MAE: Romania isi reafirma sprijinul ferm pentru suveranitatea si integritatea teritoriala a Spaniei./Respingem cu fermitate "declaratia unilaterala de independenta a Cataloniei"

de N.O.     HotNews.ro
Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 11:36 Actualitate | Esenţial

Ministerul Afacerilor Externe a transmis, printr-un comunicat de presa, ca Romania isi reafirma sprijinul ferm pentru suveranitatea si integritatea teritoriala a Spaniei si ca respinge "declaratia unilaterala de independenta a Cataloniei", dupa ce Parlamentul din Catalonia a votat independenta fata de Spania, iar Madridul a anuntat preluarea contrlului direct al regiunii, prin dizolvarea parlamentului regional.

Redam comunicatul:

Respingem cu fermitate si irevocabil "declaratia unilaterala de independenta" a Cataloniei. Reafirmam sprijinul ferm al Romaniei pentru suveranitatea si integritatea teritoriala ale Spaniei. Spania este un aliat important si partener strategic al tarii noastre, relatie reflectata atat la nivel bilateral, cat si in cadrul UE si la nivel international.

Subliniem ca legitimitatea oricarui proces sau a oricarei actiuni care tine de ordinea interna a unui stat rezida in deplina sa conformitate cu legea fundamentala, cu ordinea de drept din statul respectiv. Reiteram pozitia consecventa a Romaniei in favoarea respectarii dreptului international, care nu permite modificari teritoriale survenite fara acordul statului implicat.

Situatia generata in Catalonia tine de ordinea interna din Spania si ne exprimam speranta ca va reveni in cel mai scurt timp in parametrii ordinii constitutionale din acest stat.



Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

3705 vizualizari

  • -14 (24 voturi)    
    să vedem reacția MAE (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 11:46)

    Mazeta [utilizator]

    ... când kurzii o să-și declare independența în Siria și Irak.
    • 0 (12 voturi)    
      Irak... tara care a dus multe razboaie (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:42)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Irak... tara care a dus multe razboaie cu Iran, apoi cu Kuweit, si mai nou cu ISIS si putin intre ei (noroc cu frontul comun contra ISIS, si prezenta americanilor altfel era si razboi civil !)

      ce ne pasa noua de Irak ???

      Sau Siria, tara cu razboi civil si apoi lupte intre trei fronturi pentru ca s-a adaugat si ISIS, pe langa militantii libanezi... tara care au omorat civili cu arme chimice !

      ce ne pasa noua de Siria ???


      SPANIA in schimb este tara care a votat PENTRU integrarea Romaniei in NATO si apoi si pentru aderarea la Uniunea Europeana !!!

      Catalonia in schimb, au facut totul pe ascuns, profund anti-democratic si mereu cu coada pe sus si MARI IPOCRITI !!!

      NU LE MAI AJUNG BANII ! CICA !!

      Niste idioti, bine ca deja economistii europeni (obiectivi dealtfel) au spus clar ca deja zona a PIERDUT 1 MILIARD de euro in venituri privind turismul, investitii financiare, blocare proiecte, etc

      Trebuie arestat tot "parlamentul" catalan si bagat in puscarie. Asta trebuie facut.
      • 0 (2 voturi)    
        La faza cu totul pe ascuns ... (Duminică, 29 octombrie 2017, 7:42)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        ... n-ai dreptate. Referendumul a fost cat se poate de oficial anuntat, desi secret, votul in parlamentul regional pentru independenta a fost facut public imediat.

        Ca sa pricepi si tu ce s-a intamplat acolo, ca aparent tu vorbesti de chestii de care n-ai habar, uite cronologia situatiei, foarte pe scurt:

        2004: parlamentul central spaniol si parlamentul regional al Cataloniei voteaza un statut al Cataloniei, negociat vreme mai lunga, cu care toata lumea e de acord, si care restaureaza in mare situatia ce-a avut-o Catalonia inainte de Franco. Cu ocazia votului in parlamentul de la Madrid, respectivul statut e insa ciuntit partial, lasandu-i pe multi catalani nemultumiti.

        2010: o curte constitutionala spaionla extrem de politizata, ca urmare a unei reclamatii a partidelor de dreapta din parlamentul spaniol, da o decizie considerata controversata la vremea aia, care anuleaza sau restrictioneaza mai multe articole din respectivul satut, ciuntind grav autonomia catalana, desi alte regiuni, precum Navarra sau Tara Bascilor, se bucura in continuare de drepturi similare. Numarul celor pro-indepenta creste brusc la peste 10%.

        2010 - 2017 Parlamentul si guvernul regional incearca pe diverse cai si in mod repetat, si de asemenea tot mai insistent, sa discute problema cu institutiile centrale ale Spaniei. La fel de bine-ar fi putut vorbi cu peretii. Numarul celor pro-independenta creste treptat, atingand un maxim in 2016, dar nefiind niciodata peste 50%.

        2017: conform constitutiei Spaniei ilegal, dar legal conform principiului autodeterminarii din carta ONU, Catalonia organizeaza un referendum la care, in ciuda interventiei in forta a guvernului central, care inchide sectii de votare si bate cetateni pasnici, participarea la vot e semnificativa, majoritatea covarsitoare a participantilor votand pentru independenta.

        Totul a fost cat se poate de la vedere. Inclusiv bataia gratuita administrata de politistii spanioli celor ce voiau sa voteze.
        • +1 (1 vot)    
          @Eu the first - gresiti in interpretarea adevarul (Duminică, 29 octombrie 2017, 11:41)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          @Eu the first - gresiti in interpretarea adevarului

          acei jandarmi care au "batut" protestatarii sunt forte de ordine legale intr-o tara legala, respectand legea !!

          Daca legea spune ca ei incalca ordinea constitutionala, lucru de extrema gravitate, isi merita bataia cu varf si indesat !

          Asa zisa autonomie extinsa este bazata pur pe sentimente economice ! SPER SA LE STEA IN GAT LACOMIA CATALONILOR !!

          Cat mai adanc cu atat mai bine !

          Niste nemernici, zeci de ani a fost bine, si acum brusc vor separat de Madrid !


          Daca fiecare capitala europeana, sau oras foarte mare, si-ar face propria tara pe diferite pretexte unde vom ajunge ???

          Unde este si umanitatea ? solidaritatea ? social democratia ?
    • +1 (17 voturi)    
      Respingem deasemenea (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:49)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      si declaratiile de independenta a asa-ziselor state apartinand coroanei Spaniei: Bolivia, Ecuador, Chile, Columbia, Costa Rica, Cuba, El Salvador, Guatemala, Honduras, Mexico, Nicaragua, Panama, Filipine, Venezuela etc.-declaratii unilaterale si
      inpotriva legilor spaniole.
      • +4 (10 voturi)    
        Ca să nu mai spunem că SUA (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 14:21)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        și-a declarat abuziv independența față de Coroana Britanică.
        Cerem ruperea tuturor legăturilor cu separatiștii britanici din coloniile Americane și expulzarea trupelor de la Deveselu, de la Kogalniceanu etc.
      • -1 (3 voturi)    
        presupun (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 18:12)

        freejack [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        ca ai vrut sa fi ironic.
        Spania a fost creata prin unirea Castiliei cu Aragonul (care avea in componenta si Catalonia). a fost o unire dinastica (casatoria Isabelei de Castilia cu Ferdinand de Aragon). in timpul razboiului civil catalanii nu au vrut sa lupte coordonat cu guvernul de la Madrid. ia mancat Franco la masa de dimineata. niste tampiti (este adevarat ca nu toti). parerea mea.
        • +1 (1 vot)    
          Nici asta nu-i prea corect (Duminică, 29 octombrie 2017, 8:11)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui freejack

          Franco a mancat toata Spania, nu doar Catalonia.

          Situatia in vremea razboiului civil a fost extrem de complexa, nu doar in Catalonia ci in toata Spania. Cei care au daunat cel mai mult fortelor revolutionare in Catalonia au fost comunistii.

          George Orwell (ala de-a scris si 1984), a luptat pentru cateva luni alaturi de revolutionari in Catalonia, si-a scris o carte pe tema asta - Homage to Catalonia. Daca vrei sa pricepi mai in detaliu ce s-a intamplat acolo, caut-o si citeste-o. Ce-a vazut el acolo, in vremea razboiului civil, l-a marcat, si l-a facut anti-comunist pe viata, desi a pastrat de asemenea convingeri politice de stanga tot restul vietii.
    • -2 (2 voturi)    
      Lasa, draga (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 21:02)

      mullard [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu-ti face atatea griji. Kurzii nu-si vor declara independenta pentru ca nu ar supravietui ca stat. Au si ei politicienii lor populisti pe care nu ii intereseaza decat castigul pe termen scurt ai au agitat spiritele cu referendumul. Acolo, ca si la spanioli, exista o constitutie care nu permite divizarea statului irakian. Si nimeni nu vrea un stat kurd independent. In cel mai bun caz, daca se dovedesc mai destepti decat pana acum, vor negocia o autonomie locala. Asa ca, lasa, draga, nu-ti mai face atatea griji.
  • +1 (9 voturi)    
    Atitudine normala si in consonanta cu UE (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 12:31)

    Plagarus [utilizator]

    Macar din cand in cand,sa fim si noi in randul lumii occidentale.
  • +3 (7 voturi)    
    Dar... (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 13:09)

    baligosul [utilizator]

    Guvernul din Ungaria ce va declara și cînd?Declarația guvernului german e cam șovăitoare...Dar prin Belgia cum se vorbește?
  • +1 (5 voturi)    
    declaratie 'unilaterala'? (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 13:59)

    __alex__ [utilizator]

    se asteptau ca Spania sa-si declare independenta de Catalonia?
    Sau sa ii declare Madridul independenti pe cataloni?
  • +2 (10 voturi)    
    MAE să vorbească în numele statului român (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 14:23)

    hic sunt leones [utilizator]

    nu în numele României, pentru că eu sunt foarte mulți cetățeni români - cei care formează cu adevărat România - care nu sunt de acord cu acest punct de vedere.
  • +2 (4 voturi)    
    Melescane, (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 19:13)

    John M. [utilizator]

    Chiar crezi ca te baga cineva in seama?! Voi care ati incercat sa furati alegerile in vazul lumii libere din Vest credeti ca mai aveti vreun credit acolo?! Ce cioflingari!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version