Cum ajunge un profesor care nu stapaneste bine nici o limba straina sa predea la scoala europeana de la Bruxelles

de Dan Tapalaga, Mihai Ivascu     HotNews.ro
Luni, 30 octombrie 2017, 18:17 Actualitate | Esenţial

Elevi la scoala
Foto: Agerpres
Unii din parintii cu copii inscrisi la scoala europeana de la Bruxelles se plang de calitatea slaba a noii invatatoare de la clasa a IV-a venita din toamna din Romania, despre care spun ca nu vorbeste bine nici o limba straina. Parintii sustin ca, din acest motiv, invatatoarea comunica dificil cu celelalte sectii, ii este greu sa adapteze programa scolii (in franceza) sau sa iasa in conditii de siguranta cu copiii in conditiile in care nu stapaneste bine franceza sau engleza. Contactata de HotNews.ro, invatatoarea Iulia Dragomir din satul Capatanesti, judetul Buzau, sustine ca parintii nu i-au semnalat aceste probleme, dar admite ca franceza este o “limba neexersata” iar engleza n-a fost conditie la concurs.
  • Ministerul Educatiei, care a organizat selectia, a explicat pentru HotNews.ro ca invatatoarea detasata la Bruxelles “are rolul de a preda limba MATERNĂ sau diverse discipline în limba maternă” si ca in ce priveste cunoasterea unei limbi straine se cere “un nivel minim de competență lingvistică”.
Ce spun parintii. Potrivit surselor HotNews.ro, sunt mai multi parinti nemultumiti, dar prefera sa vorbeasca sub anonimat de teama ca vor avea de suferit copiii. “Scoala europeana de la Bruxelles functioneaza pe baza de colaborare cu celelalte sectii. Este vorba si de siguranta, trebuie sa faca iesiri cu copiii, merg in excursii in Marea Britanie, in Belgia. Cum lasam copiii pe mana cuiva care nu se descurca la un spital in caz de nevoie?”, explica sub anonimat unul dintre parinti. Acestia se declara nemultumiti de nivelul scazut de pregatire al noii invatatoare de la clasa a IV-a, venita din acest an din Romania, si ca vorbeste franceza "la nivel de autobaza”.

“Noi am vrut sa invete copiii romana, dar sunt parinti care se gandesc serios sa-si retraga copiii. Sectia romana e din ce in ce mai mica. Oamenii se prind ca nu e ok si isi muta copilul la franceza sau la engleza. Daca ne trimit oameni slab pregatiti, nu o sa mai aiba clienti pentru ca nu va mai merge lumea acolo”, se plange unul din parinti. Profesorul ar fi predat dupa auxiliare de proasta calitate, contestate in tara, si le-ar fi schimbat un urma protestelor parintilor.

Ce spune invatoarea. Contactata de HotNews.ro, Iulia Dragomir sustine ca vorbeste franceza, dar admite ca “este o limba neexersata”.

“Am obtinut un certificat in momentul in care m-am inscris la doctorat, dar eu cu parintii nu am vorbit in limba franceza. Cu parintii am vorbit in limba romana. Inteleg absolut totul, insa la inceput mi-a trebuit un pic de curaj pentru a ma exprima in comunitate, la nivelul scolii. Doar ca m-am inscris la niste cursuri in Bruxelles si studiez si individual”, a explicat Dragomir pentru Hotnews.ro.  Ea a mai spus ca  intelege limba engleza, dar ca n-a fost cerinta pentru concurs.

Intrebata cum se descurca in privinta adaptarii programei din franceza in romana, Dragomir explica: “Eu am plecat din tara cu o anumita viziune doar ca la un anumit obiect am gandit o anumita problema altfel si am inteles. Am fost in prima luna de scoala europeana. Acum nu stiu cat de grav am putut sa gresesc vizavi de parinti. Doar probabil ca dumnealor stiu.”  Dragomir sustine insa ca parintii nu i-au reprosat “absolut nimic” din aceste nemultumiri in mod direct

Ce spune ministerul.
Ministerul Educatiei a comunicat, prin biroul de presa, ca la procesul de selectie organizat la sfarsitul lunii iunie s-au inscris 9 candidati: Bârsan Irina-Amelia, Buruiană Camelia, Ciurea Daniela, Dragomir Iulia, Dumitrache Veronica Gabriela, Nicolau Marinela Teodora, Onică Elena, Onișoru Florența Georgiana. In urma celor patru probe, in faza finala ar fi ajuns profesoarele Dragomir Iulia si Nicolau Marilena Teodora. Dragomir ar fi fost declarata in cele din urma admisa cu 69 de puncte, fata de 66 profesoara plasata pe locul doi.
Ministerul precizeaza ca nu au fost depuse contestatii.

La intrebarea cat de important este in procesul de selectie nivelul de cunoastere a limbilor straine (franceza, engleza), avand in vedere ca scoala europeana de la Bruxelles se bazeaza pe multilingvism, Ministerul Educatiei ne-a raspuns ca profesorii detasati au rolul de a preda limba romana, si ca li s-a cerut “un minim de competenta lingvistica” desi urmeza sa predea intr-un mediu multilingvistic. Redam mai jos integral, cu precizarea ca sublinierile apartin ministerului educatiei : 
  • “În conformitate cu Statutul personalului detașat în Școlile Europene, document normativ care reglementează statutul cadrelor didactice detașate în sistemul Școlilor Europene, elaborat de Secretariatul General al Școlilor Europene (instituția care coordonează sistemul Școlilor Europene), pentru fiecare stat membru cadrul didactic detașat are rolul de a preda limba MATERNĂ sau diverse discipline în limba maternă copiilor înmatriculați ca având respectiva limbă maternă – L1 - în cazul României, limba română. Pentru asigurarea comunicării eficiente într-un mediu educațional și administrativ multilingvistic, Ministerul Educației Naționale a inclus în metodologie necesitatea ca fiecare cadru didactic selectat să demonstreze un nivel minim de competență lingvistică, astfel încât să se poată asigura și comunicarea de bază la nivel intra și interinstituțional, cât și integrarea facilă a persoanei detașate în noul mediu profesional și social. Nivelul de competență lingvistică a fost menționat în certificatele prezentate de candidați, certificate eliberate de instituții/organizații recunoscute de Ministerul Educației. Evaluarea candidaților nu a avut drept scop determinarea nivelului de competență lingvistică, ci determinarea nivelului de competență didactică, în context teoretic, prin raportare la documentele curriculare și normative ale sistemului Școlilor Europene”.
Hotnews.ro a solicitat de asemenea CV-ul profesoarei, insa Ministerul Educatiei a refuzat sa-l puna la dispozitie pe motiv ca nu sunt informatii de interes public:

“Referitor la documentele ce atestă statutul profesional al cadrelor didactice înscrise la concurs (unitatea de învățământ de proveniență) și la evoluția în cariera didactică/dezvoltarea personală (curriculum vitae), precizăm că aceste informații nu fac obiectul legii 544/2001 și nici nu au avut vreo pondere la nota finală în baza căreia s-a realizat selecția candidaților”.

Nu e clar de cand CV-ul a devenit informatie secreta, fiind o conditie de minima transparenta in orice institutie publica!

Potrivit informatiilor publice, profesoara Iulia Dragomir nu s-a remarcat in activitatea profesionala prin altceva decat statutul de invatatoare in satul Capatanesti din judetul Buzau. O mai gasim promovata  in 2015 in Corpul Naţional de Experţi în Management Educaţional si cam atat.

Ce este scoala europeana de la Bruxelles.
Este scoala unde invata circa 3000 de copii. E vorba de copiii functionarilor de la Bruxelles, europeni sau ai altor institutii (NATO), ai detasatilor la ambasada, consulat sau la reprezentata statului membru respectiv la UE. Are sectii pentru aproape toate tarile membre, in diferite locatii. Sectia romana este la Bruxelles IV, Laeken. Sectia romana a fost infiintata in 2012, astfel incat are patru clase de ciclu primar si una de secundar, o clasa de a V-a, care in Belgia face parte din ciclul primar.

Clasa a IV-a, unde preda invatatoarea Iulia Dragomir, numara 21 de elevi. Pe langa acestia, mai sunt si la gradinita aproximativ 20 de copii. Profesorii care predau acolo sunt platiti cu salariul standard din Romania, diferenta pana la aproximativ 4500 de euro pe luna fiind acoperita din fonduri europene. Este deci un post  foarte bine platit.

Miza sectiei romanesti din cadrul scolii europene este pastrarea culturii romanesti peste hotare si pregatirea generatiei de copii din diaspora la acelasi nivel cu copiii din alte sectii si din scolile bune din Romania sau din Bruxelles.


Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si StartupCafe.ro, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

13340 vizualizari

  • +47 (55 voturi)    
    dupa (Luni, 30 octombrie 2017, 18:28)

    nahir [utilizator]

    chipul si asemanarea ministrului pop genunche.
    pesedistii astia parca sunt hotarati sa ne faca de ras peste tot.
    ca sa nu mai vorbim de inconstienta.
    • -48 (58 voturi)    
      Viteji...."surse", "anonimat", (Luni, 30 octombrie 2017, 20:10)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Viteji...."surse", "anonimat". Nu-i convine lui Tapalaga; vroia sa ocupe altcineva, vreun preferat sinecura aia.
      • +17 (23 voturi)    
        auzi bah (Luni, 30 octombrie 2017, 20:49)

        gogu_milogu [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        de ce nu te-ai dus tu sa canTidezi acolo sha?.... ca dupacomentariile tale ai toate "calitatile" necesare....
        • 0 (0 voturi)    
          oare acesta este adevarul ? (Vineri, 10 noiembrie 2017, 16:04)

          GoodMan007 [utilizator] i-a raspuns lui gogu_milogu

          oare chiar crezi ca ce scrie in articol este 100% adevarat? Usor mai radem unii de altii! deh! Suntem romani! si se vede! Mai ales de la Bruxelles ... Aceeasi mentalitate de mahala. Rufele se spala in casa si nu pe strada sa ne vada lumea. Un nemultumit "de rang" inalt a aruncat o mizerie....si toata lumea s-a inflamat. Pacat!
      • +15 (17 voturi)    
        Toarșu Novaia Priveliștea (Marţi, 31 octombrie 2017, 8:10)

        Spiky [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Poate ai uitat, poate nu ți-ai dat zeama, dar copiii sunt ai funcționarilor români, care, în cazul în care ar supăra ”spatele” nepregătitei respective, care ”spate” trebuie să fie cineva bine sus-pus, ar avea de înfruntat repercursiuni în viața lor profesională, că acum este ca pe vremuri, nu superi pe toarșu secretar dă organizație, că să lasă cu beleli....
        • -2 (6 voturi)    
          parintii.. (Marţi, 31 octombrie 2017, 12:31)

          oximoron [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

          deci nici parintii nu sunt niste competenti ci tot trimisi ca doamna?!
          Serios acum..care e profesionist, nu are de ce se teme prin institutiile europene.
      • +13 (13 voturi)    
        dna invatatoare si doctoratul (Marţi, 31 octombrie 2017, 10:39)

        T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Eu zic sa te interesezi inainte sa scrii prostii: intr-o scoala internationala este imposibil sa te descurci numai cu limba materna. Astia de la minister vorbesc ca sa nu adoarma: cum naiba sa te duci sa predai intr-o scoala din Bruxelles fara sa vorbesti fluent o limba straina?
        Din pacate dna invatatoare are probleme sa se exprime chiar si in romana: citindu-i declaratia nu poti sa nu te intrebi ce fel de invatatoare este. Pare ca i se impleticeste limba in gura si habar nu are sa construiasca o fraza cu cap si coada!
        Dar, ce sa faci, dna invatatoare e inscrisa la doctorat! Nu stiu daca e de ras sau de plans....
        • 0 (2 voturi)    
          Declaratie (Marţi, 31 octombrie 2017, 17:23)

          Mih_MSM [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

          Daca nu te superi,ne poti arata acea declaratie de care spui?
          • +3 (3 voturi)    
            ..... (Marţi, 31 octombrie 2017, 18:51)

            T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Mih_MSM

            "" “Eu am plecat din tara cu o anumita viziune doar ca la un anumit obiect am gandit o anumita problema altfel si am inteles."""

            ""Doar ca m-am inscris la niste cursuri in Bruxelles si studiez si individual”"


            "“Am obtinut un certificat in momentul in care m-am inscris la doctorat, dar eu cu parintii nu am vorbit in limba franceza. Cu parintii am vorbit in limba romana.""

            Frazele sunt din din articol si apartin invatatoarei.
        • 0 (0 voturi)    
          oare chiar are probleme de exprimare? (Vineri, 10 noiembrie 2017, 17:40)

          GoodMan007 [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

          Esti sigura ca articolul cuprinde exact spusele ei? La jurnalismul din ziua de azi, te astepti doar la scandal.Daca se expriima asa la MEC oare ajungea acolo?Totusi!? Totul este doar o nemultumire a unui parinte de rang inalt ca invatatoarea nu are pedigree (da, este din Buzau) si nu este cu Oxford la baza. Iar acest parinte se ascunde in anonimat (sa nu sufere copilul!!) , Rang inalt si fara coloana vertebrala! Si a spalat rufele in strada, si nu acolo direct! Romanism curat ...inclusiv la Bruxelles!
      • +2 (4 voturi)    
        mai buimac (Marţi, 31 octombrie 2017, 14:25)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        cu privirea tampa, sa-ti desenez, ca vaz ca nu vrei/poti sa pricepi.
        profa aia de limba romana in Bruxelles, cand iese cu copii p-afara, prin parc, pe la vreo expozitie, nu trebuie sa stie sa vorbeasca cu populatia autohtona? cu indigenii, adicatelea.
        nu trebuie sa poata sa cheme un doctor, la o adica, sa-i explice doctorului ce simptomer are copilul, daca se intampla vreo dandana? ce limba foloseste? gestica veche, sau gestica noua?
        sau, te pomenesti, ca ea si copii sunt singuri-singurei in ditamai orasul?
    • +17 (27 voturi)    
      Din toate invatatoarele din Romania (Luni, 30 octombrie 2017, 22:01)

      Un Nene [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Tocmai pe una de la coada vacii care nu stie sa composteze biletul la metrou am trimis-o acolo?
      Chiar vrem sa aratam ca suntem o natie de martafoi? Si de cand Buzau e reprezentativ pentru Romania? Din Harghita si Covasna n-au gasit pe nimeni?
      • -9 (19 voturi)    
        Progresismul (Marţi, 31 octombrie 2017, 9:21)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Un Nene

        isi face din nou prezenta....bineinteles ca e o mare rusine sa fii de la coada vacii, sa muncesti la tara, numai hipsterii cool sunt reprezentativi pentru Romania.

        de asta e Romania in halul in care este.... e o mare rusine sa ai o meserie si sa traiesti din ea, fara facultati si joburi la multinationale suntem de rahat
        • +8 (12 voturi)    
          Eu nu inteleg.. (Marţi, 31 octombrie 2017, 10:04)

          Moi1 [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          De ce progresismul este un lucru rau? Nu vine de la progres? De la mers inainte? Nu e mai bine cand scriem comentarii pe internet de pe un laptop sau telefon smart decat cand trimiteam scrisori cu posta? Sau mesaje cu telegraful?
          De cand are progresul o conotatie negativa???
        • +11 (13 voturi)    
          asta ai priceput tu? (Marţi, 31 octombrie 2017, 10:08)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          Deci sa inteleg ca pentru un post de invatatoare la Bruxelles n-ar trebui facut un concurs pe bune, unde sa cistige cineva capabil? Si.... cineva-ul alka n-ar trebui sa stapineasca bine limba tarii respective pentru a putea comunica cu colegii straini? La orice concurs pe bune, tantea aia ar fi iesit pe ultimele locuri.
          • -1 (7 voturi)    
            nu e post de invatoare clasic... (Marţi, 31 octombrie 2017, 12:30)

            oximoron [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            ci post de invataoare de limba romana, la o scoala de functionari publici europeni.
            pentru franceza , engleza si alte materii..daca or face, se alege alt profesor.
            Doamna de mai sus e adusa din Romania sa ii invete pe copii doar limba romana.

            Chiar daca articolul e plin de gauri la acest capitol (se explica foarte sumar ce e scoala romaneasca)..asta nu inseamna ca nu ar trebui sa ne punem creierul la contributie.
            • +4 (4 voturi)    
              ??? (Marţi, 31 octombrie 2017, 16:57)

              T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui oximoron

              Si daca vrea sa-i comunice ceva directorul scolii, cum face? Invata omul limba romana? Daca are nevoie de materiale pentru clasa, cum le comanda? Daca vrea sa discute cu colegii, sa aiba niste informatii despre scoala, programa etc, cum se intelege cu ei?
              Tu crezi ca atunci cand lucrezi intr-o scoala viata ta profesionala se rezuma la orele in clasa si nimic mai mult?
        • +1 (5 voturi)    
          E o mare rusine (Marţi, 31 octombrie 2017, 12:08)

          Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          sa fii promovat intr-un post pentru care nu ai minima calificare.
        • +2 (4 voturi)    
          te-ai (Marţi, 31 octombrie 2017, 14:28)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          trezit tu de la coada boului sa faci pe patriotul.
          aici in tara nu-i nicio rusine sa nu stii nicio limba straina.
          ceea ce nu-i cazul fatucii trimisa ca vitelul la poarta noua sa predea limba romana in Belgia.
          pai moare de foame pe-acolo ca nu stie nici sa ceara o cana cu apa.
      • +10 (12 voturi)    
        asta am votat (Marţi, 31 octombrie 2017, 9:36)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Un Nene

        Cind la conducerea tarii avem asemenea personaje, e clar ca meritocratia nu e un criteriu, ba chiar daca arati prea capabil ai toate sansele sa pici. Cu siguranta un post calduts si bine platit de invatatoare la Bruxelles nu putea sa fie dat decit unei pile de partid. Daca vreti meritocratie, iesiti la vot la urmatoarele alegeri. Desi pina atunci mai avem de iesit de citeva ori in strada, prima tura iarna asta la legile justitiei.
      • +3 (5 voturi)    
        ar (Marţi, 31 octombrie 2017, 14:26)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Un Nene

        trebui intrebata cat 30% sau mai mult se duce parandarat la cel care a trimis-o in Bruxelles.
      • 0 (0 voturi)    
        Buzaul este in Romania (Vineri, 10 noiembrie 2017, 17:48)

        GoodMan007 [utilizator] i-a raspuns lui Un Nene

        Daca doar la Bucuresti exista valoare si valori.....atunci modul dumneavostra de exprimare si de gandire spune totul. Si este usor sa arunci cu vorbe fara sa stii adevarul. O parere de acest fel fata de dumneavostra ....cam cum ar fi?! Doamna invatatoare este o victima a unui....mahar de Bruxelles...deranjat de origine...MEC a exprimat ce a dorit si doreste acolo--> si asta a obtinut. Totusi, este un examen pe tara sustinut la MEC. Scuze , cate examene nationale la un minister ati sustinut?Sau nu am inteles eu bine?
    • 0 (0 voturi)    
      citim,citim, dar ce citim este adevarat? (Vineri, 10 noiembrie 2017, 17:33)

      GoodMan007 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      nu este nimic adevarat in toata istoria asta. daca din 20 de parinti sus pusi, 2 sunt nemultumiti, asta nu inasemana ca invatoarea este atat de depasita. vad ca nu se spune si ....partea cealalta? oare nu exista? iar un articol fara o investigatie competenta , doar asa....la impulsul uni Boss nemultumit....nu spune nimic.Nu are pedigree sau Oxford....dar a castigat un concusr. iar pila de la Buzau tocmai la MEC ....e mai greu. Si nu toata lumea desteapta este din Bucuresti,Mai sunt valori si in restul tarii.
  • +29 (39 voturi)    
    Asta e buna (Luni, 30 octombrie 2017, 18:51)

    mitg [utilizator]

    "pastrarea culturii romanesti peste hotare"

    Mai bine lasati cultura romaneasca in tara, si veniti cu o cultura iluminista in loc.
  • +41 (43 voturi)    
    Este bine (Luni, 30 octombrie 2017, 19:04)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Toata lumea stie: un popor care gandeste este cel mai mare dusman al Partidului.
  • +47 (49 voturi)    
    Comparati! (Luni, 30 octombrie 2017, 19:11)

    ber [utilizator]

    Pai ce, parca Olguta stia mai mult?
    Dar nu asta este ingrijorator, ca nu stie franceza, engleza sau o o limba de circulatie internationala, desi este inscrisa si la doctorat. Daca luam propozitia asta:
    "Eu am plecat din tara cu o anumita viziune doar ca la un anumit obiect am gandit o anumita problema altfel si am inteles." observam ca a foloit de trei ori adjectivul
    ANUMIT, fara sa spuna de fapt nimic! Nici macar ce a inteles nu e clar!
    • +29 (33 voturi)    
      Ha, ha! (Luni, 30 octombrie 2017, 19:42)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui ber

      Ha, ha!

      Ce sa mai vobim despre ce se intampla in scolile din Romania!
    • +12 (12 voturi)    
      pai asta e limba lor (Marţi, 31 octombrie 2017, 9:37)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ber

      Vorbeste pe Limba lui Genunche, nu pe limba ta. Scopul e sa duca o fraza la capat cu cit mai putine greseli gramaticale. Ca zice ceva sau nu, asta nu mai conteaza.
      • +3 (3 voturi)    
        sa nu cumva (Marţi, 31 octombrie 2017, 14:32)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        sa-i spuna cineva ce e analfabeta functional, ca o sa creada ca e injurata.
    • +4 (4 voturi)    
      excelent raspuns ! (Marţi, 31 octombrie 2017, 10:06)

      cosvaTIM [utilizator] i-a raspuns lui ber

      Excelent raspuns ber :)
    • +2 (2 voturi)    
      a facut, (Marţi, 31 octombrie 2017, 14:31)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui ber

      probabil, cursuri intensive pentru eludarea sinergica a intunericului iluminist, cu profesorul in limbi de lemn moarte, ilici iliescovici kgb.
  • +22 (22 voturi)    
    tot ce e STAT (Luni, 30 octombrie 2017, 19:17)

    rov [utilizator]

    iti sta mintea-n loc de minciuna, ipocrizie, pile si hotie...
  • +37 (37 voturi)    
    Absolventi de facultati proletare!! (Luni, 30 octombrie 2017, 19:23)

    soundtrack [utilizator]

    In anii 1950, bolsevicii au scos profesorii universitari din puscarii pentru ca nu avea cine preda cursurile. Efectul Romaniei decapitate se resimte si acum in orice domeniu. Clasa muncitoare si securistii si-au facut universitati dupa '89 pentru a arata 'intelectuali' si a avea privilegii desantate, dar nu si-au schimbat sosetele flausate, nici nu si-au taiat unghia degetului mic!
    • +5 (5 voturi)    
      decanul (Marţi, 31 octombrie 2017, 14:36)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      facultatii TCM in 1985 ne era si profesor la materia respectiva (tehnologia constructiilor de masini).
      ear absolvent de facultate muncitoreasca, ca asa erau denumite prin anii 1950-1960.
      la baza era insa un agramat si un arivist. garantat vanghelie inca de pe atunci.
  • +28 (32 voturi)    
    Pastrarea culturii romanesti? (Luni, 30 octombrie 2017, 19:25)

    OmulNou [utilizator]

    Care cultura romaneasca? Agramatismul?

    Au trimis-o pe dna. sa-i prosteasca pe cei mici ca sa fie in rand cu elevii din tara?
  • -14 (38 voturi)    
    Simplu (Luni, 30 octombrie 2017, 19:52)

    Iorgovan [utilizator]

    Cum si Elena Basescu, care nu stapanea nici limba materna, a ajuns europarlamentar.
    • +32 (36 voturi)    
      de bine, de rau (Luni, 30 octombrie 2017, 20:26)

      Bazil [utilizator] i-a raspuns lui Iorgovan

      ea a fost votata; la fel ca Grapini. Asta, buzoianca, a "castigat" un concurs organizat in ograda lui genunche..
      • +23 (23 voturi)    
        mda (Luni, 30 octombrie 2017, 20:50)

        gogu_milogu [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

        si cu CV-ul dat la secret.....
      • +31 (31 voturi)    
        4500€ (Luni, 30 octombrie 2017, 21:41)

        mbm [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

        A castigat un concurs pt un job platit cu 4500€/luna!

        Totul a fost transparent, a fost anuntat concursul, toata lumea a aflat de el. Daca domnisoara de la Capatanesti a stiut de concurs, probabil si invatatoarea Tunegaru din Bucuresti, data afara in mijlocul anului a stiut, ca si alte cadre didactice din tara asta.

        Dar cine ar pleca la mama naibii la Bruxelles pt doar 4500€? Acum, cand Dragnea promite ca poti lua aceeasi bani la Petrachoaia?

        Asa se face ca s-au gasit cu greu 9 candidate... Am avut noroc; altfel trebuia sa trimitem pe cineva disciplinar acolo. La “BD”-u’
        • -1 (1 vot)    
          Intrucatva off-topic (Marţi, 31 octombrie 2017, 18:39)

          Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui mbm

          D-na Tunegaru nu este din Bucuresti, nu este invatatoare si nu a fost data afara.
      • +3 (17 voturi)    
        Mea culpa (Luni, 30 octombrie 2017, 22:41)

        Iorgovan [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

        Ai dreptate. A fost votata de intelectuali.
        • 0 (0 voturi)    
          Ai perfecta dreptate (Marţi, 31 octombrie 2017, 19:23)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Iorgovan

          A fost votata de cei care au tot atata minte ca tine.
    • +7 (7 voturi)    
      Iorgovane, tu ești, mă? (Marţi, 31 octombrie 2017, 8:19)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Iorgovan

      Care ai făcut un r...t de constituție, de se-ncurcă ăștia-n ea și-și dau cu stângu-n dreptu'? 'ți-ar capul tău dă komsomolist care ai băgat țara-n găleată! Mai bine ai tăcea în băncuța ta din iad, unde fierbi la foc mic alături de Stalin și Ceaușescu!
    • +1 (1 vot)    
      ai vorbit (Marţi, 31 octombrie 2017, 14:38)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Iorgovan

      sa nu dormi.
      eba a fost aleasa, ca si cariatul tau drag, presul de la camera deputatilor.
      fatuca la Bruxelles s-a dus dupa ce, chipurile, a dat un concurs pentru postul respectiv.
  • +26 (26 voturi)    
    pile (Luni, 30 octombrie 2017, 21:19)

    beatman [utilizator]

    asta-i trimisa de ciolacu si neagu de la buzau
    la un concurs serios asta n-ar fi trecut iar cind auzi ca selectia s-a facut din alti noua candidati si aia au fost mai slabi decit fatuca asta ...te apuca groaza la ce nivel a ajuns invatamintul
  • +32 (34 voturi)    
    ! (Luni, 30 octombrie 2017, 21:56)

    Natasa [utilizator]

    Pe un post la Bruxelles s-au prezentat la concurs 9 (noua!!!) oameni!?? Si aia de au organizat concursul sunt in continuare pe scaunele lor? Pai ne meritam soarta, o tara condusa de analfabeti nu poate promova decat alti analfabeti! Ceea ce nu inteleg eu e cum naiba parintii aia din Blegia nu au curaj sa spuna ca asta e e tuta decat sub protectia anonimatului??? Ce risca, sa ia copilul nota mai mica? Asta arata mult despre mentalitatea romanilor si de ce un dragnea s-a cocotat atat de sus! Frica de nimic, lasitatea si nepasarea ne-au adus aici!
    • 0 (4 voturi)    
      de c enu vorbesc decat sub anonimat? (Marţi, 31 octombrie 2017, 10:20)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

      pai hai sa-ti explic o varianta printr-un exemplu:
      acum 2 ani la o scoala in romania,o invatatoare batea si injura copii cu spor-inceputul anului scolar. Parintii nervosi,mici proteste,plangeri la politie,plangeri la inspectorat.
      Nu s-a miscat un deget pana nu au fost chemati reporterii unor televiviuni.
      Imediat dupa, parintii au fost avertizati,in sedinta ,de catre directoare ca reputatia scolii trebuie pastrata. Cu orice ''risc'' si..ca parintii vor plati pentru ce au facut.
      Pana la sfarsitul anului scolar ,nimic nu s-a intamplat, ''doamna '' a predat in continuare,parintii au asistat,pe rand la ore pentru a se asigura ca nu sunt batuti copii.
      In urmatorul an scolar,clasa respectiva a fost mutata,de la parter la ultimul etaj,cea mai inghesuita si murdara din scoala.Copii au primit cele mai jerpelite manuale din scoala..ca as ae la noi acum..din clasa doua sunt lasate mostenire pentru urmatoarele generatii..

      Deci..cam asta e sistemul si pana nu te lovesti cu adevarat de el habar nu ai cat de GRAV e.
      • +2 (4 voturi)    
        Natasa..are dreptate.. (Marţi, 31 octombrie 2017, 11:05)

        oximoron [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

        Nu comparam merele cu perele, dom'Mistrelutz ca uite asa iese tot timpul o caca-maca.
        Exemplul dat de dumneata este complet diferit de cel prezentat mai sus.
        Aici, parintii sunt 100% functionari publici europeni si , doar in cazul in care si ei au venit precum doamna invatatoare, se poate explica teama.
        Altfel, scoala europeana functioneaza dupa un cu totul alt sistem si, daca nu esti multumiti, oricand iti poti duce copilul la scoala publica belgia.a

        De fapt, eu nu pricep de ce parintii insista ca, copiii lor sa invete romana????
        • 0 (2 voturi)    
          Te pomenesti... (Marţi, 31 octombrie 2017, 18:46)

          Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui oximoron

          ... ca or fi romani?!? E oare posibil sa existe functionari romani pe la Bruxelles carora sa nu le fie rusine ca-s romani si care sa nu vrea sa-si deznationalizeze copiii?!?
          Pare de neinteles, dar poate or mai fi si cativa idioti inutili dintr-astia...
          Altfel, inteleg ca sunteti acolo, la Bruxelles? De ce nu intrebati vreo doi-trei parinti?
  • +23 (23 voturi)    
    miroase de la o posta (Luni, 30 octombrie 2017, 22:17)

    anonimicus [utilizator]

    "promovata in Corpul Naţional de Experţi în Management Educaţiona"
    Asadar se dovedeste ca:
    - posturile bine platite (precum cel de la scoala din Bruxelles) le ocupa "alesii", nicidecum profesionistii
    - punctele pentru concurs sau pentru promovare sunt gandite si ponderate exact pentru a facilita avansarea trepadusilor, nu a celor care cu adevarat sunt dascali
    - corpul national de experti e plin de trepadusi, nicidecum de profesionisti
    - managementul educational din Romania este facut de nulintati
  • +35 (35 voturi)    
    Ghinionista (Luni, 30 octombrie 2017, 22:42)

    justin puscasu [utilizator]

    Fata asta e chiar ghinionista pentru ca a ajuns in atentia presei. Spun asta pentru ca practic TOATE concursurile pentru diverse posturi prin ambasade, oficii din strainatate si, in general, oriunde exista un avantaj oarecare sunt trucate.
    (Va mai amintiti de Syda, ex-ul Ebei, care castigase si el un concurs pentru un post la ambasada Romaniei la Paris? )
    Asta e latura ingrozitoare a coruptiei romanesti: faptul ca e generalizata. Nu se putea ajunge atat de departe fara complicitatea tacita a intregii natii.
    • +11 (11 voturi)    
      confirm (Marţi, 31 octombrie 2017, 9:25)

      Mariicaialbastri [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      Am un fost coleg de facultate extrem de capabil, a luat multe examene foarte grele cu brio și cînd a dat examen să intre în diplomație a fost picat la interviu, pentru că la probele scrise nu aveau cum să-l pice. La fel am o amică arhitectă care a luat prin concurs un post la ICR într-o țară unde se vorbește germana (e vorbitoare nativă de germană și a făcut și facultatea acolo). După ce a căzut guvenul MRU nu au mai trimis-o la post deși avea concursul luat.
  • +23 (23 voturi)    
    maaaaamaaaa (Marţi, 31 octombrie 2017, 0:12)

    MarianPConstantin [utilizator]

    am ajuns sa exportam incompetenti si la Bruxelles. Ba sincer sa fiu, nu ratam nicio ocazie sa ne facem de rahat. Ne meritam pe deplin imaginea pe care o avem ca stat.
  • +14 (14 voturi)    
    Regulamentul spune (Marţi, 31 octombrie 2017, 7:37)

    Vlad Dracul [utilizator]

    La art 10.1 "...In addition, they shall have a thorough knowledge of a second Community language. Knowledge of the language of the place of
    employment is desirable." https://www.eursc.eu/BasicTexts/2011-04-D-14-en-7.pdf Pentru Ministerul Învățământului asta insemna nivel minim de cunoștințe (a se citi "pile maxime").
  • +13 (13 voturi)    
    Cum? Simplu (Marţi, 31 octombrie 2017, 8:33)

    transpenibilus [utilizator]

    S-a inscris in PSD si si-a platit cotizatia
  • +1 (3 voturi)    
    scolile europene..pepiniere de pile. (Marţi, 31 octombrie 2017, 11:10)

    oximoron [utilizator]

    As fi dorit o investigatie ceva mai amanuntita din partea HN si doar preluarea de cateva informatii de la "niste parinti revoltati". Astfel, HN ar fi descoperit ca nu doar Romania se afla in aceasta situatie ci si alte tari precum Polonia, Bulgaria, Ungaria, Slovacia ..mai ales.
    De Ce? Mai mult..ce s-a intamplat cu doamna precedenta???

    Scoala europeana este o gaselnita birocrata conceputa special pentru functionarii europeni, diplomati si altele..
    Daca la inceput ideea pare Ok, mai ales pentru copii care stau doar temporar, realitatea e ca aceasta scoala e sustinuta de indivizi nu prea deschisi la schimbare si , automat, devine o coala de pilosi, fara nationalitate si cu competente foarte scazute.

    Aceeasi situatie hilara e si prin Luxemburg, tocmai de aceea scoala europeana nu e vazuta cu ochi prea buni, mai ales de cei din zona...:).
  • +2 (6 voturi)    
    Rusine. Ne conduc cei fara scoala (Marţi, 31 octombrie 2017, 11:21)

    Soro [utilizator]

    Asa cum s-a inpamantenit in Romania, ne conduc cei fara scoala pentru ca cei cu scoala si cunostinte nu ies in fata de frica si sau lasitate.
    Procedura e simpla:
    1. Toate (toate-toate) procedurile de angajari de pe la stat sunt facute cat mai complicate ca sa poata acceded doar cei cu pile.
    2. Se comunica pilei ca va fi un concurs pentru un post important (bine platit in cazul asta).
    3. Pila strange documente la dosar timp de juma' de an, timp in care adevaratii candidati nu stiu de existanta postului.
    4. In ultima luna (timp insuficient sa faci cursurile necesare aducatoare de puncte) se scoate postul la concurs. Chiar daca se intampla sa fie scos mai devreme nu stii cum se acorda punctajul.
    5. Participi la concurs (de dosare) si pici cu brio indiferent de cat de multe stii si ce ai facut in trecut. Este admisa o pila.
    6. Sistemul a mai castigat o sluga care va zice "yes sir" la fiecare actiune fara morala a noilor sefi.
    .... succes in societatea romaneasca. Noi, cei care nu suntem pila nimanui vom fi acceptati in posturi de la stat in care trebuie muncit, e indispensabil si in care castigi un salariu de mizerie. Cele fara munca, bine platite si in care decizia influenteaza ... pofta-n cui.
    • +2 (2 voturi)    
      spre aducere aminte (Marţi, 31 octombrie 2017, 12:41)

      ber [utilizator] i-a raspuns lui Soro

      NU uitati cum a ajuns in minister fata "SENATOAREI GREVISTE",
    • +1 (1 vot)    
      apropo de scoala, (Marţi, 31 octombrie 2017, 14:47)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Soro

      se scrie si spune impamantenit, imbatat.
      nu inpamantenit, inbatat.
  • -5 (7 voturi)    
    Dezinformare, manipulare sau ...... (Marţi, 31 octombrie 2017, 12:11)

    mihai_mihai100991509442479312 [utilizator]

    Acest articol poate sa devina obiect de studiu pentru studentii de la SNSPA!Cum sa manipulam informatia astfel incat prin amestecul de franturi de realitate cu o multime de informatii false sa inducem o anumita stare.
    Autorii sunt ori dezinformati, ori au scris acest articol la sugestia cuiva.
    Articolul incepe cu " Unii parinti" si continua cu "sub anonimat". Mai oameni buni, cand copilul nostru are o problema la scoala ne ducem si ii spunem direct celui in cauza ce anume ne doare! Nu mergem deghizati sau sub anonimat. Sub anonimat se mergea doar la "Partid" cand se dorea doborarea unui om ce devenea suparator.
    De ce ar avea cineva teama sa spuna direct ceea ce are de spus? Teama?! Cineva preia o stare de fapt din invatamantul romanesc si il transpune intro lume in care acest cuvant nu exista. Cine sunt parintii copiilor de la Bruxelles? Sunt acestia tematori? Sa fim seriosi!
    In articol avem exprimarea "calitatea slaba" alaturata cuvintelor " nu vorbeste bine limba franceza".
    Nu se spune " Nu vorbeste limba franceza" ci nu vorbeste bine! Comunicatul Ministerul spunand ca in bremul de concurs era specificat " nivel minim de competenta".
    Tot articolul este o manipulare pura! Desi doamna invatatoare a fost trimisa acolo sa predea in limba romana, prin alaturarea cuvintelor de mai sus se induce in mentalul cititorilor ca ii sunt puse la indoiala toate competentele.
    Se vorbeste asa, fugitiv, de concursul prin care s a desemnat persoana care a plecat sa predea la Bruxelles. Nu se aduce in atentia cititorului ca acest concurs a fost monitorizat de la Bruxelles, ca au existat criterii clare impuse nu de catre Ministerul Educatiei, pentru inscrierea la acest concurs.
    Poate ar trebui sa vedem cine sunt celelalte persoane care au concurat cu doamna care preda intru "sat"? Poate asa vedem de unde aceasta infierare si incercare de a arunca cu noroi asupra unui om.
    Poate ne spun autorii articolului cine ocupa pana in acest moment postul acela? Nu cumva suplinitori?
  • -1 (11 voturi)    
    parinte implicat, superficial tratat. (Marţi, 31 octombrie 2017, 13:59)

    asdddd [utilizator]

    Am facut cont pe Hotnews special sa comentez aici.
    Sunt parintele unuia din copiii din clasa doamnei Dragomir Iulia.
    Nu stiu exact ce selectie face Ministerul, dar stiu sigur ca si Scoala Europeana de aici are un cuvant de spus, deci pot refuza nominalizari venite de la Minister.
    De exemplu vreo 2 ani de zile, au fost fortati sa recruteze local. Deci e progres. E perfect ? probabil ca nu.
    Ce limbi vorbeste in afara de romana, habar nu am. Se poate invata. Sunt multi functionari europeni plini cu cunostinte foarte slabe, multi vorbitori nativi de franceza care nu scot o silaba in alta limba.
    In al treilea rand , eu unul sunt multumit. Copilul e mai relaxat, o place, e prima invatatoare fata de care e mai deschis. Notele si comportamentul la scoala si fata de colegi s-a imbunatatit.
    Singura problema de care stiu e legata de teme. Unii parinti vor sa aibe copii teme ca disperatii, fix ca in Romania unde te indobitocesc cu invatatul mecanic, probabil sunt familii unde doar 1 munceste si oamenii se plictisesc, iar altii nu prea ( eu sunt unul din ei ) . Alte deprinderi sunt mult mai importante decat memoratul. Cine vrea poate sa cumpere o culegere.
    A fost o discutie legata de manuale. Toti parintii se pare ca sunt specialisti in pedagogie si isi dau cu parerea, probabil au cautat si ei pe google, ca acum nici la doctor nu mai mergi, doar ai google, ce stiu aia...
    Scoala Europeana are un orar diferit, copii fac ore de pe la 8+ pana la 14-15 , apoi program de studiu in afterschool ( cine il are dat acolo ) si sunt luati de parinti de multe ori pe la 18. ( nu toti dar o buna parte din ei. ) . Ajungi acasa, mananci si pe la 7 te apuci iar de lectii si stai pana la 9 seara minim.. Nu stiu cati copii pot face asta.
    Reportajul e complet superficial. Sigur un parinte nemultumit a trimis informatia, poate putea sa trimita si grupul de mail ziaristului in cauza, sa intrebe si pe altii . Pe mine nu m-a intrebat nimeni nimic
    • +1 (3 voturi)    
      ??? (Marţi, 31 octombrie 2017, 16:27)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui asdddd

      De curiozitate, dumneata ce ai cu limba romana, de o stalcesti in asa hal? Si cand un parinte simplu ca dumneata se exprima in asa hal, cum ar putea sa-si dea seama ca o invatatoare are un nivel intelectual potrivit?
      Daca da note mari copiilor asta inseamna ca este o invatatoare buna?
      • -1 (5 voturi)    
        ??????? (Marţi, 31 octombrie 2017, 17:49)

        asdddd [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

        tremur de rusine.

        Ce sa fac, ma exprim si eu cum pot, sunt produsul sistemului educational de mare performanta de pe vremea lui Ceausescu, cand se facea "scoala adevarata " si teme 3 h pe zi...
        Atat pot.
        Treaba sta cam asa :
        1. Notele se dau numai pe teste scrise, se vede clar progresul. Pur si simplu face mai putine greseli, e usor de vazut si cuantificat.

        2. Mama mea a fost invatatoare 40 de ani, cu toate gradele posibile, poate evalua usor activitatea unui invatator . Spune ca e clar un progres fata de ce am avut in ultimii 2 ani cel putin.
        Astept niste argumente valabile pana una alta.
        Sa rezumam articolul :
        1. O invatatoare de la tara, din vreo comuna ( culmea, nu din marea capitala culturala europeana, stalpul civilizatiei romanesti, Bucuresti ) a ajuns la Bruxelles, sa predea la o scoala asa zis europeana,( de fapt o scoala internationala platita din banii Comisiei Europene destinata copiilor functionarilor europeni ) scoala vazuta in general prost, mediocra cel mult, nu numai sectia de romana, ci toata scoala in ansamblul ei, in ciuda sumelor enorme cheltuite si dotarii materiale extrem de bune.

        2. Se pare ca franceza sau engleza ei nu sunt foarte bune.

        Asta este marea problema a educatiei romanesti si a sistemului de scoli europene.

        Ca au ajuns parintii sa hotarasca dupa ce manuale invata copiii, asta e ok.
        Noi sa fim sanatosi
        • +2 (4 voturi)    
          .... (Marţi, 31 octombrie 2017, 18:26)

          T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui asdddd

          Si eu am facut scoala inainte de '89 si pot sa-ti garantez ca nu te invata nimeni sa spui: "Unii parinti vor sa aibe copii teme ca disperatii".

          In al doilea rand posturile ca cel al invatatoarei Dragomir nu au nimic de-a face cu Bruxelles-ul; tocmai am postat un link in care scrie clar : " fiecare stat membru fixeaza modalitatile de selectie". Deci tarasenia e la Bucuresti si nu-si da Bruxelles-ul nici o parere despre " catindatul" trimis de romani la scoala europeana.
          In al treilea rand, chiar daca mama dumitale o fi fost invatatoare, nu prea vad cum poate sa-si dea cu parerea despre o alta invatatoare pe care nu a vazut-o in activitate! In orice caz, ar putea macar sa-si dea seama ca biata Dragomir are mari probleme de exprimare, nu reuseste sa construiasca o fraza coerenta.

          In al patrulea rand, inteleg ca ti-ai dat copilul la o scoala " vazuta in general prost, mediocra cel mult, nu numai sectia de romana, ci toata scoala in ansamblul ei, in ciuda sumelor enorme cheltuite si dotarii materiale extrem de bune. " . Pot sa inteleg ca nu te intereseaza sa aiba o invatatoare de calitate ci una care sa-i dea note mari si sa-l faca sa se simta destept!
          Treaba dumitale, dar poate ca unii parinti vor ceva mai mult pentru copiii lor.
  • +2 (2 voturi)    
    bizar si nu prea! (Marţi, 31 octombrie 2017, 17:41)

    T-Ora [utilizator]

    M-am uitat pe site-ul scolilor europene si scrie foarte clar ca pentru personalul detasat ( cum e cazul acestei invatatoare) "fiecare stat membru fixeaza modalitatile de selectie".
    Si ce e si mai interesant e faptul ca din toate statele europene, doar la Romania scrie "Pas d'information communiquée par la délégation."!!! La toate celelalte tari sunt macar cateva randuri despre aceste posturi.
    Uitati-va pe site, sa nu zica cineva ca vorbesc aiurea.

    www.eursc.eu/fr/European-Schools/recruitment/seconded-teaching-staff/RO
  • +2 (2 voturi)    
    Cum stau lucrurile (Marţi, 31 octombrie 2017, 20:20)

    LiniM [utilizator]

    1. Școala europeană nu are nimic de zis in recrutarea profesorilor detașați din țările membre, primește numele de la minister și accepta profesorul trimis. Nici măcar metodologia de concurs nu o stabilește, nu e in juriu, nu participa la trierea dosarelor, nu e prezenta la interviu. Școala doar cere ca profesorul detașat sa aibe cunoștințe aprofundate ale unei limbi comunitare, de preferința limba țării in care e școala. Postularea pentru funcția de profesor detașat nu e o oportunitate de a “învața limbi” on the job, ci, din contra, de a folosi limbile cunoscute pentru a respecta spiritul școlii europene, pentru a-i putea înțelege pe colegi și a participa activ la ședințele cu direcțiunea și formarile de specialitate.
    2. In condițiile impuse de minister pentru participarea la concurs, cerința este: limba straina la nivel B1. Aceasta conform Cadrului Comun de Referință pt Limbi inseamna ca limba trebuie sa fie și “exersată” și utilizatorul ei sa se poată exprima fluent oral dar si in scris pe subiecte specifice. Deci cerința de concurs nu a fost respectata.
    3. Alta cerința de concurs este: 2 ani de experiența in mediu multicultural (școala internațională, predare in limba straina, proiecte internaționale). Alta conditie foarte probabil nerespectata.
    4. După faza de triere a dosarelor de către minister nu sunt permise contestațiile(!). Ministerul spune ca nu s-au depus plângeri. Firește, din moment ce nu este permis! Fiti siguri ca ar fi fost multi care aveau lucruri de povestit. Poate ii incurajeaza articolul acesta sa o faca.
    5. Subiectul articolului dacă nu ma înșel nu este aceasta doamna Dragomir, și dacă un copil e mai fericit ca nu mai face teme sau nu, ci sistemul care face posibila asemenea anomalie și elimina candidați care chiar meritau postul.
    • +2 (2 voturi)    
      C/V secretizat? De ce? (Miercuri, 1 noiembrie 2017, 11:33)

      VeraT [utilizator] i-a raspuns lui LiniM

      Scoala in cauza fiind o institutie publica si in plus una europeana, unde transparenta este regula, mi se pare obligatorie publicarea C/V-ului tuturor candidatilor la ocuparea unui post in aceasta institutie publica. Nu e greu de dedus ca secretizarea de catre Ministerul Educatiei a C/V candidatei declarate "câstigatoarea" concursului este menita sa ascunda exact neindeplinirea criteriilor cerute la concurs. Afirmatia ministerului ca C/V nu are "vreo pondere" in evaluarea finala mi se pare halucinanta si de rau augur pentru viitoarele "concursuri" organizate de Ministerul Educatiei, ca si pentru manualele pe care le va publica acesta, daca nu se va schimba nimic intre timp. Daca ministerul nu are nimic de ascuns, sa publice C/V-ul doamnei, fara cosmetizare.
  • 0 (0 voturi)    
    Facultatea de engleza (Miercuri, 1 noiembrie 2017, 14:57)

    Setalcott [utilizator]

    Ei, cum. A fost recrutata la lupta pentru diversitate si justitie sociala.

    https://www.campusreform.org/?ID=9589

    http://davidthompson.typepad.com/davidthompson/2017/02/bad-medicine.html

    http://davidthompson.typepad.com/davidthompson/2013/11/dont-oppress-me-with-your-commas.html


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version