Universitatea din Bucuresti, ingrijorata de decizia Ministerului Educatiei de a reintroduce manualul unic: Impact negativ major asupra dezvoltarii si educarii tinerilor

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 7 septembrie 2017, 15:35 Actualitate | Esenţial

Universitatea Bucuresti
Foto: Agerpres
Universitatea din Bucuresti se declara ingrijorata de decizia Ministerului Educatiei Nationale de a renunta la manualele alternative pentru elevii din invatamantul preuniversitar si de a reintroduce manualul unic si atrage atentia asupra "impactului negativ major pe care manualul unic il va avea asupra dezvoltarii si educarii tinerilor romani".

"Avand in vedere stilurile cognitive diferite si ritmurile de invatare diverse ale elevilor, oferirea de manuale alternative este esentiala", se arata intr-un comunicat postat pe site-ul Universitatii.

Potrivit sursei citate, "existenta manualelor alternative asigura elevilor accesul la o varietate de instrumente de invatare, lucru care permite profesorilor posibilitatea de a alege acele resurse de invatare care raspund cel mai bine particularitatilor si nevoilor elevilor lor".

"Atragem atentia ca revenirea la manualul unic va avea ca efect major promovarea unui sistem de educatie care va uniformiza, in loc sa accentueze si sa sustina stimularea creativitatii si a individualitatii elevului", arata Universitatea din Bucuresti.

Ce masuri propune Universitatea din Bucuresti pentru imbunatatirea calitatii manualelor scolare:
  • revizuirea instrumentelor utilizate pentru evaluarea calitatii proiectelor de manuale scolare alternative si adaptarea acestora la specificul nivelului de scolarizare, chiar la specificul disciplinelor de studiu (de exemplu, evaluarea manualelor scolare pentru gimnaziu, cu aceleasi instrumente cu care au fost evaluate manualele scolare pentru invatamantul primar, pune sub semnul intrebarii rezultatele evaluarii);
  • revizuirea intregii metodologii de evaluare a calitatii proiectelor de manuale scolare alternative, cu accent pe adecvarea intregului proces de evaluare la specificul a ceea ce se evalueaza;
  • profesionalizarea evaluatorilor de manuale scolare;
  • prevederea unor instrumente de metaevaluare, cu ajutorul carora sa fie evaluate procesul de evaluare a manualelor scolare, instrumentele folosite in cadrul acestuia, rapoartele de evaluare realizate de catre evaluatori;
  • formarea autorilor de manuale scolare.

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

1498 vizualizari

  • +1 (17 voturi)    
    interesant (Joi, 7 septembrie 2017, 15:54)

    MG [utilizator]

    10 manuale pentru aceiasi materie sunt perfecte (toate), dar un singur manual coerent "nu e bune".
    Nu este ca si cum nu ar exista si alte surse de informare in epoca internetului.
    Eu sunt satul de manuale facute in graba, incomplete, cu o grafica indoielnica sub presiunea pretului mic si profitului mare.
    • +1 (1 vot)    
      Credeti ca educatia se poate INTEMEIA pe (Joi, 7 septembrie 2017, 19:23)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui MG

      internet ? Sursele de informare -daca sunt bine alese-pot completa ! Nu vorbim despre STIRI ci despre EDUCATIE ! Masura intre mai multe manuale si destrabalarea in 100 de alternative , o da MORALA si profesionalismul conducatorilor !!
      In aceeasi directie in care sugerati se indreapta si decizia de a avea un singur manual, caci acesta , prin inlocuirea mai multor manuale cu unul, garanteaza acestuia profit inzecit/insutit-(cam de 1/4 de finantare de campanie) !
      Sigur ca putem da cu opinia in gard de pe aici , dar trageti si dvs putin aer in piept si informati-va . De pe net . Despre stiinta de a face educatie. In secolul asta.
      • +1 (1 vot)    
        Oxford si Harward cursuri online (Vineri, 8 septembrie 2017, 0:56)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui deval

        http://online-learning.harvard.edu/
        https://www.conted.ox.ac.uk/about/online-courses

        viitorul acum
  • +4 (10 voturi)    
    Sa le alternam (Joi, 7 septembrie 2017, 17:18)

    satanae [utilizator]

    Intr-adevar, ar fi o adevarata catastrofa sa se renunte la minunatele manuale alternative, care reformara invatamintul de aproape 20 de ani incoace, de ajunsera elevii sa nu mai stie nici sa citeasca. Este adevarat ca porcaria asta a fost cuplata cu introducerea la catedra a tot felul de femei de serviciu analfabete si platite ca atare, ca sa predea nici ele nu stiau ce si cu alte reforme mai mici, dar faza cu manualele a fost una din cele mai tari. Zic "tari" pentru ca o asemenea afacere nici ca visau tot felul de edituri de cartier si spagari din minister, profesori lihniti, care abia asteptau sa mai impuste si ei un franc din recomandarea Manualului miracol al editurii largi de buzunar si alti lihniti analfabeti, fara o zi la catedra, care compuneau manuale pe banda rulanta. Si acum, ticalosii astia antireformisti vor sa faca iar manual unic. Pe frontispiciul multor edituri, chiar dintre cele mai "prestigioase", precum Humanitas, ar scrie "faliment" daca se ia o asemenea masura, asa ca protesteaza toti in cor, sprijiniti, din ce am vazut, si de Uniunea Editorilor Europeni - ce-o mai fi si aia.
    Asa ca huo, Liviu Pop! Este adevarat ca personajul este un imbecil sinistru, dar asta ar fi, intr-adevar, singura chestie de bun simt ce s-ar fi facut in educatie de 20 de ani, in afara de marirea salariilor profesorilor. Cica:
    "Avand in vedere stilurile cognitive diferite si ritmurile de invatare diverse ale elevilor, oferirea de manuale alternative este esentiala".
    Astia chiar ne iau de prosti. Adica, daca elevii dintr-o clasa au ritmuri de invatare diferite, pentru fiecare profesorul recomanda un manual separat? Sictir, chiar ne luati de timpiti. Poate, cu ocazia asta, s-ar mai opri si industria optionalelor si altor porcarii de genul asta, care cocoseaza copiii in drum spre scoala, de unde se intorc cu singura realizare ca au fost in stare sa care, ca niste vite de povara,rucsacurile enorme dupa ei si au dat o paine de mincat la hotilor de autori de manuale si editurii
    • 0 (4 voturi)    
      Alternative (Joi, 7 septembrie 2017, 22:41)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui satanae

      "Adica, daca elevii dintr-o clasa au ritmuri de invatare diferite, pentru fiecare profesorul recomanda un manual separat?"

      Da, in mod normal la o clasa toti elevii ar trebui sa invete dupa un singur manual.
      Dar in fiecare scoala exista tendinta ca in clasa 1 parintii care doresc o educatie la un anumit nivel pentru copilul lor (si observa ca il duce capul) sa incerce sa il inscrie in clasele cu invatatorii cei mai renumiti. In acest mod, se creeaza din start o diferenta de "valoare" intre clase, care pesista in urmatorii 8 ani. Imi aduc aminte din copilaria mea (inainte de apartitia manualelor alternative) ca in scoala erau cam 8 clase la o generatie (de la A la H), din care 2 cu elevi buni, vreo 4 medii si inca 2 cu elevi foarte slabi.

      La fiecare din aceste clase cadrul didactic ar trebui sa aiba libertatea de a alege dintr-o gama de 5-10 manuale pe acela care se potriveste cel mai bine nivelului mediu al clasei respective si stilului sau specific de predare. Nu poti sa bagi in aceeasi oala, cu acelasi manual, o clasa cu elevi emitenti si alta cu chiulangii. Nu mai traim in comunism.
      • 0 (0 voturi)    
        Erata (Joi, 7 septembrie 2017, 23:05)

        motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

        in loc de "o clasa cu elevi emitenti", a se citi "o clasa cu elevi eminenti". LOL
      • +1 (1 vot)    
        Comunism (Vineri, 8 septembrie 2017, 0:43)

        satanae [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

        Pina una alta, se numeste egalitate de sanse, nu comunism. Adica sistemul public de invatamint asigura aceleasi oportunitati tuturor celor care participa la el ceea ce inseamna, intre altele, aceleasi manuale pentru toata lumea. Daca unele clase de elevi - scoli, de fapt, ca asa se face alegerea manualelor, nu de la o clasa la alta - opteaza pentru un manual prost, dar chiar prost, din cele de pe piata, elevii respectivi nu o sa fie dezavantajati fata de cei care au manuale cit de cit mai bune? Si cum adica, nu poti sa bagi in aceeasi oala, cu acelasi manual, o clasa de elevi eminenti si alta de chiulangii? Ba tocmai, ca trebuie sa le asiguri la toti aceleasi conditii de pregatire - cit de cit, iar manualul si programa comune sint un minimum necesar, pe care trebuie sa-l asigure statul - pentru ca, ulterior, cei care isi dau interesul sa si invete ceva. Asta inseamna un sistem public de invatamint. Cine vrea clase de elita, sa se duca la scoli private, pentru ca asa este normal.
  • +7 (11 voturi)    
    in ultimii 20 de ani (Joi, 7 septembrie 2017, 17:41)

    king david hotel [utilizator]

    toate materiile au avut manuale alternative. Si nu mi se pare ca au produs o revolutie in educatie si au iesit promotii geaniale.....

    Ca sa nu mai zic ca de 20 de anii fiecare elev invata 12 ani de Religie iar calitatea umana a cetatenilor romani nu mi se pare "excelenta"!
  • +4 (4 voturi)    
    radacina raului (Joi, 7 septembrie 2017, 18:54)

    Dedalus [utilizator]

    Din cate stiu, doar cateva (sub 10) dintre tarile OECD folosesc manuale unice.

    Nu este in mod necesar un lucru rau, mai ales daca manualele alternative sunt scapate de sub control. Cum e sutuatia acum.

    ===

    In ROmania, manualele alternative sunt o idee proasta pentru ca :
    a) toate scolile sunt exact la fel
    b) pregatirea profesionala a celor mai multe cadre didactice nu permite alegerea unui manual anume in functie de stilul de predare si de tipul clasei
    c) compararea manualelor intre ele este imposibila

    Acum, si eu am propus manuale unice si sustin idea. Doar ca eu le-am propus ca o solutie tranzitorie, pana la legiferarea diversificarii scolilor gimnaziale si liceale.

    In parallel cu scolile publice ar trebui premise si scoli private si scoli private cu subventie de la stat (charter).

    Asemenea scoli ar trebui sa fie lasate independente. In present exista scoli private dar ele urmeaza pana la identificare curricula si managementul celor de stat (in principal din cauza restrictiilor legislative).

    Scoli charter nu exista in Romania, printer altele si din cauza spaime iuraise fata de principiul "finantarea urmeaza elevul" - sistemul de vouchere in realitate.

    Scolile publice nu se deosebesc intre ele si este aproape imposibil sa afli adevarul despre caraceteristicile procesului de invatamant ditnr-o scoala daca nu ai copilul inscris acolo.

    ===

    Problema manualelor este de fapt o consecinta a problemei inchistazrii scolilor intr-un system public nediferentiat, secretos, lipsit de orice control social.

    Educatia gimnaziala si liceala ar trebui privatizte cum am descris pentru a se asigura in primul rand concurenta dintre scoli - fara de care nu exista progres.

    Dar educatia primara ar trebui sa ramana strict publica si sub un control de stat puternic. In present nici asta nu se intampla.

    Intr-o asemenea reforma, manualele ciclului primar ar ramene in cateva alternative, strict controlate de stat, in timp ce manualele celorlalte 2 cicluri ar fi liberalizate.
    • +1 (1 vot)    
      Încă un lucru în plus... unul important!! (Vineri, 8 septembrie 2017, 12:41)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Examenele trebuie concepute inteligent și cele de început de ciclu (cl. V, cl. IX) trebuie considerate definitorii, adică nu contează unde ai făcut școala, inclusiv home-schooling, dacă le-ai trecut e ok.
      Sistemul actual trebuie să considere școlarizarea ca obligatorie, dar să accepte și alte sisteme decât cel de stat - inclusiv home schooling cu examene anuale pentru verificarea calității, iar dacă copilul pică, atunci să treacă în sistemul de stat.
  • 0 (0 voturi)    
    La fel ca și la comandă (Joi, 7 septembrie 2017, 19:35)

    Mirobo [utilizator]

    Unic(ă) e ideal(ă).
    Mulți din cei care trăiesc in România si peste hotare au învățat din manuale unice.A,dacă vrei informații și din alte surse,nu-i bai.Dar evaluarea colectivă corectă se face ,în opinia mea ,după un singur manual pentru toată lumea.Cine nu își aduce aminte de celebrele culegeri de matematică spre exemplu,parcă Gheba era autorul !
  • 0 (2 voturi)    
    Universitatea di Bucuresti... (Joi, 7 septembrie 2017, 20:42)

    AKM [utilizator]

    ...si nu numai, ar trebui sa-si faca griji pentru absolventii lor, de doi bani, care nu se ridica nici la nivelul unui absolvent de liceu din vest. Invatamantul universitar din Romania, nu a fost reformat niciodata in 30 de ani. Produce posesori de diplome fara acoperire si doctori, semianalfabeti.Multi dintre absolventii lor, nu au nici cei 7 ani de acasa. De cativa ani, ma confrunt cu idiotii cu diplome, produsi de ei.
    • 0 (2 voturi)    
      Absolventii "de doi bani" de care vorbesti ... (Joi, 7 septembrie 2017, 23:31)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui AKM

      ... nu provin de la Universitatea din Bucuresti, nici de la alte universitati cu traditie la care studentii sunt triati de concurenta mare la admitere, iar examenele din sesiuni se trec pe merit.

      Problema se gaseste la "fabricile de diplome" no name, care s-au inmultit ca ciupercile dupa ploaie si de care, in mod bizar, niciun demnitar nu zice nimic.
  • +4 (4 voturi)    
    era si timpul sa termine "afacerea" (Joi, 7 septembrie 2017, 21:03)

    taro [utilizator]

    cu manuale alternative. Pana una alta nu se dau examene alternative in functie de manualul dupa care ai invatat.
    • +2 (4 voturi)    
      Manualele si examenele (Joi, 7 septembrie 2017, 23:22)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui taro

      Manualul (fie el unic sau alternativ) este total insuficient pentru examenul de admitere la o facultate cu concurenta de cel putin 3 pe loc.

      Pentru asemenea situatii, exista auxiliarele cu grad sporit de dificultate (pe vremuri noi le ziceam culegeri).
  • +2 (2 voturi)    
    Manual unic sau specializare? (Vineri, 8 septembrie 2017, 12:24)

    BEDE [utilizator]

    Era odata "cartea rosie" a lui Mao. Si era si "cartea verde" a lui Ghadaffi.
    Adica, ar vrea cumva o uniformizare, mai ales sa-i determine pe toti sa cante osanale Partidului.
    Altfel, cum sa fie "manual unic"? Poate doar de la gradinita pana in clasa a-V-a ar avea sens sa fie manuale unice. Dar, chiar si de la gradinita are sens sa fie stimulate si incurajate aptitudinile deosebite. Cum nu toti oamenii sunt la fel, nu toti au aceleasi aptitudini si cum in societate se cer diferite meserii, cred ca cel mai bine este sa fie stabilite anumite filiere profesionale care, de preferinta, sa porneasca de la varste mici, poate chiar de pe la vreo 10-12 ani cu cateva cai (putine la numar), avand mai tarziu anumite ramificatii, ca, deja, la 18 ani tanarul sa aiba o imagine destul de clara despre domeniul i n care va fi meseria lui, daca nu chiar sa aiba o meserie.
    Asa, absolventii de liceu nu sunt pregatiti pentru a avea nici un fel de meserie si facultatile scot someri cu diploma, nici ei pregatiti sa poata presta o munca utila.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică