​Articol actualizat

FOTO Moldova vrea sa fie legata de Ardeal. Aproape 2.000 de ieseni au format, sambata, un lant uman pentru sustinerea proiectului autostrazii Ungheni-Iasi-Targu Mures

de N.O.     HotNews.ro
Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 10:20 Actualitate | Esenţial

Uniti pentru Autostrada
Foto: Facebook
Aproape 2.000 de oameni au format, sambata, in centrul municipiului Iasi, un lant uman pentru a atrage atentia asupra necesitatii construirii autostrazii Ungheni-Iasi-Targu Mures, considerata vitala pentru dezvoltarea economica a zonei, printr-unul dintre cele mai de amploare actiuni civile care vizeaza investitiile.


Foto: Asociatia "Impreuna pentru autostrada Ungheni-Iasi-Targu Mures"

16.15: Potrivit organizatorilor, care citeaza Jandarmeria, ar fi participat intre 1.800 si 2.000 de oameni la eveniment. Au fost stranse peste 1.000 de semnaturi pentru construirea autostrazii.

Au fost si politicieni, dar fara insemne, au stat pe pietonal ca simpli cetateni. Oamenii au lasat multe mesaje pe Cubul marturiilor. Oamenii de afaceri au vorbit oamenilor, au stat la mese sa stranga semnaturi. Moldovenii au iesit in strada pentur un principiu, pentru ceva ce foloseste tuturor, nu pentru mancare, bani, nu pentru incalzire", a declarat pentru HotNews Daniela Simionovici, membra a Asociatiei "Impreuna pentru autostrada  Ungheni-Iasi-Targu Mures"



Foto: Asociatia "Impreuna pentru autostrada Ungheni-Iasi-Targu Mures"

14.38:  La eveniment au participat si primarul Mihai Chirica si parlamentari PSD, PNL, PMP si USR. Unii dintre acestia le-au si vorbit celor prezenti, relateaza News.ro. 

"Va felicit ca nu cedati, trebuie sa fim constienti fiecare de misiunea pe care o avem. Cine a avut de inteles o sa inteleaga", le-a spus edilul manifestantilor.

"Pe noi este presiunea sa facem autostrada. Apreciem ceea ce face societatea civila. Parlamentarii PSD sustin proiectul", a spus si Camelia Gavrila (PSD).




Foto: Asociatia "Impreuna pentru autostrada Ungheni-Iasi-Targu Mures"


11.40: Oamenii au inceput sa se adune deja pe Pietonalul Stefan cel Mare.

 
Foto: Asociatia "Impreuna pentru autostrada Ungheni-Iasi-Targu Mures"


 
Foto: Asociatia "Impreuna pentru autostrada Ungheni-Iasi-Targu Mures"

Societatea civila, oameni de afaceri si politicieni sunt asteptati, sambata, de la ora 12.00, in centrul orasului Iasi, Pietonalul Stefan cel Mare, intre Casa Patrata si Piata Unirii, intr-un manifest pentru sustinerea autostrazii A8, care, spune presedintele Asociatiei "Impreuna pentru autostrada  Ungheni-Iasi-Targu Mures", Catalin Urtoi, ar ajuta la dezvoltarea economica a zonei.

"Manifestul nostru nu este un protest, e o actiune pasnica prin care vrem sa atragem atentia politicienilor ca este nevoie de aceasta autostrada daca vrem sa aduce plus valoare, regiunea nu se poate dezvolta daca nu realizam aceasta autostrada. Dar daca guvernantii raman surzi apelului nostru, atunci actiunile noastre se vor transforma in protest. Avem aeroportul, care este foarte bun, este un succes, dar firmele mici si mijlocii cu ce isi transporta marfurile? Avem nevoie de aceasta autostrada. Noi vrem sa prindem bugetul pe 2018, pentru realizarea studiului de fezabilitate si proiectarea autostrazii", a declarat pentru Hotnews Catalin Urtoi.


Foto: Asociatia "Impreuna pentru autostrada Ungheni-Iasi-Targu Mures"

Potrivit Danielei Simionovici, membra a Asociatia organizatoare, evenimentul va incepe la ora 12.00, iar timp de o ora oamenii vor putea discuta cu oamenii de afaceri si isi vor spune opinii cu privire la autostrada. La ora 13.00, va fi intonat imnul si vor fi eliberate baloane cu heliu, moment in care participantii isi vor da mainile pentru formarea unui lant uman.

Aceasta spera ca evenimentul va ajunge la politicieni si ca vor intelege ca moldovenii s-au saturat sa fie scosi de pe harta investitiilor.

"Sa trezim lumea, sa ii facem pe politicieni sa ne bage in seama.Ne-am saturat sa fim umiliti, discriminati, tratati drept cersetorii Romaniei. Moldovenii nu stau cu mana intinsa la nimeni. Moldova s-a trezit! Unii ar spune oleaca mai greu, dar si ursul se trezeste oleaca mai greu si stiti ce se intampla dupa ce se trezeste. Ca le place sau nu, Moldova s-a trezist si va sta treaza pana cand autostrada va fi functionala. Scopul imediat este sa miscam lucrurile, pe guvernanti si pe cei care au posibilitatea sa demareze lucrarile. Vrem ca autostrada sa fie considerata o prioritate, pentru ca pe harta Moldova este scoasa de pe harta", a declarat pentru HotNews .


Foto: Asociatia "Impreuna pentru autostrada Ungheni-Iasi-Targu Mures"


Evenimentul de la Iasi vine dupa ce luna trecuta a fost organizata o coloana auto care a parcurs traseul viitoarei autostrazi Ungheni - Iasi -Targu Mures.

Oragnizatorii evenimentului sunt "Impreuna pentru autostrada Ungheni-Iasi-Targu Mures" si "Moldova vrea autostrada"



Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

4993 vizualizari

  • -16 (60 voturi)    
    Hmmmm (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 10:28)

    miss saloane [utilizator]

    "Sa trezim lumea, sa ii facem pe politicieni sa ne bage in seama.Ne-am saturat sa fim umiliti, discriminati, tratati drept cersetorii Romaniei. Moldovenii nu stau cu mana intinsa la nimeni."

    Pai si PSD-ul unde a fost votat cu iubire patriotica si elan revolutionar?
    • +25 (45 voturi)    
      A fost votat cam in toata tara (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 11:10)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

      Asa ca, ce intrebi tu de fapt?
      • +1 (9 voturi)    
        spune ceva simplu (Duminică, 5 noiembrie 2017, 9:46)

        brawl [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        in ziua votului ,consatenii tai wanheda, ar trebui sa tina post la toate si sa voteze cu mintea acasa.
        evident, si sa vina la vot.

        asta e un pic imposibil, dat fiind faptul ca in 30 de ani psd a fost castigat tot timpul in Moldova.
        uite de aia va fi imposibil sa vedeti voi autostrada cu ardelenii.
    • +27 (31 voturi)    
      Interese (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 14:15)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

      Teritoriale sunt prea mari pt a putea face ceva.
      Daca moldovenii ar executa tradatorii din administractia locala si centrala dupa modelul IRA ar fi o sansa
    • +23 (27 voturi)    
      propunere (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 16:00)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

      Vezi mai bine cine conduce primariile de sector si generala din mareata capitala a manelelor.
  • +32 (34 voturi)    
    Toata lumea este treaza (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 10:33)

    Frank777 [utilizator]

    problema este ca nu avem conducatori care sa inspire incredere si sa lupte deschis pentru interesele cetatenilor.
    De aici dezinteresul cetatenilor .
    Ce se rezolva daca iesi in strada si ceri autostrada? Nimic.
    PSD nu da doi bani pe nici o autostrada in Moldova sau altundeva.
    Prin consecinta se vede ca interesul este ca sa mentina provinciile istorice in aceiasi situatie de conectare.Cui serveste?
    Ce genereaza ? separatism economic.
    Cui serveste?Dusmanilor.
    • +6 (28 voturi)    
      ce vorbesti? (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 11:52)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Frank777

      PDL si PNL au fost cumva interesate de soarta moldovenilor?
      • -5 (33 voturi)    
        PDL si PNL (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 12:53)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        PDL si PNL au bagat toti banii in Cluj
        • +21 (35 voturi)    
          galeo (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 14:45)

          mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          " PDL si PNL au bagat toti banii in Cluj"

          Corect ! Atunci votati PSD ca vor baga bani in Teleorman ! Multumit?
  • -33 (55 voturi)    
    patetic... (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 10:49)

    demaGOGU [utilizator]

    ...daca ar avea sange moldovenii si-ar lua soarta in propriile maini, incetand sa mai trasfere resurse locale catre si sa mai cersheasca la poarta bucuresteana.
    • +24 (30 voturi)    
      kgb (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 11:14)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      se bucura ca are parte de "oameni" ca tine...
    • +25 (29 voturi)    
      Gogule...vai di tini... (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 12:13)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Ne sujerezi sa treshem la dodon???
      Sau sa ne fashem puidemonti???
    • +22 (26 voturi)    
      Gogule... (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 12:44)

      AKM [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      ...ai vrea sa transfere resurse in Rusia si sa cerseasca la portile moscovite. KGB-istule!
    • +12 (16 voturi)    
      ruso-GOGULE (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 15:57)

      harapalb [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      cuvantul patetic are alta semnificatie in limba romana fata de cel din limba engleza.

      Esti PENIBIL.
      • +1 (3 voturi)    
        Nu cred... (Duminică, 5 noiembrie 2017, 2:09)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui harapalb

        poate va gandeati la "dramatic" nu pathetic care are acelas inteles ca si in limba romana...
        • 0 (0 voturi)    
          raspuns (Luni, 6 noiembrie 2017, 9:00)

          harapalb [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

          O lamurire pe scurt:

          http://www.digi24.ro/magazin/timp-liber/cultura/pastila-de-limba-sensul-cuvantului-patetic-507987

          O zi buna!
          • 0 (0 voturi)    
            Multumesc penttru "lamurire". (Marţi, 14 noiembrie 2017, 5:47)

            Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui harapalb

            Inteleg ca sursa dvs este Radu Paraschivescu. Am citit expunerea sa despre "Patetic' care pleaca de la o prezumptie falsa: anume ca acest termen este importat din limba engleza unde intelesul este diferit fata de cel din romana. Ori, nu Engleza este originatorul acestui termen, ci Franceza. Limba Engleza, ca si Romana, a adoptat acest trermen din Franceza. Ca atare, intelesul din franceza guverneaza in ambele limbi importatoare si prin consecinta nu pot exista diferente de interpretare a sensului. Vedeti intelesul termenului in original dat de un dictionar Francez si mai apoi puteti constata eroarea fatala a lui Paraschivescu.
      • +2 (4 voturi)    
        ... (Duminică, 5 noiembrie 2017, 6:49)

        Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui harapalb

        e rus, nu are de unde sa stie...
    • +7 (9 voturi)    
      Asa trebuie. (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 20:53)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Banii sa ramina la cei care ii produc- nu sa mearga la cei care vor doar sa-i cheltuie, dar nu sunt sigur daca Moldova nu ar fi mai saraca in situatia asta.
    • +1 (3 voturi)    
      “Patetic” - hahaha (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 23:17)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Tu esti unul dintre aia care traiesc in america dar tin cu rusii. Patetic (in engleza) are alta semnificatie decat cea din romana, “pateticule”. Cat de bolovan esti. Si te mai dai si de gol.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu inteleg... (Duminică, 5 noiembrie 2017, 15:59)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

        ... de unde convingerea ca patetic are alt inteles in romana decat in engleza? Patetic este adoptat atat in engleza cat si in romana din francezul "pathetique" si ca atare, franceza fiind factor comun induce acelas inteles in ambele limbi. Orice diferenta considerata intre intelesul in cele doua limbi care au adoptat acest termen, devine astfel subiectiva.
  • +18 (20 voturi)    
    lant (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 11:05)

    iodixit [utilizator]

    pina la paris sa faceti, ca hotii de la bucuresti nu va vad, nu v-aud!
    • +21 (23 voturi)    
      Si de hotii care i-au votat nimic ??? (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 12:36)

      /./ [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

      Parlamentul e dupa chipul si asemanarea mari majoritati a poporului care i-a votat.
  • +14 (28 voturi)    
    .... (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 11:12)

    /./ [utilizator]

    Moldova a votat tot timpul PSD-ul asa ca vorba unui clasic..ciocu mic acum noi suntem la guvernare.„Autostrăzile pot să mai aștepte", a afirmat Eugen Nicolicea, joi seara, la Antena 3. În opinia deputatului, „priorităţile PSD sunt salariile și pensiile".
    • +16 (16 voturi)    
      Corecta afirmatia. (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 12:42)

      AKM [utilizator] i-a raspuns lui /./

      Cu mentiunea ca, prioritatile PSD, pe langa furat, sunt salariile unor anumite categorii de bugetari si pensiile speciale. De fapt, asta a fost singura lor preocupare de pe vremea cand se numeau FSN, iasta si furatul.
    • +22 (26 voturi)    
      ba mai pardon (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 12:53)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui /./

      Ia tu hartile electorale si vezi ca la ultimele doua cicluri PSD-ul a pierdut constant electorat in Moldova. Orasele mari si mijlocii nu au mai votat de mult cu ei, dar si la tara s-au mai desteptat oamenii. Sudul a ramas bastionul fidel PSD, de unde de altfel vin si toti hotii astia care ne conduc.
  • +15 (17 voturi)    
    Guvernul trebuie sa ia in calcul aceasta cerinta (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 12:21)

    galeo [utilizator]

    Guvernul trebuie sa inceapa de urgenta aceasta autostrada daca chiar doreste sa evite scindarea Romaniei pe motive de separatism economic.
    • +1 (5 voturi)    
      Da (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 17:45)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Asta spun si catalanii: banii se duc la Madrid.
  • +29 (31 voturi)    
    n-o sa fie! (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 13:17)

    ardeleanu_ion123 [utilizator]

    pentru simplul motiv ca asta inseamna:

    1. bogatie pentru Romania si romani, ceea ce nu convine actualei clase politice pentru ca nu vom mai fi dependenti de ei
    2. unitate nationala sporita, micsorandu-se ( statistic vorbind) diferentele intre zonele ce compun Romania--- asta nu convine nimanui din afara, recte rusia si ue ( merkel parca s-a opus finantarii unei autostrazi Bucuresti Iasi acu cativa ani) + atitudinea pro-rusa a germaniei vis-avis de Basarabia si problema transnistreana.
    3. sunt mult prea multi retarzi in tara care habar nu au pe ce lume traiesc. ar trebui sa fi iesit zeci de mii de oameni in strada, si in Ardeal si in Moldova.

    oricum, respect pentru fratii moldoveni pentru initiativa! salutari din Ardeal.

    Romania!
    • -6 (10 voturi)    
      Vorbesti prostii , (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 16:13)

      /./ [utilizator] i-a raspuns lui ardeleanu_ion123

      merkel s-a opus autostrazii ...esti din alt film sa comentam doar sa comentam sau esti un troll rus ???

      .Aaaa ca UE sustine anumite coridoare cu bani asta este cu totul altceva.Ca sustine si coridorul 9 (Giurgiu – Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Bacău – Roman – Iaşi - Sculeni ) si ca politicienii ii doare fix in cur de moldoveni asta e altceva.Cand o sa iasa 1 milion de moldoveni in strada si sa ceara autostrazi si nu salariile si pensii marite atunci mai discutam.Deocamdata PSD-ul a fost votat pt pomeni si nu pt autostrazi.
      • +6 (10 voturi)    
        tipic (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 17:42)

        ardeleanu_ion123 [utilizator] i-a raspuns lui /./

        daca matale nu cunosti, nu se exista. daca matale nu ai argumente, sunt troll rus.

        da bai desteptilor, cu capusorul ala al vostru, cand dracu o sa fiti in stare sa ganditi? vedeti? de-aia suntem in continuare in rahat, ca ii lasati pe altii sa gandeasca!
        • -5 (5 voturi)    
          Ai reusit sa comentezi degeaba (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 19:56)

          /./ [utilizator] i-a raspuns lui ardeleanu_ion123

          si nu ai zis nimic util , ti-am explicat UE sustine coridorul 9 cu bani dar problema nu e la UE ci la hotii de aici care NU vor sa faca nimic ca nu pot fura din banii veniti de la UE.

          In loc sa ne uitam in oglinda si sa vedem ce cacat de popor suntem mai bine dam vina pe altii ca nu se face nimic in Romania.Cu asemnea oameni ca tine care nu vad realitatea este greu sa se construiasca ceva in tara .Tot timpul altii sunt de vina , noi romanii suntem cei mai cei.Bag-o cu dusmanul tarii , UE, multinationalele, Soros USA ......zi zi ....
  • +13 (13 voturi)    
    Ma bucur (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 13:45)

    vlad.pe [utilizator]

    Ma bucur ca Moldova ia masuri dar nu ii va baga nimeni in seama pana cand nu vor reactiona politicienii si oamenii de afaceri din aceasta regiune.

    Daca e sa fim realisti, pana nu se vor termina autostrazile din Transilvania si din Muntenia e clar ca Moldova nu va primi bani nici pentru 100 de metri de autostrada sau drum rapid.

    De ce primarii asteapta bani de la centru ? de ce nu fac ei ceva cu bani europeni, ar putea subventiona niste studii de fezabilitate, ar putea cumpara terenul pe care se va construi autostrada, ar putea construi centuri de ocolire a orasului si care vor fi conectate cu viitoarea autostrada.
    • +11 (11 voturi)    
      cine? (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 16:13)

      ardeleanu_ion123 [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      cine ce sa faca? primarii???? pai primarii nostri asa atent au fost selectionati de catre partidele politice incat nu is in stare sa faca un buget de salarii care sa NU falimenteze primariile respective. crezi dumneata ca unul care e in stare sa dea un salariu de zeci de mii de lei la muncitorul necalificat din primarie care reazama matura prin curte, e in stare de proiecte de "bucatzica" de autostrada?
      nu te supara, domnule, dar, LOL.
  • +17 (17 voturi)    
    Este o rusine nationala (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 15:05)

    Ord [utilizator]

    ca la implinirea a 100 de ani de la Unire, Moldova sa nu fie legata printr-un drum rapid sau autostrada de Transilvania.
    Responsabilitatea totala o poarta toti politicienii tarii din '89 pana azi, demnitari care nu au facut nimic pentru aceasta regiune, abandonand cu buna stiinta acest teritoriu si lasandu-l prada saraciei.
  • +4 (12 voturi)    
    total insuficient (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 15:40)

    vangall [utilizator]

    este insuficient, protestul trebuie sa imbrace forme politice - cel mai eficient ar fi infiintarea unui partid politic/platforme politice avind ca program construirea autostrazii respective.
    Care sunt avantajele:
    1.) va fi un partid antisistem, dar directionat indreptat impotriva puterii politice actuale.
    2.) va avea sustinere larga in toata Moldova, un partid al modovenilor din toata Romania
    3.) va fi un partid regional - Romania are nevoie de partide regionale pentru a opune rezistenta impotriva puterii centrale de la Bucuresti
    4.) va avea un obiectiv clar, care poate fi masurat
    5.) dupa indeplinirea obiectivului poate fi desfiintat, partidele in timp se indeparteaza de baza electorala si devin ele insasi parte a sistemului
    6.) daca va avea succes poate fi replicat pentru proiecte punctuale in vederea modernizarii statului si eliminarii clasei politice acuale
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 17:44)

      adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui vangall

      Ungurii au ceva cu separatismul asta nu gluma.

      Uitate peste gard la Republica Moldova sa vezi ce inseamna separarea te Tara Mama Romania.

      Dar ce sa stiti voi. Partide regionale auzi. Oi vrea si tu un Dodon in parlamentul Romaniei, sau poate mai multi Kelemen hunor ne trebuie noua.
  • +5 (19 voturi)    
    Ura fata de moldoveni (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 15:56)

    galeo [utilizator]

    Unele comentarii de pe aici confirma ceea ce banuiam deja de multa vreme, ura si dispretul fata de moldoveni e mai mare decat fata de romanii din oricare alta regiune a tarii..
    Pai politicienii gandesc la fel, dispretul lor fata de moldoveni este maxim, sunt fix dupa chipul si asemanarea alegatorilor lor.
  • -21 (29 voturi)    
    Câtă prostie! (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 15:58)

    CalinMircea [utilizator]

    În toată lumea civilizată se demonstrează împotriva autostrăzilor care omoară totul pe unde trec (din punct de vedere economic) iar noi, care și așa suntem amărâți, să ne dorim sinuciderea cu atâta naivitate... Prostie în stare pură!
    • +3 (11 voturi)    
      Corect! (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 17:13)

      UnObservator [utilizator] i-a raspuns lui CalinMircea

      Asta da trolling adevarat. Bravo!
    • +8 (12 voturi)    
      ai dreptate (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 17:14)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui CalinMircea

      in germania autostrazile omoara de dinainte de ww2. din punct de vedere economic, dupa cum zici tu. ai dreac' comunisti de mai existati in zilele noastre!!! fmm!
    • +9 (9 voturi)    
      Cred ca gresiti (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 17:49)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui CalinMircea

      Tot ce-i mult, nu-i bun. In cazul Romaniei, suntem sub orice minim. Autostrada Bucuresti- Suceava si autostrada Iasi-Targu-Mures sunt vitale pentru a crea locuri de munca in toata tara.
    • +8 (10 voturi)    
      Nush daca stii ce ai scris (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 18:13)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui CalinMircea

      Pana una alta strazile actuale iti omoara oameni.
  • +8 (12 voturi)    
    in sfirsit! (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 17:12)

    stupidu [utilizator]

    moldova se trezeste incet, incet. era si timpul, dupa 27 de ani. par sa realizeze ca prioritatea pentru ei e sa fie legati de vest, legatura catre bucuresti nu e asa importanta ca cea spre europa. bravo moldoveni!
  • +9 (11 voturi)    
    Foarte bine (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 18:51)

    MPopa [utilizator]

    Felicitari celor care au participat. Moldova are dreptul la o infrastructura care sa-i permita dezvoltarea economica. Ma bucur sa vad ca iesenii au iesit in strada nu pentru salarii marite, nu pentru pensii ci pentru o masura care sa le ofere posibilitatea dezvoltarii economice.
    Cat despre prezenta politicienilor din diverse partide si mai ales din PSD, asta e o ipocrizie crunta. Voi sunteti chemati sa gasiti solutii pentru autostrada, nu sa o faceti pe victimele in timp ce stati sluj in fata sefilor partidelor voastre.
  • -8 (10 voturi)    
    si cine plateste? (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 19:24)

    DSS [utilizator]

    deocamdata prioritatea maxima este sa legam cu autostrazi regiunile care produc, pt ca altfel ne trezim ca investitorii din Muntenia, Ardeal si Banat o sa plec acasa si atunci sa vedem ce face Moldova, care primeste mult mai mult decat contribuie.

    Este nevoie de autostrada Moldova - Transilvania dar mai intai trebuie facuta Pitesti -Sibiu, Brasov-Ploiesti si terminata Sibiu-Arad ca sa avem axa est-vest gata (este si obligatie asumata de Romania). Apoi vine la rand Iasi-Tg Mures
    • +6 (6 voturi)    
      Daca am avea politicieni inteligenti si (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 19:42)

      Ord [utilizator] i-a raspuns lui DSS

      competenti ar putea pune presiune sa se finanteze si o autostrada ce leaga Moldova de Transilvania invocand discrepanta sociala si revolta oamenilor din Moldova plus ca investitorilor vestici le va face bine cateva milioane de oameni, fota de munca. Important este sa stii sa-ti sustii cu argumente si tarie cererile/proiectele si cand te duci sa ceri nu te duci ca milog, ci ca un european ce are dreptul la fondurile alea. Fonduri europene pentru infrastructura sunt, dar ele nu sunt accesate de "patriotii" de la conducere ca nu pot fura de acolo iar daca nu fura de ce sa-si bata capul.
      • +2 (6 voturi)    
        exact, daca (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 20:45)

        DSS [utilizator] i-a raspuns lui Ord

        ai dreptate, doar ca nu-i avem, iar ministerele si companiile de stat sunt pline de pilosi si incompetenti. Si asta nu se va schimba prea curand.

        Din pacate daca s-ar apuca acum si de Iasi-Ungheni nu s-ar mai termina nici una din ele. Nu e de ajuns sa accesezi fonduri, trebuie si confinantare, iar la noi pesede prefera sa dea pomeni in loc de investitii
    • +4 (6 voturi)    
      Pitești - Sibiu (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 19:57)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui DSS

      va fi gata în vreo 10-15 ani, în întregime, deci suntem blocați? Nu se poate începe pe banii europeni, pe care îi vom pierde oricum, tot acum și ceva din autostrada Moldova? Nu mai există și alți contructori?
      Așa, tot urgent e tronsonul Ploiești-Buzău din A7, pt că DN2, București-Urziceni e extrem de aglomerat.
      • +5 (7 voturi)    
        nu constructorii sunt problema (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 20:51)

        DSS [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        ci dragneii, ciordachii si celelelte lighioane care sunt la conducere.
        Eu nu contest in nici un fel necesitatea unei astfel de autostrazi. Doar ca nu arde cum ard de exemplu Pitesti-Sibiu sau Brasov-Ploiesti

        Daca ar fi dupa mine as taia ajutoarele sociale in bani la cei care sunt apti de munca, si as directiona banii la infrastructura. Doar ca alegerile se castiga cu pomeni si nu cu promisiuni de investitii

        Moldova e singura vinovata de soarta ei, sa nu uitam ca e rosie la fiecare 4 ani. Sa nu mai voteze pesede si sa-si faca un partid regional. Ei manifesta pt un efect dar cauza o cam baga sub pres
        • +1 (1 vot)    
          ce vorbesti straine (Duminică, 5 noiembrie 2017, 9:16)

          ardeleanu_ion123 [utilizator] i-a raspuns lui DSS

          ce partide regionale visati voi? mai usor cu regionalizarile. am fost regionalizati o mie de ani, si stim cat de usor ne-a fost!

          ne trbuie o alta clasa politica, fara smenari si dobitoci semianalfabeti!

          Romania!
    • +2 (4 voturi)    
      Crezi că vom termina urgențele (Duminică, 5 noiembrie 2017, 8:38)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui DSS

      Pitești-Sibiu, Brașov-Ploiești în exercițiul financiar 2014-2020 sau vom pierde și de aici o parte din bani?

      UE plătește 85-90% din autostrăzi, dar să avem proiecte adevărate, nu jmecherii prin care se fură banii, sau studii de fezabilitate, făcute din birou de 2 lei, pe care p,ătim milioane de euro ( pe principiul paraîndărăt)
  • +7 (15 voturi)    
    Sud-istii nu vor sa avem autostrazi BUCOVINA! (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 19:36)

    Entiu [utilizator]

    Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei. Toate proiectele sunt focusate pe Sud.
    Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca, deh, nu-s bani! Moldova este lasata mereu in saracie, pentru ca moldovenii sunt blegi si tac!
    Ei isi fac acolo in SUD tot ce vor: autostrazi, constructii deosebite in detrimentul moldovenilor care totusi au cersit sa se faca unirea la 7/19 august 1858.
    In Moldova foarte rar se face cite ceva, aproape nimica...totdeauna doar prin forte proprii si mereu este tinuta in mare saracie.
    Aeroportul de la Salcea a ,,inghetat”, soselele peste tot sunt subdimensionate, la autostrazile spre Cluj si Iasi s-a renuntat pentru totdeuna!
    Pina acuma numai Flutur a avut curajul sa-i infrunte cu proiecte si sa se bata pentru implementarea lor!

    Flutur este cel care a incercat o schimbare de atitudine si a avut si curaj, a adus cum a putut ceva bani! Dar cu o floare nu se face primavara!
    • -7 (11 voturi)    
      care fonduri vin de unde? (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 20:54)

      DSS [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      gresesti mult prietene, sudul va finanteaza pe voi in cea mai mare proportie, voi nu produceti aproape nimic. Verifica sumele cu contributiile nete la buget, voi sunteti beneficiari neti.
      Tu crezi ca fondurile rasar din pamant?
      • +8 (8 voturi)    
        Câți bani am pierdut din exercițiul financiatr (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 21:41)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui DSS

        2007-2014?
        Câți km de autostradă s-ar fi putut face cu banii pierduți de la UE?
        • +3 (3 voturi)    
          multi (Duminică, 5 noiembrie 2017, 0:44)

          DSS [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          si stii ce e mai rau? ca nu se va rezolva nimic nici in exercitiu curent. Partea cea mai rea este ca se discuta sa ne micsoreze sumele alocate pt motivul valid ca nu suntem in stare sa le accesam

          curata crima
          • +1 (1 vot)    
            Ce se face pt a accesa fondurile corect și în într (Duminică, 5 noiembrie 2017, 9:30)

            nick24 [utilizator] i-a raspuns lui DSS

            întregime?
            Nimic? Păi aici e problema! Trec anii din exercițiul 2014-2020 și nu s-a dat drumul la NICIUN ȘANTIER. Numai studii de fezabilitate, care expiră rapid, înainte de a fi folosite. Asta aici nu vede nimeni? Că se vede și de la Strasbourg.
            Consecința angajării pe criterii de partid, neamuri, amante, o suportăm toți, votându-i în continuare în toată țara, nu numai în Moldova.
      • +1 (3 voturi)    
        DSS (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 23:24)

        mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui DSS

        "sudul va finanteaza pe voi"

        Da, asta e consecinta conducerii centralizate de la Bucuresti.

        Ia mută capitala la Iasi si mai vorbim peste 150 de ani. Da?
        • -2 (2 voturi)    
          serios? (Duminică, 5 noiembrie 2017, 9:54)

          DSS [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

          nu te supara prietene, dar mereu omul sfinteste locul. Clujul cum a reusit fara sa fie capitala?
          Voi ati votat cu PSD si ati fost la guvernare cam in toata perioada asta intr-o forma sau alta.

          Nu capitala e problema, Cluj, Timisoara, Brasov sau Sibiu demonstreaza asta
          • -2 (2 voturi)    
            Doar pozitionarea geografica (Duminică, 5 noiembrie 2017, 13:41)

            galeo [utilizator] i-a raspuns lui DSS

            E vorba doar de pozitionarea geografica. Daca Cluj ar fi fost pozitionat in estul Romaniei, ar fi fost mult mai praf decat Iasi
    • +1 (1 vot)    
      Moldova a fost lăsată de izbelişte!!! (Duminică, 5 noiembrie 2017, 16:14)

      Entiu [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Investiţiile statului în infrastructura rutieră în Transilvania şi Banat au permis acestei zone să atragă investitori şi să îşi dezvolte exporturile, dar la polul opus Moldova a fost lăsată de izbelişte din perspectiva proiectelor de şosele. Alocarea disproporţionată a sumelor pentru infrastructura rutieră se află în strânsă corelaţie cu valoarea exporturilor. Moldova ar trebui să beneficieze de investiţii mult superioare pentru a recupera decalajul în stocul de infrastructură. Totuşi, se creează un cerc vicios. Investitorii se duc acolo unde infrastructura este deja bună şi fac presiuni pentru ca aceasta să fie îmbunătăţită, astfel că regiunile rămase în urmă la acest capitol nu atrag investitori şi nici nu pot pleda pentru suplimentarea sumelor, pentru că li se va aduce argumentul «Nu aveţi investitori, de ce să dezvoltăm infrastructura»“, Aurelian Dochia.
      Moldova este cea mai săracă regiune din România, cu un PIB per capita de doar 4.300 de euro, faţă de o medie naţională de circa 7.500 de euro. La fel de disproporţionate sunt şi sumele care au mers către şosele.
      În timp ce pentru fiecare locuitor al Transilvaniei s-au alocat în medie 2.400 de lei pentru autostrăzi şi drumuri naţionale în ultimii ani, în Oltenia, Muntenia şi Dobrogea suma s-a ridicat la 630 de lei, iar în Moldova – 428 de lei.
  • -9 (11 voturi)    
    Intrebare! (Duminică, 5 noiembrie 2017, 0:38)

    Landser [utilizator]

    La ce le trebuie autostrada la descultii aia?Ce draq sa caute aia in west cu lumea civilizata?Sa se duca draq la rusi moldova toata si sa ia bonus si teleormanu' si sa ne lase dracu'!Sa si faca republica separatista!
    • +1 (1 vot)    
      Frumosule, poate pune politia mâna pe tine! (Duminică, 5 noiembrie 2017, 20:38)

      Entiu [utilizator] i-a raspuns lui Landser

      Coco Whistle,

      Frumosule, ar fi bine să pună politia mina pe tine!
      Moldova nu este a ta.
      Moldova este a noastra, ,,a celor desculț” - băi antiromânule!
      Moldova nu va fi a urmasilor tăi, ci a urmasilor nostri,
  • -6 (10 voturi)    
    cereti bre autonomie/independenta (Duminică, 5 noiembrie 2017, 3:40)

    Coco Whistle [utilizator]

    si gasiti un moldovean din ala din greu de ucis si apucati-va de treaba local. ruptura e prea mare iar indiferenta va duce la disparitia romaniei. ii vor trebui un mileniu iarasi ca sa-si revina sub un nou ceausescu.
  • +2 (2 voturi)    
    bucuresti vs restul tarii (Duminică, 5 noiembrie 2017, 9:34)

    cugetatorul [utilizator]

    Cred ca se doreste tinerea in subdezvoltare a zonei
    Moldovei si in general a restului tarii in detrimentul
    capitalei, lucru care e rau pentru tara in general si o
    dovada de management prost a guvernelor. Multi potentiali investitori straini ar veni in provincie daca ar avea infrastructura pentru ca in capitala salariile sunt
    duble fata de rest. Ca urmare se pierd o parte din
    investitiile straine doar ca bucurestenii sa o duca putin mai bine pe termen scurt.
    • 0 (2 voturi)    
      Moldova a fost mereu tinuta subdezvoltata (Duminică, 5 noiembrie 2017, 13:37)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      Moldova a fost mereu tinuta subdezvoltata, inclusiv in perioada comunista.
      Dupa unire moldovenii au dat dovada de intelepciune, acceptand capitala la Bucuresti, desi Iasi era orasul mai dezvoltat care merita sa fie capitala. Si uite ca moldovenii si-au luat o mare teapa.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică