Aproape 200 de personalitati din mediul cultural si educational ii cer ministrului Liviu Pop sa renunte la impunerea manualului unic

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 20 septembrie 2017, 13:57 Actualitate | Esenţial

Liviu Pop
Foto: Facebook-Liviu Pop
Aproape 200 de academicieni, cercetatori, cadre didactice,  si scriitori au semnat apelul "Dreptul la Educatie", in care Semnatarii ii cer ministrului Educatiei, Liviu Pop, sa renunte "imediat la monopolizarea manualelor, la impunerea manualului unic sau la cosmetizarea acestei actiuni sub fardul gros al asa zisei licitatii de autori, organizata de editura de casa a statului".

Printre semnatari se afla personalitati precum Mircea Cartarescu, Eugen Negrici, Ion Bogdan Lefter, Nicolae Manolescu, Bogdan Ghiu sau Irina-Margareta Nistor.

Reactia acestora vine dupa ce, in 15 septembrie, Ministerul Educatiei Nationale a pus in transparenta decizionala un proiect de Hotarare de Guvern prin care Regia Autonoma Editura Didactica si Pedagogica ar deveni societate pe actiuni cu un unic proprietar, statul, avand dreptul de a publica in mod exclusiv manualele scolare.

"Avand in vedere ultimele intentii anuntate de Ministerul Educatiei Nationale, institutie identitara fundamentala, si ingrijorati fiind de evolutiile practice ale acestor intentii, ne exprimam categoric impotriva respectivelor initiative, fara echivoc in solicitarea incetarii atacului la adresa educatiei de calitate. Directiile pe care le impune acum MEN sunt caracterizate printr-o incercare de erodare a principiilor intrinseci ale educatiei, constau in actiuni plasate sub semnul iminentei cenzurii, a insinuarii treptate a factorului ideologic monopolizant, si se indreapta direct impotriva generatiilor care vor constitui viitorul tarii", se arata in scrisoarea deschisa, potrivit unui comunicat remis HotNews.ro.

Autorii scrisorii afirma ca prin aceasta masura se incalca dreptul copilului la o educatie de calitate si se aduce atingere unor principii prevazute in Constitutia Romaniei si in legile statului (Legea Educatiei, Legea Cartii, Legea Dreptului de Autor):
  • -    dreptul profesorului de a-si alege resursele didactice;
  • -    dreptul autorilor si al editurilor de a publica;
  • -    dreptul parintilor de a calibra si directiona educatia propriilor copii;
  • -    responsabilitatea statului de a investi in educatie;

Iata mai jos Apelul publicat miercuri si lista semnatarilor

"DREPTUL LA EDUCATIE
 
   Apel al oamenilor de cultura, academicieni, profesori universitari, profesori, scriitori, cercetatori
   
    Avand in vedere ultimele intentii anuntate de Ministerul Educatiei Nationale, institutie identitara fundamentala, si ingrijorati fiind de evolutiile practice ale acestor intentii, ne exprimam categoric impotriva respectivelor initiative si solicitam incetarea atacului la adresa educatiei de calitate.

    Directiile pe care le impune acum MEN indica o incercare de erodare a principiilor intrinsece ale educatiei, de demarare a unor actiuni plasate sub semnul iminentei cenzurii, a insinuarii treptate a factorului ideologic monopolizant, si se indreapta direct impotriva generatiilor care vor constitui viitorul tarii.

    Incercarile de impunere a unor directii unice de formare, de educare, de anulare a diversitatii si alteritatii, atat la nivelul circulatiei ideilor, cat si la cel al surselor care le pot produce - specialistii si entitatile economice specializate, aflate in sistem competitional, generator de plus-valoare -, sunt practici ale unor regimuri autoritare, dictatoriale.

    Observam cu ingrijorare incercarile recurente de enclavizare a invatamantului, atat in raport cu scena educational-culturala europeana, cat si in raport cu pluralitatea vocilor din spatiul autohton care mai au de exprimat puncte de vedere valoroase in domeniul educatiei.

    Aceste tendinte ne indeparteaza flagrant de dimensiunea integrarii europene, plasandu-ne intr-o zona centrifugala in raport cu toate centrele de forta ale civilizatiei.

    Suntem convinsi ca scena educationala romaneasca trebuie sa se alinieze modelelor de succes ale Europei, sa se situeze in proximitatea calitativa a acestora, nu sa se indeparteze de ele, asezandu-ne astfel marginal pe harta dinamicii educationale europene.

NU VREM:
  • autori de manuale selectati politic!
  • excluderea a 10.000 de potentiali autori, in favoarea a trei selectati de stat!
  • autori de manuale care se autoexclud, pentru ca refuza tutela statului!
  • autori de manuale care se autoexclud, pentru ca refuza comanda politica!
  • manuale mai scumpe in timp, ca efect al monopolului!
  • pierderea unor manuale potential valoroase!
  • falimentarea unor edituri profesioniste, care asigura locuri de munca simultan cu produse de calitate!
  • anularea posibilitatii ca edituri prestigioase, cum sunt Oxford, Nathan, Pearson, Cornelsen, Cambridge etc. sa lucreze cu autori romani!
  • sa dispara oamenii creativi, esentiali pentru o echipa de autori de manuale, pe care un asemenea sistem i-ar exclude din principiu!
  • limitarea dreptului la asociere in vederea scrierii unui manual!
  • ca un manual, vremelnic agreat de o conducere politica, poate chiar iubit de profesori, sa fie schimbat de urmatoarea conducere politica, pentru ca are clientii ei!
  • controlul politic al continuturilor!
  • cenzura educatiei!
  • controlul mintilor copiilor nostri!
  • moartea scolii romanesti!
Atragem atentia asupra catorva principii fundamentale ale educatiei, incalcate de catre recentele initiative ale MEN in privinta manualelor si a auxiliarelor scolare:

1. DREPTUL PROFESORULUI de a-si alege resursele didactice.
PROFESORUL trebuie sa-si mentina vocatia si sa reuseasca sa-si cultive, si dupa 20-30 de ani de cariera, pasiunea pentru munca sa. O poate face DOAR daca se simte liber, inclusiv prin faptul ca toate cartile pe care si le doreste ii sunt permise.

￯    Acest drept este reglementat chiar in Constitutie in mai multe tari (Italia, de exemplu) si in Legile Educatiei (in aproape toate statele lumii).

A-i limita acest drept inseamna CENZURA!


2. DREPTUL DE A PUBLICA.
Orice editura si orice autor au dreptul de a publica ORICE carte cu profil educational: in primul rand MANUALE, dar si culegeri, ghiduri si metodici, manuale digitale etc. Dezvoltarea complexa a pachetelor educationale in editurile cu profil educational este CEA MAI CUNOSCUTA FORMA de CERCETARE-DEZVOLTARE in EDUCATIE, la nivel mondial.
Exemple stralucite: Pearson, Cambridge sau Oxford, Hachette sau Nathan, Cornelsen, Klett sau Springer.

￯    Acest drept este derivat din DREPTUL LA LIBERA EXPRIMARE (Art. 30 din Constitutia Romaniei), reglementat in Constitutie in mai multe tari, dar si prevazut ca atare in Legile Educatiei si in Legile Cartii din aproape toate statele lumii.

A limita acest drept inseamna CENZURA!

3. DREPTUL PARINTILOR DE A CALIBRA SI DIRECTIONA educatia propriilor copii.
Statul, scoala, profesorii, directorii, agentii economici nu pot impune unui parinte CAT si DACA doreste sa plateasca pentru resurse educationale suplimentare.

￯    Drepturile si responsabilitatile parintelui in ceea ce priveste educatia copilului sunt prevazute ca atare in legislatie.

A limita acest drept inseamna CENZURA!

4. DREPTUL STATULUI DE A INVESTI in educatie
Statul are dreptul (si responsabilitatea) de a investi in educatie, fara sa incalce insa vreunul dintre celelalte trei principii de mai sus.
Statul poate achizitiona manuale, insa DOAR de pe o piata libera, la preturi corecte, rezultate in urma unor reguli de competitie corecte, in interesul beneficiarilor. Nu va forta insa o scadere artificiala a pretului manualului, intrucat aceasta ar insemna, inevitabil, o reducere a calitatii. Conform Constitutiei Romaniei, statul da cetatenilor romani dreptul la ¬invatatura". Adica educatie de calitate.
Ingerintele statului prin solutii de tip monopol elimina concurenta, iar lipsa concurentei inseamna calitate mai slaba, preturi, in timp, mai mari (de monopol). Se atenteaza astfel la unul dintre drepturile fundamentale ale cetatenilor romani, dreptul la invatatura.
￯    Constitutia Romaniei. Art. 32. (1) Dreptul la invatatura este asigurat prin invatamantul general obligatoriu, prin invatamantul liceal si prin cel profesional, prin invatamantul superior, precum si prin alte forme de instructie si de perfectionare.

A limita acest drept inseamna CENZURA!
   
Cele patru principii sunt circumscrise unui drept fundamental: DREPTUL COPILULUI la o educatie de calitate.   
    In numele acestui drept, va solicitam, domnule ministru Liviu Pop, sa renuntati imediat la monopolizarea manualelor, la impunerea manualului unic sau la cosmetizarea acestei actiuni sub forma asa zisei licitatii de autori, organizata de editura de casa a statului!

Cu speranta pentru o Romanie educata,

LISTA SEMNATARILOR APELULUI "DREPT LA EDUCATIE"

MEDIUL ACADEMIC. SCRIITORI

1.    Prof. dr. Mircea Vasilescu, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti
2.    Prof. dr. Ioana Parvulescu, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti, scriitoare
3.    Prof. univ. dr. Mircea Cartarescu, Universitatea din Bucuresti, scriitor
4.    Prof. univ dr. Rodica Zafiu, Universitatea din Bucuresti
5.    Prof. univ. Dr. Eugen Negrici, Universitatea din Bucuresti
6.    Prof. univ. dr. Ion Bogdan Lefter, Universitatea din Bucuresti
7.    Conf. univ. dr. Simona Popescu, Universitatea din Bucuresti
8.    Prof. dr. Andra Vasilescu, Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Litere; Academia Romana, Institutul de Lingvistica  "I. Iordan - Al. Rosetti"  
9.    Prof. univ. dr. Caius Dobrescu, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti
10.    Academician Nicolae Manolescu
11.    Prof. univ. dr. Alexandru Cistelecan, Universitatea Petru Maior, Targu Mures
12.    Conf. univ. dr. Radu Vancu, Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu
13.    Prof. univ. dr. Virgil Podoaba, Universitatea Transilvania, Brasov
14.    Prof. univ. dr. Mircea Mihaies, Universitatea de Vest, Timisoara
15.    Lect. univ. dr. Dana Craciun, Universitatea de Vest, Timisoara
16.    Prof. univ. dr. Ion Dumitru, Universitatea de Vest, Timisoara
17.    Lect. univ. dr. Alexandru Jadaneant, Universitatea de Vest, Timisoara
18.    Prof. univ. dr. Gheorghe Clitan, Universitatea de Vest, Timisoara
19.    Prof. univ. dr. Robert D. Reisz, decan al Facultatii de Stiinte Politice, Filosofie si Stiinte ale Comunicarii, Universitatea de Vest, Timisoara
20.    Conf. univ. dr. Remus Feraru, Universitatea de Vest, Timisoara
21.    Lect. univ. dr. Emanuel Copilas, Universitatea de Vest, Timisoara
22.    Conf. univ. dr. Gratiela Noia, Universitatea de Vest, Timisoara
23.    Lect. univ. dr. Dragos Zetu, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iasi
24.    Conf. univ. dr. Ioan Alexandru Tofan, Universitatea  "Alexandru Ioan Cuza", Iasi
25.    Cercetator Ciprian Jeler, Universitatea  "Alexandru Ioan Cuza", Iasi
26.    Lect. univ. dr. Corneliu Bilba, Universitatea  "Alexandru Ioan Cuza", Iasi
27.    Lect. univ. dr. Diana Margarit, Universitatea  "Alexandru Ioan Cuza", Iasi
28.    Prof. univ. dr. Luminita Vladescu, Facultatea de Chimie, Universitatea din Bucuresti, coordnator al lotului olimpic de chimie al Romaniei, castigator, in decursul anilor, a zeci de medalii internationale
29.    Lect univ. dr. Sorin Costreie, prodecan, Facultatea de Filosofie a Universitatii din Bucuresti
30.    Conf. univ. dr. Oana Fotache Dubalaru, Universitatea din Bucuresti
31.    Conf. univ. dr. Adrian Lacatus, decanul Facultatii de Litere, Universitatea Transilvania din Brasov
32.    Conf. univ. dr. Cristian Iftode, Facultatea de Filosofie, Universitatea din Bucuresti
33.    Lect. univ. dr. Constantin Vica, Facultatea de Filosofie, Universitatea din Bucuresti
34.    Lect. univ. dr. Andrei Gorzo, UNATC
35.    Lect. univ. dr. Bogdan Iancu, SNSPA
36.    Prof. univ. dr. Corina Dumitrescu, Universitatea Dimitrie Cantemir
37.    Conf. dr. Gheorghe Nicolaescu, Facultatea de Limbi si Literaturi Straine, Universitatea din Bucuresti
38.    Prof. dr. Ioana Bican, prodecan, Facultatea de Litere, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
39.    Conf. dr. Dorin Chira, prodecan, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
40.    Prof. dr. Liana Pop, Scoala doctorala de studii literare si lingvistice, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
41.    Prof. dr. Corin Braga, decan, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
42.    Lect dr. Elena Pacurar, directorul Departamentului de limbi straine de specialitate, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
43.    Conf. dr. Daniela Vladu, directorul Departamentului de germanistica, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
44.    Lect. dr. Szabo Tohotom, directorul Departamentului de etnologie maghiara, membru al Senatului, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
45.    Prof. dr. Rodica Frentiu, directorul Departamentului de limbi asiatice, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
46.    Lect. dr. Balasz Katalin, directorul Departamentului de limbi slave, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
47.    Lect. univ. dr. Ursula Wittstock, Departamentului de germanistica, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
48.    Prof. dr. Beno Attila, directorul Departamentului de limba maghiara, membru al CNATDCU, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
49.    Conf. dr. Calin Teutisan, directorul Departamentului de literatura romana, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
50.    Prof. Sanda Tomescu, directorul Departamentului de limbi nordice, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
51.    Conf. dr. Berszan Istvan, directorul Departamentului de literatura maghiara, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
52.    Conf. dr. habil. Mihaela Ursa, Facultatea de Litere, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
53.    Lect. univ. dr. Claudiu Turcus, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
54.    Conf. dr. Elena Platon, directorul Departamentului de limba, cultura si civilizatie romaneasca, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
55.    Lect. univ. dr. Dumitru Cornel Vilcu, Universitatea Babes Balyai, Cluj-Napoca
56.    Asist. dr. Dina-Gabriela Vilcu, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
57.    Lect. dr. Cristina Modoi, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
58.    Bogdan Ghiu, scriitor
59.    Ioana Nicolaie, scriitoare
60.    Gabriel Chifu, scriitor
61.    Bedros Horasangian, scriitor
62.    Adina Popescu, scriitoare
63.    Stefan Manasia, scriitor
64.    Florin Bican, scriitor
65.    Irina-Margareta Nistor, critic de film
66.    Adriana Braescu, biolog
67.    Prof. Mihaela Ghitiu
68.    Alina Stanciu, manager de proiect
69.    Lect. univ. dr. Cosmin Perta, scriitor
70.    Lect. univ. dr. Andrei Novac, scriitor
71.    Dan Coman, scriitor
72.    Cercetator Flori Balanescu, Academia Romana, Bucuresti
73.    Cercetator Florin-Razvan Mihai, Academia Romana, Bucuresti
74.    Prof. dr. Dorin Popescu, Institutul de Matematica al Academiei Romane
75.    Prof. univ. dr. Ioana Vintila-Radulescu, cercetator stiintific, Institutul de  Lingvistica din Bucuresti al Academiei Romane
76.    Prof. univ. dr. Simona Vasilache
77.    Prof. univ. dr. Anca Irina Ionescu, Universitatea din Bucuresti
78.    Prof. univ. dr Antoaneta Olteanu, Universitatea din Bucuresti
79.    Conf. univ. dr. Razvan Voncu, Universitatea din Bucuresti
80.    Prof. dr. Diana Ionita, Universitatea din Bucuresti
81.    Lect. dr. Anca-Irinel Teleoaca, Universitatea din Bucuresti
82.    Cosmin Borza, cercetator stiintific, dr.,  Institutul de Lingvistica si Istorie Literara "Sextil Puscariu", Cluj-Napoca
83.    Mihaela Popa director de cursuri, Institutul Francez Romania - Cluj-Napoca
84.    Cristina Gogata, asist. univ. dr., UMF "Iuliu Hatieganu", Cluj-Napoca
85.    Prof. dr. Emil Ionescu, decan al Facultatii de Litere, Universitatea din Bucuresti
86.    Conf. dr. Ioana Murarus, Facultatea de Litere, Fost Decan (2012-2016), Universitatea din Bucuresti
87.    Conf. univ. dr. habil. Adrian CHIRCU, Universitatea "Babes-Bolyai", Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, Departamentul de limba romana
88.    Lect. univ. dr. Catalin Cioaba, Facultatea de Filozofie, Universitatea Bucuresti
89.    Prof. dr. Sanda Tigoiu, Facultatea de Matematica si Informatica, Universitatea din Bucuresti
90.    Conf. dr. Victor Tigoiu, Facultatea de Matematica si Informatica, Universitatea din Bucuresti, prodecan
91.    Dr. Florin Panaite, Cercetator Stiintific, Institutul de Matematica al Academiei Romane
92.    Madalina Spataru-Pralea, Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Litere, Centrul de Studii Romanesti
93.    Prof. univ. dr. Sorin Dascalescu, Facultatea de Matematica si Informatica, Universitatea din Bucuresti
94.    Lect. univ. dr. Andrea Ghita, Universitatea Bucuresti, Facultatea de Litere
95.    Conf. dr. Gheorghe Ardelean, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti
96.    Conf. dr. Florentina Samihaian, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti
97.    Dr. Nicoleta Marinesc, Facultatea de Litere, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
98.    Ligia Sarivan, cercetator stiintific I, Institutul de Stiinte ale Educatiei
99.    Cristian Voica, Facultatea de Matematica, Universitatea din Bucuresti
100.    Daniela Papadima, director educational "Avenor College", Bucuresti
101.    Ioana Gruenwald,  project manager Headsome Communicatio
102.    Dr. Alexandru Crisan, Consultant educational international, Fost presedinte al Consiliului National pentru Curriculum (1995-1998)
103.    Eugen Palade, consultant educational interantional, director al proiectului Bancii Monciale pentru manuale alternative
104.    Prof. Dr. Habil. Florence Mihaela Singer, Universitatea din Ploiesti
105.    Ana Maria Barbu,  CS I la Institutul de Lingvistica "Iorgu Iordan - Alexandru Rosetti"
106.    Conf. dr. Laura Grunberg, Universitatea Bucuresti, Dr. George Pataki, Consultant International Educatie
107.    Mariana Net, Institutul de Lingvistica al Academiei Romane   "Iorgu Iordan - Alexandru Rosetti"
108.    Luminita Medesan, profesor, ANPRO (Asociatia Nationala a Profesorilor de Limba si Literatura Romana "Ioana Em. Petrescu")
109.    Mihailescu Ramon, prof. dr.,  Liceul de Arte  "Dimitrie Cuclin", Galati
110.    Laszlo Alexandru, prof. dr.,  Colegiul National "George Baritiu", Cluj-Napoca


CADRE DIDACTICE ALE SCOLILOR GIMNAZIALE SI LICEELOR DIN ROMANIA

1.    Ivona Munteanu, profesor, Liceul Tehnologic nr. 1, Fundulea, judetul Calarasi
2.    Monica Halaszi, Colegiul National ,,Liviu Rebreanu", Bistrita
3.    Sofia Dobra, profesor gradul I, Scoala Nr. 131, Bucuresti
4.    Ioana Nanu, Scoala Americana Internationala, Bucuresti
5.    Cristina Saracin, profesor, Scoala Gimnaziala Nr.49, Bucuresti
6.    Cristina Iurisniti, profesor, Colegiul National "Andrei Muresanu", Bistrita
7.    Diana Farah, profesor, Scoala Gimnaziala  "Petre Ghelmez"
8.    Aida Hancer, profesor la Scoala Internationala "Olga Gudynn"
9.    Carmen Plesa, Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu", Bucuresti
10.    Andreass Boruga, profesor de limba engleza, Colegiul National I.L Caragiale, Ploiesti
11.    Alina Petrescu, profesor gradul I - Liceul  "Timotei Cipariu", Bucuresti
12.    Radu Petrescu, profesor gradul I - Scoala Europeana Bucuresti
13.    Petre Nicolescu, profesor gradul I, Scoala Gimnaziala "Petre Ghelmez", Bucuresti
14.    Moldovan Maria-Lavinia, profesor, Sc. Gimn. Tudor Vladimirescu, Tg. Mures
15.    Florentina Leucutia, Colegiul National  "Constantin Diaconovici Loga", Timisoara
16.    Prof. Elena Jebelean de la Liceul Pedagogic  "Carmen Sylva" , Timisoara
17.    Prof. Simona Raluca Dobrescu, Colegiul National  "Mihai Eminescu", Cluj-Napoca
18.    Titiana Zlatior, prof. dr., Colegiul National  "George Cosbuc", Cluj-Napoca
19.    Roxana Amalia Munteanu, prof. dr.,  Liceul Teoretic "Avram Iancu", Cluj-Napoca
20.    Prof. Luci Pintilie, Sc. Gimnaziala nr. 193, Bucuresti
21.    Carmen Elena Florea, doctor in filologie, profesor Scoala Gimnaziala nr. 149, Bucuresti
22.    Georgiana Stoica, Profesor gradul did. I, Liceul Teoretic "Scoala Europeana", Bucuresti
23.    Prof. Anca Hassoun, Colegiul National Pedagogic "Gheorghe Lazar", Cluj-Napoca
24.    Ariana-Stanca Vacaretu, Asociatia Lectura si Scrierea pentru Dezvoltarea Gandirii Critice Romania
25.    Carmen Elena Florea, profesor Scoala nr. 149, doctor in filologie, Bucuresti
26.    Gabriela Diaconu, Colegiul Economic Viilor, Bucuresti
27.    Laura Cucu, Scoala Gimnaziala "Nicolae Iorga", Cluj-Napoca
28.    Carmen Stoica, Scoala Gimnaziala nr. 99, Bucuresti
29.    Andreea Tarziu-Gal, membru al ANPRO
30.    Sologon Mariana, Colegiul Economic "Virgil Madgearu", Ploiesti
31.    Leontina Copaciu, profesor, Liceul Teoretic "Samuel Brassai", Cluj-Napoca
32.    Ignatescu Alina, Scoala gimnaziala Merei, Buzau
33.    Anca Vieriu, profesor, Colegiul National "Petru Rares", Suceava
34.    Alina Cerbu, Liceul Tehnologic "Mihai Novac" Oravita, Caras -Severin
35.    Bogdan Ratiu, Liceul Teoretic "Bolyai Farkas", Targu Mures
36.    Chiriac Mariana, Colegiul National "Constantin Negruzzi", Iasi
37.    Hopp Cristina Antonela, profesor Colegiul Silvic " Bucovina" Campulung Moldovenesc, Suceava
38.    Fodor Georgiana, ANPRO, Perspective
39.    Consuela Voica, prof. gr.I la Scoala Gimnaziala "Herastrau", Bucuresti, expert in management educational si membru al Corpului de profesori mentori
40.    Bucur Violeta Simona, Scoala Gimnaziala Nr. 4 "Elena Donici Cantacuzino", Pucioasa, Dambovita
41.    Badiu Maria, profesor, Liceul Teoretic "Mircea Eliade", Intorsura-Buzaului, Covasna
42.    Corina Chelaru, Scoala Gimnaziala 195, Bucuresti
43.    Anca Davidoiu-Roman, Colegiul National "Gh.Lazar", Bucuresti
44.    Monica Scripet, Scoala Gimnaziala Luna de Sus, Cluj
45.    Prof. Morie Anamaria Neli, Targu Jiu
46.    Geanina Oprea, C. N. "Mircea cel Batran", Ramnicu Valcea, Valcea
47.    Alina Muraru, Scoala Gimnaziala, nr. 1, Sibiu
48.    Ruxandra Nechifor, Liceul Teoretic "Vasile Alecsandri", Iasi
49.    Ionela Andrei, Colegiul Economic "Ion Ghica", Bacau
50.    Mocanu Ramona, Colegiul National "Vasile Alecsandri", Bacau
51.    Cristina Anfimov, C.N. "Eudoxiu Hurmuzachi", Radauti
52.    Ionela Andrei, Colegiul Economic "Ion Ghica", Bacau
53.    Claudia Muraru
54.    Ramona Mateiu, profesor grad II, Colegiul National "George Cosbuc", Cluj-Napoca
55.    Floarea Felicia, prof. gr. I, Colegiul Tehnic "Ana Aslan", Cluj-Napoca
56.    Adriana Diertic, prof. gr. I, Liceul Tehnologic Nr. 1, Cluj-Napoca
57.    Corina Dindelegan, prof. gr. I, dr., CN "Emil Racovita", Cluj-Napoca
58.    Adrian Romonti, prof. gr. I, Colegiul National Pedagogic "Gheorghe Lazar" , Cluj-Napoca
59.    Dorina Kudor, prof. gr. I, Liceul Teoretic "Gheorghe Sincai", Cluj-Napoca
60.    Gabriela Rosa, prof. gr. I, Scoala Gimnaziala "Octavian Goga", Cluj-Napoca
61.    Anabella Graur, profesor, prof. drd., Colegiul Tehnic Ana Aslan, Cluj-Napoca
62.    Ana-Teodora Campean, prof. drd., Liceul Teoretic ,,Avram Iancu", Cluj-Napoca
63.    Petruta Vasiliu, prof.grad I, Liceul Teoretic Al.Papiu Ilarian, Dej
64.    Alina Pop, prof gr. I, Scoala Gimnaziala Liviu Rebreanu Cluj-Napoca
65.    Doru Castaian,prof. dr.,  Liceul de Arte "Dimitrie Cuclin" Galati
66.    Andronic Luciana, prof. gr. I, Colegiul National "George Baritiu" Cluj-Napoca
67.    Horia Corches, prof. gr. I, Colegiul National "George Baritiu" Cluj-Napoca
68.    Petrina Dobrota, prof. gradul I, Liceul Teoretic ,,Constantin Noica" Sibiu
69.    Pascu Nadia, prof. gr. I, Scoala Gimnazia Ioan Bob, Cluj-Napoca
70.    Mihaela Seusan, profesor metodist, Casa Corpului Didactic Sibiu
71.    Marcelina Popa, prof. gr. I, Colegiul Dobrogean "Spiru Haret", Tulcea
72.    Micu Aritina, prof. gr. I, Liceul Teoretic Brassai Samuel, Cluj-Napoca
73.    Adriana Benchea, Scoala Superioara Comerciala "Nicolae Kretzulescu", Bucuresti
74.    Dumitrita Stoica, CN "Gheorghe Lazar", Bucuresti
75.    Ilinca Laura, profesor Colegiul National "Elena Ghiba Birta", Arad
76.    Mihaela Burcea, profesor, Scoala Gimnaziala "Vintila Bratianu", Stefanesti, Arges
77.    Sorina Stan, profesor, Colegiul National "Nicolae Titulescu", Pucioasa, Dambovita
78.    Mark Stefania Laura, profesor, Liceul "Korosi Csoma Sandor", Covasna
79.    Monica Columban, prof. gr. I, Colegiul National "Emil Racovita", Cluj-Napoca
80.    Laura Danaila, Colegiul Economic "Virgil Madgearu", Galati
81.    Cristian Jeican, profesor, Scoala Gimnaziala nr. 1, Bistrita
82.    Maria Tofana, profesor, Colegiul National "Petru Rares", Beclean
83.    Szoverfi Judit-Maria, Liceul Vocational Reforma, Targu-Mures
84.    Daniela Vladut, Scoala Gimnaziala "Colonel C. Langa", Miroslava, Iasi
85.    Aurel Constantin Soare, director, Colegiul National Militar "Dimitrie Cantemir", Breaza

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

5698 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    unui caine turbat (Miercuri, 20 septembrie 2017, 14:03)

    pardalian [utilizator]

    nu-i poti spune cu frumosul: nu e bine ce faci mai catelusule! Trebuie legat si injectat. Punct! La fel ca 90% din pesedisti.
  • +8 (10 voturi)    
    Popule.. cred ca te asteapta laturile (Miercuri, 20 septembrie 2017, 14:05)

    averageJoe [utilizator]

    Daca esti asa mare vitel si nu stii unde sa te opresti. O sa ajungi bataia de joc a tuturor elevilor.. ca parintii nu-si vor mai irosi timpul pe rebuturi ca tine.
  • +4 (10 voturi)    
    ce conteaza? (Miercuri, 20 septembrie 2017, 14:29)

    bogdan1477 [utilizator]

    Asha scrie in progrmul de guvernare, asha aplica si genunche. Ce inportanta are parerea a doua sute de sorosisti in fata programului de guvernare?!?
  • +2 (6 voturi)    
    In fine... (Miercuri, 20 septembrie 2017, 14:44)

    abisala [utilizator]

    Greu se mai misca lucrurile... Oricum, carti la Victoriei, scrisori deschise, astea-s de pamflet pt pesedisti. Cand il va rejecta brealsa? Cand vad si eu ca da cineva in judecata ministerul si pe ministru? Suntem in razboi civil aici, Romania se depopuleaza intr-un ritm mai alert ca Siria, si intrebarea mea e, cand vom depasi perioada romantica? Scrisorele, apeluri, nu ajuta la nimic. Trebuie lupta la baioneta, in fond oamenii astia ne gonesc din casele noastre, din tara noastra si ne arata drumul emigrarii. Toata lumea pare resemnata si-si face bagajele...
    • +2 (2 voturi)    
      Lumea a fosat resemnata in ultimi 10 ani (Miercuri, 20 septembrie 2017, 16:03)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      Pe zi ce trece va fi mai greu. Au crezut ca democratia, statul de drept o data castigate vor fi vesnice si va curge doar lapte si miere. A avut grije PSD sa curga lapte si miere pentru ei si preferatii lor.
  • +1 (1 vot)    
    pentru pop, (Miercuri, 20 septembrie 2017, 14:55)

    Bazil [utilizator]

    cei 200 semnatari nu ii ajung lui dragnea nici macar la "genunche".
  • -2 (8 voturi)    
    Ati deschis vreodata manualele alternative? (Miercuri, 20 septembrie 2017, 15:22)

    D-or [utilizator]

    Eu, da, pentru fiul meu care invata la o scoala centrala din Bucuresti.

    Manualele alternative sunt o buna afacere pentru editori si profesori, dar un dezastru pentru elevi, pentru ca:

    - sunt incomplete si nu pot fi parcurse decit cu auxiliarele aferente publicate de aceleasi edituri. Aceasta face ca materia sa fie fragmentata si greu de urmarit.

    - sunt tiparite pe hirtie proasta, cu fonturi mici, prost paginate, cu caricaturi stingace in loc de desene profesioniste si cu cerneluri toxice.

    - multitudinea de manuale, auxiliare, competente, caiete speciale, culegeri, etc. fac ca ghiozdanele sa cintareasca mult peste greutatea admisa pentru copii. Ghiozdanul copilului meu cintarea 8 kg in clasa a IV-a!

    - contin bazaconii care incarca (si uzeaza) inutil capacitatea de invatare a elevilor.

    De ex, la Istorie, se studiau titlurile de proprietate (si copiii trebuiau sa spuna ce titluri de proprietate detin parintii lor!) sau la nu-s ce "materie" li se cerea copiilor sa aduca fotografii cu membrii familiei! Cum se simteau copiii cu familii incomplete sau carora tocmai le murisera rudele, sau cei care nu mai aveau bunici, unchi, etc?

    -manipuleaza. De ex., copiii din clasa a treia sau a patra invatau cum se "aplica", respectiv cum se completeaza un formular de obtinere a unei vize. Mesajul este clar: asta e menirea voastra! "Aplicati!"

    - Nu asigura nicio baza de comparatie, nu ofera nici sanse egale la concursurile de admitere. Unii pot avea sansa unui subiect mai bine tratat in manualul lor, altii nu.

    - incalca principiul invatamintului gratuit, intrucit nu pot fi parcurse decit cu auxiliarele lor, deloc ieftine.
    Exemplificare: In manualul de "Biologie" exista intrebarea: prezentati ciclul de viata al verzei, fara ca in manual sa se pomeneasca o vorba despre varza.

    - Insulta elevii in mod institutuional. Cum se justifica manuale de dificultate diferita: unele sunt pentru "prosti" , altele pentru "geniali", doar in functie de locatia scolii respective?
    • +1 (1 vot)    
      si ce legatura are una cu alta (Miercuri, 20 septembrie 2017, 17:51)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Nu spun ca 90% din auxiliare nu-s editate aiurea si cu greseli. Dar asta nu scuza cretinatatea actiunii de a le interzice pe toate, inclusiv culegerile si gazeta matematica, si asta printr-un ordin de ministru nepublicat in monitorul oficial, deci inexistent, dar dublat de verificarea ghozdanelor la intrarea in scoala.

      Daca stii ca ai o problema de genul asta, ceri o re-avizare a lor in termen de 6-12 luni, nu dai un oridn ca de miine toate trebuie aruncate.
      • +1 (1 vot)    
        Monșer (Joi, 21 septembrie 2017, 20:16)

        popescu_dtru [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        dacă 90% din auxiliare sunt editate aiurea si cu greseli, nu cumva ar trebui aruncate și făcut ceva mai bun?
        • -1 (1 vot)    
          nu moncher (Vineri, 22 septembrie 2017, 11:47)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui popescu_dtru

          Intii faci ceva mai bun si dupa aia arunci ceva-ul mai rau dinainte. Si nu faci asta cind incepe scoala. Daca vrei sa schimbi auxiliarele, le schimbi de anul asta pt anul viitor. Ca sa aiba timp editurile sa-si avizeze auxiliarele noi, sa aiba timp profesorii sa le citeasca si sa isi aleaga unul potrivit. Nu interzici auxiliarele la 1 septembrie si declari ca pina la 15 octombrie vor veni altele voi. Profesorii ai si ei nevoie de citeva saptamini sa isi aleaga un auxiliar potrivit si uite asha vine vacanta de iarna pina incepe treaba. Iar intre timp toti elevii vor studia de zor la manualele de sport si dirigentie, ambele esentiale dezvoltarii armonioase a intelectului, si din manualul unic de clasa a 5-a, cu toate obiectele de-a valma.

          Da' asta presupune sa ai in cap pe post de creier mai mult de o margica.
  • +4 (6 voturi)    
    Inmultirea intr-a treia, impartirea intr-a patra! (Miercuri, 20 septembrie 2017, 15:39)

    D-or [utilizator]

    Unde erau ilustrii semnatari ai "dreptului la educatie", cind niste " idioti anonimi" stabileau ca, copiii trebuie sa invete tabla inmultirii in clasa a treia, iar tabla impartirii in clasa a patra?

    Numerele negative cred ca au fost predate abia printr-a sasea.

    Copilul meu a avut ghinionul sa fie in aceasta generatie, iar acum trebuie sa recupereze abrupt, sunt predate direct exercitii de dificultate gen "Gazeta Matematica" fara a fi avut timpul necesar sa exerseze operatiile si notiunile de baza.

    Daca sunteti atit de preocupati de elevi, de ce nu ati intervenit, ilustri semnatari?

    Cred ca va preocupa mai curind afacerile decit elevii!
    • 0 (4 voturi)    
      acesti ilustri semnatari cat si intelectualii (Miercuri, 20 septembrie 2017, 16:16)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      nostri gen Plesu sau Liiceanu au dormit in papuci cand ponta macelarea cu ordonante fara numar legea educatiei nationale. Azi scriu o scrisoare si cu asta basta. La televizor va aparea tot Andronescu si Campeanu. Azi maine apare si decoratul Curaj . . .
    • +2 (2 voturi)    
      aici e vina ta (Miercuri, 20 septembrie 2017, 17:55)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Daca ai lasat copilul pina-n clasa a 3-a fara sa stie inmultirea, asta e vina ta ca si parinte.

      iar daca trebuie sa recupereze abrupt, poti sa-ti aloci ceva timp sa-i explici ce si cum si sa-l ajuti sa recupereze. Si ma indoiesc ca se fac la clasa probleme de gazeta matematica. Mai degraba cred ca l-ai avut la vro scoala slaba si acu ai ajuns cu el la una de elita.

      Cit despre semnatari, ei acuza cretinatatea ministrului genunche, urmas al cretinilor care au decis ca inmultirea se invata intr-a 3-a.
  • +1 (1 vot)    
    Si Apelul se incheie cu: (Miercuri, 20 septembrie 2017, 15:55)

    Hababaeba [utilizator]

    La urmatoarele alegeri merg si eu sa votez. La urmatoarele alegeri merg si eu sa votez. La urmatoarele alegeri merg si eu sa votez. La urmatoarele alegeri merg si eu sa votez. La urmatoarele alegeri merg si eu sa votez........
  • +1 (1 vot)    
    Manualul unic, unica soluție (Miercuri, 20 septembrie 2017, 20:14)

    popescu_dtru [utilizator]

    Prieteni, știți cum arată, de exemplu, un ”manual” de Matematică pentru clasa a 7-a? Eu știu: e un fel de compendiu sărac, un fel de dicționar de termeni, din care nu înțelegi prea bine ce trebuie să știe elevul la sfârșitul lecției. Astfel, cu greu îl poți ajuta, ca părinte, dacă nu înțelege ceva.

    De urgență, înapoi la manualul unic, realizat de profesioniști și nu de negustori, cu informații prezentate coerent, descriptiv, complet, așa cum era odată!

    Cu manualele acelea s-au pregătit specialiști care au făcut Metroul, Canalul, Cernavodă și multe altele!
    • +2 (2 voturi)    
      De o mie de ori, iti dau dreptate! (Joi, 21 septembrie 2017, 12:02)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui popescu_dtru

      Numai cei care nu cunosc concret batjocura cu manualele alternative, le pot sustine.

      Tare as vrea sa vad turma de semnatari ai "Dreptului la ne-educatie" rezolvind ecuatii si sisteme de ecuatii si inecuatii fara a fi fost predate impartirea si numerele negative!

      Prin semnatura lor se fac partasi la ratarea a generatii de elevi. Care elevi ar trebui sa-i dea in judecata si sa le ceara daune imense celor care au facut o programa scolara cu care nu se poate lua BAC-ul.
  • -1 (1 vot)    
    Nu e nevoie de academicieni.... (Miercuri, 20 septembrie 2017, 22:05)

    justin puscasu [utilizator]

    ca sa ne scape de domnul Pop.
    Cred ca o femeie de serviciu de la minister, echipata cu o matura ar fi o solutie potrivita.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi