Robor, indicele care determina dobanzile la creditele in lei, isi continua cresterea accelerata si ajunge la 1,58%

de G.S.     HotNews.ro
Vineri, 29 septembrie 2017, 12:08 Actualitate | Esenţial

Rate tot mai mari la dobanzile in lei
Foto: Evenimentul Zilei

Indicele Robor la 3 luni, in functie de care sunt calculate dobanzile la majoritatea creditelor in lei, a atins nivelul de 1,58%, cel mai mare din ianuarie 2015 pana in prezent, potrivit datelor publicate vineri de Banca Nationala a Romaniei (BNR), citate de News.ro.

Robor la 3 luni este indicatorul principal in functie de care se calculeaza dobanzile variabile la creditele in lei.

Indicatorul a mai atins aceasta valoare in 21 ianuarie 2015. In 25 octombrie 2016, indicele avea valoarea de 0,69%. 

Acesta a crescut accelerat din data de 18 septembrie, cand a atins nivelul de 1%. Miercuri, indicele a atins nivelul de 1,25%, iar joi a ajuns la 1,46%.

Totodata, indicele Robor la 6 luni a crescut pana la nivelul de 1,69%, cel mai mare nivel din octombrie 2015.

Si acest indicator a crescut accelerat in ultimele zile. El a atins nivelul de 1,35% miercuri, iar joi a ajuns la 1,57%.

ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobanzii pentru creditele in lei acordate pe piata interbancara, iar cresterea acestui indicator va duce la un avans al ratelor in cazul creditelor in lei.






















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

10797 vizualizari

  • -52 (60 voturi)    
    Multumim isarescu! (Vineri, 29 septembrie 2017, 12:17)

    Garett [utilizator]

    Banca "nationala" a Romaniei "vegheaza" ca deobicei la "bunastarea" romanilor!
    Pardon, a bancilor!
    • +38 (46 voturi)    
      isarescu?!? (Vineri, 29 septembrie 2017, 12:25)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Garett

      Tu ai habar de cum functioneaza piata bancara? Daca tot esti paralel cu domeniul, in loc sa-ti dai cu parerea aiurea, inceaca un google "de ce creste robor-ul", citeste macar un articol din alea, si vei intelege cit de cit care-s cauzele.

      Dupa care poti sa multumesti din inima partidului...
      • -43 (49 voturi)    
        Dupa ce termini de lustruit (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:03)

        Garett [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        "bustul" lui isarescu să ne explici cine stabilește dobânda de referință a... Băncii "Național"...
        Dar ma rog, keep on kissing!
        • +39 (39 voturi)    
          Total gresit, Garett! (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:14)

          Adriana_10 [utilizator] i-a raspuns lui Garett

          ROBOR este stabilit de tranzactiile dintre banci, nu de BNR. Si ROBOR a crescut din cauza masurilor inconstiente ale prietenilor tai din guvernul PSD.
          Treci la loc, nota 4.
        • +29 (29 voturi)    
          robor (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:30)

          peperoni [utilizator] i-a raspuns lui Garett

          Sunt n spe articole despre cresterea ROBOR, si principalele cauze sunt inflatia, politicile statului, colectarea banilor de la companiile de stat ca sa plateasca maririle de salarii, imprumutul de bani la foc continuu ca sa aiba si ce fura probabil, samd...putem sa multumim partidului pentru rate crescute, preturi crescute, gaze, curent, benzina, si celor care nu au venit la vot in iarna....dar partidul nu vede rate mai mari, nu vede pretul crescut la benzina, degeaba dai la salarii cresteri, daca sunt anulate de inflatie...EURIBOR e stabil bine mersi, ROBOR creste ca fat frumos...cine o fi de vina?!...Stati sa vedeti cand o creste si euro, ca de abia il mai tin sub control ..faliment Romania anul asta, sau la anul..
          • +9 (11 voturi)    
            Trebuia (Vineri, 29 septembrie 2017, 15:29)

            Jar [utilizator] i-a raspuns lui peperoni

            sa-i spui istetzului ala ca Isarescu se chinuie ,cat mai poate ,sa tina euro sub control,asa cum tine Romania in picioare de 30 de ani.
            • +7 (7 voturi)    
              Asa e (Vineri, 29 septembrie 2017, 16:18)

              peperoni [utilizator] i-a raspuns lui Jar

              cursul leu-euro cred ca il tine sub control Isarescu, dar nu o sa mai poata mult timp sa faca asta. Oricum si la un credit in euro, ma uitam fata de cursul de anul trecut (4.45 la un moment dat), la o rata medie de 1000 de lei pe luna (in euro) pt o locuinta, a crescut rata peste 30 de lei...si cum zicea si Isarescu, loc de scadere nu mai e la curs, deci ne asteptam la ce e mai rau, pe ambele tipuri de credite. Nu ziceau psdistii ca Ciolos e cel mai rau, ca ne da tara la straini? Astia de acum sunt cei mai praf de dupa ceasca, ei o duc in faliment direct...
              • +5 (7 voturi)    
                depinde de unde privesti.. (Vineri, 29 septembrie 2017, 19:09)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui peperoni

                Daca esti pe lista de bugetari favoriti ai guvernului psd sau ai talente la croitorie si te-a angajat Negoita sa administrezi o firma de IT, viata merge inainte.. Salariile in administratia publica au crescut suficient incat inflatia si variatia cursului nu le vor prinde din urma prea curand. Acum singura lor problema este sa faca rost de bani cu care sa le plateasca. Si o fac.. pe datorie.
                • +4 (4 voturi)    
                  bugetari.. (Vineri, 29 septembrie 2017, 22:06)

                  peperoni [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  eu ziceam din punctul meu de vedere, care lucrez la privat, si noi suntem destui....care poate nu am avut cresteri de salarii in ultimul an, cu scuza ca se impute treaba, ca se inchid anumite proiecte, se muta prin alte tari...din vina cui, ghici...stam si inghitim tot ce se intampla pana la un moment dat....astept al doilea moment 89...mamaliga se umfla, si o sa se sparga la un moment dat, cu toate porcariile astea ale lor...ps, am fost si la vot, dar se pare ca nu am fost destui...astfel incat chiar sa schimbam ceva inca din iarna
        • +24 (24 voturi)    
          gindire cu premeditare (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:33)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Garett

          dobanda de referinta a BNR de de 1.75% din mai 2015, interval in care robor a variat intre 1.5 si 0.75, cu o medie de 0.8-0.9 in de macar un an. In septembrie a crescut de la 0.9 la 1.58.

          Acu, dupa ce compilezi informatiile astea, raspundeti singur la intrebarea cum a dobanda de referinta fixa de 2 ani jumate cresterea ROBOR cu aproape 100%.

          Dupa care plecind de la provernul "prost nu e cel care nu stie, ci ala care nu vrea sa invete", da un search pe google si vezi ce spun oameni mai destepti ca noi doi despre variatia robor.
        • +12 (12 voturi)    
          .... (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:19)

          Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Garett

          cand te opresti din mancat rahatel, gandeste-te cum ar fi fost daca ai fi tacut. Nu ar fi observat nimeni prostia de care dai dovada.

          Multumeste PSD-ului pentru ratele crescute.
        • +6 (6 voturi)    
          ? (Vineri, 29 septembrie 2017, 16:01)

          Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui Garett

          Bei BNR NU decide cat e EUR, BNR doar colecteaza datele din sistemul bancar (cu cat schimba bancile EUR) si asa face cursul. Traim intr-o economie libera in care cursul EUR si ROBOR-ul se regleaza automat pe baza de "cerere/oferta". ROBORUL daca nu ma insel, e dobanda "overnight" la care se imprumuta bancile intre ele de pe o zi pe alta.
          • -5 (5 voturi)    
            cica pe site la BNR (Vineri, 29 septembrie 2017, 18:17)

            Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

            "Regimul actual al cursului de schimb al leului este cel de flotare controlată"

            Traim intr-o economie libera... my ass.
            • +2 (2 voturi)    
              gandesti cu "your ass" (Vineri, 29 septembrie 2017, 23:11)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

              Flotarea controlata e practicata peste tot in lumea asta in afara de aia care au monedele forte si nici ei nu sunt prea siguri. Fiindca altfel orice speculator sau tara ne prietena ti-ar face varza cursul in 2 zile(vezi exemplul cu lira si Soros de acum vreo 20 de ani)
        • +2 (2 voturi)    
          bai (Vineri, 29 septembrie 2017, 22:32)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Garett

          gica, semneaza cu numele tau real, gheorghe, lasa naibii fumurile penibile cu garett. Recunoaste ca te-a adus dragnea de la tara, nu-i asa rusinos cum pare. Sau ceausila te-o fi adus? Atunci ai de ce sa te rusinezi.
      • -22 (28 voturi)    
        Desteptule (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:03)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Atunci explica tu "desteptule" cum dispare lichiditatea de lei din piata
        • +20 (20 voturi)    
          de ce eu? (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:36)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          tu nu poti sa te informezi singur? E asha greu sa dai un search pe google?
          • -12 (16 voturi)    
            Tu ai aruncat pastila (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:45)

            galeo [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Tu ai aruncat pastila, tu ai facut afirmatia, justifica ce ai spus.
            Ca pana acum ai spus doar clisee.
            Oricine poate spune o prostie si sa trimita oamenii la google.
            • 0 (0 voturi)    
              uite aici explicat pe intelesul tuturor (Luni, 2 octombrie 2017, 11:55)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

              https://www.moise.ro/2017/10/01/terente-robor-ul-si-guvernatorul/

              Cauza: banii trasi de guvern de la companiile de stat.
              Ce poate face BNR - mai nimic fara a genera efecte negative.
        • +7 (7 voturi)    
          intreaba guvernul... (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:20)

          Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          intreaba guvernul... care nu stie de unde sa se mai imprumute, sa plateasca toata tara idioteniile facut de ei.
        • +3 (3 voturi)    
          care o fi antonimul lui "desteptule" (Vineri, 29 septembrie 2017, 23:17)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          " prostule"? dezabilitatule intelectual?
          Deci non-stimabile dezabilitat, lichiditatea dispare in principal in cheltuielile bugetare, cheltuieli care nu se duc in investitii ci in costuri cu salarii! Pe intelesul tau de gradinita s-au dus in maririle de salarii, de indemnizatii si pensii de parlamentari, pensii speciale, etc.
          Si stai linistit, fraierii care au votat PSD+ALDE vor simtii asta cel tarziu in primavara! Tu nu! fiindca esti prea fraier si nesimtit sa simti ceva!
    • +27 (33 voturi)    
      Multumim Dragnea & Tudose! (Vineri, 29 septembrie 2017, 12:27)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui Garett

      e varianta corecta
    • +25 (27 voturi)    
      Multumeste PSD-ului (Vineri, 29 septembrie 2017, 12:34)

      13adi [utilizator] i-a raspuns lui Garett

      pentru programului de "guvernare"
      • -23 (31 voturi)    
        Si PSD-ul a fost la guvernare (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:05)

        icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui 13adi

        cand a scazut ROBORUL.
        Daca tu crezi ca ROBORUL are culoare politica apoi esti paralel cu soarta.
        Nu merg mai departe de 2010 cand ROBORUL era pe la 10%, ti se pare ca este vreo schimbare in economie fata de 2010? asa evolutie stabila a avut Romania ca ROBORUL sa ajunga sub 1%, adica de 10 ori mai putin, sa fim seriosi.

        Societatea noastra este impartita in tabere STANGACI sau DREPTACI, ce uita lumea este ca interesul nostru este la MIJLOC unde nu este nici un partid politic. Cand oamenii au luat credite in EUR/CHF/USD au fos luati de fraieri cu cresterea cursului, acum cei cu credite in lei vor fi luati de fraieri cu cresterea ROBORULUI si tot asa...oamenii vor fi luati in continuare de fraieri, pana cand va exista o institutie INDEPENDENTA politic/financiar/economic care sa apere cu adevarat consumatorii indiferent ca este domeniul bancar, energetic, telecom...
        • +9 (11 voturi)    
          ... (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:21)

          Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

          alt psdist idiot care se crede destept...
          • -7 (9 voturi)    
            Atata poti postacel (Vineri, 29 septembrie 2017, 16:16)

            icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

            i-ati halatul, medicamentele si du-te la nani.
        • +4 (8 voturi)    
          Pai vezi ... (Vineri, 29 septembrie 2017, 17:03)

          13adi [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

          iti raspunzi singur PSD-ul si - a fraierit votanti cu crestere de salarii, pensii, inflatie, robor, accize, taxa pe gospodarie, insula Belina, OUG 13, manual scolare, reformarea justitiei si Soros, dar nu conteaza vin chinezi care o sa relanseze economia din "fundul curtii"

          P.S deja m-am inscris la cursuri de chineza
          • -6 (6 voturi)    
            Invata sa citesti toata postarea (Vineri, 29 septembrie 2017, 18:38)

            icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui 13adi

            daca vrei sa-mi raspunzi, lasa chineza si mai aprofundeaza romana.

            Postacel voi trebuie sa va gasiti un vinovat in toate smecheriile pe care le ganditi si le infaptuiti. cand nu e riscul valutar e roborul, cand nu e Basescu este Ponta dar cineva tot trebuie sa fie de vina, voi nu, niciodata.

            Deocamdata CJUE v-a dat peste gura si a spus ca ati inselat debitorii in valuta, sper ca si in cazul ROBORULUI sa va dea peste gura CJUE. Voi nu sunteti europeni voi sunteti mafioti.
            • +4 (4 voturi)    
              care voi? (Vineri, 29 septembrie 2017, 23:30)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

              Pe bune? Pentru tine sau faci parte din "noi" legile economice si vreo 100 de ani de zile de practica bancara si economica nu inseamna nimic?
              Sau te-ai ars cu vreun credit si te doare rau, caz in care te compatimesc sincer! sau esti chitit sa te intorci la CEC si sa iti depui acolo economiile pentru o Dacie 1310 care nu
              o sa mai vina niciodata!
              Hotaraste-te, nu poti in ambele sisteme! Cam asta ar vrea vatafu de judet Dragnea acum! Sa isi traga personal si in nume propriu proprietati pe sistem capitalist dar sa controleze statul cvasi-socialist!
              • 0 (0 voturi)    
                poate (Luni, 2 octombrie 2017, 14:11)

                nahir [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                vrea pentru Dacia 1310 sa se duca sa ia aprobare de la tovarasa Muresan. cam nasol in cazul asta.
        • +3 (5 voturi)    
          PS:PS: (Vineri, 29 septembrie 2017, 17:05)

          13adi [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

          Scuze, am uitat sa mentionez, ai perfecta dreptate, ROBOR-UL nu are culoare politica dar PROSTIA are culoare politica.
          W/E deosebit !!!
        • +3 (3 voturi)    
          sa mor eu, PCR traieste (Vineri, 29 septembrie 2017, 23:23)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

          Deci daca PSD sau Romania nu poate controla cursul de schimb trebuie neaparat sa controleze cursul inter-bancar.
          Da controlati ba tot! Scoateti-l pe ala mort din groapa, ca oricum era mai destept in cretinismul lui ca Tudose si Dragnea la un loc! Inchideti granitele sa nu evadeze tineretul, stabiliti cursul, incepeti re-industrializarea, schimbati cursul Dunarii, etc. Oricum Dragnea spre asta se indreapta!
          PS Am uitat, trebuie neaparat sa spargeti si muntii! cu o autostrada pe Valea Oltului daca se poate!
          • -1 (1 vot)    
            Tu esti PCR-ul alaturi de (Sâmbătă, 30 septembrie 2017, 12:47)

            icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            tatuca vostru Isarescu zis Manole si dovedit informator securisto/comunist.
            Ce tara europeana are in fruntea bancii nationale un informator comunist?
            Nu raspunde ghiocel postacel, te dau astia afara HI HI HI.
            Sa te mandresti cu informatorul/amnezicul BNR-ist este jalnic.
    • +16 (20 voturi)    
      neah (Vineri, 29 septembrie 2017, 12:38)

      ekek [utilizator] i-a raspuns lui Garett

      mai bine multumesti guvernarii impecabile, care nu vede mariri de preturi nicaieri.
    • +16 (24 voturi)    
      Instabilitate politica + inflatie (Vineri, 29 septembrie 2017, 12:41)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui Garett

      Astea sunt cauzele. ROBOR este stabilit de piata, care reactioneaza la evenimentele economice, politice, sociale etc.
      Deci poti sa-i multumesti PSD-ului, de exemplu.
    • +8 (8 voturi)    
      Cât poți fi de idiot.... (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:54)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui Garett

      Știu și cu cine ai votat, numai după IQ-ul demonstrat de postarea asta....
    • +3 (3 voturi)    
      in psd un neuron se imparte intre cati? (Vineri, 29 septembrie 2017, 18:05)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Garett

      a) 100
      b) 1000
      c) toata organizatia infractionala

      Care este raspunsul corect?
      • +1 (1 vot)    
        raspunsul (Vineri, 29 septembrie 2017, 22:34)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui yellowdog

        este GIO.
  • +33 (33 voturi)    
    Stire falsa (Vineri, 29 septembrie 2017, 12:48)

    Statul Necoplanar si Irational [utilizator]

    Presedintele senatului Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu, cunoscut mai ales pe scurt sub numele de CCT, a declarat ferm ca El nu a vazut nici o rata crescuta. Nici la banca si nici pe Dambovita sau pe lacurile din Bucuresti. Toate sunt doar variatii mici ale pietei: de la boboc la rata.
  • -9 (19 voturi)    
    Bancile, (Vineri, 29 septembrie 2017, 12:49)

    icsulescu99 [utilizator]

    ar putea sa nu cresca dobanda chiar daca ROBORUL creste, deocamdata nu este cazul, cresterea este suportabila pentru marea majoritate.
    Daca ROBORUL va ajunge la 10% bancile nu o sa aiba ce face numai sa schimbe modul de calcul a dobanzii, altfel va fi nasol.

    Banca este o surpriza pentru omenire cum reuseste sa cada in picioare tot timpul. Ce destepte sunt, cum stiu ele cu ce tip de credite sa iasa in piata exact in perioada potrivita, in perioada asta nici macar nu mai aveai alternative la credite, macar prin 2008 aveai LEI/EUR/CHF..., dobanda fixa sau variabila, azi ne-au educat financiar cu credite in lei cu dobanda variabila. ROBORUL va ajunge pana la cat vor bancile si apoi se va opri.
    Este o nebuloasa cum a scazut asa de mult ROBORUL si cat de repede creste acum. Nu vreau explicatii de la postaci pe evolutia ROBORULUI.
    • +18 (18 voturi)    
      roborul si bancile (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:16)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

      1. roborul nu creste cind vor bancile, ci cind conditiile de piata determina cresterea lui. Imprumuturile dintre banci se liciteaza si au un vinzatori si un comparator. Si cumparatorului nu ii va conveni niciodata sa ia bani de la alta banca cu dobanda mare.
      2. Creditele pot fi cu dobanda fixa sau cu dobanda variabila. Cind ai dobanda variabila, la scaderea ROBOR cistigi la dobanda, la cresterea ROBOR pierzi. Si nu cred ca in ultimiii ani ai facut petitie la banca sa nu-ti scada rata din motive de robor. Ori un contract nu se respecta doar atunci cind iti convine, ci si atunci cind nu iti convine.
      3.Credite in valuta nu se mai dau pentru ca bancile nu mai au valuta. Pina acu vro 3-4 ani ele se finantau de la bancile mama. Astazi, depozitele existente sunt suficiente ca sa finanteze creditele.
      4. Daca vrei ca nebuloasa cu variata robor sa se topeasca si sa inceapa sa devina logica si previzibila evolutia lui, informeaza-te pe google. Robor varianza in functie de dobanda de referinta, inflatie, lichiditatea de pe piata valutara, raportul cerere/oferta de pe piata, etc.
      • -9 (9 voturi)    
        Ceva nu pusca (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:43)

        icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        la 1 imi spui ca bancile se imprumuta si la 3 ne explici ca nu se mai imprumuta ca au suficienti bani in depozite.
        la 2 esti paranoic, nu am spus ca bancile nu au scazut rata daca a scazut ROBORUL, pe de alta parte scaderea a fost infima fata de urcarea care a fost si care se preconizeaza a fi.
        la 4 ti-am spus ca nu vreau explicatii de la postaci pe evolutia ROBORULUI, nici tu nu sti cu ce se manaca ROBORUL.
        Tu ca si postac al bancii trebuie sa vii cu solutia nu cu trasul pe sfoara, sa explici ce faci cu clientii cand ROBORUL este 10%, daca le-ai explicat riscul ROBORULUI, le-ai facut o simulare clientilor pe o dobanda cu ROBOR de 10%, se incadreaza sa-ti plateasca rata, sau nu te intereseaza acest lucru, asta este problema reala, nu ca azi e PSD, maine UDMR, poimaine PNL si asa mai departe, stiati de partide dinainte de a da credite, nu cred ca PSD-ul este o surpriza pentru voi.
        Solutii nu motive asteapta lumea de la voi.
        • +7 (9 voturi)    
          E greu cind nu stii nimic.. (Vineri, 29 septembrie 2017, 16:28)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

          N-am timp sa iti explic de la 0 cum functioneaza sistemul bancar...
          La 1 iti spun despre creditele de pe piata interbancara. Creditele astea se fac pentru nevoi punctuale de lichiditati pe perioade foarte scurte. La 3 vorbim de banii atrasi p-e termen mediu si lung de banci de la firme si populatie sub forma de depozite bancare.

          La 2 e matematica simpla. Scaderea ca si cresterea e in functie de robor. Asha ca daca ti-ai luat credit la 1 mai 2014 cind robor era 3.15, dupa aplicarea robor de 1.58 ajungi la o dobanda mai mica cu 1.5% fata de cea initiala.
          Daca ti-ai luat credit la 1 mai 2015, ajungi aproximativ la rata initiala. Si tot asha. Nu e nimic infim si nimic extraordinar.
          La 4 google it si vei iesi din nebuloasa :)

          Da' de ce 10% robor si nu 50%?!? Intr-o tara cu inflatie mica si macrostabilitate pe termen mediu, roborul nu are cum ajunge 10%. daca declaram razboi rusiei si vin aia de ne cuceresc, se duce roborul si la 70%. Dar in conditii normale, nu are cum trece de 3-4%. Acum crreste din cauza supraincalzirii economiei, adica a cresterii artificiale bazate pe consum pe datorie, exact ca-n perioada de boom. Si e bine sa creasca pentru a mai tempera creditarea, care iar zburda vesela spre o bula imobiliara dublata de o previzibila scadere de venituri in 2018, fie direct, fie, mai probabil, prin inflatie la greu. Si daca esti nitel atent, vezi ca deja inflatia incepe sa inloreasca. Scumpirile la gaz, curent, carburanti vor ridica inflatia ca pe fat frumos.

          In concluzie, ceea ce vrei tu nu se poate. Creditul pe termen lung inseamna ceva riscuri, asumate de ambele parti.Si nu poate garanta nimeni ca in 30 de ani economia mondiala sau locala nu se prabuseste, vrun cataclism natural nu arunca totul in aer, un razboi nu destabilizeaza economia, sau un guvern ultra-populist, de stinga sau de dreapta, nu distruge macrostabilitatea unei economii promitind cai verzi pe pereti unei populatii obisnuite sa-i poarte un tatuc de grija tot timpul.
          • -7 (9 voturi)    
            E nasol cand crezi ca sti, (Vineri, 29 septembrie 2017, 17:27)

            icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            dar te incurci in nestiinta.
            Esti haios daca tu crezi ca poti explica functionarea sistemului bancar, poate stiu cativa sefi de banci dar nu tu, un simplu postacel.
            Ce-i transmiti clientului care a luat credit cu ROBOR de 0,7%? vad ca te-ai oprit cu creditarea in 2015, ceilalti clienti care au fost tepuiti cu un ROBOR foarte scazut ce le spui? Ghinion
            Exista credite corecte cu dobanda fixa in toate tarile civilizate, la noi de ce nu pot fi?nu ma lua cu risc de tara si alte baliverne, Pentru mine, analiza riscului pe care o face o banca este egala cu ZERO, si asta o demonstreaza realitatea, daca prin 2008 clientii nu se incadrau la EURO/LEI dar se incadrau la CHF numai pentru ca asa zicea banca sau măsa bancii, azi se pare ca cei cu credite in CHF sunt in stare sa plateasca rate mai mari decat cei cu credite in EURO/LEI, deci la fel de bine se puteau incadra la orice tip de credit.
            • +2 (4 voturi)    
              icsulescu? (Vineri, 29 septembrie 2017, 23:43)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

              te-ai fript rau , nu-i asa?
              Adica ai fost suficient de prost pentru un tip care stie sa foloseasca o tastatura?
              Si acum dai vina pe oricine altcineva decat pe prostia ta. Stai linistit, au fost si altii, incepand cu maica-mea care a pus botul la povestea cu telefonul cu fiul care a facut un accident - 70000 lei- bani trimisi prin western union( scuze pt mama, avea 77 de ani si auz deficitar) si eu personal. 9000 de euro unei pretinse firme de intermediere bursiera,( nici-o scuza , am pus botul la miracol)
              Concluzia mea, nu mai da vina pe altii pentru vini imaginare, gandeste-te cum poti sa nu repeti greselile.
              Iar motivul pentru cresterea ROBOR e clar, normal si suficient de logic, FOAMEA de bani al celui mai mare imprumutator de pe piata si anume Statul!
              • -2 (2 voturi)    
                Personal mi se rupe de ROBOR, (Sâmbătă, 30 septembrie 2017, 12:17)

                icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                dar cand vad cu cata pofta va infruptati din banii clientilor care abia acum incep sa va plateasca rate mai mari, mi se face greata de voi.
                Puteti sa ma faceti in tot felul, mi se rupe de voi, pentru ca nu sunteti decat niste slugi a unui informator comunisto-securist dovedit, si a unei institutii de camatarie care a fost prinsa la furat din banii clientilor.
                Tu aperi un hot si un informator, eu apar un client pe care in momentul asta il furati cu buna stiinta, acest furt voi il treceti la profit si asa cu CJUE v-a dat peste gura in cazul valutelor tot asa o sa fie si in cazul ROBORULUI.
                • 0 (0 voturi)    
                  esti pierdut... (Luni, 2 octombrie 2017, 12:09)

                  bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

                  nu prai ai multe puncte comune cu realitatea

                  1. cind scadea ROBORUL era bine?
                  2. uite aici de ce a crescut (temporar) https://www.moise.ro/2017/10/01/terente-robor-ul-si-guvernatorul/
                  3. nu vad ce relevanta are faptul ca Isarescu a turnat sau nu la secu... de aia a crescut roborul?
                  4. la cit de inversunat esti, sigur ti se rupe ca a crescut roborul?
                  • 0 (0 voturi)    
                    sunt realist... (Luni, 2 octombrie 2017, 15:34)

                    icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                    1. A fost o perioada in care bancile au atras clientii si au oferit dobanzi "mici", avantaj client pentru ca s-a incadrat la o suma mai mare, azi avantaj banca pentru ca incaseaza o suma mai mare.
                    2. Il prefer pe Patraru.
                    3. Daca tie ti se pare normal ca intr-o tara europeana si capitalista cum vrem sa fim, poti fi condus de un turnator comunist atunci inseamna ca va place comunismul. Pe de alta parte personajul mi se pare ramolit si incapabil sa tina pasul cu vremurile de acum. Din tipului de om Isarescu pleaca multi tineri dincolo, indiferent ca vorbim de domeniul medical, infrastructura, toti dinozaurii astia tin ciolanul in gura si nu se mai pot desparti de el.
                    4. Personal mi se rupe, dar ma intreb cat de bine li s-a explicat clientilor in momentul creditarii ce inseamna o crestere a ROBOR cu 5%. Iar se ajunge la needucati fianciar si aici cred ca este de vina banca.
                    • 0 (0 voturi)    
                      patraru?!? (Luni, 2 octombrie 2017, 17:02)

                      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

                      1. numarul creditelor date pina-n 2015 e sigur mai mare dicit al alora date dupa 2015, deci dupa logica ta conspirationista bcancile intii au pierdut bani la rata si abia dupa aia au cistigat
                      2. Daca-l preferi pe patraru la chestiuni de politica monetara si piata interbancara e clar de ce e asha ceata in capul tau...
                      3. Tot de la patraru ti se trage probabil... Uita-te la rezerva BNR versus tarile din jur, uita-te la stabilitatea monedei, la imaginea BNR in europa.
                      4.probabil nu. da' asha de ce nu se fac simulari si pe robor 10%, 15%. Si nu mai ia nimeni credit in lei. Si euribor a variat intre 5% si -0.5%, si vorbim de ditamai zona euro.
                      • 0 (0 voturi)    
                        Da cu siguranta Patraru, (Marţi, 3 octombrie 2017, 10:14)

                        icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                        care chiar daca nu face analize economice, macar are niste concluzi adevarate si de bun simt asupra situatiei reale din tara.
                        Moise este un ipocrit (chiar mi se face greata sa vorbesc despre el)......
                        1. Prima data investesti si apoi numeri cash-ul, daca ma intelegi
                        2 Vezi mai sus.
                        3 Nu pot sa va decat ca, debitorii platesc mai mult, oricum nu ma ajuta rezerva BNR, ROBORUL tot urca.
                        4. Cel care vinde credite trebuie sa-si avertizeze clientii.
                        Acum cativa ani am fost cu cineva la banca pentru un credit, cand am pus intrebari despre fluctuatii ale ROBORULUI si ce se intampla daca ROBORUL ajunge la anumite valori la care eu nu pot plati rata d-na m-a intrebat daca locuiesc in Romania pentru ca nimeni nu intreaba asa ceva, le-am propus o limitare a dobanzi, in jur de 10-15%, nu au fost de acord, cu asta si tot asa apropo de ce se poate negocia in contractul cadru cu banca.
                        DIP salveaza situatiile grave.
            • 0 (0 voturi)    
              ai si argumente? (Luni, 2 octombrie 2017, 12:04)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

              Sau stii doar sa latri?
              Aluia cu creditul cu robor de 0.7% ii sugerez sa multumeasca partidului si sa citeasca chestia asta :
              https://www.moise.ro/2017/10/01/terente-robor-ul-si-guvernatorul/

              Credite cu dobanda fixa pe perioade mari or exista in tari cu economie stabila si inflatie redusa pe termen lung.

              Cum calculezi dobanda aia fixa pe 30 de ani? De unde stii cum va evolua inflatia in romania timp de 30 de ani? E suficient sa te uiti cum a evoluat in ultimii 10 ani si vei vedea fluctuatii de la 10% la -0.5%. Cum stii ca peste 6 luni celebrul program de guvernare nu va genera schimbarea lui Isarescu si dat drumul la tiparnita? Ca doar socialistii asha stiu sa se cocoate la putere, dind pomeni pomanagiilor din bani neexistenti. Si cum banii neexistenti nu mai pot fi imprumutati, solutia e tiparnita.

              Cit despre analiza riscului... e foarte bine ca aia facuta de banca sa fie egala cu 0. Gasesti sute de calculatoare de rate si iti poti face singur analiza de risc. Si daca vrei sa nu ajungi la neplata, nu te indatora mai mult de 25% din veniturile curente astfel incit chiar dublarea ratei sa fie suportabila.
              Nu-ti ajunge de ce vrei sa cumperi, nu te baga.
              • 0 (0 voturi)    
                Cate partide s-au perindat (Luni, 2 octombrie 2017, 16:03)

                icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                la conducerea tarii pana sa ajunga ROBORUL la 0,7%?

                Daca vrem o tara europeana trebuie sa schimbam toti comunistii din fruntea tarii, nu numai unii care nu ne plac noua, iar pe altii care au luat o fata umana sa stam in genunchi in fata lor.

                Voi cand dati credite faceti si o simulare cu grafice de avertizare in caz ca dobanda o ia razna si ajunge la 15%, va intereseaza daca omul mai suporta sa-si plateasca ratele, noroc pentru cei care ajung in situatii disperate cu legea DIP.

                Pai daca nu esti in stare sa faci o analiza corecta a riscului de ce mai iei bani de la oameni pentru comision analiza dosar? sau voi analizati nr de hartii din dosar?
                Numai la noi pare sa fie normal ca dupa ce platesti 5-10 ani din credit ratele sa fie tot timpul crescatoare.
                Atata vreme cat castig banii muncind nu mi se pare normal ca sa dau cuiva un ban pentru care nu a muncit oricat de mare este castigul meu.
                • 0 (0 voturi)    
                  ce inportanta are? (Luni, 2 octombrie 2017, 17:06)

                  bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

                  Roborul a fost jos pentru ca inflatia a fost zero si banca inundata de bani. Iar acu a crescut pentru ca banii din conturile bancare ai companiilor de stat au fost mutati deodata in contul trezoreriei, de unde se vor intoarce in piata in conturile pensionarilor, bugetarilor si asistatilor. Pina atunci e criza de bani si creste dobanda.

                  Iar in viitorul apropiat robor va creste odata cu presiunile inflationiste.

                  Cit despre schibat isarescu, n-as avea nimic impotriva, da sa-l schimbe cu cineva mai bun. Ca daca il pune pe georgescu spre exemplu, se da iar drumul la tiparnita de bani si marim salariile anual cu 100% si inflatia cu 150%
                  • 0 (0 voturi)    
                    Are importanta, (Marţi, 3 octombrie 2017, 10:01)

                    icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                    pentru ca probabil si daca era Ciolos(de care va place voua si care in afara de bun simt pe care intradevar il avea in rest nu mi s-a parut a fi extraordinar ca si prim-ministru) sau cel mai competent om pentru aceasta pozitie ROBORUL tot urca, cu sau fara voia unui guvern. Acuma bancile gasesc un tap ispasitor care are multe bube.
                    Nu ma deranjeaza faptul ca au crescut salariile, nu poti fi european cu un salar de 200euro/luna, atat doar ca aceasta crestere trebuia facuta dupa o reorganizare/optimizare a personalului din multe institutii de stat, care este mult prea numeros.

                    Roborul va creste si pentru ca nu merita sa fie acolo, nu a avut Romania o situatie economica in care Roborul sa ajunga la 0,7%.

                    Despre Manole, este clar ca in momentul asta el a facut multe concesii pentru a ramane pe functie, una dintre ele a fost ca in jurul lui sa poata fi pusi oameni mediocri de catre partidele politice, lui i-a convenit, dar mie mi-ar fi placut sa fi fost dat afara Isarescu acum 20ani, iar in momentul acesta sa fie oameni tineri si mai competenti.
                    • 0 (0 voturi)    
                      asha e cind ai doar convingeri (Marţi, 3 octombrie 2017, 14:58)

                      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

                      Nu vad rostul unei discutii aitit timp cit nu accepti decit parerea ta. Roborul a crescut fix pentru ca guvernul a tras juma de miliard de pe piata si miscarea BNR de azi va reface lichiditatea. Iar miine roborul va fi deja mai mic. Pentru un om logic, asta ar insemna sa-ti reconsideri convingerile. Dar pun pariu ca miine tot bancile vor fi de vina pentru orice nu merge in tara asta.

                      Cit despre salarii, a le mari din pix nu poate fi o solutie in lumea reala. Vrei sa cresti salariile? Fa autostrazi, baga legi clare si stabile, elimina coruptia, ofera stabilitate si previzibilitate fiscala, conecteaza educatia la piata muncii. In capitalism bunastarea nu poate veni din pix. Dar se pare ca la noi evolutia 2007-2010 nu a fost suficienta pentru a invata asta. Se pare ca mai vrem o tura de mariri nejustificate de lefuri urmate de criza.
  • +19 (21 voturi)    
    hai Dragnea (Vineri, 29 septembrie 2017, 12:54)

    Anonym [utilizator]

    E super ocazie sa iesi cu un discurs populist, chiar nu ne zici tu cum vei ajuta sute de mii de romani loviti de acest flagel ROBOR, de aceasta creatie diabolica a bancherilor?

    Hai Terente, macar tu baros sa zici ceva!
  • +16 (16 voturi)    
    Tariceanu o fi vazut cresterea? (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:07)

    banel [utilizator]

    Sau, la varsta lui, nu prea mai vede cresteri?
  • +19 (19 voturi)    
    Motiv crestere (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:14)

    anonimusss [utilizator]

    Ciprian Dascălu, economist şef ING Bank, ne-a declarat că unul dintre cele şapte motive care au condus la această apreciere fără precedent a ROBOR este dividentul social pe care firmele de stat sunt obligate să îl acorde bugetului de stat. Acordarea forţată a acestor dividente este echivalentă cu strângerea unei mari mase de cash din piaţa interbancară. Retraerea de lichidităţi dintr-o piaţă cu o amplitudine de maximum 4,9 miliarde de lei la sfârşitul lunii august nu poate conduce decât la majorarea dobânzilor.

    Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. http://www.economica.net/foamea-de-bani-a-guvernului-creste-ratele-romanilor-cresterea-abrupta-a-robor-se-datoreaza-obligatiei-firmelor-de-stat-sa-acorde-dividente_143958.html#ixzz4u3rl7aL3
    • +5 (5 voturi)    
      traiasca Split-TVA!!! (Vineri, 29 septembrie 2017, 15:09)

      diasporescu [utilizator] i-a raspuns lui anonimusss

      Daca o simpla acordare de dividende (retragere de lichiditati din piata) poate avea asemenea efecte, va dati seama ce inseamna split-TVA?

      Adica o scadere cu 16% a tuturor lichiditatilor?

      => Romania falimentara!
  • -27 (27 voturi)    
    E un razboi politic la mijloc (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:19)

    galeo [utilizator]

    PSD a adus o imbunatatire vizibila a vietii romanilor in ultima perioada, romanii (in special cei saraci) traiesc mai bine decat in urma cu cativa ani.

    Asta deranjeaza la culme oamenii de dreapta (incluzand aici si pe cei din banci ).

    Cresc Roborul pentru a avea cu ce lovi in guvernarea PSD, ca prea bine o duc romanii ( in special cei saraci )
    • +17 (17 voturi)    
      mda (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:30)

      andreutzu [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Inca mai fumeaza lumea legale?
    • +18 (18 voturi)    
      Serios? (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:34)

      omezu [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Aia saraci, in afara de 50 de lei in plus la pensie sau ajutor social au avut cumva parte si de:
      Spitale noi, medici mai multi, tratamente mai bune?
      Ambulante noi, medicamente mai ieftine?
      Transport in autobuze sau tramvaie noi?
      Preturi mai mici la alimente, energie, gaz?
      Autostrazi, sosesle, cai ferate modernizate?
      Cladiri consolidate?

      Dupa cum vezi drag postac, noi toti, alaturi de cei saraci si naivi am primit o mare UE de la guvernarea P$D, guvernare ce fura linistita cu doua maini!
      Dar tu oricum nu esti sarac si nici de stanga, doar ai acces la un computer de la care iti ajuti stapanii!
      • -13 (13 voturi)    
        bani de parizer (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:48)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui omezu

        Cand nu ai bani de parizer, toate cele enumerate de tine mai sus sunt doar mofturi extravagante
        • +7 (7 voturi)    
          ... (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:22)

          Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          daca nu ai creier, toate cele enumerate de tine mai sus, sunt imbecilitati.
        • +6 (6 voturi)    
          :)) (Vineri, 29 septembrie 2017, 15:05)

          omezu [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Medicamentele si asistenta medicala sunt mofturi? Alimente mai ieftine al fel? Fratilor, voi chiar sunteti rupti de realitate!
        • +1 (1 vot)    
          mi-au dat lacrimile! (Vineri, 29 septembrie 2017, 23:52)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Deci nu ai bani de parizer dar ai bani de tastatura si teava de internet? Vezi ca au fost recent niste targuri de joburi pentru cei care nu au bani de tastatura si ziceau aia ca nu e greu sa recunoasca literele!
          Dar tu esti intelectual deja! Felicitari!
    • +7 (7 voturi)    
      Intrebare (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:53)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      De ce sunt romanii saraci saraci?
      • -10 (10 voturi)    
        Romanii sunt in marea majoritate saraci (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:06)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

        Pentru ca patronii lor si bugetarii de lux sa isi poata cumpara X6 si vile cu multe camere.

        Pentru ca un bugetar de lux sau patron sa castige cat mai mult e nevoie ca sclavii lor (majoritatea) sa castige cat mai putin.
        • +6 (6 voturi)    
          OK (Vineri, 29 septembrie 2017, 16:07)

          Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Un raspuns plauzibil. Acum partea a doua: lasam patronii pt ca sunt "pe privat"; sa vedem asadar in ce partid sunt cei mai multi "bugetari de lux" cu masina scumpa.
          • -5 (5 voturi)    
            Intrebarea ar fi, (Vineri, 29 septembrie 2017, 19:11)

            icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

            care partid nu are bugetari de lux?
            Poate USR-ul, dar cu cat creste mai mult cu atat va avea si uscaturi(bugetari de lux sau vrei sa le spui).
            Inca o intrebare: care crezi ca este relatia dintre banci si bugetarii de lux?
            • +2 (2 voturi)    
              Accept intrebarile si raspund (Sâmbătă, 30 septembrie 2017, 0:21)

              Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

              Prima: un partid inca neexistent, neinfiintat.

              A doua: relatia intre bugetarii de lux si banci este ca pot crea un efect in bucla pozitiva. Cat timp politicul decide adanc in economic si economicul poate unge deciziile financiar, mituind pe cativa, se creeaza un efect in bucla pozitiva ce ii afecteaza pe toti cetatenii.

              Intr-un fel inteleg perfect situatia: aligatorii au ce si-au dorit iar in Romania cel putin constat ca populatia este majoritar masochista. Aligatorul roman este ca blonda care discuta despre emancipare. Cum nemtoaica l-a amenintat pe Hans cu divortul pentru ca nu duce gunoiul si dupa doua zile in care nu a vazut nici o schimbare, Hans a dus prima oara gunoiul, asa si romanca, dupa ce l-a amenintat pe Ion cu lipsa apetitului in dragoste daca nu duce gunoiul, dupa doua zile in care nu a vazut nimic, in a treia zi a inceput sa vada cateva licariri de lumina cu ochiul stang.
      • +5 (5 voturi)    
        voteaza psd si de prosti... (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:23)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

        voteaza psd si de prosti...
        • +2 (2 voturi)    
          Numai o clipa (Sâmbătă, 30 septembrie 2017, 0:23)

          Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

          Caci cei destepti si frumoasi au zis ca ei nu se murdaresc sa mearga la vot. Sincer iti spun: nici eu nu am avut cu cine vota, insa portofelul meu a ales sa nu voteze cu PSD si m-a dus de buzunar pana la sectia de votare. Inima mea insa a ramas acasa, nemultumita.

          Eu cand iau decizii de viata le iau cu portofelul, nu cu inima.
    • +5 (5 voturi)    
      mda... (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:22)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      bai baiat... trebuiau sa-ti faca astia IQ test la nastere si daca vedeau ca e negativ, te eutanasiau direct.
    • +5 (5 voturi)    
      te-ai prins (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:31)

      manoman [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      doar daca primesti ajutoare sociale si ai primit cei 50 lei pentru vot...
    • +8 (8 voturi)    
      extravaganțe, extravaganțe (Vineri, 29 septembrie 2017, 15:03)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      nenea, comentariul de mai sus a încercat să îți explice că dacă îți fură cineva prăjitura din farfurie, și o strecoară în aceeași farfurie după ce a mușcat din ea, nu ai să ai două prăjituri. Ai să ai mai puțin de o prăjitură, mai puțin decât aveai înainte să te tâlhăreas... asta.. guverneze PSD.
      PSD vine la guvernare, le promite săracilor (cu duhul) că o să le dea câte o prăjitură nouă în propriile farfurii, săracii (cu duhul) nu întreabă dacă nu cumva noua prăjitură e tot prăjitura veche, doar că mai mică, și ce să vezi, în loc să se trezească cu două prăjituri, se trezesc tot cu vechea prăjitură, și nici aia întreagă. Ce să zic, pe cuvânt că PSD merită guvernarea, de 30 de ani le spune aceeași minciună săracilor (cu duhul) și de 30 de ani săracii așteaptă să li se dubleze :))))))
    • +1 (1 vot)    
      ehh (Sâmbătă, 30 septembrie 2017, 0:11)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      macar mazeta putea sa dea un plus la o poveste asa de roz. sau nu?
  • -13 (15 voturi)    
    Camatarii astia, (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:25)

    icsulescu99 [utilizator]

    care se autointituleaza bancheri, azi se ascund dupa PSD, prin 2008 s-au ascuns dupa PDL+restul lumii. De ce nu aveti curaj si sange in instalatie sa spuneti adevarul care suna cam asa: prin 2008 v-am tras teapa cu valutele, azi va tragem teapa cu ROBORUL.
    • +12 (12 voturi)    
      Stai linistit, inca nu e teapa asta!! (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:00)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

      In principiu ROBOR, EUROBOR etc, se modifica ondulatoriu in functie de nivelu ratei Fed. Si cand acesta se va duce la 5% si noi vom adauga inca vreo 5% nivelul robor va fi 10%. Daca aveai un credit de 100.000 LEI aveai de dat inapoi cu robor 0.7 in timp ce "traiai prost" sub CIolos, "fiul lui Soros" in 30 de ani dadeai 115.000. Dupa ce global va urca dobanda de referinta si la care adaugam si luptele noastre intestine si va fi robor 10, atunci vei avea de dat 250.000LEI. Deci o "mica" modificare de ROBOR te va face , pe vremea haiducilor sa "traiesti bine" cu o rata aproape tripla. Ce-i drept familia va fi traditionala si nu vei mai fi agresat de homosexuali ca azi!
      • -7 (7 voturi)    
        Oricine este de vina in afara de banci, (Vineri, 29 septembrie 2017, 17:00)

        icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        tu postacel de banca te ascunzi dupa guvernarea Ciolos in care ROBORUL a stagnat pe la 0.7, intreba-te daca Ciolos guverna prin 2013 cand roborul era pe la 4.5% acesta scadea automat la 0.7% pentru simplu fapt ca guverneaza Ciolos, fi cu capul pe umeri postacel, pana si Ciolos rade de tine la postarea ta.
        Se vede clar ca ROBORUL a avut o tendinta de scadere indiferent de guvernare.
        Pe de alta parte se vorbea despre o crestere a ROBORULUI de la inceputul lui 2016(cu Ciolos premier), crestere datorata consumului, nu economiei care a duduit pana acum iar de acum nu mai avem nimic. O fi intr-o mica masura si vina PSD pentru reducerea investitiilor, dar de aici pana la faptul ca bancile nu au gandit miscarea asta mi se pare o aberatie. Faptul ca tu nu sti pentru ca esti tratat ca un muncitor necalificat in banca la care lucrezi este alta problema, dar situatia este clara si palpabila.
        Daca ROBORUL va ajunge la 10% veti ajunge sa fiti cei mai mari proprietari de imobile din lume, legea DIP va avantajeaza in dorinta voastra de a fi interlopi imobiliari.
        Apropo lumea este libera si poti sa-ti alegi orice postacel doresti, dar tu vrei si acte cu el sa-l incarci cu un credit si sa-l lasi cu ochii in soare. HA HA HA
        • +4 (4 voturi)    
          Bineinteles ca bancile profita (Vineri, 29 septembrie 2017, 20:03)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

          Ca doar asta trebuie sa faca, PROFIT. Nu face nimeni acte de caritate GRATIS. Buba e ca psd le inlesneste treaba.
          • 0 (0 voturi)    
            Profita furand si inseland clienti (Sâmbătă, 30 septembrie 2017, 12:39)

            icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

            si asta este dovedit prin instante, inclusiv CJUE a spus ca au inselat clientii.
            Daca tinzi spre Europa iti dai seama ca practicile jegoase pe care le au bancile in Romania lipsesc cu desavarsire in Europa.
            Daca vrei Europa iti dai seama ca un informator comunist nu are ce cauta 27ani in fruntea sistemului bancara sa scoata aberatii, v-ati obisnuit cu un tatuca care va conduce, de multe ori pareti mai comunisti ca PDS-ei.
        • +1 (1 vot)    
          nu e vorba de tine bivole (Sâmbătă, 30 septembrie 2017, 0:05)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

          e vorba de economie per ansamblu
          Nu conteaza ca il cheama Ciolos sau Tariceanu sau Terente, conteaza ce face si cand! I
          Iar hotararile si cheltuielile publice influenteaza cursul si Roborul!
          • 0 (0 voturi)    
            Ghiocel postacel (Sâmbătă, 30 septembrie 2017, 12:32)

            icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            te-au scos astia din sera si te-o pus la lucru, vezi ca vine toamna si te vei ofili rapid asa ca mars in sera.
            Era la mintea cocosului ca ROBORUL va urca si asta s-ar fi intamplat indiferent de guvernare, bancile au dat credite suficiente si acum urmeaza etapa de teapa cu cresterea dobanzilor.
            Li s-a taiat furtul prin clauze abuzive, comisioane ilegale si credite in valuta, acuma merg pe ROBOR.
  • -14 (18 voturi)    
    Variatie mare (Vineri, 29 septembrie 2017, 13:30)

    galeo [utilizator]

    In momentul in care Roborul are variatii de 50% de la o zi la alta e clar ca avem de a face cu un smen speculativ, caci doar lichiditatea nu se evapora brusc in piata.

    Asta mai arata ca BNR nu isi face treaba, ca doar BNR e responsabil cu stabilitatea, responsabil ca aceste variatii bruste sa nu existe
    • +13 (13 voturi)    
      Gresit (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:03)

      alegzandru [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Smen fac stapanii tai, care au devalizat companiile de stat cu ultimele furturi de lichiditati (care, ai dreptate, s-au evaporat in conturile statului). Cresterea ROBOR e doar inceputul, realizezi ca o firma fara bani e pierduta, nu poate tine pasul cu vremurile, nu face investitii, moare. Stai sa vezi ce va fi in 1-2 ani, cand vor fi pe butuci. Economia e o chestie complexa, de echilibru, daca faci prostii dezechilibrezi lucrurile si ai tot felul de efecte care par de neinteles, gen cresterea Robor pt ca furi din companiile de stat.

      Tu intelegi chestiile astea, dar na, jobul e job, stapanul e cel care plateste.
    • +8 (8 voturi)    
      bnr e e responsabil (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:51)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      .. ca aceste variații bruște să nu existe :))))))
      Deci BNR e un fel de Minister al lui ”să fie bine, ca să nu fie rău” :))). Și dacă e rău, răspunde :)) Ia zi, ai citit cărțile scrise de Becali în închisoare, nebunule
    • +5 (5 voturi)    
      BNR lucreaza cu ce are (Vineri, 29 septembrie 2017, 16:11)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Cu poporul roman si economia romaneasca da? Daca economia e praf pt ca pesederbedeii o fac praf, cum vrei tu sa ai conditii bancare ca in Norvegia de ex, in HAOS?
  • +1 (3 voturi)    
    Firea si Dragnea sa plece! (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:30)

    Miky60 [utilizator]

    PSD este de vina ca am ajuns in halu asta! Sa plece Firea si Dragnea!
  • +6 (6 voturi)    
    oare.... (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:46)

    liviu_ [utilizator]

    incepe sa se sparga buba pe care o tot zgandare psd?!
  • +14 (14 voturi)    
    absenteiștii (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:49)

    zet [utilizator]

    pe cât punem pariu că marea majoritate a absenteiștilor de la vot au credite în lei, și acum sunt uluiți că le-a crescut rata? Se cam potrivește profilul: în perioada activă, deci tineri, cu salarii mari (eventual angajați la multinaționale), căsătoriți, etc. Dacă le spuneai în decembrie 2016 să meargă naibii la vot, îți răspundeau cu superioritate că îi doare la un km în spate de politică, pentru că politicul nu le poate influența salariile, și nici creditele, pentru că și-au făcut credite în lei, și etc, ei privesc lumea de undeva de sus, doar viermii sunt interesați de ce se întâmplă jos, în mlaștină :)))
    Na, fiecare doarme cum și-a așternut ;)
    • +9 (9 voturi)    
      robor (Vineri, 29 septembrie 2017, 15:44)

      peperoni [utilizator] i-a raspuns lui zet

      eu am prieteni care au zis in iarna ca nu se duc la vot, ca oricum nu conteaza votul lor si nu au ce sa schimbe, inclusiv care au rate la apart...acum o sa vada intr-adevar cand s-o modifica si in graficul lor de rambursare, ce a insemnat sa nu ii intereseze..si oricum deja vad, cu pretul la toate produsele marit deja, si la benzina....si cum ii auzeam anul trecut pe comunisti: Ciolos e cel mai varza guvern...eu cred ca asta e cel mai prost guvern de dupa comunism, nu mai avem mult pana la ce a patit Grecia...nu stiu ce mai asteptam, sa ajungem sa mancam firiganele sau paine cu margarina ca pe timpu lu ilici?
    • +3 (3 voturi)    
      Si hai sa mai pun paie pe foc (Sâmbătă, 30 septembrie 2017, 0:28)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui zet

      BUCURESTIUL, orasul care avea kilometrul 0 anticomunist, crema tarii, fieful dreptei, samanta anticomunismului, creierul democratiei, frisca culturii, inima tarii si inca 100 de alte epitete si metafore

      dar cand e sa iasa la vot iese mme. Firea.

      Ce mai vrei?!? Poate ca e bomba sexi caci altfel nu imi dau seama cum naiba de tot creierul ala s-a scurs in pantaloni.
  • +10 (10 voturi)    
    Tăriceanu (Vineri, 29 septembrie 2017, 14:55)

    fdaniel [utilizator]

    Tăriceanu nu vede nici crestere a ROBOR!
  • +11 (11 voturi)    
    Situatia creata de PSD e extrem de grava! (Vineri, 29 septembrie 2017, 15:17)

    dexpropriat [utilizator]

    Psdistii astia chiar nu realizeaza in ce rahat ne baga si pe noi, dar si pe ei, si pe neamurile si prietenii lor ?!
  • +3 (3 voturi)    
    comunicare in strada? ca pana la alegeri mai e... (Vineri, 29 septembrie 2017, 17:46)

    Razvan_M [utilizator]

    Daca vrem sa ni se auda vocile nu avem decat sa iesim in strada. Daca nu iesim, PSD-ul scapa cu fatza curata si o sa o comita din nou. Si din nou. Si din nou.
  • -7 (7 voturi)    
    Cresterea ROBORULUI, (Vineri, 29 septembrie 2017, 19:03)

    icsulescu99 [utilizator]

    se datoreaza sistemului creat de banci, bancile profita de momentul de proasta guvernare a Romaniei pentru asi indeplini planul, care este cresterea ROBOR si maximizarea profiturilor.
    Oricine era la guvernare la momentul pasului gresit incepea cresterea ROBOR, pentru banci nu conteaza guvernul sau culoarea politica a acestuia, ci conteaza profitul facut de pe debitori.

    Postacii induc ideea ca X(azi guvernul, maine inca nu stim) ar fi de vina pentru cresterea ROBOR, trebuie gasit vinovatul de serviciu, altul decat banca. Daca analizezi si te uiti in urma la ce marsavii sunt in stare bancile sa faca numai pentru asi maximiza profiturile ramai masca sa vezi la ce tertipuri josnice apeleaza.

    Multi dintre postacei ati fost crescuti in familii care beti apa dintr-o galeata PSD si macinati din interior nu puteti sa treceti peste educatia politica proasta primita de la casa voastra. Azi beti apa din galeata cu logo-ul BANCI, ati crescut subjugati si asa o sa traiti cate zile veti avea. HI HI HI
  • +2 (6 voturi)    
    nimic nu pricepeti :-) intreti-l pe dr. Pop (Vineri, 29 septembrie 2017, 19:36)

    Dedalus [utilizator]

    Isarescu ar trebui sa-si ceara scuze anticipat ca a crescut Robor/


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version