Guvernul a aprobat miercuri un memorandum care permite Ministerului Sanatatii sa organizeze concursuri sau examene pentru ocuparea unor posturi vacante din cadrul ministerului si a unor institutii aflate in subordinea sa. Concursurile vizeaza 21 de posturi din cadrul Ministerului Sanatatii si 7 posturi din directiile de sanatate publica.

Structura organizatorica a Ministerului Sanatatii a fost modificata si adaptata la necesitatile impuse de implementarea politicilor de sanatate si este necesar, pentru a fi functionala, ca posturile de conducere nou create si unele functii de executie sa fie ocupate prin concurs.

De asemenea, directiile de sanatate publica din judetele Caras-Severin, Ilfov, Iasi, Neamt si Prahova au functii publice de conducere vacante.

Ocuparea posturilor vacante se va face cu incadrarea in cheltuielile de personal aprobate cu aceasta destinatie in bugetul de venituri si cheltuieli.

Potrivit Ordonantei 3/2017 privind unele masuri pentru administratia publica centrala, pana la data de 31 decembrie 2017 se suspenda ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante, inclusiv procedurile demarate in vederea ocuparii posturilor vacante, la nivelul Guvernului, ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si institutiilor din subordinea/coordonarea/sub autoritatea acestora, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv a activitatilor finantate integral din venituri proprii.

Prin exceptie, prin memorandum aprobat in sedinta Guvernului, se poate aproba organizarea de concursuri sau examene pentru ocuparea posturilor, cu justificarea necesitatii si cu incadrarea in cheltuielile de personal aprobate cu aceasta destinatie in buget.