Ministrii de Finante din UE au convenit crearea uni plan de taxare a marilor companii digitale, precum Google, Amazon, Facebook sau Apple

de G.S.     HotNews.ro
Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 15:49 Actualitate | Esenţial

Social media
Foto: Pixabay.com
Ministrii Economiei si Finantelor din Uniunea Europeana au stabilit sambata sa inceapa sa elaboreze noi masuri fiscale care sa permita impozitarea corecta a activitatii companiilor digitale si au insarcinat Comisia Europeana sa prezinte o propunere care sa fie gata in primavara lui 2018, relateaza agentia EFE, citata de Agerpres

"Am cerut expertilor statelor membre si Comisiei Europene sa incerce sa gaseasca solutii atat pe termen lung cat si scurt", a afirmat ministrul Finante al Estoniei, Toomas Toniste, tara care detine presedintia semestriala a UE, intr-o conferinta de presa la finalul reuniunii ministrilor Economiei si Finantelor din UE. 

Cele 28 de state membre au dezbatut sambata necesitatea gasirii de solutii pentru ca marile companii digitale, precum Google, Amazon, Facebook si Apple, sa plateasca impozite corecte in tarile europene.

Tarile membre sunt de acord ca solutia finala va trebui adoptata la nivel global, in acord cu tarile Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE) si G20, dar este nevoie sa se lucreze la o propunere la nivel de UE, a explicat ministrul estonian.























​VIDEO MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii HotNews.ro

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anunta ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari au raspuns Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care a avut loc luni dimineata.
  • Intalnirea s-a incheiat. Urmareste inregistrarea VIDEO in articol

1731 vizualizari

  • -5 (19 voturi)    
    Hai cu protestu', ce nesimtire la ministrii astia (Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 16:04)

    xrogo [utilizator]

    sa taxeze suplimentar multinationalele, parca la noi cand s-a discutat asta tefelistii s-au ofuscat!
    • +2 (12 voturi)    
      Hotnews uita ca 18 tari nu sunt de acord (Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 21:55)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      doar 10 tari sunt la ora asta de acord cu acest proiect de lege (printre care si romania) dar celelalte 18 ori sunt impotriva ori au ceva dubii.

      Irlanda si Luxemburg sunt total impotriva si va fi nevoie de unanimitate asa ca nu luati ca sigura aceasta stire
      • +4 (4 voturi)    
        irlanda, firesc (Duminică, 17 septembrie 2017, 13:12)

        vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        că doar ea beneficiază de fiscalizarea profiturilor făcute prin alte părţi...
      • +4 (4 voturi)    
        Pai Irlanda era patria (Duminică, 17 septembrie 2017, 13:47)

        vampiru [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        multinationalelor, se duceau toate acolo unde impozitele erau minuscule, normal Irlanda se opune, dar nu e corect ca o tara sa castige si celelalte sa piarda.
  • -8 (14 voturi)    
    Nu inteleg. (Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 16:17)

    Stef_and [utilizator]

    Ce inseamna sa platesti impozite corect.
    Statele, guvernele, nu se mai satura cu bani- nu le ajunge oricat ar impozita.
    Se ajunge acolo ca cel mai bine e sa nu faci nimic, adica sa fii un functionar la stat.
    Aici castigi din ce in ce mai bine- fara munca si fara bataie de cap. Nu mai e nevoie de o meserie- nu mai merge proverbul cu meseria e bratara de aur, caci statul a denaturat munca.
    Trebuie doar sa te fofilezi sa ajungi un functionar la stat si vei castiga foarte bine.
    Iar din acesta cauza statul, statele nu se mai satura de bani.
    Iti iau cam 55%-75% din ceea ce efectiv castigi. De oferit in schimb incearca sa ofere cat mai putin.
    Bineinteles ca este necajitor cand colosii din zona digitala poatesc impozite cum vor: Amazon are banca proprie - nu o sa stii niciodata cati bani a incasat si a cheltuit, raportarile le fac cum vor, la fel Paypal, la fel Google.
    Prin incarcarea lor suplimentara cu impozite de fapt ne incarcam tot pe noi- cetatenii de rand- la ei doar se modifica un parametru, exact ca acciza pe carburant.
    Asa ca impozitarea corecta se va abate ca o avalansa de marire a preturilor la serviciile oferite, cu scopul clar de a mari nivelul de trai al puturosilor de la stat.
    • +13 (19 voturi)    
      Fleoshk! (Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 20:40)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      Atunci hai sa nu mai plateasca nici micile afaceri deloc impozit sa poata concura colosii loial! Pe micii afaceristi locali ii vanezi cu mitraliera ca au 1000 de lei in minus in casa si pe babani filozofezi ca te incarci si tu daca-i taxeaza pe ei!
      • -5 (11 voturi)    
        Adevarat.. (Duminică, 17 septembrie 2017, 6:35)

        Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        Dar esenta e ca tot noua celor mai mici ne va ingreuna situatia.
        1. preturile serviciilor colosilor va creste.
        2. nici ibtr-un fel impozitele platite de noi nu vor scadea.
        Deci interesul nu este sa fie echitabila plata, interesul este sa se incaseze cat mai multi, si de la cel mic pana la cel mare.
        Echitabil ar fi atunci, cand, necesrul statului s-ar imparti la nr. total al platitorilor, si fiecare ar plati aceeasi suma.
        Altfel nu e echitabil, si vorbim de o echitate doar relativa.
        Ce vina are cineva care munceste 12 ore si castiga 200 lei per ora - platind 32 de lei/h, fata de cel care munceste 8 ore cu 20 de lei pe ora platind doar 3.2 lei/h impozit?
        Unde este aici echitatea?
        Ca o concluzie: Google o sa creasca preturile ca sa poata plati impozitele pe care nu le plateste in Europa-iar ceilalti il vor ingloba in pretul final.
        Pana la urma proverbul cu pestele de la cap se impute... si de la coada se curata, va fi valabil si aici.
        Si guvernele su o imputzeala...
    • +8 (14 voturi)    
      esti partinitor (Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 20:44)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      pot fi de acord ca impozitele sunt exagerate iar apoi prost cheltuite.
      dar nu este deloc corect ca fraierii sa le plateasca iar smecherii sa le eludeze. despre asta e vorba : ori platesc toti, ori nimeni, dar nu selectiv!
    • +9 (13 voturi)    
      esti neinformat (Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 23:33)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      Nu stii despre ce vorbesti. Coosii astia fac profituri imense si ocolesc taxele peste tot pe unde activeaza. Asa cum a declarat si un politician Austriac acu ceva vreme, un vanzator de Kebab din gar aplateste mai multe taxe decat corporatiile astea. Deci unde este echitatea ? Ai idee cate firme(in special librarii) au fost falimentate de Amazon in UE in general si in Germania in special ? Statele astea platesc ajutoarele de somaj celor ramasi pe drumuri in timp ce gangsterii astia mari sifoneaza banii la greu. E adevarat ca traind in Romania unde totul e deformat poti usor trage concluzia ca o taxa in plus e nedreapta Dar, din fericire, nu toate tarile s guvernate si administrate ca la noi. Nu in UE.
      • -3 (11 voturi)    
        Ce comparatie... (Duminică, 17 septembrie 2017, 8:33)

        Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

        Nivel de austriac nationalist, numai ca ii ia partea turcului, caci in Viena din ce in ce mai putini austrieci.
        Problema e ca toti beneficiaza de serviciile Amazon- la ei e cel mai mic pret- DE CE?
        In ieftineala asta sunt si o parte din taxele neplatite.
        Oare cat ar costa un produs fara sa fie taxele in ele????
        Cu cel putin 30-50% mai putin! Depinde de produs!
        De ce in tari slab taxate pretul e mic?
        Sa taxam fratilor, ca tot pe buzunarul nostru se duce.
        • +4 (4 voturi)    
          atunci să dăm liber şi la contrabanda de ţigări (Duminică, 17 septembrie 2017, 13:17)

          vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

          căci în preţul ţigarilor timbrate este 10% cost real şi 90% taxe...
  • +6 (14 voturi)    
    Hmm (Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 17:44)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Am vaga impresie ca acest proiect se va prelua, rastalmaci, reformula, transforma, dincolo de a mai semana cu cel initial (decat in scop) si se va folosi de catre PSD sa atace mediul privat.

    Apoi vor spune "da' ce, uite, ca si UE face..." in stilul clasic.
    • -5 (11 voturi)    
      dupa cum pui problema (Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 20:45)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      iti pasa de romania mai mult de o gramada.
  • -5 (19 voturi)    
    P$D ciuma rosie! (Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 17:57)

    miculescu-rucar [utilizator]

    ciuma rosie pesedista s-a extins in toata Uniunea Europeana! Auzi la ei! impozitarea cifrei de afaceri!
    Pai cum asa?ce se fac ele multinationalele asistate social de catre statul roman?
    La lupta tefelisti! puneti telefoanele la incarcat si strada!
    cand vad niste unii ca striga ca Romania este un stat de asistati sociali,incep sa le dau dreptate!
    companii mari,cu cifre de afaceri uriase functioneaza in Romania pe ajutor social,pardon de stat:chiar deutsche bank,are nush ce afacere in domeniu it in Romania si nu plateste nimic.nici ea nici angajatii! asta da asistat social!
    la lupta tefelisti!
  • -10 (18 voturi)    
    Va stau americanii in gat, (Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 18:21)

    John M. [utilizator]

    birocrati fraieri ce sunteti!
    • +2 (8 voturi)    
      hodoronc tronc (Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 20:46)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      sau nuca din perete.
    • +7 (11 voturi)    
      esti habarnist (Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 23:35)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Astia din UE vor sa ia ce li se cuvine. Americanii plac la lume, nu plac insa corporatiile lor de care se comporta ca niste gangsteri. Spre informarea ta astia nu platesc taxele nici in State :)
      • +5 (5 voturi)    
        multinaţionalele, după cum le sugerează (Duminică, 17 septembrie 2017, 13:21)

        vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

        şi numele, nu sunt americane, chiar dacă fondatorii sunt cetăţeni americani; dacă au vreo naţionalitate, este cea a statului în care plătesc impozitele - de obicei "paradisuri fiscale"...
  • -9 (15 voturi)    
    haha (Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 19:29)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    inafara de legi de taxare mai au altceva ceva in cap baietii astia de la bruxelles/franta/germania? nu mai sunt suficienti bani de sifonat in UE? ceva plus valoare cand produceti si voi?
  • -4 (16 voturi)    
    Socialismul european face ravagii (Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 23:16)

    Wanheda [utilizator]

    UE deja scartie, rau. Birocratia si taxarea excesiva nu isi mai au echivalentul nicaieri il lume. This is the slow but certain way to destruction/extinction.
    • +6 (8 voturi)    
      Da, ma (Duminică, 17 septembrie 2017, 12:58)

      ramba [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      de aia au fugit Google, Amazon si Facebook din SUA in Europa, ca sa se bucure de "socialismul" de aici. In SUA impozitele erau mari, in UE nu plateau aproape nimic, era bine nu ? Acum cand vor sa le puna sa plateasca ca orice alta firma, dintr-o data UE devine "socialista", hai plimba ursul.
  • +3 (3 voturi)    
    Procesatorii de plati (Duminică, 17 septembrie 2017, 1:19)

    magicianul [utilizator]

    E f simplu: la plata cu cardul mereu intri la procesatorul national de carduri (payments). De ce nu ii taxeaza pe acestia? Iar ei sa ceara de la colosi?
    100% banii nationali intra in tara. E f corect sa fie taxati local. Eu muncesc in Ro si platesc in USA? Cum primesc inapoi avantaje de la taxele mele?
    E ff simplu daca vrei sa rezolvi o problema. Daca vrei galagie atunci arunci praf in ochi ca vrei sa faci ceva...
    • -4 (6 voturi)    
      Partial corect. (Duminică, 17 septembrie 2017, 8:25)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

      Amazon-sistem propriu de plati.
      Paypal idem.
      Aici e o buba.
      Au bancile lor.
      Mai tari ca jumate Europa.
      De aici a pornit ideea TVA splitului- caci englezii cheltuiesc 50% pe Amazon si Evay Online.
      • +5 (5 voturi)    
        paypal se comportă precum nişte tâlhari... (Duminică, 17 septembrie 2017, 13:27)

        vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        am o sumă de bani practic blocată în contul paypal; oridecâteori încerc să fac vreun transfer mă bagă într-o procedură de verificare securitate cont, pretind că îmi trimit pe telefon un cod de validare, cod pe care nu l-am primit niciodată, după nenumărate încercări...
        • +1 (1 vot)    
          HM (Luni, 18 septembrie 2017, 13:10)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui vrempeBaselamititica...

          Verifică datele de contact pe care le-ai dat la deschiderea contului. folosesc PayPal de 5 ani și nu am avut niciodată probleme.
  • +5 (5 voturi)    
    "interesantă" optică au unii pe aici... (Duminică, 17 septembrie 2017, 13:30)

    vrempeBaselamititica... [utilizator]

    vor autostrăzi, servicii de calitate, "o ţară ca afară", dar când vine vorba de impozite sunt contra... păi atunci cu ce bani? simpla invocare a proastei administraţii a banului public nu poate fi o scuză să eludezi taxe pe care alţii, mai corecţi, le plătesc...
  • +3 (3 voturi)    
    Prea complex (Luni, 18 septembrie 2017, 9:34)

    Encounter [utilizator]

    Cred că acest subiect e mult prea complex, cu prea multe necunoscute ca să ne dăm cu părerea aiurea!
    De principiu sunt de acord cu taxarea giganților acolo unde realizează cea mai mare valoare adăugată din produsul final (conf 9001 produsul e și un serviciu).
    Dar pentru asta trebuie analize serioase și un sistem logic și coerent de taxare.
    Părerea mea personală e că profiturile mari făcute de google sau apple sau amazon ar putea acoperi cu succes un impozit rezonabil fără ca apoi să se reflecte în preț.
    Hai să nu ne pronunțăm înainte de a ști despre ce e vorba.
    Și mai ales nu vă mai lăsați antrenați aiurea în dispute de cei ce vor doar să facă fum, gen xrogo and co!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi