Kelemen Hunor: Vom face demersurile de reinfiintare a Liceului Romano-Catolic imediat ce legea va permite

de N.O.     HotNews.ro
Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 13:45 Actualitate | Esenţial

Kelemen Hunor
Foto: Agerpres
Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat ca formatiunea va initia procedura de reinfiintare a Liceului Romano-Catolic din Targu Mures "imediat dupa ce conditiile legale vor permite", astfel incat unitatea de invatamant sa functioneze ca entitate juridica independenta. Acesta a aratat, totodata, ca a incercat de jumatate de an sa arate sefului statului si ministirilor Educatiei ca se incalca dreptul copiilor acolo si s subliniat ca i-a cerut presedintelui PSD, Liviu Dragnea, sa isi asume curajul unei decizii politice.

"Imediat dupa ce  conditiile legale ne vor permite vom face toate demersurile necesare pentru reinfiintarea Liceului Teologic Romano-Catolic din Targu Mures. Impreuna cu biserica si administratia locala vom relua procedura de infiintare a scolii", a spus Kelemen Hunor, la Sfantu Gheorghe, relateaza News.ro.

Liderul UDMR a precizat ca nici comitetul de parinti, nici Biserica si nici Uniunea nu au renuntat sa sustina ca Liceul Romano Catolic ar trebui sa functioneze ca entitate juridica independenta. In ultimele sase luni, au fost facute mai multe propuneri in vederea rezolvarii situatiei scolare, avand in vedere faptul ca nu nu a fost emisa o hotarare judecatoreasca definitiva pentru desfiintarea acesteia.

Solutia gasita de ISJ Mures, ca aceste clase de limba maghiara sa fie arondate Liceului Teoretic Bolyai Farkas este una "tempora", spune Kelemen.

"In ultima jumatate de an, in ultimele luni, am incercat sa conving presedintele statului si pe toti ministrii educatiei ca, in cazul liceului din Targu-Mures, are loc o incalcare continua a drepturilor care, mai devreme sau mai tarziu, va avea repercusiuni. Marti i-am cerut si presedintelui Partidului Social Democrat sa isi asume curajul unei decizii politice in acest caz", mai spus liderul UDMR.

Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat vineri ca nu este de acord cu ce s-a intamplat in Tg. Mures cu suspendarea activitatii Liceului Romano-Catolic, pentru ca, pe de o parte, tipam ca ni se iau niste drepturi in Ucraina, dar si noi luam drepturile alto copii. Totodata, acesta a subliniat ca le-a spus, la randul sau, premierului si ministrului Educatiei sa aiba o abordare mai curajoasa, “poate nu toata lumea se teme de procurori”. 

Ministrul Educatiei, Liviu Pop, a afirmat, joi, in debutul sedintei de Guvern, ca problema de la Liceul Romano-Catolic din Targu Mures nu este a institutiei pe care o reprezinta, ci este o "problema locala", existand o solutie, pe care nu a prezentat-o insa public. Premierul Mihai Tudose a comentat, ironic, ca situatia din Targu Mures este "ditamai problema nationala", pe cand adevarata criza este in Ucraina, unde sunt inchise toate scolile romanesti.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

1502 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    reinfiintare (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 13:57)

    vorbeste lumea [utilizator]

    domnu' Kelemec, mai lasati-ne .. ungaria e mai la vest, bu aici ...
    • +3 (3 voturi)    
      bai keli (Duminică, 10 septembrie 2017, 7:55)

      404.8 [utilizator] i-a raspuns lui vorbeste lumea

      n-ati vrea voi sa reinfiintati liceul asta cu banii udmr-ului si a maghiarilor din orbanistan si sa contribuie comunitatea voastra la asta?
      de ce sa contribui eu din buget cu bani pentru educatia voastra si sa mai accept si sa balacariti valorile nationale de oricate ori aveti ocazia voi maghiarii?

      si inca ceva, de ce la mures?

      reinfiintati acolo unde sunteti voi multi si nu serviti miciuri mbah, nu la mures , sau vreti sa va mariti aria de influenta si nu va ajunge maidanul pe care iesiti la pascut?
    • +2 (2 voturi)    
      Legea permite si acum ..... (Duminică, 10 septembrie 2017, 18:39)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui vorbeste lumea

      Dar trebuie urmata o procedura. Insa ungurii s-au obisnuit sa faca tot felul de revendicari si sa obtina ceea ce vor fara sa respecte nici o lege. Daca se iau retrocedarile la puricat intra un judet la puscarie. Nivelul universitatii lor de la Miecurea Ciuc este similar cu a celorlalte particulare, de exemplu, dar ARACIS-ul se preface ca nu vede. Cei care sufera sunt romanii de cultura maghiara care isi irosesc timpul pentru ca nazistii din UDMR sa scoata unguri puri (cultural caci genetic nu exista unguri nici in Transilvania, nici in Ungaria macar).
  • +5 (11 voturi)    
    LEGEA NU VA PERMITE... (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 15:10)

    schroedinger [utilizator]

    Punct!
    Ce-ai spune daca legea ti-ar permite sa inveti numai in lb. romana?!
    In Ungaria cum este? Am dori sa stim si noi daca exista licee in lb. romana, sau slovaca, sau mai stiu eu care...
    • +1 (9 voturi)    
      Simplu daca te duci in Ungaria o sa vezi !!! (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 16:41)

      democtrates [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Sunt un cetatean Roman cu limba materna maghiara. Sa nu crezi automat ca sunt si adept al UDMR , dimpotriva nu-i simpatizez deloc cum sunt multi alti cetateni Romani de nationalitate maghiara care nu sunt adepti ai UDMR. Dar inainte de a publica ceva in spatiul public documenteaza-te. Du-te la Micherechi, la Giula in Ungaria unde locuiesc romani si o sa vezi scoli, licee cu limba de predare romana si culmea o sa vezi ca atat pe biserici(in exteriror), pe scoli cat si pe primarie este arborat steagul Romaniei(alaturi de steagul Ungariei si al UE), nu ca la noi pentru un steag nenorocit regional(vorbesc de cel secuiesc) se face atata valva.Si culmea in Ungaria nimeni nu este revoltat ca steagul romanesc este arborat.
      Dar din pacate tu si altii vorbiti doar pentru a agita spiritele(agitate in speta de politic), fara sa cunoasteti realitatea. Te asigur ca in Ardeal oamenii simplii nu au nimic de impartit , din contra stau romanii cu ungurii la bere impreuna si mai cer si un mic sau mici ....la Kaufland(alta regie a nationalistilor pentru a provoca artificial conflicte).
      Iti doresc tate cele bune !
      • +2 (4 voturi)    
        Pot sa intreb si eu ceva (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 17:29)

        MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

        Ca vad ca ai o mentalitate oarecum diferita pentru vorbitorii materni de alt fel
        Ce problema majora e aia cu steagu ...ca nu inteleg
        si poate a doua intrebare referitoare la un caz oarecum recent
        ti se pare corect modul in care a fost tratat nenea ala la Kaufland cind a cerut 2 mici si nu stia sa vorbeasca limba ....materna a altora in Romania?
        apreciez gestul daca o sa transmiti un raspuns
        In ~ 10% din ce detaliezi acolo sint oarecum de acord cu tine mai ales cu politicul si cu faptul ca daca ai nostri membrii UDMR se duc acasa la ei mai la stinga pe harta sint considerati 'nima'n ploaie'
        • +1 (1 vot)    
          Din respect iti raspund ! (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 23:57)

          democtrates [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

          Stimate domn,
          Am primit alerta de email la ora 23.45 in lc sa drm mai departe am considerat sa-ti raspund la intrebare:
          Iti raspund clar si concis la intrebarea ta:
          Nu sunt de acord cu modul" in care a fost tratat nenea ala de la Kaufland", dar daca ti-as zice ca faptul in sine nu a fost exact asa cum arata videoclipul?"
          Vezi mai jos un interviu facut de un Bucurestean get beget :
          https://lucianmindruta.com/2017/09/08/odorheiul-micii-si-ardelenii-trei-personaje-in-cautarea-unui-fals-conflict-interetnic/

          Dupa care putem discuta la orice ora Sper sa fi si tu atat de deschis la discutii cum sunt eu
          O noapte buna..
        • +2 (2 voturi)    
          Sunt romana get-beget dar treaba de la Kaufland (Duminică, 10 septembrie 2017, 5:15)

          Fileu_de_Poveste [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

          ... a fost fabricata.
          Totusi a scos in evidenta unele minusuri si incorectitudini.
          Eu nu l-as fi servit pe dobitocul ala nici daca imi cerea in maghiara, sau daca eu eram romana si imi cerea in romana. Se vede cat de ostentativa, provocatoare era atitudinea lui.
          Sasii(origini germane) si Secuii (origini maghiare) au colonizat incepand cu secolul 12, Secuimea si alte zone din Transivania din ratiuni de ordin militar si economic, la ordinele regilor maghiari, pentru ca asta era politica, sa iti aduci oamenii tai la marginile regatului, ca sa iti intaresti tara.

          https://ro.wikipedia.org/wiki/Sa%C8%99i
          https://ro.wikipedia.org/wiki/Istoria_secuilor
          https://ro.wikipedia.org/wiki/Secui

          Categoric ca atunci cand lor li s-au dat acele pamanturi, li s-au luat romanilor care au fost ucisi, inrobiti sau fugariti. Lucrurile acelea s-au intamplat asa in mod natural. Asa era "normalul" in evul mediu, iar mult nu a fost documentat, putem doar specula vazand situatii similare care au fost documentate. Acum acele zone sunt locuite de ei si gata.

          Nu vorbi de romanii din Ungaria ca nu stii. Ce zici tu e propaganda. Romanii din Ungaria sunt asimilati, pierduti, nu vorbi de ei dandu-i de exemplu.Te rog. E un joc murdar.
          http://adevarul.ro/news/eveniment/romani-ungaria-1_529cd53ac7b855ff5666a7d2/index.html
          Maghiarii din Romania au tot ce le trebuie si in totdeauna vor avea. Eu si ceilalti ca mine (99.99% din tara asta) nu le avem treaba. Eu sunt din Oradea si am prieteni maghiari.Doar ca is unii politicieni romani si maghiari care fac acest joc.
          Doar in 2012, 14352 romani au primit cetatenia maghiara,dintre ei o parte s-au mutat din Romania in Ungaria langa granita si fac naveta in Romania.Multi altii au obtinut cetatenia maghiara in anii anteriori sau urmatori.O parte dintre cei care au obtinut-o in 2011 si mai devreme au participat si la recensamantul din Ungaria care arata o crestere masiva a comunitatii romane (de la ~5000 la ~1300)din care jumatate in Budapesta(pentru afaceri)
          • 0 (0 voturi)    
            nu te supara (Duminică, 10 septembrie 2017, 23:41)

            MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui Fileu_de_Poveste

            cresterea asta a comunitatii romane de la 5000 la 1300 cum vine asta
            crestere ...negativa sau?
            daca nu ma insel eu dupa 1300 vine 1301 1302 1303 .......5000
            nu cred ca se numara 5000 .........1303 1032 1301 1300
            decat daca numeri invers
            si multumesc frumos pentru linkurile de pe wikipedia
            sincer cred ca eu la istorie stiam o alta versiune ....:)
            cam cati anisori imi dai asa ...11-12?
            Nu vreau sa fiu rautacios dar logica expusa in raspuns e firava rau
      • 0 (2 voturi)    
        Stimate Domn, (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 19:55)

        Nea Hoisan [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

        Intai si-ntai, 'mna seara.
        Acum, intrebare, va rog: daca-n Transilvania sta ungurii si rumanii la mici si bere, ashea, nevoie mare, cu secuii din HarCov cine sa stea la bere si mici? Jumatate din Harghita si Covasna nu au fost si nici nu sant Transilvania si cu toate astea rumani nu mai gasesti p-acolo, nici macar de prasila, ca si-au luat casa-n spinare si s-au uschit de cat de "bine" le-a fost... Hmmm? Cum ie? :-)))))))
        • 0 (0 voturi)    
          Buna seara si dumneavostra! (Duminică, 10 septembrie 2017, 0:07)

          democtrates [utilizator] i-a raspuns lui Nea Hoisan

          O seara buna si dumneavoastra, si scuze de deranj la ora asta da unu din Bucuresti m-o trezit sa-i explic ce-i in Ardeal intre romani si unguri, si i-am zis absolut nimic. Noi ne vedem de treburile noastre deci lucram si nu facem politica(adica nu lucram).
          Stimate domn, de cate ori ati fost prin HarCov ca stiti atat de bine ca nu sunt romani?
          Eu unt juma-juma dar va garantez , omul muncitor ca-i ungur , ca-i roman nu pleaca de aici.Nu va mai uitati la Antena 3, la RTV veniti aici sa vedeti cum amenii simplii nu au nicio problema.
          • 0 (0 voturi)    
            Estimare eronata ...rau de tot cu (Duminică, 10 septembrie 2017, 23:42)

            MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

            Bucurestiu ala
      • 0 (0 voturi)    
        D-le Democtrates... (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 23:46)

        Godzillagrrr [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

        Consider ca cei care agita spiritele sunt Dl. Hunor si altii ca dânsul, din România si de la Budapesta. Altfel ar muri de foame, e pâinea lor politica.
      • +2 (2 voturi)    
        Daca zici "simplu, du-te si o sa vezi" poate crede (Duminică, 10 septembrie 2017, 3:41)

        Fileu_de_Poveste [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

        ... cineva. E ca la poker. Spui ca e asa, si lumea te crede. Castigi mana si nu se uita nimeni la tine in carti.
        Faptul ca nu ai o parere "extremista", nu inseamna ca ai dreptate.
        Scriu cu majulscule ca sa vada toata lumea.
        In SCOLILE ROMANESTI DIN UNGARIA SINGURA MATERIE CARE SE STUDIAZA IN LIMBA ROMANA ESTE LIMBA ROMANA !!! Toate celelalte materii se studiaza in maghiara.
        Romanii din Ungaria, nu mai prea simt romaneste, au fost asimilati demult, de pe vremea cand ungurii il trimiteau pe bunicul meu din Romania la munci fortate in Ungaria pentru ca refuza sa-si maghiarizeze numele si sa vb ungureste. Sa nu crezi ca au fost mai toleranti cu cei din Ungaria. Romanii din Ungaria sunt ca si Italienii si Irlandezii din USA. Se mandresc cu originile lor, dar nu mai simt si nu mai stiu limba pe care o stiau parintii/bunicii lor.
        Chestiile sunt de fatada pentru propaganda. Statul ii obliga sa mearga la scoli romanesti si sa arboreze steaguri romanesti, ca sa aiba ce arata la televizor in presa si in lumea intreaga.
        Acum citez eu "Du-te la Micherechi, la Giula in Ungaria unde locuiesc romani si o sa vezi"
      • +1 (1 vot)    
        Fii serios - nu compara mere cu pere (Duminică, 10 septembrie 2017, 4:22)

        Fileu_de_Poveste [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

        Nu ii auzi pe acei multi romani din Gyula si Micherechi vorbind pe strada romaneste, sau la magazin si la piata: "Da-mi un kil de ceapa".

        Romani sunt pe acolo inca, doar pentru ca ungurii nu au aplicat planul de epurare la aceleasi cote pe care au facut-o turcii cu armenii, dar daca ar fi putut, ar fi facut-o, atat de mult ne urau pe vremea aia. Acum se mandresc ca au minoritati - pentru ca e o propaganda de doi bani, asa cum faci si tu.
        Replica ta "Du-te la Micherechi, la Giula in Ungaria unde locuiesc romani si o sa vezi" e demna de cel mai patetic Poker. Dar pentru ca romanii nu joaca prea mult poker, nu se prind la jocul tau politic murdar imaculat.
        Sunt cateva studii detaliate, unele avizate, din care reiese asimilarea minoritatii romane si a altor minoritati:
        http://ro.blastingnews.com/societate/2016/02/care-este-situa-ia-comunita-ii-romane-ti-din-ungaria-00786117.html
        https://thraxusares.wordpress.com/2015/02/10/romanii-din-ungaria-sunt-peste-118-000/
        Daca te uiti pe wiki la recensaminte si la totaluri, ai impresia ca romanii sunt mai multi.
        Adevarul este ca sunt mai multi care s-au declarat romani.
        Iar cresterea reala e in Budapesta, unde din motive financiare/business s-au mutat romani cu cetatenia maghiara. Mai sunt o gramada din Oradea si din alte orase de la granita care s-au mutat in Ungaria in satele de langa granita si fac naveta la lucru in Romania. Ei au cetatenie maghiara, iar unii nu stiu nici macar o boaba maghiara. S-au mutat ca locuintele erau la 30-50% fata de cele din zona Oradea, iar in 20 minute ajung la lucru in Romania.
        Eu am multi prieteni in situatia asta.Relaxarea pentru obtinerea cetateniei maghiare a avut ca scop sa protejeze comunitatea maghiara din Romania in cazul in care noi nu intram in Schengen.De aceasta relaxare au profitati multi. Cunosc pe unul care nu stiam ca e maghiar (se pare ca e!) care si-a luat cetatenia ca in UK nu poti face afaceri daca zici ca esti român.
        https://ro.wikipedia.org/wiki/Rom%C3%A2nii_din_Ungaria
      • 0 (0 voturi)    
        AM TRECUT DE NENUMARATE ORI... (Duminică, 10 septembrie 2017, 18:30)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

        Prin HU.
        Nu am vazut in lb. romana decat reclame la magazine, la vanzare de case si eventual cate un ospatar care vorbeste romaneste. Si menu-uri in lb. romana.
        N-am vazut steaguri romanesti nici la Nagylak nici la Battonya, nici la Artand si acolo sunt destui romani.
        O fi Gyula ceva special!
        Dar, revenind, daca s-a incalcat legea? A, nu e buna legea ca este romaneasca, asa-i?!
  • +1 (3 voturi)    
    Cert (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 15:25)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Ajutati fiind de tovarasii nostri de hotie de la PSD
    • +3 (7 voturi)    
      Mai bozgor-sef, deci recunosti ca legea nu (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 16:02)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      va permite si totusi faceti manifestatii si luari de pozitii antiromanesti, ba apelati si la clovnul de Orban sa pedepseasca Romania prin veto la OECD, v-ar conveni ca statul roman sa scoata din politica organizatia aia a ta asa zis culturala, UDMR si s-o trimita la dracu?
      • 0 (0 voturi)    
        Stimate domn XROGO (Duminică, 10 septembrie 2017, 0:19)

        democtrates [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        In primul rand un om cu anumite convingeri se prezinta.
        Inainte de a enclaviza toti maghiarii nu uita ca nu toti au votat cu UDMR.Ce are un maghiar din Transilvania cu politica lui Orban????
        Ca domnul Hunor are ceva asta este , dar te intreb asa simplu, daca copilul tau ar fi in momentul actual in Ucraina si tu ai locui acolo,, si de la o zi la alta s-ar desfiinta scoala, liceul cu predare in limba romana oare ce ai face????
        Te rog sa raspunzi sincer.
        Multumesc, o noapte buna.
        • 0 (0 voturi)    
          Deocamdata romanii din Ucraina nu fac (Duminică, 10 septembrie 2017, 9:50)

          xrogo [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

          manifestatii prin care cer autonomie etnica, nu apeleaza la Tudose sa pedepseasca Ucraina pentru ca da legi impotriva invatamantului in limba materna si nu s-au organizat intr-o entitate asa zis culturala ce a intrat in politica, mai zic?
  • +1 (5 voturi)    
    A trebuit sa vina, culmea, Kelemen Hunor, (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 16:22)

    Susufler0 [utilizator]

    presedintele UDMR, ca sa spuna ceea ce sparcurile politice pesediste cu pretentie de mari oameni de stat (si-i enumar aici pe Liviu Dragnea, Mihai Tudose, Codrin Stefanescu, din diferite considerente nu au avut curajul sa o faca si anume, ca desfintarea liceului romano-catolic din Tg Mures s-a produs ca urmare a faptului ca infiintarea acestei unitati de invatamant s-a realizat cu incalcarea legegii educatiei !

    Pai ce, pana mea, de mare conducator esti tu ma, daca eu roman, aflu de la maghiar si nu de la tine, ai ?

    Ce-mi pasa mie ca, din frica, sau poate din prostie ori din viclenie tu "comunicatorul comunicatorilor" nu mi-ai spus motivul pt care autoritatile au actionat cum au actionat ?

    PS. Dinti de Grebla : bozmeg ! ;)
  • 0 (4 voturi)    
    ocde (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 17:04)

    etys [utilizator]

    dar ce parere aveti de actiunea introdusa de guvernul romaniei inpotriva initiative ''minority safe pack. nu cumva este si inpotriva romanilor din ukraina cu stima un secui.
    • +1 (1 vot)    
      . (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 20:08)

      adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui etys

      Nu are legatura cu Ukraina. In minority safe pack este vorba de minoritatile din Uniunea Europeana, care au deja prea multe drepturi.
  • +1 (1 vot)    
    chiuliman (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 20:21)

    om simplu din multime [utilizator]

    nu stie ca, nicio decizie, cat ar fi ea de politica, nu mai poate schimba o hotarare judecatoreasca !
    zice ca s'a adresat prezidentului de la cotrocesti.
    pai, ala a spus solutia, inca din start: stop si de la capat.
    deci, chiuliman hunur a invatzat, la batranete, din intelepciunea romanului: mai bine mai tarziu, decat deloc.
    sa vina si la vorba neamtului, stop si de la capat.

    dar, mai draghe, stricaciunea fura facuta, chiar daca nicu dracnea incercara s'o repare...
    ce putu el sa faca, fu doar sa se mai faca de ras inca odata. parca nu era de rasul curcilor, deja.

    mai bine ati catinda voi hunorii la palavramentul unguresc, ca numai cand vezi faliciunea aia de cladire de la buda, mai ca'ti vine sa fii in dieta.
    no, s'auzim de ghini din targu de mures.
  • 0 (0 voturi)    
    LEGAL hunore, LEGAL mf! (Duminică, 10 septembrie 2017, 12:26)

    iodixit [utilizator]

    <<Imediat dupa ce conditiile legale ne vor permite...>>


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi