INTERVIU Daniel Funeriu: Toata discutia despre manuale din Romania este aberanta. Consumam inutil resurse focalizandu-ne pe calitatea manualelor in loc sa ne focalizam pe calitatea profesorilor

de Nicoleta Onofrei     HotNews.ro
Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 8:59 Actualitate | Esenţial

Daniel Funeriu
Foto: Daniel Funeriu - Facebook
Fostul ministru al Educatiei Daniel Funeriu, care a realizat Legea Educatiei Nationale din 2011, pe bazele strategiei lui Mircea Miclea, explica, intr-un interviu pentru Hotnews, de ce tema manualelor (iata, cele mai multe nu vor ajunge la timp pentru inceperea anului scolar si vom avea manuale si la sport si dirigentie) este falsa si ca doar profesorul este cel care face diferenta in actul predarii, subliniind ca sistemul de educatie ar trebui sa se focalizeze pe pregatirea cadrelor didactice. De asemenea, vorbeste despre cruciada antiplagiat si amanarea evaluarii scolilor doctorale, formarea initiala a profesorilor, rezultatele testelor PISA, exprimandu-si, totodata, opinia despre faptul ca guvernul PSD vrea o noua Lege a Educatiei, dar si o Lege a manualului.


NO: Odata cu LEN s-a infiintat clasa pregatitoare si s-a prevazut trecerea clasei a IX-a de la liceu la gimnaziu, incepand cu generatia de elevi care a intrat in clasa a V-a in anul scolar 2011-2012. De asemenea, s-a introdus invatamantul obligatoriu de 10 clase. Clasa a a-IX-a nu a fost trecuta la gimnaziu, in schimb se intra la liceu cu note de 2 si 3. Cum rezolvam problema asta, nu se perpetueaza un rau? Mai are rost Evaluarea Nationala?

DF: Problema se rezolva cu un ministru inteligent si hotarat care aplica o lege buna, asa cum era Legea educatiei in varianta originara. Polonia, de exemplu, a trecut clasa a IX-a la gimnaziu in 2000 si, ca o consecinta, a devenit tara cu cea mai spectaculoasa crestere la testele PISA din Europa. Subiectul este mult prea tehnic pentru a fi abordat in acest interviu, dar puteti citi o argumentatie in extenso la  http://funeriu.blogspot.md/2013/03/logica-sau-reumatism-la-creier-ii.html. Nu pot sa uit injuraturile tuturor politicienilor atunci cand am introdus clasa pregatitoare: astazi ea este apreciata de peste 93% dintre parintii ai caror copii au trecut prin ea. Da, Evaluarea nationala are un rost. Tot asa cum au rost, daca sunt bine facute, si evaluarile de la clasa a II-a, a IV-a si a VI-a . In general in educatie se aplica proverbul "unde nu e cap vai de picioare", dar din pacate aici e vorba de copii... Referitor la clasa pregatitoare : din lipsa de interes, anul acesta avem 35.000 de copii neinscrisi. Nimanui nu pare sa ii pese. O crima educationala.


NO: Au fost descoperite multe cazuri de plagiat, evaluarea scolilor doctorale s-a amanat pentru 2019, printr-o ordonanta de urgenta. Motivul? "Era necesara pentru ca acestea sa poata organiza examene de finalizare a studiilor doctorale si sa poata emite diplome si titluri universitare recunoscute de catre Ministerul Educatiei Nationale, acestea doua reprezentand atribute specifice ale acreditarii, conform cadrului normativ in vigoare". Ce opinie aveti despre amanare si despre argument? 

DF: Cruciada antiplagiat pe care am lansat-o in 2011 a dat rezultate si ma bucur. Daca atunci nimeni nu vorbea despre plagiat astazi a devenit tema nationala. Ma indoiesc ca cineva va mai plagia un doctorat. Referitor la evaluarea scolilor doctorale: au fost doua momente cand s-au facut erori majore: primul a fost in 2012 cand Guvernul Ponta nu a facut nimic si a doua eroare a fost in august 2016 cand trecuse termenul legal pentru evaluare, deci nicio scoala doctorala nu mai era autorizata/acreditata. Atunci trebuia data o OUG prin care sa se autorizeze temporar numai scolile doctorale fara probleme de etica si care respecta un criteriu calitativ minimal. Guvernul de atunci a comis o mare greseala autorizand toate scolile doctorale intr-un mod artificial si ajungandu-se in situatia de astazi in care, iata, un nou guvern PSD a mai dat un ragaz suplimentar mediocritatii care, fara indoiala, se va regrupa. 

NO: Este plagiatul educat din primele clase prin referatele date de profesor, care nu sunt verificate?

DF: In Romania pana in 2011 plagiatul era un mod firesc si incetatenit la toate nivelurile. Cred ca oamenii nici nu isi dadeau seama ca fac ceva rau. Astazi cred ca lucrurile se indreapta gratie cazurilor mediatizate, descoperite ca urmare a masurilor din 2011 si gratie oamenilor care au continuat lupta.

NO: Exista un dezinteres generalizat - profesorii se fac ca predau, iar elevii se fac ca invata? 

DF: Nu stiu. Intrebati un sociolog care poate sa faca un studiu pe aceasta tema. Nu am impresia ca poporul roman este un popor dezinteresat de invatare. Chiar din contra, vad un mare interes al parintilor legat de acest subiect. Suntem insa deficitari in procesul de orientare scolara. Eu cred ca cei mai puternici copetitori ai lui Google sau Apple sunt copiii din scolile romanesti. Totul e sa nu ne batem joc de ei.

NO: Formarea initiala a cadrelor didactice - in Legea 1 a Educatiei Nationale era prevazuta introducerea masteratului didactic. Nu s-a introdus. Cine nu il vrea introdus?

DF: Legislatia era gata inca din februarie 2012. Proiectul a fost blocat de madame Minciunescu in 2012 si de toti cei care au urmat. Daca se introducea aveam astazi vreo 50.000 de profesori bine formati. Cum spunea un om celebru: prostia si universul sunt infinite.

NO: Avem programe noi la gimnaziu, la clasa a V-a. Cum vi se par continuturile? Noua programa trebuia sa fie mai aerisita, este ea mai aerisita?

DF: Nu sunt expert in curriculum si nici nu am citit programele pentru clasa a V-a. Ma irita din ce in ce mai mult povestea asta cu "programa aerisita": eu tot nu inteleg cum poti sa stii mai multe invatand mai putine lucruri. Desigur, programa nu trebuie sa fie dincolo de capacitatea copiilor de a invata, dar cine va spune ca poti sa fii mai bun invatand mai putin, prin nu stiu ce metoda "moderna", trebuie luat serios la intrebari. Sigur ca totul trebuie sa fie atractiv, inteligent prezentat si clar, dar non-continuturile genereaza non-cunoastere.

NO: Vom avea la gimnaziu mai multe manuale decat pana acum, pana si la sport si la dirigentie, sunt ele necesare? Manualul de sport este printre singurele manuale tiparite la timp.

DF: Tema e falsa: consumam inutil resurse focalizandu-ne pe calitatea manualelor in loc sa ne focalizam pe calitatea profesorilor. Toata discutia despre manuale din Romania este aberanta pentru ca porneste de la o conceptie aberanta despre manual. In Romania manualul este considerat o "biblie" a invatarii, iar asta este total fals. Manualul este un auxiliar al invatarii, profesorul este cel care face diferenta. Politicienii, multi profesori si majoritatea parintilor cred ca daca schimbi manualele cu altele mai colorate sau pe tableta, gata, ai facut reforma curriculara. Evident ca asta este o prostie: modul in care manualul este utilizat de catre profesor schimba totul. Cei mai buni profesori ai mei din liceu in Franta nici nu foloseau manuale, care nici nu erau obligatorii : multi elevi nici nu aveau manuale. Refuz sa intru in cancanuri si subiecte periferice dar siropoase pentru presa, gen "manualul de sport". Va asigur ca nimic nu se va schimba in bine prin schimbarea manualelor, oricat de "bune" ar fi ele, daca nu formam cum trebuie profesorii. Or interesul pentru subiectul formarea profesorilor este acum zero. 

NO: Specialistii spun ca exista o ruptura intre programele scolare si cerintele de pe piata muncii, exista o neadaptare.

DF: In toate tarile, toata lumea spune acest lucru, si anume ca scoala nu formeaza suficient de relevant pentru piata muncii. In adevar este greu de cuantificat acest lucru, eu am o abordare putin diferita: este treaba fiecarui individ sa fie suficient de inteligent incat sa gaseasca o utilitate pentru tot ceea ce a invatat in scoala. Eu unul am cam gasit o utilitate in viata pentru fiecare lucru pe care l-am invatat in scoala, incepand cu caligrafia si terminand cu ecuatiile diferentiale. Suntem intr-o schizofrenie: firmele se plang ca scoala nu formeaza conform cerintelor lor, dar aceleasi firme nu se implica atunci cand sunt solicitate. Mai e o problema: majoritatea comitetelor sectoriale, care trebuie sa faca aceasta munca de punere in coerenta sunt moarte:  ticsite de oameni irelevanti cu o agenda paralela pusa pe facut bani din proiecte europene praduite. Ar fi bine ca DNA-ul sa se uite putin in zona proiectelor legate de formarile profesionale din fonduri UE.

NO: Exista un dezinteres fata de invatat? Sau modalitatea in care sunt prezentate continuturile sunt pur si simplu rupte de realitate?

DF: Va pot spune un sigur lucru: perioada 2009-2012 a fost singura in care a existat o crestere a rezultatelor la testele PISA: in acel interval, care a coincis cu mandatul meu, Romania nu a mai fost ultima din Europa, ba chiar am avut cea mai mare crestere. Nu am schimbat continuturi, ci doar am fost mai exigent si mai rational cu profesorii, elevii si, in general, cu intreg sistemul.

NO: 42% dintre romani sunt analfabeti functional. Ce e de facut?

DF: Aplicata la litera Legea educatiei in varianta ei originara, fara aberatiile introduse prin OUG-uri cu dedicatie pentru mediocritate.

NO: Subfinantare - in fiecare an, se vorbeste despre lipsa autorizatiilor PSI si sanitare ale cladirilor, sunt cladiri care pica pe elevi, nu avem laboratoare. 

DF: O problema reala dar, totusi, minora: tin minte ca in 2011 sub 10% dintre elevi invatau in cladiri care nu erau autorizate. Numarul acestor cladiri era insa mare, copiii care invatau in ele era insa mic: de aici a pornit initiativa mea, pe care si azi o consider buna, de a inchide scolile prost dotate si cu putini elevi daca aveam scoli puse la punct in proximitate. Sistemul a fost dimensionat de Ceausescu pentru 5-6 milioane de copii. Azi mai avem 2.5 milioane, deci cine spune ca avem o lipsa de spatii nu stie despre ce vorbeste. Avem insa o problema cu siguranta: in 2010 ceream deja planuri pentru prevenirea incendiilor. Am suportat o bascalie generalizata pentru aceasta cerinta, dar vedem acum cat de actuala este inca.

NO: Scoala profesionala duala. In sfarsit se da startul propriu-zis in toamna aceasta, dupa scoala din Brasov. Dupa prima etapa de admitere in invatamantul profesional de stat au mai ramas 18.934 de locuri libere, din care 1.320 de locuri pentru elevii romi, dintr-un total de 36.134 de locuri aprobate.  In invatamantul dual mai sunt disponibile 1.775 de locuri (dintr-un total de 3.539 de locuri). In sesiunea de vara au fost admisi 1.764 de elevi. Cum vi se par cifrele. Sperante, intarzieri?

DF: Gresiti: invatamantul profesional dual a fost introdus de mine inca in 2012 prin Ordinul 3168/2012, scoala de la Brasov a fost infiintata gratie acelui Ordin. Eu ce sa fac daca dupa ce am plecat de la minister nimeni nu s-a mai ocupat serios de acest lucru, ci toti au dat OUG-uri peste OUG-uri, una mai inutila ca alta? Rezultatul acestor OUG-uri este cel pe care il subliniati si dumneavoastra: o tara in care angajatorii se plang ca nu au mana de lucru calificata dar in care statul nu reuseste decat sa produca texte aberante si sa formeze 1.700 de copii pe an. Zero avantaj pentru o firma sa se implice, foarte multa birocratie (trebuie sa semneze contract cu - primaria (!!)), zero siguranta ca elevii formati vor ramane in sanul firmei, zero entuziasm printre parinti si elevi.  

NO: Rezultatele de la bac din fiecare an impun un Bacalaureat diferentiat?

DF: Nu rezultatele de la Bac impun asta, ci bunul simt: daca Legea educatiei din 2011 s-ar fi aplicat si dupa plecarea mea astazi am fi avut un bac diferentiat inteligent: el era prevazut la articolul 77, pe care va invit sa il reproduceti pentru cititorii dvs.

(4) Examenul national de bacalaureat consta in sustinerea urmatoarelor probe:
- proba A de evaluare a competentelor lingvistice de comunicare orala in limba romana;
- proba B de evaluare a competentelor lingvistice de comunicare orala in limba materna, pentru elevii care au urmat studiile liceale intr-o limba a minoritatilor nationale;
- proba C de evaluare a competentei lingvistice la doua limbi de circulatie internationala studiate pe parcursul invatamantului liceal. Rezultatul evaluarii se exprima prin nivelul de competenta corespunzator Cadrului european comun de referinta pentru limbi. Elevii care promoveaza, pe parcursul invatamantului preuniversitar, examene cu recunoastere internationala pentru certificarea competentelor lingvistice in limbi straine au dreptul la recunoasterea si echivalarea rezultatelor obtinute la aceste examene, la cerere si conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului;
- proba D de evaluare a competentelor digitale. Rezultatul evaluarii se exprima prin nivelul de competenta, in raport cu standardele europene recunoscute in domeniu. Elevii care promoveaza, pe parcursul invatamantului preuniversitar, examene cu recunoastere europeana pentru certificarea competentelor digitale au dreptul la recunoasterea si la echivalarea rezultatelor obtinute la aceste examene, la cerere si conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului;
- proba E scrisa de evaluare a competentelor formate pe durata invatamantului liceal, dupa cum urmeaza:
a) proba scrisa la Limba si literatura romana - proba comuna pentru elevii de la toate filierele, profilurile si specializarile;
b) proba scrisa la Limba si literatura materna - proba comuna pentru elevii de la toate filierele, profilurile si specializarile, care au urmat studiile liceale intr-o limba a minoritatilor nationale;
c) doua probe scrise, diferentiate dupa cum urmeaza:
1. pentru profilul real din filiera teoretica:
(i) matematica;
(ii) proba transdisciplinara din stiinte: fizica, chimie, biologie;
2. pentru profilul umanist din filiera teoretica:
(i) o limba de circulatie internationala;
(ii) proba transdisciplinara din geografie, istorie, stiinte socioumane;
3. pentru filiera tehnologica:
(i) proba scrisa disciplinara specifica profilului;
(ii) proba transdisciplinara specifica domeniului de pregatire;
4. pentru filiera vocationala:
(i) proba practica sau scrisa, dupa caz, specifica profilului ori specializarii;
(ii) proba transdisciplinara specifica profilului sau specializarii".


NO: E nevoie de o noua Lege a educatiei, cum a anuntat ministrul Pop?

DF: Nu: e nevoie doar de abrgarea tuturor modificarilor aduse la Legea educatiei nr. 1/2011 si aplicarea ei la litera. 

NO: Ce parere aveti despre Legea manualului, despre care tot vorbeste domnul Liviu Pop, chiar ar rezolva problema licitatiilor? Cum ar arata o astfel de lege, dupa dumneavoastra?

DF: O aiureala populista: ce sa scrie in acea lege, cum sa fie redactat manualul de biologie? Asa cum spuneam, da bine la publicul care crede ca, gata, schimbam manualul si totul va fi bine.

NO: Cum ati caracteriza politicile din Educatie ale guvernului Tudose?

DF: Nu stiu care sunt acestea. Dumneavoastra stiti?









Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

6148 vizualizari

  • +29 (33 voturi)    
    ...profesori titularizați... (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 9:42)

    baligosul [utilizator]

    Da,este corectă problema competenței multor profesori,competență care nu prea există.
    O dată promovat examenul de titularizare,trai pe vătrai pe,,dascăli".Știu că au acel post pînă la pensie...
    Probabil că o soluție pentru ca rutina și rugina să fie eliminate din învățămînt ar fi ca la sfîrșitul unui ciclu de învățămînt,învățătorii după o serie Cl.1-4,profesorii Cl.5-8,sau 9-12,toți aceștia să susțină un examen la care să participe și noii aspiranți la aceste posturi,și astfel ar exista competiție și rutina s-ar reduce sau chiar s-ar elimina titularizații amorțiți pe funcții,și ar cîștiga elevii.
    • -33 (41 voturi)    
      despre analfabetism (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 10:28)

      mita sucila [utilizator] i-a raspuns lui baligosul

      ....am vrut doar sa dau dislike postarii dvs, dar am gresit butonul.
      Asadar sunt obligat sa intervin : sunteti analfabet, asadar NU aveti rost intr o discutie despre invatamant.
      Bafta in viata! (la oi, la sfaramat seminte, la jucat fotbal, whatever)
      • +23 (27 voturi)    
        Argumentele ad-hominem (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 11:23)

        motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui mita sucila

        ... au valoare demonstrativa nula.

        Cel mult pot sa dezvaluie prejudecatile celui care le foloseste.
        • -35 (45 voturi)    
          Funeriu mai întâi sa dovedească ca are bacalaureat (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 12:09)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

          Funeriu sa vorbească de învățământ după ce demonstrează ca are un bacalaureat undeva. Nu a prezentat nici pana azi diploma cu pricina.
          • +27 (33 voturi)    
            las-o balta, esti penibil (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 12:36)

            T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Las=o balta cu lozinca asta rasuflata. Funeriu alte alte pacate , nu diploma lui de bac e problema.
            Te faci de ras cu asemenea comentarii: un tip care nu are bac nu ar putea ajunge sa faca doctorat.
            • -10 (14 voturi)    
              Funeriu a intrat la univ. cu un bacalaureat fals! (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 20:44)

              simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

              Funeriu a intrat la universitate cu un Bacalaureat fals din Romania. A plecat în Franța doar cu 11 clase terminate și bineînțeles fără bacalaureat. Acolo nu a obținut nici un bacalaureat și în final a intrat la universitate, asa cum intra un student străin venit din Romania sau orice alta tara, în baza unui bacalaureat obținut în statul de origine, în cazul lui Funeriu cu unul fals.

              Daniel Funeriu nu a obținut niciodată vreo diploma de bacalaureat!
              • +6 (6 voturi)    
                Liviu Pop ca Ministrul interimar al Educatiei a (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 23:12)

                ty [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

                cerut o ancheta privind studiile consilierului prezidential pentru educatie, Daniel Funeriu, dar si modul in care acesta a fost angajat in aceasta functie.
                LP:"Am solicitat Inspectiei Muncii sa verifice Administatia Prezidentiala pentru a vedea cum este incadrat domnul consilier prezidential pe probleme de educatie, avand in vedere faptul ca din punct de vedere al studiilor medii nu are examenul de Bacalaureat, iar din punct de vedere al studiilor superioare nu am descoperit in arhiva ministerului ca si-ar fi echivalat studiile"

                Daniel Funeriu a obtinut diploma de bacalaureat in anul 1989, la Lycee International des Pontonniers, din Strasbourg, informeaza Mediafax. Fostul ministru al Educatiei a invatat primele 11 clase la Liceul de Filologie-Istorie din Timisoara, sectia de chimie-biologie, in timp ce ultima clasa a fost facuta la liceul francez.

                Funeriu a fost sef de promotie in 1995, obtinand masterul in chimie organica si supramoleculara la Universitatea "Louis Pasteur" din Strasbourg, iar in 1999 a devenit doctor in chimie, la aceeasi universitate.

                Studiile fostului ministru al Educatiei au fost recunoscute in SUA, Japonia si Germania, iar Funeriu a precizat, in mai 2011, ca nu si-a echivalat studiile pentru ca functia ocupata si activitatile desfasurate nu necesitau acest lucru. Atunci, fostul ministru aprecia ca este nefiresc ca subordonatii sa ii echivaleze studiile.
              • +5 (5 voturi)    
                Antena 3... (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 23:17)

                Red.dog [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

                ...ti-a sechestrsat si ultimul neuron !!!
              • +7 (7 voturi)    
                Hilar, ca tocmai TU, sa in trebi de bac (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 23:54)

                Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

                Neavand habar ce inseamna. I mean, nu intrebai, daca stiai.
              • 0 (4 voturi)    
                o mare gogoasa (Duminică, 10 septembrie 2017, 0:09)

                T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

                Nu-mi place Funeriu pentru ca a avut sansa sa faca ceva pentru invatamannul romanesc si din pacate n-a avut curajul sa mearga pana la capat. Nu are stofa de sef, asta e.
                Nu-mi place nici pentru ca si-a ratat complet cariera universitara pentru o pseudo-cariera de politruc. Acum este un nimeni dpdv universitar si la varsta lui este tragic ( stiu asta pentru ca lucrez in mediul universitar francez de mai bine de 20 de ani(: Funeriu traieste doar din faima fostului sau director de doctorat. El este o cantitate neglijabila si el o stie.
                Dar te asigur ca povestea cu bacalaureatul pe care nu l-ar avea este o gogoasa si numai fraierii o inghit.
              • +5 (5 voturi)    
                esti retardat... (Duminică, 10 septembrie 2017, 0:22)

                Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

                omul e cercetator... si psdistii prosti stau si manca rahat vis-a-vis de bacalaureatul lui.
              • +6 (6 voturi)    
                Funeriu are dreptate... dar .... (Duminică, 10 septembrie 2017, 5:36)

                Fileu_de_Poveste [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

                ...tot scandalul a pornit de la promisiunile PSD.

                De aia a sarit presa in capul lor. Ca au promis si nu s-au tinut de cuvant.

                - PDS poate promite manuale si poate sa nu se tina de promisiune. O dovedit-o si in alte situatii.

                - PSD NU poate promite profesori mai buni la clasa. Nici altii nu au promis profesori mai buni.

                -Profesori mai buni, nenea Funeriu, obtii daca creste concurenta.
                -Concurenta creste daca maresti salariu.
                -Daca profesorul are salariu poti sa ii ceri performanta, poti sa il dai afara daca nu se incadreaza in criteriile de performanta, si poti sa te urci in capul lui sa il intrebi de ce da meditatii (nu are bani? - fals! (ca va avea salariu mai mare) nu stie copilu si trebuie sa-l ajuti? Ajuta-l la scoala! sau daca esti profesor care nu poate ajuta - DA-TI DEMISIA !!!).

                PS: Funeriu poate sa-ti raspunda tie:
                "Am doctorat, ma doare-n *** de BAC"
                hai, la revedere!
          • +20 (24 voturi)    
            rau e (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 14:17)

            nahir [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            sa fi dobitoc.
            sau cum zicea Ion Luca Caragiale "stimabile, esti un idiot".
          • +11 (15 voturi)    
            Da-i inainte... (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 15:19)

            Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            poate mai primesti pomana la salar, ca oricum, cu de-al de tine scoala româneasca s-a scufundat DEFINITIV,
          • +9 (13 voturi)    
            Interesant (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 16:21)

            Bazil [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            La ora 16:20 sunt 5 idioti sadea (asa cum esti tu motane) care ti-au dat plus pentru tampeniile tale.
            • +2 (6 voturi)    
              Nu rezulta clar (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 18:39)

              motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

              ... cui i te adresezi, mie sau lui @simplex1.

              Asa ca treaca de la mine... de data asta. LOL
              • +3 (7 voturi)    
                Scuze, scuze, (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 19:06)

                Bazil [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

                sincer. Ai dreptate, m-am referit la simplex1.
          • +7 (9 voturi)    
            Ce vorbesti ? (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 18:34)

            motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Funeriu a absolvit Universitatea din Strasbourg, unde si-a dat ulterior si doctoratul. Ai impresia ca sistemul de invatamant francez este o gluma, unde doctorat isi poate obtine oricare terchea-berchea ?
      • +16 (20 voturi)    
        ...diacritice... (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 11:39)

        baligosul [utilizator] i-a raspuns lui mita sucila

        Măcar pentru că scriu folosind și diacritice mă fac să presupun că nu sunt un analfabet.
        Sigur,nu mă pun la mintea unui bugetar biglot,,whatever".Folosiți cu încredere limba română,că ,,australiana" nu o cunosc toți...sau o fi din ,,americană" că le cam încurc.
        Pe vremuri cînd învățam la liceu,prin anii 3 și 4,engleza însemna 1 oră pe săptămînă,și de aici poate am anumite dubii...Dar dacă pun la socoteală că în timp am epuizat cam tot ce am găsit în cîteva biblioteci...Presupun că pot să fac un pic de conversație cu un poli-alfabet.
        Sayonara Din japoneză vine,și înseamnă,,La revedere".
        • +1 (3 voturi)    
          Puza dupa virgula, da? (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 18:29)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui baligosul

          Punct.
          • +1 (3 voturi)    
            puza? (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 20:37)

            om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

            e ...italinana ?!
      • +10 (12 voturi)    
        GP (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 12:47)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui mita sucila

        http://www.pruteanu.ro/103deceidini.htm

        Singurele greseli care le vad la baligosul sunt poate faptul ca nu pune spatii dupa semnele de punctuatie, desi, asta este mai mult o chestie de stil propriu, decat o "greshala" si "o data".

        Pe de alta partea am vazut destul persoane certate cu limba romana comentand pe HN si cu toate astea isi exprima foarte concis si corect (dpdv rational) punctele de vedere. Desigur gasesc si persoane "citite" (dar nu si "invatate" in sensul adevarat al cuvantului) care fie dezifnormeaza sau fac propaganda din rea-credinta, fie sunt susceptibil (si de aici accentuarea pe "citite", dar nu si "invatate").

        Imi place sa ma consider inteligent (nu neaparat destep), dar cam repezxit (drept dovada unele postari in graba, nefinisate si cu mici erori de inversare sau sarit al literelor, aproape intr-un stil dislexic).

        Sunt de parere ca este bine sa fii inconjurat de oameni inteligenti, dar si inteligenta emotionala are valoare. Se pare doar ca dvs. ati uitat acest aspect si preferati sa ignorati punctul de vedere corect al dansului, fara sa aduceti un aport la textul articolului, pentru ca este mai simplu sa fie rautaciosi fara sa aducem un "plus-valoare". Daca baligosul ar fi fost pe langa subiect precum postarea dvs. atunci intelegeam rostul comentariului. Altfel e un atac gratuit

        Desigur as mai adauga cateva aspecte la comentariul dansului:
        - examen psihologic anual (cu cei ce examineaza schimbati de fiecare data, acelasi examinator repetandu-se la acelasi profesor doar la cate 4-5 ani) - abuzurile lor fata de copiii mici fara aparare nu sunt secrete
        - investitii in cei care merita cu cursuri in afara sa fie la curent cu cele mai noi tehnici de predare
        - psihologica copilului; nu toti copiii sunt la fel, nu toti invata la fel de repede
        - tehnici de speed reading, exercitii de memorie (si pe termen lung dar si vizuala) si cum sa ivnete copii cu aceste talente sa le exerseze
        - probe practice si interactive, nu predat mecanic

        Si lista contin.
        • +4 (8 voturi)    
          scuze, (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 14:22)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          dar nu m-am putut abtine.
          va citez, cu completarea de rigoare : "Singurele greseli PE care le vad la ..."
          • +7 (7 voturi)    
            Ah... (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 14:50)

            imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            Am scapari la "care" vs "pe care". Mi-a mai semnalat un utilizator (nu mai stiu daca dvs). Este pe TODO list sa "repar" :)

            Nu este nevoie de scuze. Prefer sa fiu corectat/sa mi se atraga atentia cand gresesc si sa ma imbunatatesc (pana la urma asta ar trebui tinta oricui, nu?), nu sa ma complac intr-o situatie mediocra sau sa "raman" cu greseala si sa ma fac de ras. Va multumesc pentru observatie :)

            O zi buna !
        • 0 (0 voturi)    
          Este greseala de 30 de ani! (Duminică, 10 septembrie 2017, 8:23)

          CristioanR [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          "nu pune spatii dupa semnele de punctuatie" - in scrierea clasica, pe care am invata-o la scoala generala, nu, nu era obligatoriu.

          Dar din 1985 am inceput sa folosesc editor de texte: WordStar sub CP/M, care araja automat textul. Si m-am "prins" ca trebuie intotdeauna sa pui un spatiu DUPA punct sau virgula, niciodata inainte ...
    • +2 (6 voturi)    
      corect, dar sa fie peste tot! (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 13:29)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui baligosul

      De ce numai profesorii? Si doctorii, si functionarii si toti cei din sistemul de stat.
      • +1 (1 vot)    
        ,,Ba, esti nebun?" (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 19:03)

        gayon [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        E o replica din ,, las Fierbinti". Stai cuminte ca nu e in totalitate pt. tine. Ceea ce tu propui se face la CFR sau ce a mai ramas din el, de zeci si zeci de de ani. Fa tu o ancheta si vezi cum curg rauri de bani in forma de mita spre examinatori si cum ies la pensie cfr-isti ca in bancul ala cu:,, pensionatul care celebreaza cu colegii si sefii evenimentul mult asteptat si il intreaba pe sef de ce toata viata a trebuit sa loveasca roata trenului cu un ciocan". E un banc spus chiar de cfr-isti, mai mult sau mai putin ironic, cu trimitere la o zicala romaneasca:,,faci haz de necaz".
        Concluzia: ?. Te las pe tine. In societatea romaneasca supraviestuieste lingaul, cobratorul de mita, datatorul de mita, etc. E un cerc inchis, adica canibalism. E vorba de timp, ca asta sa se termine. Atunci putem sa vorbim de punctul 0.
  • +18 (28 voturi)    
    hai funeriu, scoate-i (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 9:45)

    fkoff!!!!! [utilizator]

    din prostie, minciuna si nesimtire!
  • -19 (37 voturi)    
    Dar dvs. unde predati? (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 9:58)

    aniod [utilizator]

    La ce universitate/scoala din Romania?
    sau din strainatate? Cati ani ati predat?
  • -3 (21 voturi)    
    abordare administrativa ineficienta (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 10:07)

    Dedalus [utilizator]

    De ce ar fi nevoie de profesori bine pregatiti cand nimeni nu are nevoie de absolventi competenti?!

    Funeriu se complace in abordarea profund eronata ca scoala din Romania socialista de astazi poate fi imbunatatita in conditiile in care piata este departe de a fi libera iar piata muncii este extrem de rigida, probabil cea mai rigida din Europa.

    Si el crede, ca mai toti "reformatorii" ca poate crea o scoala noua prin masuri administrative, fara sa tina seama de realitatea economica.
    • +2 (10 voturi)    
      si @ Dedalus (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 11:56)

      victor L [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      "se complace" ( sub ub rasunator pseudonim/anonimat) sa-i de lectii lui Funeriu.
      Memorabil "De ce ar fi nevoie de profesori bine pregatiti cand nimeni nu are nevoie de absolventi competenti?!"
      Pe ce lume traiesti? cine ti-a spus ca nu are nevoie de "absolventi competenti"?sau chiar atit de mult il urasti pe Funeriu ("ministrul fara Bac"), incit orice enormitate e buna sa-l lovesti?
      • -1 (1 vot)    
        Daca nu te pricepi, nu comenta. (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 21:04)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui victor L

        Daca nu te pricepi, nu comenta.
      • +1 (1 vot)    
        precizari (Duminică, 10 septembrie 2017, 15:17)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui victor L

        1) Fiecare e liber sa-si spuna parerea, asta nu inseamna a "da lectii" - aceasta expresie apartine vocabularului communist, cand diversi lideri comunisti nu lasau pe nimeni "sa le dea lectii"!

        2) As prefera o discutie cu argumente, chiar daca de obicei rapsund si la comentarii care sunt cel putin remarci nepotrivite. Daca ti si pare ceva in neregula sau nu intelegi, intreaba.

        3) Nu, nu e nevoie de absolventi competenti. Din simplul motiv ca nu are cine sa faca diferenta intre un absolvent competent si unul necompent. Rigiditatea peitei muncii, descurajarea antreprenoriatului precum si alte asmenea cause la nivel macroeconimic (le-am tot descries, cauta dupa pseudonym) au dus la aceasta situatie.

        4) Nu, nu il urasc pe Funeriu, dupa cum nu comentez si ura sau iubire, ci doar prin prisma propriei judecati. Ca apare altfel, pot recunoaste ca e vina mea. Dar in nici un caz nu comentez pentru a lovi (sau sustine) o persoana anume.

        In acest context, Funeriu stie si el ce probleme are (le-a recunoscut, pentru ca alfel nu imi permiteam eu sa spun asa ceva). si personal imi pare rau. Dar asta nu schimba lucrurile, ceea ce el a propus a propus in cadrul unei societati care nu are ca valoare piata libera ci un set de valori socialiste. Asta e de fapt problema, asta e radacina raului- nu vrem sa avem piata libera pentru ca unii ar suferi din acest motiv.
    • +4 (12 voturi)    
      avem nevoie de oameni competenti (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 11:56)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Cum adica " nimeni nu are nevoie de absolventi competenti"? Vrei sa spui ca actuala putere politica, o adunatura de paraziti fara nici o realizare in viata lor profesionala, pune accent pe mediocritate, pile si diplome fara valoare.
      Dar hai sa ne uitam in viitor: avem nevoie de profesori buni, deci cei care ii formeaza, in universitati, trebuie sa aiba si ei un anumit nivel. Avem nevoie de medici buni, avem nevoie chiar si de secretare bune ca altfel pentru fiecare hartie astepti de 5 ori mai mult timp decat necesar, avem nevoie de constructori buni sa nu pice casa pe noila un cutremur de 4 si asa mai departe.
      Trebuie doar ca romanul sa se trezeasca si sa nu mai voteze cu fundul pe tanti Firea in ditamai capitala si alti pesedisti a caror singura grija e sa se imbogateasca pana nu-si pierd pozitia politica.
      Valabil pentru toate partidele de altfel, ca si pe altii sunt niste figuri de te intrebi ce naiba a facut tarisoara asta sa aiba clasa politica pe care o are!
      • -3 (9 voturi)    
        da, chelneri si tinichigii! (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 13:31)

        king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

        dupa cum s-a exprimat un presedinte in aplauzele intelighentiei din Romania. Inclusiv a celor de la HN.
      • +1 (1 vot)    
        argumente (Duminică, 10 septembrie 2017, 15:25)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

        Ce intelegi prin "avem"?

        Dorintele fiecaruia nu tin loc de cerere de piata. Am explicat deja in alte locuri de ce sustin ca nu avem nevoie de absolventi bine pregatiti.

        Lipsa (sau mai bine zis nefunctionalitatea - in fine, e o lincenta, rog sa mi se accepte) pietei libere e cauza.

        ===

        Hai sa luam exemplul profesorilor. Cine le cere lor comptenta? Teoretic, elevii lor. De ce li se cere competenta? Pentru ca absolventii mai bine pregatiti sunt mai bine platiti.

        Dar oare asa e? Sunt - ca fenomen de masa- absolventii mai bine pregatiti si mai bine platiti? SAu mai bine zis, au ei sansa sa aiba venituri mai mari?

        Raspunsul clar e NU! Cand salariul de la stat e mai mare decat cel din privat, e clar ca toti se vor duce acolo. Dar in secotrul de stat 9in administratie in special) oamenii pur si simplu nu pot fi apreciati dupa competenta lor (chiar dimpotriva as spune :-)) . Si nici eforutl depus nu este asa de mare ca in sectorul privat.

        Mai departe. Sa presupunem ca ajung intr-un loc de munca bine platit, dar care nu imi place deloc. Voi fi bine platit, dar oare voi da randament? Nu! Pentru ca nu imi place. Si atunci ar trebui sa plec in alt loc de munca, nu? Ei bine, nu pot, pentru ca in alt loc de munca e altul, la fel de nemultumit ca si mine, dar care nu poate pleca pentru ca la randu sau .... si tot asa.

        Sau: patronal nu e multuimit de mine. Dar nici nu poate sa ma dea afara - stii cat e de greu de facut asa ceva? Asa ca raman, ancand sufletul tuturor, patron si colegi deopotriva.

        Asta e problema pietei muncii - de fapt e mult mai mare si mai complicata (salariul minim de exemplu e doar o marota a sindicatelor, nu ajuta pe nimeni).

        In aceste conditii, nevoia de absolventi bine pregatiti e cvasinexistenta. Sa nu confundam DORINTA (fiecaruia) de a avea de-a face cu absolventi bine pregatiti cu CEREREA (pietei) de absolventi bine pregatiti,
  • -17 (21 voturi)    
    despre flatu (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 10:29)

    mita sucila [utilizator]

    ..lenta umblatoare, cu aere de "voi stiti ce diplome am eu?!"este irelevanta . Absolut orice ar debita pe orice tema.
    Sa fim sanatosi
    • +4 (6 voturi)    
      ceva (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 14:27)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui mita sucila

      argumente, luminatia voastra?
      sau de la inaltimea inteligentei dvs. considerati ca e suficient pentru gloata sa postulati irelevanta lui Funeriu?
  • +9 (19 voturi)    
    Dnii Marga, Miclea si Funeriu , singurii ministrii (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 10:32)

    deval [utilizator]

    adevarati, din gloata (peste 21) care s-a perindat la educatie si care a "reformat" invatamantul pana l-a bagat in gard !!
  • -8 (16 voturi)    
    Sistemul actual de educatie e depasit (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 10:35)

    stani [utilizator]

    Ieri am aflat despre o aplicatie care foloseste inteligenta artificiala si care poate invata limba engleza pe orice nativ de limba spaniola. Dezvoltatorii au declarat ca in 2 ani aceasta aplicatie va putea inlocui cu succes un profesor. Homeschooling-ul e viitorul.
    • -2 (10 voturi)    
      greu de crezut (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 10:56)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui stani

      Nu va putea.

      Dar de accord cu HS. Nu exagerati insa, pentru HS parintii trebuie sa fie la randul lor pregatiti si unul dintre ei sa nu lucreze.
  • +19 (23 voturi)    
    are dreptate dl Funeriu (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 10:49)

    404.8 [utilizator]

    "Manualul este un auxiliar al invatarii, profesorul este cel care face diferenta."

    Corect si bine spus.
    In tarile civilizate se numeste" continuous professional development".
    Un profesor care nu isi imbogateste cunostintele permanent si nu este la zi din punct de vedere academic nu are cum sa contribuie in mod corect si efectiv la formarea educatiei invatacelului.

    Si mai conteaza ceva, in activitatea profesorului,exigenta: modul in care pune notele, sau in care acorda calificativele.
    Incurajind elevii cu note mai mari sau calificative bune , fara o baza solida, este gresit.Total gresit.

    La orele facute cu profesori exigenti am invatat cel mai mult.De ce? Pentru ca nu se multumeau sa vada o satisfactie tampa ci sa vada ca iti dai silinta sa te dezvolti si sa cauti sa inveti cu adevarat, nu sa bifezi calificative.
  • -10 (14 voturi)    
    soarecele oparit (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 11:00)

    vorbeste_lumea [utilizator]

    da' cu odorheiu' secuiesc cum ramane ...??? la ei se-aplica ceva, sau tot la scoala de popi merg toti ...???
  • -16 (32 voturi)    
    Daca alternativa la Pop e Funeriu, e grav (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 11:02)

    andipetre [utilizator]

    Cand ii vezi pe inteleptii acestia fara experienta directa dandu-si cu parerea despre alti amatori care acum fac manuale de sport, iti dai seama ca Educatia din Romania nu mai are nicio sansa.

    Funeriu a avut ocazia sa faca bine, a avut increderea noastra si a ratat cu surle si trambite "reforma". Pop si PSD fac parte si ei din tagma needucatilor care se pricep la Educatie ca la fotbal. Mai este una de la o scoala privata care spune ca elevii trebuie tinuti prosti, fara sa invete chestii "complicate", ca se uzeaza.

    Chiar nu mai exista altrnativa la mascaricii astia?
    • +18 (28 voturi)    
      Funeriu macar a incercat sa faca ceva (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 11:36)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      ordine in sistem. Sa nu uitam jaful care era la bac inainte de a introduce sistemul de supraveghere video. Si a incercat si alte chestii bune de pilda in sistemul doctoratelor, alocarea per elev, autonomia scolilor astfel incat parintii , adm locala si profesorii sa decida in privinta directorului si a angajarii profesorilor in scoala si nu ministerul pe criterii poitice. Altii n-au lasat nimic in urma, nimic. Sa o luam pe madam Andronescu, mare profesor universitar, care cred ca a si uitat de cand e la catedra. Ce-a lasat in urma : ZERO, politizare totala a sistemului, numirea inspectorilor pe baza de carnet de partid, sa schimbam dar nu schimbam nimic, software-ul Siveco de manuale electronice total nefunctional, distrugerea scolilor profesionale. Deci nu, sunt absolut convins ca sistemul educational nu poate fi schimbat de oameni din interior, ci doar oameni care au lucrat in alte sisteme si au o o viziune din afara a problemei pot sa schimbe ceva. Funeriu , cred ca a fost singurul care a mers in directia corecta.
      • +1 (1 vot)    
        Mircea Dumitru s-a dovedit a fi un demn urmas (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 23:29)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        a lui Funeriu in ce priveste masurile luate ca ministru. Din pacate mandatul lui a fost doar de vreo 6 luni.

        Loazelor PSD-iste de la acest minister nu le gasesc nici un merit. Sau daca vreti manualul de sport ar fi realizarea lor suprema.
    • -15 (27 voturi)    
      ASE-ul si Funeriul (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 11:40)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Funeriu a ratat reforma pentru ca in loc sa se comporte ca un tehnocrat s-a comportat ca un politruc: s-a dat ordin i de la partid ca ASE-ul sa intre in prima grupa valorica a universitatilor din tara, Funeriu a plecat capul si a zis da. De la faza asta mi-am dat seama ca din pacate, nu Funeriu va reforma invatamantulsi cercetarea. Faza asta cu ASE-ul a fost o palma la adresa celor catorva universitati unde se face carte, exista oameni care muncesc corect, au vizibilitate internationale, in fine, ofera o imagine pozitiva despre scoala romaneasca.
      Si Funeriu ce face: pune parvenitii de la ASE (multi din astia de la ASE au girat "operele stiintifice" ale detinutilor de lux,ca sa aveti o idee despre "valorile"de acolo.
      Iar Funeriu nu s-a jenat sa-i puna in categoria celor mai buni din tara.
      Im ipare rau dar asta e o mizerie. De atunci sperantele ca omuletul asta sa faca ceva au disparut.
      • -9 (23 voturi)    
        ??? (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 11:58)

        T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

        Vad ca unul mi-a si dat minus la comentariu. O fi unul din 'telectualii de la ASE care scriu carti detinutilor?
      • -3 (13 voturi)    
        plus pixelul albastru (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 13:33)

        king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

        m-am mirat ca un tehnocrat sa puna atata pasiune (ridicola...) pentru apararea unui om politic...
        • -1 (9 voturi)    
          ..... (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 15:37)

          T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

          Vad ca prostimea ( scuzati expresia, dar este meritata) se incapataneaza sa dea minusuri. Nu-si da seama ca fiecare minus este un plus pentru smecherii de la ASE si pentru fiecare detinut care a putut sa scape mai repede platand niste profesori universitari corupti. Vorbim de ASE Bucuresti, nu de universitatea din Urlatii de Sus!!!!
          Va sfatuiesc sa va informati despre nivelul stiintific al celor din ASE - marea lor majoritate- pe urma inceracti sa gasiti un raspuns inteligent si coerent la intrebarea: de ce naiba Funeriu a trecut ASE-ul in prima categorie valorica a universitatilor?
          • 0 (0 voturi)    
            minciunilor prostimea da plusuri (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 23:39)

            ty [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

            .
          • +1 (1 vot)    
            nu prea (Duminică, 10 septembrie 2017, 15:31)

            Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

            Nu vad relevanta minusurilor si plusurilor in acest caz. Postacii de partid se cam incurca, iar ceilalti oricum voteaza punctual fiecare afirmatie.

            Aceasta "punctare" este o alta problema a refoprmei educatiei. Am tot crezut ca putem sa rezolvam punct cu punt fiecare problema a edicatiei iar aceasta colectie de masuri administrative punctuale sa formeze o reforma.

            Eu am observant ca nu se poate sa rezolvi administrative punct cu punct. Pentru ca e mult prea detaliat, pentru ca e dificil sa imaginezi toate cazurile din realitate. Si, mai ales pentru ca asta nu rezolva nici problema concurentei si nici pe cea a lipsei cereriii de aboslventi pregatiti.

            Daca nu ma crezi, ia o foie de hartie si incearca sa listezi toate masurile necesare. Lasa foaia o nopate. Citeste-o din nou a doua zi. Vei vedea ca ti-au scapat multe lcururi si ca unele puncte sunt cu impact invers.

            Apoi da foaia aia altuia. Vei vedea ca persoana respective iti mai adauga nustiu cate observatii si cereri suplimentare.

            Si uite tot asa.

            Asta ar fi problema micromanagmentului in capitalism: e imposibil :-)
    • +4 (8 voturi)    
      Asa e (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 15:21)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      pentru voi, pesedeii, sa fii un slugoi incompetentsi hot a mai bine decit sa fii onest si profesionist
  • +4 (10 voturi)    
    manuale (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 11:50)

    T-Ora [utilizator]

    Un profesor nu poate face ce vrea in clasa: el trebuie sa urmeze un program, elevii de un anumit nivel trebuie sa aiba anumite cunostinte la sfarsitul anului scolar. Altfel apar diferente si cei care sufera sunt elevii.
    Asta nu inseamna ca trebuie urmat musai un anumit manual, dar trebuie ca elevii sa aiba si un suport de carte la acea materie. Poate ca unul e mai incet si nu a reusit sa scrie tot ce a spus profsorulin clasa, altul e bolnav o saptamana si trebuie sa recupereze singur, poate parintii vor sa verifice temele copilului si trebuie sa vada despre ce e vorba in lectie, ceva trebuie sa fie pus la dispozitia elevilor.
    Bineinteles, nu trebuie impus un manual anume, dar, repet, trebuie tinut cont de cateva reguli de bun simt pedagogic: daca un elev schimba clasa, scoala, cand ajunge in alta clasa trebuie sa poata continua materia fara probleme.Daca fiecare profesor face ce vrea, atunci la un concurs elevii pot fi dezavantajati.
    Deci trebuie sa se faca diferenta intre materia predata si manual, trebuei gasita o cale de mijloc care sa avantajeze elevii.
    • 0 (0 voturi)    
      Tipuri de manuale (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 19:39)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

      Sunt de acord cu dvs ca manualele trebuie sa existe in continuare, ca suma a cunostintelor de baza pe care un elev le invata intr-un an scolar.

      Rolul manualelor alternative ar trebui sa fie ca fiecare sa propuna calea sa proprie prin care elevul sa ajunga isi insuseasca aceast bagaj comun de cunostinte definit conform programei. Profesorul, adica omul care cunoaste cel mai bine situatia "pe teren" in clasele la care preda ar trebui sa aiba libertatea sa aleaga dintre aceste manuale pe cel pe care il considera cel mai potrivit pentru elevii sai.

      De asemenea, cred ca ar fi bine ca manualele sa continue sa apara pe format hartie, nu numai digital. Am aici in vedere considerente medicale: multi oftalmologi sustin ca excesul de ore petrecute in fata monitorului (chiar LCD sau LED) dauneaza ochilor unui copil.

      Si inca ceva: in oricare clasa sunt unii elevi care manifesta interes crescut fata de o anumita materie (participa la diverse concursuri si olimpiade, vor da examen de admitere la facultate din acea materie sau pur si simplu sunt pasionati de ea). Pentru acesti elevi manualul este in mod evident insuficient. De aici importanta existentei culegerilor (auxiliare cum se numesc acum), pe care sa le poata folosi aceia care vor si pot ceva mai mult.
      • +1 (1 vot)    
        mai simplu (Duminică, 10 septembrie 2017, 16:00)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

        Manualul digital nu ar trebui sa fie replica digitala a celui pe hartie, cu ceva "sare si piper" de genul referintelor incrucisate.

        Manualul digital trebuie sa corespeunda unei didactici diferite de cea a manualului pe hartie.

        Cel putin din cauza faptului ca manualul dgital este menit sa asiste investigarea, nu lecturarea (evident proponderent liniara).

        ===

        Auxiliarele aprobate sunt expresia neputintei. Si a lipsei concurentei dintre scoli.

        Daca scolile ar fi diversificate si ar exista concuenta intre ele, ar crea o cerere de documente si material didactic pe piata libera.

        Desigur, intr-o masura minimala si pentru inceput , acestea ar putea fi autorizate. Dar pe termen mediu acestea ar trebui sa fie complet libere, adica sa fie organizate si cu un pret ce ar fi determinat de cererrea pentrui ele, nu de faptul ca sunt autorizate....
  • +9 (19 voturi)    
    Tot respectul... (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 12:39)

    Nonidem [utilizator]

    Tot respectul pentru domnul Funeriu,autorul -probabil singurei legi moderne, europene!Evident, nu a convenit mafiei rectorilor-auzi dumneata un tanar capabil sa acceada la postul de profesor!Din contra, sa lasam profesorul universitar sa moara in scaun, ca episcopii!Cum sa accepti ca directorul sa dea concurs in fata unei comisii din care sa faca parte si reprezentantul parintilor, si al profesorilor?Pai ce, trebuie sa- l numim noi, om de-al nostru, din partid!Nu mai dau exemple,sunt multe;diferenta dintre domnul Funeriu si sa zicem Abramburica, vinovata de dezastrul invatamantului, este intre calitate-competenta si mediocritate-impostura!
    • +5 (11 voturi)    
      si Miclea? (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 13:11)

      T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Nonidem

      Miclea a facut si el treaba buna, doar ca nu a vrut sa faca anumite compromisuri politice la care Funeriu nu s-a dat inapoi.
      Este nedrept sa spui ca in afara de Funeriu nimeni nu a facut nimic: Miclea merita mai mult respect macar pentru faptul ca, asa cum spuneam, nu a acceptat compromisuri politice, a dovedit ca are coloana vertebrala.
      • +4 (4 voturi)    
        D-l Miclea... (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 17:23)

        Nonidem [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

        D-l Miclea a fost un ministru foarte bun, a fost presedintele Comisiei prezidentiale pentru Educatie, toata consideratia pentru domnia sa.Dar, domnul Funeriu a elaborat Legea Educatiei-asta am specificat eu. Este o distanta cosmica intre dumnealor si urmasii lor, Andronescu si Pop.Acesta din urma este campionul absolut al incompetentei,slugarniciei si stupiditatii.E suficient sa-i urmaresti interventiile si masurile luate pentru a te cruci pe ce maini a ajuns Invatamantul romanesc!
  • -5 (21 voturi)    
    Nu stiu daca educatia din Romania a ramas cu (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 13:03)

    xrogo [utilizator]

    ceva dupa ce Funeriu a condus Ministerul Educatiei, dar acest om de stiinta sigur poate sa se laude cu pixelul albastru, o realizare intr-adevar de nivel academic!
    • +8 (12 voturi)    
      Dar Androneaska? (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 15:23)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Ea cu ce se lauda? in afara ca e chimista de renume mondial si groparul invatamântului românesc? 
      • +2 (6 voturi)    
        ???? (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 15:38)

        T-Ora [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Daca ai ajuns sa-l compari pe Funeriu cu Androneasca inseamna ca nu dai doi bani pe el.
        • 0 (0 voturi)    
          Corect (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 22:38)

          Iorgovan [utilizator] i-a raspuns lui T-Ora

          Funeriu si Androneasca sunt din clanuri diferite. Totusi, cand sunt in joc cateva sute de milioane de euro, numai bune de furat, devin buni colegi.
  • +8 (16 voturi)    
    Prostia, incompetenta, coruptia... boli grele (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 13:07)

    MenInBlack [utilizator]

    Dl Funeriu, unul dintre prea putinii ministri remarcabili care au facut ceva pentru Romania...

    Chiar dimineata vorbeam cu cineva despre fostul Min. Funeriu, coincidenta !... Tema discutiei era despre incredibila modestie a celor competenti, versus aroganta si slugarnicia nemarginita a incompetentilor...

    Statistic, aroganta si slugarnicia celor incompetenti face transferul de simpatie mult mai usor catre gasca politicienilor corupti de la varful ierarhiilor in orice administratie, locala sau centrala.
    Competentii sunt de cele mai multe ori indepartati de majoritatea corupta, astfel ca la varf avem incompetenti peste tot... inclusiv in invatamant ...

    Stop, coruptiei sau stop prostiei ? Care sa fie prima eradicata, considerand ca si coruptia e tot apanajul prostiei si fuduliei ? ...Si cine sa jurizeze selectia ?

    Poate ca Pinochio insusi, doar e doctor :)))
  • -2 (10 voturi)    
    Se stie (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 15:17)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Singurul lucru care conteaza pt profesorime e pomana pentru 100 de ei in plus. In rest, au fost complici ACTIVI la distrugerea invatamintului romanecc si nu au iesit sa protesteze fata de aberatiile CRIMINALE ale grupului condus de Ekaterina Androneskovaia, pupila lui Ilici Iliescu. Sub minsiteriatul lui Poponel, slugoi PSD,decaderea continua. E o rusine sa mai studiezi in Ro. - elevii buni pleaca in strainatate, scupând scârbiti in urma lor.
  • -4 (18 voturi)    
    Domnul Funeriu (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 15:25)

    Iorgovan [utilizator]

    Un urmarit penal care ne da lectii...
  • -3 (7 voturi)    
    Londra? (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 17:23)

    Irina25 [utilizator]

    Banuiesc ca in ajunul condamnarii la puscarie in dosarul Microsoft, dumneavoastra, ca un om fin ce sunteti, nu veti fugi in Serbia, ca alde Ghita.
  • 0 (2 voturi)    
    ??? (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 19:32)

    Paul_ [utilizator]

    Intrebare pentru domnul Funeriu: elevii mediocri pot deveni profesori buni?
    • +3 (3 voturi)    
      pai taman asta ne spune (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 20:46)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      ca sunt deja profesori.
      in cariera asta, ori ai har, si atunci iese un prof de calitae, ori cauti un scaun ca te dor picioarele sa stai intr'o meserie.
      umbli, cum zice romanul, imanusat, imparfumat, vacante...
      si vorba aia, n'ai prea multa bataie de cap, ca cine e destept, invata si singur.
      • 0 (0 voturi)    
        corect... (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 22:52)

        Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

        Dar dintre cei care au har, multi nu mai aleg sa urmeze de exemplu matematica sau fizica si sa devina profesori.

        Practic acum matematica sau fizica ajunge sa fie a 3-a sau a 4-a optiune dupa Informatica, AC, Electronica sau Medicina.
        • 0 (0 voturi)    
          alegere (Duminică, 10 septembrie 2017, 15:38)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

          Nu e vorba daor de har. Problema fundamental este cine diferentiaza intre un abolvent de IT bun si unul mai putin bun. Si cum se corecteaza o eroare de alegere ulterior.

          In capitalism asta face piata libera. Acum noi neavand piata libera, cu o piata a muncii superrigida, cum s-ar putea face diferentierea?

          Sa zicem ca angazezi un It-st presupus bun la interviu. Dar pe parcurs iti dai seama ca te-ai inselat. Cum procedezi? In lumea reala, nu in aia descrisa prin seminarii.
          • 0 (0 voturi)    
            io ma refeream (Duminică, 10 septembrie 2017, 17:16)

            om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

            la profii de ciclu doi si liceu, caci aia se formeaza mai usor. si aia formeaza viitorii studenti, sau mecanici, sudori, etc.
            it, inginerie, medicina sau avocatura, astea sunt meserii.
            diferenta intre unul bun si unul slab o face viata.
            activitatea in bransa.

            profesorii la copii, aia trebuie sa aiba har, sa poata tzine clasa cu ochii si urechile la el..
            numai ca multi s'au facut dascali, nu ca au har si stiu sa cante la catedra, ci ca e o meserie curata, cu multa vacantza si cu raspundere mica.
            astia sunt cei ce strica invatamantul,.

            un profesor bun nici nu urmareste manualul. el isi face lectia lui, cu ingrosari pe ce este important de stiut.
            manualul este limita de jos a necesarului de studiu, minimum de invatatura, care sa te treaca clasa.
            bun la un elev superficial, aflat in fata unui profesor superficial.
            • 0 (0 voturi)    
              dezinteresati (Luni, 11 septembrie 2017, 0:17)

              Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

              Elevii vor ramane dezinteressati indifferent de cat de buni sunt profesorii, De ce ar invata ceva ce nu le cere nimeni?

              Sigur ca devii mai bun cu trecerea timpului, in principiu.

              Dar diferentierea trebuie sa fie rodul unui mechanism ce functioneaza in luni, nu in decenii. Nu suntem nemuritori,
  • +2 (2 voturi)    
    Nu stam chiar bine (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 22:03)

    Vlad-I [utilizator]

    Romanii ocupa penultimul loc in europa la teste PISA. Unele detalii iti spun despre o tara ca schiapata. M-am uitat zilele trecute la wiki articolul Dacia, sunt plecat din tara de peste 20 de ani, am crezut ca intre timp au mai descoperit ceva nou, ca o sa cistesc lucruri noi. Cu atatia dacopati obsedati de tema, plus profesori de istorie, studenti, arheologi etc. Articolul este mediocru, unele fraze sunt ca in manualele de pe vremea lui ceusescu , patetice. (se ocupau cu crestera animalelor si mancau miere), de parca celelalte popoare din europa cresteau dragoni si nu stiua cei aia miere.
  • -1 (1 vot)    
    Funeriu, o alta victima a "sistemului" (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 23:06)

    justin puscasu [utilizator]

    Imi amintesc de un interviu pe care Emil Constantinescu, la cativa ani dupa faimoasa guvernare CDR, l-a acordat lui Robert Turcescu.
    In incheierea dialogului, Turcescu l-a intrebat direct: "Domnule Constantinecu, aveti ceva sa va reprosati pentru cei 4 ani cat ati fost Presedintele Romaniei?". Nici vorba, Domnul Constantinescu era convins ca salvase Patria din mai multe posibile dezastre si ca, in general, activitatea Domniei Sale era ireprosabila.
    La vreo 15 de ani distanta, Domnul Funeriu e acorda si el interviuri la HN (altii nu prea il mai invita) si reproduce oarecum atitudinea lui Emil Constantinescu. Si el, ca si Constantinescu, a avut puterea sa schimbe ceva, dar a facut o Lege a Invatamantului plina de excese, repede amendate de succesori pana la stadiul actual de varza. Si totusi, pare multumit de isprava si nu cred ca isi reproseaza ceva. Ba chiar, se erijeaza in tutore binevoitor pentru ministrii astia mai "din popor", fara doctorate, ca Domnul Pop, facandu-se ca nu observa ca balamucul manualelor nu are legatura cu Educatia, ci doar cu pusculita ministrilor.
    In concluzie, accept ideea ca Sistemul e inca tare, si poate sa invinga pe multi, dar o minima decenta ar cere ca invinsii sa stea in banca lor si sa nu mai iasa in fata cu aere de intelepti.
    • 0 (0 voturi)    
      dezbatere (Duminică, 10 septembrie 2017, 16:02)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      E nevoie de dezbatere. Altfel, s-ar putea gasi nenumarate motive pentru care unul sau altul ar trebui sa se abtina...

      Eu nu as indrazni sa spun nimanui ca e "un invins".
  • 0 (0 voturi)    
    plagiat (Luni, 11 septembrie 2017, 0:20)

    Dedalus [utilizator]

    "Este plagiatul educat din primele clase prin referatele date de profesor, care nu sunt verificate?"

    Pot sa raspund eu?

    DA!

    Nu numai ca nu sunt verficate, dar uneori nici macar nu li se spune elevilor ca este obligatorie citarea,,,,


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă