:)) va multumesc fanilor!
    • +1 (1 vot)    
      Poftim? (Sâmbătă, 26 ianuarie 2008, 21:20)

      Andrusk [anonim] i-a raspuns lui ice

      Te-ai gandit vrodata ca unii dintre noi suntem crestini?In perceptia ta, sa inteleleg, cei care nu sunt de acord cu ridicarea catedralei din banii publici nu sunt crestini. BRAVO !!
      • 0 (0 voturi)    
        Despre catedrala (Duminică, 27 ianuarie 2008, 4:11)

        Gelu [anonim] i-a raspuns lui Andrusk

        Cand s-a pus initial problema ridicarii Catedralei (acum mai bine de 10 ani) am fost impotriva, considerand ca "Dumnezeu nu locuieste in lacasuri zidite de maini omenesti" si ca ar fi mai degraba un act de trufie din partea unui popor in mijlocul caruia, dupa '90, s-au savarsit milioane de avorturi. Dar am constatat ca ma aflam de aceeai parte a baricadei cu multi dintre cei ce dispretuiesc credinta crestina, fara sa o cunoasca, si trateaza cu superficialitate ceea ce inseamna spiritualitate crestin ortodoxa. Nu as avea nimic impotriva ca si alte culte sa fie ajutate cu bani de la buget - proportional cu numarul de credinciosi. Consider ca Biserica trebuie sa ramana mai presus de politica (de retinut faptul ca preotii nu mai au dreptul sa candideze), dar nu cred ca statul trebuie separat de biserica in sensul strict al cuvantului, atata vreme cat unii dintre noi, cetateni ai statului, ne consideram fii ai Bisericii. E o mare mahnire faptul ca Biserica, in mijlocul careia s-a nascut scoala, a ajuns astazi de batjocura, in parte si din vina unora dintre noi, si din vina unora care s-au preotit fara sa constientizeze imensa responsabilitate pe care trebuie sa si-o asume.
        Multe afaceri s-au desfasurat departe de ochii lumii, multe furturi din avutia nationala. N-a protestat nimeni impotriva lor, pentru ca n-a stiut nimeni, s-au facut pe ascuns. Catedrala e insa "la vedere", un semn ce "starneste impotriviri" . Dar "portile iadului nu o vor birui"...
        • 0 (0 voturi)    
          Pt. Gelu (Duminică, 27 ianuarie 2008, 20:02)

          Florinel [anonim] i-a raspuns lui Gelu

          Furturile ascunse sau mai putin ascunse, au fost cunoscute de inaltele fete bisericesti si nu au scos nici un sunet timp de 18 ani. Sunt oameni super-scoliti cu minti ascutite, nu au servici de 12 ore ca sa nu citeasca ziarele. Desi poporul furat ca-n codru era cel ortodox roman. Vorbesti de spiritualitatea ortodoxa de parca ai fi studiat profund celelalte religii si ai ajuns la concluzia ca ceilalti sunt vulgari si superficiali. In marile centre ortodoxe coruptia a fost si este ridicata, constantinopol, grecia, moscova, kiev, romania, serbia, bulgaria. Ce religie este asta care este profunda dar creaza popoare corupte?
          • 0 (0 voturi)    
            Pentru Florinel (Luni, 28 ianuarie 2008, 8:27)

            Gelu [anonim] i-a raspuns lui Florinel

            Dupa cum se poate observa din ceea ce am scris, nu mi-am exprimat in vreun fel dispretul fata de alte religii si confesiuni. Nici n-aveam cum, de altfel, atata vreme cat de exemplu crestinismul apusean (catolic) si cel rasaritean au o temelie comuna. Nu cunosc foarte bine budismul, dar exista anumite practici in unele manastiri budiste pe care nici un om de buna-credinta nu le-ar putea condamna (politistii din Thailanda, pare-mi-se, au fost trimisi la o astfel de manastire ca o masura de combatere a coruptiei; acolo li se demonstra ca pot trai foarte bine si sanatos cu o singura masa pe zi (si deci n-au nevoie sa se imbogateasca, prin spaga), li se amintea faptul ca nimeni nu e nemuritor si deci nu trebuie sa se comporte ca si cum ar fi. Un alt aspect la care m-as referi este un anumit respect pentru toate fiintele. Am vazut (pe Discovery) o manastire unde vietuiau multi caini betegi, luati de mila.
            Aducerea aminte de obstescul sfarsit si practicarea milei sunt elemente care apartin si religiei crestine. Avem nenumarate exemple in istoria Bisericii . As vrea sa-l amintesc pe Dimitrie Basarabov, patronul Bucurestiului, care din greseala a calcat cuibul unei pasari si , cuprins de parere de rau, a mers descult trei ani de zile, sau pe Vasile cel Mare care a construit spitale. Crestinismul ortodox nu indeamna nicidecum la coruptie. DImpotriva, presupune onestitate. Avem destui oameni care si-au sustinut vorbele prin fapte , si in trecut, si in contemporaneitate, iar aici ma refer la cei care l-au marturisit pe Hristos in temnitele comunismului ateu. Sa nu confundam spiritualitatea crestin-ortodoxa cu faptele unora dintre noi care se declara crestini mai mult cu vorba decat cu fapta. Asta n-ar dovedi decat faptul ca n-avem habar de ceea ce inseamna invatatura crestin-ortodoxa...
  • +1 (1 vot)    
    tara arde si baba se piaptana (Duminică, 27 ianuarie 2008, 10:04)

    sorin [anonim]

    In loc sa se faca altceva cu banii, se face o biserica care nu isi are locul
  • +1 (1 vot)    
    CARE E BAZA? (Duminică, 27 ianuarie 2008, 10:08)

    stefan cel mare [anonim]

    stefan cel mare construia cind cistiga ceva, avea ceva de marcat. Noi ce am cistigat? E o biserica fara baza. Nu acum!
  • +1 (1 vot)    
    Frumoasa dar inutila (Duminică, 27 ianuarie 2008, 14:53)

    Cetateanul [anonim]

    Catedrala o sa fie frumoasa, dar inutila. Cu 400 milioane puteam sa integram o parte din tiganii cersetori mai ales ca si UE ne-ar fi dat ceva bani in pus. Asa scapam de un handicap istoric. Vreau sa amintesc celor care nu pricep suma ca un milion are 100 de cate 10 mii euro.
    • 0 (0 voturi)    
      Catedrala va fi intradevar frumoasa, (Luni, 28 ianuarie 2008, 14:32)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Cetateanul

      va fi un monument de arhitectura, de traditie si de frumos cu care ne vom mandrii cu totii, inclusiv ateii si lamentabilii mistocari de mai sus, in afara de cei pentru care traditia stramosilor lor si a tarii nu are nici sens nici valoare. I-i deplang, pentru ca e o mare nenorocire sa traiesti intr-o tara si o societate ale carei traditii i-ti sunt straine.
      Si vreau si eu sa amintesc celor care nu pricep ca suma de 400 de milioane la o tara de 20 de milioane inseamna 20 de Euro de caciula care si astia se platesc cam cate 20 de centi pe luna.


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|
Domnule Primar Ai vreo sesizare? Contacteaza-ti primarul!

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri