Marti seaara soferii de la societatea care asigura transportul public in Ploiesti au declansat o greva spontana, miercuri niciun autobuz nu a fost pe traseu, iar joi dimineata lucrurile au revenit la normal. De-a lungul acestui an, angajatii TCE Ploiesti au recurs de mai multe ori la forme de protest, inclusiv greve, pentru a atrage atentia asupra situatiei financiare dificile a societatii si au avertizat ca autobuzele sunt un real pericol, unele vehicule avand 40 de ani vechime. Ploiestenii au facut sesizari la Protectia Consumatorului pentru ca miercuri nu a fost asigurat transportul cu cel putin 30% din flota, cum prevede legea.

Autobuze PloiestiFoto: Hotnews

Miercuri s-au format ambuteiaje pe bulevardele mari (spre exemplu Independentei si Republicii) si situatia a fost foarte grea pentru cei care aveau de parcurs trasee lungi cu autobuzul pentru a merge la serviciu. Majoritatea calatorilor au fost furosi pentru a nu au aflat de protest decat dupa ce au stat zeci de minute in statii.

Greva a inceput marti, in jurul orei 17.00 si s-a terminat joi diminieata.

Afis pe geamul aburit al unui chosc de bilete

Pe de alta parte, soferii au spus in repetate randuri, inclusiv acum la cea mai lunga greva de la TCE, ca situatia este grava fiindca nu sunt bani de piese si o parte dintre autobuze reprezinta un pericol pentru siguranta calatorilor, mai ales ca sunt mai vechi de 1980.

Ploiestiul este printre orasele cu cele mai vechi parcuri auto de autobuze si tramvaie, dar si cu cele mai mari tarife la abonament. O calatorie costa 2 lei, dar un abonament lunar pe o linie este 85 de lei, iar pe toate liniile urbane este de 122 lei. Interesant este ca un abonament pe toate liniile, valabil o zi, este 4 lei.

In Ploiesti circula si troleibuze marca Neoplan care au fost cumparate in 2009 dupa ce orasul elvetian Lausanne le-a scos din uz. Aceste troleibuze au avut probleme, iar despre ele puteti citi aici.

Prefectul de Prahova, Madalina Lupea spunea miercuri, citata de Agerpres, ca sindicatele nu isi asuma actiunea salariatilor TCE Ploiesti care au refuzat miercuri sa iasa pe traseu.

Potrivit acesteia, angajatii nu aveau revendicari cu caracter social, salariile fiind platite la zi, insa au intrat in aceasta forma de protest pentru ca ar exista posibilitatea de inrautatire a situatiei financiare a societatii.

Directorul TCE, Nicolae Alexandri a explicat faptul ca, in urma cu aproximativ trei luni, Consiliul Local (CL) a aprobat o hotarare prin care societatea urma sa primeasca suma de 6,7 milioane de lei, reprezentand diferenta dintre venituri si cheltuieli pe anul 2016, insa pana acum plata nu a fost facuta, din cauza lipsei vizei de control financiar preventiv, iar in aceste conditii societatea nu mai poate presta activitatea.

De asemenea, in cadrul sedintei de marti a CL Ploiesti a fost respins prin vot un proiect privind esalonarea pe 24 de luni a unei datorii de 5,6 milioane lei a TCE Ploiesti.