Mihnea Ocian, olimpic international la matematica: Sistemul educational e prea incarcat, sunt notiuni care nu ne trebuie / Ce i-ar recomanda ministrului Educatiei: Sa nu mai faca manual de sport

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 7 septembrie 2017, 11:39 Actualitate | Esenţial

Mihnea Andrei Ocian, acum in clasa a XII-a, a fost medaliat cu bronz la Olimpiada Internationala de matematica desfasurata la Rio de Janeiro, vrea sa ajunga student la Cambridge si crede ca sistemul educational romanesc este prea incarcat, cu notiuni de care elevii nu au nevoie, scrie Agerpres.

'Trec clasa a XII-a la Colegiul National de Informatica 'Tudor Vianu' din Capitala. Matematica ma ajuta sa am un viitor, probabil ca voi face o stiinta exacta, informatica. E frumos sa vezi cum progresezi. E si o pasiune a mea si atunci nu resimt efortul. Din clasa a V-a particip la olimpiada nationala in fiecare an, a fost un fel de traditie pentru mine. Acum a fost prima internationala', se prezinta Mihnea Ocian, care planuieste sa ajunga student in Anglia.

Ar vrea sa studieze computer science in Anglia, ia in calcul sa plece, intrucat, considera tanarul, are mai multe oportunitati acolo, oamenii cu care intra in contact au pasiuni comune. Dincolo de renumele facultatii.

'Cred ca la Cambridge, dar nu sunt inca sigur, in toamna acestui an trebuie sa ma decid. Aceasta ar fi tinta. Parintii ma sustin, le pare rau ca voi pleca, pentru ca suntem apropiati si atasati, dar isi dau seama ca pentru mine e mai bine. Ma sustin si moral, si logistic, cum pot ei. Profesorii m-au incurajat, sunt mandri de mine, banuiesc', spune Mihnea.

Isi aminteste ca atunci cand era mai mic, dupa primele olimpiade nationale, profesorii aratau mai multa incantare, insa pe masura ce a crescut, entuziasmul acestora nu a mai fost la fel, sau cel putin nu s-au manifestat.

'Cand ne-am intors de la Olimpiada Internationala din Brazilia, am fost asteptati de doi profesori care au fost si cu lotul in Brazilia, dar s-au intors mai repede. Atat', mai spune olimpicul.

Ca sa se pregateasca pentru olimpiade, a lucrat din mai multe culegeri si a incercat, pe cat posibil, sa nu renunte la activitati specifice varstei.

'Care este secretul? Trebuie sa lucrezi cat mai variat, ca sa poti fi pregatit pentru orice tip de problema. Sa nu fii luat prin surprindere, daca lucrezi foarte multe pe un anumit domeniu si nu esti pe alte domenii pregatit. Cat mai variat, pentru ca nu stii ce ti se da. Concursul a fost greu, a fost cea mai grea olimpiada din ultimii 10-15 ani, nu a fost niciun punctaj maxim. Ma rog, intr-un fel este interesant sa participi la o astfel de olimpiada care iese din tipare, este si o atmosfera frumoasa. Patru ore jumate, trei probleme, tu cu tine, au fost emotii. Au fost sase probleme, trei in prima zi, trei in a doua', isi aminteste Mihnea despre atmosfera de la un astfel de examen.

Era loc si de mai bine in ceea ce priveste rezultatele, crede el, dar mai este constient ca 'sa ajungi la olimpiada internationala nu se intampla in fiecare zi'.

Pentru Bacalureatul pe care il va sustine la anul, in vara, se pregateste la scoala. 'La limba romana facem la clasa subiecte de acest tip, la informatica, cealalta materie la care dau Bacalaureatul, la fel, facem la clasa si serios. Limba straina, pentru ca in Anglia dau examen de limba, este echivalat, nu cred ca mai dau', a adaugat Mihnea Ocian.

'Am incercat de-a lungul timpului sa pastrez un echilibru intre munca si viata personala, sa nu-mi fie acaparata toata viata de olimpiada. Dar, sigur, anul acesta, in apropierea olimpiadei internationale, am lucrat mai mult, poate au fost momente cand am simtit ca in loc sa fi lucrat, sa fi iesit afara la fotbal. Sunt perioade la inceputul anului cand nu lucrez pentru ca nu am timp, merg la scoala si la alte activitati, dar in apropierea olimpiadei stau acasa mai mult si lucrez. Eu stiu, 6-7 ore', isi descrie el programul.

Nu a facut sport de performanta, dar joaca tenis si fotbal.

'Ma duc la concerte, am fost si la Untold. Anul acesta au fost poate momente cand prietenii s-au dus la film si eu... Am prieteni din mai multe domenii. (...) In vara, am fost intr-o tabara de o luna in America, inainte de olimpiada internationala, unde m-am pregatit cu americanii, eu cu inca un coleg. Societatea de Stiinte Matematice din Romania a primit o invitatie de la societatea americana sa trimita doi elevi. Dupa ultimele trei baraje, eram pe locul doi si au decis sa trimita primii doi elevi la momentul respectiv, lotul international nu era definitivat, dar trebuia sa ia o decizie pe moment. (...) A fost o experienta interesanta. Sunt copii cu alte preocupari sociale, dar am avut ce sa invat de la ei, erau buni la matematica, foarte destepti', a mai spus el.

Dupa ce s-a intors din SUA, a fost pe litoralul romanesc la festivalul Neversea, apoi a plecat la olimpiada la Rio de Janeiro, s-a intors si a mers si la festivalul Untold, iar spre sfarsitul verii a fost cu parintii in vacanta. Pe scurt, o vara de copil olimpic.

'A fost o vara frumoasa', afirma, incantat, Mihnea Ocian, care sustine ca programul 'Hai la Olimpiada', organizat la Universitatea din Bucuresti, l-a ajutat foarte mult sa performeze.

'Profesorii pe care i-am avut in scoala m-au ajutat sa-mi formez o gandire corecta si mi-au pus bazele. Toate lucrurile pe care le-am invatat, le-am invatat natural, nu au fost chestii artificiale', apreciaza tanarul.

Daca maine s-ar intalni cu ministrul Educatiei, i-ar spune ca sistemul educational romanesc este prea incarcat.


'Sa nu mai faca manual de sport (rade). Sa nu mai fie atata birocratie. Sunt multe proceduri la profesori, acestia trebuie sa noteze toate chestiile intr-un tabel si apoi in altul. Plus programa, care este prea incarcata. Sa nu mai fie atat de incarcat sistemul educational, toate materiile. Si la matematica sunt notiuni care nu ne trebuie, ma rog, poate mie imi trebuie. Dar unui copil care este bun la matematica, dar care nu vrea sa faca ceva in viitor in domeniul asta nu-i sunt necesare. Si asta nu-i doar la matematica, ci si la fizica, la chimie, istorie. Mult prea multa informatie. Materiile ar trebui scuturate. Mai ales daca noi vrem matematica, sa nu mai fim obligati sa invatam cot la cot cu ceilalti restul materiilor. (...) Sunt prea multe informatii in plus. Sunt atat de multe chestii de schimbat, ar trebui din temelie schimbat totul. (...) Manualul unic nu este o solutie, tocmai asta e si ideea, sa fie mai multe optiuni, sa existe libertatea de a alege' - acestea sunt recomandarile pe care Mihnea Ocian, olimpic international la matematica, le face din interiorul sistemului de invatamant din Romania























Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

1636 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    Mai Mihnea (Joi, 7 septembrie 2017, 11:47)

    MarianPConstantin [utilizator]

    Cine sa inteleaga aceste cereri normale si de bun simt? Ministru "genunche" al educatiei? Ala e o gluma de ministru si de om in general. Nu are capacitatea necesara de a intelege. Este foarte limitat in gandire. Are idei putine, proaste si fixe.

    Daca ai sansa sa pleci sa faci ceva bun cu viata ta, du-te si nu te mai uita in urma!
  • +3 (3 voturi)    
    teacher-leave-the-kids-alone (Joi, 7 septembrie 2017, 12:21)

    Ionescu Raymond [utilizator]

    Pentru a fi definita o programa "descarcata", adica nu asa de incarcata. trebuiesc dascali adica oameni de calitate. Pentru a avea oameni de calitate, trebuiesc salarii bune. Ce oameni isi permite Romania la niste dublari salariale de 4%? ...
    • 0 (0 voturi)    
      pai... o solutie se desprinde deja... (Duminică, 10 septembrie 2017, 10:32)

      Fuscus [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu Raymond

      o programa mai "aerisita" ar permite reducerea numarului de profesori - mai ales bagatorii de seama de la materii precum "educatia tehnologica"- si marirea salariilor celor ramasi in sistem cu o conditie: SA-SI PROBEZE COMPETENTA PRIN EXAMENE SI CONCURSURI PERIODICE ORGANIZATE CORECT. dar daca pastreaza in sistem tot felul de profesorasi, bani nu vor fi niciodata.
  • +1 (7 voturi)    
    In mod gresit (Joi, 7 septembrie 2017, 12:28)

    CezarN [utilizator]

    Articolul induce ideea ca orice olimpic, elev care exceleaza intr-un domeniu, la o materie, se pricepe sa organizeze si sa managerieze invatamantul. Nici pe departe.

    Desigur, nici o nulitate completa, perfecta, ca Liviu Pop, nu se pricepe.

    Manualul de sport. In mod paradoxal, sunt de acord cu acest manual, chiar daca ideea emana de la Liviu Pop, cu toate ca am seriose indoieli ca capul lui(sic!) poate produce altceva decat matreata.

    Ideea ca sportul este doar miscare lejera, doar fotbal jucat de catre baieti in timp ce fetele joac un fel de volei de plaja, urmate de o bere si o sueta, este gresita si daunatoare chiar, pe termen lung. Sportul inseamna o legatura inseparabila intre pasiuniea sportivului si anatomie, medicina, stiinta, psihologie, dar si REGULI, arbitri, fairplay, spirit de echipa, coechipieri, antrenor, impresari, PR, presa sportiva. Despre toate acestea, chiar daca nu-i timp pentru a le aprofunda, as scrie eu intr-un manual de sport (si cred ca o fi scris, caci nu am citit nici un astfel de manual inca).
    Sportul si educatia sportiva, nu matematica, chimia sau fizica, din pacate, ar putea fi acea parte a educatiei tinerei generatii care sa miste mentalul colectiv intr-o directie buna, sanatoasa, care sa puna capat mentalitatii de ciupitori, de plescari, de oportunisti in sensul rau al cuvantului cu care tinerii nostri cresc si se dezvolta in scoala romaneasca.
    • 0 (0 voturi)    
      pune mana si citeste... (Duminică, 10 septembrie 2017, 10:27)

      Fuscus [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      mai au si altii din interiorul sistemului ideea elevului care exceleaza totusi intr-un domeniu. iata si parerea lui Funeriu la care si eu subscriu:
      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21994078-interviu-daniel-funeriu-toata-discutia-despre-manuale-din-romania-este-aberanta-consumam-inutil-resurse-focalizandu-calitatea-manualelor-loc-focalizam-calitatea-profesorilor.htm
  • +2 (4 voturi)    
    Nici chiar asa (Joi, 7 septembrie 2017, 15:50)

    M. G. [utilizator]

    Citez: "Plus programa, care este prea incarcata. Sa nu mai fie atat de incarcat sistemul educational, toate materiile. Si la matematica sunt notiuni care nu ne trebuie, ma rog, poate mie imi trebuie. Dar unui copil care este bun la matematica, dar care nu vrea sa faca ceva in viitor in domeniul asta nu-i sunt necesare. Si asta nu-i doar la matematica, ci si la fizica, la chimie, istorie. Mult prea multa informatie. Materiile ar trebui scuturate. Mai ales daca noi vrem matematica, sa nu mai fim obligati sa invatam cot la cot cu ceilalti restul materiilor."
    Baiatul asta este rupt de realitate si s-a incurcat in prea multa matematica. El nu intelege faptul ca liceul este un institutie de invatamant cu caracter general, partial specializat (profil uman, real si anumite subprofiluri si acolo - chimie-biologie, mate-info etc). Nu iti place istoria, nu te obliga nimeni sa inveti de nota 10. Poti lua linistit 5 si asta e, mergi mai departe cu matematica la nivel maxim, iar cu istoria cat sa treci clasa. La fel poate fi si cu celelalte materii. Asa cum dintr-o clasa de liceu sunt 10 care vor la ASE, 5 la medicina, 10 la poli si restul pe la Universitate, asa sunt si materiile: variate si stufoase astfel incat sa iti ofere o baza pentru ceea ce urmeaza, adica facultate. Asa cum copilul asta spune ca unele chestii care lui nu ii trebuie, la fel poate spune unul care invata mult la chimie si biologie, ca vrea sa devina doctor. Sau la istorie, ca vrea sa dea la Drept. Vor spune ca matematica le trebuie cat sa numere banii, pentru restul exista calculator. Materiile nu sunt stufoase, sunt exact cum trebuie. Cu 20 de ani in urma erau si mai stufoase, existau lecturi de vacanta la limba romana, mai multe lecturi optionale, unele capitole din fizica si chimie erau abordate mai detaliat etc. Urmeaza un al doilea mesaj.
  • 0 (2 voturi)    
    Nici chiar asa (2) (Joi, 7 septembrie 2017, 16:29)

    M. G. [utilizator]

    Structura invatamantului este normala: scoala generala, inveti din toate, cat poti, cat vrei. Apoi urmeaza liceul. Pe care il alegi gandindu-te cel tarziu in clasa a VIII-a cam ce iti place, spre ce ai inclinatie. Si alegi o filiera vocationala, tehnologica sau reala, plus un profil real/uman/filologie etc. Deja se pune accent pe anumite materii (ai mai multe ore de fizica, informatica sau, din contra, literatura, limbi straine etc). Evident, vor exista in continuare istorie, limbi straine, limba romana, logica, psihologie etc, dar cu un numar redus de ore in program. Asta ca sa poti avea o baza si daca te decizi sa urmezi facultata de sociologie, chiar daca esti la profil real, dar ai descoperit ca iti place sociologia, sau vrei sa mergi la facultatea de drept sau la limbi straine ori geologie si geofizica. Nu te poti prezenta la facultate cu nivelul de cunostinte din scoala generala, la fel cum nici in scoala generala nu poti invata inclusiv volumul de cunostinte care ti se predau in liceu. Doua sunt aspectele negative, care ar trebui corectate: 1) sa nu mai conteze la admiterea in liceu mediile din clasele V-VIII sau la admiterea la facultate nota de la BAC. Sunt ineptii care-i favorizeaza pe copiii de primari sau de pilosi, care iau note mari pe relatii, si-i concureaza pe cei care invata pe bune si care cu un 9 stiu mai mult decat altul cu 10 (mai ales in generala e asa). 2) sa se mai reduca volumul de activitati dupa scoala, in special la clasele mici (I-IV).
    Baiatul asta gandeste ingust, nu intelege interdisciplinaritatea, nu intelege faptul ca nu doar matematica e importanta, daca ar fi dupa el ar trebui sa existe clase unde se studiaza doar cate o materie, la alegere. Nu este bine.
  • 0 (2 voturi)    
    pentru politrucul - postac M.G. (Duminică, 10 septembrie 2017, 10:16)

    Fuscus [utilizator]

    mi-au "placut" foarte mult postarile acestui mic politruc care isi da doar initialele M.G. ( a se citi: muge). e limpede din ce scrie ca e un submediocru, incapabil de vreo performanta intelectuala notabila care mai apoi, aparand sistemul actual de invatamant si nu numai, emite niste judecati de valoare care seamana mult cu politica PSD si are multe nostalgii ale vremurilor comuniste (interdisciplinaritatea si dezvoltarea multilaterala). iata o mostra de gandire mediocra a lui muge: "Nu iti place istoria, nu te obliga nimeni sa inveti de nota 10. Poti lua linistit 5 si asta e". sublim indemn pentru elevi de a deveni mediocri ca si el. ii recomand totusi sa citeasca si: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21995039-interviu-mircea-miclea-analiza-dura-starii-invatamantului-tot-inainte-tovarasi-spre-ceausim-cum-distrus-fortele-retrograde-reforma-din-educatie.htm sau pe aceiasi tema: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21994078-interviu-daniel-funeriu-toata-discutia-despre-manuale-din-romania-este-aberanta-consumam-inutil-resurse-focalizandu-calitatea-manualelor-loc-focalizam-calitatea-profesorilor.htm. poate observa ca in aceste interviuri cei doi cunoscatori ai sistemului vorbesc de probleme similare cu cele semnalate de "baiatul asta" care gandeste ingust. ii recomand sa citeasca, nu de alta dar face parte din categoria celor care au scris mai mult decat au citit si au vorbit mai mult decat au ascultat.
    • -1 (1 vot)    
      Amice, esti praf! (Duminică, 10 septembrie 2017, 15:32)

      M. G. [utilizator] i-a raspuns lui Fuscus

      Copilul zice ca nu il intereseaza alte materii, ca ar vrea sa invete matematica si ca pana si acolo sunt chestii care nu il intereseaza, iar cand ii scriu ca nu il obliga nimeni sa ia 10 la toate materiile, tu intelegi ca promovez mediocritatea. Esti un mediocru si superficial in gandire. Nici tu nu intelegi rostul scolii GENERALE si al liceului, adica oferirea unei palete largi din care sa inveti si sa descoperi ce iti place pentru a te definitiva ca adult. Esti pierdut, nu ai inteles nimic, nici nu vei intelege, este prea greu. Probabil erai frustrat in scoala ca erau unii care invatau bine si tu luai numai 5 si 6, probabil si alea din mila profesorilor.
      • +1 (1 vot)    
        ti-am recomandat sa citesti... (Duminică, 10 septembrie 2017, 19:16)

        Fuscus [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

        si tu continui sa postezi.ce solutie e sa indemni la mediocritate, nataraule!? nu observi ce ineptii susti? stii tu cum se ating astfel de performante de exceptie? habar nu ai ca daca ai avea nu ai debita astfel de cretinisme. te ascunzi in anonimatul din virtual. ai curaj sa iti sustii ideile astea in public? unde ? pe peretii toaletelor publice? dar tu continua: injura,improasca, spumega... ca numai asta stii sa faci. o clipa de reflectie te-ar durea.ai afla cat esti de bou si te-ai sinucide!!! da-i inainte boule. cearta-te cu toti: cu copii de exceptie, cu fosti ministri, cu psihologi, cu oameni cu pareri diferite de ale tale. tu esti buricul acestei lumi, ca orice caricatura- muratura care-si inchipuie ca stie tot si de toate, inclusiv ce performante am avut eu la scoala. esti prea prost sa mai continui vreun dialog cu tine. con tinua sa flatulezi pe aici. in lumea reala nu mai depasesti conditia unui functionaras marunt si frustrat.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri