Mars de protest al biciclistilor din Bucuresti impotriva administratiei locale: ei au cerut masuri pentru siguranta si fluenta traficului

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 17:49 Actualitate | Esenţial

Zeci de biciclisti au participat sambata, in Bucuresti, la un mars de protest impotriva administratiei locale, pe care o acuza ca intarzie adoptarea unor masuri de reglementare a sigurantei si fluentei traficului in Capitala, anunta Agerpres. Marsul de protest al biciclistilor a inceput de la intrarea Charles de Gaulle a Parcului Herastrau continuand pe Calea Victoriei, soseaua Titulescu, Cotroceni, zona Parlamentului si s-a incheiat la Tineretului.

"Este un protest fata de incapacitatea Primariei Capitalei de a realiza siguranta traficului. Dorim sa depunem un proiect care sa realizeze 100 km de strazi mai sigure pentru biciclisti. Va cuprinde peste 250 de intersectii si crearea unor masuri de crestere a sigurantei biciclistilor. Se vor face sisteme de marcaje de constientizare care sa arate ca biciclistii au si ei drepturi pe partea carosabila. In doua saptamani vom face o harta cu traseele propuse. Vom explica ce trebuie sa faca Primaria, costurile", a declarat Marian Ivan, unul dintre participantii la protest.

El a acuzat faptul ca Primaria Capitalei "nu face nimic" in privinta infrastructurii pentru biciclete.

Marian Ivan a mai spus ca administratia locala "ignora" principiile care guverneaza un plan de mobilitate urbana si protejarea mediului: "Dorim sa incurajam si sa promovam utilizarea mijloace de transport public cu sisteme electrice de propulsie - tramvai, troleibuz, tren, metrou, mijloace de transport care folosesc energii regenerabile si mijloace de transport ce folosesc energia umana - bicicleta, rolele, trotineta, tricicleta", a spus el.

























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

1199 vizualizari

  • +7 (23 voturi)    
    Nuuuu (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 18:10)

    mitg [utilizator]

    Ce masuri va trebe?

    Va da Gabi vaucere deja, ce masuratori doreste acesti indivizi.
  • -3 (27 voturi)    
    autostrazi pe Marte nu cer? (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 18:15)

    demaGOCU [utilizator]

    eu zic ca e mai usor de facut decat un plan visat noaptea, sau facut de proprietarul unei firme de constructii care foloseste presiunea strazii sa prinda contract.
    • -1 (25 voturi)    
      Te simti atacat? (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 19:17)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

      Beeei, voi postacii PSD-isti n-aveti nici un pic de creier?

      Urli ca prostu' impotriva oricarei actiuni care-ti vizeaza stapanii.
      Hai incearca sa gandesti.
      Pentru inceput ia-ti o oglinda si vezi daca mai ai capul pe umeri.
      Daca treci de acest test, imi spui,si-ti spun step-ul 2 (pardon, pasul 2)...
      ....voi daca stiti vreo limba straina este rusa. Hmm, ba cred ca nici pe-aia n-o stiti. Stapanul inca nu va obliga s-o invatati.
      • +7 (17 voturi)    
        Saracu' de tine,fa un cd.. (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 20:51)

        cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        1.esti psd-ist daca esti contra bicicletei@pista ei
        2.nu stii decat limba rusa
        3.esti postac.
        4.cand te piepteni tre'sa verifici daca ai cap.
        ......................................................................
        Acu'iti zic eu..cand nu ai pe unde sa mergi,in B.,per-pedes sau cu masina,sa parchezi,etc...voi mai lipseati intr-un oras sufocat .
        Mai ales cand trageti pe nas.
        Si apropos,in ordine,halaicu@viorel(pnl),vindeanu@bashinica de ce nu au executat decat buzunarele noastre???
        Ia aduna matale cat au stat stapanii bicicletei tale...he,he..
        • -6 (14 voturi)    
          Nota (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 22:18)

          Sani [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

          Cristian, ai gresit destinatarul.
          Nici o problema....

          In rest, o singura observatie: Berbecul asta de 'Demagogul' NU STIE LIMBA RUSA! NICI MACAR!

          Amaratii de PSD-isti nici nu stiu ce-si doresc.

          Niste prostovani nesimtiti!
    • -5 (17 voturi)    
      Ah, inca ceva... (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 19:19)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

      Unde PSD-istii n-au prins primaria, sunt piste de biciclete...ex: TM, Oradea...
    • -6 (10 voturi)    
      Nu, pt ca Duamna Firea nu e capabila (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 22:14)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

      Sa le faca pe Pamant in primul rand
  • 0 (20 voturi)    
    Zeci de biciclisti?!?? (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 18:26)

    nick24 [utilizator]

    Nu cumva au fost mii de bicicliști?
    Știe cineva câți au fost alroximativ? Pt că era un sir lung cât jumate de Kiselef și tot pasajul Basarab.
    • -3 (23 voturi)    
      ihi (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 19:41)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Pai a venit friguletzul si biclele au fost puse la iernat.

      Minoritate ipocrita si cu gura mare. Hai sa facem benzi separate pentru: carucioare, skateri, rolleri etc. Cine vrea bicla sa se destinda, s-o faca in alta parte. Cine o foloseste pentru deplasare, ARE deja atat drepturi cat si obligatii. Ca drepturile sunt abuzate si reguliel sunt incalcate non-stop, e partea a doua

      Daca tot e sa se faca benzi speciale, sa se faca pentru chestii electrice. Hipsteri no job, no money, no problem care pedaleaza agale, nu servesc pe un carosabil necesar _deplasarii_ si nu plimbarii. Se tot da exemplu Amsterdamul, cand de fapt
      Europa cea civilizata nu se reduce la un oras repetat obsesiv. Hai sa facem ca-n comunitatile amish, ca pare mai eco.
      • 0 (16 voturi)    
        Mai informeaza-te (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 21:43)

        Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Sa iti mai dau niste orase nu doar din Europa unde numarul de kilometri de piste de biciclete dapasasec cu mult numarul de autostrazi din Romania? Sa incepem...
        1. Montreal (e in Canada daca nu stiai) cu peste 650 kilometri de piste pentru biciclete din care aproape jumate sunt complet protejate de traficul auto. Si nu, nu sunt prin parcuri.
        2. Malmo. Din Suedia in caz ca nu stiai. Peste 500 de kilometri de piste.
        3. Strasbourg. Din Franta. Peste 550 kilometri de piste dedicate si peste 300 de strazi cu benzi de biciclete pe ambele sensuri.
        4. Munchen. Din Germania. Au vreo 150 de strazi dedicate biciclistilor plus alti peste 1000 ( ai citit bine... una mie) km de piste de biciclete.
        5. Copenhaga. E din Danemarca orasul aceste. Peste 350 de km de piste la care se adauga inca 28 de "bike super-highways" care acopera circa 500 km de piste.
        Amsterdamul care il tot ridici in slavi are si el circa 500 km de piste, dar dupa cum vezi comparat cu alte orase este oarecum la categoria usoara.
        Sa mai vorbim de Utrecht, Londra, Eindhoven, Nantes, Sevilia, Barcelona? Sau Shanghai? In afara de faptul ca aceste orase ofera o alta alternativa de deplasare in oras mai ofera si locuri de parcare pentru biciclete, ateliere de reparatii, etc. Exceptand supermarketurile, Mall-urile si cateva companii non-romanesti nu am vazut un loc de parcare pentru bicicleta la una din institutiile de frunte ale Romaniei (primarii, ministere, etc). Pentru ca ei sunt fruntea bizonilor care ar fi capabil sa se duca si la toaleta in X5 sau alte vehicule agabaritice.
        • -2 (18 voturi)    
          Calgary 900km de piste dedicate (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 23:22)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

          Si 400km pe strada, tot separate de trafic, the most extensive bike pathways in North America.
          Ps: iar pistele dedicate aici is cam ca drumurile judetene in Romania si nu ma refer la gropi.
          • -3 (15 voturi)    
            Cate minusuri, cata mobilizare pe postaci (Duminică, 24 septembrie 2017, 0:26)

            Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

            Asta e adevarul postaci carcalaci. Exista gugal, search, o sa gasiti imagini, maps, etc.
            Ps: Frustrare sau slugarie???
        • +5 (15 voturi)    
          eh (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 23:26)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

          Stii care este diferenta majora intre Ams si restul, de l-am dat si este dat ca exemplu, de obicei? Aia chiar merg indiferent de vreme si au cultul biclei. Las-o mai usor cu Londra, Barcelona, Munchen, ca nu-i ca-n teorie si la fata locului biciclistii sunt mai putini ca-n povesti si planuri cincinale "verzi". Ar mai fi si o diferenta majora intre orase, constand in transportul in comun, doh. Mai degraba ar trebui bagati bani in metrou, in loc de idei fanteziste neaplicabile la noi.

          Daca se construia un oras de la zero, intelegeam, insa sa impui ceva ce nu functioneaza, intr-un oras care nu a fost gandit pentru asa ceva si oamenii nu servesc de felul lor, este aberant. S-o faci doar pentru ca suna/da bine si exista o mana de unii cu gura mare, este stupid. Calea Victoriei este cel mai bun exemplu in acest sens al "sistematizarii". Sau faptul ca putinii care folosesc bicla vara, devin cvasi-invizibili iarna, daca e sa vorbim de ipocrizie.

          Se poate merge cu bicla si acum. Exista legislatie si cine vrea, merge. Nu e ca si cum ar fi interzis. Bizonii din trafic sunt aceiasi atat pentru biciclisti, cat si pentru scuteristi, motociclisti sau alti automobilisti. Biciclistii sunt specie protejata de lege de au nevoie de conditii speciale, ca persoanele cu handicap?
          Benzi speciale pentru ce? Crezi ca-i ajuta sa stea la rosu sau sa nu o taie pe trotuar/carosabil daca este mai liber (apropo de Calea Victoriei)?

          De ce sa facem pentru biciclete si nu pentru chestii electrice pe 2 roti? Cu alea as fi de acord. Stii de ce? Pentru ca au demaraj decent si viteza sustinuta de _deplasare_. Sa-ti mai subliniez deplasare ca sa poti intelege diferenta fata de plimbarica agale?

          PS: de acord cu x5 7 8. Daca nu ai casa la munte, ce este mai mare de x1 este masina de meltean si nu-si are rostul in Bucuresti. Poate doar ca sa compenseze alte neajunsuri :D
          • +1 (5 voturi)    
            Ne e doar asta (Duminică, 24 septembrie 2017, 14:29)

            Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Nu este suficienta o lege care "protejeaza" biciclistii sau scuteristii, motociclistii, etc. Este nevoie si de parcari pentru biciclete. Nu doar niste fiare sudate de care cica iti poti lega bicicleta si la prima rafala de vant iti gasesti roata cu spitele indoite din cauza ca a cazut. E nevoie si de service-uri si multe altele. Si nu intr-un final de cultura si respect fata de cei cu 2 roti. Cat despre melteni care iti muta fizicul pana la toaleta cu tirul, poti avea si transport gratuit cu metroul sau transportul in comun. Nu va merge. Cat timp nu il va vedea nimeni in tir, vorbind la Iphone 20x sau Samsung S26 Plus nu se va urca acolo. Daca va apare o varianta de transport in comun in care sa se poata urca cu tot cu vehiculul din dotare atunci poate se va gandi.
        • -7 (11 voturi)    
          Normal pt beizadeaua duomneaiei cu Biemvieu SH (Duminică, 24 septembrie 2017, 8:26)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

          au interzis pietonala Kiselef de sâmbătă și duminică - singurul loc din Bucuresți unde cu toatâ familia pe biciclete, role, puteau copii să învețe să meargă pe spații largi.
    • +6 (12 voturi)    
      Erau pana la Ploiesti...da' n-au incaput in poza ! (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 21:10)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Erau pana la Ploiesti...da' n-au incaput in poza !

      Cum "care poza"?
      • -6 (10 voturi)    
        Ai vazut vreo televiziune pe acolo? (Duminică, 24 septembrie 2017, 8:30)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        stau cu zecile, pe la ușile savanților, oamenilor importanți din România, înregistrând fiecare râgâială a lor.
        Aici au avut sarcină de partid să ignore un eveniment contra coanei Chirița ot Voluntiri.
        • 0 (2 voturi)    
          "Savanții" sunt (Duminică, 24 septembrie 2017, 16:19)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          jiji, beeehăilă, toți moderatorii și formatorii de opinie de a3, a2, a1 ... și așa mai departe.
  • -2 (18 voturi)    
    Biciciclete - da sau ba (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 20:27)

    Ion Alexandru [utilizator]

    Treaba asta cu bicicletele e simpla. Sunt doua variante: 1. Modelul tarilor civilizate, vest europene (oameni mai sanatosi, mediu mai curat etc.): piste de biciclete peste tot, reducerea benzilor de circulatie pentru masini, reducerea spatiilor de parcare supraterane, descurajarea traficului auto prin taxe mari de acces in centru si parcare, impozite mai mari pentru autoturisme personale, transport in comun foarte bun. SAU 2. Modelul tarilor arabe, a Indiei, a unor tari africane si asiatice: sosele peste tot, 6-8 benzi pe sens, parcari uriase, sosele suspendate, iar pietonii si biciclistii sa fie considerati cantitati neglijabile. Acum, avand in vedere educatia romanilor, in general, presupun ca modelul pentru Romania este cel de la pct. 2 (doi).
    • +3 (5 voturi)    
      Iata viitorul ! (Duminică, 24 septembrie 2017, 13:34)

      AndreiIoan [utilizator] i-a raspuns lui Ion Alexandru

      Pentru o tara de "soferi" in care idealul suprem este "beamveul" la mîna a șaptea , passatul cu manele sau "audiul" cu 400.000 de km la bord, a vorbi despre piste de biciclete este de râs. Bicicleta este pentru săraci (ei știu asta, pentru că în satele de unde au venit în București părinții/bunicii lor în anii 60,70 nu se auzise de mașini cu motor) și atunci visul lor este Măria-sa, "mașina mică", la scara blocului, pe loc rezervat și marcat cu bolovani.
  • -4 (16 voturi)    
    sustin amenajarea de piste pt biciclete (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 21:28)

    Andrei3Bunescu [utilizator]

    pe partea carosabila. Suntem sufocati de masini (de cele mai multe ori circula cu 2-3 locuri goale), trebuiesc incurajate mijloacele de circulatie alternative, biciclete, trotinete ,etc care ocupa mai putin spatiu pe drum, sau transportul in comun.
    • -4 (12 voturi)    
      Se pot face trasee pe anumite străzi secundare (Duminică, 24 septembrie 2017, 8:47)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

      acestea devenind cu acces permis numai riveranilor,, pt că nici bicicliștii nu vor să ia în nas toată poluarea diesel second hand, interzise în vest.

      Dar nu se vrea să se facă nimic, fără paraîndărăt.
  • +7 (15 voturi)    
    da (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 21:55)

    rei [utilizator]

    sa se faca piste de biciclete pe fiecare strada din Bucuresti....toate semafoarele sa treaca pe verde cand se apropie un biciclist de intersectie.......la fiecare colt de strada sa fie un automat cu bauturi gratuite.......la fiecare 3 intersectii sa fie postat un kinetoterapeut
    • -5 (13 voturi)    
      Cred cacam te uiți lung când esti blocat în trafic (Duminică, 24 septembrie 2017, 8:40)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui rei

      și inghiți în sec că îți iia jumate de oră să treci de semafor, pe când biciclistul trece imediat și chiar prin blocajul din mijlocul intersectiei, nu?
      • +5 (11 voturi)    
        dap (Duminică, 24 septembrie 2017, 10:09)

        rei [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        asa e.....eu primesc o amenda frumusica si suspendat permisul cand trec pe rosu prin intersectia blocata sau cu viteza printre pietonii aflati pe trecerea de pietoni

        ma multumesc sa merg cu scuterul prin intersectiile alea blocate si respectand regulile de circulatie (gen semafor....ala de se aprinde in diverse culori....cu siguranta le-ai vazut prin oras)nu ca voi care vreti piste peste tot dar mergeti cu bicicleta 3 luni pe an(cand temperatura de afara se situeaza intre 20 si 25 de grade)

        ah sa nu uit.....trecerile de pietoni se numesc asa pentru ca sunt gandite sa fie folosite exclusiv de pietoni si cand esti pe bicicleta iti anulezi statutul de pieton,deci nu ai dreptul sa o folosesti decat impingand la bicicleta.....
        • +2 (6 voturi)    
          Ști cât e amenda pt mers pe bicicletă pe trecerea (Duminică, 24 septembrie 2017, 12:57)

          nick24 [utilizator] i-a raspuns lui rei

          de pietoni?
          1) Nu cred că bicicliștii sunt cel mai mare pericol pt circulație! Ce s-ar întâmpla dacă toți bicicliștii și-ar lăsa bicicletele și și-ar lua mașinile?
          2) foarte multe încălcări minore ale legislației de circulație, făcute de bicicliști sunt pt fluidizarea traficului și pt a nu încurca în plus circulația și așa blocată. N-am văzut biciclist să treacă pe roșu, prin fața unei mașini care avea verde.
          A trecut când nu a încurcat pe NIMENI, asta deranjează, doare, că te-a lăsat mult în urmă cu cei 300 CP.
          • -1 (5 voturi)    
            e clar (Duminică, 24 septembrie 2017, 13:52)

            rei [utilizator] i-a raspuns lui nick24

            e mare amenda dar nu o da nimeni ca altfel sar astia ca tine si latrina 3 (ca aia de a furat saraca salam sa dea la copii de mancare.....doar ca nu gasea de furat decat salam de Sibiu)

            1)pai faceti asta 7-8 luni pe an(un procent de 99%)
            2)si voi fluidizati circulatia?stai linistit ca nu e nevoie sa treci pe rosu (ai zis singur ca tu te strecori prin intersectia blocata.....ai nevoie neaparat sa fie rosu?)

            astea le poti spune alora de era sa-i iau pe capota cu masina mea de 300CP si celor ce
            traversau in viteza strada ca pe tarlaua lor

            la cum esti de inversunat fac pariu ca ai cate o masina personala de fiecare major din familie plus cate una de la firma si ocupi locurile de parcare din fata blocului tau din Dr Taberei pe principiul "tata a fost primul mutat in bloc si mostenesc toate locurile astea de pe domeniul public"
          • 0 (4 voturi)    
            :))) (Duminică, 24 septembrie 2017, 14:58)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui nick24

            1. Nu s-ar intampla nimic. Zero, nula, nada, zilch. Adica exact ce se intampa cand da un pic frigul si vi-o puneti la iernat, eventual pe perete, langa chitara, ca da bine.
            2. Minore? Pe langa ca trec pe rosu inclusiv cand masinile au verde, cel mai periculos este cand o fac pe trecere de pietoni nesemaforizata, in viteza. O alta marlanie este ca nu aveti lumini noaptea, lasa ca legea spunea ca trebuia sa aveti pijamale reflectorizante cand nu e luminat. Deh, nu va coborati voi sa puneti asa ceva pe voi, ca doar trebuie sa aratati bine. Vrei sa vorbim despre mersul in viteza pe trotuar, ca si cum aveti vreun drept acolo cand de fapt NU aveti vreunul? Pe carosabil, acolo unde aveti dreptul sa mergeti, nu stiti ce e aia asigurare la ocolirea unui obstacol. Masina aia oprita in fata voastra, legal sau nu, se ocoleste dupa ce te asiguri, eventual opresti. Adica ceea ce fac alti participanti la trafic, egalilor intre egali.

            https://www.freerider.ro/legislatie-pentru-biciclisti

            Ai acolo si link cu modificarile. Sunt din codul rutier aplicabil la TOATA lumea, optionalilor cu gura mare.
    • -5 (9 voturi)    
      Goe, tu ești? (Duminică, 24 septembrie 2017, 11:44)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui rei

      ești îmbrăcat în mariner sau marinel?
    • -5 (9 voturi)    
      Goe, tu ești? (Duminică, 24 septembrie 2017, 11:44)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui rei

      ești îmbrăcat în mariner sau marinel?
      • -1 (3 voturi)    
        aha (Duminică, 24 septembrie 2017, 13:07)

        rei [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        mai ai? sau atata poti? ca de biciclisti parati ca tine sunt satul......cum isi stropeste unul florile de pe balcon iti pui fundul in masina

        dar esti green,participi la marsuri si vrei drepturi
  • +6 (16 voturi)    
    Coana Mitza biciclista... (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 22:48)

    vi_escu [utilizator]

    Daca tot au atatea dorinte poate vor sa plateasca si ceva taxe, nu? Ca soferii platesc de le ies ochii din cap. Si puneti-va dracului un stop la trotineta....
    • +4 (12 voturi)    
      Decat un pieton (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 23:40)

      Anarb [utilizator] i-a raspuns lui vi_escu

      Si pe trecerea de pietoni, dati-va jos de pe bicla.
    • +6 (10 voturi)    
      Biciclistul (Duminică, 24 septembrie 2017, 0:45)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui vi_escu

      Atunci cand merge pe drum public (indiferent daca e pe pista sau nu) ar trebui sa aiba carnet (examen teoretic de cunoastere a regulilor si semnelor de circulatie) si sa plateasca asigurare de raspundere civila.

      Fireste, examenul va fi unul foarte asemanator cu cel pentru autovehicule, caci prioritatea se acorda la fel si chiar daca tu nu semnalizezi cu lampa, trebuie sa semnalizezi cu mana si totodata sa intelegi ce semnalizeaza o masina. Asigurarea va fi net inferioara uneia pentru masina pentru ca si daunele sunt mai mici in caz de accident.

      De ce nu, un biciclist sa aiba si posibilitatea unui "casco" pe bicicleta. In urma unui accident i se repara pe asigurare - daca doreste sa o incheie.

      Fara insa un examen si fara asigurare de raspundere civila sa aiba drept sa mearga cu bicicleta in parc, pe pistele de pe trotuare cu conditia ca la traversare sa mearga paralel cu bicicleta insa pe jos pe la trecerea de pietoni.

      OK, pentru incurajare si pt faptul ca bicicleta e vehicul usor, sa fie scutit de taxa de drum.

      PS: Pentru biciclistii cu "permis" de exemplu le-as echivala testul teoretic pentru permisul de categorie B sau le-as da un test numai cu diferentele. Evident, cei care au permis categorie B sau superioara sa nu fie nevoiti sa sustina examen pentru a merge cu bicicleta pe un drum public dar la examenul de soferie as pune intrebari legate de semnalizarea biciclistului pentru ca si soferul trebuie sa o inteleaga.
      • -4 (10 voturi)    
        Dar ai uitat măsurile pt diesel SH: (Duminică, 24 septembrie 2017, 11:42)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

        toți soferii să fie scutiți de impozite, taxele să scadâ la zero, permisul valabil e numai cel de la Pitești, taxa de drum desființatâ pt puteri mai mari de 100CP, asigurările să fie benevole și sâ nu depășească 100 lei pe an, mărirea vitezei pri oraș la 100km/h, desfiintarea țevilor de eșapament pt ecnomia de combustibil, care trebuie să fie mai ieftin ca apa, prin subvenția statului, autostrăzi și pasaje numai prin oraș, ca să aibă pe unde să se plimbe bizonii seara și noaptea, să fie văzuți din restaurante și cafenele.
      • -4 (10 voturi)    
        Dar ai uitat măsurile pt diesel SH: (Duminică, 24 septembrie 2017, 11:42)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

        toți soferii să fie scutiți de impozite, taxele să scadâ la zero, permisul valabil e numai cel de la Pitești, taxa de drum desființatâ pt puteri mai mari de 100CP, asigurările să fie benevole și sâ nu depășească 100 lei pe an, mărirea vitezei pri oraș la 100km/h, desfiintarea țevilor de eșapament pt ecnomia de combustibil, care trebuie să fie mai ieftin ca apa, prin subvenția statului, autostrăzi și pasaje numai prin oraș, ca să aibă pe unde să se plimbe bizonii seara și noaptea, să fie văzuți din restaurante și cafenele.
      • -4 (10 voturi)    
        Dar ai uitat măsurile pt diesel SH: (Duminică, 24 septembrie 2017, 11:42)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

        toți soferii să fie scutiți de impozite, taxele să scadâ la zero, permisul valabil e numai cel de la Pitești, taxa de drum desființatâ pt puteri mai mari de 100CP, asigurările să fie benevole și sâ nu depășească 100 lei pe an, mărirea vitezei prin oraș la 100km/h, desfiintarea țevilor de eșapament pt ecnomia de combustibil, care trebuie să fie mai ieftin ca apa ( prin subvenția statului) , autostrăzi și pasaje numai prin oraș, ca să aibă pe unde să se plimbe bizonii seara și noaptea, să fie văzuți din restaurante și cafenele.
  • +4 (12 voturi)    
    Eu cer doar un lucru (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 23:47)

    OmulNou [utilizator]

    Cand biciclistii, fortati de imprejurari, isi continua calatoria pe trotuar, sa mearga mai incet.

    Atat.
    • -4 (12 voturi)    
      Și pietonul trebuie să nu uite că trotuarul nu e (Duminică, 24 septembrie 2017, 9:18)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

      exclusiv al lui și să lase loc pt alți pietoni , biciclete, cărucioare, trotinete.
  • +5 (11 voturi)    
    Cum fac eu? (Duminică, 24 septembrie 2017, 0:35)

    Porcurorul General [utilizator]

    Nu stiu altii cum sunt dar stiu ce fac eu: am 4 servicii. Dimineata iau masina, plec pe la ora 6 ca sa nu prind aglomerat nicaieri si ma duc cu ea (singur) la unul dintre servicii. Locuiesc in afara orasului si fac 25 de minute pana la serviciul respectiv. Daca as lua autobuzul as face cam 60-80 de minute, depinzand de ce autobuz prind.

    Las masina in parcare (platita) si intre cele 4 servicii ma deplasez pe parcursul zilei cu transportul in comun care are orar si - culmea - vine ca in orar. Sa merg cu masina prin oras in timpul zilei e total ineficient din 3 motive: trafic, trebuie sa fiu atent (in loc sa imi odihnesc mintea) si nu as putea sa ma tin de program - iar eu nu vreau sa intarzii.

    Seara la ora 21 merg din nou la primul serviciu si merg cu masina acasa. La acea ora nu e trafic si fac din nou cam 25 de minute.

    Iar treaba asta o fac de luni pana joi, vinerea avand-o libera. Deh, stau peste "program" in 4 zile dar 3 sunt acasa. Zic "program" pentru ca e stabilit tot de mine de comun acord cu cei pentru care lucrez.

    Asadar eu unul as fi pentru un transport in comun brici, in special cu traseu predictibil (tramvai, metrou, troleibuz) si in care - bonus - gratuit sa poata urca in fiecare vehicul pe usa din spate 5 - 10 biciclete. As pune chiar si suporti. Odata stabilit un transport civilizat lumea ar incepe sa il si foloseasca renuntand la masini. Astfel pe langa civilizat ar avea un orar bine pus la punct. Dupa ce si acest punct e bifat as pune niste taxe mari pentru accesul in oras al masinilor proprietate personala si motocicletelor, exceptie facand o incarcare maxima (x pasageri / x locuri). Strazile eliberate ar putea in cele din urma sa preia biciclisti in siguranta.

    Dar asta sunt eu. Nu sunt primar si nici nu vreau. Sunt un biet aitist. Dar nu din acela care nu plateste impozit, caci eu il platesc.
    • -4 (12 voturi)    
      Ceri culoar unic de transport în comun (Duminică, 24 septembrie 2017, 9:28)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      ceea ce beizadeaua Chiriței nu accesptă, că vrea liber pt BMW SH de 5litri.
      Odorul mămițicăi trebe să nu sufere, că face urât la supărare.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică