Scurta lectie de istorie. Dennis Deletant catre Serban Nicolae: Nu inteleg etichetarea lui Churchill ca "criminal". Asemanarea lui cu Stalin nu rezista unei analize serioase

de Redactia stiri     HotNews.ro
Luni, 30 octombrie 2017, 20:11 Actualitate | Esenţial

Dennis Deletant, profesor de Studii Romanesti la University College London
Foto: Hotnews
Istoricul Dennis Deletant a transmis redactiei HotNews.ro o serie de precizari adresate senatorului PSD, Serban Nicolae, dupa ce acesta a afirmat, luni, in cadrul dezbaterilor din comisia juridica a unei initiative legislative privind declararea zilei de 26 Octombrie - Ziua Miscarii de Rezistenta Armata Anticomunista, ca partizanii anticomunisti din munti au slabit capacitatea de aparare a Romaniei, iar actiunea lor a fost indreptata impotriva intereselor tarii, potrivit news.ro. “Nu inteleg etichetarea lui Churchill ca 'criminal'. Asemanarea lui cu Stalin nu rezista unei analize serioase a actiunilor lui”, afirma istoricul.

Redam mai jos integral precizarile transmise redactiei HotNews.ro de istoricul Dennis Deletant:

"Stimate Domnule Senator,

Am citit cu interes declaratiile dvs, redate de Hotnews astazi, in cadrul dezbaterilor din comisia juridica ale unei initiative legislative privind declararea zilei de 26 Octombrie - Ziua Miscarii de Rezistenta Armata Anticomunista, ca partizanii anticomunisti din munti au slabit capacitatea de aparare a Romaniei, iar actiunea lor a fost indreptata impotriva intereselor tarii, potrivit news.ro. Se afirma ca dvs ati  fi mai spus ca incercarea de schimbare a stapanului sovietic cu stapanul american nu era cu nimic mai buna si a sustinut ca Stalin si Churchill au fost in egala masura doi criminali.

​Ca unul care a studiat tema 'Rezistenta din munti' in perioada 1944-60 in Romania, bazandu-ma pe documente aflate in custodia CNSAS-ului, aceasta rezistenta a inceput chiar in toamna 1944, si a fost indreptata impotriva armatei sovietice. Desigur, Uniunea Sovietica si Marea Britanie erau puteri aliate in perioada aceasta. Ulterior, partizanii din munti s-au opus impunerii puterii comuniste in Romania de catre Stalin. Una din uneltele folosite de puterea comunista, a fost securitatea, condusa in anii 1948-1964 de agenti formati in NKVD. Am putea afirma ca PCR-ul, la inceput,  a tradat interesele tarii in favoarea unor interese straine.

Nu inteleg etichetarea lui Churchill ca 'criminal'. Asemanarea lui cu Stalin nu rezista unei analize serioase a actiunilor lui.

cu toate cele bune,

Dennis Deletant OBE
Ion Ratiu Visiting Professor of Romanian Studies, Georgetown University, Washington DC
Emeritus Professor, School of Slavonic and East European Studies, University College, London”

Background. Senatorul PSD Serban Nicolae a mai declarat, luni, ca incercarea de schimbare a stapanului sovietic cu stapanul american nu era cu nimic mai buna si a sustinut ca Stalin si Churchill au fost in egala masura doi criminali.

"Am rude care au luptat pe frontul de vest. Sa le spunem ca unii mergeau sa lupte pe frontul de vest pentru eliberarea Transilvaniei, in timp ce altii luptau cu regimul instalat in august 44 este inacceptabil. Trupele de Securitate au provenit, in principal, din fostii jandarmi. Pe acest schelet s-a constituit partea de trupe de Securitate. Deci erau romani contra romani. Eu nu cunosc lupte duse de aceste grupe de partizani din munti cu trupele sovietice aflate pe teritoriul Romaniei. N-a fost atacata nicio unitate, niciun corp, exista doar cateva incidente izolate cu ofiteri sovietici care au fost atacati. Intre cei care s-au refugiat in munti erau si oameni care erau cautati pentru alte lucruri. Spre exemplu, n-am cum sa fiu de acord cu cei care l-au omorat pe Nicolae Iorga si sa spun ca erau partizani anticomunisti sau ca erau luptatori pentru libertate", a afirmat Serban Nicolae in cadrul dezbaterilor din comisia juridica a Senatului a initiativei legislative privind privind declararea zilei de 26 Octombrie - Ziua Miscarii de Rezistenta Armata Anticomunista.

Senatorul PSD a spus ca nu intelege cu cine s-au luptat partizanii anticomunisti din munti si ca actiunea lor a fost indreptata impotriva intereselor Romaniei.

"Rezistenta anticomunista inceputa in 1944, cand Romania era inca in razboi - de partea Aliatilor dupa 23 august -, este una care slabea capacitatea de aparare a Romaniei. Era mai degraba indreptata impotriva intereselor Romaniei. Mai mult, daca imi spuneti ca era un lucru bun ca CIA organiza operatiuni de slabire a capacitatii de aparare a Romaniei sub pretextul ca o fac impotriva regimului comunist este mai degraba ticalosie ce faceau. Era punerea in slujba unei puteri straine, valabila oricand. Dupa 1958 trupele societice au parasit Romania. Mi-e foarte greu sa disting ¬ v-am spus, am in familie si fosti legionari, si fosti luptatori in Bucegi, unii si cu functii -, am incercat sa inteleg toate aceste lucruri si sunt destul de echilibrat, nu sunt un fanatic al vreunei optiuni. Dar mi se pare ca ne arogam merite care nu exista", a mai afirmat Serban Nicolae.

"Au atacat trupe de Securitate romane provenite din fostii jandarmi, nu aveau niciun fel de efect in ceea ce priveste puterea de tip comunist de inspiratie sovietica instalata la Bucuresti, absolut niciun efect. Iar faptul ca CIA, la momentul respectiv cunoscand tratativele de la Ialta, de la Postadm, cunoscand si celebrul servetel al impartirilor geopolitice dintre Stalin si Churchill, in egala masura doi criminali, desfasura actiuni de acest tip pe teritoriul Romaniei, n-au cum sa-mi spuna ca asta era lupta pentru libertate sau ca ar trebui sa o aplaudam" a mai spus el.

Initiatorul legii, deputatul PNL Daniel Gheorghe, i-a explicat lui Serban Nicolae ca lupta partizanilor anticomunisti din munti s-a desfasurat cu Trupele de Securitate si cu anumite formatiuni militare de factura sovietica, iar scopul acestora a fost pregatirea terenului pentru o interventie occidentala care sa inlature regimul totalitar sovietic care tocmai se instala la acea data in Romania.

"In anii 50 au fost derulate o serie de operatiuni inclusiv de catre CIA, de exemplu Neagu Djuvara a fost unul dintre cei care au coordonat trupe de parasutisti in muntii Romaniei care au vizat sustinerea acestor echipe de partizani. Aceste echipe de partizani vizau destructurarea infrastructurii de forta a noului regim instalat dupa 23 august, cat si crearea unui cap de pod in baza caruia o eventuala interventie americana pe care bunicii si strabunicii nostri o asteptau dupa 1944 sa poata fi viabila in Romania", a explicat Daniel Gheorghe.

"Si parintii si bunicii mei si-au dorit o Romanie independenta, dar nu voiau sa schibe stapanul. Nu insemna ca un stapan era mai bun ca alt stapan", a replicat Serban Nicolae.

"Va readuc aminte ca in aprilie 1944 acele interventii americane au lasat in Bucuresti 3.000 de morti si 70.000 de sinistrati. Ma indoiesc sa acei luptatori anticomunisti isi doreau acelasi lucru in continuare", a spus la randul sau senatorul PSD Tit Liviu Brailoiu.

Initiativa deputatului PNL de declarare a zilei de 26 Octombrie - Ziua Miscarii de Rezistenta Armata Anticomunista a primit raport de respingere din partea comisiei juridice a Senatului. For decizional in acest caz este Camera Deputatilor.


Citeste mai multe despre   






















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

12141 vizualizari

  • +31 (31 voturi)    
    Ce vrea si profesorasu asta (Luni, 30 octombrie 2017, 20:38)

    Bazil [utilizator]

    din Londra si Washington? Se pune cu ditamai sentorul psd? El nu stie ca senatorii psd+alde fiind votati de elitele poporului roman au intotdeauna dreptate?
    • +7 (7 voturi)    
      Așa este! (Marţi, 31 octombrie 2017, 8:26)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

      Și în plus, Nicolae Șerban nici nu face afirmații care sunt complet aberante, de genul ”Trupele de Securitate au provenit, in principal, din fostii jandarmi.” De parcă comuniștii ar fi avut încredere în oamenii regimului anterior! Dar un propagandist nu are nevoie să gândească, totul este să verse din el chestii care să sune bine, nu să fie logice, și mai ales, să nu fie adevărate, întrucât adevărul și logica dăunează grav propagandei socialiste....
      • +9 (9 voturi)    
        Jandarmi (Marţi, 31 octombrie 2017, 10:14)

        oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

        Exact. Bunicul meu, fost jandarm regal, a fost considerat un element dusmanos regimului comunist. Ani de zile nu a fost angajat nicaieri, astfel ca familia mamei traiau in foamete, cultivind legume pe linga casa. Doar dupa multi ani a fost angajat ca paznic la o intreprindere.
        Iar mama cu greu a fost admisa la facultate, pentru ca provenea dintr-o familie 'cu dosar'.
        Asa ca sa ma scuteasca Boul asta cu aberatiile lui. Este o rusine si ca i se da voie sa vorbeasca, si faptul ca propunerea de a avea o Zi a Miscarii de Rezistenta Armata Anticomunista a fost respinsa.
        Dar normal, de fapt comunistii nu ne-au parasit, sint inca la putere, ei si neamurile lor- doar ca de data asta are o forma social-democrata-nationalista-ortodoxa. O combinatie dintre cele mai toxice cu putinta
  • -18 (42 voturi)    
    Actul criminal al lui Churchill (Luni, 30 octombrie 2017, 20:39)

    Nyk1 [utilizator]

    Bucata de șervețel dată lui Stalin la Yalta pe care scria: Romania - 90% USSR influence.

    Chiar și numai pentru asta ar trebui condamnat, ca dușman al poporului român!
    • +9 (9 voturi)    
      ciudat, dar tu iti dadeai cu URSS in piept (Marţi, 31 octombrie 2017, 7:52)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      acum spui ca URSS era nasol...te rog lamureste ne
      • 0 (6 voturi)    
        A incercat o mica smecherie ! (Marţi, 31 octombrie 2017, 10:57)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Cica Churchill e de vina, pt ca el a scris pe servetel si i l-a dat lui Stalin fara ca asta sa fi vrut ceva.

        PS. Pai ce, englezul nu stia cine este Stalin ?

        PPS. Pt el, in continuare, URSS nu a fost "nasol", altfel ar fi spus ca si Stalin trebuie sa fie condamnat "ca dusman al poporului roman pt tot ceea ce a urmat." Or el nu a facut una ca asta !

        PPPS. Mi-am permis sa incerc eu sa "lamuresc" in locul postacului ! Scuze !
        • 0 (2 voturi)    
          nu i bai, precizarea ta E Foarte Buna ! (Marţi, 31 octombrie 2017, 14:12)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          idea este ca Alti Cititori care intra pe Hotnews sa discearna diversiunea postacilor URSS; asteptamn ca acest gaspadin nykolaev sa isi expuna in extenso explicatia...or google translate mujica-romana nu a functionat, or nu isi depaseste fisa postului pentru ca automatul de postat NU are kopieci in continuare...orice variant este posibila !
    • +1 (7 voturi)    
      Matale nu cunosti contextul istoric (Marţi, 31 octombrie 2017, 9:21)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Dupa razboi, aliatii occidentali se temeau, pe buna dreptate, ca Stalin n-o s se opreasca decat la altantic. Ca numar de tancuri, trupe, avioane era net superior fortelor aliate din vest, atat per total cat mai ales numarand doar ce era deja prezent in Europa/pe frontul vestic al URSS. Tot ce-au putut face a fost sa nu-i dea idei. Daca nu-i satisfaceau cumva poftele, nu exista impartirea Germaniei, ca ajungea toata sovietica, si nu-i sigur ca azi ai mai fi vorbit romaneste, si ce n-a reusit Hitler cu bombardarea continua a Angliei din avion i-ar fi iesit lu' Stalin, cu daca era nevoie si-un milion de militari parasutati sau transportati pe apa pana-n Anglia.

      Drept e, aia nu prea ne-a tinut noua de cald, si in mod cert nu se poate considera ca Churchill ne-a facut vreun mare serviciu. Putea sa ceara o mai mare influenta in Romania pentru aliatii occidentali. Doar ca era foarte improbabil ca Stalin sa fie de acord. Romania, dintre toate tarile intrate sub influenta sovietica, dupa razboi, era cam singura tara ne-sovietica care n-avea nici un fel de granita cu occidentul. In plus, Romania era si una din putinele tari cu o prezenta cvasi-nula a vreunui partid comunist, inainte de razboi, asa ca aici Stalin avea mai mare nevoie ca-n alte tari sa poata face orice vrea. O interventie militara occidentala in Romania, la o adica, trebuia sa treaca peste alt stat aflat in zona de influenta sovietica, ori aia putea fi considerat atac, dand nastere unui raspuns pe masura - care foarte probabil se oprea doar pe malul estic al Angliei la Atlantic. Ce-a putut Churchill face e sa ne dea complet pe mana rusilor, dar macar cu aparenta unui stat independent si suveran. Altfel ajungeam republica sovietica.
      • +2 (2 voturi)    
        Complet gresit ! (Marţi, 31 octombrie 2017, 10:58)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        URSS nu acea forta in 1945 ,,sa arunce" in Atlantid pa Aliati. Chiar si fara bomba atomica. Sa nu uitam, ca in caz de atac sovietic, ar fi fost imediat incorporati in armata aliatilor toti prizonierii germanii care s-au predat Aliatilor, inclusiv cei mai buni generali ramasi in viata pe care i-a avut razboiul : Manstein, Guderian si Keseelring. Ultimul, expert in lupta de aparare.
        Aviatia SUA si Britanica de vanatoare depasea zdravan tot ce aveau sovieticii. Bombardiere- nici nu mai comentez.
        La tancuri, Serman-urile, desi mai slabe, erau produse chiar mai mut decat T34 !
        Armament antitanc portabil german capturat + bazooka aveau cacalau.
        Sovieticii n-ar fi o fost in stare sa ajunga nici macar pana la Rin. Iar pe contra-ofensiva dipararea URSS cu totul !
    • +2 (8 voturi)    
      A fost doar recunoasterea realitatii (Marţi, 31 octombrie 2017, 9:25)

      mullard [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Practic rusii erau deja in Romania si nimeni nu ne putea apara. Churchill nu a facut decat sa recunoasca starea de fapt. Ce ai fi vrut? Sa isi bage trupele deja obosite si sa cheltuie bugetul tarii, si-asa epuizat, ca sa apere o tara care a luptat impotriva Angliei pana in urma cu mai putin de 6 luni? Tradatorul nu a fost Churchill. Cel mult poti sa consideri ca a fost adversar in razboi, unul pe care Romania l-a pierdut. Dar asta nu i se poate imputa lui Churchill.
      • 0 (2 voturi)    
        Recunoastere a realitatii ? (Marţi, 31 octombrie 2017, 11:23)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui mullard

        Esti caraghios !. Cu rusii in Romania, se putea bloca totusi navigatia oceanica a rusilor, pentru ai obliga sa accepte sa se faca alegeri libere !
        Stalin ar fi acceptat fara comentarii !
        Altfel, condoleante Stalin !, Condoleante URSS !, in cel mult cativa ani.
        • -1 (1 vot)    
          Cu rusii in Berlin? (Marţi, 31 octombrie 2017, 23:04)

          mullard [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

          Nu stiu, poate explici mai multe despre blocada oceanica - nu doar la nivel de idee, ci cu cifre, nave, bani, timp. Si poate definesti interesul si castigul britanic in acest scenariu - evident, prin comparatie cu impartirea sferelor de influenta. Si poate explici ce s-ar fi intamplat pe continent cu rusii deja in Berlin, super motivati.
          • +1 (1 vot)    
            Si ce daca erau rusii in Berlin ! (Miercuri, 1 noiembrie 2017, 1:21)

            Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui mullard

            Timpul lucra impotriva lor.
            Blocada maritima l-ar fi adus pe Stalin la acceptarea alegerilor libere in statele ocupate.
            Ce ar fi spus Petru Groza poporului roman ?:
            ,,Drag popor, trebuie sa intelegeti, ca nici un vas nu mai pleaca din Constanta (pentru ca nu putea trece de flota Britanica / Inchiderea Bosforului etc. pana se vor organiza alegeri libere, pe pe care eu, PCR-ul si sovieticii nu vrem sa le organizam !"
            Ia zi, ce ar fi zis poporul roman ? Cat ar fi durat circul asta?
            Stalin ar fi acceptat alegerile fara comentarii ! Punct !
      • +2 (4 voturi)    
        ce vorbeşti? (Marţi, 31 octombrie 2017, 17:21)

        vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui mullard

        dar la toate negocierile secrete purtate de maniu şi brătianu, la care răspundeau monoton doar "capitulare necondiţionată" ???
        • -1 (1 vot)    
          Rusii ne-au urat cu pasiune (Marţi, 31 octombrie 2017, 22:32)

          mullard [utilizator] i-a raspuns lui vrempeBaselamititica...

          De-asta singura varianta era "capitularea neconditionata". Rusia nu ar fi acceptat altceva. Nu doar ca i-am dat afara din Basarabia, dar am trecut Nistrul. Iar rusii (Stalin) nu a avea cum sa ierte asta. Pentru rusi Romania a pierdut razboiul. Singurul motiv pentru care am "intors armele" a fost ca rusii ne-au amenintat ca ne calca in picioare, iar Germania nu se afla in pozitia sa ridice vreo opozitie. Asa ca ce pretentii puteai sa ridici? Se poate spune orice, dar ramane adevarat ca e mult mai usor sa construiesti scenarii in retrospectie.
    • +1 (1 vot)    
      Actul criminal al lui C (Marţi, 31 octombrie 2017, 11:40)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      este ca nu a dorit prelungirea razboiului cu o confruntare cu dictatorul comunist. E aberant sa-i pui pe acelasi plan. Dar se pare ca asta e directiva de la moscova pentru trolli rosii de propagabda PS. poporul Roman se scrie cu litara mare jigodie rosie!
    • +2 (4 voturi)    
      corect. (Marţi, 31 octombrie 2017, 17:04)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      dincolo de aberaţiile emise de nicolae din articol, churchill & roosvelt sunt principalii autori ai celor peste 45 ani de jale & amar pt. românia...
      occidentalii şi-au văzut atunci de interesele lor în totală nepăsare faţă de teroarea pe care a lăsat-o în urmă alianţa lor cu stalin, în jumătatea de est a europei...
      aşa că, o fi churchill erou pt. britanici dar pt. români şi est europeni în general este mai degrabă criminal...
  • -18 (30 voturi)    
    Unde este lectia de istorie? (Luni, 30 octombrie 2017, 20:40)

    Brusli84 [utilizator]

    O replica slaba care nu face decat sa-i dea apa la moara acestui specimen pe care nu il suport de altfel. In acest caz, cel putin legat de Churchill, are dreptate fostul sofer al lui Catalin Voicu.
    Churchill a fost unul dintre cei mai malefici lideri din secolul 20. A fost responsabil pentru genocidul din India in 1943 cat si pentru lovitura de stat in Iran din 1953 (cat si alte decizii cutremuratoare). Pe langa acestea, a fost un rasist si xenofob declarat asa ca s-o lasam mai moale cu aparatul lui Churchill.
    • +4 (10 voturi)    
      tu de unde citezi? (Marţi, 31 octombrie 2017, 8:45)

      anonimicus [utilizator] i-a raspuns lui Brusli84

      Citezi din Marea Enciclopedie Sovietică?
      • -2 (4 voturi)    
        de ce? (Marţi, 31 octombrie 2017, 17:24)

        vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui anonimicus

        de ce ar scrie "Marea Enciclopedie Sovietică" - cum spui - aşa ceva despre churchill când acesta le-a servit perfect interesele?
  • +25 (25 voturi)    
    daca serban nicolae (Luni, 30 octombrie 2017, 20:42)

    pb80tm [utilizator]

    ar fi fost coleg cu visinescu ar fi fost el no1.
  • +28 (32 voturi)    
    PSD este hotarat sa discrediteze Romania. (Luni, 30 octombrie 2017, 20:45)

    asavreau [utilizator]

    Serban Nicolae nu vorbeste de capul lui.Nici nu are.Cap.Vorbeste comform indicatiilor primite de la Moscova,via Dragnea-Tariceanu.
    • +2 (4 voturi)    
      văd că pe tine te doare mai mult de papagalul (Marţi, 31 octombrie 2017, 17:44)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      de nicolae decât de cazul churchill care ne-a nenorocit bunicii, părinţii şi chiar pe noi ...
      • +1 (1 vot)    
        Tu esti nenorocit din alta (Marţi, 31 octombrie 2017, 20:08)

        scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui vrempeBaselamititica...

        cauza. Iar pe ai tai i-a "nenorocit" cu functii bine platite, ca doar din cauza asta nu poti in ruptul capului sa te lepezi. Ce "naste din pisica" ....

        vezi am omis ceva virgule
  • -19 (29 voturi)    
    D_R_E_S_D_A (Luni, 30 octombrie 2017, 20:48)

    newlook [utilizator]

    D_R_E_S_D_A
    • +4 (8 voturi)    
      Uiti de Armata Rosie? (Marţi, 31 octombrie 2017, 8:25)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Care au fost mai criminali? Britanicii sau rusii?
      Britanicii au bombardat pe chiorate, fara sa vada unde pica bimbele si au omorat ce se nimereste. Nu e frumos. Dar cum era sa faca pentru ca sa se mai scurteze razboiul? Cum era sa faca pentru ca muncitorii germani sa nu aiba posibilitatea sa vina odihniti la lucru si aiba productivitate mare la arme si munitii si tot ce trebuie ca sa continue razboiul?
      Dar minunata Armata Rosie? Ei s-au razbunat in modul cel mai barbar. Au violat si au ucis civili neinarmati, De ce oare au fugit multi germani inspre vest, mai-mai sa ramana RDG depopulata complet? Sigur, din cauza binefacerilor comunismului.
      Cum I-au preferat nemtii pe britanici si pe americani in locul rusilor si chiar s-au reconciliat cu francezii, asa ii prefer si eu pe oricare dintre cei mai din vest fata de rusi.
      Deci, ai face bine sa scrii numai in правда!
      • 0 (4 voturi)    
        Dresda nu a avut valoare militara. Churchill stia (Marţi, 31 octombrie 2017, 13:28)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

        Dresda nu a avut valoare militara. Churchill stia.
  • +28 (32 voturi)    
    Cineva spunea ca (Luni, 30 octombrie 2017, 20:48)

    ion roata [utilizator]

    daca incerci sa inveti un porc sa cante, rezulatul va fi ca porcul se irita, iar tu iti irosesti timpul.
    Domnule Profesor, este admirabil faptul ca va faceti timp pentru precizari cu privire la evenimentele in discutie, insa individul care a debitat de la inaltimea functiei aceste ineptii va lasa de inteles in continuare ca valorile europene nu au nimic de-a face cu aceasta tara. Hotia si minciuna sunt promovate cu indarjire de oamenii din partidele aflate acum la putere pentru ca ei nu supravietuiesc decat in aceasta schema. Parerea me este ca aceste declaratii nu sunt rezultatul nestiintei.
    • +2 (4 voturi)    
      Omu' nu i-a raspuns lu' Nicolicea, de fapt (Marţi, 31 octombrie 2017, 9:26)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui ion roata

      Nicolae a fost un pretext. Omu' e constient de faptul ca ce-a scos Nicolae pe gura e doar parte dintr-o campanie mai ampla de a suci de cap oamenii mai simpli, care cand aud ceva n-au un bagaj prea mare de cunostiinte, nici obisnuinta gandirii critice si nici obisnuinta cautarii de informatii, ca sa discearna ei ce e si ce nu e adevarat, si iau de bune si prostii, daca-s spuse suficient de des si suficient de convingator - asta-i o tehnica de baza a manipularii.

      Asa ca omu' s-a folosit de pretextul Nicolae ca sa le dea celor ce i-am descris mai sus - din nefericire foarte numerosi in Romania, ca urmare a distrugerii sistematice a invatamantului din Romania de catre PSD, din 89' incoace - ceva informatie. Poate-poate macar o parte mica dintre ei isi dau seama ca-s trasi pe sfoara, si ca nu doar Ponta ci orice PSD-ist minte cum respira.
    • +1 (1 vot)    
      partidele aflate acum în opoziţie nu promovează (Marţi, 31 octombrie 2017, 17:47)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui ion roata

      hoţia şi minciuna?
      măi să fie...
  • +26 (28 voturi)    
    Cine este acest individ (Luni, 30 octombrie 2017, 20:53)

    mitg [utilizator]

    Si cum isi permite sa ii dea lectii distinsului domn sofer, aghiotant si purtator al Ordinului Gusilor Umflate domnul Serban Nicolae?

    Cred ca ar trebui sa infiintam o comisie sa aflam mai multe despre acest sorosist.
  • +20 (22 voturi)    
    Lectie pt.omul din bar,ajuns sofer de interlop ? (Luni, 30 octombrie 2017, 20:58)

    Plagarus [utilizator]

    Frectie inutila pt. un cap de lemn,plus ca flash-ul telefonului "dansului " mai si consumă banii poporului si nervii contribuabililor.
  • -2 (24 voturi)    
    Churchil criminal (Luni, 30 octombrie 2017, 21:03)

    Delavale [utilizator]

    Churchil este pe o lista de criminali de razboi din cauza bombardarii intentionate a civililor in al doilea razboi mondial. Hamburg si Dresda au fost bombardate numai pentru a teroriza populatia fiind ucisi peste 100.000 de civili aproape ca macelul de la Hirosima.
  • -20 (36 voturi)    
    Winston C. (Luni, 30 octombrie 2017, 21:15)

    delavrancea [utilizator]

    ..."am omorat porcul gresit...",declatatie prin anii '50 daca nu ma insel.Cam tarziu Nea Winstoane.Din pacate ati abandonat Romania ,pilon al democratiei interbelice din zona central europeana,...si a fost la mana unor cretini ca Hitlet si Stalin.Sortii au facut ca Romania sa ii plesneasca peste ochi pe amindoi , in ciuda pumnilor in cap luati cateva decenii.
    • +8 (18 voturi)    
      Te-nseli. Roosevelt nu mai voia sa-i antagoni- (Luni, 30 octombrie 2017, 22:39)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui delavrancea

      zeze pe sovietici. Iar Romania luptase contra Aliatilor.
    • +9 (15 voturi)    
      Pai pana pe 23 august 44 ai fost cu nemtii (Luni, 30 octombrie 2017, 23:11)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui delavrancea

      Iti dai seama ce s-au mai straduit britzii pt tine!!!
      • -2 (2 voturi)    
        Corect (Marţi, 31 octombrie 2017, 8:18)

        delavrancea [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        Am vazut s-a intamplat cu cei ce au refuzat supunerea, de exemplu poporul sarb.Asa au ales ei.
        Eu o vad altfel.Ambele mari puteri din est si din vest au luat cate o "bucatica" din Romania plus resurse naturale.Sa nu mai vorbim despre ce au "trait" romanii din teritoriile "luate".
        Sortii au facut ca ambele mari puteri sa faca "cunostinta" cu armata romana.
      • +2 (2 voturi)    
        Mdeah... (Marţi, 31 octombrie 2017, 9:31)

        Nea Hoisan [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        Si japonezii? Italienii? 2 divizii SS flamande si una valona? Si nemtii, nemtii cu cine au fost? :-)))
    • -1 (3 voturi)    
      Ei, haide (Marţi, 31 octombrie 2017, 10:11)

      mullard [utilizator] i-a raspuns lui delavrancea

      Asta e viziunea eroica asupra Romaniei. Romania nu a pleznit pe nici unul din cei doi, ba, mai mult, a fost calcata de unul si de altul. A scapat de Hitler fortata de rusi (nu prin decizia proprie si cu asasinarea lui Antonescu la comanda rusilor) si a scapat de rusi cu acordul acestora. Romania nu poate avea pozitii de forta - e prea mica pe cont propriu.
      • +1 (1 vot)    
        Am spus doar "plesnit peste ochi" (Marţi, 31 octombrie 2017, 11:17)

        delavrancea [utilizator] i-a raspuns lui mullard

        Nu ca ar fi avut capacitatea de a infrunta militar un invadator de tip superputere.
        La cum au tratat Romania cele 2 superputeri au meritat trecerea noastra cand de o parte cand de alta.
        Restul aliatilor , nu ar fi trebuit sa uite ca Romania mica a deschis front in 1916 in conditii foarte grele dpvd -geopolitic.
        W.C. a fost un ignorant in priviinta noastra inca din '39.Si tot un ignorant in priviinta politicii de dupa razboi.Cati Romani au murit in perioada de dupa razboi ?Cine isi asuma crimele?
        "We have killed the wrong pig!"
      • +1 (1 vot)    
        prea mică... (Marţi, 31 octombrie 2017, 17:55)

        vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui mullard

        tu nu ai auzit de expresia "mic şi-al dracu' " ?
        iar apoi nu suntem deloc mici, cum se tot străduiesc unii să ne spele pe creier (mici sunt ţările din benelux sau alte asemenea...) iar dacă am fi avut şi teritoriile pierdute am fi fost chiar mari...
  • +26 (26 voturi)    
    Mama...ce bolsevic (Luni, 30 octombrie 2017, 21:17)

    Grandgousier [utilizator]

    Ideologul din umbra al PSD-ului vrea sa ne traga pe toti in bezna.
  • +18 (30 voturi)    
    Trebuie inchis. (Luni, 30 octombrie 2017, 21:26)

    Stef_and [utilizator]

    Acest individ, pentru asemenea afirmatii.
    Nu poti defaima oameni de calitatea luni Churchil si sa-l pui alaturi de Stalin.
    • 0 (0 voturi)    
      "calitate" în folosul cui? (Marţi, 31 octombrie 2017, 17:56)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      ?
    • 0 (0 voturi)    
      Nu i-a pus el (Marţi, 31 octombrie 2017, 18:25)

      Reticentul [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      S-au pus singuri si pe interes. Nu sunt ei Marii Eroi ai luptei antifasciste, indiferent de crimele de razboi comise?
  • +26 (28 voturi)    
    la noi.. (Luni, 30 octombrie 2017, 21:36)

    anion [utilizator]

    Domnule Denis Deletant, la noi sunt multe specimene de politicieni. Unii te fura din priviri, altii te cauta de portofel prin tramvaie si autobuze iar altii te cauta sa le dai ghinda si porumb boabe pentru ca in curind daca nu stiti la noi vine Ignatul. Nu stiti ce inseamna? Sa va zic eu; v-ati uitat vreodata la acest politician si nu v-a trecut prin cap cu cine seamana? Va spun eu domnule, eu nu sunt diletant; fata gusata seamana cu a unui porc adica PIG in engleza!
  • -5 (27 voturi)    
    Clarificări (Luni, 30 octombrie 2017, 21:48)

    Furnicuta [utilizator]

    1. Din capul locului, Șerban Nicolae are urme vagi de cunoștințe de istorie.
    2. Stalin și Churchill au fost, întradevăr, criminali. Mă rezum doar la atât: Dresda, respectiv Katîn (că așa se scrie corect). În mod normal, pentru crimele împotriva umanității ar fi trebuit să moară în ștreang la fel ca vârfurile naziste. Dar, cum zice ABBA: învingătorul ia totul.
    3. Capacitatea de apărare a țării a scăzut atunci când am intrat sub talpa rusă (23 august 1944), nu când a început rezistența anticomunistă. Aici, Șerban este varză.
    • +4 (18 voturi)    
      Churchill? Mai invata fato si altceva decat (Luni, 30 octombrie 2017, 22:40)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Furnicuta

      propaganda sovietica!
      • +2 (12 voturi)    
        Daaa, de la ruși știu... (Marţi, 31 octombrie 2017, 1:21)

        Furnicuta [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        Fără cuvinte. Cred că ai citit alt text.
    • +8 (12 voturi)    
      Este MEREU "decit" varza... (Luni, 30 octombrie 2017, 23:28)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Furnicuta

      Ca sa citez un alt clasic in viata, pretin cu respectivul suin.
    • 0 (18 voturi)    
      Nu uita hartia de partaj care (Luni, 30 octombrie 2017, 23:31)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Furnicuta

      a pus-o in mana lui Stalin la Kremlin pe la sfarsitul razboiului. Hartie in care Romani era tecuta la 90% influenta sovietica.
      Nu-l obliga nimic pe Chuchill sa faca asta !.
      Doar ,,amenintarea" lui Stalin ca-i va hartuii politic coloniile britanice cu actiuni comuniste.
      Deci, ca Stalin sa-i lase pe ,,sclavii" lui Churchill in pace, a fost schimbata intr-un troc, cu faptul ca Anglia lasa oficial Rusia sa insclaveasca Romania, pe langa alte tari din Estul Europei.
      • -2 (16 voturi)    
        Rezumat (Marţi, 31 octombrie 2017, 1:23)

        Furnicuta [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Eu m-am referit foarte pe scurt la două momente care nu se pot uita. Evident, au fost mai multe.
    • +11 (21 voturi)    
      Poate ca totusi nu Churchill ... (Marţi, 31 octombrie 2017, 0:03)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Furnicuta

      ... a fost raspunzator pentru Dresda.

      "When interviewed after the war in 1977, Sir Arthur Harris stood by his decision to carry out the raids, and reaffirmed that it reduced the German military's ability to wage war.[27]"

      Iar ca sa rezumi crimele lui Stalin doar la ceea ce s-a intamplat la Katyn (katyńska - ca asa se scrie corect), este ridicol. Probabil ca incercarea ta a fost sa egalezi numarul mortilor in urma bombardamentelor de la Dresda cu numarul mortilor "lui" Stalin. Mai ai multe victime de adaugat.

      "In his book Red Holocaust, Steven Rosefielde argues that communism's internal contradictions "caused to be killed" approximately 60 million people and perhaps tens of millions more, and that this "Red Holocaust" – the peacetime mass killings and other related crimes against humanity perpetrated by Communist leaders..."

      Dar da, dupa capul vostru, Churchill = Stalin. Asa scrieti voi istoria, comunistii. Daca nu puteti sa musamalizati crimele facute, puneti egal intre voi si restul lumii.
      • +4 (10 voturi)    
        Rezumat (Marţi, 31 octombrie 2017, 2:09)

        Furnicuta [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        Stimabile, dacă ar fi să înșirăm crimele lui Stalin nu ne-ar ajunge spațiul acestui articol. Eu m-am referit la CÂTE UN EXEMPLU de la fiecare criminal în parte.
        Corect se scrie Katân (cu â la nume proprii). Așa ar scrie în Dicționarul normativ al limbii române ortografic, ortoepic, morfologic și practic, Ioana Vintilă-Rădulescu (Editura Corint, București, 2009) p. 13, 99, 816.
        • -2 (4 voturi)    
          hotaraste-te (Marţi, 31 octombrie 2017, 9:28)

          natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui Furnicuta

          Spune-mi te rog in care regiune (istorica, bineinteles) a Romaniei se afla aceasta locatie pomenita in dictionarul, roman bineinteles

          ....si hotaraste-te cum "se scrie corect"
      • +1 (3 voturi)    
        40.000 de mii de civili (Marţi, 31 octombrie 2017, 9:35)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        la Dresda nu e mare lucru, in comparatie cu alte pacate ale lui Churchill
        Cum spunea Stalin : ,,moartea unei persoane e o tragedie, a unui milion o statistica "
        Mult mai grava moral, este comportarea lui Churchill, prin ,,Hartia de Partaj" care ii dadea garantia lui Stalin ca Imperiul Britanic ii permite controlul ideologiei comuniste asupra Europei de Est, in schimbul ,,lasarii in pace" a Imperiului Britanic.
        Daca era onest, Churchill ii putea spune lui Stalin :
        ,,Armata Sovietica poate ramane o perioda, ca trupe de ocupatie, dar in Romania, Polonia, Ungaria, Bulgaria si Cehoslovacia, se vor desfasura alegeri libere, supravegheate de o Comisie Aliata de Control. Daca nu esti de acord, Imperiul Britanic va considera ca trupele sovietice se afla ca agresoare pe teritoriul Europei de Est, si nu uita, ca garantiile date Poloniei in 1939, sunt inca in vigoare si in 1945 !"
        In Garantiile date Poloniei in 1939, nu era specificata apararea doar in fata Germaniei Naziste, ci in fata oricarei agresiuni.
        Asta inseamna razboi cu Imperiul Britanic. Si ca o prima prima consecinta, nici un vapor sovietic nu ar fi putut sa iasa pe Oceane
        in fata flotei Britanice.
        • -1 (1 vot)    
          40.000 de civili ... (Miercuri, 1 noiembrie 2017, 2:38)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

          .. poate in manualul de istorie scris de Stalin si ai tai.

          Realitatea este alta:

          "The bombing of Dresden by the Royal Air Force (RAF) and the United States Army Air Forces (USAAF) between 13 and 15 February 1945 remains controversial.[citation needed] The inner city of Dresden was largely destroyed[24] by 722 RAF and 527 USAAF bombers that dropped 2431 tons of high explosive bombs, and 1475.9 tons of incendiaries.[25] The high explosive bombs damaged buildings and exposed their wooden structures, while the incendiaries ignited them, denying their use by retreating German troops and refugees.[citation needed] Widely quoted Nazi propaganda reports claimed 200,000 deaths however the German Dresden Historians' Commission made up of 13 prominent German historians, in an official 2010 report published after five years of research concluded that casualties numbered between 18,000 and a maximum of 25,000.[26] The Allies described the operation as the legitimate bombing of a military and industrial target.[17] Several researchers have argued that the February attacks were disproportionate. However, mostly women and children died.[27] When interviewed after the war in 1977, Sir Arthur Harris stood by his decision to carry out the raids, and reaffirmed that it reduced the German military's ability to wage war.[28]"

          Sunt destui si 25.000, dar cum am spus si mai inainte, de unde stiti voi ca Churchill a fost direct responsabil pentru asta?

          "Winston Churchill was the Prime Minister and also the Minister for Defence when the policy of area bombing took place. He had a major input into military strategy. Historians debate whether he was directly involved in the decision to bomb Dresden. He wasn’t consulted about every bombing raid, but there is some suggestion he supported the decision to attack Dresden, perhaps as a result of a request from Britain’s allies, the Russians."
          • +1 (1 vot)    
            40.000 -25.000 sunt cifrele (Miercuri, 1 noiembrie 2017, 9:22)

            Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Alius

            utilizate de istorici . Eu am luat cifra cea mare, pentru ca sa nu subestimez efectele bombardamentului in nici un caz. .
            Sa nu-mi spui, ca nu ai intalnit si cifra de 40.000 prin documentatii.
            Bine ca ai fost tu acolo martor, si sti precis ca au fost doar 25.000.
            • -1 (1 vot)    
              Nu, nu am fost. (Miercuri, 1 noiembrie 2017, 13:30)

              Alius [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

              Ai fost tu si i-ai numarat si ti-au iesit 40.000. Ti-am dat citate cu cifre. Tu ai dat doar un numar scos din burtica ta.
              • +1 (1 vot)    
                E o miciuna ce spui. (Miercuri, 1 noiembrie 2017, 19:38)

                Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Alius

                Cifra de 40.000 exista, sprijinita de niste istorici, cu multi zeci de ani inainte. Si sunt sigur ca ai intalnit cifra. Adica, pe langa mincinos ,,fara voie", mai esti si rau intentionat.
                Decent era sa spui ca nu crezi in cifra de 40.000, si nu ca am inventat-o eu. Dar ce stii tu despre decenta?!
                • 0 (0 voturi)    
                  Decent era . (Joi, 2 noiembrie 2017, 0:19)

                  Alius [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

                  ...sa nu spui ca am fost eu acolo si i-am numarat.Decent este sa pui acolo niste citate cu cele 40.000. Eu am gugalit si nu am gasit aceasta cifra.

                  Iti mai dau un citat:

                  "The city authorities at the time estimated no more than 25,000 victims, a figure that subsequent investigations supported, including a 2010 study commissioned by the city council.[16]".

                  Dar tu nu stii ce este aia decenta, ca esti doar un magar care insulta pe altii.
    • 0 (6 voturi)    
      Atacul asupra Dresdei ... (Marţi, 31 octombrie 2017, 10:01)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Furnicuta

      ... a fost efectuat de britanici cu un scop bine determinat: de a cauza haos in oras.

      Dupa atacul german asupra orasului Coventry, britanicii invatasera o lectie importanta: daca faci praf transportul in comun, centrala telefonica (la vremea aia o centrala telefonica era o cladire intreaga), scoti din uz primaria, sediul politiei, caile ferate si alte elemente de infrastructura, dureaza saptamani de zile pana orasul abia incepe sa devina functional.

      Dresda era un important nod de cale ferata si de transport. Prin Dresda treceau mare parte din trupele retrase de nemti de pe frontul de vest pentru a face fata ofensivei rusesti. Calculele aliatilor aratau ca o intarziere de cateva saptamani a relocarii de trupe putea scurta razboiul cu mai multe luni de zile. Asa c-au atacat centrul Dresdei, pentru a scoate din uz orasul in ansamblu. Nu ca sa omoare civili.

      In plus, in Dresda erau multe zeci de fabrici care produceau armament si echipament militar. Prin scoaterea din uz in ansamblu a orasului, si fabricile alea, fara sa fi fost bombardate, au fost temporar scoase din functiune. Sa fi bombardat zonele industriale, in conditiile in care se lucra in schimburi, ar fi insemnat comparabil de multe victime civile, fara insa a paraliza si orasul in ansamblu. (Paralizarea productiei de razboi a functionat insa doar partial.)

      Dac-o iei simplist, oricine participa macar la un razboi merita sa moara. Daca te uiti la detalii, vezi ca razboiul e oribil, si ca cateodata in razboi tre' sa comiti chestii oribile ca sa eviti altele si mai oribile. Statisticile germane ne-naziste, alea de dupa razboi, facute de primarie, zic ca in bombardamentul asupra Dresdei au murit vreo 25 de mii de oameni. Fa o socoteala, la viteza cu care se murea in razboi, cat de mult mai multi mureau daca razboiul se prelungea cu trei luni.
      • 0 (2 voturi)    
        eşti ori bolnav, ori intoxicat de propagandă (Marţi, 31 octombrie 2017, 18:17)

        vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        dacă poţi accepta o justificare în genul că 25.000 de morţi, civili nevinovaţi poate fi o pagubă asumata pt. scurtarea războiului cu ceva timp...
        e o ticăloşie.
    • 0 (0 voturi)    
      drăguţă furnicuţă... (Marţi, 31 octombrie 2017, 18:00)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui Furnicuta

      sunt de acord cu tine, doar că expresia "the winner takes it all" este doar un cântec abba, dar titlul este zicală de lb. engleză...
  • +33 (35 voturi)    
    Platon si porcul (Luni, 30 octombrie 2017, 22:12)

    justin puscasu [utilizator]

    A incerca sa vii cu argumente logice si istorice intr-un dialog cu Serban Nicolae e ca si cum ai incerca sa influentezi un porc citindu-i pasaje din Platon.
  • +22 (24 voturi)    
    :) (Luni, 30 octombrie 2017, 22:25)

    Xorciser [utilizator]

    Un intelectual fin (si fin cunoscator al Romaniei) precum Dennis Deletant nu poate perfora obrazul gros al senatorului cu asemenea scrisoare.

    Maine i-o arunca senatorul: da dar tu n-ai mancat salam cu soia in comunism...
    • +15 (15 voturi)    
      Nici el n-a mancat. Halea fleici la restaurantele (Luni, 30 octombrie 2017, 22:41)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      securitatii.
      • +1 (3 voturi)    
        are fleicile pe el marca Landrace Salcia (Marţi, 31 octombrie 2017, 7:55)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        cultivata si binecrescuta in spiritul P$D Deddy of TR
  • +17 (17 voturi)    
    Uluitore imbecilitate si nesimtire! (Luni, 30 octombrie 2017, 22:37)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    PSD-ul ne dovedeste ca are resurse inepuizabile de rahat si improasca cu el prin gura acestui individ cu aspect porcin (ochi mici, gusa groasa si diverse mizerii rostogolite prin falci).
  • +15 (15 voturi)    
    Ce pretentii sa ai (Luni, 30 octombrie 2017, 22:47)

    moka [utilizator]

    De la unul care si-a luat bacul la 30 de ani...
    Zice si el doar ca sa jigneasca si sa-i enerveze pe oamenii onești din țara asta si din UK.
  • +17 (17 voturi)    
    Ce poate fi de inteles (Luni, 30 octombrie 2017, 23:29)

    pashanu [utilizator]

    la elucubratiile unei primate care facea pe soferul infractorilor ?
  • +15 (21 voturi)    
    Sustin si eu (Luni, 30 octombrie 2017, 23:48)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    ca Nicolae, Pricolicea, Toader si Dracnea sunt deopotriva de criminali. Adica MAFIOTI; TICALOSI si participanti la distrugerea Românei impreuna cu complicii lor din PSD:
  • +9 (15 voturi)    
    Hitler si Stalin (Marţi, 31 octombrie 2017, 0:46)

    MG [utilizator]

    a vrut a spune loaza, dar i-a iesit Churchill
  • +18 (22 voturi)    
    Sa nu uitam ca Serban Niciolaie este unul dintre (Marţi, 31 octombrie 2017, 2:53)

    Susufler0 [utilizator]

    fidelii lui Ion Iliescu, astfel ca pozitia sa vis a vis de problema rezistentei armate anticomuniste de dupa 1944 nu ar trebui sa ne mire, doar e in acord cu ideile fostului presedinte al Romaniei !

    PS. Si-apoi tinerii intelectuali pesedisti ne-au obisnuit cu enormitati ce frizeaza bunul simt istoric. (A se vedea Dan Sova si ideile sale despre Holocaust) !
    • +5 (5 voturi)    
      Ion Iliescu este formolizat pentru Continuarea (Marţi, 31 octombrie 2017, 9:59)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Propasirii Romaniei in spriritul bolshevic, Dan Sova si Landrace de Salcia TR sunt Vlastarele viitoarei Conduceri P$D
      • +3 (3 voturi)    
        Nu-i mai trebuie lui Danut politica (Marţi, 31 octombrie 2017, 11:12)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        de-acum si pana-n veac !

        Daca-l scapa maman de belelele penale o sa-si vada de viata, pt ca altfel il dezmosteneste tot maman de toate diplomele si titlurile academice obtinute (inclusiv alea din Anglia) si o sa trebuiasca sa se angajeze cu contract de munca la SCPA-ul mamica-sii !

        PS. De Ion Iliescu am auzit si eu ceva rostogolit pe piata , ceva cu criogenizare sau...
        • 0 (0 voturi)    
          da, da..asa este (Marţi, 31 octombrie 2017, 14:15)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          Nea Nelu Criogenizat ar fi Un Blestem Mai Mare vs Comunismul adus cu tancul in Romania

          p.s, am asa un sentiment ca nea Nelu Precum Yoda din Star Wars pregateste Ucenici vartosi, poate Danutz nu, dar ceva in proximitatea lui ..creshte ca buruiana (proximitatea numita P$D)
    • +5 (5 voturi)    
      Nu-ti fa iluzii, ... (Marţi, 31 octombrie 2017, 10:10)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      ... nu e din convingere ce-a scos el pe goarna. Cine studiaza istoria comunismului vede ca comunistii nu fac niciodata nimic spontan. Totul e calculat pana in amanunt. Ce-a scos Nicolae pe goarna e propaganda cat se poate de precis gandita.

      In Romania, in momentul de fata, exista o gramada mult prea mare de oameni scoliti de-o scoala praf, facuta praf sistematic de PSD, din 1989 incoace. Oamenii aia n-au cunostiinte, n-au obisnuinta gandirii critice, si n-au nici cea mai elementara pricepere de verificare a informatiilor care li se servesc. Alora, daca le repeti de suficient de multe ori si suficient de vocal o chestie, ajung s-o creada, indiferent cat de mare si evidenta minciuna ar fi.

      Pe mecanismul asta se bazeaza PSD. PSD e doar coada de topor a propagandei ruse, si rusii isi permit sa faca planuri pe termen lung. In prima faza vor sa ne faca la fel de suspiciosi si fata de occident cum suntem fata de rusi, ca popor. In faza a doua, peste vreo 10-15 ani, poate mai mult, in functie de cat de bine si de repede le iese prima faza, o sa ne faca sa uitam de atrocitatile rusesti. In momentul respectiv o sa fim para malaiata care cade singura in gura rusului.

      Si de-aia e important raspunsul lu' Deletant. Nu pentru ca s-o ia in seama Nicolae, ci ca s-o auda cei multi da' prosti, de care-a avut grija PSD sa nu invete sa gandeasca cu propriul creieri. Poate-poate macar unii dintre ei se trezesc, si-si dau seama ca tot ce le vinde PSD, prin oricare membru, nu doar printre cei de la varf, sunt minciuni sfruntate. Ca nu doar Ponta, ci toti membrii PSD mint cum respira.
      • +1 (5 voturi)    
        In cazul asta luarea de pozitie a lui Deletant (Marţi, 31 octombrie 2017, 11:17)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        nu e suficienta !

        Parca aveam si noi pe plan national niste istorici, academicieni, proveniti tot din familie de istorici renumiti !

        PS. E adevarat ca ideile si le propaseau la Latrina 3 !
  • +7 (9 voturi)    
    Sofer (Marţi, 31 octombrie 2017, 6:15)

    Sorin.Borodi [utilizator]

    Acest sinistru personaj a intrat pe scena ca sofer al lui Voicu. Tot asa va ramane.
  • +6 (8 voturi)    
    pierdere de vreme (Marţi, 31 octombrie 2017, 6:45)

    Dedalus [utilizator]

    Pierdeti vremea cu un semidoct.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă