UE intinde o mana de ajutor Romaniei: un instrument care sa ajute in drumul spre adoptarea monedei Euro

de RH     HotNews.ro
Miercuri, 13 septembrie 2017, 12:15 Actualitate | Esenţial

Comisia Europeana are un nou instrument care sa ajute statele membre UE care vor sa intre in Zona Euro. Instrumentul, anuntat miercuri de presedintele Comisiei, Jean-Claude Juncker, se numeste Euro-accession instrument si va oferi statelor interesate asistenta tehnica si financiara.

Romania este una dintre tarile UE care si-au anuntat clar intentia de a adopta euro, dar drumul spre moneda unica e marcat de dificultati interne majore. Liderii de la Bucuresti au declarat in repetate randuri ca e nevoie de o convergenta reala intre economia romaneasca si economia zonei euro; altfel, economia Romaniei ar pierde masiv din competitivitate odata ce ar renunta la leu in favoarea euro.

Saptamana trecuta, ministrul de Externe, Teodor Melescanu, a anuntat ca 2022 este termenul asumat pentru intrarea Romaniei in zona euro. El a fost respins de Liviu Dragnea, dar aprobat de presedintele Klaus Iohannis.

  • Care este parerea ta? Raspunde la SONDAJ.























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

5235 vizualizari

  • +12 (26 voturi)    
    rRomania nu este interesata! (Miercuri, 13 septembrie 2017, 12:21)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Daca BNR nu mai poate tipari "fara numar" asa cum cere partidul kaghebistilor, cum sa mai prosteasca oligofrenii ca "le da"? Despre ce sa mai minta?
    Nuuu, Euro este periculoasa pentru Romania, asteptam luari de pozitie pe Haznaua 3 ale oamenilor indignati ca UE vrea sa "ne ia" si LEUL acum!
    • +2 (10 voturi)    
      nu tipareste BNR (Miercuri, 13 septembrie 2017, 14:24)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      bani de hartie ,,fara numar'' cum aberant scrii tu . Daca ar fi asa, am avea o rata a inflatiei de cel putin 100% pe an (adica preturile s-ar dubla) pentru ca banii proaspat tipariti nu ar avea acoperire in bunuri si servicii.
      Noi am avut o rata a inflatiei negativa in 2016, iar la finele lui 2017 vom avea sub 2%. E imposibil sa se fi tiparit bani fara noima la o asa rata mica a inflatiei, dimpotriva eu as zice ca s-a sterilizat moneda.
      • +4 (8 voturi)    
        Ai dreptate (Miercuri, 13 septembrie 2017, 14:44)

        Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        BNR nu tipareste bani de hartie fara numar.Pentru ca nu sunt de hartie.Sunt de plastic.Si nu sunt fara numar ,sunt numarati.
        Inflatia exista dar este combatuta prin cresterile de taxe si accize. Totul face parte din programul de guvernare PSD.Marim pensiile si salariile si marim si taxele si accizele.Drept urmare nu se mareste nimic la salarii si pensii.Tot acolo sunt.Dar PSD pare ca isi face programul de guvernare.Privind cu atentie realizam ca PSD a redus platile catre asistenta sociala.Atata cat nu a furat.Nu a marit salariile decat la arnauti ca sa-i aiba alaturi impotriva manifestantilor.In rest teapa.Ca sa il oblige pe Isarescu sa tipareasca au scos dosarul lui de informator Manole.
    • -6 (8 voturi)    
      UE-Tv (Miercuri, 13 septembrie 2017, 14:45)

      Ar3s [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Pentru cultura ta generala, BNR nu poate tipari ,,fara numar". Daca vrei totusi doar bani de cafea, le poti face o vizita.
      Moneda unica presupune economie unica. Nu poti compara eficienta economica a Olandei cu cea a ,,rRomaniei". Nici macar patronii UE, cei de la Goldman Sachs nu se incumeta, desi cred ca acestia ar fi incantati sa-si foloseasca moneda peste tot. Nu ai retinut nimic din episodul GREXIT.
  • +11 (11 voturi)    
    Ro si drumurile,o gluma la ce "material"politic... (Miercuri, 13 septembrie 2017, 12:21)

    Plagarus [utilizator]

    .....avem !!!
  • +15 (17 voturi)    
    Ma intreb cate sanse trebuie sa ne mai dea Europa (Miercuri, 13 septembrie 2017, 12:23)

    Maspp [utilizator]

    pentru a reusi si noi sa facem ceva serios cu aceasta tara.
  • +15 (15 voturi)    
    Pai si ... (Miercuri, 13 septembrie 2017, 12:27)

    si_mort_va_vad [utilizator]

    pe dracul viu l-au uintrebat daca vrea sa fie ajutata România ?...

    Cum adica , toata prostimea ( p*&imea ) de pe mosia lui sa vada pe viu cum arata unul sau mai multi euro ?...

    Chiar si banconta de 500 de Euro ?!?!?!?


    Asa ceva nu e normal !!!!

    Dupa aceea cine il mai voteaza pentru 20 de lei si o galeata rosie ?!?!??!?!?

    Piei UE !!!!!

    Ptiu !!!
  • +9 (9 voturi)    
    Mai bine ar face o comisie care să se ocupe și de (Miercuri, 13 septembrie 2017, 12:31)

    nick24 [utilizator]

    construcția autostrăzilor ale culoarelor europene. Să se ocupe de la început până la sfărșit: proiect, contractare, urmărire execuție.
  • -3 (17 voturi)    
    Iluzii, iluzii deșarte ! (Miercuri, 13 septembrie 2017, 13:00)

    Cremenarul [utilizator]

    Multumim pentru Euro-accession instrument (asistența tehnică și financiară) !

    Aceasta este o frecție la un picior de lemn !

    Este absurd să te poti gandi la o aderare eficienta (REPET: E F I C I E N T A) la Zona Euro fara a avea un sistem bancar propriu - functional, profund implicat in economia românească, in relațiile economico-financiare cu bănci solide din țările membre ale Zonei Euro.

    România este acum singura țară fostă membră a CAER care nu mai are nicio bancă comercială proprie, consecință logică a „SUPRAVEGHERII PRUDENȚIALE” promovate cu o excepțională pricepere/eficiență de către dl Mugur ISĂRESCU !

    Dacă vrem să aderăm la Zona Euro va trebui să demarăm un proces de refacere a sistemul bancar românesc !

    CINE CREDE CĂ DL Mugur ISĂRESCU VA ACCEPTA SĂ SE INIȚIEZE MĂSURI PE ACEST TĂRÂM ?
    • +4 (4 voturi)    
      Cautati pe internet (Miercuri, 13 septembrie 2017, 13:47)

      Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui Cremenarul

      American System (economic plan) - pe se s-a cladit America - inceputul anilor 1800 - rol foarte important l-au avut bancile de investitii, nu cele comerciale. S-a incuarjat antreprenoriatul s-au finantat afaceri, iar statul le-a protejat printr-un sistem economic nationalist....dar pt asta trebuie capital...care la noi nu stiu cat de mult e si ce e se scurge prin bancile straine spre bancile mama/sau stau in banci si nu produc nimic, din ce am inteles.
      Cat la suta din ce finanteaza bancile sunt idei de afaceri si cat sunt imprumut catre stat, catre imobiliare etc.
      • +1 (3 voturi)    
        Aveti perfecta dreptate ! (Miercuri, 13 septembrie 2017, 17:28)

        Cremenarul [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

        numai ca bancile de investitii vor putea sa fie infiintate numai dupa ce vom avea banci comerciale eficiente, bine capitalizate, capabile sa contribuie masiv la asigurarea securității financiare a tarii noastre.

        pâna când bancile noastre (comerciale/de investitii) nu vor detine peste 50% din rulajul pietii financiare romanesti nu se va putea pune problema aderarii e f i c i e n t e a româniei la zona euro.

        lipsiti si de banci comerciale si de banci de investitii autohtone (cu capital majoritar românesc) nu vom putea face fata e f i c i e n t cerintelor zonei euro.

        este corecta constatarea dvs. ca bancile straine din romania nu sunt implicate in afaceri, in proiecte de dezvoltare economica, ci doar in speculatii bancar-financiare care le aduc profituri uriase, profituri pe care le exporta in tarile proprii.
        aceasta este una din caile de imbogatire continua a statelor dezvoltate pe seama saracirii noastre constante !

        cine este oare sprijinitorul - sustinatorul prezentei masive a bancilor straine in românia ?!

        va multumesc pentru oferirea posibilității de a dialoga cu dvs. !
  • +12 (14 voturi)    
    Adoptarea Euro va face Romania mai responsabila (Miercuri, 13 septembrie 2017, 13:06)

    Habermas [utilizator]

    Cu cat mai repede, cu atat mai bine.

    Cat priveste competitivitatea, asta vine in primul rand din investitii in Educatie, Stiinta si Tehnologie - plus entreprenoriat legat de acestea. Urmata de investitii in:
    - INFRASTRUCTURA (incepand cu urgenta: legatura dintre Moldova si Transilvania);
    - debirocratizare si e-government;
    - mobilizarea cetatenilor pentru a impune o CULTURA A VALORII (expertiza, capacitati, rezultate)
    • -1 (7 voturi)    
      Legat de euro - constatarea mea (Miercuri, 13 septembrie 2017, 14:21)

      Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Vedeti ce s-a intamplat cu tarile necompetitive.
      Grecia in faliment de facto, italia cere moneda paralele sa poata iesi in groapa, Spania, Portugalia ce cifre de somaj au toate acestea, chiar si Franta vezi cum era inainte sa adopte euro si cum e acum.

      Ele compensau faptul ca nu sunt "germani/nordici-etica muncii " prin o moneda mai slaba...acum au aceeasi moneda si se pare ca i-au bataie de la realitate asta dupa ce au crezut intr-un viitor stralucit.

      Asta cu economia/banu/competitivitatea si lupta de la egal la egal cu giganti financiari cu 300-400 de ani de acumulare de capital is dintre cele mai dure chestii cred si trebuie luate cel mai in serios - plus ca poti sa ramai curugol.
      • +2 (2 voturi)    
        Constatare logica - corecta ! (Miercuri, 13 septembrie 2017, 17:36)

        Cremenarul [utilizator] i-a raspuns lui Mondialul

        Va felicit pentru ca dovediti ca sunteti un bun cunoscator al problematicii bancaro-financiară, al implicatiilor aderarii unei tari necompetitive - asa cum este si Romania - la Zona Euro.

        Exemplle prezentate de dvs. sunt edificatoare !

        Va multumesc !
  • +3 (5 voturi)    
    Daca "instrumentul" asta nu ofera posibilitatea (Miercuri, 13 septembrie 2017, 13:37)

    Susufler0 [utilizator]

    accesarii unor fonduri nerambursabile babane, nu ne trebuie !!
  • +8 (8 voturi)    
    he he he (Miercuri, 13 septembrie 2017, 13:42)

    Stapanu [utilizator]

    din nou grotescul in actiune!!! pai tocmai asta-i ca autoritatile Ro n-au nicio intentie nici sa treaca la euro, nici sa accedem in Schengen, ceea ce ar insemna desfiintarea a peste 2/3 a vamilor & a nenumarate sinecuri asociate.
  • -1 (3 voturi)    
    ce este porcaria asta cu tone de blancuri inserate (Miercuri, 13 septembrie 2017, 14:06)

    let_s_twist_again [utilizator]

    intre caractere?
    nu se poate citi asa ceva...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version